Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Marea tepuiala Romcar, Tiriac AUTO, CASA AUTO si tot grupul.
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
cosmin45741
Azi am facut reviziaa 30000 km (de fapt 25000 ca fac din 12 in 12 ca prostu) la a mea Mazda 6 diesel M-a costat nu mai putin de 10.7 ,milioane...
Va dau copy la mail-ul care l-am trimis la Romcar si sa-mi spuneti ce parere aveti de GOLANII astia:
"As vrea sa-mi explicati si mie un fenomen tare ciudat, tipic made in Romania...
Am facut azi la voi o revizie pt o Mazda 6 diesel si m-a costat 10.7 milioane...la 30.000 km...
Un amic de-al meu a facut o revizie in urma cu 2 saptamani la un C Klasse, tot diesel, la acelasi service, la 20000 km si l-a costat 8 milioane...(adica din 20 in 20000).
Ei acum vreau si eu sa-mi raspundeti cum dracu costa in Romania revizia cu 78% mai mult la Mazda decat la Mercedes (pe mine ma costa 10000 km 7.130.000, iar pe posesorul mercedesului 4 milioane)???
SA VA FIE RUSINE!!!! Oricum am de gand sa va fac o maaaare reclama negativa pe acest subiect si voi comunica inclusiv la Mazda.com (voi traduce exact acest mail)...
La revedere"
Ei ce parere aveti???
M A R I U S
Da unde ai facut frate revizia?In Bacau?
cosmin45741
la BV, CASA AUTO

si nu ma iritam asa tare daca nu aflam de mercedes...da-o naibii de treaba :evil:
Cornel2
sa ne bagi si raspunsul lor...daca nu o fi prea greu sa se deranjeze ei "pentru atat"...
krysty
daca as fi reprezentant Casa Auto nici nu m-as obosi sa-ti raspund. limbajul e unul cat se poate de lipsit de cel mai elementar bun simt ca sa nu mai zic ca te-ai dus de bunavoie la ei, deci se prezuma ca le-ai acceptat conditiile.

"As vrea sa-mi explicati si mie un fenomen tare ciudat, tipic made in Romania..."

"Ei acum vreau si eu sa-mi raspundeti cum dracu costa in Romania revizia cu 78% mai mult la Mazda decat la Mercedes"

"Oricum am de gand sa va fac o maaaare reclama negativa pe acest subiect si voi comunica inclusiv la Mazda.com"
cosmin45741
poate e asta defectul meu, limbajul TOTAL lipsit de bun-simt, dar in nici un caz atitudinea, comportamentul si intr-un cuvant excrocheria lor fara limite...
pana cand in tara asta o sa persiste genul asta de personaje si afaceri??? e revoltator si umilitor pt noi toti si poate ca, ar trebui sa facem toti cate ceva sa indreptam ce se mai poate...daca se mai poate, pt ca a devenit un fel de "way of life" national teapa...
adi45619
Mai bine treci pe la ei si ii pui sa iti explice ce au schimbat la masina. Le ceri lista de preturi la toate produsele si incepi sa aduni sa vezi daca iese totalul lor. Daca iese mai putin ai motiv sa ceri socoteala.
Nu stiu daca ai citit ce am postat eu despre sevice-ul Kia. Au incercat sa ma insele dar eu aveam lista de preturi cu TVA cu tot si imi facusem temele de acasa, asa ca nici o sansa sa dau cat cereau ei. biggrin.gif
Sebastian50312
Nu dispera!!!Am si eu un Peugeot 307 si reviziiletot atat ma ajungeau
cosmin45741
bai oameni buni, nu ma deranjeaza cat am dat ca bani, ma deranjeaza ca intretinerea la mazda costa cu aproape 80% mai mult decat la mercedes (din aceiasi clasa) si la acelasi service...asta nu pot sa pricep...
guerilla
poate la mercedes au schimbat doar uleiul si lichidul de parbriz si de asta au taxat doar 8 milioane.
la tine ce scrie ca a fost schimbat?
te-ai uitat pe deviz sa vezi defalcarea cheltuielilor? cate ore de manopera ti-au facturat, ce piese, cat costa....
pentru ca daca tu bagi ulei de la ei (la valoare tripla fata de magazin) sau lichid de parbriz (cred ca la astea poti inzeci valoarea de magazin) atunci se explica suma uriasa.
din cate stiu ora de manopera e foarte ridicata.
daca te consoleaza, la un accent revizia te poate duce pana la 12 milioane.
CRG
1. Am schimbat ieri uleiul (dupa primii 3,000 de km de rodaj) la Inscut (service Mazda pentru Automaz) + filtrul de ulei. Cat credeti ca m-a costat? 2.4 MROL cu tot cu spaga la mecanic. Explicatia: voiau sa-mi bage Valvoline semisintetic, da' am fost pe faza langa mecanic si l-am rugat sa-mi bage full sintetic de 5W 40 (tot Valvoline). Nu s-a mai obosit tipul de la Receptie sa-mi schimbe factural. Oricum ar fi costat cu aprox 600 KROL in plus, adica 3 MROL. Detaliat factura: 1.1 MROL uleiul, 700 KROL filtrul ulei, 500 manopera si 100 spaga.

