Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fiabilitatea marcilor 2
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
f1anatic
CONSUMER REPORTS

How automakers compare

This graph shows the average problem rates, by manufacturer, for newly designed 2000 through 2002 models for which we have data. Some automakers have fewer problems with newly designed models--and lower problem rates overall--than others. Manufacturers are ranked from fewest to most problems per 100 vehicles for the first model year.

Iulian HondaFan
concluzii:

1) producatorul care o nimereste cel mai bine din prima este Honda.

2) daca vreti model nou singurele pe care va puteti baza sunt masinile Honda.

Qvot erat demonstrandum.
f1anatic
Stai ma ca nici Subaru nu se face chiar de bafta...cind il compari cu ruda BEMVE ! Unde-i smekeru" ala de Toronto sa vada graficul ?
Watcher
F1, fii si tu dragut si ascunde si tu linkul ala imens ca forteaza latimea ecranului (si eu am rezolutie maricica, ma gandec cu groaza la rezolutii mai mici smile.gif )

Ce e cu Audi, Mini si Kia? In anul 3 nu mai au probleme deloc? smile.gif

Revenind la discutia cu 'employee discounts' si cu 'dealer vs producator', daca media este in jur de 1000 (sa zicem) tot e mai rentabil decat orice producator, pentru ca dealerul are mult mai putine batai de cap decat producatorul smile.gif

Si Opel nu are employee discounts in UE (RO). Si nici Daewoo / Chevrolet nu cred sa aiba, am fi auzit smile.gif
Iulian HondaFan
Mini, Audi si Kia nu au avut modele noi in USA in 2001 cand au inceput acest studiu. citeste textul din link.
James Kilowatt
Io bag mana in foc ca dealerul are peste 15-20% profit, adica mai mult decat recormanul in materie de producator Nissan. Daca pretul poate scadea cu 10-15% doar prin vanzarea masinii de catre lanturile de supermarketuri si nu doar prin dealerii specializati, atunci sigur marja dealerului este de peste 15-20%, intrucat nici supermarketurile nu fac probabil munca voluntara.... Nu e o teorie riguroasa, recunosc, ci doar o parere personala.
madalina
De remarcat ca primii 5 producatori sunt japonezi, urmatorul coreean, media, apoi restul...
geeoo30
n-am nimik cu japonezii dar voi credeti in tabele din astea?, generatia de consum...., respectati standardurile?.. sa fiti sanatosi, nu m-as mira sa fie unul comandat sau facut obiectiv, de vazut ca nu se specifica la ce modele anume si nici ce probleme, e facut asa cum se face, tipic american.
O sa caut si eu unul in care galbejitii sunt in coada listei.
madalina
Alt "Vasile"?

Tu ai citit si textul?
Iulian HondaFan
geo, subscriu sugestiei Madalinei de a te documenta inainte de a face afirmatii de genul celor de mai sus. oricum postul tau isi are locul aici:

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...dii+fiabilitate

nu am nimic de adaugat la cele spuse acolo.

madalina, se poate sa mutam ultimul calup de posturi in topicul de fiabilitatea marcilor. aici e vorba de producatori auto. 10x!
geeoo30
Mersi madalina si iulian, am citit textul asta nu inseamna ca trebuie sa fiu si de 'accord' cu el
James Kilowatt
De unde faceti rost de date pentru piata europeana? Cu google apar numai siteuri americane.... europenii fac studii serioase de fiabilitate, sau le e jena?

In plus, unele din date sunt oarecum bizare. De exemplu, conform msn

http://autos.msn.com/home/reliability_ratings.aspx

toyota corolla sau subaru impreza sunt mai pacalite decat hynday lantra sau daewoo nubira de exemplu...
Iulian HondaFan
era prea evident ca sa le vad...

datele sunt interesante si clar din alta perspectiva ( cea a celor care fac reparatiile). cred ca modul lor de atrange datele pune accentul mai ales pe problemele serioase ( cele pt. care diverse ateliere ar cere ajutor specializat). pe de alta parte e posibil sa subestimeze frecventa ( daca sunt multe masini cu acelasi defecte care vin la acelasi atelier mecanicii nu vor mai cere ajutor odata ce au reparat problema respectiva de cateva ori cu ajutorul IDENTIFIX)...

la compacte si medii dupa datele lor mi se pare ca problemele sunt putine oricum si relativ minore la toate. sunt si diferente de ordine fata de CR si JDPower.

oricum se merita verificat site-ul si pt. modelele comune cu cele europene mai ales la motorizari similare ( ex. 1.8T, 2.0 8V al VAG, 1.9TDI, etc....).
f1anatic
Nu imi aduc aminte sa fii pornit acest thread...dar ma rog ! :angel:

http://money.cnn.com/2004/11/08/pf/autos/c...to_reliability/

QUOTE
Small cars
These models earned ratings Most and Least reliable in Consumer Reports' 2004 reliability survey.

Most reliable Least reliable
Toyota Corolla Volkswagen Golf (turbo)
Scion xB Volkswagen Jetta (turbo)
Honda Civic Volkswagen New Beetle
Mazda3
Subaru Impreza
Toyota Echo
Mitsubishi Lancer (except Evo)


Sedans
These models earned ratings Most and Least reliable in Consumer Reports' 2004 reliability survey.

Most reliable Least reliable
Lexus IS300 Mercedes-Benz S-Class
Acura RL (previous version) Jaguar S-Type
Toyota Camry (4-cyl.) BMW 7 Series
Toyota Avalon Jaguar X-Type
Lexus LS430 Mercedes-Benz E-Class
Lexus GS300/GS430 (previous versions) Mercedes-Benz C-Class (V6)
Buick Regal (discontinued) Volvo S60 (AWD)
Pontiac Grand Prix Saab 9-3
Hyundai Sonata Pontiac Grand Prix (supercharged)
Infiniti G35 (AWD) Volkswagen Passat (AWD)
BMW 5 Series
G e o r g e
subaru power biggrin.gif
HalbaSus
QUOTE(G e o r g e)
subaru power biggrin.gif


sa fiu carcotas si sa spun ca nu e tocmai o onoare sa fii pe locul 5 cu impreza in spatele mazdei3 iar legacy-ul nici nu apare... (desi e ciudat cum toate sedanurile incepand cu clasa medie (passat) pana la clasa de lux (S-class) sunt bagate in acelasi clasament)
G e o r g e
sub subaru se afla , bmw, audi(no offece sa o stapaniti sanatosi si fara probleme biggrin.gif ) , vw ... toate valorile smile.gif
nu ma deranjeaza smile.gif ca sa zic altceva :
1. subaru e singur cu AWD pe berlina medie japoneza cu pret accesibil la noi
2.
QUOTE(http://money.cnn.com/2004/11/08/pf/autos/cr_auto_reliability/)
The all-wheel drive Volkswagen Passat received the lowest reliability rating of any vehicle in the survey.

deci dupa cum zic si oamenii aia (sunt rai oamenii aia, iau bani cu siguranta pentru articolele lor ... neah glumeam doar sa se simta si simpatizantii VW mai bine smile.gif ) passat e cam fass smile.gif

subaru power biggrin.gif

in clasa berlinelor medii si mari de acolo avem 3 lexus, 2 toyota si 1 infinity ! deja prea mult laugh.gif
Iulian HondaFan
CNN-Money au cam dat-o in bara. lista lor e diferita de ce e pe site-ul CR ( eu am abonament)...

rezultatele le-am pus si pe topicul "fiabilitatea marcilor (1)":

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...sc&start=20

am updatat acel post cu noile schimbari de pe site de atunci incoace.

numarul din paranteze reprezinta procentaj peste sau sub media de fiabilitate a masinilor din studiu.

