Sebastian-58
Aug 26 2005, 07:48 AM
Intr-o zi oarecare de sambata, m-am uitat la o emisiune despre masini la un post TV unguresc (astia chiar prezinta masini, si nu decoltee generoase ca si la Promotor), si un pilot de teste de la Mercedes (nu-i retin numele) sustinea in acea emisiune ca "daca nu auzi motorul masinii in mers, inseamna ca masina este subturata, si deci, ii chinui motorul". Apoi, a adaugat ca pt a nu chinui motorul masinii soferul trebuie sa mentina turatia undeva intre 2000 si 3500 rpm - bineinteles, era vorba despre masini pe benzina.
De curand, am auzit o alta versiune, de la un taximetrist oarecare - acesta spunea ca dimpotriva, pt a nu forta motorul, turatia trebuie sa fie de max. 2500... apoi a adaugat ca astfel si consumul este mai mic.
Parerea mea este ca totusi prima varianta este mai credibila, cu mentiunea ca intr-adevar consumul este mai mic la turatii mici.
Care este parerea voastra?
James Kilowatt
Aug 26 2005, 08:28 AM
Parerea mea e ca si a ta. In plus, pe langa motorul propriu zis, la turatii mai mari si chestiile adiacente motorului gen pompa de apa, de ulei, alternator, etc functioneaza mai aproape de parametrii nominali.
Horia49540
Aug 26 2005, 08:33 AM
100% pilotul Mercedes avea dreptate
un motor obisnuit pe benzina se simte bine intre 2000-3500 rot/min, si chiar o turare mai mare la depasire, pantaetc nu il omoara (nu le omora pe cele de acum 30-40 ani, dar astea noi cu materiale bune si uleiuri super chiar n-au nici o treaba) :boxing:
la subturarese produc in transmisie mici socuri (imperceptibile pentru sofer) care fac rau, de asemenea apare si un moment de detonatie (tacanit la unele masini, uruit la altele - la cele cu raport de compresie mare) care la unele masini a topit chiar capul pistonului (la masini de 30-40 ani, acum nu stiu ce mai patesc:) pentru ca s-a mers constant si in sarcina la turatie mica
pe de alta parte se poate merge la turatie mica cu conditia:sa nu ai incarcatura mare, sa nu urci la munte, si sa nu aceelerezi tare di turatie mica, ci lin
iar socoteala taximetristului e simpla: turatie mica=consum mic; de motor nu-i pasa, ca isi scoate banii din plin:)
am mers cu taximetristi care mergeau chiar cu Dacia 1310 cu a 5-a la 60 km/h!!! nu mai spun cum facea motorul...dar masina se deplasa
so rev' it! :wave:
HalbaSus
Aug 26 2005, 09:23 AM
Corect! cu mentiunea ca nici dieselurile nu trebuiesc subturate mtivand ca "e diesel asta merge la turatii mici"... faptul ca la diesel cuplul maxim e atins mai repede nu inseamna ca trebuie sa mergi cu 1500 de turatii.. La diesel plaja de turatii ideala este undeva intre 2000 si 3000... chiar mai sus in depasiri, panta, liniutze etc
... De ce ar scrie in talonul unui dieselar ca puterea maxima e atinsa la 4000-4200 rpm ? Efectele subturatiei la diesel sunt exact cele mentionate la benzina (cu mentiunea ca accelerarea brusca (talpa) la turatii mici face muuult rau turbinei) - nu ca motorului pe benzina i-ar prii acest comportament.
James Kilowatt
Aug 26 2005, 09:40 AM
Mai mult decat atat, la diesele la turatii mici turbina e ineficienta si randamentul prost, asa ca nici macar nu sunt mai economice, ca unele benzinare. Dieselele subturate chiar ca nu mai au nici o ratiune. Cine are calculator de bord poate proba asta, la viteza constanta in doua trepte de viteza diferite.
George40162
Aug 26 2005, 10:26 AM
Subscriu si eu la opiniile voastre.
