Help - Search - Members - Calendar
Full Version: LEON sau GOLF 4 ???
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Darian49679
Vreu sa-mi cumpar o compacta din Germ si m-am oprit la optiunile: Leon si Golf 4. Vreau sa nu aiba mai mult de 100.000 km, din 2001-2002, benzina, full options, fara piele. Pret max 8500-9000 EUR. Va rog sa ma ajutati cu ceva argumente pro si contra.
krysty
se muta la Versus
DragosS
Din punct de vedere tehnic masinile sunt foarte apropiate.Doar impart aceeasi platforma.Leon-ul este un pic mai mare si arata si mai sportiv.Eu unul mi-as lua Leon dar depinde de ce gasesti acolo.
Darian49679
Vad ca nu prea se incumeta lumea sa scrie, asa ca voi fi mai direct. De pe formu am citit destul de multe lucruri rele despre GOLF 4, cele mai multe legate de garda prea joasa, inchiderea centralizata, motoarele de 1.4 si 1.6 puturoase. Cat despre LEON nu am reusit sa aflu inca nimic negativ. Ii rog asadar pe cei care detin sau au detinut un Leon sa-mi ofere cateva argumente contra, daca exista.
G e o r g e
motoarele sunt la fel de puturoase si pe leon biggrin.gif stai linistit
CPI
si garda la sol e la fel. Interiorul iarasi seamana, spatiul interior e acelasi....

Asa ca, vezi care exterior iti place mai mult si cum mai zicea cineva, ce si la ce pret gasesti
Andrei38283
Eu unul as merge pe Leon. Arata mult mai bine decat Golf-ul.
James Kilowatt
Leonul e pe platforma de la golf 5, chiar si modelul mai vechi. Teoretic e mai bun la tinuta de drum decat golf4, si in plus se pare ca e si ceva mai fiabil
bogdan47077
exact asta am cautat si eu..dar cum leon am gasit f. putine care sa-mi exprime incredere-la km facuti, am luat Golf si sunt f multumit de el!!
prob e ca la masini de SH, ai piata cam restransa..adik un nr limitat de masini de ales! si eu am vrut mai mult leon, dar bordul asta albastru ,erge la fel de bine ca acela rosu!!..depinde gusturi pt exterior!!parca totusi leonul e mai tar-n amortizoare si o tenta mai sportiva..dar poate fi decat parerea mea... beer.gif
Iulian HondaFan
QUOTE(MR28673)
Leonul e pe platforma de la golf 5, chiar si modelul mai vechi. Teoretic e mai bun la tinuta de drum decat golf4, si in plus se pare ca e si ceva mai fiabil


tre' sa te contrazic... inca e pe platforma golf4. din cate stiu se anunta un nou Leon .

masinile sunt fundamental similare, suspensiile pot fi tunate diferit dar sunt, din nou, fundamental identice ( McPherson strut in fata si semi-independenta cu bara de torsiune in spate).

eu unul as alege o Octavia1 care o poti eventual gasi in aceeasi bani cu o motorizare superioara sau/si dotari mai bune. toate studiile de fiabilitate din ultimii ani au pus Skoda inaintea VW si Seat. daca designul nu te deranjeaza ar fi cea mai buna solutie mai ales la SH.
guerilla
QUOTE(G e o r g e)
motoarele sunt la fel de puturoase si pe leon biggrin.gif stai linistit



mai usor cu presupusul george. leon e chiar o masina rapida pt clasa ei. sa nu uitam de versiunile top sport sau si mai bine, de cupra.
fie in varianta diesel fie benzina.

in alta ordine de idei. spatiul in spate la leon mi se pare mai mic decat cel de la golf. am stat in amandoua (mii de km).
indicatoarele sunt la leon pe rosu. cam obositor pt ochii mei, dar induce o tenta sportiva.
masina pare sa se aseze mai bine pe sosea.
designul este cu mult mai inspirat decat la fratele de la vw. (mie imi place mai mult)
preturile sunt similare la SH.
service mai bun (exceptand PoRo fireste) - pt ca sunt dealeri specializati pe seat acum care incearca sa se impuna.
G e o r g e
nenea ... la banii aia isi ia un 1.4 sau 1.6 . sunt la fel de puturoase ca pe golf ! biggrin.gif

si inca ceva , si pe GIV au fost motoare : 1.8 T 150, 180cp , 2.3V5 170cp , 2.8 vr6 204 cp si R32 3.2 250cp
bogdan47077
QUOTE(G e o r g e)
R32 3.2 250cp