Concluzia: aveti grija ce ulei va baga astia in service, poate va baga semi- dupa ce voi aveati full sintetic in motor..... :bash: Stim cu totii ce impact are asta pentru motor.


2. Va povesteam ce de kko sunt cei de la Romcar, ce impresie mi-au lasat cand am mers la Cernica sa-mi schimbe bara fata rupta (f. putin) de noua. Ei bine, nu mi-am dat seama atunci, dar m-a luminat un coleg de suferinta: de fapt schimbasera bara mea cu bara altuia, masina lasata acolo. Nu stiu daca era noua (era o M6 sport) sau in service, ideea ca in acest moment omul ala are bara mea si nici nu stiu daca o sa-si dea seama. Ceea ce nu poate decat sa ma revolte cand imi zice sa iau loc la Receptie, ca n-am voie in atelier.
Concluzia : Mare grija aveti cu Romcarii astia, ca schimba componentesi piese!!!!
cosmin45741
factura detaliata:
valoare piese:
Filtru polen: 41.18 euro fara tva
Filtru aer: 31.09 euro fara tva
filtru mororina: 53.78 fara tva
ulei aral 5w30 35.71 fara tva (de asta nu-mi pare rau) blush.gif

manopera: 3 milioane cu echilibrare roti, care cica e obligatorie, desi le echilibrasem in urma cu 1000 de km si merg mai prost ca inainte...

iar prietenul meu a facut revizia de 20000, deci cred ca a schimbat cam tot ceea ce am schimbat si eu
James Kilowatt
Am mai scris undeva asta.
In Fr, de exemplu, ulei mobil sintetic 22E tti
Filtru aer 12E tti
Filtru ulei 8E tti
pe taramurile mioritice, preturile sunt duble.
Forfait schimbat ulei (sintetic Mobil, Motul, Elf) + schimbat filtru ulei + manopera 45E tti. La noi, din cate vad, e dublu. Probabil ca vilele din Romania sunt ale mecanicilor auto! smile.gif
cosmin45741
imi retrag cuvintele, de fapt adaug:
nu e teapa numai a celor de la romcar, ci e un fenomen global...
am citit pe diverse forumuri o groaza de replici la subiectul asta, spre ex un francez pe care il costa revizia mult mai mult decat la un bmw3, http://www.autovalley.fr/avis/MAZDA/6.html, samd...
probabil ca japonezii vand masini mai ieftine, atragand astfel clientela si recupereaza apoi cu intretinerea...fain, nu? slava domnului ca sunt destul de fiabile, oricum am de gand sa scap de ea inainte de terminarea garantiei...

pt madalina, cat costa revizia la un avensis diesel si daca stie cineva cat e si la accord???
Andrei Suzuki
Nu la toate japonezele e asa.Cel putin nu la diesel.
La Suzuki a costat prima revizie 4.200.k (cu tot cu teapa data de ei).biggrin.gif
adi45619
QUOTE(cosmin45741)
manopera: 3 milioane cu echilibrare roti


Dar daca e in garantie, de ce ai platit manopera?
Iulian HondaFan
cosmine un sfat:

intreaba cat e pretul inainte sa ii lasi sa se apuce de treaba.

pretul este imens si pt. aici. in general pana la 50K mile (i.e. 80k km) nici o revizie nu costa peste 300USD nici la masini de lux.

nu cred ca e cazul sa faci generalizari de tipul asta: "japonezii vand masini mai ieftine dar se scot la piese si intretinere" ca e f. probabil ca e fals.

iata cat costa revizia de 20K mile (32K km) aici la o Mazda6 V6 hatchback:


la tine poate sa fie mai mult ca ai diesel dar nici chiar asa...
Andrei Suzuki
QUOTE(adi45619)
QUOTE(cosmin45741)

manopera: 3 milioane cu echilibrare roti


Dar daca e in garantie, de ce ai platit manopera?


Manopera si consumabilele (ulei,filtre) n-au treaba cu garantia.
madalina
Mie mi se pare mult zgomot pentru nimic.

