Help - Search - Members - Calendar
Full Version: C5 vs 407 vs Passat vs Mondeo vs Primera vs Avensis vs Vectr
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
marius54659
salutare tuturor.
am o mica dilema, poate ma ajuta cineva.
vreau sa-mi schimb masina si m-am gandit sa iau una de clasa medie care sa fie sigura si confortabila.
am studiat destul de bine piata si m-am oprit asupra lui C5, dar am o dilema...
nu stiu cat este de fiabila si nici ce probleme are.
ma intreb ce probleme au suspensiile si cat de fiabile sunt. am vazut ca multa lume le lauda, dar...?
cutia de viteze, articulatiile, etc - au probleme sau nu...?
as fi recunoscator daca ma poate ajuta cineva du detatli pro sau contra c5.
in concluzie merita sau nu c5-ul?
va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
ncristi
Nu stiu nimic de fiabilitate dar de mers merge super smile.gif

Ma bucur ca te-ai gandit la o asemenea masina...
marius54659
sa inteleg ca alegerea este buna... asa ma gandeam si eu.
imi doresc o masina confortabila in special pentru copil, si sigura tot din acelasi motiv.
din cate am vazut C5 a obtinut cel mai mare punctaj la euroncap din toate timpurile, devenind astfel cea mai sigura masina din clasa ei (cel putin asa am citit eu prin diverse publicatii--- unii afirma ca este cea mai sigura masina din tot ce exista--- oricum totul este relativ).
am studiat foarte mult piata auto si cred ca raportul calitate - pret este bun pt C5.
am ales dintre mai multe marci: vectra, avensis, ford, primera, passat, 407 si citroen.. am elimiant repede tot de nu avut 5 stele la euroncap (si mi-a parut rau de mondeo pt. ca-mi place cum arata); primera si vectra au fost eliminate din aceleasi motive; passat-ul destul de scump pentru cat vreau eu sa investesc intr-o masina si am auzit ca ar fi ceva probleme la fiabilitate si finisari; au ramas in finala 407 si C5, pe 407 l-am eliminat din motive grila fata care este prea mare (cel putin asta este parerea mea) si risti sa rupi ceva pe acolo. s-au mai luat in considerare dotarile standard si optionalele, precum si costurile de intretinere. a castigat C5, cel putin din punctul meu de vedere. Dar cum nu pot sa afirm ca sunt un specialist ci o persoana care iubeste masinile, am lansat pe acest forum o discutie despre c5.
multumesc tuturor celor car vor scrie despre acesta masina (de bine si de rau), dar si despre alte marci.
nu au fost uitate nici honda acord sau mazda 6, masimi foarte faine, dar cam rigibe pentru mine.
cat atat, deocamdata.
CipponeG
In principiu e super linistitor sa stii ca ai o masina ce a obtinut 5 stele la testele EURO NCAP insa ce nu trebuie pierdut din vedere e faptul ca la testele de impact se iau in calcul viteze de 60 km la ora (desi s-ar putea sa ma-nsel) asa ca la viteze mai mari ...... Oricum Masina arata bine la exterior (Nici n-am condus nici n-am mers cu ea asa ca mai departe nu ma pot pronunta)
marius54659
corecta afirmatia privind testele euro ncap. da, se fac la 60 km/h si totusi cred ca sunt un bun criteriu de selectie la o masina. nu de multe ori o masina de 5 stele a salvat siata pasagerilor si a soferului. mai intervine si siguranta activa, acele sisteme destepte cum ar fi ABS + EBD + AFU sau ASR + ESP. toate aceste combinatii conduc la siguranta unei masini (cel putin din punctul meu de vedere). nu trebuie neglijate nici designul, confortul, fiabilitatea....
in concluzie este dificil sa alegi marca potrivita, trebuie sa ti cont de multe aspecte... si aici intervine marea mea dilema
CRG
la a mea difera un pic testele facute de NCAP si de cei din State, nu mai tin minte cum ii cheama. adica a iesit mai bine in State..

nu pot sa-ti recomand nimic deocamdata, depinde de ce motorizari exacte alegi.
HalbaSus
BMW seria 3 din 1997 a obtinut 1.5 stele la euroncap si dacia logan a obtinut 3 stele... Sincer eu am mai mare incredere in seria 3 din 97 dar cine stie... Nu uita ca astia dau puncte pt beculete care se aprind daca nu ti-ai pus centura, daca montezi si bipaitoare atunci si mai bine...

Revenind la topic C5-ul e intradevar o masina cu un raport calitate/pret extrem de tentant... motorizarile sunt relativ OK... Eu saptamana trecuta am condus un Citroen Xsara Picasso cu motor de 1.8 benzina si cutia de viteze mi s-a parut extrem de lunga (acolo unde eu credeam ca e viteza a doua era defapt punctul mort... viteza a doua era cam la dublul distantei obisnuite dintre 1 si 2... dar poate nu eram eu obisnuit... oricum un drive-test nu strica.

