madalina
Jul 24 2005, 08:39 PM
ML, X5 4x4 adevarat?!?!!!!
Sper ca glumesti!
G e o r g e
Jul 25 2005, 08:17 AM
QUOTE(Edi45845)
QUOTE
PS: edi, daca 'jeep' inseamna off-roader cu posibilitate de cuplaj 2x4 sau 4x4, atunci il pui pe 2x4 si faci foarte frumos ca la RWD. (sau FWD daca e cazul).
Ma refeream la
4x4 adevarate gen X5,ml,pajero care au 4x4 permanent si totodata din prisma masivitatii.
u make my day
cea mai tare afirmatie de pana acum
vezi ca la pajero se poate decupla 4x4
adica , conform definitiei tale nu e un adevarat
Edi45845
Jul 25 2005, 11:34 AM
Va rog eu dati ex. de masini care ziceti ca sunt off-roadere adevarate. :notworthy:
James Kilowatt
Jul 25 2005, 11:44 AM
IMS - GAZ
robert
Jul 25 2005, 11:54 AM
In primul rand Nissan Patrol, Land Rover Defender si Discovery, apoi desi nu mai sunt ce-au fost,dar se descurca admirabil, Mitsubishi Pajero,Toyota Land Cruiser 120 si 100. Dintre SUV-uri am inteles ca fac bine off-road Touareg si noul M, datorita garzii la sol reglabile si electronicii duse la exrem.X5-ul e facut in special pentru sosea,fiind alaturi de Cayenne puncte de referinta la comportament on-road pentru SUV-uri premium.Cam astea sunt cele mai cunoscute.Daca am uitat ceva astept opinii,sa-i explicam omului cum e cu off-road-ul.Si inca ceva, desi pare de ras, si Aro se descurca destul de bine in teren acidentat.
Watcher
Jul 25 2005, 12:40 PM
Ai uitat un 'grand' : Mercedes G-Klasse.
Si totodata eu zic ca trebuie neaparat mentionat Hummer H1, al carui singur defect in offroad este ca e MARE si nu poate fi folosit in padure, dar in rest are cel mai are sistem de offroad, cu reductoare pe fiecare roata.
In general, ca sa raspund la "ce face un offroader adevarat" eu consider ca raspunsul este:
1) garda la sol MARE
2) "big, chunky tires" (citat de undeva, nu mai stiu unde
)
3) diferentialele blocabile / autoblocabile
4)
existenta reductorului
5) unghiurile de atac si iesire mari. (unul din motivele pentru care ARO este atat de bun)
6) troliul (macar ca optional)
Si in general toate astea sa fie mecanice, nu electronice. Citez iarasi de pe la TopGear "when we press this button, a led goes on. We don't need electricity, we need torque and traction"
EDIT: scuze, am postat in acelasi timp cu tine... Daca sunteti draguti sa splitati mesajele de la aia cu offroader adevarat incoace intr-un thread de genul "Ce inseamna offroader adevarat?"...
robert
Jul 25 2005, 01:23 PM
Da, ar fi interesant un thread pe acesta tema.Scuze pentru off-topic.
Watcher ai dreptate cu G-Klasse.Nu stiu cum am putut sa uit un asemenea monstru sacru, tocmai eu un mare fan Mertz pe viata
.Cat priveste troliul si big tires,asa cred ca poti face din multe masini niste off-road-ere tari.E unul cu un Jimmy,cu suspensie complet modificata,anvelope de nebuni si o garda la sol imensa, care face ravagii pe la carpat trophy.Ziceam sa nominalizam off-roaderul adevarat, dupa cum vine din fabrica.
mike.omega
Jul 25 2005, 03:24 PM
Acest topic este rezultat dintr-un split de la un alt topic, cel cu intoarcerile. Aici se va discuta despre ce inseamna un off-roader adevarat asa ca spor la scris
Mojito
Jul 25 2005, 03:39 PM
S-ar putea sa ma insel,dar intr-o competite ECO Challange Amazonia sau Argentina nu imi amintesc foarte bine, o figura extraordinar de frumoasa a facut micutul Suzuki Samurai, iar inainte de intrarea in dotarea armatei americane a HUM-veeului, micutul Willis facea lucruri admirabile.Deci nu totul tine de masivitate ci de manevrabilitate in teren accidentat.