De cateva luni bune am un Mitsubishi Colt 1,1 75CP. Inainte aveam o Dacie din 97. Obisnuit cu vechea masina, tineam motorul Colt-ului subturat, rezultand un consum mult mai mare decat cel dat in manualul noii masini. Dupa ce am studiat manualul si mi-am schimbat stilul de a conduce (schimbam la turatii mult mai mari), am sesizat o scadere substantiala a consumului si o crestere substantiala a puterii motorului. Plus ca motorul este si cu noua tehnologia MIVEC de la Mitsubishi (un fel de VVT - variable valve timing), si imi imaginez ca este optimizat pentru turatii mai mari.
Teoria am probat-o si cu ajutorul computerului de bord, tinand masina la viteza constanta pe acelasi traseu, in trepte diferite.
f1anatic
Aug 26 2005, 03:37 PM
Ei bine eu NU subscriu.
QUOTE
Apoi, a adaugat ca pt a nu chinui motorul masinii soferul trebuie sa mentina turatia undeva intre 2000 si 3500 rpm - bineinteles, era vorba despre masini pe benzina
Treaba asta o fi valabila ca o medie pt motoarele de capacitate cilindrica de prin Europa. Aceasta cifra- sau plaja de turatzie ioptima este determinata demultzi parametrii ai masinii precum putere nominala, capacitate cilindrica, numar de cilindrii , turbo vs. atmo, precum si rapoartele cutiei de viteza.
In America unde mai toate masinile sint INCA cel putzin V6 stau turate mai putzin. Idle RPM (turatzia la relanti) este in jur de 1000 si cea de mers pe strada nu trece de 2000. Un Corvette de 6 kile si 8 cylindri turat la 3500 este in regim de 140kph pe autostrada...in top gear. Cu Subaru ating 3000 rpm la 110 kph in a 5-a. In oras merg de multe ori sub 2000 rpm in a 4-a (ma rog pt a economisi benzina) sau a 5-a sub 2500. Si masina NU se chinuie. Nu am acceleratzie spectaculoasa fara a schimba intr-o treapta inferioara...dar masina nu se opreste. La relanti am probabil 650 rpm cu Subaru. Vorbeste-i tu despre 2000-3500 RPM ca plaja de turatzii optima unuia cu un Mazda RX-8 care merge pina la 9000 rpm.
In general motoarele mici stau mai turate iar cele mai mari stau mai putzin turate...la viteza similara.
Iar daca nu v-am mai spus-o...o repet...pe autostrada cu Subaru NU am depasit niciodata pe nimeni prin retrogradarea din a 5-a in o treapta inferioara. Asta plecind de la viteza mea favorita de croaziera 70 mph = 3000 rpm. Boost (turbo) vine la 3200...deci sint inca "economic" la viteza aia. Red Line este la 6750 RPM.
Horia49540
Aug 26 2005, 03:52 PM
exact, asa cum spui, este valabil pentru motoarele europene "obisnuite": nici pentru "streetcrosser"-e, nici pentru Mazda RX-8 sau Ferrari, la care cuplul maxim e pe la 6-7000 ture; motociclistii stiu ca multe motoare de moto impinse la maxim manifesta "gauri de putere" la turatii mici si uneori chiar medii...
iar pentru masinile americane e normal sa fie asa: sunt masini pe la voi care la ralanti au cuplu mai mare decat cuplul maxim la o masina mica europeana de 1200-1300 cmc...
