Legat de furtul masinilor si sistemele de alarma care pot impiedica sau nu astfel de actiuni pot sa va povestesc o intamplare reala cu final fericit.
Acum doi ani am lucrat la o firma care producea si comercializa sisteme auto de alarma si logistica via GPS (hardware & software) rolul meu fiind acela de a dezvolta aplicatii software pentu clienti isai si pentru centrala....
Intr-una din zile aflu de la un operator ca s-a furat un vehicul Toyota Landcruiser echipat cu sistem de la noi...scenariul a fost similar cu cel expus anterior...omul a scos masina din garaj, a lasat-o nesupravegheata cu motorul pornit in timp ce inchidea garajul, timp in care cineva s-a suit in masina si la revedere...sistemul fiind dezarmat nu a mai trimis alarma in centrala in urma careia masina putea fi localizata si blocata...proprietarul a sunat in centrala, prea tarziu insa,deoarece vehiculul nu a putut fi apelat prin GSM canal date si localizat...explicatia logica fiind lipsa semnalului GSM, deci un subsol, garaj, ecranare, etc..
Omul nereusind sa-si mai recupereze banii de la asigurari deoarece nu a avut ambele perechi de chei si-a cumparat alta masina Toyota pe care pe asemenea avea sistem satelitar de la firma respectiva...masina fiind achizitionata de la un dealer de vehicule Toyota care monteaza implicit sisteme de urmarire prin satelit...pentru a recupera masinile in cazul in care proprietarul nu mai plateste rata si nici nu mai e de gasit...adica daca nu platesti, firma de leasing suna in centrala, vehiculul este localizat, blocat, sterse cheile dallas si telecomanda ca sa nu mai fie recunoscute...dupa care firma de leasing vine la locul respectiv si ridica masina...s-au intamplat astfel de situatii, insa de furt ca cea descrisa mai sus, NU...era ceva nou.
Buun.
Dupa o luna de la eveniment aflandu-ma prin centrala, singur deoarece operatorul de pe tura era plecat pentru 5 minute, am primit o alarma de portiera de la o toyota landcruiser pe care am localizat-o in chisinau...nu stiam detalii despre masina furata cu o luna in urma si nu am realizat ca era vorba despre una si aceeasi masina asa ca am respectat protocolul si am sunat proprietarul...i-am spus foarte relaxat ca masina se afla in chisinau ca cineva incearca sa-i deschida usa si daca poate sa verifice...
...omul s-a blocat si m-a pus rapid in tema ca el e pagubitul si ca masina e furata...mi-am dat seama imediat ca am facut o gafa dar si eu si omul respectiv eram bucurosi la gandul ca masina ar putea fi recuperata.
Am sunat la Udriste unde prin canale private le-am trimis alarma cu toate datele de rigoare, ei de asemenea au vizualizat masina pe harta urmand conform protocolului sa intervina prin mijloace proprii...de aici incolo nu mai era treaba noastra....trebuie sa specific ca la Udriste pe langa centrala lor proprie Gazela...firma unde lucram le donase o centrala Satpol unde noi le trimiteam alarmele primite si care se dovedeau a fi reale si nu greseli de telecomanda ale proprietarilor...ei la randul lor putand vizualiza pe monitoare exact ce se vedea la noi pe monitoare si asta in timp real.
Deci si noi si ei vizualizam masina cum se misca prin Chisinau, vorbeam la telefon si le dadeam datele pe care le doreau, clientul astepta...era o tensiune mare deoarece comunicatia dintre noi si masina se intrerupea des, in chisinau deci roaming, canalul de date functionand prost.
la un moment dat am fost sunat si de un tip care s-a dat de la crima organizata...cei de la Udriste au pasat cazul la ei...i-am explicat toata situatia, datele despre masina le aveau, pozitia masinii o aveau cu intreruperi insa....
Ei au luat legatura cu Interpolul dar pot sa va spun ca s-au miscat foarte greu ...alarma a fost primita in centrala pe la 16 si cu interpolul s-a luat legatura dupa 4 ore, eram foarte tensionati, nu mai avusesem astfel de situatii in centrala, politia avea protocoalele sale interne, trebuiau instiintati nu stiu ce personaje care nu erau de gasit samd, clientul suna de zor sa afle daca i-am recuperat masina, masina uneori nu mai putea fi localizata samd. :bash:
Interpolul a luat legatura cu politia din chisinau si practic totu ldevenise un fel de telefonul fara fir...ne intelegeam ca dracu....
Oricum cert este ca la fata locului se pusesera in miscare insa aparut alta problema...masina respectiva cu numarul sau culoarea stiute de noi nu era de gasit....
O alta problema era ca nu aveam detalii pe harti pentru chisinau...impreuna cu alti doi operatori am descarcat de pe net harti detaliate pentru chisinau, le-am tras in coordonate/vectorizat cu aproximatie si am furnizat date mai detaliate despre pozitia masinii.
Degeaba!!
Masina nu era de gasit...nu statea locului, samd
Toata agitatia asta a tinut pana dimineata la ora 6 cand masina stationand mai mult de o ora a fost localizata de politistii din chisinau dar avea alta culoare, alt numar de inmatriculare si omul care o detinea avea acte in regula pe ea...TOTUL ERA PERFECT!
Mai mult decat atat, nu puteau sa retina masina mai mult de 24 de ore, trebuiau trimise celelalte chei din romania pentru a proba teoria politiei romane altfel masina trebuia sa fie repusa in circulatie.
In fine, s-a rezolvat pana la urma si omul si-a primit masina.
Cam asta ar fi...deci se poate