Help - Search - Members - Calendar
Full Version: GAS PRICES
Masini.ro Forum > Discutii generale > Off Topic > Politica
f1anatic
Pretzurile la benzina erau oricum mari.
http://www.chicagogasprices.com/retail_price_chart.aspx

Cind am plecat in vacantza in Europa...pretzurile la benzina erau in jur de 2.25 premium. Cind m-am intors dupa 2 saptamini le-am gasit in jur de 2.60-2.70 premium. Dupa care a crescut la fiecare 2-3 zile cu cite 5-10 centzi. Astfel ca daca aseara erau in jur de 3 dollari premium...in seara aceasta sint in jur de 4 dolari premium. 1 dolar in 24 hr Intzeleg ca s-a pierdut jumate din capacitatea de rafinare a petrolului cu Uraganul lu' Peste...dar consider ca macar 2 dolari din pretzul pe care il platesc la benzina este pur si simplu pt imbogatzirea bogatzilor. Am vazut la TV ca in Atlanta benzina este 6.10 dolari galonul. S A S E dolari galonul. SASE ![/b]


Hmmm cite tzari straine ne vor ajuta si pe noi asa cum am ajutat si noi Indonezia cind au avut ei cutremur ?
G e o r g e
noi v-am da benzina dar si la noi e extrem de scumpa . 5$ galonul blush.gif
James Kilowatt
Naspa, man....

Cu ajutorul, ia-o prin eliminare... Europa "veche" nu, ca-s in rahat si ei si pe deasupra nici nu sunt prea generosi in general. In Indonezia, "cainele" de Michael Schumacher a donat dintr-un foc, si discret, fara surle si trambite, mai mult decat a donat toata Franta in primele doua saptamani.... doua saptamani le-a luat sa-si dea seama ca-s ridicoli cu cele cateva milioane de euro...

China e ofticata pe SUA datorita taiwanului... Si sua pe china datorita cursului de schimb valutar tinut cu dintii de guvern. Asa ca nu contati nici pe astia.

Vedeti ce zice Basescu si cu Marea Neagra... biggrin.gif
HalbaSus
I got one word for u guys: DIESEL ! bagati dieseluri de calitate la toate pompele... si nu mai radeti de TDI-istii nostri... in curand o sa aveti si voi... si asta v-o spun ca sa nu ajungeti la cealalta chestie care e mai groaznica decat dieselul... GPL... biggrin.gif
Ah... si mai lasati-le naibii de V8-uri de 4-5 litri... ajung 4L...
guerilla
china are si ea parte zilele astea de taifun. asa ca no way. azi si maine e inchis totul pe coasta de est.
dar poate va ajuta fratii muslimi de prin arabia saudita. ca va erau buni prieteni cand ati atacat iraku laugh.gif
stiu ca prezident Bush a dat drumu la rezerva nationala de petrol, fapt ce a dus la scaderea pretului barilului cu aproape 1dulau.
dar sa cresti peste noapte pretul cu peste 25% mi se pare furt.
Edi45845
Macar la voi mai si scade.La noi numai creste. :evil:
James Kilowatt
La noi doua treimi sunt accize. In loc sa injuram arabii mai bine injuram guvernul.
Si la ei la fel biggrin.gif
f1anatic
Gasesc normal sa fie taxata benzina...dar nu in halul asta...de la voi sau de la noi. Noi consumind 100 de miliarde de galloane de benzina pe an...va datzi seama ca cu 10 centzi taxe se recupereaza 1/7 (o septime) din produsul intern brut al statelor unite. Nu pot crede ca restul sint pretzuri de productzie. O fi un dolar... dar nu 4 ! Si apoi...da s-au mai schimbat specificatziile si forumulatziile la benzina...dar cind am venit in SUA in 1996 era benzina premium 1 dolar galonul. Deci daca atunci toata lumea vindea gallonul de benzina si mai scotea si profit...ce mai pot zice acum...
guerilla
in 1996 barilu nu era mai mult de 45 USD. galonu era 1USD
Acum e 70 USD barilu si 5-6USD galonu.
profitu... IMENS.
asta da afacere. ma duc sa-mi trag putz de petrol.
Iulian HondaFan
preturile in USA nu au crescut din cauza taxelor. taxele sunt aceleasi (in jur de 27% din pretul final, desigur daca pretul a crescut cu un dolar pe galon si Uncle Sam ia 27 de centi in plus). pretul a sarit pt. ca pur si simplu oferta de benzina a scazut dramatic ( cum ziceai 50% din capacitatile de rafinare, si asta nu e numai pt. petrolul autohton dar si pt. mult din titeiul importat din Mexic, Venezuela, Nigeria si chiar de la arabi ajungea tot in terminalele din zona New Orleans si era rafinat acolo).

