Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ulei sarit
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Mazda
cristi52331
Am o mazda 323 din 2001. Sunt tare multumit de ea, dar de curind are o problema. Dupa un drum Constanta - Bucuresti, unde am cam tras de ea (150km/k - 4700 rpm) am constatat ca pe dedesupt a sarit o gramada de ulei. sunt cam ingrijorat
CRG
pai incepe cu partea usoara: garnitura de baie..
cristi52331
QUOTE(CRG)
pai incepe cu partea usoara: garnitura de baie..


dar am inteles ca nu are garnitura. Este o problema nasoala?
Am verificat si nivelul de ulei si este peste limita, desi schimbul de ulei l-am facu la Mazda (romcar)
cosmin45741
daca nivelul uleiului e peste limita, pot fi 2 explicatii:
- a intrat benzina= motor dus, dar nu prea cred...
- is dobitoci aia de la romcar=f. probabil.

Oricum e bine de verificat (in Buc. recomand Inscut si nu Romcar)...S-ar putea sa nu fie nimic grav, dar nu se stie niciodata...Asa ca du-te la service
James Kilowatt
QUOTE(cosmin45741)
daca nivelul uleiului e peste limita, pot fi 2 explicatii:
- a intrat benzina= motor dus, dar nu prea cred...
- is dobitoci aia de la romcar=f. probabil.



Sau poate fi ulei contrafacut. Pentru orice eventualitate, mai bine il mai schimbi o data si urmaresti atent nivelul.

Daca a intrat benzina, ar trebui sa se simta mirosul.
cristi52331
Ideea este urmatoarea:
Am fost la service pentru ca imi batea bieleta antiruliu stinga. Am ridicat vineri masina pentru a constata acest defect. pe dedesupt era uscata. luni dimineata am fost din nou la service pentru a inlocui bieleta. cind am ridicat masina, primul lucru remarcat era o cantitate apreciabila de ulei in partea dreapta ( in zona baii de ulei). I-am spus mecanicului ca venisem duminica seara de la Constanta mergind tare. Nu se remarcau puncte evidente pe unde ar fi putut sari ulei. am sters foarte bine zona si a ramas sa mai trec peste citeva zile pentru a vedea daca a mai curs. Eu ma uit in fiecare seara si dimineata sub masina, de curs nu curge...Tot luni am verificat nivelul la ulei si era pe joja peste limita FULL. Schimbul l-am facut la Romcar acum cam doua luni, dar nu am iesit de atunci cu ea din Bucuresti.
cristi52331
si nu se simte nici un miros. In plus, motorul merge superb...
CRG
faptul ca joja arata full ma duce cu gandul la altceva: sigur nu e vaselina de la capetele de planetara? Se incalzeste destul de tare pe vremea asta, mai ales daca ai mers tare pe caldura... poate ca este burduful spart, de la vreo groapa mai suparata..

sau alte lichide: de frana (bat in lemn), servo, cutie de viteze..

intra bine in viteze, mai ales la rece? tine frana tot ca inainte? auzi vreun zgomot ciudat cand rotesti volanul?..
cristi52331
lichidele (frina, servo) sunt la locul lor, in aceeasi cantitate. Volanul nu face nici un zgomot. Motorul merge struna, cutia )la cald si la rece) este perfecta....
cristi52331
am uitat de planetare: m-am uitat si la ele, nu este burduful spart...dar problema este ca era clar ulei de motor...m-am gindit ca fiind un ulei subtire (5W), caldura a fost mare, eu nu am lasat-o o ora sub 4500 rpm (desi a mers superb...) sa fii facut presiune prea mare, si a iesit pe undeva...peoblema este ca nu iti da seama pe unde....decit daca urci masina pe rampa si ii dai in gol turatii multe si mult timp...
CRG
si oricum nu cred ca se comporta la fel ca atunci cand e in sarcina..
James Kilowatt
La o masina serioasa, cele doua probleme sunt separate, uleiul peste limita full si pierderea de ulei pe undeva.

