Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Explicatia sumelor mari cheltuite pe masini straine
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
sorin37756
De ce credeti ca romanii cumpara asa multe masini straine?
Propun urmatoarele explicatii, urmand sa le criticati, sa le confirmati sau sa aduceti noi explicatii:
1.Asigurarile sunt mult mai mici decat in restul Europei, sa zicem cam 45 Eur/an fata de 1000 Euro /an in alte state.
2.Romanii nu au instinctul economisirii si simtul practic al celor din alte state europene.
3.Se cumpara multe masini cu bani gri.
4.Se cauta masini straine mai noi, mai economice la aceleasi performante cu cele mai vechi.
5.Romanii nu au incredere in banci si alte asemenea institutii si prefera sa cheltuiasca banii pe masina, pe care eventual o pot revinde ulterior.
6.Oferta autohtona de masini nu raspunde asteptarilor pietei interne: dimensiuni prea mari sau prea mici, consum, calitate piese si tabla, neincredere in asigurarea pieselor de schimb.
7.Romanii admira mentalitatea, seriozitatea si respectul pentru viata al celor din vest, si vor "sa se inchida" intr-un produs al acestor calitati.
8.Se aduc multe masini uzate, aparent noi, dar cu kilometrajul "deranjat", care sunt oferite cumparatorilor de buna credinta.
9.Multi romani vor sa para altceva decat sunt in realitate.
madalina
Oamenii au nevoie de transport, transportul public este sub orice critica, daca tot au o suma de bani, macar sa mearga cat mai confortabil. Asa ca isi cumpara o masina! Iar ideea cu "masini straine" e depasita complet: si Lada si Maybach sunt masini straine, dar au preturi foarte diferite!
ionut53997
Romanii sunt snobi si au bani negri. Masini "bengoase" atat de multe ca in Bucuresti nu exista in alte capitale europene, si cand spun asta o spun din proprie experienta.
In Europa omul de rand munceste pentru bani si intelege ca 20000 euro reprezinta o suma importanta de bani. In Europa, chiriile la locuinte incep de la 800 de euro, taxele sunt mari, etc. E plin de manelisti si de persoane de proasta calitate care vor sa epateze, isi iau masini de peste 80000 de euro doar din cauza asta. Semnificativ in acest sens este Becali Gigi, care, acum 2 ani, a ales Bentley in loc de Maseratti din motivul "era ultimul model".
Watcher
In primul rand, TOATE NATIILE cumpara MULTE MASINI STRAINE. Dovada: cifrelel de vanzari ale Toyota si japonezelor in general in US. Deci nu e nimic anormal in a cumpara 'masini satraine'. Alt exemplu: Danemarca, tara cu un nivel de trai fantastic, nu produce masini. Deci TOATE masinile cumparate sunt 'straine'. smile.gif
Pe puncte:
1) Depinde de masina. La ce masina ai tu 45EUR/an si ce rata ai fi avut 'in vest'? Eu la Audi am 2000+EUR/an rata la casco.
2) Nu inteleg: si acolo se cumpara aceleasi masini, de ce e mai economicos / practic la ei?
3) Nu sunt aceeasi bani cu care se cumpara toate produsele in familia respectiva?
4) Mi se pare si normal. Tu nu cauti mai multa performanta la un produs nou??? blink.gif blink.gif
5) Cred ca nimeni nu isi imagineaza ca va scoate aceeasi bani pe o masina revanduta cu cei pe care i-a investit la inceput. La banca ai macar sansa sa pastrezi suma. La masina (mai ales noua) 20% se duc instant smile.gif
6) Asigurarea pieselor de schimb pt 'oferta autohtona' e clar mai buna decat pentru masinile de import. La orice 'servis' sau magazin auto vei gasi piese pt Dacia.
7) blink.gif blink.gif
8) nu cred ca de asta se vand atat de multe masini importate...
9) In cazul asta te referi strict la masinile germane, mai exact la Passat, Audi, Bmw si Mercedes. La Porsche deja diferenta intre ce poti si ce vrei sa pari e destul de mica biggrin.gif:D
Watcher
QUOTE(ionut53997)
vor sa epateze, isi iau masini de peste 80000 de euro doar din cauza asta. Semnificativ in acest sens este Becali Gigi, care, acum 2 ani, a ales Bentley in loc de Maseratti din motivul "era ultimul model".