chestia asta a picat cum nu se poate mai prost pt. ca deja era deficit de capacitati de rafinare in USA dar si la nivel mondial, basca ca si consumul (USA si Mondial a crescut)... freakin' SUV's and trucks... or sa le iasa pe nas Hemi-urile acuma...

iar faptul ca Bush a dat drumul la petrolul din rezerva strategica nu ajuta f. mult pt. ca si ala trebuie rafinat. cred ca o sa ia cel putin cateva saptamani pana grosul rafinariilor din zona or sa reia productia. cred ca preturile vor sta la 3-4$/galon cateva luni si apoi vor scadea din nou catre 2.5-3$/galon.

chestia ca asta va cauza un soc economic, inflatia va sari cateva puncte si economia pe ansamblu va da un pic inapoi, desi pana in prezent predictiile nu au scazut decat de la 4.6% rata de crestere anuala la 4.4%... that is not bad at all though... UE pe ansamblu nu viseaza sa sara de 3% rata de crestere anul asta.

America nu prea are nevoie de ajutor. cred ca e capabila sa se ajute singura, desi Katrina i-a dat un mare sut in fund... they will prevail...
Maff
Ce tot vorbiti prostii?In Turcia m-au rupt.2.70 lire pe litru la benzina de 95........Adica in jur de 1.60 euro, 56000 lei pe litru.
James Kilowatt
QUOTE(Iulian HondaFan)
chestia ca asta va cauza un soc economic, inflatia va sari cateva puncte si economia pe ansamblu va da un pic inapoi, desi pana in prezent predictiile nu au scazut decat de la 4.6% rata de crestere anuala la 4.4%... that is not bad at all though... UE pe ansamblu nu viseaza sa sara de 3% rata de crestere anul asta.

America nu prea are nevoie de ajutor. cred ca e capabila sa se ajute singura, desi Katrina i-a dat un mare sut in fund... they will prevail...


Pana si acel minim 3% suna a SF in batrana UE. Insa, europenii sunt ambitiosi si nu vor renunta la constructia socialismului si comunismului pentru nimic in lume!biggrin.gif
"Nucleul dur" al UE, germania si franta au fost incapabile sa scoata si 0.2% anul trecut.... si sa scada somajul sub 11%.... Ai spune ca au avut cel putin 15 uragane pe an! Ce ecuatie simpla, puterea proletariatului = 15 uragane pe an... biggrin.gif
Oare se poate trece si atlanticul inot, sau cu o camera de tractor, cum se trecea pe vremuri dunarea la iugoslavi? smile.gif Ne vedem mai tarziu, ca ma duc la piscina biggrin.gif
cosmin45741
ce tot va mirati asa?
daca trendul de crestere al petrolului va ramane constant, pana la sfarsitul anului in ro, pretul pe litru va fi de 56000. asta inseamna aproape 2 dolari...
sa-i ia naiba cu benzina lor cu tot si sa dea drumul odata ,nataraii naibii, la tehnologiile alternative, ca sunt descoperite de ani buni si nu ar mai fi nici toate pacostele astea de inundatii si uragane la aceeasi scara...
dar ce sa faci intr-o lume plina de paduchi (noi) care danseaza toti pt interesele, as putea spune, criminale, ale unor miliardari tampiti???
Iulian HondaFan
or sa dea drumul la tehnologiile alternative de indata ce va deveni mai rentabil sa folosesti altceva decat petrol...

cat priveste faptul ca unii se imbogatesc este adevarat... se pare ca statele arabe producatoare de petrol sunt intr-o frenezie de constructii si cheltuieli... veniturile aproape ca li s-au dublat in ultimii 2-3 ani...
James Kilowatt
Asa este.... nu este destul sa existe tehnologii alternative, ci si sa fie rentabile economic.
Totusi, poate o parte din profiturile enorme scoase din afacerile petroliere ar trebui investite in cercetare in tehnologiile alternative. Nici o tehnologie nu s-a nascut direct rentabila....
Si s-a dus de mult vremea cand pentru cercetare era necesar o coala de hartie si un creion.
HalbaSus
[quote]Asa este.... nu este destul sa existe tehnologii alternative, ci si sa fie rentabile economic. [/quote]