240 Cp, mai exact!
G e o r g e
sau asa smile.gif citez si eu din memorie si mai gresesc biggrin.gif blush.gif
guerilla
QUOTE(G e o r g e)
nenea ... la banii aia isi ia un 1.4 sau 1.6 . sunt la fel de puturoase ca pe golf ! biggrin.gif

pai 1.6 nu stiu ce puturoasa ai vazut tu ca e.
sau vrei sa-mi spui ca si masina mea e puturoasa? :bash:
acum serios vorbind, 1.6 parca facea pana in 11s pana la suta pe un leon. si avea reprize foarte bune.
James Kilowatt
QUOTE(Iulian HondaFan)
QUOTE(MR28673)
Leonul e pe platforma de la golf 5, chiar si modelul mai vechi. Teoretic e mai bun la tinuta de drum decat golf4, si in plus se pare ca e si ceva mai fiabil


tre' sa te contrazic... inca e pe platforma golf4. din cate stiu se anunta un nou Leon .


eu unul as alege o Octavia1 care o poti eventual gasi in aceeasi bani cu o motorizare superioara sau/si dotari mai bune. toate studiile de fiabilitate din ultimii ani au pus Skoda inaintea VW si Seat. daca designul nu te deranjeaza ar fi cea mai buna solutie mai ales la SH.



Inseamna ca sunt idioti dealerii francezi.... Ei spuneam de chestia asta.
Noul leon e deja disponibil la dealerii seat si in Fr si in Be, probabil ca e de gasit in toata europa.
Eu as prefera octavia datorita portbagajului.... iar ca design, oricum prefer berlinele.
G e o r g e
pai a ta face suta in 10.2 biggrin.gif
Iulian HondaFan
Corolla e mai usoara decat golf/leon.

Asta e una si alta e ca 1,6 16V al VW are putere mai mica parca 100CP in perioada respectiva 2001-2002 ( desi compenseaza partial printr-un cuplu mai mare la turatii mici).
guerilla
105CP pe Leon
Iulian HondaFan
105 au astea mai noi. aveau 105 CP si acu' 3-4 ani?

autoindex.org da pt. Golf4/Leon mk.1 cu 1,6 16V 77-78KW care e 100-101.5CP.
Darian49679
Va multumesc pentru mesaje, nu ma asteptam sa fie atat de numeroase. Citind mesajele voastre am stat putin sa ma gandesc daca totusi nu vreau o berlina in aceeasi bani si am constatat ca am urmatoarele variante la 9.000 EUR: Passat 1.6(2001), Audi A4 1.6(2000), BMW 316(2001) - mai putine, Octavia 1.6(2001), Toledo 1.6(2001), Mondeo 1.6(2001). Ce ziceti? Pentru mine cea mai tentanta ar fi Audi A4, pentru ca ma uit doar la dotarile din interior.
G e o r g e
1.6 nu e motor pentru clasa medie smile.gif
HalbaSus
daca nu te intereseaza performantele ci mai degraba comfortul atunci mergi pe o berlina clasa medie... dar dupa cum zicea George, cu motorul de 1.6 o berlina... e... mhm... puturoasa...
G e o r g e
si consuma si mult !
Obuzel
Cred ca ar trebui sa te uiti si la costurile de intretinere a masinii.

Sigur BMW si Audi sunt costisitoare.

Cred ca Golf e mai scump de intretinut decat Leon.
Skoda Octavia probabil ar fi cea mai ieftina de intretinut.

