Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Brand-urile auto
Masini.ro Forum > Masini.ro > Retro & Concept cars
FESTINA
De la trans-port la trans-formare

Automobilele sunt mai mult decât un mijloc de transport. Au devenit simboluri ale diferitelor stiluri de viață, ale puterii socio-economice și chiar ale personalității proprietarilor. În prezent, joacă rolul unui cod social, care odată decodat, dezvăluie statutul social și aspirațiile proprietarului. Revista noastră vă prezintă o istorie concisă a celor mai renumite mărci auto care vă va dovedi că de-a lungul anilor, fabricanții de automobile au mizat pe puterea produselor oferite, care depășesc nivelul funcționalității, devenind simboluri ale societății.

Alfa Romeo - Ar putea fi „Alpha“?
A.L.F.A., o companie italiană înființată în anul 1909, este forma abreviată a societății Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (Automotive Maker of Lombardy SA). Coincidență sau nu, numele induce ideea de primă-clasă, putere și calitate prin asocierea cu primele litere ale alfabetului grecesc.
În anul 1918, numele a fost schimbat în Alfa Romeo, după ce industriașul napolitan Nicola Romeo a preluat conducerea societății. Noua denumire reprezenta o combinație interesantă între eticheta impusă de vechea denumire și viziunea noului proprietar. Logo-ul Alfa Romeo își are rădăcinile în istoria Italiei: este inspirat din blazonul familiei Visconti - o puternică dinastie milaneză - ce sugerează putere și calitate.

BMW - elicea libertății
Logo-ul BMW poate fi asociat cu elicea unui avion, în timp ce culoarea albastră utilizată reprezintă cerul. Pentru fanii BMW, interpretarea nu este o problemă: inițial, BMW fabrica motoare pentru avioanele militare, dar rezultatul este mult mai complex, ducând cu gândul la libertate, împlinire și succes. Logo-ul Bayerische Moteren Werke (BMW) denumește exact ceea ce reprezintă, și anume Bavarian Automotive Production (producția de automobile bavareze).

Porsche - reinventarea istoriei
Ferdinand Porsche a înființat biroul Porsche Engineering în Stuttgart, în anul 1931, punând astfel bazele companiei Porsche AG. Căluțul Porsche reprezintă emblema orașului Stuttgart. Dungile și coarnele au fost preluate de pe blazonul unei dinastii puternice din Stuttgart. Toate elementele sunt îmbinate perfect pentru a transmite ideea de putere și calitate.

Daihatsu -
pionierul vehiculelor cu trei roți
Una dintre cele mai vechi fabrici de automobile din Japonia a purtat, inițial, denumirea fondatorului și proprietarului său: Hatsudoki Seizo Co. Ltd. Însă, în 1951, fabrica a trecut printr-o transformare de calibru care a impus denumirea Daihatsu Koguo Co. Ltd. (Osaka Generator Manufacturer). Forma în triunghi a logo-ului este, mai degrabă, o reminiscență a vehiculelor cu trei roți pentru care fabrica era recunoscută la începutul anilor ‘90.

Ferrari - puternic ca un cal cambrat
Să fie o calitate a automobilelor sau doar simbolul Italiei din timpul Primul Război Mondial? Este și una și alta! Așa cum arată istoria, familia Baracca a trebuit să insiste mult timp până să îl convingă pe fondatorul companiei, Enzo Ferrari, să folosească coama de cal de pe blazonul său drept logo-ul companiei. Căluțul cambrat a devenit un simbol oficial în anul 1932, iar fundalul galben a fost adăugat ulterior în onoarea familiei Modena pentru că galbenul este culoarea istorică a orașului.

FIAT - a umple spațiile dintre litere
FIAT este acronimul provenit din Fabbrica Italiana Automobili Torino, iar logo-ul a fost creația departamentului de design al FIAT. Se spune că a fost inspirat de umbra care se vede între litere când este expus la o lumină slabă.

Chrysler - aripile inspirației
Pentru Walter Chrysler, fabricarea primului său automobil în 1924 - Chrysler 6 - a fost un vis devenit realitate. De-a lungul timpului, logo-ul său a trecut prin mai multe transformări, dar întotdeauna și-a păstrat esența: aripile de argint alături de pecetea aurie au exprimat - și o vor face în continuare - putere, calitate și inginerie avansată.

Saab - monștrii mitici
Svenska Aeroplan Aktiebolaget a fost compania națională suedeză producătoare de avioane militare. Logo-ul său a fost inspirat de figura monstrului mitic al Suediei care exprimă puterea și tradiția excelenței automobilelor sale.

