Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Consum de 0.0
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
Edi45845
Stiu ca cei de la Skoda se lauda cu un consum de 2.7 dar eu le-am luat-o inainte.Intimp ce conduceam Passatu TDI al unui prieten m-am apropiat de un semafor in panta.Am scos masina pe liber si am calcat frana.Surpriza consumul era de 0.0.Sa vedem cine scoate un consum mai bun. bicycle.gif Este real acest consum sau este doar o estimare? :wave:
G e o r g e
este un consum REAL ! in frana de motor calculatorul opreste carburantul pe injectoare biggrin.gif adica in frana de motor consumul este ZERO !

este adevarat smile.gif

PS cei de la skoda se lauda cu un 2.6 mediu !

cei de la toyota cu un 2.4 smile.gif
HalbaSus
Presupunand ca ai merge doar in jos ai putea avea un consum mediu de 0.00, defapt nici nu ti-ar mai trebui motor...
f1anatic
QUOTE(Edi45845)
Este real acest consum sau este doar o estimare? :wave:


Normal ca NU este real. Niet benzina...niet motor aprins...niet consum...Haraso ?

Benzina la injectoare este taiata dar nu are cum sa fie taiata de tot...altfel s-ar opri motorul. Iar tu ai scos-o numai din viteza. Singurele metode de a avea consum ZERO sint

1) Mergi la vale cu motorul oprit dar cheia pusa pe Accesories: FOARTE PERICULOS
2) Esti tractat/remorcat
3) Esti impins.
4) Esti in masina altuia

Cit de clara poate sa fie: ai motorul aprins...ai un consum de benzina. Mic, putzin , nesemnificativ, microscopic...TOTUSI este un consum. Daca ma uit la consumul instantaneu cind merg cu Subaru si o scot din viteza si vad...70-90 mpg...deci sa merg 70 pina la 90 de mile cu 4 litri de benzina...chiar cred ? NU sigur ca nu... Si apoi este consumul mai mic (plus alte avantaje precum acceleratzie daca e nevoie ca sa evitzi ceva etc) daca stai cu masina in treapta de viteza pina cind te opresti statzionar (ma rog pe ultimii 10 m acolo...o scotzi din viteza...)
G e o r g e
benzina la injectoare e taiata pana la o anumita turatie in frana de motor . chestie testata biggrin.gif de noi , un mic grup , pe motorul de la supernova. benzina este taiata pana pe la 2000 rpm parca .

acum , daca e taiata de tot , sau e un consum infim habar n-avem , pt ca echipamentele noastre nu permiteau asemenea investigatii .

consumul se aproprie de realitate , da , dar este doar temporar , daca e vorba de consumul mediu cucu , ala tot mare e biggrin.gif

morala : pentru un consum mai redus , folositi frana de motor !
Maff
Pentru consum 0.0 mai bine rugati un prieten sa va tracteze biggrin.gif..........
Florin42855
george are dreptate:
la frana de motor se taie alimentarea injectoarelor - pana pe la 1500 rpm parca la supernova de exemplu
si in mod cert la motoare mai noi au pastrat chestia asta
Virgil47474
QUOTE(Edi45845)
Am scos masina pe liber si am calcat frana. :wave:

masina pe liber nu prea inseamna frana de motor. blink.gif
haideti sa facem o mica analiza : se afirma ca pana la o anumita turatie (2000, 1500, nu are importanta!!!) alimentarea cu combustibil este oprita. practic, in acest moment, motorul se invarte datorita inertiei adica nu mai are loc combustie, ok?
presupunem ca intr-un astfel de moment (in frana de motor), calcam acceleratia.
ii rog pe cei ce afirma ca alimentarea cu combustibil este oprita in frana de motor sa continue rationamentul, adica sa-mi spuna cum se face de motorul reporneste.
robert
S-a mai discutat asta pe un topic, acum cateva luni parca.Si io sustin ca nu are cum sa existe consum 0,0l/100km, decat daca motorul este oprit.Stiu ca asta indica BC-ul de obicei in frana de motor(si nu pe liber), dar cred sincer ca un consum cat de mic treb sa existe.Virgil a pus o intrebare interesanta.
Edi45845
Eu asta am facut am scos-o pe liber, nu e nici o greseala.Eu doar v-am intrebat pe voi daca e real consumul de 0.0 .
Florin42855
ma gandeam la o treaba... la logan compul de bord nu arata nimic sub 20 sau 30 la ora parca... tre sa verific oricum... nu cumva o fi asa si la clio???
Luka
QUOTE(Florin42855)
ma gandeam la o treaba... la logan compul de bord nu arata nimic sub 20 sau 30 la ora parca... tre sa verific oricum... nu cumva o fi asa si la clio???


