Help - Search - Members - Calendar
Full Version: La ce temperatura folositi climatizarea?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Nonn
Tocmai am citit in Quattroroute ca temperatura selectata nu trebuie sa fie foarte scazuta, astfel pe o caldura torida cica ajung si 25 de grade pentru a te simti bine. Mie asta mi se pare al naibii de mult. Eu pun de obicei la 21 de grade vara, eventual 22 seara cand nu mai bate soarele. Daca afara sunt peste 30 de grade cu soare atunci pun chiar la 20, la mai mult mi se face cald. Sunt curios altii la cat regleaza temperatura si, mai ales, daca este cineva care sa reziste la 25 de grade in masina pe o caldura torida!
Iarna mentionez ca, oricat de frig ar fi, ma multumesc tot cu 21 de grade si cu suba data jos ca ma incomodeaza la condus. Asta desi in casa daca am sub 23 de grade mi se face frig.
krysty
16.5 car - 18 home :samui:
smile.gif
Nonn
Glumesti?! :wtf:
Adevarul e ca am o cunostinta care pune 18 grade si mi se parea ca nu e normal! Omul are 2 copii si la un drum in Germania se tot mira ca erau raciti si le curgeau mucii! biggrin.gif Dar va ca tu il iei pana si pe el! Cum suporti curentul ala de aer, ca trebuie sa sufle ca crivatul sa faca 16.5 grade vara!
Bebe45625
Salut,

Si eu sufar tare pe caldura.
In masina nu am AC automat,deci nu pot regla T dar il tin la maxim si cu ventilatia la turatia maxima, si cu toate astea desi am geamuri zise atermice,cand afara trece de 33-35 gr C ma topesc.
La serviciu am in birou AC si-l tin la 22 dar temteratura asata nu se prea realizeaza in timpul zilei (Am un termometru electronic f exact) Am observat ca cei ce intra in birou nu le prea convine dar mie imi convine de minune. Mai nou japonezii recomanda 24 pt a diminua consumul de electricitate si implicit poluarea.
Nonn
Am facut recent un drum in Ungaria cu un Megane I cu clima manuala si desi am dat toate chestiile la maxim m-am cam copt (afara erau peste 30 de grade). Spunea cineva ca instalatiile manuale nu racesc asa bine ca cele automate, e adevarat?
krysty
QUOTE(Nonn)
Glumesti?! :wtf:

deloc. smile.gif
16.5 pe ventilatie minima e aproximativ acelasi lucru cu 20 pe ventilatie normala -> high. mai trebuie tinut cont si de culoare masinii. a mea e un gri spre negru. si in plus muzica se aude mai bine fara vajaiala ac-ului si nici nu imi fac freza de motociclist fara cascheta. :ntz:
krysty
QUOTE(Bebe45625)
Salut,
Mai nou japonezii recomanda 24 pt a diminua consumul de electricitate si implicit poluarea.

mai nou exista freon cica ecologic. tinand cont ca un AC consuma aproape cat o centrala nucleara 10-20RON economie pe caldurile astea chiar nu mai conteaza. frig sa fie. smile.gif
Nonn
QUOTE(krysty)
QUOTE(Nonn)
Glumesti?! :wtf:

deloc. smile.gif
16.5 pe ventilatie minima e aproximativ acelasi lucru cu 20 pe ventilatie normala -> high. mai trebuie tinut cont si de culoare masinii. a mea e un gri spre negru. si in plus muzica se aude mai bine fara vajaiala ac-ului si nici nu imi fac freza de motociclist fara cascheta. :ntz:


Mi-ai dat o idee foarte buna. La mine viteza de ventilatie e pe "medium" sau "normal", nu stiu cum ii zice. Pun maine pe "low" si temperatura mai mica, sa vad daca o sa-mi placa.
f1anatic
La mine e pus pe minim 65 deg F (- nu stiu cit este in celsius fara calculator; de fapt nici nu am idee de conversie pt ca nu folosesc decit celsius - dar stiu ca e cel mai frig) pe ventilatzie minima - Asta la Subaru.

Intr-o zi calduroasa...la minivan reglez la viteza 3, max AC si scoate la gura de iesire vreo 6 deg C.

Racesc mai intii masina punind aerul sa bata direct spre sofer, pasager...dupa care dirijez aerul spre geamuri...astfel incit sa am o perdea de aer rece.

