Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Virsta cutiei automate.
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Mojito
Anul trecut s-au implinit 100 ani de cind a aparut prima cutie de viteze automata. Se intimpla in 1904 si era montata pe un model STURTEVANT Automatic Tourer. o masina cu 7 locuri produsa la Boston intre 1904 si 1908 care la vremea respectiva costa 5000 dolari.Nu era propriu zis o cutie de viteze automata. Cea pe care o cunoastem noi a aparut in 1940 pe un OLDSMOBILE GM Hydramatic.

Azi in lume cutiile de viteze se pot imparti in 4 mari grupe:

1. Cutie de viteze cu convertitor hidraulic de cuplu.Este cea clasica.
2. Cutie de viteze cu variator continuu al turatiei CVT
3.Cutie de viteze-robotizata
4.Cutie de viteze cu dubla frictiune.

Din ce in ce mai multi europeni aleg varianta echiparii masinii cu o cutie de viteze automata. Protejeaza mai bine motorul ?
Ce ziceti ?
G e o r g e
protejeaza mai bine ambreiajul . si este mai comoda, mult mai comoda , la condus in oras .
Nicolae30758
eu sunt adeptul declarat al cutiei automate. in primul rand pentru ca nu imi place sa "mestec in benzina", iar in al doilea rand pentru ca mi se pare ca asta ar cam fi viitorul (probabil ca ma insel, dar asa imi place sa cred). oricum cutiile automate au evoluat extraordinar in ultimii ani si pot chiar asigura rezonabil chiar un condus sportiv, ceea ce in trecut nu prea era de asteptat in comparatie cu cutiile manuale. la inceput cand am trecut de pe "manuala" pe "automata" am facut si eu nazuri. dupa o saptamana insa nu ash fi revenit la cutia manuala. probabil si pentru ca sunt un tip comod, iar cutia automata imi asigura nivelul de confort pe care il doresc. altfel fiind tehnic un diletatant, nu po aduce nici un argument de acest gen in favoarea "automatei", asa ca sper sa-mi iertati lipsa unor argumente obiective. sunt convins ca starurile tehnice ale forumului vor dezbate mult mai informat dilema "manuala" sau "automata"
James Kilowatt
QUOTE(G e o r g e)
protejeaza mai bine ambreiajul . si este mai comoda, mult mai comoda , la condus in oras .



Chestia cu ambreiajul e demonstrata prin vre-un studiu?

MAjoritatea cutiilor automate reduc performantele si cresc consumurile.
Chestia cu comoditatea e adevarata, insa depinde de gust. Unora le place sa amestece in benzina, altora nu biggrin.gif
Mie mi-ar place cutiile secventiale sau robotizate, viteza sa o schimb tot cand vreau eu insa fara sa apas pe pedale si sa misc de manete smile.gif
robert
Nu protejeaza nici un ambreiaj.Mai degraba motorul,pentru ca se evita bruscarea lui. La cutiile automate sistemul este altul, cu un ambreiaj multidisc.Sunt foarte comode de condus, asta este principala calitate.Apoi se pare o cutie automata reduce consumul in oras, datorita schimbarilor "la timp" a treptelor, dar il creste pe cel extraurban.Dar sigur comoditatea este principala calitate.Una dintre cele mai evoluate este cea de la Mercedes,7-G TRONIC,care are sapte trepte+marsalier.E clar ca intr-un viitor destul de apropiat ponderea o vor detine cutiile automate,semiautomate,robotizate etc, in detrimentul celor manuale, care vor ramane numai pentru pasionati.Pacat!
James Kilowatt
Asta se cheama progres biggrin.gif Ne face viata mai usoara... si mai plicticoasa biggrin.gif Va trebui sa ne gasim alt hobby.

Oricum, intr-un viitor oarecare se va renunta probabil la motoarele cu ardere interna, asa ca probabil cutiile vor disparea oricum. Un shpan cu hidrogen cu fuel cells si motoare electrice nu va avea nevoie de cutie.
Mojito
1.Cutia de viteze automata cu convertizor hidraulic al cuplului. Este cea clasica.Acum in marea majoritate are 4 trepte dar poate ajunge si la 7.
Pro.
Conducere comfortabila si fluida.Poate transmite cupluri mari.
Contra.
Consumuri ridicate mai ales in oras.