Ti-au luat chiar putin. Mie la revizia de 30.000 miu-au luat 25.000.000 lei (douazecisicinci milioane lei) la romcar. Au schimbat si placutele de frana ce-i drept.

Si bonus m-a numit portarul nesimtita!

O revizie oobisnuita la inscut e 12.000.000 lei la 626. Asa ca mie mi se pare normal pretul pentru Mazda in romania, unede platesti 18euro+TVA la manopera, unde adaosul comercial este urias la piese!

La toyota, la yaris o revizie este 2,2-2,5 miliaone lei vechi.

Iar la Avensis a postat cioneva cat a platit pe topicul dedicat si a platit mai putin decat am platit eu la yaris (cu 100.000-200.000).

Din acest motiv nu imi mai iau o alta masina din grupul Tiriac, desi sunt super multumita de mazduta mea! Iar Mazda 3 imi place extrem de mult!
andrei63540
Da, astia de la Romcar sunt tigani rau de tot, au adaos ff. mare la piese si manopera e foarte mare. Sfatul meu daca luati o masina noua sau sh e sa o luati direct de dincolo ca oricum garantia in 95% din cazuri nu e necesara. Eu asa am facut si nu merg nici macar la revizii, ii dau doar ulei, filtre, placute frana, echilibrat roti si alte chestii din astea mici. Cand se apropie de 100 000 o vand si iau alta noua tot din Germania, garantia nu imi trebuie (e oricum diferenta mare intre o masina pe care o iei din fabrica din Germania si una facuta pentru export).
Alex-F1
Mmmmda.....e de inteles de ce e lumea asa de revoltata.....fiindca tepari ca cei amintiti mai sus ne vor face de rusine in cazul in care vom intra si noi in UE din 2007.... :evil: Dar io inca sper totusi ca se va gasi ac si pt. cojocul lor cat mai repede cu putinta....desi....cred ca la noi acest flagel nu va putea fi starpit niciodata!!! Stiti vorba aceea: "avem o tara frumoasa, dar pacat ca-i locuita"!!!
Cu masinile noi....e hotie pe fata....deja io m-am saturat pe cati i-am auzit plangandu-se de aceleasi treburi ca voi! In stilul asta, io nici daca o sa am vreodata bani de-o masina noua, n-as lua-o nici mort din Romania.....mai bine merg dincolo si iau chiar si-un SH, dar macar stiu ca nu le mai bag nici un leu in buzunar hotilor din Ro.... :brave:

Vorbeamos
ALEX
Sebastian-58
Inca o remarca la cele spuse de tine - pe langa faptul ca astia iti iau pana si banii pe care nu-i ai, majoritatea fac o munca de mantuiala, iti preda masina cu un "bonus" de jeg pe scaune, volan, etc. Cand iti desface filtrul de ulei, jumatate din continut ajunge pe motor (bineinteles, in loc sa-l stearga, il lasa acolo), un sfert pe mainile mecanicului, 10% pe hainele mecanicului, si o cantitate nedefinita (variabila in functie de anii de acasa) pe volanul, schimbatorul de viteze, cheia de contact si pe scaunul masinii. Daca ai tapiterie bej, sevede cel mai bine.