masini mici (incluzand subcompactele care sunt numai un 0.5% din piata americana):

1) Toyota Echo ( echivalentul american al Yaris-ului, oferita numai ca sedan sau coupe) si Scion xB care are aceeasi platforma si tren motor (+70)
2) Toyota Corolla (+65)
3) Honda Civic (+60)
4) Mazda3 (+50)
5) Mitsubishi Lancer (non turbo) (+45)
5) Impreza 2.5l (non-turbo) (+35)


W) Nissan Sentra= sora americana a Almerei ( -25)
X) Saturn Ion ( varul american al noii Astra) (-30)
Y) VW Golf/Jetta=Bora (-30)
Z) VW New Beetle (-35)

VW ramane la coada dar fiabilitatea s-a imbunatatit considerabil pt. 2004 fata de anii precedenti cand era cu peste 100% sub medie.

masini de familie:

1)Toyota Prius (+70)
2)Toyota Camry ( +50)
3) Pontiac Grand Prix V6 de 3.8l normal aspirat (+50) ( nu exista un echivalent in Europa, masina este pe platforma theta a GM folosita numai pt. masini mari in America si Australia)
4) Nissan Maxima ( +38)
5) Legacy/Outback (+ 34)
6) Accord ( varianta mai mare americana) (+30%)

X) Dodge Stratus/Chrysler Sebring (-35)
Y) VW Passat 4 motion (-50)
Z) Pontiac Grand Prix 3.8l V6 supercharged (-55) ( asta e un supercharger tare prost se vede treaba)

masini de lux entry level

1) Lexus IS300 (+90) - RWD, competitia lui serie3
2) Acura TSX ( =Honda Accord europeana de lux) (+40)
3) Infiniti G35 ( +35)
4) Lexus ES330 (+30)- echivalentul de lux al Camry, FWD V6, 3.3l de 225CP
5) Saab 9-5 (+27)

X) Volvo S60 AWD (-55)
Y) Saab 9-3 ( -85)
Z) Jaguar X type ( -90)

masini de lux

1) Lexus LS430 (+70) - si singura cu fiabilitate cu peste 20% fata de media masinilor din studiu

X)Jaguar S-type (-107%)
Y) BMW serie 7 (-108%)
Z) Mercedes S klasse ( -124%)

masini sport

1) Toyota Celica ( +55%)
2) Acura RSX (+50) = varianta coupe de lux a Hondei Civic type R din Europa)
3) Mazda MX-5 Miata (+35)
4) Subaru Impreza WRX (+30)

X) Mini Cooper (-30)
Y) BMW Z4 (-50)
Z) Hyundai Tiburon=Coupe (-92)

SUV-uri mici

1) Toyota RAV4 (+60)
2) Honda Element ( un CR_V patratos) (+55)
3) Honda CR-V ( +50)
4) Subaru Forester (+48)

X) Pontiac Aztek (-30)
Y) Saturn Vue (-50)
Z) Land Rover Freelander (-177% )

SUV-uri mijlocii

1) Mitsubishi Endeavor (+78)
2) Toyota Highlander (+ 75)
3) Honda Pilot/Acura MDX (+40)

X) Porsche Cayenne ( -70)
Y) Volvo XC90 ( -120)
Z) VW Touareg (-136)

SUV-uri mari

1) Toyota Land Cruiser/Lexus LX470 (+63%)
2) Toyota Sequoia (+25)
3) Dodge Durango ( +15)

X) Ford Expedition (-85%)
Y) Nissan Pathfinder Armada (-111)
Z) Lincoln Navigator (-181% = cea mai proasta fiabilitate in acest studiu, keep out people; e varianta de lux a Expedition)

Minivanuri

1) Toyota Sienna (+30)

Z) Nisan Quest (-115%, cea mai catastrofala masina japoneza in acest studiu, modelul e un esec total si la vanzari).

iata detaliile studiului care este unul dintre cele mai mari ( daca nu chiar cel mai mare din lume) la ora asta.

Reliability is an important concern for the new-car buyer, but a difficult quality to discern. CR's annual reliability surveys can help. Our latest survey, conducted in the spring of 2004, yielded information on 810,000 vehicles spanning the 1997 to 2004 model years. By looking at these data for past model years, we can predict how current models are likely to hold up.

To create the scores shown here, we average the overall reliability scores for the last three years, where available, provided the vehicle didn't change significantly in that time and hasn't for 2004. We've found that three years' data is a better predictor than is the single most recent model year.

Each car's overall score is calculated for its 2002, 2003, and 2004 versions. It's also weighted to emphasize more serious problem areas, including the engine, transmission, cooling system, and drive system. This overall score is then compared with the average for all the 2002, 2003, and 2004 cars in the survey. The charts reflect how the car compared with that all-car average.
G e o r g e
5) Impreza
5) Legacy
4) Subaru Impreza
4) Subaru Forester

mda ... gama e acoperita biggrin.gif

me happy ...

the end tongue.gif
Iulian HondaFan
da, si toate au scoruri mult peste medie ( >30% fata de media masinilor vandute in america intre 2001 si 2004)...

Subaru este si marca cu cea mai buna fiabilitate in acelasi studiu pentru masini de pana la 1 an vechime... urmata de Honda.

pentru masini pana la 3 ani ordinea e Toyota-Lexus-Scion, Subaru si Honda-Acura.
HalbaSus
George, stai linistit ca glumeam cu subaru, mai mult m-a deranjat superficialitatea testului (impartim masinile in 2 categorii si zicem care sunt cele mai bune si cele mai proaste)... testul publicat de iulian e mult mai complet... totusi ma mira fiabilitatea scazuta a unor masini... si aici nu ma refer la o anumita marca... ci la clasa sedanurilor de lux... adica daca vrei sa iei o masina de clasa mica sunt 6 masini fiabile... daca vrei sa iei o masina de lux neah... lexus, atat.. restu's de cacao.. oare chiar asa bat proprietarii de Serii 7, A8-uri si S-class-uri la poarta service-urilor ?... Rolls-urile nu intra in competitie ? Ce rau e sa fii bogat... toate lumea isi bate joc de tine si iti da produse de proasta calitate biggrin.gif
Iulian HondaFan
cum am mai spus: daca au probleme masinile respective nu inseamna ca sunt neaparat de slaba calitate. toti producatorii de lux au masini cu multe optionale care sunt noi si cateodata aruncate pe piata fara multe testari. sunt insa si probleme legate de chestiile considerate de baza ( ex. motoare).

exemplific cu problemele la cei trei magnifici in coada listei la clasa lux:

S klasse are probleme mult mai frecvent decat media la partea electrica, power equipment, probleme cu MAF senzorul la motoarele V8 ( principala motorizare la S klasse aici).

serie7 are bile negre tot la electrical & power equipment dar si ceva la body hardware.

Jaguar S-type are probleme in aceleasi locuri ( mai putin frecvente decat cele de mai sus) dar si o rata de probleme mai mare decat media la frane si transmisie.

