Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Opel Kadett - problema relanti
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Luka
Am si eu o problema legata de un Opel Kadett de prin 1991. Mai precis, cand este scos din viteza, turatia motorului urca si creste de la 800 la 1200 Rpm. Aveti idee ce-ar putea fi?
Mersi frumos.
CRG
banuiesc ca e pe benzina..
Luka
Scuze. Da, este pe benzina.
cosmin45741
vezi pe la debitmetrul de aer, cred....
FELIX51333
parerea mea este sa schimbi filtrul de aer si cel de benzina
Neculai52373
Am avut aceeasi problema cu un Opel Kadett 1.4, 1990 pe benzina. Cauza era cuiul pontou (cred ca asa ii spune).
CRG
pai cuiul pontou nu este la carburatoare? A ta este pe carburator sau injectie?
Neculai52373
E pe carburator
Mariustom
Salutare. :wave:
Luka, iartă-mă că întreb, dar cum îți crește turația, la scoaterea din viteză? În viteză cum îți dai seama de turația de relanti, cu ambreiajul apăsat ?!
Te întreb ca să înțeleg mai bine fenomenul, pentru sfaturi mai precise din partea noastră.
Baftă :wave:
Luka
Am uitat sa precizez, masina este a tatalui meu asa ca nu pot decat sa povestesc ce mi-a descris el ca se intampla. Mi-a spus exact asa: 'atunci cand masina e scoasa din viteza, turatia variaza intre 800 si 1200 de turatii'. Nu stiu ce se intampla atunci cand este in viteza, stiu doar de ce v-am spus.
Din pacate, n-am mai multe detalii.
James Kilowatt
Dar daca o accelereaza la 1500-2000 rpm si mentine acceleratia constanta ( pe loc, scoasa din viteze) mai variaza turatia, si eventual se aud niste rateuri? Daca da, e o problema de aprindere, avans reglat aiurea, bujii nasoale sau chiar defecte, fise... banuiesc ca platini n-are, daca avea meritau verificate si alea.

Daca la turatii ceva mai inalte decat cea de ralanti merge mai bine, cand are piciorul pe acceleratie, atunci e o problema cu ralantiul la carburator. Nu stiu cum poate fi remediat alfel decat prin curatare, insa oricum e mai putin grav, adica in sarcina ar trebui sa mearga normal.
Mariustom
Salutare. :wave:
MR are dreptate pentru prima parte. Dacă la turații mai mari motorul merge bine, s-ar putea să tragă aer fals. Dacă demontezi filtrul de aer, și pui mâna pe unde carburatorul absoarbe aerul, motorul ar trebui să moară aproape imediat. Oricum, așa auzi dacă trage și prin altă parte.
Baftă. :wave:
Sofocle53518
Se pare ca si eu am aceeasi problema. Am un Audi 80 din 1991,Typ 89,motor PP,benzina,1600 cmc,75CP.
Motorul se tureaza in relanti de la 800 la 1600 rot/min si asta din 2 in 2 secunde.
Am fost pe la minim 4 mecanici si 2 service-uri autorizate, dar niciunul nu a fost in stare sa-mi spuna care piesa este defecta. Daca as sti ,as incerca sa o schimb,dar asa...
rudolf1
Luka, trebuie sa lamurim din start ce tip ( cod ) de motor este pentru a stii astfel ce sistem de carburatie ai.

Strofocle, tu ai un sistem Pierburg 2EE care este comandat printr-o retea de furtune de vacuum. S-au verificat acelea ? S-a verificat daca membrana capsulei de la comanda clapetei nu este sparta ? Nu picura cumva benzina in primul corp al carburatorului ?
Sofocle53518
Mesajul editat corect,este mai jos.

Mii de scuze !
Sofocle53518
QUOTE(rudolf1)
Strofocle, tu ai un sistem Pierburg 2EE care este comandat printr-o retea de furtune de vacuum.

