Help - Search - Members - Calendar
Full Version: motorina vegetala
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
daniel40451
Din cate am inteles se va deshide o astfel de fabrica in lehliu ,firma care va face motorina a cumparat deja 50 h ptr a cultiva floarea soarelui si soia .
vi se pare o solutie viabila tinand cont de faptul ca motorina vegetala va fi la jumatate din pretul motorinei ?
stefan_ieu
Mi-e greu sa cred ca va fi la jumatate de pret. Stiu ca asta a declarat investitorul dar sa asteptam sa apara pe piata (2007 din cate am inteles) si dupa aia sa vedem daca e asa de ieftina.
pretorian
dar are aceleasi roprietati ca cea pe care o folosim acum? blink.gif
Iulian53383
Pretul va fi la jumatate pt ca in realitate este ulei comestibil mai putzin rafinat (de o ´mai slaba calitate) iar proprietatile sint exact ca la motorina si consum acelasi in fuctie de tipul motorului.
Pornirea se va face pe motorina si cind este cald motorul se cupleaza automat pe Bio
Dar mai trebuie o instalatie care ar mai costa vreo 300-700€.
Este total nepoluant iar in trafic o sa recunosti o masina dupa miros de cartofi prajitzi de la toba!!! biggrin.gif
DragosV
Masinile nu merg cu bio-diesel asa cum au iesit din fabrica ci mai trebuie comandat un filtru (probabil mai complicat decat atat dar ei asa numesc instalatia). La masina mea acesta se poate comanda optional din fabrica sau se poate monta dupa dar nu stiu pretul pentru ca nu m-a interesat pana acuma. La un moment dat bio-dieselul va prinde pentru ca petrolul e din ce in ce mai scump si rar.
Paul46623
QUOTE
,firma care va face motorina a cumparat deja 50 h ptr a cultiva floarea soarelui si soia .


Floarea soarelui si soia ? Dar au randament de quaqaa... Ar trebui sa cultive rapita si/sau mustar pentru un rezultat decent. Sau sa gaseasca o modalitate de a cultiva specia aia de alga cu aproape 50% ulei in structura. Pentru cine vrea sa stie mai mult recomand articolul despre biodiesel din Wikipedia (nu consider Wikipedia ca fiind cea mai corecta sursa de informatii, dar unele din articole sunt bine documentate).
Edi45845
Abia astept.Pana atunci GPL-ul este o solutie foarte faina.E la juma de pret si consuma masina si mai putin.Daca mergi mult te gandesti la cati bani dai pe combustibil. bicycle.gif
Oricum conbustibilii alternativi au de intampinat multe bariere.Sunt mai greu de utilizat deoarece sunt putine statii de realimentare si de asemenea companiile mari de petrol ar da faliment.Am auzit ca motorul care merge doar cu apa e inventat deja dar s-au facut presiuni sa nu fie introdus. :evil:
La fel (tot din auzite) ca firma Philips(nu luicrez acolo, nu fac reclama) a inventat becul care nu se arde nicioadatra dar nu a fost inrodus pt a nu reduce profitul.Daca tu ai face becuri ti-ar conveni sa lansezi pe piata unul care nu mai trebui shimbat?Nu cred…
blush.gif
HalbaSus
Miros de cartofi prajiti pe teava ? nu ajunge fumul negru ? c'mon.... no way... si eu oricum nu as baga chestii din astea in motor... Mai ales ca circul putin si atunci prefer sa am motorul curat (in masura in care acest lucru e posibil).

Oricum GPL-ul consuma aproape dublu, doar ca e mult mai ieftin... deci per total e mai ieftin.

PS: In Cehia la fiecare OMV aveau si diesel din asta care se numea ceva cu S... Diesel (si undeva scria si Bio-Diesel) noroc ca am observat si nu am bagat asa ceva...
Edi45845
De curiozitate era mai ieftin sau mai scump decat motorina normala? beer.gif
geeoo30
Am vazut asa ceva in germania e un pic mai ieftin, adica motorina normala e in jur de 1 euro iar bio e undeva la 0.80 centi. Dupa mine nu e o diferenta notabila, am prieteni care merg numai cu asa ceva la masini care nu au montate filtre speciale si nu simt nici o diferenta... deocamdata. Eu sunt consecvent in motorina clasica pana nu sunt sigur de consecintele folosirii carburantului bio pe perioade mai mari.
Rai
Eu am mai scris despre asa un subiect acum 1 an,dar anumite lucruri le pot repeta in Germania exista bio-diesel de mai bine de 10 ani si se face din rapita e mai ieftin costa cam cu 30% mai ieftin decat motorina normala dar are anumite incovienente trebuie un filtru special RME care se poate comanda din fabrica la mai toate masinile germane coasta 200€.Dar probleme e iarna la -10C nu mai functioneaza si in RO e cam frig iarna.Problema e cu noxele sunt mai mari ca la GPL si in ziua de azi in UE poate nu ai voie sa circuli cu masina in diferite orase.Cred ca de anul asta 2005 in motorina normala trebuie sa fie 5% Bio si cum si statiile de acolo se pregatesc de UE stiu ei de ce cultiva si fabrica.Eu am vazut incercari si cu ulei ars sau vechi de la Mc Donals si masina fuctioneaza.Dar ca combustibil de viitor nu cred ca va fii,in primul rand gazul metan sau GPL e mai ieftin si f f curat nu sunt probleme nici pentru EURO-5-6 si ieftin,iar masinle hibride exista deja si folosesc cu toatul alte resurse exista in serie depinde de politica cand vor fii pe strada.Si sa nu uit la Bio-diesel consumul e ceva mai mare.
Paul46623
QUOTE
Problema e cu noxele sunt mai mari ca la GPL