Oricum nu cred ca trebuie sa-i plangem pe proprietarii lor... ca, deh, obrazul subtire cu cheltuiala se tine. desigur nu cred ca rpoprietarii inteleg ca parte a cheltuielii e si de timp prin dealershipuri. oricum BMW si Mercedes ofera aici "replacement courtesy cars", deci neplacerile nu ii determina pe proprietari sa mearga cu tramvaiul sau pe jos...

oricum Audi, care mai acum 1 an era inca cu amicii Mercedes pe lista neagra s-au saltat macar la medie. de asemenea BMW nu are decat serie7 pe lista neagra.
geeoo30
wow ce de clasamente si tabele, cand te urci intr-o masina care iti place treb sa fie neaparat intr-un tabel pe primul loc altfel nu-ti mai place? Dupa mine japonezii sunt buni la fiabilitate dar mai au de lucru la still si originalitate, parca am citit undeva dar nu stau acum sa caut articolul, ca atunci cand honda a lansat noul accord semanarea cu A6 ia deranjat pe unii. Am avut o honda civic 98 cutie automata si se saturasera si baietii de la service de mine, bafta.
Mojito
Am detectat de multe ori pe forum, ideea proastei finisari a japonezelor in raport cu europenele.
Ma vad nevoit sa intervin si sa incerc sa corectez acest lucru valabil poate la masinile anilor 70-80.
Sunt detinator de Honda si finisarile interioare sunt de cea mai buna calitate.Fara nici o discutie.Si inainte sa aleg, credeti-ma, am tot urcat in masini clasa medie,compacte si subcompacte. Nu luxury.
Spre deosebire de sa zicem ultimile in care m-am urcat Noul Passat si B Classe.
Atingeti cu degetele plasticele si tapiseria, uitati-va cu atentie la imbinarile interioare, mingiiati volanul si schimbatorul de viteze,de asemeni plafonul si parasolarele si dupa aceea mai discutam.
In aceeasi ordine de idei pentru a raspunde provocarii preturilor japoneze europenii ce-au facut?
Au introdus taxe si au redus calitatea materialelor.Masinile japoneze ,ele insele sunt la pretul lor de productie mai ieftine si mai bune decit americano-europene.Dupa care intervine transportul ,asigurarile si politica fiiecarui stat si de aici avem ce avem pe piata. Masini egale sau chiar mai mari la pret.
Dupa parerea mea singura firma europena care a inteles acest lucru si incerca sa se corecteze printr-o noua politica raport calitate pret (in acesta ordine) este Opel.
James Kilowatt
Cam asa e. Japonezii isi pot mentine masinile la un nivel ridicat de calitate fara sa faca compromisuri in materie de calitate. In Europa, de fiecare data cand sindicatul cere marirea salariilor si scaderea orelor muncite, pentru a compensa cresterile de pret incep sa apara compromisurile. Mecaplast Monaco de exemplu face componente din plastic si pentru toyota si pentru mercedes. Cei de acolo spuneau ca in general cu europenii, chiar nemti te mai poti intelege daca produsul nu a iesit exact cum voiau ei, iar ca sa-l imbunatatesti trebuie sa mai cheltui... Cica japonezi nu accepta asa ceva in ruptul capului. Diferentele se vad. Nu intamplator cele mai comuniste intreprinderi gen Volskwagen sunt in coada clasamentelor.
In plus, japonezii isi investesc profiturile si pe retehnologizare, care la randul ei va creea profit, in timp ce europenii dau prime de miel, de porc, de vacanta, de sf Marie, de ziua PCR (8 sau 9 mai biggrin.gif) etc si cand intreprinderea intra in rahat si nu mai are bani mai pun si de o greva ca sa o ajute sa iasa. Pe aici ideea este ca profitul trebuie impartit cu angajatii, nu reinvestit. Iar patronii care nu accepta asta sunt privit ca nazisti, parazitii dracu'. Din cate am inteles, celebrul caz de coruptie de la Volskwagen tocmai asta incerca sa rezolve... s-a dat spaga la sefii de sindicat ca sa accepte niste reforme. Mie se pare de-a dreptul absurd...
cristescu55337
Mi se pare absolut INCREDIBIL cata lume inghite tampeniile unor "firme" precum Consumerreports si JD Power :death: ... cica aia fac "studii" de fiabilitate...

sunt totusi curios cati dintre voi stiu cu adevarat ce sunt CR si JD Power si cum realizeaza ei "studiile"... totusi, pana atunci, va explic eu...

CR si JD Power nu fac altceva decat niste SONDAJE DE OPINIE ANONIME (pe internet in special) ... absolut oricine se inscrie la ei poate participa la aceste sondaje, inclusiv producatorii... la JD Power nici macar nu trebuie sa te inscrii... mergi la sectiunea Auto si apesi jos pe "Join the JD Power Panel"...
eu sunt convins ca e o mizerie uriasa la mijloc, iar producatorii japonezi si amercani sunt la mijloc...

poate multi dintre voi vor spune ca imi place teoria conspiratiei, dar poate va veti lamuri...

asadar, ce spun cei de la Consumerreports? potrivit datelor din 2004 http://www.consumerreports.org/main/detail...D=1125852704570
Ford Escort, Chrysler PT Cruiser, Geo Prizm alturi de japoneze sunt mai fiabile decat toate Mercedes-urile, BMW-urile si Audi... ii credeti, asa-i?
Cum comentati?

sa trecem la JD Power... potrivit lor, Ford Explorer si Chevrolet Tahoe sunt cu mult peste Touareg si M-Class nu doar in privinta fiabilitatii ci si a calitatii caroseriei si a materialelor intorioare... idem cu Buick LeSabre vs. noul Audi A6 si E-Class....

Vreti statistici reale? Singura sursa cu adevarat credibila pe care o stiu este ADAC (clubul german de automobile)... de ce?
- statisticile lor se bazeaza pe INTERVENTII REALE la masini, VERIFICABILE
- au peste 14 milioane de membrii
- sunt ca un fel de protectie a consumatorului in germania

unii probabil vor veni si vor spune ca are si adac-ul un studiu numit automarxx in care japonezele sunt in top... da, numai ca are relevanta 0 in privinta fiabilitatii... e doar "index-ul" de multumire pt. banii dati si de relatia dintre client si service... ce sa faci daca masinile germane sunt scumpe... iar in privinta calitatii finisarii si materialelor interioare, diferenta dintre japoneze si germane se vede cu ochiul liber, fiind evindenta superioritatea germanilor...

statisticile adac:
http://www.adac.de/images/Pannensatistik_2...tcm8-114605.pdf
CRG
hai ca o luam de la capat si aici cu "germanele vs japonezele"... blink.gif

un singru lucru vreau sa-ti spun:

ADAC nu e delooooc subjugat politic la el in tara lui... :quiet:

sa fim seriosi, normal ca la nemti cele mai tari masini sunt cele nemtesti...interesele sunt mult prea mari, cu adac-u nici nu tre' sa incerci sa plasmuiesti teoria conspiratiei, caci e pe fatza...

tu ai vazut in cate domenii face survey-uri JD Power?
cosmin45741
e clar ca adevarul e pe undeva la mijloc...
oricum si mie mi se par aberante statisticile jd si cr...(adica aia care cumpara masini germane chiar iau o teapa de nu se vad, eventual opel, caci altceva e penibil... blush.gif )
probabil ca e o tentativa de a agata clienti si cred ca multi "pun si botul"
Iulian HondaFan
Iata ce crede Audi despre clasamente ( dupa un articol recent aparut in Autonews):

Four years ago, Audi's initial quality was well below average on the Power study. The brand was stinging from a nasty recall of the 1998-2001 A6. Sulfur deposits on the fuel-level sensing units in the gas tank caused the gauge to read full then the tank wasn't.

So Audi acted. The first step was separating its quality from the joint department at Volkswagen of America that handled both brands.

Audi elevated quality to the board level at corporate in Germany. Trahan attends monthly meetings in Germany, held specifically to discuss North American quality with board members and representatives from technical and development departments.

Audi CEO Martin Winterkorn attends. Winterkorn spearheaded much of Audi's new emphasis on U.S. quality.

In the U.S. market, Trahan hired about 50 quality experts and brought in additional people from Germany. The quality department now has 94 employees.