Nu arata nimic pentru ca asa este setat, probabil, sa arate consum doar daca depasesti 30 km.h. Cel putin, la mine asa e.
G e o r g e
arata - - ... biggrin.gif asa arata la "megane le" meu biggrin.gif
Andrei Suzuki
Si la mine arata -.- cand masina sta pe loc.In schimb,niciodata nu arata 0.0 . Cel mai putin arata 4.1,indiferent daca este scoasa din viteza si inca se misca sau e in frana de motor.
Luka
QUOTE(Andrei Suzuki)
Si la mine arata -.- cand masina sta pe loc.In schimb,niciodata nu arata 0.0 . Cel mai putin arata 4.1,indiferent daca este scoasa din viteza si inca se misca sau e in frana de motor.


Off; masina ciudata, dom'ne biggrin.gif

On: probabil ca fiecare producator are anumite setari in aceasta privinta; la Renault deduc eu ca pana la o anumita viteza (30 km/h) arata ---. In schimb, exista consum 0 cand esti in frana de motor (nescoasa din viteza); daca scoti din viteza, la exact aceeasi viteze arata consum 1, 2, 3...
Andrei Suzuki
Bai vezi ce zici de masina mea. biggrin.gif
Luka
Ia uitati-va la el.....mare masina :boxing:
Scuze de off.
Virgil47474
vad ca tot sustineti ca exista consum ZERO (daca se mai numeste consum :evil: ), dar nu va incumetati sa continuati rationamentul meu...
G e o r g e
virgil motorul nu reporneste ! se reia injectia de combustibil . la 2000 rpm ai cam 80 - 100 de injectii pe secunda , sau ceva in genul , crezi ca ai timp mort atat de mare incat sa sesizezi ?
Iulian HondaFan
consum zero sau aproape de zero se poate atata vreme cat masina merge din inertie. motorul este invartit de enegia inertiala acumulata de masina ( (masa x viteza in m/s la patrat)/2). de aici vine energia. de aceea motorul poate functiona si fara combustibil, numai ca el e partea pasiva in acest caz.

daca masina e scoasa din viteza consumul este cekl de relanti, deci ai sanse sa consumi mult mai putin lasand masina in iteza si cu piciorul luat de pe acceleratie).

nu stiu daca ECU-ul taie alimentarea complet sau mai da fff. putin ( asa cum zice f1anatic; consumul de 0-1l% e insa clar posibil, dar el este numai atat timp cat nu apesi acceleratia, cand demarezi vei consuma mai mult si astfel consumul mediu e cel stiut) dar teoretic poate taia alimentarea complet. motorul nu e oprit dar merge numai cu aer ( daca nu injectezi benzina asta e ce intra in cilindri).

apesi acceleratia si injectoarele intra din nou in functie la comanda ECU.
Andrei Suzuki
offtopic.gif
QUOTE(Luka)
Ia uitati-va la el.....mare masina :boxing:
Scuze de off.