Posibil, dar sunt mult mai mici decat la petrodiesel. Singura problema e ca emisiile de NOx sunt mai mari ca la petrodiesel, dar pentru aia exista catalizatoare.

Gazul metan si GPL-ul or fi mai ieftine si mai curate (desi eu, personal nu cred asta) dar sunt (sau sunt obtinute din), guess what: hidrocarburi. Care hidrocarburi incep sa nu se mai gaseasca asa usor, si nu se vor mai gasi asa usor din ce in ce mai des pe viitor (deh, combustibili fosili & all that jazz). De aceea se incearca o solutie complet alternativa, iar biodieselul este o parte a acestei solutii.
James Kilowatt
Uitati ce zic unii aici...

http://www.prolea.com/dossiers/diester/present/texte.htm

Cica deja diesterul sau biodieselul e deja amestecat in motorina "chioara" in unele tari.... stiam de la televizor de chestia asta, insa nu stiam daca diester sau biodiesel e tot aia. Cica vor sa creasca proportia aia de 5% si mai mult.
Iulian HondaFan
de petrol am mai discutat aici:

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...asc&start=0

petrol mai e destul pt. cel putin 60-70 de ani (luaind in calcul si ocrestere de 5-10% anuala a consumului) si inca e mai ieftin decat orice varianta agricola de combustibili. e posibil ca la pompa biodieselul sa fie mai ieftin pt. ca probabil nu e taxat. nu uitati ca in Europa din pretul dat de voi la pompa pe benzina/motorina cam 70% sunt taxe care intra in cuferele statelor europene. benzina si motorina sunt jumate pretul aici peste ocean pt. ca Unchiu' Sam nu ia taxe la carburanti decat vreo 27% din pret...

daca pt. diesele combustibilul alternativ este uleiul vegetal pt. otto exista alcoolul (desigur tot vegetal). deja in Brazilia etanolul este folosit pe o buna parte dintre masini si cel putin la ei (unde trestia de zahar este ubicuitara) mai ieftin decat benzina.
Iulian53383
Salut ,Rai nu stiu cit de bine esti informat poate ai dreptate dar BioDisel 80cent nu este rapsöl 60cent! instalatia pt rapsöl ulei vegetal costa cu montaj cu tot 1300-1800€ iar instaltia este diferita una de alta !daca la biodisel potzi baga direct in rezervor pt rapsöl itzi trebuie un tank separat plus un sistem "radiator"care sa il incalzeasca ,are viscozitate mult mai mare,iar iarna nu ai de ce sa ai probleme pt ca pornesti pe disel si cind temperatura trece de 60° C dai pe ulei de rapitza, binenteles ca in sistem mai apare si o pompa mai puternica afara de cea din doaterea disel!!!
Este total nepoluant ,alfel ai fi platit de mult impozit de poluare arigato.gif sau aveai russfilter, pe pommes : blush.gif nu acelasi lucru este si BioDisel care se obtine prin fermentarea gunoaielor ,chiar si animale moarte;lucru interzis acum(animale sau intestine.etc..;si se adauga niste bacteri ,se rafineaza si ai un produs cu proprietatzi disel beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif
Paul46623
Nope, gresit, biodieselul nu se obtine din nici o fermentare, si aici cred ca intervine neintelegerea. Biodieselul este, ca sa spun cel mai simplu, "sapun stramb". Adica in loc sa iasa sapun iese un amestec de esteri cu proprietati f f similare petrodieselului. Diferenta consta in faptul ca soda caustica se amesteca inainte de a fi adaugata uleiului cu alcool (etanol sau metanol). Aceasta diferenta, impreuna cu puritatea mai mare a uleiului folosit (nu contine acizi grasi liberi) rezulta in obtinerea de biodiesel in loc de sapun de casa wink.gif .
Rai
Discutii si discutii clar e ca combustibilul actual mai ajunge pentru mult timp poate chiar lejer 100 de ani daca pun si gazul,dar exista atatea alternative incat eu personal nu-mi fac griji,dar adevarul e ca in Europa avem taxe f f mari.Nu as vrea sa port alte discutii despre diesel si bio-diesel eu stiu si din ce si cum se face.Am purtat discutii destule eu ca constructor de masini va zic sigur ca suntem pregatiti pentru orice si ca motoare si ca combustibil.
Paul46623
Rai zici ca stii multe despre combustibili. Care-i parerea ta: ar fi fezabila o uzina de depolimerizare termica la noi in tara ? Ca la cati munti de sticle de plastic goale (si alte deseuri organice) avem, nu cred ca ar fi problema de materie prima.
James Kilowatt
QUOTE(Iulian HondaFan)
petrol mai e destul pt. cel putin 60-70 de ani (luaind in calcul si ocrestere de 5-10% anuala a consumului) .