iar la subaru pleci in repriza de care aminteai de la 3000 rot/min, nu de sub 2000, deci esti pe aceeasi lungime de unda cu pilotul de la Mercedes
in oras bineinteles ca se poate conduce subturat (nu exagerat) daca, asa cum am mai spus, se respecta acele "fara sarcina si accelerari bruste" - si dacia bine reglata merge perfect la 40 km/h intr-a 4-a, unde are vreo 1800 rot/min), si daca STII cum sa accelerezi merge rotund); si daca se merge cu sarcina si accelerari bruste, masina simte, problema (sau norocul
) e ca in ziua de aiz nu se mai tin masinile asa multi ani ca sa vezi ce a simtit masinutsa :wave:
dar, asa cum spui , diferenta intre motoarele americane si cele europene/japoneze de capacitate de 2-3 ori mai mica decat cele americane este ca diferenta dintr o lovitura de ciocan usor si una de baros
sincer si mie imi plac masinile americane, poate mai mult ca cele europene, in primul rand pentru ca "there's no replacement for displacement" :wave:
HalbaSus
Aug 26 2005, 04:11 PM
Eu as zice ca "there's no replacement for low fuel price"...
Iulian HondaFan
Aug 26 2005, 08:43 PM
F1, man, cred ca si legacy 2.5T tre' sa-l tii peste 2000rpm ca e turbo. nu cred ca turbina e eficienta sub 2000rpm nici la tine ( nu stiu exact detalii, ce e cert este ca la tine cuplul maxim vine pe la 3000-3500rpm)... parerea mea ca daca mergi sub 2000rpm iti va consuma si mai mult si pui si stress mai mare pe turbina cu urcarile in ture frecvente de la sub 2000...
io, cel putin cu 1.8T il tin intotdeauna peste 2000rpm ( desigur mai putin relanti, pornire si frana de motor) si obtin zic eu un consum excelent pentru 180CP ( 27-29mpg= 8-9 l% acu' vara cu aer conditionat in functie quasi-permanent)...
V6-le astea americane intr-adevar se tureaza mai greu ( dealtfel la peste 3000rpm V6-le de 3.5l de pe Buick-ul calarit de mine cateva saptamani mugea destul de vehement) si stau comfortabil la 1500-3000rpm dar in nici un caz nu stau sub 1000rpm...
cat priveste "smoothness" aici nu tine numai de turatii... Un Accord V6 la 4000rpm e mai untos decat un Buick la 3000rpm...
f1anatic
Aug 26 2005, 09:05 PM
QUOTE(Iulian HondaFan)
F1, man, cred ca si legacy 2.5T tre' sa-l tii peste 2000rpm ca e turbo. nu cred ca turbina e eficienta sub 2000rpm nici la tine ( nu stiu exact detalii, ce e cert este ca la tine cuplul maxim vine pe la 3000-3500rpm)... parerea mea ca daca mergi sub 2000rpm iti va consuma si mai mult si pui si stress mai mare pe turbina cu urcarile in ture frecvente de la sub 2000...
EU nu vreau sa am efect turbo prin oras...de aia merg cu masina in treptele superioare...si tzin rpm scazut. Pur si simplu daca tot nu pot depasi din cauza traficului...atunci sa fac n asa fel incit sa tzin consumul mai mic. EH stai linistit ca daca ma grabesc sau nu am pofta de economie de benzina...merg cu masina cam pe la 2500 ( 1-2 trepte de viteza mai jos) pt a putea linistii orice "magar". Nu prea ma iau la intrecere cu nimeni...pe zapacitzii astia cu fart can si aripioare pe protbagaj, din generatzia Too Fast and Much Too Stupid care te tot provoaca...ii las sa se duca in prostia lor unde or vrea. Iar persoanele cu masini adevarate (probabil cunoscatori) nu se arata foarte dornici de concurs...ba chiar coopereaa mai mult cind ...vreau sa schimb o banda etc. In general este de ajuns sa imi arat capota iar cei care au un dram de cunostiintze auto se arata intzelegatori. Asa ca...observind cum stau lucrurile ... am gasit nimerit sa tzin turatziile mai mici si sa merg in regim de economie "grandma driving skills"
Iulian HondaFan
Aug 26 2005, 09:09 PM
io ziceam ca daca il tii subturat ( adica sub 2000 la turbo) iti consuma mai mult decat daca il tii in banda optima de 2000-2500rpm... cel putin la "troaca" mea asa e...
f1anatic
Aug 26 2005, 09:21 PM
QUOTE(Iulian HondaFan)
io ziceam ca daca il tii subturat ( adica sub 2000 la turbo) iti consuma mai mult decat daca il tii in banda optima de 2000-2500rpm... cel putin la "troaca" mea asa e...