Mda... si totusi... eu nu as da un V8 pe o chestie care vibreaza ca dracu, scoate fum cu miros de cartofi prajiti si are 80 de cp... sorry no... da-l dracului de strat de ozon... deci la faza asta nu pot condamna pe "americanii nesatui" care vor doare de la V6 in sus... Am fost obisnuiti sa evoluam... ori e extrem de putin probabil ca vom putea gasi un combustibil mai eficient decat benzina... eventula hidrogenul dar hidrogenul se obtine greu in plus siguranta nu e tocmai buna...
Consider ca singura tehnologie "alternativa" aplicabila cu adevarat ar fi dieselul... deoarece motoarele diesel (chiar si de aceasi putere cu cele pe benzina) sunt mult mai putin gurmande decat benzinarele...
Asta pana nu o sa ne bagam centrale atomice sub capota... biggrin.gif [/quote]
James Kilowatt
QUOTE(HalbaSus)
Consider ca singura tehnologie "alternativa" aplicabila cu adevarat ar fi dieselul... deoarece motoarele diesel (chiar si de aceasi putere cu cele pe benzina) sunt mult mai putin gurmande decat benzinarele...
Asta pana nu o sa ne bagam centrale atomice sub capota... biggrin.gif


Multe state din UE + Japonia sunt de alta parere, si anume ca dieselul e mai poluant si prin urmare este si mai taxat:)

Tehnologie alternativa nu inseamna vibratii, zgomot si lipsa de performante.... inseamna performante cel putin la nivelul celor "clasice" insa la niste preturi absurde.

Centralele atomice, daca ar continua sa se dezvolte si sa se perfectioneze, tot ar fi ceva. Am putea avea hidrogen ieftin, chiar daca nu ar incapea centrala sub capota smile.gif... Insa unii protesteaza, fac mitinguri si au "initiative" impotriva laboratoarelor sau a centralelor existente... adevarati "verzi" biggrin.gif
Rai
Technologii alternative exista si sunt si rentabile economic,de ce nu se construiesc?o intrebare buna,fiindca unii sau altii au aceasta decizie ce si cum se poate face cunosc unele inventii pentru care unii puteau sa primeasca mai multi banii decat pot cheltuii in 10 vieti,daca nu le aplica.
Din pacate pentru omul de rand e o pierdere.Si apropo de diesel exista deja si sintetic si se poate face din mai nimic cam ce se arunca dar inca unii nu vor asa un combustibil care e mai curat decat toate pana acum.
zefir34016
Copii, pana la tehnologiile alternative (ce? motoare cu hidrogen? come on...) (de altfel am citit undeva ca, arnold, guvernator de CA, vrea sa faca din california primul stat in care motoarele cu combustie interna sa fie interzise completamente) - deci pana cand aceste vise vor deveni realitate avem deja ceva fezabil: motoarele hibride!

Toyota Prius si Honda Civic Hybrid, remember?

Unde mai pui ca deja exista ideea unui Prius cu panouri solare!



So yesss! Go hybrid! Go the japs'way!

P.S. schimb urgent avensis 100% vvt-i cu prius hybrid... (toyota forever, ya know)
Iulian HondaFan
the new Civic hybrid is very... yummy... sa vedem numerele din teste independente.
HalbaSus
QUOTE
arnold, guvernator de CA, vrea sa faca din california primul stat in care motoarele cu combustie interna sa fie interzise completamente


Si ce-o sa faca cu flota lui de Hummer-uri si alte vehicule militare ? le pune baterii ? biggrin.gif... Eu sunt de acord cu orice tehnologie alternativa atata timp cat nu scad performantele... desi s-ar putea sa duc dorul unu "vrooom..." sanatos (nu stiu cum vor face motoarele pe hidrogen dar presupun ca nu asa... nu-i bai... am vazut ca deja au facut astia modulator de sunet-motor care se leaga la instalatia audio si iti da senzatia ca auzi motorul (in functie de turatie of course).
f1anatic
QUOTE(HalbaSus)
Mda... si totusi... eu nu as da un V8 pe o chestie care vibreaza ca dracu, scoate fum cu miros de cartofi prajiti si are 80 de cp... sorry no...


Cred ca esti un pic dezinformat. V8 care sa vibreze ca dracu ? Poate ar fi bine sa mai citesti despre efectul numarului de cilindri si cit de bine balansate motoarele cu motoare in V, respective citzi mai multzi cilindri in V. Iar treaba cu CP ... poate numerele nu sint atit de impresionante pe cit ar putea fii...dar la cuplu, lb-ft = N-m te prajesc in sos de cartofi!


Iuliane...am un articolas meserias despre...masinile hybride. In esentza...totul se reduce la tehnologia poluanta (Super extra) care fac bateriile alea care sint si ele bune 4-5 ani...dupa care trebuie inlocuite. Costa cam 5000 de dolari sa cumperi una noua iar ca sa scapi de aia veche...nu cred ca potzi sa o lasi la gunoi...fiind super toxica...trebuie platite taxe nu gluma.