2.Cutia automata cu variator continuu al transmisiei. Trece de la rapoartele scurte la cele lungi prin intermediul unei curele metalice sau a unui lant special.
Pro.
Condusul este extrem de comfortabil iar influenta asupra consumului de combustibil este neglijabila.Cu un condus atent se poate chiar micsora.
Contra.
Zgomot suparator la turatii inalte datorate frecarii dintre curea si angrenaj.

3.Cutia de viteze robotizata.Foloseste aceleasi angrenaj ca si cea manuala numai ca schimbarea vitezei se face prin impulsuri electo-hidraulice asupra unor electrovalvule ce actioneaza ambreiajul in locul soferului.
Pro.
Destul de ieftine,simple si robuste mecanic. Ai sentimentul conducerii sportive.
Contra.
Pot apare neregularitati in functionare datorita pierderilor de putere in diferite stadii de functionare ale motorului.

4.Cutia de viteze cu dublu circuit de frictiune. Este treapta superioara a celei clasice.Ultima noutate in materie de cutii automate.
Pro. Tot timpul condusului dau comfort si ce este mai important eficienta, transmitind mai multa energie cinetica rotilor.
Contra.Putine si f.scumpe la ora actuala.
Udo
Mojito, le zici bine, dar am si eu o mica intrebare:
CVTul de pe Jazzul tau, de care tip din cele 4 prezentate de tine dispune sau pentru aceasta cutie de viteze cu raport variabil continuu ar trebui sa faci o a 5a definitie?
Multumesc anticipat!
Paul46623
Jazzul lui Mojito are cutia automata nr. 2: cutia cu variator.
James Kilowatt
Cine are idee ce fel este cutia de pe viteze automata/secventiala cu 5 trepte de pe mitsubishi pajore turbodiesel de 160 CP? Am pus intrebarea si la topicul Mistubishi Pajero, insa nu mi-a raspuns nimeni. La test-drive mi-a dat senzatia uneia cu variator continuu, insa dealerul spunea ca e doar o "simpla" cutie mecanica robotizata, insa nu m-a convins.
G e o r g e
intreaba si aici :
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=6813&start=40
Skywalker
In marile aglomerari urbane se preteaza a avea o cutie automata este mult mai comfortabil asa iar intr-un viitor nu prea indepartat vor disparea toate tipurile de cutii de viteze pentru ca la motoare electrice nu trebuie asa ceva astea au alt principui de functionare fata de combustia interna. Oricum motorul electric bate la putere orice motor clasic.
malin34426
Timpul a demonstrat calitatile fiecarui tip de cutie (mecanica sau automata). Era evident ca o combinatie acelor doua va fi raspunsul final.
Si iata ca cutiile AGS (cutie automata autoadaptiva)au unit veleitatile celor doua cutii de baza, avind in componenta un arbore primar si unul secundar angrenate prin curele sau centuri, un ambreiaj uscat , multidisc, provenite din "mecanice " , dar si pompa de ulei, ambreiaje in ulei si unul doua mecanisme planetare legate de un cuplaj unisens (pt mers inapoi), provenite din "automate". Este intradevar cam "end line-ul" cutiilor, mai sus de AGS putand fi un AGS modernizat sau o noua inventie in materie de transmisii (atit cat vor mai exista motoarele cu ardere interna).
Si eu prefer cutiile automate , si cei care au condus mult in viata cu cutii mecanice stiu ca la un moment dat genuchiul stang cedeaza, mai ales daca ai un stil de condus cu multe schimbari de trepte. Comoditatea este evidenta si acum genuchiul e mult mai bine. Ambele mitsubishi le am cu CVA, celelalte sunt cu CVM, dar nu le mai folosesc la drum lung.
CVA are totusi un dezavantaj, viata mai scurta. Nemtii nu vand masinile cu CVA ce au peste 200 000 km datorita motoarelor (care ar mai duce-o
poate mult) , ci datorita cutiilor care pe la 250 000 dau semne de uzura ce odata aparuta este galopanta in evolutie la CVA.
Constructia AGS permite o viata mai lunga, dar inca au probleme tehnologice si am vazut si auzit de multe cazute inainte de termen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.