Avind folie pe geamuri...ajuta destul de mult.
Mojito
Eu am la Jazz auto si full auto. Nu prea le deosebesc.
Merg cu 20-21 C.
mike.omega
Din pacate n-am ac in masina ca sa stiu ce si cum insa am in casa si firma de la care l-am luat mi-a recomandat ca diferenta dintre gradele de afara si cele din casa sa fie mica(3-4, hai 5 grade!) biggrin.gif
silviu52597
22 grade indiferent de anotimp
Nonn
QUOTE(mike.omega)
Din pacate n-am ac in masina ca sa stiu ce si cum insa am in casa si firma de la care l-am luat mi-a recomandat ca diferenta dintre gradele de afara si cele din casa sa fie mica(3-4, hai 5 grade!) biggrin.gif


Mda, si eu stiam ceva de genul asta. Tot dupa Quattroroute: cu putin inainte de oprire e bine sa dezactivezi clima pentru a limita schimbarea brusca de temperatura cand se iese din masina. Banuiesc ca si la tine e vorba tot de acelasi lucru, in principiu.

Stiati ca: intr-o masina expusa (in cazul asta Mitsubishi Colt) la soare cateva ore, temperaturile masurate inainte de pornirea climei, respectiv dupa 5 si 10 minute sunt (clima automata):
-interior cca. 53/34/31
-scaune cca. 58/36/33
-bord cca. 65/49/46
-schimbator viteze cca. 60/46/42
-volan cca. 61/45/41
-manerul usii exterioare cca. 36/32/31 (toate grade Celsius).
HalbaSus
in momentul in care setati clima automata la minim (16-18 grade) atunci ati anulat efectul de clima automata si aveti AC manual cu afisaj electronic. Ganditi-va logic: 16 grade inseamna ca atunci cand temperatura o sa atinga 16 grade AC-ul se va opri... avand in vedere ca afara sunt 30 de grade... temperatura de 16 grade pe de o parte e irealizabila pe de alta parte ar fi neconfortabila, ergo, aerul conditionat va sufla in continuu in speranta ca o sa ajunga odata la 16 grade. Cu clima manuala acest lucru se realizeaza mai simplu (apesi pe butonul de AC si dai la ce viteza vrei). Mi se pare mult mai logic sa setati la o temperatura realizabila (22 de grade de ex), va raci la fel de tare pana va atinge temperatura dorita dar se va opri si nu va raci sub aceasta temperatura.

Eu recunosc ca nu sunt un fan al climatronicului (la fle ca voi si eu il folosesc ca pe unul manual) setez manual viteza si il bag/scot apasand pe butonul economy (la VW), practic decuplez compresorul... La opel fac chestia asta apasand pe butonul de AC... la opel nu prea folosesc AC pt ca atunci merge ca o caruta... prefer sa am viteza decat comfort... biggrin.gif

Singura chestie care imi place la climatronicul din sharan e ca e pe doua zone (Fata/spate) si se pot evita certurile de genu: "mi-e frig, opriti AC-ul... vs ati inebunit ? vreti sa ma topesc ?"
Nonn
Poate pentru tine 16 grade e neconfortabil, dar asta nu e valabil la toata lumea. Exemplu: Kristy. Probabil insa ca nu sunt multi ca el, sa seteze o temperatura asa joasa. Dar ai dreptate, temperatura aia e irealizabila daca afara e foarte cald si nu faci decat sa soliciti degeaba compresorul.
De ce zici ca nu suntem fani ai climatronicului? Eu cel putin reglez doar temperatura, de restul se ocupa instalatia. Daca te referi la faptul ca am vorbit de modificarea vitezei de ventilatie, nu ma refeream la aia reglabila de pe bord. La mine mai este un reglaj mai general, din meniul climatizarii, de unde setez High, Normal, Low. Am mers cu Normal pana acum si bagam la 21 de grade standard. Am schimbat pe Low (cum a zis Kristy) si acum, intradevar, a trebuit sa cobor pana la 19 uneori, dar standard a devenit 20 acum. Dar e mai misto asa, nu mai sufla ca nebunul si e tot confortabil, e mai liniste.