Gogule,probleme ma? offtopic.gif
Lucas
Luka. nu te supara. cred ca e impotriva regulamentului ( nu ai voie sa ataci persoana, doar ideile lui) asa ca voi incerca sa nu incalc regulamentul desi cam greu in situatia asta. Pai zici de Suzuki Ignis ca.......mare masina? Ce are? Chiar nu vad nimic in neregula la masina aceea. Este foarte frumusica, performanta, motorul, cutia si per ansamblu mi se pare o masina robusta si fiabila. Mie imi place foarte mult. Aa. sau va rog sa ma scuzati domnule Luka. Daaa. Dvs cu Laguna sunteti cel mai tare din lume. Nici de ar fi asa nu mi`as permite sa zic asemenea ironii. Ce are? Masina e super. Eu ce sa zic cu Tico-ul meu? Sunt mandru. Am muzica super in el (mai am serios de bagat in muzica cum as vrea eu sa fie dar e super si asa). Are un consum foarte bun si in plus este foarte fiabil la motor. Sunt constient de dezavantajele lui (siguranta nexam, performante chici, stabilitate iara nexam) dar asta e pretul consumului. Ce sa`i faci? In plus nu eu am ales masina asta. In posesia acesteia am intrat. Pai tata. Eu sa am masina lui Andrei, as fii superfericit. E ideala pentru Romania si nu numai. Inca o data. Felicitari Andrei pentru masina ta. Pun pariu ca nu ai nici un sfert din muzica lui Andrei. Te rog sa lasi ironiile astea de o parte ca forumul acesta nu e de ironii. Dupa mine e creat in scopul ajutarii oamenilor cu ale lor probleme si de a te documenta mai bine.
Scuzati de marele off topic dar nu m`am putut abtine.
Luka
Aoleu, ce-aveti ma, ati innebunit de tot???
Era o gluma. Ce naiba....Imi cer scuze daca nu s-a inteles, dar era o gluma. In nici un caz nu mi-as permite sa rad de masina cuiva. Iar pe tine, Lucian (tizul meu cum ar veni), tin sa te informez ca am aceasta masina de 2 luni, inainte detinand un Tico, deci discutia nu-si are rostul. Nu are sens sa raspund la ce ai spus pt ca ai inteles total gresit.
De asemenea, scuze si lui Andrei, dar trebuie inteles ca pornise ca o gluma.

"" Andrei Suzuki a scris:
Si la mine arata -.- cand masina sta pe loc.In schimb,niciodata nu arata 0.0 . Cel mai putin arata 4.1,indiferent daca este scoasa din viteza si inca se misca sau e in frana de motor.


Off; masina ciudata, dom'ne ''

''Bai vezi ce zici de masina mea.(si aici era o iconita cu ras)''

''Ia uitati-va la el.....mare masina (si aici o iconita cu boxing)''

Ce naiba, probabil ca nu am aratat exact ca e vorba de o gluma, dar am banuit ca se intelege.
Aoleu, ce reactie.....
Luka
Si ultima off: mi se pare aiurea sa ma acuzi de atatea chestii avand in vedere ca ai fi putut vedea cam ce fel de raspunsuri am dat pana acum in diverse topicuri; nici un raspuns de nicaieri nu are nimic jignitor la adresa nimanui. Sunt total de acord cu rolul acestui forum, precum si cu un comportament ce trebuie respectat in cadrul lui, comportament pe care l-am respectat fara nici o problema pana acum.
Gata, sper ca ne-am dat seama ca a fost o neintelegere. beer.gif
Virgil47474
QUOTE(G e o r g e)
virgil motorul nu reporneste ! se reia injectia de combustibil . la 2000 rpm ai cam 80 - 100 de injectii pe secunda , sau ceva in genul , crezi ca ai timp mort atat de mare incat sa sesizezi ?

sunt in frana de motor.
de aici, urmarim variantele :
1. scot din viteza. cum era de asteptat, motorul nu se oprese, ci, isi continua functionarea dar, in regim de ralanti...
2. apas acceleratia. de data asta, masina accelereaza. daca motorul nu ar fi fost alimentat, inseamna ca i se deschid injectoarele si este pornit ca si cum ar fi tractat. ori, in manualul de utilizare, la capitolul pornire, scrie clar ca masina se porneste numai la demaror, nu impinsa sau tractata.
Valentin50014
QUOTE(Iulian HondaFan)
nu stiu daca ECU-ul taie alimentarea complet sau mai da fff. putin ( asa cum zice f1anatic; consumul de 0-1l% e insa clar posibil, dar el este numai atat timp cat nu apesi acceleratia, cand demarezi vei consuma mai mult si astfel consumul mediu e cel stiut) dar teoretic poate taia alimentarea complet. motorul nu e oprit dar merge numai cu aer ( daca nu injectezi benzina asta e ce intra in cilindri).
ECU.
Alimentarea motorului cu benzina se intrerupe total. La VW acest mod se numeste "cut off mode" si este o procedura de verificare in service. Se poate observa foarte usor cum injectorul(oarele) isi intrerup functionarea. Sub 1500 rot/min se reia injectia chiar daca masina se mai gaseste in frana de moror. De asemenea, se intampla acelasi lucru daca se apasa ambreiajul sau acceleratia. Unui motor ii este foarte usor sa porneasca, de fapt ii trebuie cateva fractiuni de secunda, asa ca nu vad care e problema pe care o ridica unii...