Thirty engineers or technicians at headquarters in Auburn Hills, Mich., collect data about problems. They talk to consumers, look at J.D. Power and Consumer Reports numbers, talk to dealer product-support personnel and even consider anecdotal information, says Trahan.

By every internal measure Audi has, the process is working, says Trahan.

"Reliability is no longer an issue," he says. "That is what we are starting to hear back from our dealers."


Din moment ce departamentul de calitate al Audi in USA consulta JDPower si CR inseamna ca recunosc ca sunt probleme.

Eu am raspuns la survey-ul CR in 2003 si 2004. pot spune ca nu este anonim ci iti este adresat personal. pt. cei interesati am salvat chestionarul in Word si il pot email-a celor interesati.

fapt este ca JDPower este un fost angajat GM. Tot fapt este ca majoritatea producatorilor platesc JDPower pt. datele adunate. Asta o fac sigur urmatoarele firme : GM, Ford, Toyota, Honda, Hyundai Group, VAG, Renault-Nissan, Daimler Chrysler (DCX). Impreuna cei de mai sus acopera cam 90% din productia mondiala.

Actualul sef al Dieter Zetsche a preluat recent conducerea de la controversatul juergen Schremp, artizanul fuziunii Daimler-Benz cu Chrysler) dupa ce a fost sef al diviziei Chrysler unde a luat masuri bazate pe studiile JDPower; Mercedes a declarat insa dupa ce ultimul JDPower ca ei nu vor mai folosi datele JDPower pt. ca nu le considera relevante pt. piata careia i se adreseaza, dar asta a fost pe vremea cand erhart Cordes era seful Mercedes, acum fiind inlocuit si el de acelasi Zetsche.

tot ca fapt este ca GM foloseste datele JDPower ( desi de multe ori este surclasat de japonezi in uzinele sale ca mod de a crea feed-back. la "panoul fruntasilor" din uzinele lor au grafice cu performantele uzinei respective bazat pe studiile JDPower.

deci lumea in general, si producatorii in particular, iau de bune studiile respective.

si mai am date si chiar daca voi repeta ce am discutat in ultimul an in diverse locuri pe forum le voi readuce atentiei si aici...
Iulian HondaFan
alt citat din autonews din aug 2004. Hubbert este seful Mercedes ce l-a precedat pe Eckhard Cordes:

"We have organized the company in a new way to make quality the top priority," says Hubbert.

He says Mercedes wants to be tops in the J.D. Power and Associates Initial Quality Study by 2006. In the 2004 survey, Mercedes improved its ranking but still placed behind nine other brands, including Buick, Mercury and Hyundai.

Sacrificing profit

Hubbert says DaimlerChrysler's management board has agreed to sacrifice some profitability to improve quality. "We have decided on … technical changes, especially for the U.S.," Hubbert says. "The board has agreed to go that route."

He says Mercedes has increased the size of its test fleets and dispatched quality engineers to suppliers "from Tier 1 to Tier X to monitor and make sure we get better quality from our colleagues."


INTREBARE: daca JD Power e partinitor, rauvoitor, pro-japonez de ce seful Mercedes isi stabilea ca obiectiv sa revina in topul studiilor lui Power?
cristescu55337
QUOTE(CRG)
tu ai vazut in cate domenii face survey-uri JD Power?


da, la fel ca si CR intr-o multime de domeni... deci nu sunt specialisti in domeniul auto...

QUOTE(Iulian HondaFan)
Din moment ce departamentul de calitate al Audi in USA consulta JDPower si CR inseamna ca recunosc ca sunt probleme.

posibil sa fi avut probleme... totusi sa cataloghezi Audi A6 sub Buick LeSabre sau Chevrolet Malibu din toate punctele de vedere, mi se pare ridicol... si nici macar nu te avertizeaza daca compari masini din clase diferite... cumparatorul obisnuit ar putea avea impresia ca o masina de 20.000$ e mult mai fiabila decat un S-class...

QUOTE
Eu am raspuns la survey-ul CR in 2003 si 2004. pot spune ca nu este anonim ci iti este adresat personal. pt. cei interesati am salvat chestionarul in Word si il pot email-a celor interesati.

nu conteaza daca iti este adresat personal sau nu... conteaza daca se poate ca o persoana sa-si creeze mai multe conturi si sa raspunda la mai multe survey-uri... in plus nu exista garantia ca cei care raspund la survey-uri chiar au masinile respective, spre deosebire de adac unde se iau in calcul interventiile reale la masini care pot fi verificate... in cazul adac-ului, dpmdv e imposibil sa "masluiasca" rezultatele, fiecare interventie fiind inregistrata ... daca s-ar descoperi vreo "facatura"ar iesi un scandal imens...

QUOTE
Mercedes a declarat insa dupa ce ultimul JDPower ca ei nu vor mai folosi datele JDPower pt. ca nu le considera relevante pt. piata careia i se adreseaza, dar asta a fost pe vremea cand erhart Cordes era seful Mercedes, acum fiind inlocuit si el de acelasi Zetsche.

bine fac... chiar nu sunt relevante... e de-a dreptul ridicol ca niste masini ca Chevrolet Tahoe si Ford Explorer sa apara mai fiabile cu materiale mai de calitate, mai bine finisate decat M-Class si Touareg... n-am cum sa pun un screenshot, dar puteti merge pe site la JD si alegeti astea patru...

Touareg-ul si M-Class-ul au cate doua stele(the rest) la Body&Interior Quality in timp ce Tahoe si explorer au patru (better than most)

din nou, Overall Quality si M-Class-ul si Touaregul au cate 2 stele (the rest - adica printre cele mai proaste) in timp ce explorerul are 4(better than most) iar Tahoe 5(among the best)

cum e posibil asa ceva?

QUOTE
deci lumea in general, si producatorii in particular, iau de bune studiile respective.

lumea stiu ca le ia de bune, dar le ia gresit... producatorii, in special cei germani, nu cred ca le iau... oricum, mare tam-tam nu pot face deoarece nu prea au cum dovedi ca "studiile" JDP si CR sunt masluite...
Iulian HondaFan
de la a spune ca studiile "pot fi masluite" la a afirma ca si sunt este o mare distanta.

motivele pentru care Mercedes a anuntat ( dar se poate ca acum cu noua conducere a "filo-anglo-saxonului" Zetsche sa nu o mai faca, el fiind cum am spus cel care a luat masuri de restructurare a Chrysler tocmai plecand de la date furnizate de JD Power) sunt ca potentialii lor clienti nu vor fi afectati de tipul de probleme vizate in studiul JD Power. Motivul nu este ca datele respective sunt false. oricum Chrysler foloseste datele JD Power in continuare.

succesul lui Zetsche in restructurarea Chrysler a si dus la "mazilirea" de catre actionarii DCX a lui Schremp si ulterior favoritul sau ( si cel care se credea ca va fi succesorul sau la conducerea gigantului) Cordes si-a dat demisia. este de fapt intoarcerea DCX catre modul de manageriat american ( adoptat de Zetsche care si el e original tot neamt sau elvetian din cate stiu) fata de stilul "european" al celor 2 considerati responsabili de semi-esecul Mercedes in ultimii cativa ani ( cand a pierdut suprematia mondiala in fata BMW) si a decazut in toate aceste studii.

ce vreau sa arat prin toate astea este ca aceste studii au un efect imens, toti sefii marilor companii tin un ochi pe ele si PLATESC JD Power pt. a le face.