Am sa testez...
Skywalker
Sep 11 2005, 02:40 AM
Eu cu trompeta mea ma "dau" prin oras cu a1-a - max a3-a intre 2000 - 3500 si merge snur. a4-a si a5-a numai afara din localitate. In Timisoara numai noaptea se merge mai tare cu masina ca in rest ziua avem un trafic infernal si cel putin in ultimele zile este mai rentabil cu taxi - cam acelasi pret il platesti.
rafaello5
Oct 22 2005, 05:44 PM
Am si eu o intrebare, tot asa legata de turatie.Ce viteza aveti voi la masina vostra la 3000t/min intreptele a 4-a si a 5-a, sau a 6-a pentru cine are.Eu cu harbul meu de dacie break din 97 cu a 5-a am 110-115km/h la 3000t/min.Nu cumva trebuiau astia sa faca cutia cu rapoarte mai "lungi"(demultiplicate mai mult).Va intreb ptr ca astfel iti cam dai seama ce tip de masina este: daca este o masina care se conduce mai domol sau e un supercar.
James Kilowatt
Oct 22 2005, 06:06 PM
Rapoarte lungi inseamna in general demultiplicare mai mica, adica viteza mare si turatie mica.
LA seat am la 3000 rpm 80km/h intr-a 4 si 105 intr-a 5-a. Cuplul maxim este la 4000rmp si puterea maxima la 6000 rpm.
cristyyy
Oct 22 2005, 06:26 PM
la DSN 80 intr-a 4 si 110 intr-a 5
oricum in oras cand merg cu 60 o tin intr-a 4. Nu o las niciodata sub 2000 de ture, nu de altceva dar cand icerc sa accelerez pe langa faptul ca de abia se misca, mai face si ca toti dracii
f1anatic
Oct 22 2005, 08:26 PM
QUOTE(Virgil28674)
Am si eu o intrebare, tot asa legata de turatie.Ce viteza aveti voi la masina vostra la 3000t/min intreptele a 4-a si a 5-a, sau a 6-a pentru cine are.Eu cu harbul meu de dacie break din 97 cu a 5-a am 110-115km/h la 3000t/min.Nu cumva trebuiau astia sa faca cutia cu rapoarte mai "lungi"(demultiplicate mai mult).Va intreb ptr ca astfel iti cam dai seama ce tip de masina este: daca este o masina care se conduce mai domol sau e un supercar.
Raspuns:
in performance sau stock mode am 3000 rpm la 70 mph (110 kph) in trapta a 5-a
in fuel economy mode am 3000 rpm la cam 85 mph (in a 5-a)
as dori sa am si treapta a 6-a de viteza ca sa ajute cu consumul de vitezua. Acceleratzia in a 5-a este fenomenala...si consider ca treapta a 5-a a mea nu este o adevarata treapta finala.
f1anatic
Oct 22 2005, 09:48 PM
Sorry...back on the topic...cum benzina a ajuns 2.75 galonul...well turatzia optima este 3500-5500 rpm in treapta a 2-a sau a 3-a !
HalbaSus
Oct 23 2005, 10:39 AM
La opel: 3000 rpm in a 5-a ~ 130 km/h
La Sharan: 3000 rpm in a 6-a ~ 140 km/h
malin34426
Oct 23 2005, 10:08 PM
In mod normal, turatia de moment maxim este aproape aceeasi cu cea corespunzatoare consumului minim in treapta de viteza data. Totusi la motoarele aspirate rezerva de putere data de o cilindree mai mare are ca efect posibilitatea de aschimba la turatii mai mici fara a afecta tinuta si
sarcina motorului , ducand chiar la un consum mai mic. Soferii batrani spuneau ca trebuie sa schimbi acolo unde descoperi ca motorul nu face caroseria sa vibreze. Limita de la motor mic ce necesita turatie ,la motor
mare care poate accepta schimbarea vitezei la turatii chiar de 1500 rpm
este cam 1500cmc . de aceea motoaerele de 1600 sunt cele mai fabricate si cele mai cautate. Intra in calcul si putere/kg bineinteles. De aceea cutiile
de viteya se calculeaza pentru schimbari intre 2000 si 2500 rpm, si viteza de croaziera sau maxima acceptata in tara de destinatie sa fie data de o turatie motor usor peste cea de moment maxim.
