Help - Search - Members - Calendar
Full Version: subaru & toyota rav4 & honda crv
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
remus52132
salut

va rog, ajutati-ma cu un sfat:
vreau sa-mi cumpar mashina, nu am foarte multi bani de dat si dupa o perioada de mai bine de un an m-am hotatrat sa cumpar ceva din zona suv 4x4

argumente:
drumurile din bucureshti, mai ales iarna
sunt familist, mai am nevoie sa pun o jucarie sau un bagaj in portbagaj
-stabilitate
imi place sa calatoresc si ma incanta ca as putea-o face indiferent de starea vremii sau de anotimp


oferta in aceasta zona este redusa
-subaru forester, exclus cel de 2,5, n-am atatia bani, sau outback de 2,5
-toyota rav 4
-mitsubishi outlander
-honda crv
si, ultima pe lista, n-am incredere in coreeni cum am in japonezi,
-hyundai tucson

ce sfaturi imi dati?
eu as merge pe subaru forester, toti care il au mi-au zis numai de bine despre el, dar as vrea sa cunosc si alte pareri

merita in comparatie cu celelalte?
astept opiniile voastre
multumesc
G e o r g e
eu as scoate hyndaiul din start de pe lista.

daca vrei benzinar si nu te deranjeaza consumul mergi pe forester . 2.0 XT e o varianta excelenta . daca vrei si mai mult spatiu interior un outback de 2.5 e solutia pentru tine .

rav 4 e mica, si mi se pare masina de dama sad.gif

outlander e surclasat de forester concurentul direct

CRV e o alegere f buna , dar prefer motorul turbo smile.gif
remus52132
multam george

ai idee cat consuma subaru xt?
iar pentru diesel ce variante am ?
nissan x-trail si rav-ul, dar ambele sunt putin cam puturoase...; in schimb sunt cu mult mai scumpe;
mi-e teama ca pretul in plus nu renteaza decat dupa parcurgerea a peste 100.000 km ( am facut un calcul estimativ). merita oare?
G e o r g e
diferenta de pret se va amortiza din diferenta de combustibil in aproximativ 100 000 km ! corect ! daca faci peste 100 000 km incepi sa intri pe castig . depinde de tine numarul asta de km smile.gif

xtrail i-ati gandul de la el . dci ul vine fara preincalzitor de motorina . iarna ai MARI sanse sa nu iti mai porneasca masina !!!

rav 4 , este mica . si in plus masina de gagica ! mie nu-mi place din astea 2 motive .

consum ... iti pot spune asa . al meu forester 2.5 XT a papat destul de mult , dar acum e in scadere consumul . are totusi doar 4000 km !

consum actual pe la 16-18 % in oras la un stil foarte sportiv !

a consumat si 22-25% in primele 2 mii de km !

la 2.0 xt trebuie sa te astepti la un 16-18% in primele mii pentru ca apoi sa se stabilizeze la un 12-14% in oras . a se citi bucuresti la un stil sportiv de mers !
cosmin45741
pai george, cu un asemenea consum, diferenta o recuperezi pana in 30-40000... e aberant!!!!
si apoi nu vad cum o masina a consumat in primele 2000, 20-22, ca apoi, vezi doamne sa se stabilizeze la 12-14..intr-adevar scade un pic consumul, dar cu maxim 1l, nu cu 10!!!
G e o r g e
QUOTE(cosmin45741)
pai george, cu un asemenea consum, diferenta o recuperezi pana in 30-40000... e aberant!!!!
si apoi nu vad cum o masina a consumat in primele 2000, 20-22, ca apoi, vezi doamne sa se stabilizeze la 12-14..intr-adevar scade un pic consumul, dar cu maxim 1l, nu cu 10!!!

consumul scade procentual nu altfel !

daca la mazda ta a scazut cu 1 l , asta inseamna undeva intre 15%-20% intelegi smile.gif ?

