Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dura Lube la dci
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Renault
Razvan52550
Salut !
Se poate pune Dura Lube la un Clio III 1.5 dci 80?
James Kilowatt
Da, dar suna ca intrebarea de la radio erevan

"I - Se poate introduce comunismul si in Elvetia?
R - Da, dar ar fi pacat" biggrin.gif

Ideea e ca legat de duralube exista niste scandaluri, unii dau in judecata pe altii si nu a reusit nici unul sa demonstreze ca intr-adevar foloseste la ceva, insa exista suspiciuni ca ar dauna chiar continand nu stiu ce substanta care incalzita devine coroziva. S-a discutat topicul pe undeva pe aici si s-au pus niste linkuri interesante.
Razvan52550
M-am uitat prin topicuri si nu am gasit. Adev. e ca eu am platit deja avansul pt. CLIO III 1.5 dci 80, va fi prima mea masina diesel si e normal sa mai fiu si ingijorat de scaderea compresiei in timp.
Oricum multam fain de raspuns
G e o r g e
cam la ce timp te gandesti tu ? 500 000 km ? asa ?

duralube nu merita . este exact cum zice MR mai sus smile.gif
James Kilowatt
S-a discutat aici

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=1874&start=60

Pe mine detaliile tehnice ma depasesc si nu-mi dau seama cat sunt de valide, poate pentru tine e mai clar daca te pricepi putin la chime smile.gif
Razvan52550
Ma gindesc ca pe la 75.000 km s-o schimb. Insa sint curios alti posesori ale acestui motor, ce au depasit 50.000 km, ce parere au. Si bineinteles ma intereseaza mai ales cei care au CLIO III biggrin.gif
G e o r g e
pai daca la 75 000 o schimbi da'on colo de treaba . ce e aia dura lube in motor? pune cel mai scump ulei posibil si gata . nu mai ai probleme ! garantat .
CCI
Eu am pus Duralube in masina cand am luat-o (noua) si nu imi pare rau. Consuma putin si trage super, iar de pornit porneste fara nici o problema, oricat de frig ar fi afara. Si are imediat 5 ani si 62000 km.
G e o r g e
un ulei sintetic foarte bun si schimbat regulat are un efect mai benefic decat duralube smile.gif
Razvan52550
A fost nebunia aia de reclama la inceput de te face sa crezi orice; ori la un motor diesel compresia e totul. Insa e drept ca de 2-3 ani n-am mai auzit nici un cuvintel de DuraLube. Ideea asta mi-a venit in clipa in care m-am hotarat sa-mi iau un motor Diesel.
Si nici foarte multi oameni in jurul meu nu l-au folosit astfel ca inclin sa cred ca totul nu e decit o cacialma.
James Kilowatt
Eu in tinerete am facut un test de amator cu dura lube la rece si eram oarecum convins, cel putin pentru cutia de viteze. Chiar va invit sa-l incercati si voi, si eventual sa imbunatatim testul:)

Eu am dat cateva gauri cu o bormasina intr-o bucata de tabla groasa, apoi am intins cu degetul dura lube (nou, nears, neincalzit etc) si am incercat din nou. A fost mult mai greu de data asta... recunosc ca sunt neindemanatic si nu stiu sa dau gauri, totusi fara dura lube am reusit usor, cu dl, mult mai greu.

Insa din linkurile alea am inteles ca problemele mari se pun la cald, ca apar acizi, etc. Daca apar acizii aia la incalzire, atunci inseamna ca oricum dupa ce a fost "ars" compozitia lui nu mai e aceeasi, indiferent ca e sau nu coroziv, si deci testul meu de mai sus nu mai are absolut nici o valabilitate. O idee ar fi sa vedem cum se comporta dura lube (chiar si la testul cu bormasina) dupa ce a fost tinut cateva ore cel minim la temperaturi comparabile cu cele din motor, in prezenta benzinei si a uleiului etc....