QUOTE
Car and Driver - Brock Yates - September 2005 http://www.caranddriver.com/article.asp?se...amp;article_i...
1 of 3 31-Aug-05 8:08 AM

AUGUST 31, 2005
BROCK YATES 1 2
Hybrid issues.
BY BROCK YATES
September 2005
I'm not exactly a betting man, but I'll give you 100 to 1 odds that if
you're reading this nonsense you are not a hybrid-car owner.
That's probably a good wager, considering that the new miracle
vehicles are stuck at about a one-half-percent market share of the
roughly 17 million annual new car and light-truck domestic sales
and that you are vastly more likely to tear up the asphalt in a
gas-swilling, earth-choking, mega-speed road rocket like the rest of
us motorized Neanderthals.
Of course, if we pay attention to the Cassandra-like fulminations of
the liberal media, we might be led to believe that hybrid vehicles
are our only hope to save us all from ozone asphyxiation and
indentured slavery to the Arab oil barons. To ignore their PC
incantations and to continue our binge buying of conventional
internal-combustion engines will, according to these all-knowing
scribes and electronic chatterers, doom civilization to a dark age
embroiled in a heat-soaked Sahara.
Yeah, maybe. Then again, maybe not. Yes, we understand the
feds are giving a one-time $2000 tax credit to hybrid owners, and
16 states are offering come-on tax breaks ($1500 in Oregon,
$4173 in Colorado), inspection exemptions, and single-driver use
of HOV lanes as incentives.
Moreover, the hybrids being sold by Toyota, Lexus, Honda, Ford,
and, soon, Chevrolet are all reasonably priced. Example: The
hot-selling Toyota Prius—with a three-month waiting list in most
markets—can be purchased for under $22,000 loaded (although
most experts estimate that Toyota is taking a $2000 hit on each
sale). The Pious—oops—Prius costs about $5000 more to
manufacture than a conventional Corolla and retails for about
three-grand extra.
Now let's jump ugly about the whole situation and talk a little
reality. The guys at Edmunds.com, who run hard numbers about
the car business as well as anyone, estimate that a Prius owner
would have to drive at least 66,500 miles annually for five straight
years, or gasoline would have to soar to 10 bucks a gallon, to
Subscription Services
Car and Driver - Brock Yates - September 2005 http://www.caranddriver.com/article.asp?se...amp;article_i...
2 of 3 31-Aug-05 8:08 AM
equal the cost of operating a cheaper, conventional Corolla.
Then we have the battery pack, that heavy lump of nickel-metal
hydride juice boxes that presumably improve fuel efficiency (but
not that much, according to our road tests). Although the
warranties are for eight years or 100,000 miles, battery
replacement will cost $5300 for the Toyota and Lexus hybrids, and
the Ford Escape replacements run a whopping $7200.
Moreover, the industry types aren't talking about total battery life.
Will they actually last 100,000 miles? How will this affect resale
value? Will the systems stay at full efficiency, or will they slowly
drain power as they age or operate under heavy use? These are
questions that remain to be answered, understanding that storage
batteries, be they dry cells in your flashlight or exotic Ni-MHs, all
have finite lives and store less power with age.
And now comes word that the computer brain inside the
gas-electric grids in some Priuses is tending to go nuts. This
causes instant blackout stalling at either 35 mph or 65 mph—the
latter possibly in the fast lane of an interstate where 50-ton semis
running 90 mph can crush compacts like beer cans.
This brings up an undiscussed issue: At some point, all these
hybrid batteries will die and have to be disposed of somewhere,
somehow. These are hardly biodegradable items like spoiled
vegetables. They are in fact self-contained toxic waste dumps.
How and where millions of these poisonous boxes will be
deposited in the new hybrid nirvana has yet to be considered,
much less resolved.
And speaking of the environmental component (the glamour issue
centered on the brave new world of hybrids), a number of EMT and
fire crews have announced that they will refuse to rescue victims
trapped in such vehicles, openly fearing electrocution or fatal acid
burns.
As with the now-defunct electric-car miracle, where it was quickly
realized that the national power grid could not energize millions of
vehicles without massive expansion of horrors—nuclear
generation—the dark side of the hybrid miracle is now beginning to
surface.