QUOTE
consum ... iti pot spune asa . al meu forester 2.5 XT a papat destul de mult , dar acum e in scadere consumul . are totusi doar 4000 km !

consum actual pe la 16-18 % in oras la un stil foarte sportiv !
adica tot la foresterul de 2.5 XT

a consumat si 22-25% in primele 2 mii de km !
da , ai ghicit, tot al meu de 2.5 XT

la 2.0 xt cuvant cheie aici 2.0 XT , adica gata am terminat de vorbit de 2.5 trebuie sa te astepti la un 16-18% in primele mii pentru ca apoi sa se stabilizeze la un 12-14% in oras bingo din nou , vorbim aici de 2.0 XT. a se citi bucuresti la un stil sportiv de mers !


da-mi voie sa ma citez !!!

am observat ca nu este prima data cand citesti mesajele printre randuri . fi mai atent data viitoare ! poti creea impresii gresite ! sper ca nu o faci intentionat !
cosmin45741
da, oricum e aberant de mare...
si la mazda mea nu stiu daca a scazut sau nu, oricum nu prea ma intereseaza consumul blush.gif
dar cu 20-25% mi se pare o scadere "prea" spectaculoasa, mai ales tinand cont ca motoarele vin deja rodate, nu ca la dacie acum 20 de ani...

remus, zi-ne cam la ce pret te-ai gandit, undeva intre 20 si 25000, sau sub 20.000? si apoi vrei sa o iei in leasing, banuiesc, nu?
G e o r g e
QUOTE(cosmin45741)
da, oricum e aberant de mare...
si la mazda mea nu stiu daca a scazut sau nu, oricum nu prea ma intereseaza consumul blush.gif
dar cu 20-25% mi se pare o scadere "prea" spectaculoasa, mai ales tinand cont ca motoarele vin deja rodate, nu ca la dacie acum 20 de ani...

remus, zi-ne cam la ce pret te-ai gandit, undeva intre 20 si 25000, sau sub 20.000? si apoi vrei sa o iei in leasing, banuiesc, nu?

inca o data ma citez ! ! ! te rog sa fi mai exact cand e vorba de cifre !

QUOTE(G e o r g e)
QUOTE(cosmin45741)
pai george, cu un asemenea consum, diferenta o recuperezi pana in 30-40000... e aberant!!!!
si apoi nu vad cum o masina a consumat in primele 2000, 20-22, ca apoi, vezi doamne sa se stabilizeze la 12-14..intr-adevar scade un pic consumul, dar cu maxim 1l, nu cu 10!!!

consumul scade procentual nu altfel !

daca la mazda ta a scazut cu 1 l , asta inseamna undeva intre 15%-20% intelegi smile.gif ?

QUOTE
consum ... iti pot spune asa . al meu forester 2.5 XT a papat destul de mult , dar acum e in scadere consumul . are totusi doar 4000 km !

consum actual pe la 16-18 % in oras la un stil foarte sportiv !
adica tot la foresterul de 2.5 XT

a consumat si 22-25% in primele 2 mii de km !
da , ai ghicit, tot al meu de 2.5 XT

la 2.0 xt cuvant cheie aici 2.0 XT , adica gata am terminat de vorbit de 2.5 trebuie sa te astepti la un 16-18% in primele mii pentru ca apoi sa se stabilizeze la un 12-14% in oras bingo din nou , vorbim aici de 2.0 XT. a se citi bucuresti la un stil sportiv de mers !


da-mi voie sa ma citez !!!

am observat ca nu este prima data cand citesti mesajele printre randuri . fi mai atent data viitoare ! poti creea impresii gresite ! sper ca nu o faci intentionat !
[size=24][/size]
cosmin45741
george, ce tot te agiti asa?? eu nu te-am citat pe tine...
alte contraargumente n-ai????
1l la mazda mea inseamna chiar peste 25%, in conditii de mers linistit...
diferenta intre 16-18 si 12-14 inseamna pana in 25%