Masinile de peste 80 kEUR in general sunt luate pentru a se potrivi / a denota un anumit statut social (putere financiara). Cei care au Bentley in UK sau US cu ce difera de cei din RO?
Tu daca ai fi milionar in EURO nu ti-ai lua decat masini de 20-30 mii???
Eu iti spun sigur ca mi-as lua masini de 100-200k fiind multi-milionar... (Da Doamne biggrin.gif:D)

Si care e problema cu alegerea Bentley over Maserati, pentru ca Bentley era o masina mai noua? Nimeni nu isi ia Bentley pentru (eventualele) performantele pe pista, ci pentru lux si imagine. Si diferenta la lux fata de Maserati nu cred ca e in defavoarealui Bentley (for that matter nu cred ca e nici in defavoarea crasa lui maserati...). Asa ca de ce sa nu-si ia Bentley daca isi permite? 200 mii euro din 200 milioane (cat e estimata averea lui Becali de catre revista Capital) inseamna 1 la mie. Tu dintr-un salariu de 20 milioane lei nu ti-ai lua Bentley cu 20 mii lei????
catalin48786
a) Masinile straine sunt mai fiabile ( necesita cheltuieli mai mici intr-un anumit interval de timp ). De ex eu am avut dacia supernova in 2 ani am facut 80.000 fare nici o cheltuiala suplimentara fata de revizii si cauciucuri, apoi dupa 2 ani am pus o diferenta de aprox 150.000.000 si am luat o solenza clima. De unde rezulta ca am cheltuit aprox 75.000.000 pe an ca sa am o masina la zi care nu face probleme. Pai mai bine dau 750.000.000 lei vechi pe o masina straina ( aprox 20.000 ddp sa zicem ) si sa ma tina 10 ani....

cool.gif E adevarat ca oamenii isi iau masini f. scumpe doar ca sa fie vazuti cu ele dar asta se intampla dintr-un SINGUR MOTIV. Nu ii controleaza nimeni de unde au banii!! In vest si aiurea daca cineva isi ia un bmw de ex. imediat un vecin binevoitor il reclama la fisc ca de unde a avut el cel putin 30.000 euro pt. masina??? Daca o sa ajungem si noi la un nivel comparabil al controlului financiar nu vor mai fi atat de multe masini noi si batatoare la ochi pe strada...

c) La noi in Romania inca se mai poate lua o masina "pe firma" . De ce am pus ghilimelele?? Pentru ca afara nu imi iau eu audi de 60.000 euroi pentru ca vreau eu. Din 2 motive ( nu neaparat financiare ) Una pentru ca trebuie sa am o firma care merge beton ca sa-mi permit sa scot atatia bani din ea chiar si pe leasing... ( avand in vedere ca profitul unei firme se reinvesteste nu se baga in case si masini ca la noi... ). Doi pentru ca afara o astfel de masina este foarte rar deductibila integral pentru ca trebuie sa faci dovada ca absolut toata benzina si toate drumurile facute cu ea au fost in interesul firmei ( cu foi de parcurs sau aiurea ). Altfel trebuie sa faci bilantul anual, sa platesti impozitele, si dupa aia cu ce ramai ca persoana fizica n-ai decat sa-ti iei masina de cati bani vrei....


d) Am fost ca romani prea mult timp intoxicati cu dacia si de aceea ORICINE incepe sa aiba un pic mai multi bani la dispozitie isi ia o masina straina, de preferinta ultimul model sau altceva ( de obicei de cati bani are - in continuare la ora actuala renault clio e pe primul loc la vanzari cu un salt de peste 70% fata de anul trecut , urmata indeaproape de skoda fabia... - ) si e normal deoarece e cea mai ieftina masina catusi de putin buna.
Watcher
QUOTE(catalin48786)
In vest si aiurea daca cineva isi ia un bmw de ex. imediat un vecin binevoitor il reclama la fisc ca de unde a avut el cel putin 30.000 euro pt. masina??? Daca o sa ajungem si noi la un nivel comparabil[...]


Doamne fereste! A mai fost pe vremuri treaba asta cu 'ilicitele' si s-a ajuns la situatiile acelea proverbiale cu 'maine ii trimitem la tine sa taie copacii'...