Daca aflii ceva despre suspensia Hydramat II sau cum se numeste suspensia de pe C5 sa-mi spui si mie... Citroen se pare ca au facut un juramant de a nu folosi suspensii "normale"... asta e si bine si rau... suspensia asta e reglabila (ca la vechile XN-uri unde puteai seta inaltimea masinii ?) sau e doar o chestie care amortizeaza foarte bine socurile dar e instabila in viraje (dupa traditia frantuzeasca) ?
S O R I N
QUOTE(marius54659)
sa inteleg ca alegerea este buna... asa ma gandeam si eu.
imi doresc o masina confortabila in special pentru copil, si sigura tot din acelasi motiv.
din cate am vazut C5 a obtinut cel mai mare punctaj la euroncap din toate timpurile, devenind astfel cea mai sigura masina din clasa ei (cel putin asa am citit eu prin diverse publicatii--- unii afirma ca este cea mai sigura masina din tot ce exista--- oricum totul este relativ).
am studiat foarte mult piata auto si cred ca raportul calitate - pret este bun pt C5.
am ales dintre mai multe marci: vectra, avensis, ford, primera, passat, 407 si citroen.. am elimiant repede tot de nu avut 5 stele la euroncap (si mi-a parut rau de mondeo pt. ca-mi place cum arata); primera si vectra au fost eliminate din aceleasi motive; passat-ul destul de scump pentru cat vreau eu sa investesc intr-o masina si am auzit ca ar fi ceva probleme la fiabilitate si finisari; au ramas in finala 407 si C5, pe 407 l-am eliminat din motive grila fata care este prea mare (cel putin asta este parerea mea) si risti sa rupi ceva pe acolo. s-au mai luat in considerare dotarile standard si optionalele, precum si costurile de intretinere. a castigat C5, cel putin din punctul meu de vedere. Dar cum nu pot sa afirm ca sunt un specialist ci o persoana care iubeste masinile, am lansat pe acest forum o discutie despre c5.
multumesc tuturor celor car vor scrie despre acesta masina (de bine si de rau), dar si despre alte marci.
nu au fost uitate nici honda acord sau mazda 6, masimi foarte faine, dar cam rigibe pentru mine.
cat atat, deocamdata.



Am citit numele topicului de 15 ori,postul tau citat tot de 15 ori,dar tot nu am inteles de ce ai scos avensis,sau daca l ai scos din lista ta ?!? Ca doar are punctaj maxim la testele enumerate..... blink.gif
Baruba53405
Parerea mea este ca acel care isi alege masina numarand numai stele efectuate la niste teste zicand ca daca in cazul unui impact are sanse mari de supravietuire se inseala. Un lucru este cert ce ti-e scris in frunte tie pus. Imi vine in cap un exemplu banal in care o masina mare poate transporta o teava din material dur care insa depaseste lungimea vehicolului ce o transporta (lucru foarte des intalnit pe soselele din Romania). Soferul nu o observa si intra teava numai prin parbriz si strapunge soferul...asa ca numarul de stele chiar numai conteza...si Dumitru Tinu avea o masina foarte sigura si anume Volvo...si tot a murit. Cocluzia, alege Ford Mondeo care iti place cel mai mult dar nu are cate stele vrei tu...ca oricum daca ai terminat zilele ce le aveai s-ar putea sa mai conteze cate stele ai avut, si doar un tembel venit la fata accidentului ar putea zice plin de 'intelepciune': "Daca mai avea o stea scapa! "
marius54659
ma ganndesc sa iau un C5 2.0 hdi, 138 cp - 320 Nm --- echipare "S" full.
pretul cip bate undeva spre 18500 EUR
marius54659
cred ca am cateva raspunsuri de dat...
1)in legatura cu siguranta si stelele, am mai spus ca este o chestie relativa, dar destul de folositoare, altfel nu s-ar mai face aceste teste.
cat despre Tinu, hai sa fim seriosi... nu comentez mai mult "prietenii stiu de ce".
2) de ca am eliminat avensis..? e o chestie de gust, cred... parerea mea este ca se afla putin sub C5 (mai ales decand se fabrica in anglia) la capitolul confort si siguranta (activa si pasiva). dar dupa cum spuneam este o chestie de gusturi si nu se discuta. oricum totul este relativ...
parerea mea ca la bugetul pe care-l am si conditiile pe care le impun eu la o masina, C5-ul este castigatorul. nu emit pretentii de mare cunoscator in domeniu, dar cred ca toate criteriile stabilite de mine sunt OK. cel putin din punctul meu de vedere.
dilema mea este vis-a-vis de fiabilitate...
sincer sa fiu imi plac masinile foarte mult si daca as fi avut foarte multi bani probabil ca mi-as fi facut un parc auto.
pe cand asa, trebuie sa alec intre mai multe marci care-mi plac sau pe care le consider eu ca fiind marca ideala. este greu de ales, valorile sunt cat de cat apropiate si atunci esti obligat sa departajezi prin fel si fel de criterii..
cred ca C5-ul este super OK.
3) suspensia Hydractiv III este excelenta, ofera un confort extraordinar, este reglabila- se poate mari garda la sol foarte mult. am auzit ca ar fi pusa si pe Lexus, iar Lexus este recunoscuta pentru fiabilitate....
nu stiu daca este adevarat sau nu, cert esta ca dpvd confort este OK.
probabil la viteze mari se comporta mai altfel, dar pe mine nu ma deranjeaza acest aspect.
mircea51547
Pana la urma, e chestie de gust...