P.S. Bineinteles, atunci cand urca sau coboara din masina ta, piciorul lui iti lasa tot felul de linii pe tapiteria portierei tale....
geeoo30
uite motivul pentru care refuz sa cred ca intretinerea e mai scumpa la o masina SH decat una noua.
Multi spun ca e costisitor un sh la intretinut si din experienta proprie si din ce citesc aici despre masini noi ma crucesc.
guerilla
nu mai generalizati in privinta service-urilor.
nu toti sunt la fel ca cei din bucuresti si nici in bucuresti nu toti sint de aceeasi joasa speta ca cele doua grupuri bine cunoscute smile.gif
si cine spune ca o masina SH e la fel la intretinere ca una noua...
gabi63320
Asa cum am mai scris undeva pe aici, din experienta va spun ca preturile difera foarte mult de la service la service.
Exemplu> in Iasi, la un service de marca, cu dotare si renume ca sunt cei mai buni, un prieten a facut o revizie la daewoo cu 3,8 mil lei;
eu, la alt service, mai ascuns si nu foarte fatos, aceesi revizie, cu aceleasi consumabile (aceeasi marca) - 2 mil. lei;
Diferenta de pret se vedea in interiorul primului service, care avea dotare super, cladire noua, salopete noi etc. Dar ce ma incalzeste pe mine chestia asta. Mi-au facut atreaba cu bani mai putini si de aceeasi calitate? Sunt multumit.
Asta e politica in Romania, faci o investitie adevarata intr-un atelier adevarat, da tre sa iti scoti repede banii, daca se poate instant, aplicand preturi imense.
malin34426
Daca ar fi numai problema reviziilor sau intretinerii scumpe , nici n-ar fi asa rau. Dar ce ziceti de ce a patit o clienta care a luat un Ford Focus prin Porsche leasing si conform contract a trebuit sa se asigure la Alianz- Tiriac, si sa faca reparatiile si reviziile in garantie numai la Ford Baia Mare si reparatiile de tinichigerie numai la Casa Auto Oradea. La cat de "Fiabiala" a fost masina, in primii doi ani a reusit sa circule cu ea doar 6 luni (isi vedea masina circuland prin Satu Mare ,iar de la service ii spuneau ca nu e gata inca. Colac peste pupaza , are un accident in Ungaria , aduce masina in tara la Casa auto Oradea conform obligativitatii impuse de alianz si Porsche leasing,. unde o reparatie de max 1luna a durat alte 4. Ia masina facuta si pe drum spre casa se gripeaza motorul(uitasera sa puna uleiul si sa verifice senzorul de ulei al carui fir se rupsese la accident). In tot acest timp ea si-a platit cuminte ratele desi a folosit masina doar 8 luni din cei trei ani de leasing restul fiind prin service-uri. Duce masina inapoi si cei trei "muschetari" C.Auto, Alianz, Porsche leasing, incep sa o trimita de la unul la altul si sa spuna povesti ca de fapt motorul nu s-a oprit la accident si ca unghiul la care s-a inclinat masina nu a permis captarea uleiului, de parca ar fi fost vina clientului si nu exista casco. ca sa poata beneficia de masina , plateste reparatia de motor (2000 Euro) si ia masina . Intrucat nimeni nu considera ca trebuie sa achite pagubele motor si stationarea, clientul incearca sa propuna reducerea ratei finale (3100 euro cu costul reparatiei motor) . Nu numai ca de la Bucuresti de la P-leasing nu i-a aspuns nimeni , dar s-a trezit cu
unii care doreau sa ridice masina pentru neplata ratei finale desi nu trecuse-ra 48 ore de la scadenta si nu fusese contactata de nimeni dupa adrese trimise de avocat si firma de consultanta auto(cu conf de primire) timp de doua luni. Dar , nu trebuie sa ne mai mire nimic , bine a zis ...
"Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul!". La multi ani !
cata64888
Am citit cu interes discutia .
Cred ca sunt pareri corecte si pro si contra .
Am sa va spun si eu parerea mea in calitate de ... bishnitzar .

Putini oameni in Romania isi recunosc limitele . Asta se traduce in practica prin alegeri total neeconomice pentru bugetul lor . O persoana care doreste sa cumpere o masina noua trebuie sa tina cont de mai multe lucruri , printre care :
- tara de fabricatie a masinii ( sau continentul ...dupa caz :-) )
- costurile ulterioare de intretinere , si tariful vamal aplicat pieselor de schimb .
- utilitatea masinii in cadrul posibilitatilor si nevoilor familiei .

...din pacate , pe romani ii incanta forma , consumul si cel mai tare ...ei bine , nu va mint ...CULOAREA ;-) .

Motiv pentru care ,de cele mai multe ori , nu au nici cea mai mica idee despre inovatiile tehnologice inglobate in masina lor ... si nici despre micile disfunctionalitati pe care o tehnologie noua ( si care nu a avut la dispoztie elementul TIMP pentru a-si demonstra fiabilitatea ) le poate avea .

Multe masini de FIRMA ...nu mai se fabrica in tarile de origine ale firmei , ci in tari subdezvoltate datorita costurilor mai mici de productie .
De aici si calitatea proasta a fabricatiei . Multe piese care in acceptia noastra sunt PE VIATA ... au devenit consumabile . Acestea se schimba la servisarile periodice . Costurile de intretinere cresc astfel .
De cand a fost introdusa injectia controlata electronic , atat la Diesel cat si la Benzina , totul este gestionat de calculator . Asta e de bine , dar il si leaga pe client de reprezentantele care fac servisarile , datorita codurilor de acces ale calculatorului , criptate de obicei pe 32 biti ...adica tare greu de spart .
Atunci cand cumparati o masina foarte sofisticata , trebuie sa fiti siguri ca si lucrarile de intretinere sunt complexe si costisitoare . ( Apreciati voi daca asta e de bine sau de rau :-) ).