QUOTE(catalin48786)
c) La noi in Romania inca se mai poate lua o masina "pe firma" . De ce am pus ghilimelele?? Pentru ca afara nu imi iau eu audi de 60.000 euroi pentru ca vreau eu. Din 2 motive ( nu neaparat financiare ) Una pentru ca trebuie sa am o firma care merge beton ca sa-mi permit sa scot atatia bani din ea chiar si pe leasing... ( avand in vedere ca profitul unei firme se reinvesteste nu se baga in case si masini ca la noi... ).


Doua observatii:
1) Si la noi nu trebie sa mearga firma bine ca sa poti scoate banii din ea? Daca nu ai 60kEUR si esti in RO poti totusi sa ii scoti?
2) Orice firma poate decide ce face cu profitul. Faptul ca este infiintata in US nu inseamna ca este automat listata la bursa si are nenumarati actionari. Deci 'o firma' din US( UK/DE/ JP) poate foarte frumos sa decida ca profitul merge 90% la dividende spre exemplu...
Si sa stii tu ca 'la ei' e mai urata treaba decat la 'noi'. Daca te pasioneaza corporate history gasesti nenumarate exemple in ultimii zece ani, exemple in care firmele mari "overcompensate their CEO's" in detrmientul actionarilor - si ma refer la companii listate, care au un grad mai mare de transparenta...

EDIT: gandeste-te ca niainte de Enron erau 5 mari firme de audit: Arthur Andersen, Deloitte&Touch, Ernst&Young, KPMG si PriceWaterhouseCoopers. Dupa Enron mai sunt 4. Si in prezent KPMG este in mijlocul unui scandal de aceleasi proportii, riscand aceeasi soarta cu Arthur Andersen...
Mikidutzaa
QUOTE
Masini "bengoase" atat de multe ca in Bucuresti nu exista in alte capitale europene, si cand spun asta o spun din proprie experienta.


Nu stiu ce "experiente" ai avut tu, dar acest lucru este TOTALMENTE fals, Romania (Bucuresti) este pe unul din ultimele locuri in Europa la masini mai scumpe de 30k euro (bazat pe statistici)!
Zetics40545
Nu cautati motivatii foarte adanci, ca nu are rost. Din start evident ca scot din discutie becali, popesti, icsulesti, manelisti cu bani negri sau de vedeta...

Raminem deci la romanul care cit de cit munceste aproape cinstit, mai mosteneste ceva, mai fura un rulment etc. Care roman are inca foarte tare intiparit in cap ca ce are eticheta "made in Romania" e prost si nu tine mult, si consuma mult si .... etc.
Pe urma oferta interna nu e chiar atit de variata, iar ceea ce exista nu are optiuni prea multe (un singur exemplu: ce masina romaneasca diesel pot eu sa cumpar acum? Aro, cumparat totusi de vreo 7 romani anul asta blink.gif , si Dacia papuc... blush.gif )

Ma am chiar pe mine ca exemplu: anul asta, cind mi-am luat masina, am avut urmatoarele criterii: cea mai ieftina masina care sa nu fie facuta in Ro, sa aiba portbagaj si A/C! Ma rog biggrin.gif , pina la urma am vrut sa nu fie chiar lenesa, asa ca am mai saltat putin...dar nu mult. Si uite asa sint si eu unul din cei care anul asta au contribuit la cresterea cu peste 80% a importului de auto noi din import...
Sebastian-58
QUOTE(ionut53997)
Romanii sunt snobi si au bani negri. Masini "bengoase" atat de multe ca in Bucuresti nu exista in alte capitale europene, si cand spun asta o spun din proprie experienta.
In Europa omul de rand munceste pentru bani si intelege ca 20000 euro reprezinta o suma importanta de bani. In Europa, chiriile la locuinte incep de la 800 de euro, taxele sunt mari, etc. E plin de manelisti si de persoane de proasta calitate care vor sa epateze, isi iau masini de peste 80000 de euro doar din cauza asta. Semnificativ in acest sens este Becali Gigi, care, acum 2 ani, a ales Bentley in loc de Maseratti din motivul "era ultimul model".