Turbo/ul este deja controlat electronic si isi face simtit efectul la diesel deja de le turatii de 1500/1800 rpm. Benzinarele cu turbo trebuie sa accepte turatia mai sus pentru a nu se pierde aportul de vacuum pentru servofrana. Parerea mea este ca au dreptate batranii, si in 20 ani de condus am constatat ca si consumul este mai mic daca mergi putin subturat . Alternatorul si pompa de apa sunt construite cu coeficienti de siguranta 1,5/2 fiind neafectate de turatie scazuta.
BandiT
Oct 24 2005, 02:19 PM
la hyundai , am 110 km/h laa 3000 ture in viteza a5a.
din experienta mea de circa 10 ani de soferie, ptr. consum mic schimb vitezele pe la 2500...3000 ture si circul cu 2000..2500 ture in fiecare viteza=>consum mic si tinuta buna de drum( ptr. benzinare)
Andrei38283
Oct 24 2005, 05:58 PM
La SuperNova aveam 110Km/h la 3000 t iar la Megane am 100km/h. Cat am avut Dacia SN schimbam cam la 2700-3000t si masina mergea f bine.
octavian44495
Oct 25 2005, 10:20 AM
La Opel Vectra cu motor de 2000 cmc la 3000 rot am 150 km/h in trapta a v-a.In treapta a iv-a cred ca am in jur de 90.
Andrei38283
Oct 25 2005, 11:12 AM
QUOTE(octavian44495)
La Opel Vectra cu motor de 2000 cmc la 3000 rot am 150 km/h in trapta a v-a.In treapta a iv-a cred ca am in jur de 90.
E diesel??
cristi52331
Dec 7 2005, 07:10 PM
Mama!, ce norocosi sunteti! Eu la mazda am cam 98 km/h la 3000 de ture!
AZAZEL
Dec 7 2005, 09:27 PM
QUOTE(octavian44495)
La Opel Vectra cu motor de 2000 cmc la 3000 rot am 150 km/h in trapta a v-a.In treapta a iv-a cred ca am in jur de 90.
revizuieste-ti afirmatiile, cred ca cel putin una din ele este gresita.
aproape indiferent de masina, si de puterea ei dieferentele de viteza in treapta 4 si 5, la aceeasi turatie nu sunt mai mari de 40kh/h
daca tu ai in a4-a 90 la 3000ture, iti garantez ca in a5-a la 3000 nu ai mai mult de 130km/h
iar daca ai in a 5 -a 150km/h la 3000 ture in a 4-a la 3000 ai minim 110km/h.
inclin sa cred ca prima afirmatie este corecta.
de exemplu: volvo S80 cu 163 cp diesel in treapta a 5-a are 150km/h, masina fiind in 5 trepte
iar megane cu 100cp diesel intreapta a 5-a la 3000 ture are 130km/h, masina in 5 trepte.
mai gandeste-te. dezinformezi lumea!!
Emanoel-Adrian
Dec 7 2005, 10:00 PM
Salut!, eu abia am sosit cu ea din Germania :wave: ,am fost surprins sa constat ca la 140 km/h aveam nu mai mult de 2300 ture in treapta a-5 a.
Nu mia venit sa cred si m-am uitat mai atent de cateva ori,mai tare de 150 nu am mers,recunosc
dar avand in vedere ca nu mai sunt asa de tanar e si normal!!
.