Oricat te-ai invarti intre optiuni, tot pe cea care-ti place cel mai mult o vei alege..
Eu asa am facut cu Nissanul. Apropos, pana acum am doar 5000 km cu el (si-o luna de cand l-am luat) dar ti-l recomand.

Cat despre fiabilitate la Citroen, nu am avut prea mult de-a face cu el...doar o colega care are in Xsara Picasso care e prost (cel putin al ei), la capitolul fiabilitate.

In plus, nu stiu daca in 3 ani de cand si l-a luat ea s-a schimbat ceva, dar atunci, Citroen dadea 1 an !!!!! garantie.....No Comment.
S O R I N
QUOTE(marius54659)
cred ca am cateva raspunsuri de dat...
2) de ca am eliminat avensis..? e o chestie de gust, cred... parerea mea este ca se afla putin sub C5 (mai ales decand se fabrica in anglia) la capitolul confort si siguranta (activa si pasiva). dar dupa cum spuneam este o chestie de gusturi si nu se discuta. oricum totul este relativ...
parerea mea ca la bugetul pe care-l am si conditiile pe care le impun eu la o masina, C5-ul este castigatorul. nu emit pretentii de mare cunoscator in domeniu, dar cred ca toate criteriile stabilite de mine sunt OK. cel putin din punctul meu de vedere.
dilema mea este vis-a-vis de fiabilitate...
.


Nu incerc si nu vreau sa te conving,dar toyota in general este recunoscuta ca o marca fiabila (fie ea avensis,corola sau rav4).Ce sa mai tu inclini,din cate vad inspre C5,pai crezi ca daca ti spune unul sau altul ca e rea sau buna masina,de aia nu o sa o iei tu?!?
Ia ce ti place tie, pana la urma sunt bani tai si nu ai altuia....
Asa ca o parere personala C5 ca de altfel si Avensis sunt masini mai de oameni seriosi,sobrii....(n a ca am zis o si pasta) Si pe de alta parte nu sunt atat de comune precum ww,skoda (am passat frate ,sunt ciumeg) biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
CRG
tu chiar ai mers cu mazda6 si accord de zici ca-s rigide? sau doar asa din auzite.. s-ar putea sa ai o surpriza placuta..
marius54659
am condus si mazda si honda, amandoua sunt super. te simti bine la volanul lor.
eu merg mult prin Fagaras, mai urc la paltinis, perg pe diverse drumuri si vreau o masina cu suspensii mai moi si confortabile.
daca locuiam in germania probabil ca alegeam Honda Acord, dar din pacate locuiesc in romania si drumurile sunt cum sunt...
CRG
OT: un forrester ceva? :angel:
G e o r g e
a zis cineva forester ? biggrin.gif

2.0XT
Date tehnice 5MT
Numar cilindrii, tip motor 4 cilindrii, 16 V , boxer
Capacitate cilindrica, litrii/cm3 2.0/1.994
Putere maxima, kw (CP)/rpm 130(177)/5.600
Cuplu maxim, Nm/rpm 245/3200
Alimentare Injectie multipunct
Cutie de viteza Man.
Discuri frana fata (ventilate)
Discuri frana spate
Diferential autoblocant cu frecare limitata pe spate LSD
Diferential central cu viscocuplaj s
Suspensie fata MacPherson, independ., arcuri elicoidale
Suspensie spate, independenta, cu arcuri elicoidale
Dimensiuni
Lungime, mm 4 450
Latime, mm 1 735
Inaltime, mm 1 590
Ampatament, mm 2525
Ecartament fata,spate 1495 / 1485
Capacitate rezervor, litri 60
Capacitate portbagaj 1592 / 387
Raza bracare, metri 5.3
Greutate gol, kg 1 410
Greutate admisa port. exterior, kg 80
Garda la sol, mm 195
Acceleratii
0-100 km/h, s 8.3
Viteza maxima, km/h 202
Consum combustibil, litri/100 km
Urban 13.3
Extra urban 7.8
Combinat 9.8
Anvelope
215 / 60 R16

