Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dacia Solenza Diesel
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Dacia
Dragos9
Ce parere aveti despre Dacia Solenza Diesel ? Ma intereseaza o astfel de masina. As vrea sa stiu daca au fost probleme cu Dacia Drop Up Diesel ?
Cosmin7
Cred ca e posibil sa cada "tabla" de pe masina, un diesel fata de benzina e mai "zdruncinat" oleaca, chiar daca motorul e Renault. Zic si eu
Mihail1
Am condus de proba o Dacia Solenza pe benzina pe drum de tara si aveam impresia ca se torsioneaza, pur si simplu simteam cum se rasucea, asta insemnand cat de slaba este caroseria. Daca acum au pus un motor disel, adica mult mai solicitatnt ptr. caroserie cred ca sigur o sa ramana "fara tabla"! Service-urile sunt pline de papucul disel, in curand va fi si Solenza pe acolo. Apoi stiu ca nu sunt pregatiti sa asigure un service de calitate. La ce specializari au fost mecanicii din Romania? Vor lucra ca si pana acum; pe ghicite si pe banii nostri.
Mihail1
Am uitat sa va spun, maiertati, am un Mitsubishi Galant 1.8 TD din 1985, cu motor din 1992, este clasic cu pompa rotativa, nici un fel de calculator si am mers cu el si cu 160 Km/h si ar fi mai mers, DS merge (conform fabricantilor) cu 155Km/h, probabil in conditii ideale. Deci Dacia noastra din 2003 e mai slaba decat un disel din 1985!!!
RCS
Legat de versiunea diesel cred ca nu o sa iasa nimic din toata afacerea asta. Sa pui un motor de 1.900 cmc pe sarmana Solenza mi se pare o mare porcarie. Daca tot voiau sa faca o afacere puteau sa puna dieselul de 1.5 dci de 65 cp si era ,,alta mancare de peste'', in sensul ca motorul era mult mai usor. Parerea mea este ca va fi un adevarat fiasco. Sa dea domnul sa ma insel.
Dragos9
Domne, motorul este de 1,5. Are 65 CP, deci nu este foarte mare. Pe de alta parte, daca stau sa ma gindec la Clio, modelul vechi, sau la Renault 5 Diesel, nu pot zice ca stateau mai bine cu caroseria...
G e o r g e
sa avem pardon , dar sunteti cam neinformat ... este 1.9 de 62 cp si 120 nm cuplu... adica are niste specificatii de tot kk...

Mihail1
Domnilor, chiar am asteptat sa vad ce disel vor scoate cei de la Dacia-Renault, sunt dezamagit! Pe de alta parte daca ar fi pus motorul de 1,5 dci pretul final al masinii ar fi concurat cu ale celor din vest si nu ar mai fi avut nici o sansa pe piata, oricum este o masina dupa puterile romanului, in general. Sa va pun o intrebare: daca ar fi fost DS la aceiasi calitate dar si pret cu oricare masina din vest, ati fi avut incredere sa o cumparati?