Ionut62826
Dec 8 2005, 02:04 AM
QUOTE(octavian44495)
La Opel Vectra cu motor de 2000 cmc la 3000 rot am 150 km/h in trapta a v-a.In treapta a iv-a cred ca am in jur de 90.
ar fii mai multe de zis ...motoarele mari sunt facute sa mearga in ture multe pt acel sport feeling nu stiu cum ai tu 150 cu a5a pe 2000 am avut 2 opel astra 2000 8v si 2000 16v si la 100 aveam 2800 respectiv 2500 rpm .....eu daca vin cu tine in masina nu o sa ai la 150 3000rpm nici daca e motorul oprit(vorba vine) ......nu vb aiurea stiu ce vb...daca o sa caut pe cduri filmele o sa vezi ca nu vb aiurea...nu stiu ce motor poti avea tu ...de opel...ma rog.....am mers de curand cu un 525tds 2002 si vreau sa zic...pus pe consum instantaneu...ma rog nu chiar instantaneu din ala la nustiu cati m sau min pisici.....nu stiu bmw oricum....cand incepea sa se ridice peste 2500rpm consumul din 20 se facea un minunat 16-15-14----etc...so..orice masina orice motor orice generatie orice putere...de la 2500 in sus incepe sa mearga pe bune...pana atunci poti sa consideri ca a fost la relanti parerea mea......eu schimb in 3000-34000 si am consum 8 pe 1598cmc.......sal si sper sa nu deranjeze pe nimeni postul meu salut
mircea9
Dec 8 2005, 09:13 AM
La masina mea la treapta a 6-a,la 3000 rot/min am 170km/h si la 2400-2500rot/min am 120km/h.
G e o r g e
Dec 8 2005, 11:48 AM
tu ai diesel
diesel ... benzina ... difera mult
Horia49540
Dec 8 2005, 06:02 PM
La Lada 1200 am 85 km/h intr-a 4-a (si ultima)
dar nu prezinta interes pt anul 2005; masina are 25 ani...
ceea ce vroiam sa spun e ca la Dacia daca treptele ar fi fost mai lungi nu ar mai fi avut masina forta, nu ar fi urcat la deal, ca e motorul prea mic
daca ar fi fost mai scurte ar fi fost mai nervoasa dar ar fi consumat mai mult si ar fi urcat mai bine
dar mie mi se pare ca la Dacia e foarte bine etajata cutia pt motorul ei
la Lada de exemplu e mai scurta transmisia, si de aceea ia bataie de la Dacia in linie dreapta, dar o depaseste la munte
cel putin asa e pe hartie, nu am probat niciodata la maxim in paralel cu o Dacie... :wave:
malin34426
Dec 8 2005, 09:58 PM
Horia , Lada poate mult pentru vremea ei , mie nu-mi stateau daciile in fata. Daciile din acea vreme, bineinteles. Lada urca mult in turatie daca este bine reglata( inchipuie-ti ca am ajuns la 90KM/h intr-a doua, deci putea cu adevarat) . Este o paranteza pe langa topic pt ca ai adus aminte de Lada.
Horia49540
Dec 9 2005, 01:18 PM
:coolspeak:
corect
si a mea a urcat o data intr-a doua la 90 si de mai multe ori la 80 (deja sunt vreo 7000 ture pe acolo lol
:wave:
octavian44495
Dec 16 2005, 11:34 AM
Corect,revizuiesc afirmatia:ieri am fost mai atent-la 3000 rot/min-150 km/h in a v-a, in a iv-a am 115 km/h.
James Kilowatt
Dec 16 2005, 11:38 AM
Chiar si asa pare putin. Eu la Nubira, 2000cm3 la 150 am cam 4200rpm intr-a 5-a. Esti sigur ca vreunul din indicatoare nu merge aiurea?
Legionaru'
Dec 16 2005, 11:56 AM
Octavian, a mai intrebat cineva, masina e diesel? Daca nu, atunci ai probleme cu vitezometrul sau turometrul!