Ai fost vreodata in Paris? Ai fost vreodata in Londra? Ai fost vreodata la Viena? Ai fost vreodata la Moscova? Ai fost vreodata la Istanbul? Ai fost vreodata la Madrid? Ai fost vreodata la Budapesta? Ai fost vreodata la Praga? Dar Amsterdam? Milano? Bruxelles? Sankt Petersburg? Toate orasele astea intrec Bucurestiul la masini "bengoase", chiar daca unele nu sunt capitale. Si daca ma gandesc bine, nu am vazut in Europa capitala mai urata si mai saraca decat Bucurestiul (e adevarat, nu am avut onoarea sa ma plimb prin Sofia, Tirana sau Chisinau)
Nicolae30758
sebastian are dreptate. ce dumnezeu nu suntem buricul pamantului, iar senzatia asta ca romanii au bani e falsa. iesiti putin din bucuresti si duceti-va in orasele de provincie. o sa vedeti ca vechea noastra dacie face legea, iar la tara in sate o masina straina este inca ceva extraordinar. se umbla inca in carute, iar inapoierea este demna de sec XIX nu XXI. bucurestiul este altceva pentru ca afacerile si implicit cea mai mare parte a "middle si upper class" din Romania este concentrata aici. polarizarea intre orase si provincii este f. mare si asta se vede si in tipurile de masini cumparate. altfel suntem o tara saraca, cu venitul per capita cel mai mic dintre tarile aspirante la aderare si cu o clasa mijlocie redusa si care abia acum incepe sa creasca. da, ash putea fi de acord ca prin comparatie cu venitul mediu oficial sunt mai multe masini relativ scumpe decat ar fi normal si asta datorita economiei gri si negre care in Romania este mai mare decat in tarile vestice sau SUA. dar de aici si pana la a spune ca in Bucuresti sunt mai multe masini straine scumpe/de lux decat oriunde e distanta lunga si nu este adevarat.
HalbaSus
Excuse me... dar masini tari sunt si in orasele mai dezvoltate din romania (nu chiar ca in bucuresti dar nici foarte departe). De exemplu strazile oradene sunt bantuite de: A8 W12 6.0L, Murcielago modificat (700 cp conform declaratiei proprietarului care a dat 500.000 pe el), Ferrari, H2 modificat (200.000 conform proprietarului, acelasi ca si proprietarul A8-ului si Lambo-ului), ca sa nu mai vorbesc de CLS, SL55AMG, o flota de ML55AMG, Cayene-uri, S6, M-uri cat curpinde + monstruozitati americane (Explorer, Tahoe, Dodge Ram, Navigator, etc...).
Iulian HondaFan
pai, Oradea cred ca are vreo 200-250K locuitori... mi se pare normal sa ai cateva zeci de masini opulente..

din statisticile APIA rezulta insa ca romanii cumpara din greu tot Dacia. si daca te uiti la vanzarile VAG si Renault vezi ca modelele lor cele mai bine vandute sunt subcompacte (Fabia si Clio in special).

desigur e clar ca vanzarile auto in Romania au luat amploare, anul trecut eu am revenit in tara dupa 3 ani si clar peisajul pe sosele s-a schimbat... chiar daca sunt destule Dacii berline ele nu mai sunt majoritare si sunt destule masini scumpe desi daca te uiti la tabelele de vanzari poti deduce ca multe nu au fost noi ci SH... oricum un BMW X5 si SH poate fi peste 30K euro.

se poate ca nr. masinilor scumpe sa fie mai mare decat te-ai astepta de la o tara cu GDP pe locuitor de 7330 USD pe an. cultural noi suntem clar bizantini, la noi ca si la rusi, greci, bulgari, etc. imaginea proiectata conteaza mai mult decat conteaza in culturile protestante ( anglo-saxona, germanice)...

ex. patronul concernului suedez IKEA a condus multa vreme un Volvo modest in vreme ce averea lui era de miliarde de $. Rockefeller cel batran ( cel mai bogat om din lume in vremea lui daca facem abstarctie de coroana britanica si poate cativa alti monarhi) era de asemenea un tip auster si inca familia lor este austera raportat la averea imensa pe care o au. desigur si aici exista indivizi cum ar fi Donald Trump care afiseasa opulenta in aparitiile publice, dar majoritatea miliardarilor americani au aparitii discrete si voit "understated"... bine nici unul nu sta la bloc si conduce Corolla, dar exista o retinere in a aparea opulent... Bill Gates, cel mai bogat om din lume inca, este de asemenea recluziv in viata privata...
Iulian HondaFan
iata datele APIA...