Stiati ca, partea a 2-a: Umiditatea este unul din factorii cei mai importanti in obtinerea unui efect de racire. Daca temperatura in habitaclu este de 35 grade, iar umiditatea de 90%, temperatura perceputa este de 57 grade. Daca umiditatea scade la 40%, temperatura perceputa va fi de 41 grade. De aceea climatizarea este folositoare si in alte anotimpuri, nu doar vara, pentru a mentine temperatura setata si pentru a elimina umiditatea din aer.
De asemenea, cuplarea permanenta a recircularii poate fi daunatoare. Pe o perioada mai lunga aerul devine foarte umed si purtator al anhidridei carbonice, putand sa duca la aburirea geamurilor si la aparitia durerilor de cap. Unele masini, cu sisteme mai sofisticate de climatizare, decupleaza automat recircularea dupa un anumit timp. Daca nu, se recomanda dezactivarea recircularii cel putin o data la fiecare 15 minute pentru schimbarea aerului.
Si ca fapt divers: compresorul poate sa "haleasca" pana la 5KW, adica cca. 6.8CP, ducand la o crestere a consumului cu 10-15%.
HalbaSus
Eu nu sunt fan al climatizarii nu am zis nimic de voi.

Poate ca 16 grade e o temperatura comfortabila pt unii dar degeaba, tot nu o sa fie 16 grade in masina daca afara sunt 32.

Ceea ce zici tu (setezi temperatura mica - irealizabila -) si pui pe low (nivelul ventilatiei) este 100% echivalent cu pornirea AC-ului si punerea ventilatorului pe o viteza mica (1) in cazul climatizarilor manuale. Diferenta dintre aerul conditionat manual si automat se face simtita doar daca setezi o temperatura realizabila (20+ grade) si compresorul e pornit/oprit in functie de nevoie.

Nu zic ca ceea ce faci tu nu e bine, cam asa fac si eu... din cauza asta nu sunt fan al climatronicului... eu il folosesc pe post de AC manual.
guerilla
la mine e pus pe automat, cold (asta inseamna sub 16.5 grd C), viteza low.
pus sa bata jos si spre geam.
recircularea o folosesc doar daca am o "afumatoare" in fata.
adrian-382
La climatronic tin permanent setat la 23 grade.Mai exista pe bord (partea orizontala) o suprafata poroasa pe unde iese aerul racit.Gurile de ventilatie din fata le tin inchise.In felul acesta aerul in masina se raceste in mod placut fara sa fii vajait.Daca apas tasta de recirculare interioara a aerului sau pe cele care dirijeaza catre fata,picioare,etc,AC auto se dezactiveaza si trece pe Economic (ma rog manual).Asta nu-mi explic inca.
Iulian HondaFan
in casa AC il setez la 75-80grade Fahrenheit (24-27Celsius) si obtin o temp. de 24-26celsius la termometru pus pe o masutza la 70cm deasupra podelei. asta e temp de comfort a nevesti-mii, eu as fi probabil mai OK la 22-24... dar ea e mult mai insistenta... asa ca ramane pe a ei. cam aceeasi temp e si iarna ( aici caldura e tot cu aer, nu sunt calorifere) poate 1-2 grade celsius mai jos.

la cabinet am cateva persoane cu metabolism bazal ridicat, temp obtinuta fiind 19-21 grade celsius, putin cam racoare pt. mine.

in masina ( noi nu avem clima, dar pe masini cu clima cu care am mers pt. ca ma deranjeaza mai mult vajaitul aerului decat caldura, am folosit tot pe manual). daca nu e umed afara ( ceea ce e destul de rar in zona asta) pun AC pe primele 1-2 trepte de ventilatie la VW, care are 4 trepte, sau pe primele 2-4 la Honda care are vreo 6 trepte de ventilatie) si cu fluxul de aer indreptat pe geam. daca e umed si initial daca masina e fierbinte pun aerul spre mine ( nevasta intotdeauna pune gurile de ventilatie indreptate fie catre mine fie ca sa nu bata pe ea). umezeala aici provoaca aburirea geamurilor la exterior cand aerul se duce pe geamuri.

cand am verificat cu termometrul la nivelul consolei dintre scaunele din fate temp e 23-24 grade celsius cand conduc singur si 25-26 cand merg cu nevasta.

vara indrept aerul rece pe gurile de sus, natural tendinta aerului rece este sa coboare. iarna il pun intotdeauna la picioare exceptand temporar pe parbriz daca e cazul. aerul cald se ridica in mod natural. in felul asta asigur si o ventilatie constanta in habitaclu.