Virgil, motivul pentru care nu este recomandabil sa pornesti masina impinsa este altul, probabil legat de socurile pe care le suporta cureaua de distributie
G e o r g e
QUOTE(Virgil47474)
QUOTE(G e o r g e)
virgil motorul nu reporneste ! se reia injectia de combustibil . la 2000 rpm ai cam 80 - 100 de injectii pe secunda , sau ceva in genul , crezi ca ai timp mort atat de mare incat sa sesizezi ?

sunt in frana de motor.
de aici, urmarim variantele :
1. scot din viteza. cum era de asteptat, motorul nu se oprese, ci, isi continua functionarea dar, in regim de ralanti...
2. apas acceleratia. de data asta, masina accelereaza. daca motorul nu ar fi fost alimentat, inseamna ca i se deschid injectoarele si este pornit ca si cum ar fi tractat. ori, in manualul de utilizare, la capitolul pornire, scrie clar ca masina se porneste numai la demaror, nu impinsa sau tractata.


tu esti cam gigi contra aici .

sa-ti mai explic o data . nu ai cum sa sesizezi oprirea sau repornirea . deoarece se intampla de 100 de ori pe secunda . bun . apoi , sa continuam:
1.scoti din viteza , turatia scade, calculatorul isi da seama de chestia asta si reia injectia si aduce motorul la relanti . inca o data, se intampla intr-o fractiune de secunda !
2. gresit. motorul nu a fost oprit niciodata . a fi oprit = pistoane in repaus. pe cand in cazul nostru pistoanele se invarteau si pompau doar AER ! da , AER ! apoi , daca acesta este cazul , motorul nu este repornit , doar i se da si benzina smile.gif

intelegi ?
Virgil47474
sunt gigi contra pt ca nu reusiti sa ma convingeti?
sunt in frana de motor si ii tai contactul, ce inseamna?
G e o r g e
face hac hac poc poc . pentru ca opresti si pistoanele .
Virgil47474
si eventual ding, ding, ding....
raman la gigi contra pt ca explicatiile nu mi se par logice
G e o r g e
mai citeste o data .

motorul se invarte . pistoanele hopa sus , hopa jos, iar la boxere hopa dreapta , hopa stanga . da ? bunnn

intri in frana de motor, ECU sesizeaza lucrul acesta , (repet se intampla intr-o fractiune de secunda) , inchide injectoarele. acum motorul se invarte in gol doar cu aerul din el . adica ai o frumusete de pompa de aer . rezultat consum 0.0 . bun , mai departe . ai trei posibilitati :
1. lasi masina in frana de motor pana atinge turatia la care se reia injectia , app 1500 - 2000 rpm , de la caz la caz .
2. apesi acceleratia , injectia e repornita , la fel intr-o fractiune de secunda ! , sunt app 100 de injectii pe secunda la acea turatie motorul isi face treaba mai departe.
3. scoti din viteza si o lasi pe liber, ECU sesizeaza , reia injectia , aduce motorul la relanti .

ce nu pricepi ? explica .
stefan_ieu
Virgil, confuzia pe care o faci se refera la termenul : "pornirea motorului". Acesta nu inseamna sa dai drumul la injectie, ci sa incepi sa deplasezi pistoanele. Motorul este pornit atunci cand pistoanele se deplaseaza, indiferent care este forta motrice (explozia sau roata). Si in frana de motor tot se cheama ca ai "motorul pornit". Din cauza asta, cand accelerezi de fapt nu pornesti motorul, ci doar schimbi forta motrice.
Daca vrei hai sa o luam altfel. Daca ECU stie sa dea mai multa sau mai putina benzina, functie de diversi factori, de ce nu ar stii sa taie de tot combustibilul?
gabi4
george, la tine frana de motor inseamna a scoate din viteza?? blink.gif
Virgil47474
haideti s-o lasam balta....
ca o ultima intrebare, pistoanele sunt actionate electric??? (e retorica intrebarea...)
daca nu, atunci cum se face ca, daca e contactul pus, de misca (sus-jos sau stanga-dreapta), iar daca nu e pus, se opresc... ?
G e o r g e
ala era cazul 3 , ce poti face cand masina este in frana de motor biggrin.gif

ori apesi pedala , ori o lasi asa, ori scoti din viteza. mai poti pune frana, lua un viraj biggrin.gif

frana de motor = cu motorul cuplat la transmisie:P
robert constantin31470
revenind la consum 0, cei care afirma ca, o masina cu motorul pornit fie in frana de motor sau pe liber consuma zero, ar trebui sa-si ia biciclete, ca nu au treaba cu masinile.