Asa cum s-a spus mai inainte, cel mai probabil este ca uleiul sa fi fost de la inceput peste limita. Alte variante ar fi amestecul cu apa sau benzina, sau un ulei contrafacut. Daca se amesteca cu benzina pute, iar daca se amesteca cu apa are spuma pe joja, plus ca se vede si uleiul in apa in vasul de expansiune. Insa am dubii ca la o masina serioasa ca a ta se poate intampla.
Daca e contrafacut... atunci... mai bine il schimbi, sa nu-ti asumi riscuri. Nu neaparat la un dealer care sa te rupa la bani dar totusi undeva unde sa fii sigur ca pui ulei de calitate si exact cat trebuie. Si supravegheat nivelul.


Cu uleiul pulverizat e greu de spus, pentru ca daca il pierde in mers vantul il intinde peste tot si e greu de vazut pe unde iese. 5w nu inseamna ca e subtire in general, ci doar la rece si asta nu e o problema.
cristi52331
Am verificat uleiul acum 5 minute pentru ca masina sta de la ora 9 dimineata...nivelul este cu vreo doi cm peste limita de FULL. Ceea ce m-a frapat este ca era cam negru....Uleiul a fost schimbat acum doua mii de km la Romcar. Totusi ceva a fost deosebit atunci: pina la ultimul schimb imi puneau ulei Castrol 5W-30, de data asta mi-au pus Shell. In plus, deoarece in motor se pun 2.9l, pina acum imi dadeau inapoi ce raminea in bidon. De data asta nu mi-au dat nimic. Sa fii pus un ulei prost? De ce oare sa se fii inegrit uleiul dupa 2000 de km in care chiar nu am tras de masina, prin Bucuresti merg foarte usor, tocmai pt. ca imi este mila de ea...L-am mirosit si nu miroase, doar un vag miros de ulei. Spuma la joja nu are.
Intr-adevar, sub masina era intins pina la jumatatea ei pe dedesupt.
cristi52331
Am verificat uleiul acum 5 minute pentru ca masina sta de la ora 9 dimineata...nivelul este cu vreo doi cm peste limita de FULL. Ceea ce m-a frapat este ca era cam negru....Uleiul a fost schimbat acum doua mii de km la Romcar. Totusi ceva a fost deosebit atunci: pina la ultimul schimb imi puneau ulei Castrol 5W-30, de data asta mi-au pus Shell. In plus, deoarece in motor se pun 2.9l, pina acum imi dadeau inapoi ce raminea in bidon. De data asta nu mi-au dat nimic. Sa fii pus un ulei prost? De ce oare sa se fii inegrit uleiul dupa 2000 de km in care chiar nu am tras de masina, prin Bucuresti merg foarte usor, tocmai pt. ca imi este mila de ea...L-am mirosit si nu miroase, doar un vag miros de ulei. Spuma la joja nu are.
Intr-adevar, sub masina era intins pina la jumatatea ei pe dedesupt.
James Kilowatt
2 cm peste limita de full?! E mult! Chiar asa amatori sa fie cei care ti l-au schimbat?!
Si rabla mea a pierdut ulei cand am pus ca berbecul peste limita, insa are alta varsta si alte prententii. La mine a pierdut pe la garnitura dintre motor si delco, adica de undeva de sus. Cand nivelul s-a apropiat de limita de maxim, piederile au incetat si nivelul s-a stabilizat. Inca nu cred ca la o masina atat de noua ca a ta se poate intampla asta.
Ma bine faci din nou schimbul ca sa elimini riscul unui ulei de proasta calitate, si urmaresti si nivelul si daca mai pierde.
CRG
ai iesit din garantie, de ce nu mergi la alte service-uri decat Romcar? Citeste topicurile legate de astia (la care am contribuit si eu). dar banuiesc ca stii mai bine.. e diesel sau benzina? ca daca e negru uleiul la 2000 km si e pe benzina, poate ca nu ti l-au schimbat deloc?... sau pur si simplu ti-au mai completat cu ulei pana la nivel....

intrebare mare: dupa ce ai facut schimbul, ai simtit ca motorul trage mai usor? Este senzatia aia pe care o ai doar cativa km, dupa care te obisnuiesti.. daca nu, atunci chiar ca nu ti-au facut schimbul.