Acum daca vrei sa tractezi cine stie ce echipament gen generatoare sau containere cu alimente sau mai stiu eu ce alte echipamente inlocuri greu accesibile atunci datele problemei se schimba.
f1anatic
Jul 25 2005, 03:39 PM
Noi cred ca am mai avut o discutzie pe tema asta. Imi place ca omitetzi marca JEEP. Jeep este o marca, nu un tip de masina - pt cei cu dubii.
Jeep Wrangler (+ derivates), Cherokee, Grand Cherokee
Chevrolet Trailblazer, Suburban, Tahoe, et al
Ford Explorer, Expedition,
DA astea sint toate off-roader-e. Pe care l-as lua cu adevarat pe off-road ? Numai ceva pe care scrie Jeep. Nu imi inspira multa incredere cuplarea rotzilor prin butoane; in plus majoritatea sint prea mari si prea grele pt a face fatza cu success. Daca ne uitam la ele in variantele "pick-up truck" mai merge...
Oricum...eu stiu ca probabil citziva interlocutori se vor agita...dar imi mentzin parerea deosebit de buna despre marca Jeep.
f1anatic
Jul 25 2005, 03:53 PM
In general ca o definitzie general valabila AWD este permanent si rotzile (pe fatza) au "tractziune" si se pot invirti la viteze diferite. Potzi aborda curbe la mare viteza si nu strici nimic. Cind ei o curba, la orice viteza...exista o diferentza in viteza de rotatzie intre rotzile aflate in interiorul curbei si cele de pe exterior. Treaba asta afecteaza mult mai mult puntea pe fatza, atit motrica cit si directzionala.
Un 4x4 adevarat cupleaza puntzile in diferite rapoarte (prin intermediul diferentzialului central) insa blocheaza rotzile (mai ales alea pe fatza) de se rotesc cu viteza egala. Daca in asemenea situatzie , ai vrea sa mergi mai repede prin curbe...garantezi stricarea cutiei de viteza. De aceea la un 4x4 ori se decupleaza puntea pe fatza ori "deblocheaza" diferentzialul pe fatza, permitzind viteze unghiulare diferite pt rotzile pe fatza (Jeep, presupun si alte firme care se respecta).
cosmin45741
Jul 25 2005, 07:20 PM
conf. unui reportaj de pe discovery, cele mai tari "jeep-uri"
ale tuturor timpurilor sunt:
1). Range Rover
2). Willis
3). Lamborghini- nu stiu de care
4).
Nu mai tin minte
5). Cayenne
f1anatic
Jul 25 2005, 07:50 PM
QUOTE(cosmin45741)
conf. unui reportaj de pe discovery, cele mai tari "jeep-uri"
ale tuturor timpurilor sunt:
1). Range Rover
2). Willis
3). Lamborghini- nu stiu de care
4).
Nu mai tin minte
5). Cayenne
Bineintzeles ca glumesti. Mai ales cu ultimele 3. Si remember ...JEEP is a brand...not a type of car.
cosmin45741
Jul 25 2005, 08:03 PM
daca glumesc eu, glumesc si aia de la discovery channel.
iar apoi cu jeepp-ul, observa si ghilimelele de rigoare...
si se cheama marca, nu brand- sa vorbim in romana, apropos...
si pe 4 era h1, mi-am adus aminte
f1anatic
Jul 25 2005, 10:09 PM
QUOTE(cosmin45741)
daca glumesc eu, glumesc si aia de la discovery channel.
iar apoi cu jeepp-ul, observa si ghilimelele de rigoare...
si se cheama marca, nu brand- sa vorbim in romana, apropos...
si pe 4 era h1, mi-am adus aminte
De acord mestere ! Eu am mai uitat limba materna. Mea culpa ! Te rog scuza-mi ignoranta si faptul ca am dat introdus anumite cuvinte englezesti. Vezi tu...si Romana o uit...nici Engleza nu invat. E ca naiba.