Parerea mea, Leon.
bogdan47077
eu zic ca deja vrei prea mult la banii astai...adica e mai important sa aiba piele si AC..CDplayer sau mai stiu eu ce decat un motor mai puternic??
cred ca gresesti!!
si eu as alege audi, ca e cel mai atractic ca sportivitate si design interior, dar tre sa te gandesti si la ce vrei sa faca masina aia..daca doar sa te plimbi aiurea prin oras, vezi ca la Leganza motorul are 2.0 si e f. puturoasa..dar ai confort..asa ca daca lasi prea mult din putere pentru confort...te simti frustrat sa fii mereu depasit!!
masinile enumerate nu sunt la coada plutonului de putere si performante, dar nici nu ma incanta! mai bine un 1,9 TDI, dacat 1.6 benzina!
inteleg masina sa fie confortabila..dar parca prea lasi din motor...
mai cauta la leon..golf..sau aceeasi clasa...asta iti sugerez eu!!
guerilla
QUOTE(bogdan47077)
mai bine un 1,9 TDI, dacat 1.6 benzina!
inteleg masina sa fie confortabila..dar parca prea lasi din motor...
mai cauta la leon..golf..sau aceeasi clasa...asta iti sugerez eu!!


1.9 TDI cu cati cai? ala de 90CP? ca daca le compari asa, gresesti.
bogdan47077
voi numai cai putere stiti?? 10 cai insemna asa mult??
de cuplu ati auzit??? de reprize in cuplu, de consum,...?
la silentiozitate bate 1,6 dar pentru 10-15 cai cati are 1,6 fata de 1,9 gandeste-te si la un cuplu in depasire sau la autonomia unui diesel!
oricand as alege in 1,9 tdi decat unui 1,6...de la aceeasi marca sau apropiate, ca sa nu intram in polemici..
ce mi-ar lua gandul de la 1,9 diesel (daca as avea bani de benzina, ca deja as incepe sa o alerg) ar fi ori un "asa zis 1,8 " de BMW, ori un 2,0 de restul!
Obuzel
Apropo de silentiozitate.
Sunt soferi pe care ii intereseaza mai mult confortul calatoriei decat autonomia.
Respectiv la cuplu si la depasiri o benzina retrogradata da la fel de mult ca un diesel de putere similara.

Pe lang aasta dieselul pute.

Cel mai bun raspuns il pot da cei care au condus perioade mai lungi de timp sau km mai multi (peste 10.000 cu fiecare).

Eu personal am condus cateva dieseluri dar pe perioade scurte (cateva drumuri de 500-100 km) deci nu cred ca am o imagine bine formata. In afara de zgomot, lentoare la pedala si miros nu am observat altceva.

Am cunoscuti sau amici care au calarit ambele tipuri de motorizari.

Din 10 la 10 din ei raspunsul a fost benzina.

Pe mine unul deja toata aceasta ridicare in slavi a dieselului ma face sa am o stare de usoara lehamite beer.gif

E la moda, dar ca toti romanasii nostri care in general au condus in afara de Dacia 1300 doar un diesel sa inceapa cu povestile vanatoresti mi se pare stupid.

Treziti-va l arealitate oameni buni!
sergiutruta
Obtuzel, nu-i chiar asa frate.
Eu stiu destul de multi soferi care au condus multe diesel-uri si n-ar trece pe benzina pentru nimic in lume.
Eu zic ca conteaza si autonomia.
Apropo de alegere, eu as alege Leon 1.9 TDI, 110 cai. E foarte sprintena masina, are un prieten si mie mi-a placut foarte mult cum se misca. O conducea el, nu eu biggrin.gif.
guerilla
bogdan eu ma refeream la comparatie 1.9tdi cu 90 CP versus un motor de 1.6 cu mai mult de 100CP. Diferentele de cuplu nu merita diferenta de bani. Sa spunem ca factorul consum ar fi de luat in seama. dar nu toata lumea merge atat de multi km. in rest... cam tot pe acolo e treaba. poate mai scumpa intretinerea la un diesel.
Obuzel
Sergiu, sa stii ca si eu cunosc multi soferi care au condus pe motorina si care nu ar trece la benzina. De fapt toti. Darsunt cei care au condus doar Dacia 1300 si masina pe motorina sau doar motorina.

Eu vorbeam despre cei care au condus si una si alta, la acestia cel putin printre cei pe care ii cunosc eu, proportia la fel de mare ca mai sus au spus ca ar trece inapoi pe benzina cum se poate.

Eu personal nu cred ca pot sa spun asta deoarece am condus putin dieseluri, nu mai mult de cateva mii de kilometri si nici pe aceia intr-una.