Opel - oh!
Logo-ul său reprezintă un fulger de argint în interiorul unui inel, sugerând viteza și puterea automobilelor nemțești.
Inelul reprezintă și litera O, prima din numele fondatorului companiei, Adam Opel. Să fie, oare, o coincidență? Probabil, dar cert e faptul că mesajul sugerează deschidere, libertate și conectivitate.

Nissan - siguranța din fiecare zi
Primul Datsun - părintele Nissan Motor Co. din zilele noastre - a fost construit în anul 1914. Chiar dacă acest logo este similar celui de la Opel, istoria sa diferă mult, simbolizând „fabricantul de automobile al soarelui răsare“.
Denumirea face referire la producția zilnică, desemnând probabil funcționalitatea cotidiană a automobilelor Nissan.

Volkswagen - dorită de populație ... ci nu de șoferi
În traducere, Volkswagen înseamnă „mașina poporului“. Alegerea denumirii a fost una strategică pentru comunicarea mesajului companiei: a construi mașini pe care te poți baza, la un preț acceptabil tuturor.

AUDI - ascultă cu atenție
În anul 1932, patru producători de automobile, Audi, Horsch, DKW și Wanderer au creat un parteneriat pentru înființarea unui fabrici gigant. Logo-ul acestui parteneriat - patru inele de argint - reprezenta unitatea indestructibilă dintre cele patru companii.
Originea numelui este, însă, mai complicată. Compania Horch Automobil-Werke GmbH a fost înființată în anul 1909, după ce August Horsch a părăsit A. Horsch & Cie Motorwagen-Werke AG – prima companie Horsch. Horsch a pierdut disputa legală cu prima companie în privința denumirii.
În cele din urmă, soluția a fost găsită: noua sa companie a fost denumită după traducerea din latină o numelui său (Horsch - „audi“ în latină, care se traduce în engleză prin „hark“ = ascultă!)

Jaguar - simplu și direct
O formulă care se apropie de tendințele brand-urilor din zilele noastre. Denumirea și logo-ul exprimă exact valorile companiei: agilitate, grație, putere și sofisticare.
Rover - îndrăzneală și putere
Poporul britanic are o tradiție a călătoriilor și a explorărilor și de aici au fost inspirate denumirea și logo-ul companiei: rover este un vehicul folosit în explorarea noilor teritorii, sprijinit în fundal de vasul vikingilor, ca simbol al îndrăznelii, al puterii și al pornirii în cercetare.

Volvo - re-ROLL-volution
În latină, „volvo“ înseamnă „a se învârti, a merge“, amintind parcă de ceea ce ar trebui să facă o mașină. Compania Volvo și-a construit logo-ul apelând la simbolul general acceptat al oțelului - o declarație elocventă a dominanței suedeze în industria oțelului.

Mitsubishi - diamantele sunt eterne
Yataro Iwasaki și-a înființat propria companie de transport naval în anul 1870, sub denumirea de Tsukumo Shokai. Logo-ul a fost inspirat de elicea unei nave: o elice în forma unui diamant în trei colțuri. Denumirea a fost schimbată în Mitsubishi Shokai în anul 1874. Emblema companiei a fost sursa de inspirație pentru numele său care înseamnă „trei diamante“.

Mercedes - steaua grației
Pe 23 iunie 1902, Mercedes a devenit marcă înregistrată, denumită astfel după fiica lui Emil Jellinek. Acesta a fost un om de afaceri cu un spirit extrem de optimist și entuziast care s-a implicat rapid în industria curselor de mașini și în promovarea acestora. Mercedes este un nume spaniol, însemnând „grație“. Urmând succesului înregistrat de numele companiei, logo-ul a apărut curând: a fost creația fiului fondatorului companiei, cele trei stele desemnând ambiția lui Mercedes de motorizare universală, pe pământ, pe apă și în aer.

Lexus - pur și simplu lux
Lexus, cel mai recent și categoric cel mai de lux urmaș al companiei Toyota, a fost fondat în anul 1983. Atât numele, cât și logo-ul au fost create cu o singură intenție - să impună o atmosferă de lux și de calitate superioară.

Mazda - lordul luminii
Create de Ray Yousimara, aripile de argint din logo simbolizează creativitatea, viteza și estetica Mazda. Compania a primit această denumire după Ahura Mazda, lordul Zoroastru al luminii, creator al universului, potrivit credinței Mazdaznan. În plus, denumirea surprinde și fragmente sonore din numele fondatorului companiei, Matsuda.


Studiile au fost realizate de Departamentul de Naming & Verbal Identity al companiei Interbrand - USA.
Ionut45405
Si Dacia = Daca Ai Cap Ia-ti Altceva biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.