Forester 2.0XT 5MT 20 900 €
Forester 2.0XT 5MT 22 600 €

2.0XT
Confort 5MT
Aer Conditionat Automat s
CD player - Radio (AM, FM) s
Geamuri actionate electric (fata, spate) s
Oglinzi actionate/ incalzite electric stg. / dr. s
Servodirectie s
Trapa dubla actionata electric s
Reglaj al pozitiei farurilor pe inaltime s
Imobilizator codat in cheie s
Controlul vitezei de croaziera - / s
Tapiterie piele - / s
Volan, schimbator, frana de mana - piele s
Faruri ceata s
Coloana volan reglabila pe inaltime s
Blocare usi & geamuri - comanda interior s
Inchidere centralizata s
Antena incorporata in geam s
Oglinzi curtoazie s
Suport pahare fata/spate s
Prize 12V, la consola centrala si portbagaj s
Iluminare portbagaj s
Suporti fixare bagaje (interior) s
Compartiment ptr. umbrela s
Scaun sofer cu reglaj pe inaltime s
Scaune fata cu incalzire - / s
Cotiera la scaun sofer si pasager s
Bancheta rabatabila - fractionabila 60 : 40 s
Sine portbagaj exterior s
Sistem de navigatie -
Lampa ceata spate s
Siguranta
AWD s
ABS si EBD s
Sistem mentinere garda la sol constanta s
Airbag frontal sofer si pasager s
Airbag-uri laterale s
Tetiere fata active la impact s
Ranforsare usi laterale s
Perimetru absorbtie impact frontal s
Tetiere reglabile (fata, spate) s
Centuri siguranta fata, dublu pretensionate s
Centuri siguranta reglabile in inaltime s
A treia centura spate cu fixare in 3 puncte s
Sistem fixare pt. 2 scaune copii (ISOFIX) s
Sistem antialunecare in panta (Hill Holder) s
Jante aliaj s
Geamuri UV (fata) s
Baruba53405
Pan la urma tot tu singur decizi ce sa iti iei dar inainte de asta nu uita sa numeri cu foarte mare atentie stelele sa nu scapi vreuna si apoi sa te dai cu capu' de toti peretii wallbash.gif . Si daca tot ai asa de mare-n incredere in testele astea cel mai recent este cel facut cu Logan-ul nostru-n Germania unde aia mai aveau putin si-l rasturnau si la 5 km/h...si romanii nostri au facut acelasi test si nimica, ei reterangandu-si ulterior pozele si asa mai departe. Deci totul este o chestie comerciala care poate fi aranjata pan la urma, da daca tu crezi totusi ca poti invinge destinul stand ascuns dupa niste teste efectuate la numai 60 km/h ... :death:
HalbaSus
QUOTE(marius54659)
am condus si mazda si honda, amandoua sunt super. te simti bine la volanul lor.
eu merg mult prin Fagaras, mai urc la paltinis, perg pe diverse drumuri si vreau o masina cu suspensii mai moi si confortabile.
daca locuiam in germania probabil ca alegeam Honda Acord, dar din pacate locuiesc in romania si drumurile sunt cum sunt...


Pai mergi pe serpentine si vrei suspensii moi ? Daca ai fi mers doar in oras as fi inteles (ca la gropile "care este" nu e tocmai placut sa fie suspensia rigida)... dar la serpentine senzatia de "barcuta" este data tocmai de suspensiile "comfortabile" combinate cu un balon al cauciucului "comfortabil" (adica mare)... Daca zici ca e reglabila ar trebui sa poata sa fie reglata si spre "rigid"... pt drumurile de munte...
marius54659
nu fac atata caz de stelele alea, dar sunt bune, degeaba uni zic ca nu prea conteaza... blush.gif
cat despre suspensii, exixsta un butom care le rigidizeaza. pot fi testate in mai multe moduri... cred ca este un lucru bun...

subaru forester- buna masina, dar cam scumpa pentru bugetul meu.
Skywalker
Iti recomand Passat din 2005 daca ai banii necesari. Eu am vazut masina (Passat din 2003) implicata intr-un accident la 120Km/h cu un Tico + Mercedes Cobra unde Tico - irecuperabil, Mercedesul spatele "scurtat" cu 1m iar la Passat capota fata indoita, spoilerul + faruri sparte.
Bogdan49836
...hmmm... C5 better then Avensis ??? nu stiu cine a zis asta dar, se cam insala ... Citroen e Citroen iar ... a Toyota is still a Toyota ... deci gandeste-te mai bine cand vine vorba de Avensis in comparatie cu Citroen chiar dak o fi el C5 u'. oricum eu as prefera o masina fiabila decat ... una care pare ca imi convine mai bine dintre toate.Nu stiu dar,nu stiu care ar fi reactia mea in momentul in care as avea de facut un drum lung si draga mea masina pe care am ales-o dupa multe targuiri sa ma lasa balta chiar cand nu era momentul.
Nu vreau sa zic ca la Avensis sau la oricare alta masina nu ti se poate intampla asta , dar oricum probabilitaea si statisticile conteaza si ele.
Pt cel ce a zis ca ... mai ales de cand se fabrica in Anglia , despre avensis vorbesc .... inainte sa spuna asta sa se uite la "Toyota" pe post-ul
"Toyota Manufacturing UK" si dupa sa mai vorbeasca ...
aici prieteul ostru Valentin vorbeste din vazute si facute nu din "AUZITE" ...