QUOTE(cosmin45741)
Daca glumesc eu, glumesc si aia de la Discovery Channel.
Iar apoi cu jeepp-ul, observa si ghilimelele de rigoare...
Si se cheama marca, nu brand - sa vorbim in romana, a-pro-pos...
Si pe 4 era h1, mi-am adus aminte .
Otto73
Aug 4 2005, 07:44 AM
h1 eu cred ca-i cel mai bun urmat de land cruiser etc
pretorian
Aug 4 2005, 05:35 PM
Subscriu la ce a scris Artur49924 numai ca in ordine inversa din mai multe considerente
HalbaSus
Aug 4 2005, 08:09 PM
Wrangler-ul a fost criticat ca se rastoarna cam usor (distanta dintre roti si dintre punti nu e un punct forte) in rest ar trebui sa fie un off-roader veritabil... spun "ar trebui sa fie" pt ca am vazut extrem de multe tipe mergand in versiunile decapotabile ale wranglerului care nu au vazut off-road decat de cateva ori in viata lor... in general cei care au nevoie de off-roadere adevarate au nevoie si de mult spatiu (pt carat diferite chestii) de aceea nu cred ca wranglerul e folosit foarte des la off-road.
G-class-ul e un "veteran" adevarat al off-roadului pacat ca incepe si el sa se SUV-izeze... defapt intreaga piata de off-roadere incepe sa se SUVizeze... Sunt prea putine drumuri "off-road" (stiu ca in traducere in seamna "drumuri afara de pe drum" dar nu stiu cum sa le zic altfel) pentru o gama atat de larga de masini... Cred ca proprietarii de astfel de masini le cumpara pentru ca vor sa stie ca in cele 60 de minute pe care le vor petrece off-road intr-un an (in cel mai bun caz) nu vor ramane impotmoliti. Eu pana in 2 ani de cand am opelul (timp in care am circulat pe foarte multe drumuri aflate la limita off-roadului sau chiar off-road) as fi avut nevoie de un off-roader de 3 ori. Odata cand am ramas suspendat pe un damb de pamant (garda la sol prea mica), odata cand mergeam pe un drum extrem de noroios si dintr-o data masina s-a "scufundat" in noroi (now that was f*** up) si odata cand urcam o panta pe un drum inzapezit si a trebuit sa ma opresc din cauza unor copii care se dadeau cu sania pe respectivul drum, evident ca nu am mai putut porni din loc asa ca am rugat copii care mi-au fortat oprirea sa ma impinga.
H1 e un super off-roader dar in romania sunt strazi pe care nu poti intra cu el...
Iulian HondaFan
Aug 11 2005, 02:55 AM
creatorul off-roaderelor este Land Rover. din cate stiu si Aro a fost facut initial sub licenta Land Rover. Range Rover si Discovery sunt inca off-roadere veritabile.
Jeep e urmatoarea marca legendara a genului. Wrangler este si a fost o legenda off-road. sa nu uitam ca este si una din emblemele militare americane in al doilea razboi mondial. Inca varianta Rubicon a Wranglerului este un off-roader cu care te poti aventura in cele mai dificile conditii de teren. Cu cauciucuri ultralate poate razbate si unde Hummer1 se impotmoleste datorita greutatii mici. Grand Cherokee a fost un off-road veritabil dar ultimele 2-3 generatii au fost treptat "soft-roader"-izate.
Mitsubishi Pajero/Montero, Toyota Land Cruiser si 4Runner si Nissan Pathfinder, Patrol, Xtrail si Xterra si Isuzu Rodeo ( acum inlocuit de Axiom care e un produs GM acum calchiat dupa Trail Blazer) si Trooper ( acum inlocuit de oversiune a lui Chevrolet tahoe numita Ascender) sunt principalele concurente japoneze in clasa.