"calitate" in sensul folosit de JDPower se refera la defecte de fabricatie nu calitatea materialelor. poti avea un scaun Mercedes in piele fina, dar daca modulul electronic i se blocheaza atunci acela va fi clar considerat ca "faulty" fata de un scaun de Civic care e simplu, dar functioneaza la parametrii proiectati sau unul de Lexus care, similar de complex, functioneaza ireprosabil.

de aceea cred ca datele trebuies interpretate in sensul ca mercedes are problee de calitate mai multe decat BMW si Audi si toate 3 mai multe decat Lexus sau Infiniti.

nu as deduce ca un S klasse este o masina mai proasta decat un Tahoe pt. ca asta inseamna a compara mere cu pere... si as deduce ca in efortul Mercedes ( admirabil in esenta) de a introduce ultimele noutati tehnologice duce la probleme.
Mojito
Eu cred ceea ce vad.
Am vazut Mercedes B Classe cu un finisaj interior prost si vizibilitate redusa in fata. Plastice de calitate indoielnica.
Am vazut un Nou Passat cu tapiterie a carei punct forte nu era calitatea, probabil era modelul de baza.
Am vazut Accord. Era mult mai ingrijit lucrat.
Daca nu sunt crezut show -roomurile stau la dispozitie.
Dar nu neg faptul ca s-ar putea sa ma insel si totul sa fie o problema de perceptie individuala deci subiectiva.
HalbaSus
Faptul ca firmele auto vor sa fie pe primul loc intr-un top gen JD sau CR e foarte normal... unde sa fie pe locul 1 ? desigur mai este ADAC-ul care face teste de fiabilitate dar nu cred ca merc si audi au probleme foarte mari pe piata autohtona...

Faptul ca eu personal nu am incredere in aceste topuri e alta problema... De ce ? Pt ca in privinta fiabilitatii eu consider ca sansele ca o masina noua sa se strice sunt oricum foarte mici... iar sansa ca masina TA sa se strice tin mai mult de noroc si karma decat de procente... Ex: daca din 100 hyundai-uri la 1 s-a defectat climatizarea si din 100 de mercedesuri la 3 s-a defectat climatizarea atunci in teorie mercedesul e de 3 ori mai slab ca hyundai-ul... dar daca te duci si cumperi un hyundai si ai ghinionul sa fii exact tu acel 1%... ce faci ? dai in judecata jdpower sau adac ?

Cred ca mai importante sunt datele tehnice (care sunt in general valabile la toate masinile vandute) si review-urile din presa independenta (spun idependenta pt ca exista o parte a presei auto care face doar "prezentari" fara teste adevarate).
cristescu55337
totusi cum se poate ca anumite marci care ies pe o pozitie buna la JD Power sa iasa pe una proasta la CR? de ex nissan e "better than average" la CR si sub "industry average" la JD? la fel cu mazda... e clar ca ceva nu e curat...

@Iulian HondafFan: sa inteleg ca ai si golf si civic? care ti se pare ca are materiale mai de calitate la interior? si cate probleme ai avut (nu te intreb "daca" biggrin.gif) cu golf-ul?

@Mojito: cred ca depinde si de nivelul de echipare si de culoarea materialelor... nici c-class-ul cu interior deschis la culoare nu arata grozav... bine, asta nu inseamna ca toate interioarele de culoare deschisa la mercedes arata rau, insa despinde...
e drept ca nu am vazut in realitate cum arata, insa din cat se poate aprecia din pozele de mai jos, nu pare sa arate rau (in variantele respective de echipare):
http://www.germancarfans.com/photos.cfm/ph...mercedes/1.html

http://www.germancarfans.com/photos.cfm/ph...mercedes/1.html

arata mai rau ca in poze?
madalina
Nu este vorba de masluirea rezultatelor! Ci: orice sondaj are o marja de eroare de cateva procente, criteriile nu sunt absolut aceleasi, intre esantion si totalul posesorilor masinii x nu este o similitutine perfecta, iar esantioanele difera, difera modul de selectie a lor, exista mai multe modalitati de esantionare, in functie de teoria aleasa.
cristescu55337
pai ce treaba au criteriile? consumatorul cand se uita la statistici nu intreaba de criterii, se uita direct la rezultate... iar daca exista anumite marje de eroare, ar trebui sa fie mici... cred ca ati observat ca si la sondajele de alegeri exista mici diferente intre institutele de sondare, dar in mare rezultatele sunt cam aceleasi... insa intre CR si JD Power exista diferente uriase...
esantioanele sunt cat se poate de reprezentative fiindca numarul repondentilor e de ordinul sutelor de mii...

uite un exemplu: sa spunem ca x doreste sa-si ia un Touareg si merge pe autos.yahoo.com , alege Touareg-ul si ce vede? ... in stanga intr-un patrat gri, avem "Consumer Guide Says: Pros: Build Quality"... ok, alegem un model, V8 sa spunem, si alegem din stanga "Reliability Ratings"... guess what? ni se prezinta ratingurile de la JD Power:
Mechanical Quality - **
Body & Interior Quality - **
Overall Quality - **

"**" - insemnand ca e printre cele mai proaste
adevarul care e? touareg-ul chiar e printre cele mai proaste? ma ales rating-ul de la "Body & Interior Quality" mi se pare extrem de ridicol...

daca nu-s masluite ce e cu ele?

alt caz la fel de absurd e e-class-ul... potrivit JD Power, la capitolul comfort are doar trei stele(adica de la medie pana la sub-medie), desi ceva mai bun in clasa sa nu prea exista... ba chiar s-a schimbat de la patru stele in 2003 la trei in 2004, desi masina nu a suferit nici o modificare, iar pe piata nu a iesit nici un model mai bun... asta in timp ce o multime de modele americane au cate 4-5 stele, desigur impreuna cu japonezele....
HalbaSus
QUOTE(cristescu55337)
alt caz la fel de absurd e e-class-ul... potrivit JD Power, la capitolul comfort are doar trei stele(adica de la medie pana la sub-medie), desi ceva mai bun in clasa sa nu prea exista... ba chiar s-a schimbat de la patru stele in 2003 la trei in 2004, desi masina nu a suferit nici o modificare, iar pe piata nu a iesit nici un model mai bun... asta in timp ce o multime de modele americane au cate 4-5 stele, desigur impreuna cu japonezele....


Stii care e treaba... daca un om care dupa 5-6 ani de munca asidua si-a economisit bani pt un Hyundai Elandra (dau un model la intamplare, nu am nimic cu masina) e intrebat de cat de satisfacut e de scaun o sa raspunda fara indoiala "that's the best seat i ever had... it's perfect"... pe cand un tip care s-a nascut intr-o familie de rockefeleri, care crede ca pielea alcantara ar trebui sa fie dotare standard si care a primit un E-class de ziua lui... a observat si el usor ca S-ul lu' maica-sa si rollsul lui taica-sau sunt mult mai comfortabile decat "rabla" sa si va da un rating prost E-ului... dupa care se duce si ii zice la taica-sau sa isi bage E-ul undeva si sa ii cumpere un SL... pe de alta parte acest personaj niciodata nu va da note Hyundai-ului... asta pt ca probabil nici nu va sti unde e reprezentanta Hyundai...