Avensis :bash: C5
S O R I N
QUOTE(Bogdan49836)
...hmmm... C5 better then Avensis ??? nu stiu cine a zis asta dar, se cam insala ... Citroen e Citroen iar ... a Toyota is still a Toyota ... deci gandeste-te mai bine cand vine vorba de Avensis in comparatie cu Citroen chiar dak o fi el C5 u'. oricum eu as prefera o masina fiabila decat ... una care pare ca imi convine mai bine dintre toate.Nu stiu dar,nu stiu care ar fi reactia mea in momentul in care as avea de facut un drum lung si draga mea masina pe care am ales-o dupa multe targuiri sa ma lasa balta chiar cand nu era momentul.
Nu vreau sa zic ca la Avensis sau la oricare alta masina nu ti se poate intampla asta , dar oricum probabilitaea si statisticile conteaza si ele.
Pt cel ce a zis ca ... mai ales de cand se fabrica in Anglia , despre avensis vorbesc .... inainte sa spuna asta sa se uite la "Toyota" pe post-ul
"Toyota Manufacturing UK" si dupa sa mai vorbeasca ...
aici prieteul ostru Valentin vorbeste din vazute si facute nu din "AUZITE" ...

Avensis :bash: C5



Bogdane,nu poti stii ce inseamna toyota ,pana nu mergi cu una bucata....Nici eu nu am stiut (sincer) pana nu mi am luat avensis.... :smokin:
Asa ca nu are rost....lasa i pe oameni sa creada ca orice altceva e mai bun decat toyota... nu zic ca toyota e vreun maybach (sau cum s o scrie)dar ,oferta -pret- calitate ,zic eu ca nu e comparabila cu nici o oferta existenta pe piata.....

:romania:
madalina
QUOTE(Cosmin54807)
Iti recomand Passat din 2005 daca ai banii necesari. Eu am vazut masina (Passat din 2003) implicata intr-un accident la 120Km/h cu un Tico + Mercedes Cobra unde Tico - irecuperabil, Mercedesul spatele "scurtat" cu 1m iar la Passat capota fata indoita, spoilerul + faruri sparte.


Si eu stiu un Passat din 2004 ce a lovit un caine, a spart bara in bucatele, proiectorul a intrat in radiator, farurile erau sparte, etc etc.

In caz de accident, depinzi de multi factori! Daca eu a,m o masina din clasa mica, cu n airbaguri, intru intr-un tractor fara nici-un airbag, nu ma ajuta cu nimic cele 5 stele....
G e o r g e
cosmin draga, sa-ti explic . in secolul in care traim masinile sunt gandite SA SE DEFORMEZE . te-am zapacit nu ? sa-ti explic si de ce : pentru ca , cu cat se deformeaza mai mult partea frontala (in cazul unui accident frontal) cu atat este preluata mai multa energie de acele parti ce se deformeaza, iar ocupantii habitaclului sunt sunt mai bine protejati !

da ai cititi bine , deformare cat mai mare = energie cat mai mica in interior !
marius54659
"Cu Hydractive 3*, Citroën demonstreaza o data in plus anagajamentul sau in a oferi clientului o tehnologie avasata in materie de pozitie la sol.
Asocierea utlimelor progrese din electronica cu o arhitectura hidraulica complet regandita si simplificata fac din Hydractive 3* sistemul de suspensii cel mai confortabil, cel mai sigur si cel mai eficient. Aceste suspensii permit o "auto-adaptativitate" a inaltimii vehiculului in functie de starea soselei si de viteza.
Garantie: 5 ani sau 200 000 km
Noul lichid hidraulic sintetic permite reducerea frecarilor datorita fluiditatii sale, ceea ce amelioreaza si mai mult confortul pasagerilor. In plus, datorita conceptiei sale inovatoare, Hydractive 3* nu necesita nici o o lucrare de intretinere timp de 5 ani sau 200 000 km. In aceasta perioada nivelul de confort si de siguranta al suspensiilor ramane identic. "

asa afirma citroen pe site-ul oficial si nu cred ca-si permit sa minta.
ce parere aveti?

[color=blue][/color]
AZAZEL
eu am deschis un topic relativ asemenator pt clasa medie , dar unde nu am inclus C5 si asta datorita faptului ca este o masina buna, mie mi se pare HIDOASA atat la exterior cat si la interior. din acelasi motiv nu am inclus nissan primera.

