Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Megane I Break, 1.6 l, 16V
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Renault
dan53759
Am de cateva zile un Megane I Break, 1.6 l, 16 V. Masina are 68 de mii de km reali, adusa din Elvetia. Ciudatenia, daca pot sa-i spun asa, e ca are cutie de viteze automata. N-am mai condus pana acum asa ceva, pot insa sa spun ca e un vis sa conduci o astfel de masina. Mai are cineva vreun Renault cu cutie de viteze automata ? Probleme ?

Am peste 150 de mii de km facuti in 4 ani, insa mai mult pe masini coreene. N-are rost sa spun ca nu se compara Meganul asta, chiar daca nu e la prima tinerete cu nici o varianta Daewoo, desi nici de alea n-am a ma plange. Insa tinuta de drum, puterea motorului, stabilitatea sunt cu siguranta mai bune. Sa vedem si fiabilitatea ... Pareri ale altor posesori de Megane I pe benzina ? Consum ?
dan53759
Inca o intrebare: la cat se schimba uleiul la asa o masina ?! Dar curelele ?! In carte scrie 30 de mii sau o data pe an, respectiv 120 de mii, iar la service-ul autorizat zicea de 15 mii si 60 de mii ... Sa fie ai nostri mai cu motz ?!
G e o r g e
la noi in tara de obicei reviziile se fac mai des. eu te sfatuiesc ca la motorul ala sa le faci la 15k km. eu, cand aveam M1, le faceam , la 8000km. bafta
dan53759
Multumesc, George. De ce oare se intampla asa ? E uleiul mai prost, mecanicii mai slabi, patronii de service-uri mai hapsani ?

Zici ca aveai M1, deci nu mai ai ... Cata vreme ai avut-o ? Ce probleme ai avut, daca ai avut ?
Andrei53786
eu am 57mii prim proprietar
masina consuma f. bine 8.5vara, 9-9.5iarna in oras si pe afara 7-8 cu A/C si forja.
Reviziile se fac teoretic ca la carte unde scrie 15mii. Se recomanda 7500km schimb ulei ( tot in carte ) daca se ruleaza majoritar in oras
Curea transmisie la 60mii
Probleme exista : cele clasice de la orice renault cu pornirea ( senzori,etc ) desi nu f. grave dar deranjante, amortizoare spate schimbate la 45mii ( 2.3mil bucata ) - cica ar fi cam slabe, in plus eu am avut nenorocul sa schimb dupa 3ani 2 bobine de injectie ( din patru ) care costa 3mil bucata.
Poate ca masina produsa in alte tari decit turcia sa nu aiba aceste defecte.
Contra : zgomot la viteze mari ( dar silentioasa la viteze mici ), se incalzeste cam greu la pornire, directia asistata - cam lipsa
Pro: masina puternica, consum f. bun, rezistenta la impact ( a fost lovita de citeva masini si in fata si in spate fara nici o zgirietura ), portbagaj mare, dotari standard f. bune ( pt acum 3 ani ), scaune comode
CCI
Si eu am un M1 Classic, 1.6, din 2001. Fara probleme, service numai pentru revizii (la cate 10 mii pana la 60 mii, de acuma la cate 15 mii) si pentru interventii minore pe la vopsitorie - nu imi place sa am masina zgariata si CASCO rezolva....

Are unele sunete prin bord pe drumuri rele, nu am insa probleme nici cu suspensiile nici cu motorul.
dan53759
A mea pare facuta in Franta, mai ales ca am inteles de la service ca Megane 1 Break cu cutie de viteze automata a fost doar o serie limitata. In cartea pe care am primit-o eu din Elvetia scrie 30 de mii la schimb, d-aia ma cam mir ...

La pornire am observat si eu ca porneste uneori cam la a doua cheie si am injurat benzina romaneasca. Directia e cam teapana si se face beton la viteze mari (asta e foarte bine). Nu stiu daca tine de cutie neaparat dar la viteza mare (130-140 km/h) mie mi se parea ca pluteste, zgomote acceptabile.