Ssangyong este unica marca coreeana producatoare de off-roadere veritabile.
cat despre Ford Explorer, Expedition, Excursion si Chevrolet Trail Blazer/ GMC Envoy, Chevrolet Tahoe, Chevrolet Suburban/ GMC Yukon, ca si Jeep Grand Cherokee, desi toate au inca aptitudini off-road considerabile, sunt mai mult soft-roadere decat off-roadere. multe deja au pierdut reductoarele care sunt esentiale oricarui vehicul de teren...
Hummer H1 si Mercedes G sunt alaturi de Range Rover si Land Cruiser in varful ierarhiei...
Touareg/Cayenne, M klasse si X5 sunt soft roadere, desi special preparate, sunt destul de capabile si off-road.
Iulian HondaFan
Aug 11 2005, 03:23 AM
QUOTE(Watcher)
In general, ca sa raspund la "ce face un offroader adevarat" eu consider ca raspunsul este:
1) garda la sol MARE
2) "big, chunky tires" (citat de undeva, nu mai stiu unde
)
3) diferentialele blocabile / autoblocabile
4)
existenta reductorului
5) unghiurile de atac si iesire mari. (unul din motivele pentru care ARO este atat de bun)
6) troliul (macar ca optional)
definitie cuprinzatoare... 4x4 e cred subinteles..
Teodor53037
Aug 12 2005, 09:01 AM
Din cate se stie un 4x4 veritabil are diferentiale blocabile (se folosesc numai pe teren accidentat sau drumuri cu zapada sau gheata). In viraje, pe sosea, nu se merge cu diferentialele blocate, indiferent care, fata sau spate, difera raza fata de centul virajului de aici si diferentele de viteza a rotilor din exterior fata de cele din interior. Rotile din exterior se invart mai reprede, parcurg o distanta mai mare.
Sebastian-58
Aug 12 2005, 11:21 AM
Eu cred ca undeva in topul listei ar trebui sa fie LandRover Defender, iar daca tot vorbim de ceea ce vedem la TV, am vazut foarte multe emisiuni in care se mergea prin paduri, noroi, munti, etc. iar cei in cauza foloseau acest tip de LandRover.
Iar daca va uitati cu ce se plimba arabii prin Sahara sau cu ce masini se mai plimba localnicii din Afganistan (in munti), veti vedea Toyota Land Cuiser si Mitsubishi Pajero.
QUOTE(MR28673)
IMS - GAZ
Si nu trebuie sa uitam nici de IMS, si nici de urmasul lui - ARO. Sunt masini numai bune pt off-road
Sebastian-58
Aug 12 2005, 11:22 AM
Nu mai posta un mesaj dupa altul, poti edita daca ai uitat ceva
Cristiano
Aug 31 2008, 11:43 AM
Dupa parerea mea clasificarea se face astfel :
Cross-country:
1.
Mercedes-Benz(3 dif. bloc.)
2.
Land Rover Defender(3 dif. bloc.)
Off-roader:
1.
Toyota Land Cruiser(2 dif. bloc.)
2.
Mitsubishi Pajero(2 dif. bloc.)+(reductor in doua trepte)
3.
Nissan Patrol(2 dif. bloc.)
Si mai exista si altele...
James Kilowatt
Aug 31 2008, 12:42 PM
Cred ca nu doar diferentialele sunt importante, ci si dimensiunile. Unghiurile de atac si de iesire, si raportul intre garda la sol si distanta intre osii. Poti avea si mama diferentialului daca ramai suspendat tot acolo intepeneste.
kosfunny
Nov 3 2008, 10:28 PM
Sa stiti ca nici ARO nu se face de ras in teren! Si nu spun asta pt ca sunt eu posesor.De M uri nici nu mai vorbesc, ca bate la fund multe off-roadere!
air_wolf
Nov 10 2008, 08:28 AM
QUOTE (kosfunny @ Nov 3 2008, 10:28 PM)
Sa stiti ca nici ARO nu se face de ras in teren! Si nu spun asta pt ca sunt eu posesor.De M uri nici nu mai vorbesc, ca bate la fund multe off-roadere!
ai dreptate. problema lor sint insa ca cedeaza mai repede din cauza pieselor proaste
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.