Din motive de taxe vamale nu am inclus mazda 6 si honda accord(oricum aceasta este scumpa si CIP). tinand cont ca la anul imi voi lua masina cash taxele vamale chiar ma deranjeaza.

Mi-a mai ramas avensis, passat, laguna, 407 , vectra si mondeo.

vectra si modeo le-am eliminat ca si tine datorita sigurantei. cu toate punctajul la euroncap nu este relevant cum mai afirmau si alte persoane pe forum.
eu am vazut de exemplu in pipera acum cateva luniun passat generatia anterioara ( 4 stele la teste de siguranta) facut PRAF. INTRASE O DUBA LATERAL STANGA IN PASSAT(perpendicular) si il izbise intr-un stalp. pot spune capassat-ul se mulase dupa stalpul respectiv. devenise o epava. era disctrusa masina respectiva. soferul a iesit din masina cu cateva lovituri fff usoare. si, repet masina devenise un morman de fiare

vezi accidentul de vineri noaptea timisoara cu un passat tot penultima generatie. niste pusti au furat masina si la 200 km/h!!!!!! spre arad au pidut controlul . masina s-a transformat de asemenea in gunoi, dar pustii au scapat cu rani usoare si vor iesi in cateva zile din spital.

asa ca eu zica ca doar cateva teste obtinute in minus de o anumita masina la teste de siguranta nu ar trebui sa te sperie daca iti place fff mult o maina.

oricum mie vectra nu-mi place nici mort si nu o voi lua niciodata in considerare.
mondeo imi place oarecum , are super motoare, dar este deja o masina veche. mai sunt alte masini la fel de bune, dar mai aratoase. ca atare, datorita factorilor cumulati il elimin si eu.


sincer sa fiu as tine cont serios de avensis D-4D cu motor de 2.2 si 150cp.
masina este super dotata, confortabila(sptiu mare pt pasagerii spate si portbagaj imens. pretul este 20500 cip.daca esti destept poti obtine discount de la toyota romania de 3% si de la toyo romania de 4 % de la pretiul cip. mie mi-au fost promise aceste discount-uri.

laguna are super pret, super dotari dar este deja o masina veche si mai este si vesnica fabula despre calitatea renault. imi voi lua laguna doar daca nu am bani.

407 este o masina care arata bine de o ia dracu. are motor bun. dar nu e confortabila. spatiul interior mic pt toti cei 5 pasageri(eu o vreau masina de familie), portbagaj relativ mic, si puntea fata data inspre spate ca dracu. cu toate ca designul acestei masini imi place mult, o elimi aproape fara drept de apel. mai are si problema calitatii de fabricatie si a service-lui.

passat ce sa zic. arata trasnet. super confort, super spatiu, super dotari (mai ales la variantele de varf). imi place rau aceasta masina din aceste motive dar are si multe dezavantaje:

-pret mare
-motor diesel galagios
-service de kkt
-intretinere scumpa
-calitatea VW nu mai este ce a fost
oricum , eu personal daca voi avea banii necesari voi lua passat cu ochii inchisi.

in preferintele mele topul este astfel
passat
avensis
laguna
407.

fara doar si poate cel mai bun raport calitate /pret/ dotari/costuri intretinere/fiabilitate este TOYOTA AVENSIS.

MIE NU IMI PLACE C% SI NU CRED CA ARE O CALIATE DE FABRICATIE BUNA. NU SUNT SIGUR NICI DE SERVICE.


ASTA E PAREREA MEA
ncristi
In legatura cu C5-ul....zilele asea am vorbit cu cineva de la rompetrol (ei au asemenea masini) si mi-a spus ca sunt reusite daia au cumparat tot C5.
Inainte au avut si modelul vechi iar acum au cumparat d'astea noi...presupun ca daca erau proaste nu dadeau banii aiurea smile.gif

PS
Mie C5-ul (in special face liftul) nu mi se pare o masina "hidoasa"--din contra smile.gif
marius54659
in luna iunie, parca, cei de la auto-expert au facut un test drive cu mai multe modele din clasa medie. C5-ul a fost penalizat la dinamica (incercarile de pe o pista de carting, unde foarte bine a iesit honda acord), dar cum eu nu conduc sportiv (mai ales ca merg in afara cu familia) nu ma intereseaza asa de mult ascest aspect. tot auto-expert a spus ca C5-ul este cea mai confortabila masina din clasa medie, materialele folosite sunt de calitate si "placute la atingere". service-ul este foarte bun (cel putin in bucuresti), piesele si intretinerea la preturile cele mai bune (a fost notat cu 10 la service si piese).
bine au iesit si Avensis si celelalte masini testate...
ma mai gandesc, dar acum inclin cu 75 % spre C5.
voi mai asculta si alte pareri si voi vedea.
Bogdan49836
... error ... mentiune la post-ul meu cu animatia ... :bash: era vorba de Avensis asupra C5 nu invers.
Deci C5 :bash: Avensis