Referitor la Solenza noastra ce piese de schimb se gasesc in magazine? Iata ca suntem obligati sa ne reparam masinile unde vrea vanzatorul !!!
George Serban
ma indoiesc ca au pus motor DIESEL pe SLENZA fara sa faca niste calcule despre rezisena masinii la trepidatii. oricum, nu sunt asa de sensibile! am vazut motoare de golf, vechi, care scutura rau de tot, pe DACII berline si break si rezista onorabil, chiar dupa 200000 km si nu scartie prea tare... ma rog, nu mai mult decat o alta DACIA pe benzina cu acelasi numar de km.
daca sunt pline service-urile de papuc diesel, pune-i intrebarea cine le conduce? cati dintre soferii pe aceste masini isi conduc masinile lor si cati sunt soferi angajati? ori, e fapt cunoscut ca atunci cand conduci alta masina, exista o tendinta de a nu avea grija de masina ca de a ta...
asa ca, eu zic sa sam si sa asteptam. e adevarat ca nu sunt la caliaea celor occidenale, dar am mers cu masini straine care scartaiau si gemeau la trecerile prin gropile autohone de ziceai ca te lasa in drum... pana la urma, dincolo de calitatea masinii mai imporanta este calitatea soferului
Mihail1
Calculele de rezistenta care s-au facut se limiteaza la scopul propus disel si bani putini; masinile straine pe care le-ai condus si scartaiau erau noi ca Dacia Solenza? Nu cred! Motorul de 1,6 de la VW despre care vorbesti este mult mai usor de cat 1.9 D Renault => forte mult mai mici (la distrugeri), cat despre starea tehnica a Daciilor echipate cu asa ceva este mai mult decat deplorabila, chiar ar trebui sa se interzica circulatia acestora pe drumurile publice!!! Sper ca Solenza sa fie trecerea spreo "masina"!
George Serban
de ce te pronunti in necunostinta de cauza? masinile DACII cu motor diesel nu erau in o stare tehnica deprorabila. intr-adevar, poate erau cam ruginite pe la aripi, fete usi dar in rest mergeau bine: frane,directie,lumini... poate aflii ceva nou, dar sa stii ca nu toti cei care au dacii merg fara verificarea tehnica la zi - chiar cei cu motoare DIESEL pe ele, si sa stii ca verificarea se face si pe bune. daca tu zici altfel, te rog nu confunda experienta personala cu situatia reala.
solenza poate are probleme cu caroseria, poate nu... oricum, eu il consider un pas inainte. daca ceilalti nu vor asta.. atunci imi pare rau.
in plus, vorbeai despre greutatea motorului. pe daciile clasice, berline sau break, singura modificare care se facea erau suporti mai rezisteni pt motor. in rest, nimic, si merg bine. de unde stii tu ca la solenza n-au intarit caroseria pt diesel? si... nu-i clar ca motoarele noi diesel se scutura mai putin decat cele vechi?
Mihail1
Daca vrei sa vezi diferenta intre cele doua caroserii poti lua legatura cu cei ce cunosc situatia de la Dacia (cauta un inginer!!) si ai sa te convingi sau mai bine ia-ti cele doua modele le desmembrezi si ne spui si noua; ITP-ul la noi isi dovedeste autenticitatea prin calitatea masinilor existente pe strazile noastre; vibratiile ce se produc in urma functionarii unui motor disel nu sunt doar cele pe care tu le poti sesiza pe baza simturilor, mai importante si mai distructive sunt celelalte pe care nu le simti; admit ca diselul a evoluat foarte mult in ultimii ani dar trebuie sa admiti ca motorul de pe DS nu se incadreaza aici, el este conceput prin 1990; pot fi amortizate vibratiile prin mai multe procedee (suporti, arbori de echilibrare etc) dar nu pot fi eliminate.

Numarul de Dacii cu motor de 1.6 D pe care l-am vazut si cunoscut apoi, este mare, concluzia proprietarilor si a mea este una si aceeasi: scapa de ea!

Citeste mai sus parerea mea despre evolutia firmei Dacia!!!
RCS
Legat de solenza Diesel ! Cum de turometrul este gradat pana la 5500rpm de unde incepe zona rosie cand saracul motor da puterea max. la 4500 rpm(oricum motorul este limitat la 4500rpm din calculatorul motorului). Se pare ca domnii de la Renault-Dacia nu s-au chinuit in a schimba turometrul de la benzina la diesel in sensul ca trebuia gradat pana la 4500 rpm si de acolo ar trebui sa porneasca zona rosie.Oare cei de la Renault stiu de chestia asta? Daca da e foarte grav ca nu au facut nimic pana acuma in remedierea problemei !

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-10-24 12:13 ]
madalina
nu vreau sa fac aprecieri asupra Solenzei pentru ca nici nu am studiat-o si ,oricum, orice masina ar face dacia, are foarte mult de munca pana a convinge opinia publica in general ca a devenit intr-adevar firma serioasa! Dar am avut ghiniounul sa conduc o Dacia Drop-side cu motor diesel si este graznic!!! in afara de faptul ca toate treptele cutiei sunt deplasate in dreapta (ex vitreza I e unde ar trebui sa fie viteza III), la mai mult de 90 km/h in viteza a V-a ai impresia a vor incepe sa cada tablele de pe ea din cauza vibratiilor! Si am avut norocul de a merge pe o sosea perfecta, fara nici-o groapa sau denivelare! E perfecta masina pentru cine vrea sa care cu ea si nu se grabeste! Masina e luata in mai si avea atunci cand am condus-o eu 2000 km!

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-10-24 12:33 ]
G e o r g e
eu unu am fost placut impresionat de versiunea diesel. am avut ocazia sa conduc si versiunile pe benzina , si inafara de consumurile de 16% + nu ofereau mare lucru. motoare ce se ambalau in gol.

la versiunea diesel motorul parca are ceva vana in el , l-am turat la 4500 rpm si era o incantare (in comparatie cu motorul 1.6 injectie ). cutia este un pic ciudata , dar dc te obisnuiesti cu ea nu e chiar asa de rea . ramane o pb pt ca a fost reproiectata pt a se conforma cu motorul diesel.
Alexandru3
hai sa fiu si eu de acord cu toti!