Car and Driver - Brock Yates - September 2005 http://www.caranddriver.com/article.asp?se...article_id=98...
2 of 3 31-Aug-05 8:08 AM

Says a dealer friend whose immense franchise network includes
several brands offering hybrids: "There is no advantage to owning
a hybrid in terms of fuel mileage when the extra cost of the vehicle
is added in. Period. Do the math. This is a feel-good purchase.
Hybrids are a statement about the environment, and they simply
do not square with economic reality.
"The truth is, although the Prius is selling like mad, hybrid Honda
Accords and Civics are backed up on dealer lots. Why? Because
they look like conventional Hondas, whereas the Prius has unique
styling. It has an iconic status among the Greenies. Like it or not,
that's real life."
Until hybrids become economically feasible in terms of cost,
reliability, and valid fuel savings and make real sense regarding
performance and disposability, we're going to be driving
conventional internal-combustion-powered vehicles—either gas or
diesel —until rogue asteroids clean us all out.


Si ca vorbim de pretzuri la benzina...ia uite ce am gasit...

http://forums.nasioc.com/forums/showthread...age=1&pp=25

QUOTE
Premium gas is $1.15!!!
HalbaSus
QUOTE(f1anatic)
QUOTE(HalbaSus)

Mda... si totusi... eu nu as da un V8 pe o chestie care vibreaza ca dracu, scoate fum cu miros de cartofi prajiti si are 80 de cp... sorry no...


Cred ca esti un pic dezinformat. V8 care sa vibreze ca dracu ? Poate ar fi bine sa mai citesti despre efectul numarului de cilindri si cit de bine balansate motoarele cu motoare in V, respective citzi mai multzi cilindri in V. Iar treaba cu CP ... poate numerele nu sint atit de impresionante pe cit ar putea fii...dar la cuplu, lb-ft = N-m te prajesc in sos de cartofi!



Daca ai fi citit cu atentie ai fi observat ca eu nu as da un V8 pe o chestie care vibreaza (ma refeream la motoarele care merg cu ulei de cocos si esenta de iasomie)... dar nu-i nici o problema... scuzele se accepta... cu totii ne grabim uneori biggrin.gif
James Kilowatt
Mie-mi place concluzia din articolul citat de f1anatic..... Suna cam a fatalism. Omu' ala are si el partial dreptate, insa Priusul are 2 sau 3 ani, si e o prima incercare serioasa de a scoate ceva comercial hibrid. E o tehnologie inca tanara, care poate va continua sa se dezvolte si sa rezolve din probleme. Poate se vor perfectiona bateriile, se va gasi o solutie sa fie reciclate/reconditionate etc. Si poate se vor si incarca de la panouri solare de la lumina lunii noi stand noaptea in garaj:D

In fine, desi punctul de vedere e oarecum corect, e cam prea categoric. Nici esecul hibridelor nu e implacabil, dupa cum nu e implacabil nici sa ne cada un asteroid in cap. Cu putin efort si vointa ambele probleme pot fi rezolvate fara a se apela la solutii supranaturale. Daca stam degeaba si asteptam sa se termine petrolul si sa ne cada asteroidul in cap, atunci e vina noastra, nu a karmei potrivnice.

Orice chestie noua (pe piata, nu neaparat noua tehnologic) intampina scepticism, in toate domeniile. Unele se dovedesc a fi tampenii, altele nu. Turbodieselele au fost luate la misto (magaoaie cu CP putini si fum si putoare multa ) multi ani, si uite ca acum se folosesc la greu...

Eu personal simpatizez intotdeauna cu aia care incearca ceva nou, bun, prost sau caraghios, decat cu cei care stau pe margine si doar critica si baga bete in roate fara a incerca ei insisi ceva mai bun decat ceea ce critica. (vezi ecologistii si alti hippies,vorba unui mare filozof contemporan, Eric Cartman din Southpark biggrin.gif)
f1anatic
QUOTE(MR28673)
Orice chestie noua (pe piata, nu neaparat noua tehnologic) intampina scepticism, in toate domeniile.


Eu as incerca cu o Honda Civic Hybrid. Dar...dupa cum am mai spus-o - iar daca NU, vi-o repet...ar suferi ceva modificari drastice. Gindindu-ma ca o iau pt economie la benzina...i-as trage niste rotzi mari, inalte, late si usoare, as modifica suspensia coborind masina la sol, as indeparta materialul sonorizant (care este greu), as scoate bancheta de pe spate, as inlocui scaunele pe fatza cu ceva pt curse...una peste alta as incerca sa scap cit mai mult de greutate. Dar asta ar fi numai o masina de mers la munca.