In interior, mi se par cam prost pozitionate semnalizarea (dau cu piciorul in ea), climatizarea si actionarile geamurilor (ajung la ele cu greutate). De asemenea ventilatia este silentioasa dar cam insuficienta ... Probabil or fi ceva filtre infundate.
G e o r g e
am avut bicorp : 1.6 16v, pentru vreeo 8000km, cam 1 an smile.gif

am dat-o pentru ceva mai mare.
nu mi-a placut ca daca dadeai in vreo denivelare aveai sanse sa-ti asara din viteza, materialele un pic cam slabe, usile care faceau ca la dacia cand le inchideai, franele cam slabe pt gustul meu (la 110cp avea tamburo pe spate) si suspensiile moi.

in rest fugea super bine, si ii trebuia viteza 6;)
dan53759
Din ce zici, George, e clar ca asta a mea nu e facuta-n Turcia beer.gif Usile se-nchid ca la Passat, suspensiile-s la fel de tzapene (prea tzapene pentru gustul meu wink.gif ). De fugit, da, fuge si asta iar cutia mi se pare super ok, la 140-150 km/h nu depaseste 3700-3800 de ture. Saptamana viitoare o sa merg in Italia cu ea, sa vedem cum o fi ...
G e o r g e
in franta se faceau doar hatch urile franta si spania. al meu hatch a fost .
dan53759
Nu stiu ce inseamna hatch-urile alea... Oricum am sa incerc la service, aia cica pot spune unde s-a facut masina ...

Mai am alta intrebare, poate era mai bine sa deschid un topic nou. Masina asta are airbag-uri in spatarele scaunelor din fata. Pot imbraca scaunele in huse ? Nu afecteaza functonarea, la o adica, a airbag-urilor ?! La tipul asta de airbag-uri (sau poate si la celelalte, nu ma prea pricep) e nevoie ca sa fie cuplate centurile de siguranta pentru ca sa functioneze ?
G e o r g e
hatch = hatchback = 5 usi = cu hayon smile.gif
dan53759
Multam fain ... De huse ceva sugestii ?
G e o r g e
eu prefer fara , daca doresti cu , exista firme care executa asa ceva pe marimea si modelul masinii tale si cu materialul la alegere .

te duci , observi materialele alegi , platesti , un pic cam scump , executa dupa scaunele tale niste huse cat mai exacte.
dan53759
Nu la asta ma refeream ... Huse s-ar gasi, intrebarea e, daca le pun pe scaunele din fata si, Doamne fereste, e nevoie sa se deschida airbag-urile ... se mai deschid din cauza huselor ?! Poate e o intrebare tembela, dar totusi ... Se pot deschide airbag-urile din scaune daca sunt huse pe scaune ?!
G e o r g e
normal c a NU ! din cauza asta ziceam sa mergi la un atelier , le-ar confectiona cu gaura acolo smile.gif
dan53759
Mda, trebuia sa-mi fi trecut si mie prin cap ... Gaura ca la steagul din decembrie '89 ... Mai bine fara ...
cip40884
QUOTE(dan53759)
Inca o intrebare: la cat se schimba uleiul la asa o masina ?! Dar curelele ?! In carte scrie 30 de mii sau o data pe an, respectiv 120 de mii, iar la service-ul autorizat zicea de 15 mii si 60 de mii ... Sa fie ai nostri mai cu motz ?!


Pune un ulei sintetic si poti sa il schimbi la vreo 20 de mii. Daca il schimbi mai repede e doar risipa. Nu are nici un sens. La noi se face revizia mai des pt ca asa s-au obisnuit dealerii, sa ne rupa la buzunare cu reviziile.

Intrebai si de fabricatie? S-ar putea turci, s-ar putea spania. Eu am Megane 2 , tot break si e facut in Spania. Restul sunt in Turcia facute.Dar nu cred ca are rost sa iti faci griji unde e facuta masina . Atata timp cat pe capota are semn Renault......e un Renault. Poate fi fabricata si in Congo.smile.gif)
dan61416
Dupa 13 mii de km (timp in care mi-am uitat si vechea parola de pe forumul asta smile.gif ) concluziile sunt cam urmatoarele: un amortizor pe spate rupt, da, rupt ca o grisina intr-o gropita mikuluta in care trebuia sa franez si o bobina de inductie. Amortizoarele erau no-name (cum naiba ?!) iar bobina era Sagem, s-a dus in prima dimineata mai rece (la noi la service schimbasera 5 pana la pranz cand am ajuns eu la service). In rest masina isi merita toti banii, la 170 se simte in largul ei pe autostrada, cutia automata e un vis atat in oras cat si la drum lung unde depasirile se fac coborand in viteza a treia printr-o apasare de buton !
romb
QUOTE(cip40884)
QUOTE(dan53759)
Inca o intrebare: la cat se schimba uleiul la asa o masina ?! Dar curelele ?! In carte scrie 30 de mii sau o data pe an, respectiv 120 de mii, iar la service-ul autorizat zicea de 15 mii si 60 de mii ... Sa fie ai nostri mai cu motz ?!