cum poti sa zici ca motorul merge fara benzina,; daca era asa nu mai faceau motoare pe benzina faceau pe aer,

Cum se misca motorul, cum se face explozia sa miste pistoanele, asta pt biciclisti. Astept raspunsuri
Valentin50014
Mr. Robert, chair daca esti un cunoscator te rog sa mai citesti o data cele scrise anterior. Energia care mentine motorul in miscare (adica se misca pistonele), in cazul in care apesi acceleratia, provine de la detonatiile benzinei. Ok, ai inteles pana aici? In cazul franei de motor, deoarece motorul este cuplat la transmisie, aceasta energie provine din inertia masinii. Aceast forta de inertie invarte motorul. Ce este asa greu de priceput. In momentul in care se epuizeaza, se opreste motorul sau se reia injectia.
Care explozie, mai omule? Nu intelegi ca la frana de motor nu este nici o explozie? Cum reusesti sa pornesti o masina fara baterie, impingand-o? Ai explozie in cilindri pana nu misti masina din loc? Este cam acelasi lucru.
G e o r g e
motorul se misca din inertie smile.gif
gabi4
QUOTE(Edi45845)
Intimp ce conduceam Passatu TDI al unui prieten m-am apropiat de un semafor in panta.Am scos masina pe liber si am calcat frana.Surpriza consumul era de 0.0.Sa vedem cine scoate un consum mai bun. bicycle.gif Este real acest consum sau este doar o estimare? :wave:


QUOTE(G e o r g e)
este un consum REAL ! in frana de motor calculatorul opreste carburantul pe injectoare biggrin adica in frana de motor consumul este ZERO !

este adevarat smile


blink.gif Edi vorbea de mersul pe liber si tu il iei cu frana de motor :wtf: :evil:
aia e alta treaba
Daca e sa ne referim la cazul lui edi, consumul ala e ireal. dupa cum zicea si iulian, la relanti si in punctul mort masina consuma orice ai face tu.
G e o r g e
ori relanti ori punctul mort smile.gif

mai nene , prea mare avalansa de raspunsuri . sa o luam DIN NOU pe rand .

eu ma refer aici la frana de motor, cand motorul are o turatie peste 1500-2000 rpm (de la caz la caz) caz in care injectia este taiata .
frana de motor inseamna ca transmisia sa fie cuplata intr-o treapta . asta inseamna ca exista o legatura directa intre inertia masinii si motor. de ce ? masina se deplaseaza cu xx km/h iar rotile se invart pe asfalt. in acest caz , miscarea rotilor e transmisa prin intermediul transmisiei motorului care invarte pistoanele . acestea in acest moment pompeaza AER ! ne-am inteles pana acum ?

mai departe.

se apasa pedala , se comanda injectia de ECU , se reporneste explozia . chestia asta dureaza o fractiune de secunda .

sau


se atinge punctul minim de turatie pt frana de motor, se reia injectia


sau


se scoate din viteza , se reia injectia , se atinge relantiul .


happy ?

in tot acest moment bujiile primesc in continuare scanteie , si aerul este pompat in cilindri in continuare. doar benzina lipseste smile.gif

am testat chestia asta pe o supernova smile.gif
Virgil47474
cum ai testat?
ai masurat fiecare mililitru de benzina???
si la motor diesel e la fel??
glumeam, sunt doar rautacios pentru ca, in continuare, nu gasesc nici o explicatie care sa ma convinga...

eu zic ca ar trebui sa raspunda un specialist, un inginer, unul care chiar stie lucrul asta, care chiar l-a invatat sau studiat si nu din auzite sau dandu-si cu parerea...
si eu cred ca in felul asta o sa ne dea tuturor peste nas... sau doar unora...