Desigur am exagerat (totusi nu exista foarte multe persoane de genul acesta in esantion.. Dar in general cei care cumpara masini mai scumpe sunt mai pretentiosi... in general sunt oameni trecuti de o anumita varsta care nu se mai entuziasmeaza la vederea unei tapiterii de piele... si cand scot peste 40-50 de mii din buzunar vor sa primeasca "the best"... deci e normal ca vor fi mai carcotasi...
Iulian HondaFan
Touareg: sunt multi proprietari care se plang de zdranganeli si cu fetele de la usi care se dezlipesc ( desi sunt din materiale bune).

nu am avut probleme serioase nici cu Civic si nici cu Golf, dar asta nu e relevant. experienta mea personala e importanta pt. mine dar pt. Halba care vrea sa-si ia o masina noua este mai important si mai bine sa se uite la studiile de fiabilitate decat la ce ii spun eu din proprie experienta.

sunt de acord cu Halba ca poti fi ghinionist si nimeri o Corolla cu probleme sau norocos si nimeri un Golf bun. diferentele statistice sunt insa destul de mari: ex. ( dupa datele CR) sub 2% din Corolle au probleme si aprox. 8% din Golfuri au probleme. eu zic ca asta e semnificativ.

si nu spun ca trebuie sa te increzi total in aceste lucruri, dar datele respective sunt solide si trebuie luate in calcul. ex. intre Corolla 1.6 respectiv 1.8 VVTi si Golf 1.6l/2l as alege fara indoiala Corolla. cand am luat Civic l-am ales in dauna Golf4 TDI 90CP sau 2.0l 8V ( bleah!).

Dar intre Golf4 GTI 1.8T si Corolla XRS 1.8 VVTi ( 170CP) am ales Golful, desi imi pare rau ca nu am ales Focus 2.0 170CP si chiar si mai rau ca nu am dat 3K in plus si sa fi luat o Acura RSX ( Honda Integra) cu 2.0 iVTEC de 210CP.
cristescu55337
QUOTE(Iulian HondaFan)
si nu spun ca trebuie sa te increzi total in aceste lucruri, dar datele respective sunt solide si trebuie luate in calcul. ex. intre Corolla 1.6 respectiv 1.8 VVTi si Golf 1.6l/2l as alege fara indoiala Corolla. cand am luat Civic l-am ales in dauna Golf4 TDI 90CP sau 2.0l 8V ( bleah!).


hmm... sa fie datele respective solide?
in statisticile adac, lucrurile stau cam asa(defectiuni la mia de masini):
in anii 1999 -2000 - 2001:
Corolla a avut 15,5 - 12,9 - 11,9
Golf a avut 23,2 - 17,2 - 13,3

intr-adevar, golf-ul e ceva mai prost, insa nu cu mult... gandeste-te ca e vorba de defectiuni/1000 masini...

insa, in anii 2002 - 2003 - 2004
Corolla a avut 5,3 - 5,0 - 6,0
Golf a avut 8,1 - 4,0 - 3,0


din cate se observa fiabilitatea a crescut la golf... poti zice ca e mai prost decat corolla?

sau ti se par mai relevante sondajele de opinie americane decat interventiile adac la masini?

Mercedesul C-Class figureaza cu 1.9 defectiuni la mie in 2004 iar M-class cu 2.5 ... astea-s masini proaste?

pana la urma dupa cine te-ai lua dupa americani sau dupa germani?

o singura explicatie ar putea exista: masinile pt. america sa fie mult mai proaste decat cele pt. europa, desi nu cred... stiu ca doar M-Class-ul s-a fabricat in US si au fost ceva probleme la inceput, pana a inceput productia in germania... VW-uri se fabrica acolo? cumva audi sau bmw? eu din cate stiu nu prea, dar nu bag mana-n foc...

daca te uiti la link-ul care l-am dat ceva mai devreme (de la CR), observi ca la "much worse than average" figureaza C-Class, M-Class, S-Class, CLK, seria 7, audi A6 ... nu ti se pare deloc suspect?
f1anatic
Mai Vasilica CRISTESCU

Citeva observatzii

1) nu mai pune linkuri care modifica latzimea forumului
[u-r-l= h-t-t-p//w-w-w.website.c-o-m] LINK[/u-r-l]

Vezi ca este fara liniutzele "-"

2) Nu te mai discredita singur prin punerea de poze de pe site-uri gen www.germancarfans.com. Ca numai din adresa de link itzi dai seama ca nu vei avea comentari obiective si neutrale pe acel site. Tot ce vei gasi acolo este pro-german. JD Powers, Consumer Reports sint site-uri care PAREREA MEA sint obiective si reprezinta o medie a opiniilor.

3) In sustzinerea ideii lui Iulian, si eu am completat pt. Subaru citeva (3) sondaje de opinie facute de firme specializate care ofera apoi datele atit lui JDP, CR cit si Subaru. Si apoi, aici in America de cite ori este un " service recall" se afla imediat iar dealerii sint obligatzi sa raporteze numarul de masini care vin in service pt probleme. Fabrica vede ca in 2 luni de zile au venit 3000 de plingeri (exemplu) ca aerul conditzionat la Legacy nu merge si publica oficial un "service bulletin". Posesorii sint invitatzi sa mearga la dealer pt repararea problemei. Intr-adevar aceasta este o problema adevarata...mufa de care conecta compresorul de AC la curent...nu era cuplata. Masinile cu aceasta problema au fost fabricate in lunile de iarna. Treaba se rezolva in 2 min sau mai putzin. Este ceva ce afecteaza negativ imaginea fimei ? Sigur. Este ceva ce cauzeaza o primejdie sau deterioreaza sigurantza rutiera ? NU...Cit de mult afecteaza Subaru ? Relative putzin...Compara cu problemele electronice la masinile grupului Volkswagen cind in majoritatea cazurilor masina devine neoperabila si trebuie lasata la dealer citeva zile ?
Iulian HondaFan
cand am spus ce as alege nu m-am referit numai la fiabilitate. datele ADAC sunt de luat in seama, dar asta e singurul studiu unde Golful se apropie si pe alocuri depaseste Corolla. dar uita-te si la JD Power ( USA, Franta, UK, Germania) si la studiile britanice ale Top Gear

http://www.bbc.co.uk/topgear/survey/top_10.shtml

si AutoExpress ( studiul driver power).

si eu gasesc surprinzator ca americanii proprietari de E klasse sunt mai putin multumiti de comfortul masinilor lor decat cei ai Buick Regal, dar e vorba de alte gusturi. romanii care au trecut la Mercedes au venit de la Dacia, Skoda sau Lada ori in cel mai bun caz de la Fiat, Opel ori Renault. americanii care au trecut la Mercedes au venit de la Buick, Toyota sau Cadillac or Acura, si de la 50CP ai Daciei la cei 180-250 ai E klasse in timp ce americanii conduc de generatii masini cu media CP de peste 100CP... sunt deci 2 tipuri de persoane cu un nivel de asteptare total diferit.

Si raspunsurile americane din substudiul APEAL mi se par normale din moment ce mercedes nu a facut masinile pt. ei ci pt. piata mondiala, in timp ce Buick ( si de fapt si Lexus, Acura si Infiniti au fost initiate de japonezi pt. piata americana) se adreseaza gusturilor americane.

dar prima parte din pagina se refera strict la probleme tehnice (studiul de calitate initiala) in timp ce partea a doua este strict subiectiva ( studiul APEAL).

cat priveste datele ADAC adunate de la service si celelalte adunate de la proprietari eu cred ca sunt mai importante cele de la proprietari inclusiv cele de satisfactie a lor.... pt. ca in final asta e ce vrem toti de la masinile noastre : sa fim multumiti de ele, si sa se potriveasca nevoilor, asteptarilor si aspiratiilor noastre.
Mojito
Haideti sa o luam putintel altfel

Sa discutam de consumatorul nord american:
Iulian si f1anatic ne pot spune citeva trasaturi caracteristice;banuiesc: comoditate la volan, spatiu, cit mai putin timp pierdut la service sau altfel spus time is money.

European : sofisticat, gadgeturi, electronica senzoriala circotas dar fara a lua taurul de coarne, comunicativi si prietenosi cu serviceu-ul si fara prea multe reclamatii.