Si ma mai gindeam acum vreo citeva zile...comparind Honda Civic Hybrid al unei colege cu Subaru meu. Media consumului ei este de 40 mpg. Al meu este 20 mpg. Subaru meu este de macar 2 ori mai puternic ca al ei, accelerez de macar 2 or i mai repede si sint macar 50% mai greu si mai mare ca dimensiune (poate nu 50% dar mai mare oricum). Trimit putere la 2 rotzi mai mult ca ea. - deci am pierderi cam de 2 ori mai multe prin transmisie etc. Una peste alta...multe lucruri sint de 2 ori mai la mine fatza de ea. Si consumul meu este de 2 ori mai mare. Deci unde este eficientza, randamentul sporit al masinii hybride fatza de a mea ? Deci...ea are o masina hybrida (40 mpg in oras 60 mpg pe autostrada - daca se chinuieste sa mearga civilizat). Subaru al meu cu multe din punctele de reper dublu (CP, torque, greutate, volum, acceleratzie, pierderi prin transmisie etc) consuma de doua ori mai mult. Nu vad unde este mai "meseriasa" masina ei ?
Iulian HondaFan
diferenta se vede la pompa totusi. 40mpg nu e chiar supra economic dar trebuie tinut seama de traficul din Chicago. Nevasta-mea scoate 37-38mpg ( 6.3-6.5l%) constant cu Civic benzina, dar desigur si traficul o ajuta.

problema cu acumulatoarele hibrizilor a fost ridicata. se spune insa ca materialele din care sunt facute vor putea fi reciclate si ca odata ce volumul va deveni mare pretul reciclarii va fi relativ mic. in plus multe mari companii ( printre care si Fuji- producatorul lui Subaru) lucreaza la acumulatori performanti si refolosibili.
James Kilowatt
Depinde si cu ce se face comparatia in materie de eficacitate...

La toyota prius in carte scrie 5l/100km in oras, si 4.3 mediu, avand 110CP si 1250kg.
Renault twingo 1.2 da in carte 7.6 in oras, 5.8 mixt si are doar 60CP si 840kg. (in paranteza fie spus, rabla mea tot cu motor de 1.2 are 11CP in plus, cam 100 kg in plus si consuma tot cam atat (masurat, nu din carte) desi e cu 15 ani mai batrana, uzata si fizic si moral)

In concluzie. Imi place tehnologia priusului? Daaaa smile.gif As da pe ea 26.000€, fata de 16000 cat e o corolla de 110 CP? Hmmmm.... ia mai duca-se incolo de economie si de mediu, si asa nu-mi placea ca are cutia automata cvt... biggrin.gif
Luka
Si iata ca se rascoala poporul deja smile.gif
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=26182
Iulian HondaFan
cat mai e benzina in Ro acuma? aici s-a mai lasat la 2.8-3.0$ galonul ( 0.73-0.75$ litrul)...
Andrei Suzuki
Aia de 98 de la Mol e 3,94. :evil:
ncristi
Eu pun numai de 95...f rar de 98...

Clio saracu nu cred ca a mirosit vrodata 98-ul...i-am pus candva niste aditivi...demult...
A trecut de 50k si merge brici smile.gif
G e o r g e
3.84 , am pus eu ieri smile.gif

rau faci ... o benzina buna face bine masinii, vezi ce ziceam pe topicul ce masina SH ati prefera .
Andrei Suzuki
Mol de 98 s-a facut 3,84? Hai ca-i bine...s-o tina tot asa.
f1anatic
Aseara am facutr plinul fortzat de imprejurari. 2.96 galonul premium la Mobil - probabil gaseam si cu mai putzin. Au scazut pretzurile cam 50 de centzi comparat cu imediat dupa uraganul KATRINA dar acum vine RITA care e mai al naibi si afecteaza tot zona Golf cu sondele de petrol si rafinariile aferente. We are Fµck€d !
Iulian HondaFan
dupa Associated Press:

GALVESTON, Texas - Gaining strength with frightening speed, Hurricane Rita swirled toward the Gulf Coast a Category 5, 175-mph monster storm on Thursday, prompting more than 1.3 million residents in Texas and Louisiana to flee in hopes of avoiding a deadly repeat of Katrina.

tinand cont ca preturile carburantilor au crescut dupa Katrina peste tot ( inclusiv Europa si Ro)... cred ca "we're all gonna get f---ed" Galveston e un alt oras petrolier major...