Oricum, pana nu se clarifica lucrurile, eu unul nu as risca nimic cu un motor nou. 60-70-100 mii km oricum porneste usor, trage super etc smile.gif Adevarul e ca nu am vazut nici un studiu sau demonstratie convingatoare legata de efectul lui, tocmai din motivul asta am incercat sa imi inventez singur un test naiv:)

Prefer solutia lui George, ulei bun si schimbat la timp si gata. Si cred ca si Renault la fel, alfel poate ar fi facut ei tratamentul cu duralube din fabrica.
Razvan52550
MR in situatia descrisa de tine cred ca e greu sa dai gaura si daca pui ulei Bunica pt. ca vf. burghiului aluneca pe suprafata respectiva. Oricum imi e clar ca nu e mare scofala de DuraLube si ca toate vanzarile si le-a facut strict pe agresivitatea reclamei si nu prin calitatile sale.
James Kilowatt
Corect, sunt intru totul de acord smile.gif

E in reclama la dura lube un test care poate ar merita refacut. E ala in care se pune ulei pe o bucata te tabla, care e incalzita pe dedesub iar uleiul paraseste zona fierbine, si dura lube nu.... Sunt curios daca a incercat cineva si asta.
adrian47392
Ma amestec in discutia asta pentru ca am desfacut si examinat comparativ motoare care beneficiasera de DuraLube si care nu beneficiasera. Asta la o firma de distributie care mi-e client (deci masini de care se trage, nu gluma) un sofer , pe barba lui, a pus dura lube in motor . Buninteles la ajuns rindul la facut motorul la fel ca si pe ceilalti colegi ai lui. Cuzinetii aveau exact acelasi aspect ca si la un motor "netratat". Ii am si acum si-i ofer spre analiza. Idem segmentii, aceiasi fanta cam la aceiasi kilometrii. Deci un mare vax.
Acum vin si va dau exemplul MoS2, bisulfura de molibden. Principala calitate a unui ulei este onctuozitatea, care defineste capacitatea moleculelor de ulei de a adera la suprafata metalica. Ei bine, MoS2 e singura zeama care poate face asta ,in afara de aditivii specifici folositi de fabricantul uleiului. Personal am fost fericitul posesor al unei cutii de pulbere de MoS2 folosita inainte de "89 ca lubricant pntru obturatorul obiectivelor foto fabricate la IOR. Din ea am pus la fiecare schimb de ulei o lingurita. Rezultatul este ca am un motor de 300000 km (din "93 il exploatez) care nu da nici un semn de oboseala. E vorba de un Sofim 2.5 l diesel. Acelasi motor echipeaza si Ducato si Trafic. De regula macar segmenti au cerut motoarele astea cind au trecut de 200000. Cred ca am facut 30 de motoare Sofim pina acum si stiu ce vb. Ei bine al meu nu trebuie facut si nici nu cred ca am sa-l fac curind. Iar daca va trebui sa-l desfac sper sa mai fie careva in viata interesat de rezultatul folosirii sistematice a MoS2.
Lucian sau Adrian, cum va place.
Bebe45625
Salut,

Eu sunt de putin timp posesorul unui Clio III (SH) din 2002 1,5 DCI.
Are 55000 km. Nici nu ma gandesc sa pun DuraLube.
Uleiurile bune sunt superaditivate si pot aparea incompatibilitati cu DuraLube. Toti producatorii de uleiuri si motoare il contraindica.
Solutia cea mai buna ulei sintetic,eu folosesc ELF 10-40 pt turbodiesel.Deh e frantuzoiaca se da cu ELF! Daca ar fi fost nemtoaica ii puneam Aral.
La italianca Esso. Asta este principiul meu cam empiric.
Ferestete de uleiurile americanesti Mobile Havoline Texaco. Ei au motoare super mari cu cuplu mare care nu merg turate(cutia automate) si uleiurile se dezvolta in stransa cooperare cu producatorii.
Inainte am avut o Dacie break luata de noua in 1999. La 15000 i-am pus Duralube. Aveam o fisura la racordul de jos a radiatorului (tabla prost lipita) si motorul se cam incalzea. Am tot completat antigelul ,apoi inaintea iernii 2002-2003 am mers la service sa-mi scimbe complet antigelul. Mecanicul respectiv a strans mai tare colierul pe furtul si s-a rupt de tot acel cot. Nu am observat si am plecat. Dupa 300 de metrii motorul a fiert si cu toate ca avea duralube sa dus chiulasa.Deci Duralube nu si-a facut treaba
Bebe45625
Revin si ma corectez.
Am dat-o in bara cu Esso. Credeam ca este co Italiana,dar e americana-multinationala fostul Exxon fuzionat cu Mobil.
Greenpeace sunt f suparati pe ei legat de protocol Kyoto http://www.greenpeace.fr/stopesso/
In concluzie am incredere in uleiurile Aral, Elf si BP. In general sa nu fie marci carea au benzinari in romania ca atunci le fac uleiurile la rafinariile noastre cu alte standarde ca pt lumea a treia si numai le ambaleaza in bidoane frumoase si costa mai mult ca in Germania
Gabriela54123
Sunt de aceeasi parere cu Bebe! Eu nu folosesc.
Desi, am un vecin cu Fiat Uno care practica Duralube si cand si-a fisurat baia de ulei a mers 100 km pana la primul service doar cu duralube si motorul nu a patit nimic.
Totusi, un ulei sintetic corespunzator si schimbat periodic nu cred ca poate fi egalat de duralube, decat in caz de avarie, cand oricum nu-i indicat sa mergi.
In plus, i-am intrebat si pe mecanicii de la renault si nu mi-au recomandat chiar deloc folosirea dura lube.