iar daca chiar nu este nici un meserias, mai bine ne oprim aici, pentru ca ajungem sa ne balacarim fara macar a stii adevarul...
G e o r g e
am testat luand semnal de la injector smile.gif si vazand ce cantitate de benzina trece prin el . adica masurand ml cu ml smile.gif

scanteie exista, dar nema benzina .
Iulian HondaFan
Virgile, cred ca explicatii au fost destule de la cativa utilizatori. nu cred ca trebuie sa aduci un specialist in motoare pentru chestia asta.

ah, si am observat si eu in frana de motor ca atunci cand turatia scade ( la mine parca pe la 1200rpm) motorul incepe sa traga un pic. asta inseamna ca ECU reia injectia ca sa previna oprirea accidentala a motorului.

daca iei contactul se intampla acelasi lucru, dar odata ce ajungi la turatii mici incepi sa simti hac-hac...
Valentin50014
As vrea sa fac o mica rectificare. Injectia este taiata indiferent daca ambreiajul este sau nu apasat. De fapt, la marea majoritate a masinilor iefitne (adica cele pe cablu) ECU nici nu are de unde sa stie ca pedala este apsata. Singura deosebire atunci cand se apasa pedala ambreiajului si nu se apasa si acceleratia, este accea ca motorul cade din ture mult mai repede, deoarece nu mai sunt rotile care sa-l antreneze. La fel, sub 1500 rot/min (sau 2000, dupa caz) se reia injectia.
Iata si parea specialistilor, in cazul acesta VW (extras din manualul oficial de pt. service-urile VW)
gabi4
QUOTE(Valentin50014)
As vrea sa fac o mica rectificare. Injectia este taiata indiferent daca ambreiajul este sau nu apasat.


ma indoiesc ca injectia este taiata cand masina este scoasa din viteza si lasata pe liber
G e o r g e
gabi , este taiata pana in momentul in care atinge pragul minim de 1500 - 2000 rpm smile.gif de la caz la caz . get the picture ?
gabi4
bine bine am priceput ce ai vrut sa zici.
de ex tu stationezi si o turezi sa zicem pana pe la 4000rpm. si lasi acceleratia libera. sa inteleg ca pe undeva se taie alimentarea si de pe la 1500 se reia? ar fi cam acelasi lucru cu scosul din viteza.

cred ca raspunsul la dilema lui edi este cam asta....in punctul mort calculatorul nu poate calcula consumul din simplul motiv ca nu se poate raporta la kilometrii parcursi. eventual s-ar putea raporta la timp. si asta pt ca motorul functioneaza la relanti. de ex cand stati la semafor calculatorul va arata cat consumati la km parcursi? laugh.gif laugh.gif :ntz: . evident ca nu. nu arata nimic pt ca nici nu are ce sa arate cu toate ca benzina se consuma evident
G e o r g e
benzina aia consumata la unele masini este raportata in l / h . ex opel smile.gif

si se adauga la consumul mediu wink.gif
Valentin50014
Corect, si la golf este la fel. Daca stationez, consumul instantaneu trece pe l/h, cel mediu se modifica ca si cum ai fi in miscare, adica la nr. de km parcursi pana in acel moment.
Sincer nu prea inteleg de ce nu va dati "convinsi" blush.gif
Cum ar putea un motor sa cada din ture de la 4000 rot/min pana la ralanti fara sa i se taie alimentarea cu benzina (se reduce chiar si aerul)? Doar nu are frana. Pur si simplu i se opreste alimentarea.
Luka
QUOTE(gabi4)
cred ca raspunsul la dilema lui edi este cam asta....in punctul mort calculatorul nu poate calcula consumul din simplul motiv ca nu se poate raporta la kilometrii parcursi. eventual s-ar putea raporta la timp. si asta pt ca motorul functioneaza la relanti. de ex cand stati la semafor calculatorul va arata cat consumati la km parcursi? laugh.gif laugh.gif :ntz: . evident ca nu. nu arata nimic pt ca nici nu are ce sa arate cu toate ca benzina se consuma evident


Dupa cum spuneam mai devreme, la Renault arata abia cand depasesti 30 km/h, insa atunci cand stai la stop este logic sa consume si poti sa-ti dai seama de asta dand pe autonomie si se va vedea ca aceasta scade.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.