le-ai cerut filtrul uzat la "pachet"? poate nu ti-au schimbat nici macar filtrul..

later edit: sigur e pe benzina, daca ai mers cu 4500 de ture. Deci nu e ok ca uleiul sa fie negru, tehnic vorbind e foarte greu sa-l ai negru, decat daca eventual s-au dus segmentii.. putin probabil pentru o masina din 2001. Concluzia: nu ti l-au schimbat..
cristi52331
Nu stiu ce sa spun apropos de senzatia de dupa schimbul de ulei...masina merge oricum foarte usor si placut, iar in Bucuresti oricum nu trag de ea...si acum merge excelent, nu pot spune...motorul merge rotund, nu face zgomot...
Filtrul de ulei nu l-am cerut la pachet. Nici nu mi-a trecut prin cap...este adevarat ca tot atunci am schimbat si placutele de frina si un amortizor pe care mi le-au pus ei in portbagaj...
Chestia cu segmentii m-a cam intristat. Cum imi dau seama daca s-au dus?
Mai am o intrebare: Cum e Dura Lube? Merita? Daca da, cum se foloseste?
CRG
dura lube e snake oil, adica pe romaneste "super tzapa". Cauta pe forum, s-a discutat undeva pe larg. Pe scurt, cei de la Dura Lube au fost dati in judecata de FTC (USA) pentru faptul ca acest "lubrifiant" contine parafina clorurata, care la temperaturi ridicate degenereaza in acid clorhidric (a se citi "acid")..
cristi52331
Am fost ieri cu masina la romcar. L areceptie am dat peste un domn super de treaba, il cehama Curelea. Un tip peste 50 de ani, extraordinar de amabil. M-a ascultat, a fost cu mine afara la masina, s-a uitat si el, mi-a dat sfaturi...A mers apoi si ne-am uitat cine a facut schimbul de ulei, a luat legatura cu echipa aia si cu seful de atelier. M-a dus la seful de atelier, un tip super arogant si nesimtit, imi pare rau ca nu am aflat cum il cheama...Acesta mi-a spus ca la ei nu se putea intimpla asa ceva (ca sa imi puna mai mult ulei) si a insinuat ca as fi pus eu!!!!
Ma rog, am bagat masina imediat pe rampa si m-au lasat si pe mine sa stau acolo. Ne-am uitat pe dedesupt si ulei nu mai era, nu mai sarise (dupa trei zile de mers prin Bucuresti). mi-a strins putin suruburile de la baia de ulei si mi-a tras afara cam 300 de ml. Acum nivelul este bun si mi-a spus ca in mod normal nu va mai sari. Si mecanicul asta (Paul) a fost supe de treaba, si-a cerut scuze si mi-a raspuns cu rabdare la toate intrebarile...
cristi52331
Am fost ieri cu masina la romcar. L areceptie am dat peste un domn super de treaba, il cehama Curelea. Un tip peste 50 de ani, extraordinar de amabil. M-a ascultat, a fost cu mine afara la masina, s-a uitat si el, mi-a dat sfaturi...A mers apoi si ne-am uitat cine a facut schimbul de ulei, a luat legatura cu echipa aia si cu seful de atelier. M-a dus la seful de atelier, un tip super arogant si nesimtit, imi pare rau ca nu am aflat cum il cheama...Acesta mi-a spus ca la ei nu se putea intimpla asa ceva (ca sa imi puna mai mult ulei) si a insinuat ca as fi pus eu!!!!
Ma rog, am bagat masina imediat pe rampa si m-au lasat si pe mine sa stau acolo. Ne-am uitat pe dedesupt si ulei nu mai era, nu mai sarise (dupa trei zile de mers prin Bucuresti). mi-a strins putin suruburile de la baia de ulei si mi-a tras afara cam 300 de ml. Acum nivelul este bun si mi-a spus ca in mod normal nu va mai sari. Si mecanicul asta (Paul) a fost supe de treaba, si-a cerut scuze si mi-a raspuns cu rabdare la toate intrebarile...
James Kilowatt
Pai, alearg-o din nou cu 150km/h si vezi daca mai pierde si daca mai creste nivelul.
Daca din nou e mai mult, schimba-l cat mai repede!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.