o sa revin cu info asupra ... avensis , c5 .......
Bogdan49836
asa e Sorine ... nu prea gasesti o oferta calitate/pret mai buna ... sti cum e ca multi au unele idei preconcepute despre toyota , ma rog ... marcile japoneze in general ,dar ce sa le faci asta e ...
Uitasem sa zic ca Avensisu' SI arata mai bine ca C5'u ... ma rog aici e si o chestie de gust dar cred ca majoritatea is de acord cu mine, designul e superior
madalina
QUOTE(cristi36176)
In legatura cu C5-ul....zilele asea am vorbit cu cineva de la rompetrol (ei au asemenea masini) si mi-a spus ca sunt reusite daia au cumparat tot C5.
Inainte au avut si modelul vechi iar acum au cumparat d'astea noi...presupun ca daca erau proaste nu dadeau banii aiurea smile.gif

PS
Mie C5-ul (in special face liftul) nu mi se pare o masina "hidoasa"--din contra smile.gif

Cristi, cine e importatorul Citroen inRomania? Cine e proprietarul Rompetrol?
PNL iti spune ceva?
Skywalker
QUOTE(G e o r g e)
cosmin draga, sa-ti explic . in secolul in care traim masinile sunt gandite SA SE DEFORMEZE . te-am zapacit nu ? sa-ti explic si de ce : pentru ca , cu cat se deformeaza mai mult partea frontala (in cazul unui accident frontal) cu atat este preluata mai multa energie de acele parti ce se deformeaza, iar ocupantii habitaclului sunt sunt mai bine protejati !

da ai cititi bine , deformare cat mai mare = energie cat mai mica in interior !


[color=black][/color] Pefect de acord cu tine dar cred ca la cele spuse de tine inseamna si un avantaj din partea constructorului pentru ca daca iti turtesti masina si se deformeaza cam de tot inseamna ca tre sa-ti cumperi alta daca nu ai casco si oricum o masina reparata dupa o tamponare buna aia nu mai este masina.... parerea mea...
G e o r g e
nu prea am priceput ce vrei sa zici , cred ca ideea ta este : masini deformate ca asa sunt gandite = mai multe vanzari din partea constructorilor .

de aceea prefer casco smile.gif te salveaza de durerile de cap wink.gif ar trebui sa-l incerci biggrin.gif
ncristi
QUOTE
Cristi, cine e importatorul Citroen inRomania? Cine e proprietarul Rompetrol?
PNL iti spune ceva?


Pers. cu care (scuze smile.gif) am discutat i se rupea in paispe de PNL si cred ca si de rompetrol smile.gif....el mi-a spus cum este masina fara abureli cu politikka...

A mers si eu cu C5 (putin ce-i drept) si pot spune ca este o masina extrem de confortabila, f silentioasa...nu zdranganeau plastice..etc

Mie mi-a placut smile.gif
Andrei55037
Din toate masinile care sunt in discutie aici la diesel as alege fara discutie Avensis 2.2 D-4D(am si ales-o de altfel) iar la benzina 407 2.2 desi nu sunt sigur 100%.
ncristi
QUOTE
Din toate masinile care sunt in discutie aici la diesel as alege fara discutie Avensis 2.2 D-4D(am si ales-o de altfel) iar la benzina 407 2.2 desi nu sunt sigur 100%.


Eu as face exact invers...as alege un benzinar de la tyota si un diesel de la PSA smile.gif
Iulian HondaFan
io zic un benzinar de la Toyota sau Honda si un diesel de la Fiat-Opel, PSA-Ford/Mazda, Honda si Toyota...
Andrei55037
Din cate am vazut eu in titlul nu era vorba de Honda iar motorul de 2.4 de la Toyota nu se aduce la noi. Am explicat pe forum la Toyota de ce cred ca la ora actuala cel mai bun motor cu 4 cilindrii diesel este 2.2 D-4D-ul.
Codrin54983
QUOTE(Cosmin54807)
Iti recomand Passat din 2005 daca ai banii necesari. Eu am vazut masina (Passat din 2003) implicata intr-un accident la 120Km/h cu un Tico + Mercedes Cobra unde Tico - irecuperabil, Mercedesul spatele "scurtat" cu 1m iar la Passat capota fata indoita, spoilerul + faruri sparte.

Si eu am avut un accident cu avensis-ul meu. Un tico a intrat in spatele meu dupa ce am pus o frana brusca pe ditamai E85. Cel de la asigurari spunea ca tico avea vreo 40 kmh cand a facut contactul cu mine.Tico era varza. Doar rotile din spate se mai invarteau. A fost tractata. Si eu a trebuit sa-mi schimb doar spoilerul spate!! Doar atat!! Ce vreau sa zic este ca depinde foarte foarte mult de masinile implicate in accident sau de alti factori, ce de intri intr-un copac cu 40-50kmh nu vad prea bine nici o masina, poate sa aiba ea 7 stele la NCAP.
ncristi
QUOTE
Am explicat pe forum la Toyota de ce cred ca la ora actuala cel mai bun motor cu 4 cilindrii diesel este 2.2 D-4D-ul.