Asa este.

QUOTE(rudolf1)
S-au verificat acelea ? S-a verificat daca membrana capsulei de la comanda clapetei nu este sparta ? Nu picura cumva benzina in primul corp al carburatorului ?


Pot spune ca,un electrician a masurat toate fisele ce intra in prizele din jurul carburatorului si toate masuratorile erau in parametrii,mai putin sonda Lamda. Avea unele valori ciudate,dar la momentul respectiv era o alta masina conectata la simulatorul de sonda Lamda al service-ului ,asa ca masina mea a fost re-programata in cursul zilei de Luni.
M-as bucura sa fie sonda Lamda de vina,macar stiu care este problema,dar am sa-i spun persoanei respective,sa verifice neaparat si ceea ce mi-ai precizat mai-sus .

Multumesc ptr. idei !
rudolf1
Sonda lambda poate fi verificata usor cu un voltmetru digital si se va urmarii ca valoarea tensiunii pe care o genereaza sa oscileze permanent intre limitele 100 - 900 mV, cam de 2-3 ori pe sec. Daca valoarea se cramponeaza in jurul valorii de 450 mV inseamna ca nu este buna.
Sofocle53518
QUOTE(rudolf1)
Sonda lambda poate fi verificata usor cu un voltmetru digital si se va urmarii ca valoarea tensiunii pe care o genereaza sa oscileze permanent intre limitele 100 - 900 mV, cam de 2-3 ori pe sec. Daca valoarea se cramponeaza in jurul valorii de 450 mV inseamna ca nu este buna.


rudolf1,iti multumesc mult ptr. indrumari !
Maine,dupa-masa,voi avea mai multe sa adaug(sau nu,sper)depinde de rezultatul din service.
Luka
Acum am aflat si eu de la tatal meu ca motorul este pe injectie, iar nu pe carburator.
Sofocle53518
QUOTE(rudolf1)
Sonda lambda poate fi verificata usor cu un voltmetru digital si se va urmarii ca valoarea tensiunii pe care o genereaza sa oscileze permanent intre limitele 100 - 900 mV, cam de 2-3 ori pe sec. Daca valoarea se cramponeaza in jurul valorii de 450 mV inseamna ca nu este buna.


Din pacate,sonda Lambda nu este de vina !
Electricianul nu stie care-i problema,banuieste ca ar fi un dispozitiv de comanda (gri metalizat),aflat in partea dreapta a carburatorului si care comanda cablul de acceleratie .
L-am intrebat unde as putea sa verific acest dispozitiv,dar nu stie.
Deja sunt depasit de situatie si nu vad nici o solutie la problema mea .
Am observat ca esti din Satu-Mare. Este vreun specialist acolo,care poate sa ma rezolve ?
rudolf1
Desi in documentatie scrie ca ai carburator Pierburg, ai precizat ca ai un sistem de injectie - dupa cele scrise- ar fi un sistem monopunct ? sau s-a schimbat motorul sau s-au facut modificari ?
Luka
Stai, cred ca ne confunzi...suntem 2 cu probleme asemanatoare. La mine e problema cu Opelul Kadett, motor pe injectie.
rudolf1
Stimate Luka, scuze !! Dar tot nu s-a raspuns " ce cod motor are opelul ". El apare si in talon si in cartea de identitate. Opelurile au o posibilitate de autodiagnoza si daca exista un cod de defect poate ajuta mult. Acest cod de eroare se poate obtine f. usor .
Luka
Autodiagnoza....ai putea sa dezvolti un pic? Repet, nu este masina mea asa ca nu stiu si as vrea sa dau explicatii ca lumea. Mersi frumos.
rudolf1
La mufa de diagnoza exista un capac, care se scoate si intre pinii A si B se face un scurtcircuit. Dupa care se pune contactul dar fara a porni motorul. In acest fel apare un cod de defect ce se poate citi. Care este acel cod?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.