Asiaticul- simplu, cu o filozofie de viata straina noua , miliarde de oameni,masina nu este un templu sau neaparat o carte de vizita , cu diferente probabil de fabricatie intre piata interna si externa,fara mari pretentii.

Ce vreau sa spun .Ca JDP face sondaje in principal la primii doi tipuri de consumatori care imping lucrurile inainte prin cerinte dar in materie de seriozitate a reglarii robotilor la banda esticii sunt de laudat.
Masinile lor au defecte mai putine.
Daca nu ne luam dupa statistici dupa ce sa ne luam? Dupa impresiile inradacinate in popor ca tehnica germana cu viteza americana restul il stiti.

Presupun ca majoritatea cumparatorilor informati inainte de a da banu alg masina, probeaza, citesc ,iar citesc , vad statistici, se razgindesc iar probeaza si in final platesc.
Concluzie.Statisticiele gen ADAC,JDP CR au un rol extrem de important atit pentru producator cit mai ales parerea mea pentru cumparator.
Iulian HondaFan
QUOTE(cristescu55337)
Mercedesul C-Class figureaza cu 1.9 defectiuni la mie in 2004 iar M-class cu 2.5 ... astea-s masini proaste?

pana la urma dupa cine te-ai lua dupa americani sau dupa germani?

o singura explicatie ar putea exista: masinile pt. america sa fie mult mai proaste decat cele pt. europa, desi nu cred... stiu ca doar M-Class-ul s-a fabricat in US si au fost ceva probleme la inceput, pana a inceput productia in germania... VW-uri se fabrica acolo? cumva audi sau bmw? eu din cate stiu nu prea, dar nu bag mana-n foc...

daca te uiti la link-ul care l-am dat ceva mai devreme (de la CR), observi ca la "much worse than average" figureaza C-Class, M-Class, S-Class, CLK, seria 7, audi A6 ... nu ti se pare deloc suspect?


eu am incredere si in americani si in nemti si in britanici. in fond din cei aproape 300mil. de americani 60 de mil au origine germana si alte 55 de mil au origine britanica.

si am mai multa incredere in parerea britanicilor si americanilor despre masinile germane decat in parerea nemtilor despre masinile lor.

din cate stiu Z4 si X5 sunt facute numai in USA si de acolo ajung si in Europa. In rest serie 3, 5 si 7 ca si C, E si S klasse sunt facute numai in Germania si Austria si exportate in toata lumea inclusiv in USA. M klasse se asambleaza in USA si de catre Magna-Steyr in Austria.

Audi nu face decat in Europa. VW (ce vinde in America-Canada): face Jetta=Bora si Beetle in Mexic si Golf in Brazilia in timp ce Passaturile vin toate din Germania ca si unele Golf GTI si Jetta wagon. Beetle este produs exclusiv in Mexic si de acolo vine in Europa. In Brazilia VW face si VW Fox care va fi distribuit de acolo si pe piata europeana.

problemele electrice ( dar si de senzori la motoare) ale masinilor germane sunt cunoscute si in Europa nu numai aici.
cristescu55337
@Gheorghita f1anatic

trebuia chiar din primul rand pe care l-ai scris sa arati cat esti de taran?
chiar nu e necesar flame-ul...

1. nu am de unde sa stiu ca link-urile modifica latimea forumului si nu vezi ca nu am pus nici un fel de liniute in link-uri... doar copy&paste am folosit... nu stiu ce ai vazut tu....
2. ce legatura au pozele cu comentariile? se vede ce logica "minunata" ai.. si in plus, daca te uiti mai bine, ai sa vezi in stanga niste link-uri catre japanesecarfans.com si americancarfans.com ... deci nu e un site pt. cei "obsedati" de masinile germane...

legat de opinia ta despre JD si CR sa fii sanatos... din moment ce sondajele sunt anonime si pot fi modificate de oricine are interes, au valoare 0 pentru mine, dar deh... fiecare cu logica lui... nu esti tu singurul posesor de japoneza care ii aduleaza pe americani, deoarece scot japonezele mai sus decat sunt in realitate... eh, doar trebuie sa se amageasca lumea cu ceva, nu?

3. judecand dupa ce spui tu, in germania strazile ar trebui sa fie pline de vw-uri lasate pe marginea drumui care nu pornesc... guess what? asa ceva n-ai sa vezi... americanii exagereaza fantastic cu problemele electrice la germani...

@Iulian HondaFan

zici ca ai mai multa inredere in "parerile" americanilor si britanicilor despre nemti, decat a nemtilor despre nemti...

eu spun ca e gresit rationamentul... sigur, tu o sa-mi spui ca nemtii au interesele lor, si vor scoate masinile germane bune...

ce NU INTELEGETI voi e DIFERENTA dintre modul in care aduna datele americanii si germanii...

nu cred ca intelegeti diferenta dintre SONDAJ DE OPINIE (anonim) si INTERVENTIE REALA LA MASINA (imposbil de falsificat)... eu va pot demonstra oricand ca pot completa o multime de survey-uri la JD Power, cu toate ca nu sunt decat o singura persoana si nici macar nu am masinile pe care le pot mentiona in sondaje!

Ipoteza potrivit careia ADAC ar falsifica rezultatele statisticilor e extrem de ridicola!!! De ce?

Toate, dar absolut toate datele lor, sunt INTERVENTII REALE la masini ... ce inseamna asta? fiecare defectiune inseamna o masina defecta IN REALITATE la ca re ADAC a intervenit... acte doveditoare exista iar propritarul poate confirma... e pur si simplu imposibil sa falsifici asa ceva... adica voi credeti ca una dintre cele mai de incredere "institutii" (daca o putem numi asa) din germania si-ar insela peste 14 milioane de clienti, de dragul de a scoate masinile germane la suprafata? dupa logica asta ridicol, nu doar germanele ar trebui sa fie in frunte, ci si japonezele undeva jos de tot... numai ca si japoneze stau bine...

in plus, sondajele cred ca numerita incredere indiferent cine le face... de ce?
1. nu ai nici o siguranta ca nu sunt falsificate
2. nu au relevanta deoarece parerile sunt subiective... sum spunea cineva mai sus, o persoana care nu a mai avut o masina (buna) poate aprecia aproape orice masina ca fiind excelenta... daca un posesor de masina japoneza (sa zicem honda accord) e mai mai multumit decat un posesor de c-class, inseamna ca accord-ul e mai bun decat c-class-ul? NU! desi din sondaje cam asa ar parea... de fapt posesorul de accord nici nu stie "cu ce se mananca" c-class-ul, iar posesorul de c-class are probabil pretentii foarte mari.... asadar, chestia cu "multumirea" eu spun ca pica...

TopGear e o publicatie cunoscuta ca fiind anti-germana... intr-unul din numere a incercat sa demonstreze intr-un mod mizerabil ca mercedes scoate printre cele mai proaste masini... nu stiu cati au "pus botul"...

cate de despre unde si pentru cine se fabrica masinile, se pare ca in US nu se produc doar M-Class-uri... cel putin (probabil) se fabrica subansamble si pt. alte modele daca nu masini intregi:
http://autorepair.about.com/library/recall...ecalls-208b.htm
Manufacturer: Mercedes-Benz USA, Inc.
Model: E Class
Iulian HondaFan
cred ca am ajuns intr-un impas... o sa incerc sa vad daca pot intra pe JDP sa scriu pareri. de la CR stiu sigur ca iti trimit chestionarul personal dupa ce in prealabil te-ai inregistrat cu ei fie ca subscriber( abonat). desi exista cateva zeci de mii de cazuri de furt de identitate anual in USA, in general sistemul lor de dovedire a identitatii e relativ eficient, nu cred ca ar induce erori statistice majore in aceste studii.

tu crezi ca o firma care este de marca in domeniul studiilor de piata si care este platita de toate marile companii pt. aceasta poate fi o gogoasa umflata? inteleg ca in Romania realitatea te face sa crezi ca totul este sau se poate manari. CR si JDP au ca principal atu REPUTATIA si de aceea nu cred ca si-ar permite masluirea. tu crezi ca GM si DCX si VAG ar da o ceapa degerata pe datele JDP si CR daca nu ar sti ca sunt, in limitele rezonabilului, relevante?