sa mai adaug ca d-na Katrina a fost de rangul 4 cand a lovit New Orleans...
James Kilowatt
Ok, ma duc sa-mi umflu rotile la bicicleta... sper sa ramana insorit afara pana cand trec si efectele Ritei :angel: Cu Katrina bezina de 98 ajunsese la 1.5€. Acum a scazut cam la 1.35
zefir34016
GALVESTON, Texas - Traffic came to a standstill and gas shortages were reported Thursday as hundreds of thousands of people in the Houston metropolitan area rushed to get out of the path of Hurricane Rita, a monster storm with 170 mph winds.
zefir34016
This satellite image taken by NASA's MODIS Rapid Response System at 12:10 p.m. EDT Wednesday Sept. 21, 2005 shows Hurricane Rita over the Gulf of Mexico. Gaining strength with frightening speed, Hurricane Rita swirled toward the Gulf Coast a Category 5, 165-mph monster Wednesday as more than 1.3 million people in Texas and Louisiana were sent packing on orders from authorities who learned a bitter lesson from Katrina.
guerilla
la aproape 73$ pe baril numa vesti bune vom avea la alimentare.
vad ca in US iar s-a depasit 3$ pe gallon.
Iulian HondaFan
ceva scumpiri prob. ca vor razbi si in Europa.

preturile benzinei in USA aici:

http://www.eia.doe.gov/oil_gas/petroleum/d..._home_page.html
Iulian HondaFan
preturile benzinei ( desi s-au mai domolit- regularul astazi e 2.79$ galonul) incep sa schimbe piata auto americana.

4 vs. 6 vs. 8 cilindri:

in 2005 masinile noi vandute in USA aveau in proportie de:

- 29.5% motoare in 4 cilindri,
- 43.3% V6/I6
- 25.1% motoare V8
- V10 sau mai mari.

pe primele 4 luni si jumate proprotia s-a schimbat simtitor:
I4- 32.1%,
V6/I6 - 41.7% si
V8 - 23.8%,.

fenomenul de scadere a cilindreii medii a masinilor noi vandute nu s-a mai inregistrat pe piata auto americana in ultimii 20 de ani.

procesul se suprapune cu succesul marcilor care au in oferta motoare in 4 cilindri reusite ( proportia motoarelor in 4 cilindri din totalul vanzarilor in 2006 fata de 2005):

Honda 65.7% fata de 56.1%
Hyundai-Kia 54.1% fata de 45.1%
Toyota 51.6% fata de 47.6%

pana si companiile americane care se bazeaza in special pe vanzari de masini mari cu motoare V6 sau V8 au cunoscut o cresterea vanzarilor de masini cu 4 cilindri:

Ford 20.6% fata de 11.7% ( Ford doteaza 40.8% din masinile nou vandute in America cu V8)
GM 19.8% fata de 17.7% ( GM este campionul V8 in USA 42.2% din vanzarile lor)
DaimlerChrysler 14.7% fata de 10.4%

si se pare ca subcompactele sunt la mare cautare. Toyota Yaris se vinde cu liste de asteptare de 60 de zile, Toyota neputand face fata cererii cu livrarile din Japonia ale acestui model. in prezent insa subcompactele reprezinta numai 0.8% din piata auto americana cu JDPowers estimand o dublare a acestui segment pana la un 1.5-1.6% din piata in urmatorii 2-3 ani. totusi, asta ramane palid fata de proportia de aproape 30% a acestui segment pe piata europeana.

de asemenea, aprilie 2006 a fost prima luna in ultimii 5-6 ani cand turismele au depasit in vanzari SUV-urile si pick-up truck-urile band.gif . este insa prea devreme sa anticipam ca turismele isi vor redobandi suprematia pe soselele americane. dar pare a fi cel putin momentul opririi ascensiunii SUV-urilor si camionetelor. In 1973 acestea reprezentau putin sub 20% din piata...

in plus, in cadrul segmentului SUV in 2006 singurele in crestere sunt cele mici ( + 5.5%) in timp ce cele medii au scazut cu 20% iar cele mari ( care au inceput sa scada inca din 2002) cu 6.1%. SUV-urile mamut :bash: ( GMC Yukon, Chevrolet Tahoe si Suburban, Cadillac Escalade, Ford Expedition si Excursion, Toyota Seqouia, Nissan Armada, Range Rover) au atins apogeul in 2001 cu 786000buc ajungand in 2005 la 592000buc./anual.

singura exceptie inca in plina ascensiune este Hummer care odata cu lansarea H3 anul trecut este in crestere ( de 2.18 ori blink.gif :bash: ).

imbucurator este ca a crescut si proportia SUV-urilor cross-over ( construite pe sasiu monococ de turism) in totalul pietei SUV-pickup.
Iulian HondaFan
interesant un recent sondaj de opinie ( facut pe 2459 subiecti care conduc regulat) realizat de ConsumerReports privitor la atitudinea americanilor fata de preturile benzinei:

QUOTE
In the past five years, gasoline prices have jumped 250 percent, according to data from the U.S. Department of Energy. The financial impact on our survey group is significant, based on their average of 13,199 annual miles driven (=21000km/an) and 21.9 miles per gallon ( consumul mediu al respondentilor 10.8l%). At current prices, their driving behavior translates to an average annual gasoline bill of $1,780, or $1,000 more than what the bill would have been five years ago.