Revenind la subiectul principal :
Intamplator am trecut si eu pe la Casa Auto BV . Au mecanici buni ... dar putini . Au masini multe vandute ( vanzatori buni :-) ) ..vreo 240-280 bucati ...deci multe servisari de facut .
O problema mare este si aceea ca vand 10 marci de masini .
Fiecare marca are cel putin 5-6 modele .
Fiecare model are cel putin 2-3 motorizari .
Datorita faptului ca sunt universal specializati , probabil ca nu fac fatza excesului de informatie .
Deoarece nu pot sa acopere lucrarile cu meseriasii buni ( care , repet , exista ) mare parte din lucrarile de servisare sunt facute de mucosi care nu fac diferenta intre un reductor si un diferential central ... de fapt pana si termenii le sunt straini . Mecanicii buni dau indicatii celor mai putini priceputi , iar acestia executa ceea ce inteleg ei ...adica nici 50 % din indicatie .
Casa Auto BV nu este reprezentant direct . O parte din sumele incasate de la clienti se duc la firma mama ,,Tiriac Auto ,, .
Totusi ... o suma de 10-12.000.000 lei ...nu reprezinta o avere .
Un schimb de ulei sintetic + filtru + manopera .... ajungi pe la 6-7.000.000 .
O testare pe calculator ...obligatorie ...urca pe la 800.000 - 1.000.000

Insa , este normal sa ceri un desfasurator cu lucrarile efectuate si consumabilele schimbate . Daca acestea corespund cu realitatea ... e KO .
Daca nu , exista Protectia Consumatorului .

Inchei prin a sugera celor care cumpara masini noi , sa se documenteze cu privire la costurile ulterioare ale intretinerii , atunci cand achizitioneaza o masina noua .

Cu dor si drag ... Cata Mircea ...ajuns bishinitzar de masini din dragoste pentru fenomenul auto ...si nu din considerente financiare .
cosmin45741
hai sa lamuresc niste aspecte, catalin:
-pe mine nu chiar ma afecteaza financiar ca o data la jumatate de an platesc 10-11 milioane, in loc de 6-7, e doar o chestiune de principiu...
-cu totii stim ca proprietarii reprezentantelor din RO practica niste adaosuri comerciale de prost gust, pe langa care, taxele vamale, tva-ul si alte accize sunt mai nimic
-in momentul respectiv eram f. revoltat deoarece, la acelasi service, intretinerea unei masini de valoare medie spre scazuta poate sa coste mult mai mult decat a uneia din clasa premium...intre timp am aflat spre exemplu, ca revizia unui a6 diesel (model 2005!!!) costa la controversatele reprezentante VAG cam 7-8 milioane, deci iarasi mult mai putin (si e vorba de o masina cu pret dublu)...iar informatiile de la dealer, inainte de achizitionarea masinii, nu au corespuns deloc realitatii, eu l-am crezut pe cuvant, fara sa pun mana pe telefon si fara sa ma interesez mai departe
-intre timp m-am mai consolat cu ideea, am aflat de la madalina ca se poate si mai rau (20 si ceva de milioane la un 626 e strigator la cer :bash: ), dar totusi faptul ca sunt constient ca iau teapa nu imi "vine bine la stomac", to hell with them!!! :minigun:
cata64888
:boxing:

...glumesc .
Cred insa , ca principiul conform caruia la o masina mai scumpa trebuie sa platesti servisare mai mare , nu este 100 % corect .
Am invatat la o materie imputzita tare ...si care se numeste ,,Calitologie ,, ...scrisa de unul care nu avea ce face cu timpul lui liber ...si conceputa pentru a tortura studenti inocenti , ca un produs inalt calitativ , ,,beneficiaza ,, datorita calitatii exceptionale , de mai putine lucrari de intretinere ( si in consecinta , mai putin costisitoare ) .
Din asta , eu am inteles , ca un produs scump , care nu se defecteaza usor , sau care are intervale de servisare mai mari , sau care nu necesita consumabile multe ... e mai ieftin la intretinere . :-)
Mazda este totusi o masina buna ..asa reiese din teste , insa trend-ul ...care va deveni religie pentru producatori , este acela de a ne lega 100 % de reprezentante . Din motivul asta vor vinde masini mai ieftine , pentru a atrage clientul si pentru a neutraliza concurenta , dar il vor prinde la servisare si isi vor scoate parleala .
Daca la asta se mai adauga si adaosurile si taxele percepute de dealer-i si de guvern ... vai de buzunarul nostru .
din cauza electronizarii excesive , nu vom putea sa scapam de reprezentante ...si cum asta se numeste monopol ...vom pati ce patesc toti consumatorii din monopoluri ...vom plati pretul fixat de ei :-( .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.