Clio 1.5 dCi 65CP - 60000 km in 2 ani
robert constantin31470
In legatura cu duralube-ul

Pt cei care "il vorbesc de rau", voua va e frica sa bagati asa ceva in motor. Asa eram si eu pana acum 1 saptamana, cand dintr-o nebunie am bagat duralube in motorul de opel kadett 1,6 D, si surpriza nu ii face nimic din ce zic gurile rele strica etc. Din contra si asta se poate dovedi la oricine vrea sa vina si sa vada. Sa enumeram:"

1. Pornire la -xspe grade
2. Mers motor excelent, vreau sa zic ca desi e diesel vibreaza mai putin ca unu de dacie.
3. consumul nu l-am testat inca (oricum este de 5-max6 in oras)
4. inainte in treapta 1. ajungeam fortat la 20 km/h acum lejer la 40 cam ca nubira.
6. ca la orice diesel la o accelerare brusca scoate fum. acum e insesizabil.


In legatura cu ce zic unii ca nu se mai incalzeste motorul;e o aberatie, ca doar sunt pise in miscare si se incalzeste normal.smile.gif)) lol aia nu stiu nimic de masini si motoare.


Astept raspunsuri
CRG
no comment:

http://www.ftc.gov/opa/1999/05/duralub2.htm



aici de studiat mai pe indelete:

http://theoildrop.server101.com/cgi/ultima...t=0;DaysPrune=0

DuraLube poate sa degenereze in anumite conditii in acid clorhidric (cu accent pe acid). use search pls.
eddie
QUOTE(Bebe45625)
Salut,

Eu sunt de putin timp posesorul unui Clio III (SH) din 2002 1,5 DCI.
Are 55000 km.

Ceea ce ai tu,este Clio II,nicidecum III,ala de-abia acum iese !
Andrei59324
Am un vectra B2 2.0Dti 16v din 2001 cu 124.000Km la bord .Vreau sa-i schimb uleiul,,....cred ca o sa fie un Castrol GTD...si ma gandeam sa-i pun si un aditiv pt ulei.Am auzit multe pareri despre Dura Lube.Ce parere aveti....sa-i pun sau nu?Sau ce alti aditivi recomandati...este cazul sa mai pun aditiv la un ulei ca asta 5w 40 Castrol GTD
simba83830
Ati folosit Dura Lube? E bun? Am citit cate ceva pe www.duralube.ro...
eddie
Ce rost are ? E bun numai pentru motoare uzate,acolo se vede o diferenta semnificativa dupa ce il pui in motor,creste presiunea,merge mai rotund,elimina pierderile de ulei...
James Kilowatt
Si un produs care creste vascozitatea uleiului are acelasi efect: imbunatateste compresia, scade pierderile sau arderile de ulei. Insa, creste si uzura la pornire si la rece. In Autoplus scriau ca mai bine completezi uleiul mai des decat sa pui aditivi, care daca actioneaza prin cresterea vascozitatii pun umarul sa ti se termine motorul de tot si mai repede.
Valeriu82969
Ma bag si eu in vorba : 1. Dura Lube ... nu cred ca foloseste la nimic ba din conta , poate sa strice. In plus producatorii de lubrifianti sunt categoric impotriva " amestecurilor " de acest gen cu uleiurile produse de ei si este normal . 2. Texaco ( Havoline ) este produs in Belgia ( Ghent) unde are cea mai mare fabrica din lume . Nu cred ca este produs pentru motoarele mari si lente americane . Este , ca si Mobil-ul sau Esso un ulei cel putin la fel de bun ca Aral-ul , care apropos , este proprietate BP impreuna cu Castrol si Amoco .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.