Daca se imbunatatesc tehnicile de extractie, rezerva ar putea fi si mai mare decat atat. Cu metodele actuale se poate extrage mai putin de jumatate dintr-un zacamant.

In plus, din cate stiu transporturile nu consuma decat aprox 40% din petrol, restul e producerea de energie. Daca s-ar renunta la combustibilii fosili pentru producerea energiei electrice iar ar fi ceva.... insa tarile "dezvoltate" se cam opun vulgalizarii tehnologiei nucleare.

In plus, fuziunea nucleara face progrese destul de rapide (parametrul lawson creste constant in ultimii 20 ani) in ciuda faptului ca in SUA bugetul anual alocat acestei cercetari este (sau era) mai mic decat cel alocat unei singuri lansari a navetei spatiale care freaca mangalu' pe orbita....

Solutii sunt, insa se pare ca motivatiile inca lipsesc.
Marius43590
Solutii sunt si se vor gasi in permanenta, problema e reticenta sau de ce nu, interesul anumitor grupuri de a-si pastra profiturile.

Hai sa dam un exemplu offtopic: MP3 a aparut in 1987, primul MP3 player hardware a aparut undeva prin 1998, In ziua de azi putini sunt producatorii de masini care au macar ca optiune MP3 player - si nu sunt putini cei care isi schimba casetofoanele. Toyota de exemplu are ca optiune MP3 player in Australia, dar in Europa NU.

Daca e sa facem teoria conspiratiei.....

In 1972, Richard Clem announced the invention of a way to operate automobile engines on cooking oil. Nu a fost un experiment prea reusit, dar uite ca astazi deja se misca lucrurile. Cine stie ce ne rezerva viitorul ? Eu sigu nu stiu.
Iulian HondaFan
pai, dupa articolul din wikipedia mentionat mai sus motorul lui Diesel din 1895 mergea cu ulei de alune... deci dieselul s-a nascut biodiesel, conversia la petrodiesel se pare ca s-a facut abia prin 1920...

dpdv al costurilor insa pana in prezent petrodieselul e inca mai avantajos... iar costul este hotarator in alegeerea unui combustibil vs. altul...

MR, in USA se pare peste 60% din petrolul consumat e folosit pt. transport... restul de 40% merge pe mase plastice, fibre, vopseluri, etc.. si pe energie electrica...

reamintesc ca 20% din productia mondiala de petrol in unitatea de timp e consumat "in the good ol' US of A"...

de notat ca principala sursa pt. producerea de energie electrica si in USA ( ca si in Ro parca si multe alte tari ale lumii) este carbunele. deci combustibilii fosili sunt inca principala sursa de energie a lumii ( s-ar zice ca fundamental suntem cam in acelasi loc ca si acum 150 de ani...).
James Kilowatt
Si cu toate astea, tot se mai gasesc cateva mii de activisti idioti care sa urle impotriva nuclearului, desi habar nu au cu ce se mananca! Activisti care de la miting pleaca acasa la ei cate unul in fiecare masina care emite CO2 in sacrosantul mediu...

