Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Suparat sunt Doamne si mai suparat - ABS
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Dan46669
Am un Golf 4 adus in Germania Intr-o zi cu soare s-a aprins pe bord beculetele ABS + senzor de atentie (stiti voi care). Am schimbat placutele de frane ca erau varza si dupa aia am pus masina pe un calculator la cei de la reprezentanta Seat --- surpriza: Nu functioneaza ABS cica motorasul nu mai merge...costa vre-o 15 milioane.... cica ar fi posibil sa fie dusi carbunii de la el...intrebare: acest motoras se poate remedia sau trebuie schimbat?
V l a d
service
Gociu75
Iti trebuie musai ABS? In mod normal, ABS iti intra foarte rar in functiune
Si te poti obisnui sa franezi f bine si fara ABS. Eu personal l-am deconectat, pt ca nu imi place. E zgomotos, iar daca franezi cu calm, e la fel de eficace, poate chiar mai eficace fara.
pretorian
Poate ai noroc sa gasesti la dezmembrari sunt mult mai ieftine beer.gif
Luka
QUOTE(Gociu75)
Iti trebuie musai ABS? In mod normal, ABS iti intra foarte rar in functiune
Si te poti obisnui sa franezi f bine si fara ABS. Eu personal l-am deconectat, pt ca nu imi place. E zgomotos, iar daca franezi cu calm, e la fel de eficace, poate chiar mai eficace fara.


Sincer, fara nici o suparare, mi se pare un raspuns absolut simplist, daca nu mai mult. Inteleg faptul ca tu l-ai deconectat pt ca nu iti place, insa aici nu e vorba de asa ceva. Intrebarea 'Iti trebuie musai ABS?' chiar e deplasata...La o adica, se poate intreba 'Iti trebuie musai aer conditionat?' sau 'Iti trebuie musai motor?'....
Chiar nu mi se pare corect sa spui ' daca nu mai functioneaza ceva, merge si fara'.
James Kilowatt
Hai sa nu exageram. Fara ABS poti merge foarte bine, fara motor nu. Decat un ABS cu probleme, mai bine fara ABS deloc!

E clar ca solutia propusa nu e una ideala, cea ideala tine de cata sansa ai cu mecanicii si cat de mult esti dispus sa cheltui.
Luka
N-am zis ca nu se poate merge fara ABS, cum la fel n-am zis ca nu se poate fara aer conditionat. Fara motor mai greu un pic... biggrin.gif
Insa, atata timp cat ai o masina cu niste dotari, mi se pare stupid sa nu le folosesti si sa nu te ajute cand este cazul. ABS-ul chiar ajuta, este clar, si pot aparea oricand situatii in care poate face diferenta.
Eu am ceva cu mentalitatea 'merge si-asa', asta mi se pare foarte daunatoare. Nu, nu merge si asa, trebuie sa mearga cum trebuie pt ca altfel ne tinem masinile cate 30 de ani (ca pe o dacie) si ne bagam surubelnita prin ele in fiecare saptamana. Stiu ca exagerez, dar o fac pentru a se intelege cat mai bine ce vreau sa spun.
Pana la urma, nu ai nevoie in fiecare moment de ABS, ESP, aer conditionat, casetofon, airbag sau mai stiu eu ce, insa sunt momente cand pot insemna evitarea unui pericol (evident, ma refer la cele ce privesc siguranta). Si atunci, poate ti-ai fi dorit sa ai acel sistem ca sa te salveze pe tine sau pe un pieton. Stiu ca exista si notiunea de simplism la masini, insa ar fi bine ca atunci cand masina e dotata cu un sistem anume (mai ales unul ce priveste direct viata cuiva) sa functioneze acel sistem mereu si sa fie gata oricand.
Gata, c-am scris prea mult si va plictisesc.
Luka
Plus ca intrebarea a fost la obiect: ''intrebare: acest motoras se poate remedia sau trebuie schimbat?''
Nu s-a intrebat ceva de genul 'merge si fara ABS?'.
Eu am avut ceva cu raspunsul dat la aceasta intrebare.
James Kilowatt
Indiferent ce am raspunde noi, mecanicul iti va sugera probabil vaianta cea mai scumpa, adica a schimbarii.

Iar daca ii vei propune remedierea motorasului sau schimbarea carbunilor iti va raspunde ca are ceva impotriva atitudinii tale de "lasa ca merge si asa" si ca ei nu fac compromisuri in privinta sistemelor care salvaza vieti biggrin.gif. Este foarte posibil ca lui ideea remedierii sa i se para o improvizatie.

Off topic
Eu am ceva impotriva mentalitatii "masina face diferenta" in materie de securitate. Daca ar fi adevarat accidente ar avea doar cei cu Dacii, la fiecare 10 km, iar cei cu BMW aproape niciodata. Diferenta o face soferul, nu masina!
Gociu75
Decat un ABS carpit, mai bine fara. Il carpeste, zice "ok, am ABS" calca frana pana la fund, ABS-ul nu intra, blocheaza rotile si buf. ABS-ul nu face minuni, mai ales cand nu este sigur, cum sincer cred ca e cazul lui. Decat un sistem pe care nu te poti baza, mai bine fara. Un picior bun, face mai multe decat 10 ABS-uri. F multi se bazeaza exclusiv pe electronica si pe sist de siguranta ale masinii si nu e o idee stralucita
Luka
Pai eu n-am zis ca mai bine carpit decat deloc....am zis ca sistemul merita si ca te ajuta. Daca mecanicul de la un service serios ii spune schimba-l de tot, atunci asa ar trebui sa faca. Aaa, ca n-ai bani sa faci asta.....problema lui ca are o masina pe care n-o poate intretine. Trist, dar asta e...