oricum e departe de realitate....
G e o r g e
daca inseamna peste 25% atunci inseamna ca in oras , pentru ca acolo ziceam eu de aceste diferenta iti ia sub 4% !!! blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif
remus52132
cosmin,
am peste 20k
masina o iau in leasing ( un motiv in plus pentru a plati cat mai putin taxele vamale)
cat despre consum, asta este, m-am obisnuit cu ideea ca o sa fie 10 mixt la un condus linistit
bineinteles ca un diesel ar fi mult mai avantajos...dar am ajuns la concluzia ca prezinta cel putin doua dezavantaje :1.pretul foarte ridicat, care s-ar amortiza la peste 100.000 km; 2. e mai mult mai puturoasa, desi din proprie experienta, stiu ca poate compensa la peste 90 km/h(datorita cuplului mai ridicat iti ies bine depasirile); si, dar nu sunt sigur, la mersul pe autostrada, dieselul la 4x4 consuma aproximativ cat benzinarul
in concluzie, nu m-ar deranja un diesel daca ar fi un pret ok si ar avea performante ( de genul, si aici vorbesc tot din ceea ce cunosc, cum e dieselul de la peugeot 407 de 136 CP, excelent pentru drumurile noastre cu un singur sens)
Mojito
Remus,
Si pe mine m-a interesat si ma intereseaza subiectul.Pe undeva pe aici am postat si eu ceva asemanator.
Acum citeva zile la TV ,pe un post britanic,Explorer daca nu ma insel ,realizatorii emisiunii au facut un test general si subtire cu 10 SUV-uri.
Dupa o analiza sumara si subiectiva asupra dimensiunilor interioare,exterioare,portbagaj si nu mai imi amintesc ce, au dat buline portocalii,verzi,rosii etc.Au eliminat 7 inclusiv Subaru.
Au ramas in finala Nissan X-trail,Toyota RAV4 si Honda CRV.
Dupa o plimbare pe sosea si parca in poligon printre jaloane au eliminat Honda.
Au mers in padure printre hirtoape,balti cu apa si pante namoloase.
A cistigat Nissan X-trail.
Dar eu parca tot nu mi-as lua-o.Nu stiu de ce. biggrin.gif
madalina
Am un Nissan Pick-up, unchiul meu are un Xtrail, desi eu l-am sfatuit sa ia CRV, nu am nimic contra Nissan, dar Xtrail este un model tare nereusit. Numai si numai probleme. Cu Pick-up-ul meu am ajuns de 3 ori in service pana acum - o expertiza tehnico-juridica, constatarea defectarii ambreiajului si schimbarea lui. De fiecare data erau o gramada de proprietari de Xtrail cu probleme. Grave chiar.

Inca n-am intalnit proprietar de Xtrail cu mai mult de 5000 de km multumit de masina.

Intre masinile prezentate, as lua CRV, RAV4 mi se pare mica, Foresterul e foarte placut la condus, iar interiorul imi place, dar eu am o slabiciune pentru Honda, desi nu am inca una...
d-9
Salut,
sotul meu tocmai si-a luat un Hyundai Tucson, si suntem f. incantati.

In principiu am avut aceleasi 'dubii' ca si tine... usor-usor am plecat tot de la Toyota, Nissan, Land Rover... si Honda si am ajuns la Hyundai. Un argument important a fost pretul, si apoi si dimensiunile masinii, care e un SUV mic.

Acum suntem foarte multumiti, masina e f. fiabila si se vinde f. tare in Romania.

Pretul CIP a fost 20.200 pt. diesel full-option (inclusiv piele), imbatabil zic eu.

Daca mergi la showroom te convingi singur de ce stie masina.

Noi suntem incantati.
d-9
Altfel, as zice sa tii cont si de interesele de marketing ale producatorilor... vezi recentul "accident" al lui Logan. Adica daca lumea tot zice ca e nemultumita de X-trail... i-as crede pe oamenii astia. Noua ni s-a parut o masina prea mare pt. nevoile noastre, prea mare pt. condus in mod uzual in oras.

Fazele astea cu care-i nr. 1 cred ca sunt un pic "umflate".
cosmin45741
remus, fiind masini grele la propriu si avand motoare destul de puternice si 4x4, eu unul m-as orienta spre un diesel fara discutie...consumul e destul de ridicat, iar amortizarea nu se mai face la 100000 km, ci mult mai repede...
dintre japoneze ai de unde alege: crv e frumusel, rav4, chiar daca e micut, banuiesc ca e o masina f. buna, la nissan de ce nu te gandesti la un terrano 2 si vezi ca mai gasesti si pe la mazda, modelul tribute...
forester nu-mi place deloc cum arata, iar outback e frumusel, dar nu intra in aceeasi clasa, e mai mult o berlina suprainaltata...
oferta la coreeni e iarasi destul de buna, in masura in care ai incredere in masinile lor... despre tucson deja s-a vorbit f mult, apoi mai e "controversata" sorento, de la kia, pe care unii o critica vehement, iar intr-un studiu jd powers in uk, bate tot ce s-a mentionat anterior si mai e si rexton-ul, care nu mai stiu ce motorizare are, dar daca a pastrat-o pe aia veche (mercedes), reprezinta o alternativa bunicica...

si mai ai de ales intre alte 2 modele:
MITSUBISHI Pajero SPORT 2.5 TD, pret cip 21.680
si noul Jeep Cherokee SPORT 2.4L, pret cip 21.860...

