Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Air Induction Kits
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
f1anatic
http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/

BLITZS vs HKS vs APEXi vs K & N

Scuze pt. link-ul strain.

O pagina foarte buna care explica care-i treaba cu ele si le compara din citeva puncte de vedere: filtrare, performantze, cost.
guerilla
apexi e in frunte.
da' chiar nu ai costuri de mentenanta la el?!? strange :angel:
HalbaSus
@guerila: pai e filtru "dry" adica uscat, deci de ulei nu ai nevoie... de schimbat ceva la el... nu poti... de spalat... mhm, nu e recomandabil... deci in afara de o aspirare nu vad ce i-ai putea face.

Filtrul meu actual e o clona (in sensul ca prea are documentatie si explicatii si teste) dar e facuta de o companie extrem de noname (atat de no-name ca am si uitat numele) oricum e la fel ca si BLITZ un filtru metalic, in capat avand un con in forma de spirala care conform producatorului are nustiu ce efecte benefice asupra aerului care intra - bullshit if u ask me - oricum de aratat arata bine de tot, chiar mai bine decat cel prezentat in test). Din testul de pe site-ul acela se pare ca filtrele metalice au o filtrare proasta dar performante bune.

Ceea ce nu inteleg (poate engleza mea nu e perfecta) e:

"One thing that does stand out is the fact that all the induction kits seem to offer similar performance gains, of around 13 - 14 bhp. This would seem consistant with actual power gains that have been confirmed by using a rolling road."

rolling road ? what's that ? masina merge pe drum sau drumul merge sub masina ? nu au fost puse pe dyno ? Cresterile de putere sunt in jur de 4-5% (13-14 cp la o masina de 300 cp). dar un dyno-chart ar fi fost mai elocvent. De asemenea e evident ca masina va "suge" mai mult aer la 120 la ora decat stand pe loc (mai ales daca masina are si o priza de aer care "forteaza" aerul in fitlru)... cresterea de putere se manifesta stand pe loc sau la 120 km/h...

Ar fi fost interesant sa se masoare si consumul masinilor cu cele 3 filtre (respectiv cu cel stock).... desi la o masina de 300 cp e irelevant consumul.
f1anatic
QUOTE(HalbaSus)
Ceea ce nu inteleg (poate engleza mea nu e perfecta) e:

"One thing that does stand out is the fact that all the induction kits seem to offer similar performance gains, of around 13 - 14 bhp. This would seem consistant with actual power gains that have been confirmed by using a rolling road."

rolling road ? what's that ? masina merge pe drum sau drumul merge sub masina ? nu au fost puse pe dyno ? Cresterile de putere sunt in jur de 4-5% (13-14 cp la o masina de 300 cp). dar un dyno-chart ar fi fost mai elocvent. De asemenea e evident ca masina va "suge" mai mult aer la 120 la ora decat stand pe loc (mai ales daca masina are si o priza de aer care "forteaza" aerul in fitlru)... cresterea de putere se manifesta stand pe loc sau la 120 km/h...

Ar fi fost interesant sa se masoare si consumul masinilor cu cele 3 filtre (respectiv cu cel stock).... desi la o masina de 300 cp e irelevant consumul.


ROLLING ROAD se refera la dynamometer - dyno. Caci ala are niste cilindri care se invirtesc...si este ca si cum masina ar merge pe drum dar sta pe loc.

La ce masina de 300 CP te referi ? La a mea ?
HalbaSus
QUOTE(f1anatic)
ROLLING ROAD se refera la dynamometer - dyno. Caci ala are niste cilindri care se invirtesc...si este ca si cum masina ar merge pe drum dar sta pe loc.

La ce masina de 300 CP te referi ? La a mea ?


Nu, pe pagina unde e afisat testul cu cele 4 filtre:

"All filters were tested on a modified (300ps) JZA70 Toyota Supra for power gains. "

Latter edit: daca masinile au asa crestere pe dyno (stand pe loc) atunci cresterea de putere ar trebui sa fie foarte mare la viteze mari. Sincer ma cam mira aceasta crestere de putere... Cred ca testbed-ul folosit ar fi trebuit sa fie o masina nemodificata deoarece o turbina puternica respectiv o alimentare cu combustibil mai "darnica" au nevoie de muult aer iar filtrul stock pur si simplu nu poate face fata. Dar simpla montare a unui filtru sport pe o masina stock nu cred ca aduce o crestere procentuala atat de mare la o masina care sta pe loc... poate sunt eu toma necredinciosul dar asta e... la fel si cu schimbarea evacuarii, nu cred ca schimbarea ei la o masina stock ajuta foarte mult.

M-am tot gandit sa fac un test cu masina mea si 3 filtre (stock, K&N in cutie si metalic) si sa incerc rezultate 0-50, 0-100, 80-120... problema e ca testele sunt cam greu de realizat "on an open road" iar cum circuite pe aici nu prea sunt... plus ca nici timp foarte mult nu am. De dyno nici nu se pune problema ca in Oradea nu exista... si chiar daca ar exista ar fi destul de scumpa treaba.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.