Top Gear nu sunt anti-germani... BMW, unele modele VAG sunt apreciate. personal gasesc revistele britanice ( mai includ si Autocar si AutoExpress) cele mai obiective si asta in principal ca afara de slabiciunea pt. Jaguar si alte cateva exotice cu pedigree britanic nu au companii autohtone pe care sa le sustina si inconstient din motive de patriotism. pe de alta parte nationalismul britanic este mult mai cosmopolit decat cel german si francez.

Nu contest, pt. ca nu am dovezi, veridicitatea ADAC dar nu pot sa nu observ ca sunt nemti vorbind despre masini in conditiile in care ei sunt cel mai mare producator auto din Europa... si ca un nr. de alte studii in clusiv din Germania sunt un pic diferite.

despre multumire... ce spui merge in dublu sens... nici proprietarul de C Klasse nu poate aprecia Honda Accord... statistica in general ( in clusiv in sociologie, medicina, s.a) este tocmai utila pentru ca corecteaza si releva o medie a opiniilor umane. eu nu vreau sa stiu adevarul absolut, ci adevarul nostru al oamenilor...
Iulian HondaFan
QUOTE(cristescu55337)
cate de despre unde si pentru cine se fabrica masinile, se pare ca in US nu se produc doar M-Class-uri... cel putin (probabil) se fabrica subansamble si pt. alte modele daca nu masini intregi:
http://autorepair.about.com/library/recall...ecalls-208b.htm
Manufacturer: Mercedes-Benz USA, Inc.
Model: E Class


toate firmele auto sunt incorporate si in USA. NHTSA, organizatia de profil rutier federala, legal nu poate trage la raspundere un subiect din Germania. masina chiar daca vine din Germania este considerata administrativ produs al diviziei americane, care este cea responsabila de remedierea defectelor si de respectarea standardelor federale de siguranta auto.
HalbaSus
Si eu consider ca e extrem de putin probabil ca JD sau CR sa masluiasca rezultatele intr-un fel sau altul... Problema e subiectivismul... singura varianta in care subiectivismul ar putea fi redus ar fi sa intrebam doar proprietari care detin toate modelele dintr-o anumita clasa (utopie of course)... Nu poti sa spui ca esti multumit de o chestie atat timp cat nu ai comparat-o cu altceva. Sa zicem ca proprietarul de de E-class e nemultumit de E-class pt ca un prieten de-al lui are serie 5 si i se pare mai "tare"... proprietarul de Kia Opirius e multumit de masinuta lui luxoasa... conform sondajului Kia e bun, E-class e rau... dar daca persoana care tocmai a facut cu ou si cu otet E-ul ar fi intrebata: "Would you trade your E-class for a Kia Opirius ?" ce credeti ca s-ar raspunde ? eu cred ca raspunsurile ar cuprinde sintagmele "never in this life" si "for that piece of SH.."

De aceea consider ca testele comparative de genul celor realizate de topgear si altele sunt mult mai relevante decat "indicele de satisfactie"...
f1anatic
QUOTE(HalbaSus)
De aceea consider ca testele comparative de genul celor realizate de topgear si altele sunt mult mai relevante decat "indicele de satisfactie"...


Cred ca nu realizezi esentza acestor teste comparative. Nu itzi va pune nimeni sa compari AUDI cu Mercedes si Subaru cu Honda. Nu DIRECT cel putzin.

Sint intrebari de genul...

1) De la 1 la 10 (1 cel mai putzin si 10 cel mai mult) cit de multzumit esti cu comfortul scaunelor ?

2) De cite ori ai fost la dealer pt probleme minors (sub 2 ore de reparatzie) 1-2 ori , 3-4 ori, paispe-mii - douj-de-mii

3) Ce atribute te-au determinat sa cumperi masina aceasta
AWD, putere, reputatzie in motorsport, inovatzie tehnica etc

4) Daca Subaru ar fi o floare, ce fel de floare ar fi
cactus, magnolie., trandafir, etc

Nu pune nimeni intrebari...gen Dintre masinile japoneze, care are scaunele cele mai urite ? si sint apoi o serie de raspunsuri.

Testele astea sint si ele concepute sa fie cit mai putzin subiective si foarte foarte rar gasesti o comparatzzie directa cu alte firme. Si intrebarile se repeta de macar 2-3 ori sub alzta nuantza-cu alte cuvinte. Ex. ce alte masini atzi mai considerat inainte de cumpararea Subaru. Daca pui Kia si-sau Hyundai si-sau Scion in loc de Audi, Volvo si-sau Infiniti mai mult ca sigur itzi va invalida si raspunsul pe care l-ai dat mai sus: cind ai afirmat ca AWD este una din considerentele importante pt care ai ales masina. Si sint multe asemenea intrebari care se valideaza una pe alta.

Sa intzeleg ca testele grila sint destul de rare in ROmania...Mai ales alea facute cu cap.
HalbaSus
Ba da, am inteles exact natura acestor chestionare de aceea le consider subiective.

spre exemplu la intrebarea:
"1) De la 1 la 10 (1 cel mai putzin si 10 cel mai mult) cit de multzumit esti cu comfortul scaunelor ? "

Posesorul de Kia era obisnuit cu scaunele de autobuz... si a dat nota 10 scaunelor.
Posesorul de E-class era obisnuit cu scaunele de S-class deci a dat nota 6,

De aceea prefer ca un ingamfat englez gen Clarkson sa-si puna fundul in 3 masini si sa constate ca toate sunt niste gunoaie in comparatie cu Aston Martin DB9 dar dintre ele cel mai mare gunoi e masina X iar cel mai apropiat de Aston Martin e masina Y (cei care urmaresc top gear cred ca au inteles ironia legata de DB9).

Am intalnit posesori de dacii care erau extrem de multumiti de masina lor... blink.gif in conditiile astea nu o sa am niciodata incredere in sondaje de opinie... nu zic ca testele realizate de "profesionisti", respectiv de jurnalisti auto, sunt 100% corecte dar oricum sunt mai valabile decat cele ale unor proprietari de autoturisme care deobicei in afara de niste drive-test-uri inainte de cumparare nu au o reprezentare reala a calitatii masinii comparata cu altele.

Nu poti da calificative unei masini fara a o compara cu alte produse. Spre exemplu daca maine as fi intrebat de calitatea Mp3-playerului meu din masina... as avea numai cuvinte de lauda despre el... face ceea ce trebuie sa faca... reda mp3-uri... nu s-a stricat... beautifull... totusi sunt convins ca nu e cel mai bun mp3-player de pe planeta (nu sunt sigur dar am eu o banuiala ca nu e blush.gif ), probabil ca daca mi s-ar da toate mp3-playerele available on the market, si as merge cu fiecare cate o zi-doua as putea stabili ca mp3-playerul X e cel mai bun... dar daca dai cate un player la o persoana diferita... toti vor ajunge la concluzia ca mp3-ul lor e foarte bun, in afara de unii care din anumite surse au luat contact si cu alte playere... ei vor da note proaste playerelor primite... rezultatul sondajului mai e valabil ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.