dintre toate eu as merge pe PAJERO, tinand cont ca e si diesel...
G e o r g e
deja il indemnati spre SUV uri cu valente offroad. eu am inteles ca ar vrea un sav deoarece 90% + din drumuri le face pe sosea blink.gif sau nu am inteles eu bine .

eu iti recomand sa te uti la 2 modele :
CRV , 2.0 VVT-i 150cp
FORESTER 2.0 XT , 177cp

performante dinamice in favoarea foresterului cu mult smile.gif

are un cuplu nesimtit si te scoate din orice namol smile.gif

CRV ul este de asemenea o alegere f buna .
stefan_ieu
In State (unde si-a cumparat fratele meu masina si a studiat putin piata) si in Elvetia (dupa numarul de masini de pe sosea) Foresterul este clar favorit in preferintele cumparatorilor.
Nu pot sa compar performantele dinamice pentru ca nu am fost cu CRV sau cu Forester cu cutie manuala, dar Foresterul cu cutie automata (doar cu de-asta am mers) este f f f lenes raportat la cei ~170 de cai. E vorba de modelul vechi (2002).
Iulian HondaFan
Nissan Xtrail/Xterra sunt pe sasiu de camion au si "low-gear ratio" ( deci sunt 4WD = off-roader veritabile). daca folosesti masina off-road macar 20-25% din timp ar fi indicat ceva de genul asta.

daca ai nevoie numai de spatiu + ceva off-road ocazional + drumuri proaste si cu dezapezire "a la Romaine" unul din soft roaderele de mai sus ar fi OK. adaug si Santa Fe daca tot vorbirati de Tucson si Sorento.

dpdv al popularitatii in Europa best-seller-urile sunt in ordine: RAV4, BMW X3 si Hyundai Tucson ( care se vinde f. bine, e clar ca pretul este principalul motiv, dar nici calitatea nu e decat marginal sub japoneze).

in USA ordinea e: Ford Escape ( geamanul Mazdei Tribute care e disponibila si in Ro), Jeep Liberty (Cherokee in Europa) si CR-V urmate la mare distanta de RAV4, Forester si Santa Fe.
HalbaSus
Consumul de pe forester nu mi se pare asa mare... adica exista logan-uri care consuma 11%... iar sub talpa mea multe si dieselul scoate peste 10%... Daca talpa mea si a lui george se aseamana (eu port 44) atunci 16-17 in oras e rezonabil pt un benzinar-turbo.
Maica-mea la ML cu motor V6 3.2 -218 cp are un consum asemanator 18-19% si mai ridicat iarna (20-22%) cu cutie automata dar stilul ei de condus e unul extrem de linistit... nici nu vreau sa ma gandesc ce consum ar avea la mine.

QUOTE
argumente:
drumurile din bucureshti, mai ales iarna
sunt familist, mai am nevoie sa pun o jucarie sau un bagaj in portbagaj
-stabilitate
imi place sa calatoresc si ma incanta ca as putea-o face indiferent de starea vremii sau de anotimp


Mhm... sper ca stii ca SUV-urile, (chiar si cele amintite de tine, care defapt sunt SAV-uri sau SUV-uri mici) sunt mai instabile decat sedanurile. Daca zici ca mergi linistit nu e o problema.... dar eu m-as feri oricum de "gipane" tip Patrol, Ford Explorer, LandCruiser, Grand Cherokee, etc... Sa stii ca nu doar logan-ul se rastoarna la 65 km/h biggrin.gif
G e o r g e
la stabilitate as merge pe forester smile.gif sau de ce nu pe outback !
remus52132
multzam pentru sfaturi
probabil o sa ma opresc la subaru forester
ieri am fost pe la ei, m-am inscris la un drive test ( pe foresterul de 125 cp, nu-l au pe cel de 177 cp in teste) si astept sa ma sune;
mi-au spus ca daca ma hotatresc trebuie s-o fac repede pentru ca sunt in lichidare de stoc cu masinile din 2003 si 2004.
in octombrie, la saab bucuresti, or sa vina cu gama din 2005, face-lift.
la forester, cel mai important mi s-a parut ca o sa apara un model cu motorizare de 150 cp in locul actualului de 125 ( probabil au ajuns si ei la concluzia ca 125 pentru un subaru e cam slabut).
am cautat pe site-ul lor oficial preturi si performante despre noua motorizare de 150 cp dar n-am gasit.
stie cineva mai multe?
G e o r g e
eu stiu de un 2.0 de 140 aspirat , disponibil si pe noua legacy 2005 smile.gif
remus52132
se prea poate;
ei mi-au zis de 140 cp, eu am cautat pe net si nu am gasit decat varianta de 158 cp, cea de 140 lipsind cu desavarsire; am dedus ca nu stiau cei de la subaru.
in fine, ce stii de motorul de 140 cp?
G e o r g e
eu stiu asta : foresterul 2006 ce urmeaza sa fie lansat si la noi in toamna :