Golful nu are posibilitatea de a directiona aerul cald iarna si la picioare si pe parbriz asa ca trebuie schimbat periodic. Civicul are un mod in care aerul poate veni si pe jos si pe geamuri asa ca iarna butonul respectiv nu e folosit decat rar... iarna cu nevasta eu calatoresc in talie, eventual dau si puloverul jos. nevasta e intotdeauna cu hainutza, caciulitza, fular si chiar manusi... aerul cald e intotdeauna la ea dat mai puternic decat cel rece...

niciodata nu folosesc recirculatia, exceptand daca sunt in trafic bara la bara in spatelle vreunui camion sau vreunui alt junk-car si nu am de ales...

pana in prezent sunt multumit de AC-ul manual.
Nicolae30758
eu folosesc mult clima si deobicei o setez pe la 20-22 C. ca si in cazul lui iulian nevasta-mea este mai friguroasa si protesteaza vehement sa duc temperatura la 25 C. iarna sunt tot pe acolo, eu fara palton, nevasta incotosmanata peste poate. iulian din cate vad eu din postarile precedente femeile/nevestele sunt mai friguroase decat barbatii. este ceva general, sau depinde de metabolismul fiecaruia ?
Iulian HondaFan
este relativ general. barbatii au metabolismul bazal mai ridicat ( adica arderi celulare mai ridicate in stare de repaos, deci mai multa caldura care trebuie disipata) si fiind de regula mai mari au si raportul suprafata/masa mai mic o idee. sunt si exceptii la ambele de mai sus insa...
Zetics40545
Eu n-am climatronic, asa ca eu cind e cald de obicei merg la cel mai rece cu ventilatorul la treapta a 2-a din 4, indreptate catre geamuri. Asa cum zicea cineva aici, se creaza o perdea de racoare care este mult mai eficienta decit daca dai mai rece/mai tare dar indreptat direct catre pasageri.

In general, (exceptind drumurile lungi, cind fac racoare cit imi place)incerc sa obtin o diferenta de temperatura cit mai mica, pentru ca altfel lesin cind ies din masina.
Shkoda
Eu am climatic si il setez astfel:
Cand ma sui in masina, dupa ce a stat in soare ceva timp, dau pe recirculare, viteza maxima a ventilatorului si temperatura la 18. cand se face racoare in masina (cam in max. 5min.) reduc ventilatia la treapta a-3a si dupa alte 5 min. (cand deja incep sa dardai) pun selectorul de temperatura la 22 si e f. placut in masina. Seara, cand nu mai bate soarele si se lasa putina racoare il dau chiar si mai cald (nu stiu temperatura exacta ca n-am decat 18C la minim, 22C la mijloc si 26C la maxim.. smile.gif ) undeva intre 22 si 26.
Nonn
Skhoda, care e diferenta intre Climatic si Climatronic? Am inteles ca Climatic-ul e semi-automat? In ce sens?
Gaby57643
Hop si eu cu trotineta, cand vine iarna.
Salut.
Am o nedumerire.
Desi am AC, pot stabli o temperatura mai mare la gurile de aerisire si prin rotirea comutatorului de temperatura (ala cu care ne dam caldura iarna:D ) pe la jumate si, aerul racit se combina cu cel cald si da ceva mai .... intre rece si cald.blush.gif Nu stiu cum sa mai zic. Asta e o varianta fata de cea folosita prin micsorarea turatiei ventilatorului. Adica aer f.rece, dar la turatie mica.
La climatronic, cand se atinge o temperatura (de ex.+21 C), unii zic ca se opreste compresorul. Va indica voua asta la bord? Se stinge vre-un "beculetz"? Nu cumva va da si aer cald din caloriferul masinii si asa pastreaza temperatura setata? Daca se opreste compresorul e o treaba, la consum ma refer, dar daca ma tine la 21 de grade si compresorul merge non-stop apoiiii......mai degraba e bun AC ca eu il opresc, eu ii dau drumul, atunci cand nu am nevoie de el, si asa nici nu consuma si nici nu fortzez motorul.
Voi ce stiti de faza asta ? Sunt sigur ca unii dintre voi au avut masini si cu AC si cu klimatronic. si cred ca stiu mai multe. Merci
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.