In the short-term, consumers reported little flexibility to reduce their driving related to commuting or personal/family transportation. So to compensate for higher fuel bills, drivers are adjusting their lifestyles and household budgets in a variety of ways:
42 percent of respondents strongly agreed that they will drive less.
39 percent will change vacation plans.
38 percent will spend less money in restaurants and on entertainment.
38 percent will drive more smoothly to increase fuel mileage.
36 percent reported that they will have more difficulty paying for essentials like food and health care.
Despite the hit to the wallet, few claimed they would seek alternative transportation, such as bicycle, carpool, or public transit.

Overall, 84 percent of consumers indicated that they took action in the last month to compensate for the elevated gasoline prices. Two-thirds shopped around for better prices at the pump, with 31 percent choosing a lesser-known petroleum brand. Almost as many, 28 percent, used the Internet to compare gas prices.

Thirty-seven percent of respondents said they were considering replacing their current vehicle for one with greater fuel economy. The percentage was highest among younger drivers (18-34 years old) who have a lower income and drive more miles per year.

Nationwide, 55 percent of those who may replace their vehicle are considering a small car, more than 2.5 times the share of those looking at a family sedan or small SUV--the next most-popular vehicle types. The desire for a small car was common across the board, regardless of gender, age, income, or region. In contrast, large SUVs are on the shopping list for only 1 percent of survey respondents. This trend signals an imminent shift in vehicle purchases that will change the automotive marketplace, should prices at the pump continue to escalate.
HalbaSus
Eu nu prea cred ca se va modifica radical comportamentul americanilor din cauza cresterii pretului benzinei, cu atat mai mult cu cat nivelul de trai e mai mare decat in europa si pretul benzinei e mai mic.
eddie
Dar sa vezi cum s-a schimbat comportamentul americanilor din Miami,aia care sunt de toate natiile amestecate,atunci cand i-a lovit uraganul anul trecut....
Pentru ca se terminase benzina la statii,cand s-au certat negrii cu hispanicii la coada,nu s-au luat la injuraturi sau la bataie,au scos pur si simplu armele si s-au impuscat !!! :bandit:
Dupa aia s-au bagat garzile nationale sau nu stiu cum se umesc aia,sa restabileasca linistea.Mergeau aia inarmati pe TAB ca la razboi !
Acolo e cea mai mare amestecatura de natii si religii,mi-a placut cum regimul ii tine la un loc indiferent de ceea ce sunt sau in cine cred...Si toate asta pentru ca le da de toate ! Dar s-a vazut clar ca atunci cand ceva scartaie,adica nu au de toate si sunt intr-o situatie nasola,nu se mai controleaza nici ei si ies din tipar... devil.gif
Iulian HondaFan
ce fel de masini conduc americanii astazi fata de 20 de ani in urma:

QUOTE
Bigger, faster, thirstier

How the average vehicle sold in the U.S. has changed: 2006 vs. 1987

Fuel economy (mpg) 21 (=11.3 l %) vs. 22.1 (10.7 l %) :angel:

Weight (lbs.) 4,142 (=1883kg) vs. 3,220 (=1464kg) blush.gif

Horsepower 219 vs. 118 biggrin.gif

0 to 60 mph (seconds) 9.7 vs. 13.1

% cars/trucks 50/50 vs. 72/28 :bash:

Source: EPA: Light-Duty Automotive Technology and Fuel Economy Trends, 1975-2006 (July 2006)


si Honda sunt liderii economiei in USA beer.gif

QUOTE
Average 2006 vehicle fuel economy, in mpg

Honda 24.2

Toyota 23.8

Hyundai/Kia 23.5

VW 23.5

GM 20.5

Nissan 20.5

Ford 19.7

DaimlerChrysler 19.1

Source: EPA: Light-Duty Automotive Technology and Fuel Economy Trends, 1975-2006 (July 2006)
f1anatic
[quote="Iulian HondaFan"]ce fel de masini conduc americanii astazi fata de 20 de ani in urma:

[quote]Bigger, faster, thirstier[/quote]

La fel ca masina comuna Dodge Charger, Chrysler 300 sau Magnum ?

Cum pot face americanii asa matahale de masini nu intzeleg. Tot ce a venit nou din Detroit este mai mare mai greu mai...URIT...mai lacom la benzina si nu neaparat mai puternic. Uita-te la ce a ajuns Mustang - a crescut la greutate, volum si se vrea sports car.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.