Cele mai bune motoare diesel in 4 cilindrii sunt:
1.iCTDi-ul de la honda
2. HDi-urile de la PSA
3.TDi,dCI, jTD, D-4D etc...

Honda si PSA ofera putere pura fara ca turbina sa-si aduca un apot f mare asa cum este la TDi, dCI, si D-4D etc....
Adica poti pune turbine si obti putere dintr-un motor care in etsenta nu are nimic deosebit...

Daca te uiti mai bine toyota sta chear rau...renault spre exemplu a obtinul 175 HP dintr-un motor de 2 litri si cu o sg turbina su W a obtinut aceeasi putere dintr-un motor de 2l...

Chestia ca este facut din aluminiu nu-i mare lucru...chestia asta aducandu-si aportul la racire motorului nicidecum la performanta...
Asa ca D-4D nu are nimic spectaculos, este un motor diesel de mijloc (cu indulgenta) multe publicatii (care au premiat iCTDi-ul smile.gif) au plasat D-4D-ul sub toate europenele...
Andrei55037
Au plasat D-4D de 2.0 nu pe cel de 2.2 sub cele europene. Din cate stiu eu inginerul de la Honda care a facut i-CTDI-ul a realizat si D-4D de 2.2 de la Toyota. Faptul ca e din aluminiu complet are f mare importanta nu numai in ceea ce priveste motorul dar si in dinamica masinii care numai suporta o greutate sporita pe puntea fata. Toti producatorii vor sa faca motoare diesel din aluminiu dar nu pot sau nu stiu inca.
James Kilowatt
La diesele, eu as merge pe multijetul de 150 CP de origine fiat pus pe Vectra.

Pana acum, toate HDi-urile au avut probleme cronice. Ultimile modele, poate le mai au, poate nu... deocamdata e prea devreme ca sa stim. Fiind in colaborare cu Ford, poate totusi au rezolvat problemele.

Dieselul de la Honda e renumit prin sobrietate, si nu musai prin performante. E o alegere intr-adevar interesanta, silentios si economic. Asta mi s-ar parea concurentul multijetului, nu hdi-ul

Daca discutam de chestii "prototip", din multijetul Fiat Opel a scos 210CP din 1.9L, asa ca ar fi peste reno sau vw. Faptul ca are doua turbine si nu una e pentru a reduce lag-ul, nu neaparat pentru a creste presiunea. Sa nu uitam ca totusi inca au avans fata de restul... common railul e scos cu vreo trei ani inaintea concurentei, injectoarele piezoelectrice sunt scoase tot de ei, primii, multijetul e inca unic din cate stiu.

TDI-ul desi lumea il considera pacalit pentru ca nu e common rail, nu e neaparat un motor prost. Cel de 140 CP are injectoare de ultim racnet, cele piezo, iar presiunea de injectie este dubla fata de cea de la motoarele common rail. Faptul ca foloseste alta tehnologie nu le face neaparat mai proaste.

D4D-ul de 2 L nu-l cunosc. Insa cel de 1.4 si 90 CP e cel mai silentios diesel cu care am mers, comparabil poate doar cu multijetul de 1.3 de la fiat. Daca si cel de 2L e la fel de sobru, eu l-as lua in calcul chiar si daca e mai putin performant decat concurenta.

Una peste alta, daca poti lua in calcul Accord, eu asta as alege. Pe locul doi, la egalitate, as opta intre Vectra si Avensis.
Codrin54983
Eu zic sa alegi in primul rand Accord, daca nu alege Avensis. La nici una din ele nu iti va parea rau!
Andrei55037
QUOTE(MR28673)
Cel de 140 CP are injectoare de ultim racnet, cele piezo, iar presiunea de injectie este dubla fata de cea de la motoarele common rail. Faptul ca foloseste alta tehnologie nu le face neaparat mai proaste.

Injectoarele piezo nu mai sunt ultimul ragnet ale se multumesc si cu 500ppm sulf. Cele mai noi injectoare sunt cele folosite de Audi pe noul motor de 4.2 TDI si cele pe care le Foloseste Toyota in versiunea de 177CP al motorului de 2.2. Sunt niste injectoare Solinoidale sau cam asa ceva care necesita motorina sub 50ppm sulf.
James Kilowatt
Problema e ca nici unul din motoarele de mai sus nu sunt in lista de optiuni.... wink.gif

In plus, cel de la toyota de 177 CP este cu injectoare piezo, care sunt creeatia Magneto Marelli, din grupul fiat, aceiasi care au patentat si common railul. Asta cel putin, pe piata vest europeana.
Cel de la audi nu-l stiu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.