Faza cu Obtuzel e haioasa beer.gif
bogdan47077
la masinile de care amintea el, nici una nu are asa multi cai peste 100 incat sa merite..unde mai pui ca sunt si clasa mai mare decat leon sau golf, deci clar le-ar sta bine un 1,9 tdi, decat un 1,6! de fat uita-te pe oferta actuala ..care masina din clasa aia mai ofera acum motoare de 1,6 ?? dar 1,9 tdi..majoritaea,desi puterile sunt mult crescute!!
depinde ce ce as vrea sa fac cu masina, as alege si eu diesel sau benzina..mi-ar placea benzina de alergat, dar cum am multi km de facut (vara asta am de gand vreo 17-18.000 in europa) atunci cu dieselu nu mi-as mai amortiza masina!
unele dieseluri sunt mai fiabile decat alte benzine!
de exemplu as alege un diesel de bmw, vw,peugeot, decat o benzina de fiat, kia sau alte masini de acest gen (exceptand pretul , evident-referindu-ne doar la performante si elasticitate)!
daca ai avut o benzina de peste 150 cai nu te vei intoarce la diesel decat daca are min 180-cai!! asta e normal! dar unii au diesel,si altii benzina..de asta depinde doar scopul masinii!
de unde repet: masina cea mai buna e aia care iti trebuie!!
Darian49679
Pana la urma m-am hotarat asupra variantei initiale, adica masina compacta (Golf sau Leon) cu motor 1.6. Argumentele principale pentru care aleg Benzina fata de Diesel sunt:

1. Pret de achizitie din Germania mai mare la Diesel
2. Accize si TVA mai mici atat ca procent aplicat, cat si ca valoare de catalog la care se aplica
3. RCA si CASCO mai mici la Benzina
4. Iarna se ivesc probleme la pornirea unui Diesel
5. Nu voi depasi 10.000 km / an, ceea ce inseamna ca 5.000.000 lei in plus la fiecare 10.000 km, adica 15.000.000 lei pentru 3 ani, cat am de gand sa tin masina, este mult inferior tuturor costurilor initiale pe care le presupune achizitia unui Diesel.

Dar tot nu sunt hotarat daca sa fie Golf sau Leon. Despre Leon stie cineva ceva legat de punctajul la testele NCAP,legat de tipul suspensiei folosite sau volumul portbagajului fata de Golf.
Iulian HondaFan
Leonul nu a fost testat. as considera insa ca e la nivelul Golf4, desi faptul ca nu l-au trimis la testat nu de bun augur...

suspensia e similara ( McPherson strut pe fata si semindependenta pe spate) si e unul din punctele mai slabe la ambele masini, e posibil ca setarea sa fie putin diferita. setarea e diferita si intre motorizari diferite la acelasi model asa ca vezi ce gasesti, testeaza-le si vezi ce-ti place.
bogdan47077
mi se pare cea mai buna idee, dar du-te acolo in Ger si testeaza excat masina pana sa o cumperi..si cezi ce-ti place!
Darian49679
Nu voi merge personal in Germ. Am cateva cunostinte care o vor aduce, si am inteles ca oricum nu prea te lasa sa o testezi.
TDiFan
darian ai facut o alegere destul de buna.... seat = 70% VW dar totusi cu mici modificari...... iar la pretul de 9000Euro nu iti iei Golf 4 1.9 TDi 4 usi poate alb ... si la faza ca nu te prea lasa sa o testezi gresesti.... daca lasi pasaportu la ei poti sa te plimbi si o zi intreaga cu masina biggrin.gif dar cel mai important sa ii faci o investigare foarte minutioasa. parerea mea... deoarece nu cred ca ti-ar convenii cand vine masina tu sa vezi ca ceva nu iti convine.... mai bine ai pleca si tu cu ei!
bogdan47077
nu inteleg ce crezi prin testat, dar ti-o da sa mergi ca ea!! am luat (nu numai singur) vreo 5-6 masini si te lasa sa dai o tura cu ele!..de obicei merg proprietarii cu tine, dar tu conduci!
asa ca poti sta linistit!
si eu am masina tot adusa, dar am avut mare noroc! nu te lasa pe mana celor care ti-o aduc decat daca ai 100% incredere in ei...cate sute de euro nu strica nimanui...si cine stie cum ti-o aleraga ala pana in tzara...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.