Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ROM->EPROM->EEPROM->UV-EPROM
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Paul2
Tocmai mi-am facut un cititor/ programator de eprom. Singura problema ii ca nu am ce sa citesc si implicit ce sa scriu pe un eprom.
Are cineva idee de unde as putea lua de pe internet datele care se scriu in epromului computerului de la motor.
Initial m-am gandit sa citesc eproamele de pe alte masini dar nimeni care si-a facut chip tuning nu vrea sa le puna la bataie.
serban1
salut este interesant ce vrei sa faci
am un calculator de la o dacia daca te interaseaza vorbim
silviu32989
Poti sa dai mai multe detaii despre programator?
Ce eeprom-uri suneai ca poate sa citeasca?
G e o r g e
cel mai de pret lucru sunt tabelele de injectie , adica ce vrei tu sa citesti / scrii . nu le vei primi. in plus fiecare masina are un cod unic scris. asa ca daca tu pui chipul de la alta masina nu va porni .

parerea mea , useless.
silviu32989
In orice eprom inforatia este scrisa in hexazecimal.
Daca poti copia continutul unui astfel de eprom si sti la care adrese se face incrementarea sau decrementarea poti modifica anumite valori.
Eu in 2000 nu am avut la dispozitie sistemele de citire care sunt acum. Am minarit un bord electronic de Vectra pentru a da Kilometrajul inapoi cu cititorul de epromuri cu care decodam telefoanele.
G e o r g e
si totul legal , nu ?

daca nu va referiti STRICT la tuning topicul o sa fie inchis asap.

asap ( as soon as possible )
V l a d
silviu daca vrei sa manaresti masini te sfatuiesc sa faci asta in alta parte. Daca continui pe idei ilegale iei ban definitiv. Sper sa fie ultimul post de genul asta.
Paul daca ce faci tu e legal nu am nici o obiectie in a lasa topicul deschis, dar daca nu il inchid.
silviu32989
Nu dau nici sfaturi si nici nu vreau sa se inteleaga gresit, mi-am ajutat un prieten dupa ce a apelat la un service specializat, unde a avut surpriza ca dupa diagnosticare chilometrajul sa indice cu totul altceva. Povestea e lunga si nu vreu sa plictisesc.
malin34426
Iti dau eu ceva documentatie ,dar sa stii ca nu este deloc simplu.
programul de citire e una iar cel de modificare e alta. pentru informare daca vrei , cauta progr "visrom" ,este de la inceputuri (1995) si asta iti afiseaza interiorul epromului sub forma de grafic continuu in care trebui sa recunosti curbele de avans , injectie , boost, turatii limita. Daca nu ai experienta ... e f.f.greu . Si apoi trebuie sa faci calculul de checksum ca daca nu e acelasi cu orig. se va aprinde becul checkengine .Asa ca mai sunt programe ce functioneaza astfel:
cumperi softul ,instalezi si cand ai o masina ceri de la autor fila epromului
pe care o platesti (25 euro) ( chiar una modificata (50 euro) cum o vrei tu)
si o deschizi cu programul care poate sa o dea bi sau tri dimensional. O modifici, cu mare atentie si in cunostinta de cauza( mici greseli produc pagube mari- de ex un avans marit cu peste doua grade sustinut si la sarcini si turati de peste 30% ,cum ar fi pe autostrada , poata sparge pistoanele) si apoi o scrii in un eprom nou( niciodata in cel original!!!). Numai daca cel original nu poate fi ajuns ( ex - calculatoarele ce au tunate peste pasta de protectie) atunci se folosesc aparate tip Millenium (vezi net). Malin
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.