James Kilowatt
Dec 16 2005, 12:09 PM
Ops... daca e diesel, atunci e plauzibil 150km/h la 3000rpm.
octavian44495
Dec 27 2005, 03:19 PM
Nu ,masina nu e dieselE benzinara,motor de 2000 cmc C20 NE,se poate verifica usor.Daca aveti derum prin Buzau nu e pbl.Nu gresesc,am verificat si cu GPS-ul.La 3000 rot/min am exact 150 km/h.Spre Focsani e drumul bun,oricand va pot convinge!E posibil sa am chip tuninig la motor pentru ca masina are mai multe modificari.Amortizoare Koni reglabile..arcuri H&R,dar nu stiu cum sa vad daca am chip tuning la motor!
DORU
Dec 27 2005, 03:48 PM
Eu nu cred ca mersul la o benzinara turbo cu schimbare la 2000 rpm inseamna subturat...iar povestea cu consumul e reala: turatie ridicata = consum mai mare, turatie cuminte = consum mai mic. Cuplul la turatii joase preia diferenta usor negativa a turatiei la schimbatul vitezei...
Lucian55
Dec 31 2005, 06:15 PM
daca la 3000rpm tu ai 150km/h , sunt curios la 6500rpm cat ai ? 250 ? sau mai mult ... ?
fara suparare dar mi se pare ca ai cam mult
James Kilowatt
Jan 1 2006, 10:30 AM
325
Lucian55
Jan 1 2006, 06:51 PM
nici nu vreau sa ma gandesc ce viteza ai daca intrii pe rosu , la turometru
Eugen43387
May 26 2006, 01:32 AM
in a v a la 3000rpm cam 100km/h , la 4200 140km/h la 5600rpm cam 190km/h
in a 4 a 6000rpm 160km/h
consum cam 9l in oras (I pana in 1800rpm, in rest schimbat la aprox 2500 in trepta superioara )
Skywalker
May 26 2006, 08:16 AM
treapta a4a la 3000 rpm = 100kmh
treapta a5a la 3000 rpm = 130kmh
schimb vitezele intre 2500 - 3000 rpm indiferent de treapta 1 - 5
Masina, cea din semnatura, motor: C16NZ benzina
fishbone
May 28 2006, 01:13 AM
Am cutie automatica. Presupun ca inginerii Nissan nu sunt toti niste ageamii, deci cand au calculat punctele de cuplu si schimb ale treptelor in functie de viteza, turatie si mai ales sarcina, aveau macar o idee vaga despre ce fac.
In pozitia D aka Drive le schimba pe la 2600 ture in mers absolut civilizat si turele stau pe la 1600-1800 plimbandu-ma prin oras. In astfel de ritm, cu un V6 de 3 litri jumate scot un consum de sub 11 la suta. Daca voi imi ziceti mie ca pot scoate un consum mai bun daca o tin constant undeva intre 2 mii si sub 3500 de ture .... va contrazic. Fix acest lucru face cutia in "modul sport", o tine constant peste 2000 de ture, pregatita sa sara. Consumul urca net.
La ture mici insa pe multe masini ungerea motorului din cate mi s-a spus nu se mai face la fel de bine, deci recomand sa dati o talpa asa din cand in cand
Eu tot in D merg cu ea, asa cum e si normal, exceptand in conditii de trafic aglomerat, cand ma enerveaza ca se tot joaca din treapta 3 in 4, 3 in 4.
Cu overdrive-ul activat electronic, la 3 mii de ture am fix 90 de mile la ora, adica 144 km/h. Cutia are 4 trepte plus overdrive-ul.
HalbaSus
May 28 2006, 10:57 AM
Pai nu compara un motor V6 de 3000 cu un 4banger de 1.4... Un motor de 3000 are suficient cuplu sa "traga" masina la 1800 de rpm... un motor 1.4 de 75 cp mai greu... si va ajunge sa consume mai mult decat daca ar merge putin mai turat.
chencc0909
Feb 1 2018, 10:41 AM
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.