Pune un ulei sintetic si poti sa il schimbi la vreo 20 de mii. Daca il schimbi mai repede e doar risipa. Nu are nici un sens. La noi se face revizia mai des pt ca asa s-au obisnuit dealerii, sa ne rupa la buzunare cu reviziile.



tin sa te contrazic , schimbul de ulei si filtre nu poti sa le faci prea des , mai ales la praful care e la noi in tara. Eu schimb uleiul si toate filtrele la fiecare 7500 km , iar cand vad cum arata filtrul de aer dupa distanta asta am inceput sa ma gandesc serios sa le schimb la 5000 km.

20k mi se pare foarte mult sa tii uleiul in motor oricat de noua ar fi conceptia acestuia.
Angel85113
Sal
Am Megane1 1.6 16v 2001 BENZINA AUTOMATICA
Dupa ce am cumparato vreo 4 luni OK
Dupa 4 luni a inceput sa imi faca urmatoarea problema:
Cand trece din treapta 1 in 2 la treapta doi, intra si intarzie pana simt ca e cuplata cum trebuie cam 3 -5 sec si mai mult daca o accelerez atunci
iar uneori la fel cand schimba viteza face o smuncitura uneori chiar puternica si se aprinde la bord beculetul AUTO si semnul ala de cutie iar dupa smuncitura intra cica in "safe mode" si merge de parca patineaza ambreiajul. Dupe ce repornesc motorul iese din "safe mode" si merge normal (pana cand faca iar smuncitura)
Daca ma poate ajuta cineva cu orice ... ii mentionez seara numele in rugaciuni smile.gif
piston-forje83145
e prea de tot asa e cred ca nici cu mercedes-urile nu mergi atata cu uleiu. biggrin.gif
piston-forje83145
cred ca e din selectorul cutiei de viteze.sau computer
IONICA-4
Baietii, eu o am din decembrie 2006, pana acum 10 mii facuti de mine - momentan pe bord 60 000. Ce sa zic am patit-o cu bobina de inductie, eram pe drum in tara si a trebuit sa intru la un service RENAULT pt ca pe la magazine nu am gasit (nu aveau pe stoc)- la hotii aia m-am fript de 430 Lei (bobina, manopera test pe computer- test rutier) DAR au lucrat curat repede si politicos (BRAVO SERVICE RENAULT SIBIU !) in schimb pretu unui Sagem de-al lor este de 300 si ceva parca iar un Beru nemtesc este la 150 Lei (acum am una in permanenta cu mine) DESPRE CONSUM NUMAI DE BINE ! pe unde se poate merg 140- 160 da cand o calci de la 140 in sus RUPEEE mi-au facut loc Passat-uri puturoase pe motorina, tirul in 90- 100 il faci instantaneu- masina are stabilitate ! mai ales daca esti 4 in ea su ai ceva in portbagaj (2 saci de porumb si unul de uruiala- in cazul meu) pe valea oltului este o placere sa faci curbele alea cu 130 (daca este uscat pe jos),aaa consumul NICIODATA MAI MULT DE 10% in BUCURESTI frate ! iar la drum cu forja 7,5 maxim daca mergi bebeste cu 100 (pe autostrada - am testa odata si varianta asta) 5.4%
MERITAAA ! este si inalta fata de sol (nu va wv sau opel- care maturta cu baia toate gropile) IATI-O ! daca ai pus ochii pe ea.
IONICA-4
Saptamana trecuta am fugarit un Astra 2005 si un MODUS pe A1 160- 180km/h, mai ales ala cu Modus-ul rupeaaa- cred ca era pe benzina ca avea un sprint belea si bobina cand pe stanga cand pe dreapta- eu mai hotz am stat in spatele lor si-mi faceau ei loc maturau loganurile, fabiile, clio - chiar si un TUAREG ne-am uitat peste umar la el cu tot tdi-ul lui cu tot. Este prima data cand i-am tras 5150 ture (am avut EFIX de la rompetrol) MASINA CHIAR ESTE BUNA- spatioasa, partbagaj, fuge bine si chiar sta pe sosea, consum bun bun, Un A6 ne-a facut bye bye (nu cred ca avea sub 200- la cum a trecut pe langa noi). DACA VREA CAREVA SA-SI IA UN MEGANE 2001-2003 eu zic sa nu ezite - mai ales ca se gasec cu km putini pana in 7000 de euroi. Am condus un golf adus din germanica de 5 zile in 2 usi 1.6 - mmm ma asteptam la mult mai mult de la el vis a vis de preturile de pe piata. Este pacaleala de masina la banii la care se dau - si unde mai pui ca au si o gramada de km. M-am apucat sa strang bani pt Megane II.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.