Si iar off: MR, masina poate face diferenta. Nu toti suntem atat de priceputi la volan, iar o masina buna poate ajuta. Cei cu BMW pot face accidente pt ca, in general, si masina te indeamna s-o 'calci', insa eu cred ca ai mult mai multe sanse sa scapi dintr-un accident intr-un BMW la 150 km/h decat intr-o dacie 1310 la 110 km/h. La masini egale, soferul face diferenta, dar nu are sens sa compari un BMW dotat cu tot ce se poate in materie de siguranta cu o dacie 1310 ce are doar centuri (si nici alea cine stie ce). Scuze pt off atat de lung.
James Kilowatt
O dam iar in off topic. Daca masina face diferenta, atunci eu nu mai ies din casa. Nu toti sunt super soferi, insa daca nu esti sigur pe tine nu te obliga nimeni sa mergi cu 200 indiferent de masina. Intotdeauna trebuie sa mergi in asa fel incat sa fii in siguranta indiferent de masina si de electronica. Iar daca lovesti un pieton cu Dacia, sau cu BMW-ul, vina e exclusiv a ta, sau a lui, nu a masinii. (cu exceptia cazului in care iti apare un defect in clipa aia). Electronica iti poate corecta micile greseli, nu marile tampenii, si nu te scuteste in nici un caz sa fii prudent, iar absenta ei nu este o scuza pentru provocarea unui accident.


In ce priveste service-urile, sunt niste afaceri, indiferent cat de serioase sunt. Iar motivele pentru care ti se recomanda o solutie si nu alta nu vin intotdeauna din ratiuni tehnice, ci si din ratiuni economice. E mult mai simplu sa schimbi motorasul cu totul in jumatate de ora si sa fii taxat 15 milioane decat sa-l scoti, sa-l repari, sa-l pui la lor ( deci aceeasi jumatate de ora + reparatia motorasului) si sa taxezi 5 milioane. Chestia asta nu e doar in Romania. Afara e justificat, poate, avnd in vedere salariul unui mecanic, insa in Romania se cam exagereaza cu preturile de service, uneori mai mari decat in UE.


Off topic iar. Poate asta ar trebui discutat intr-un topic separat... electronica asta poate e putin cam devenit un mit, intretinut si de constructori. Incearca sa ne faca sa credem ca nu putem trai fara ea, ceea ce e fals. Desi e folositoare, nimic de spus, exagerarea in privinta calitatilor ei strica si e periculoasa. In Franta e o reclama la C4 deosebit de stupida din punctul asta de vedere...

In plus, daca doar piesa aia costa 500€, probabil ca tot ABS-ul o fi 1500. O chestie pe care o cumparam fara sa fim intrebati, pentru ca nu avem de ales. Asa ca au tot interesul sa ne convinga ca e vitala.... Microsoft a fost dat in judecata pentru ca-ti baga pe gat soft pe care nu-l vrei odata cu windowsul, insa pe astia cu masinile nu-i injura nimeni ca-ti baga optiuni pe care nu le ceri.
Daca ar oferi acelasi model cu 3000€ mai ieftin pentru ca nu are ABS, franare de urgenta si ESP, eu as da banii fara sa ezit. Si fac pariu ca nu sunt singurul. Si fac pariu ca nu as face mai multe accidente decat daca as avea respectivele sisteme. In plus, as avea mai putine dureri de cap cu motorase care crapa.
Luka
Ma rog, fiecare are un punct de vedere. Insa, din ce am observat, nu suntem chiar pe planuri paralele. Nici eu nu cred ca electronica este aceea care iti corecteaza tampeniile, ci numai te ajuta in diverse situatii. Evident ca daca ai tras total aiurea de volan cat sa iesi in sant, nici mama lui electronica nu te ajuta. E o chestie de nuanta.
Cred ca partea cu service-ul este in mare parte adevarata, insa, din pacate, eu unul nu stiu aproape nimic despre partea mecanica si electronica a masinilor si imi este si paralel domeniul. Concluzia e ca trebuie sa-l cred pe mecanicul ce-mi spune ceva. Asta e, am luat teapa si o sa mai iau, dar n-am ce-i face pt ca nu ma intereseaza domeniul (mecanica, electrica) astfel incat sa invat mai mult.
Poate intr-adevar, ar fi bine sa deschizi topicul ala despre sistemele de pe masini, despre electronica 'buna' si cea inutila. Desi, parca am mai vazut discutii de genul asta.
Scuze din nou pt off topicul masiv.
Valentin50014
OFF TOPIC
Ati dat-o rau de tot in offtopic. Initiatorul acestui topic nu cred ca are dispozitia necesara de a citi parerile noastree care nu au nici o legatura cu problema lui...

@Dan: prin motoras te referi la pompa ABS? Dupa cate stiu este capsulata. oricum ar fi, solutia sugerata de Pretorian mi se pare cea mai avantajoasa. Eu nu as incerca s-o repar deoarece nu as avea niciodata incredere in ea...
Luka
QUOTE(Valentin50014)
OFF TOPIC
Ati dat-o rau de tot in offtopic. Initiatorul acestui topic nu cred ca are dispozitia necesara de a citi parerile noastree care nu au nici o legatura cu problema lui...


gata, gata, ne-am mutat...scuze
Desi...sa stii ca il putea ajuta sa ia o decizie..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.