UN PAS in fatza ca au un si pe dacie un diesel, si DOI inapoi pentru ca nu se poate pune un motor atat de mare si de greu pe o masina atat de firava!

Am facut un test la SIAB! Pe ambele modele! Nu mi-a placut niciuna, si desi am niste probleme la CIELO-u meu, sunt mult mai mulltzumit (chiar daca e de 6 ani).

Motorul va zic ca e ala de 1.9 + 62 CP de pe Kangoo (modelul 2002) daca nu ma insel! Masina aia e facuta pentru CARAAAAAT MARFAAAA sau dracu stie ce altceva! Deci e nasol rau! Stai la stop si vibreaza tot volanu + "batzu" cutiei de viteze ca sa nu mai vorbesc de pedale! Si pentru ca am ajuns la pedalee, bah s-au gandit si ei la aia care poarta 44 de exemplu ca sincer am apasat si pe frana si pe ambreiaj cu un singur picior (asta da performantza)

Iar ultima problema, ca toate daciile, nu e aranjata fonic inauntru, DELOC, si cum un diesel face galagie .. il auzi PERFECT in masina (probabil un lucru bun, sa ascultzi motorul sa nu bata sau sa patzeasca cine stie ce)

Hai k v-am salutat!

(mentol)
G e o r g e
alexandru: dc motorul este atat de naspa , atunci de ce il regasesti si pe golf, bora, octavia, leon ...
(ma refer la tipul de motor : adica diesel aspirat normal in variante de putere ~65cp)

hmmmmmm? de ce ?
Alexandru3
mai, deci eu nu m-am dat mare cunoscator in ale mecanicii (sau motoarelor)

dar itzi dau un arspuns de bun simtz care ti l-ar putea da oricne altcineva:

PT CA ALEA SUNT MASINIIIIIIIIII Spre deosebire de Dacie!

E bun ?


edit : motorul asta din cate stiu io (si recunosc cum ca nu stiu prea multe) are unul dintre cele mai slabe rapoarte CMC/CP. la 1.9 numa 62 CP, mie mi se paree .... DOWN DOWN DOWN ... nah acum poate doar imi place sa-mi dau cu parerea dar EU NU CRED CA UN MOTOR 1.9 D simplu la VW are 62 CP asha ca ... PLUS ca in alea nu auzi motorul cum se aude in dacia asta!

(mentol)

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-10-24 23:48 ]

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-10-24 23:52 ]
G e o r g e
la vw golf 1.9 SDI 68cp - cuplu 133nm

spre deosebire de 62 cp - cuplu 120 nm

da are mult , mai mult. eu unul, vreau sa se inteleaga ca nu sustin marca dacia , dar totusi ei incearca sa faca ceva , ceva cat de mic. un motor diesel era necesar pt o marca ce vrea sa exporte modelele sale. acum trebuie sa ne gandim ca un golf are in plus ~200 kg fata de o solenza . asa ca restul de cai se pierd in mist.

eu zic ca este un pas bun pt cei de la dacia , desi acest model nu da dovada chiar de un consum redus si in plus nu are nici servo directie si nici AC. asa ca dc ar fi sa sfatuiesc pe cineva ce sa faca i-as spune sa cumpere o scala . consumul este de 1l/100 km . dc faci 50 000 km + pe an se mai intelege , altfel nu prea .
iulian
trebuie remarcat in primul rind faptul ca SN benzina este mai rapida si mai nervoasa decit Diesel-ul(care are 1900cmc!!!)....asta ptr cine le-a condus pe amindoua...sn diesel este un pas in fata dar ca de obicei primim motoare cu n generatii in urma,uitate pe undeva prin depozitele Renault...nu psun ca n-ar fi bune dar se putea face un efort de dotare cu motoare DCI...concluzie:sn diesel este buna...dar depasita de moment(ptr o masina noua)
Alexandrescu31772
cand apare logan break?
gabi4
Ce-i ciudatenia asta??
am vazut pe aici un top cu cele mai urate masini.

cred ca candideaza cu succes pentru locul 1


stopurile spate par a fi luate de la c3.

in rest si daca o faceau din topor iesea mai aerodinamica

nu stiu ce vizibilitate ai in spate.cred ca la o parcare cu spatele trebuie sa chemi tot cartierul sa te ghideze
madalina
Logan Break este generata pe calculator de una dintre revistele auto din Romania.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.