Cu cei 40% dusi pe transport, ma refeream la energia consumata si nu la petrolul consumat. Greseala mea blush.gif datele sunt de prin '98
daniel40451
multam mult ptr info, sunteti tari .
bogdan91827
Imi cer scuze ca intervin, dar nu aveti informatii reale despre bio-disel. Eu sunt inginer motorist si lucrez la Stirlitz - Germania. Biodiselul este un combustibil care functioneaza excelent in motoerele disel de ultima generatie, dar preferabil este sa utilizati 60-70% bio-disel si restul disel normal.Este preferabil deoarece cifra cetanica a bio-diselului este de 46 fata de 52 cat are Euro4. Daca ai masina mai veche este bine ca atunci cand alimentei cu biodisel pentru prima data sa te aprovizionezi cu un filtru de motorina si sa te invarti prin oras, unde sunt service-uri, aste deoarece bio-diselul are proprietatea de a curata tot malul si impuritatile-inclusiv parafina- depusa in timp in instalatia de alimentare. Cu aceste particule iti infunda filtrul de motorina si la majoritatea diselelor schimbarea filtrelor necesita amorsarea pompei, si daca nu ai cunostinte bune de asa ceva e preferabil sa-l schimbi intr-un service. In rest nu are efecte secundare asupra motorului, dimpotriva,il menajeaza. Continutul de sulf este de 100 de ori mai mic (sulful, la temperaturile mari din camera de ardere disociaza cu oxigenul nears si produce SO4, ceea ce corodeaza camasi segmenti capete de infectoare, etc....In general, daca bio-diselul este bine facut (in standardul SREN 14214) are parametrii mult mai controlati decat motorina Euro 4 sau Euro 5. De altfel, noile motoare de la Volvo si Scania, pentru standardul Euro 5 de motoare au prevazut un rezervor suplimentar de Uree care este pulverizat in gazele de ardere pentru reducerea coeficientului de NO, iar calculatorul este setat sa te lase sa mergi maxim 100 de chilometrii fara Uree. Ambii producatori insa, mentioneaza ca pentru Bio-disel, motorul nu are nevoie de uree, avand un senzor de determinare a glicerinei si radicalilor liberi ca sa sesizeze calculatorul tipul de combustibil utilizat si sa nu injecteze uree decat la sarcini mari.
In rest....da, Biodiselul este produs din ulei comestibil sau din orice tip de ulei vegetal, dar nu se rafineaza superficial, asa cum spunea un coleg de pe acest forum, ci se transesterifica si pe urma se filtreaza dinamic si chimic....
HalbaSus
Multumim pentru informatii bogdan, chiar eram curios daca e adevarat ca performantele masinii nu sunt afectate de biodiesel... se pare ca sunt (banuiesc ca diferenta de cifra octanica se simte si la performante)...
Paul46623
Un alt produs din seria bio-combustibililor este NExBTL (produs de o companie finlandeza, Neste Oil); cifra cetanica intre 84 si 99 (metil-esterul e pe la 51), punct de gelificare intre -5 si -30 grade (metil-esterul e pe la -5).
James Kilowatt
Cine poate sa dea si ceva cifre? Entalpii si un mic calcul economic?

De exemplu, cat costa pe bune un litru de diesel chior si cat costa de-adevaratelea unul de biodiesel? Adica, fara taxe pentru diesele si fara nici un fel de subventii (inclusiv agricole) pentru biodiesel?

As vrea sa vad un "verde" care sa spuna lucrurilor pe nume si "verde"-n fata. biggrin.gif Sunt total de acord de acord ca efortul trebuie facut.... insa ma deranjeaza teribil demagogia, discursurile populiste si ascunderea adevarului, considerandu-ne prea maimute ca sa facem respectivul efort constient si voluntar. Cat costa dom'le mediul asta?
Ecologia e un lucru nobil si o stiinta care inglobeaza tot ce inseamna tehnologie, insa activistii ecologisti sunt niste isterici extremisti si niste semidocti... din pacate, si cu metode de comunicare comuniste... de fapt, cam ca toti activistii...

Si ca sa revenim la oile noastre, cand se pune la punct pe scara industriala metoda aceea de a transforma intreaga planta in biocombustibil si nu doar uleiul sau zaharul? smile.gif
ozz86651
Biodieselul nu e viabil... eu-s dusman biggrin.gif.
Printre altele are randament "negativ" adica se consuma mai multa energie sa-l faci decit obtii din el. Eh, si pamint, si energie, si unii mor de foame. A facut cineva un calcul sa vada cit pamint ne trebuie pentru toata flota? inca o planeta?
florin55503
am vazut nu de mult la tv la stiri ca la unele firme unele constructii si-au cumparat utilaje de producere a bio-dieselului. semnase parca un contract cu o mare firma de fast-food si le cumparau uleiul folosit. toate utilajele mergeau pe bio diesel. dar gazele emise spunea prezentatorul avea miros de cartofi prajiti blink.gif
R a z v a n
la stop un puradel langa un peugeot:
"nenea, imi dai voie sa-mi frec felia un pic de teava ta de esapament, ca mi-e pofta de french - fries"... blink.gif blink.gif blink.gif
florin55503
lucrez pe fonduri europene si pot sa va spun ca sunt foarte multi care vor sa se apuce de producerea de bio-diesel. mai ales firmele producatoare de ulei (pt mancare)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.