http://www.subaru.co.jp/forester/spec/index.html

are un 2.0 : 140 cp si un 2.0 T : 220 cp smile.gif
remus52132
m-am decis ce masinuta sa-mi iau

am renuntat pe rand, una cate una, la honda crv si, grea decizie, toyota rav 4.
la toyota nu mi-a placut interiorul deloc
am fost la subaru pentru test drive. am facut cu forester de 125 cp dar, putin ...cam puturos. ma asteptam la cu totul altceva, doar firma asta isi asociaza numele cu masinile sport... dar m-am gandit ca totusi 125 de cai sunt doar 125 de cai, pentru o tractiune integrala sunt putini.
am testat si un legancy de 138 cp, masina excelenta, confortabila, nimic de obiectat doar ca nu era ...suv.
asa ca ....alegerea este forester xt , cu motor de 2.0 l si 177 cp. are demaraj, acceleratie si cred ca se potriveste cel mai bine cu ce imi doresc ( sau ma rog, e cel mai apropiat de ceea ce imi doresc, regret ca nu imi permit un subaru outback sau un bmwx3, de ex.)

sincer, in timpul care s-a mai scurs, mai luasem in calcul varianta unui peugeot 407, sedan sau sw, din considerente in primul rand de buget ( deja capitolul design este , in perspectiva mea, peste tot ce exista pe piata, eu fiind fan design frantuzesc sau latin). consumul, la varianta pe motorina ,foarte redus, pretul ok...dar, repet, nu era suw.

in concluzie, astazi sau maine merg la subaru pentru a definitiva ultimele detalii ale ofertei
va tin la curent cu ce mai mi se intampla si multumesc pentru sfaturi.

acum cred ca ar trebui sa cer sfaturi despre rodaj, ce credeti?
G e o r g e
felicitari pentru alegerea facuta. 2.0 xt nu se poate compara cu 2.0x .

motorul turbo de pe forester are acel ceva in plus.

la 8,3 demaraj e rapid wink.gif

despre rodaj : a nu se depasi 4000rpm si a nu se merge constant wink.gif

asta insemna accelerari si deccelerari, schimbari de trepte de viteza, un mic chin per total .
Rodica57948
Am impresia ca trec si eu prin "chinuri" extrem de similare, mai ales in ceea ce priveste outback-ul pe care daca ni-l permiteam il luam fara sa clipim (identic cu cel din SIAB).
Cat esti de multumit acum de masina? Presupunand ca ai inceput deja s-o conduci?
G e o r g e
dar un outback 2.5i ? nu se incadreaza in pret ?
Rodica57948
Incerc sa aflu. Cred insa ca nu. Din pacate nu gasesc preturi pe site si nu am preturile la mine.
G e o r g e
Outback 2.5 MT 23 200 €
Outback 2.5 MT* 24 900 €
Outback 2.5 MT** 24 500 €
Outback 2.5 MT*** 27 800 €

Outback 2.5 AT 24 400 €
Outback 2.5 AT* 26 100 €
Outback 2.5 AT** 25 900 €
Outback 2.5 AT*** 29 700 €

Outback 3.0 AT 33 100 €
Outback 3.0 AT 31 300 €
Rodica57948
Multumesc mult de tot. Incerc sa vad si Mitsubishi Outlander (sugerat de cineva de pe forum) si Jeep Cherokee. Cred insa ca am ajuns la un short list de 3 firme (cele 2 plus Subaru).

La Mitsubishi Outlander nu ma gandisem deoarece nu fusesem decat la MIT Motors, care aveau Pajero si m-am speriat sau de pre t sau de marimea masinii (dupa caz).
Rodica57948
Cred ca interiorul de piele este prins undeva in stelutele multe, nu-i asa?
G e o r g e
cea fara stea este echiparea de baza care contine foarte multe .
ce au in plus fata de varianta de baza :
* : piele, scaune electrice, scaune incalzite, cruise control
**: trapa dubla , scaune incalzite, cruise control
***: piele, scaune electrice, scaune incalzite, cruise control,trapa dubla, navigatie
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.