http://www.apia.ro/date/2005-07-SitMake.pdf

pe primele 7 luni din aprox 154K masini noi vandute 73K au fost Dacii... urmeaza VAG ( Skoda, VW, Seat si Audi combinate) cu 17K, Daewoo ( adica grosul tot Matiz si Cielo) cu 14.5K si Renault cu 14K...
ionut53997
Deci, am fost la Paris, Viena, Roma, Praga, etc. N-am fost la Moscova si St Petersburg, insa acolo este aceeasi situatie ca la Bucuresti, banii sunt negri, deci daca sunt masini bengoase este in favoarea a ceea ce spun eu.
Iar cand vorbesc de masini bengoase nu ma refer la cele de 30K ci la cele de peste 60-80K unde Bucurestiul este peste Paris, Londra, Roma ca numar pe cap de locuitor. (sa nu uitam ca oricare din orasele de mai sus sunt cam cat trei bucurestiuri ca nr de locuitori). Afirmatia mea este nu doar o parere personala ci si parerea unor localnici din Roma sau Paris, prieteni de-ai mei care viziteaza Romania in mod curent.
Exemplul cu Bentley vs Maseratti n-a fost inteles. N-am spus ca de ce si-a luat Becali masina scumpa, e normal sa isi ia omul super masina cand are bani. Am spus doar ca motivul pentru care si-a luat masina este de 2 lei, nu stie nimic despre ce dotari are masina aia sau ce motorizare sau istoricul masinii, etc. El a decis sa isi ia masina respectiva doar pentru ca era "ultimul model" ceea ce denota ignoranta. In vest 99% din oamenii cu bani nu sunt ignoranti ci oameni carora le merge mintea.
Iulian HondaFan
aparentele (ex. ce vezi cu ochiul) pot fi inselatoare...

ma intreb ce spun statisticile RAR sau ale Politiei? Acolo e sursa cea mai importanta. Nu cred ca intr-o tara in care peste 50% din masinile nou vandute sunt sub 10K euro sa fie mai multe masini scumpe decat in tari ca Franta, Germania, UK, Italia care au o piata auto de 10-15 ori mai mare decat cea romana si un nivel al veniturilor medii de 4-5 ori mai mare... o fi Romania un fel de economie de piata de tip sud-american dar in nici un caz nu are mai multi oameni super bogati decat cele de mai sus...

si la capitolul "pareri parelnice" poate ca in Bucuresti cei cu masini "bengoase" se plimba cu ele tot timpul cu ele pe "strasse" in timp ce astia in Vest se mai tin si de munca... biggrin.gif
Otto73
Eu sustin ce a spus Iulian.
ncristi
Eu mi-am luat masina straina pt a-mi staisface un moft...

Ce fac cu meganul as putea face f bine si cu solenta sau logan.
Daca ma gandesc din punct de vedere economic achizitionarea unei masini straine este una din cele mai proaste afeceri. Mai bine mai pui niste bani si-ti cuperi un teren pe care sa construiesti ceva din urma caruia ai putea sa scoti bani.
Watcher
QUOTE(ionut53997)
In vest 99% din oamenii cu bani nu sunt ignoranti ci oameni carora le merge mintea.

Ca de exemplu toti rapperii smile.gif
Si nici mafioti nu exista smile.gif
Sa nu exageram... E clar ca 'aici' e albastra situatia, dar nici 'acolo' nu e tocmai roz smile.gif
Iulian HondaFan
adevarul e ca tarile occidentale au deja o clasa bogata (aristocrata sau meritocrata)... unii au fost bogati de generatii, crescuti si educati in bogatie, chiar si cei care au devenit bogati in timpul vietii lor au facut-o interactionand cu aceasta elita deja constituita si au adoptat elementele respective... noi inca nu avem inca o elita de tipul asta, suntem inca o societate mai putin rafinata si clasa noastra superioara este pestrita si, in general, lipsita de stil.
Mikidutzaa
In Londra s-au vandut mai multe BMW-uri decat Mondeo&co (chiar comentau cei de la Top Gear ca e banal sa-ti iei BMW acuma ca sunt pe toate drumurile).

Deci mai usor cu exagerarile astea puerile de genul romani sunt buricul pamantului.
guerilla
in europa de est este preponderenta aceasta fobie a oamenilor de a isi cumpara masini foarte scumpe atunci cand situatia financiara le permite.
lipsa educatiei, dorinta de a epata, visele de o viata, sunt doar cateva motivele ce duc la aceste achizitii. se pot face multe analize pe aceasta tema, rezultatul insa este ca se pierde timpul de pomana laugh.gif incercand sa intelegi un fenomen ce se va stinge cu timpul singur.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.