Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cum iti dai seama daca km-jul a fost dat inapoi?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
adi45619
Diag. electronic poate sa spuna asta?
cosmin45741
nu neaparat si nu la toate masinile....
una dintre cele mai sigure metode e verificarea cartii service, dar in ultima vreme si acolo au aparut "facaturi". in schimb autenticitatea ei se poate verifica la reprezentanta
Kata
poti sa-ti dai seama de cat de uzata e o masina uitandu-te la uzura pedalelor.
de multe ori aia care umbla la kilometraj uita sa schimbe si cauciucele de la pedale, si se vede ca-s folosite. poti sesiza neconcordante.

this is only a suggestion...
G e o r g e
pedale, volan, schimbator de viteze, scaun sofer , centura ...
robert
De cele mai multe poti afla de la service daca s-a umblat la km, insa nu poti sti cat a avut masina. Chestia cu pedalele si volanul tine numai in anumite cazuri. Am vazut masini cu 200.000 km folosite cu precadere pe autostrada in afara si nu aveau nici volanul nici pedalierul si nici scaunul tocit. Pe bord aratau 65-80.000 km, si te jurai ca atat are masina. Cartea sevice era "la zi", ca asta nu costa decat 80E la baieti in Germania.E drept, toate datele erau completate cu un singur pix si toate stapilele erau la fel.II mai prinzi dupa rezerva, ca la km astia treb sa fie noua,distributie, care nu are voie sa fie schimbata,mai multe chestii pe care treb sa le stii. In rest, stiu si ei ce sa faca sa nu te prinzi.Toate lumea intreaba de carte service, pedale etc.Astea sunt duse de mult.
CZY
sunt si exceptii. am luat fordul mondeo (seria 1) cu care face cascadorii nevasta-mea de la niste prieteni foarte buni. masina zacea in garaj, nu se mai indura nimeni sa o foloseasca dar nici sa o vanda (a fost al unui membru al familiei ce a murit). Am dat pe ea sub pretul pietei si am luat-o cu 75kkm
sunt perfect constient ca daca as incerca sa o vand nu m-ar crede nici dracu ca acea masina a circulat atat. dar asta e adevarul. poate doar sa-i dau kilometrajul ... inainte biggrin.gif
Shkoda
Cu pedalele, schimbatorul si volanul se poate lua tzeapa... Acestea pot fi inlocuite destul de usor (la volan e mai greu, dar nu imposibil)
cristianc
Ideea este ca nu trebuie sa existe neconcordante intre km si piesele din bord. Daca vad ca pedalele sunt ca noi si masina are 80k e clar ca de fapt are dublu, nu?
robert
Daca pedalele sunt schimbate si masina arata 80k cred ca are nu dublu, ci triplu.
robert constantin31470
1. nu ai cum sa-ti dai seama daca masina are km reali

2. poate omu vrea sa-si schimbe pedalele, si masina chiar are cat scrie pe bord. La asta v-ati gandit?

3. multe masini au pedalele, schimbatorul si volanul schimbate smile.gif aka tuning. In cazul de fata cum iti dai seama:)
Watcher
Apropos de asta, eu acum am facut 60 mii si pedalele sunt cam urate. MA gandeam zilelel trecute sa le schimb... Acum insa am dubii biggrin.gif
HalbaSus
pai pedalele nu trebuie sa le schimbi... poti pune acoperitoare de pedale din aluminiu, arata mai bine si daca vrei poti sa le scoti (in caz ca nu iti plac sau vrei sa vinzi masina).
Mihailescu45464
QUOTE(adi45619)
Diag. electronic poate sa spuna asta?


Corect.Te vei duce la service-ul autorizat si daca masina poseda computer de bord te pot informa daca s-au operat modificari la km sau nu. Un service bun iti poate oferi acest serviciu.
robert
Watcher poti sa schimbi pedalele atata timp cat nu vrei sa o vinzi maine.Pana o dai o sa ajunga la o uzura mai "normala".Ideea e sa nu se vada ca sunt pedalele noi-noute si masina are 60k ca nu te mai crede nimeni.
Liviu46804
My friends! In 99% din situatii, iei tzeapa , realitatea nu corespunde cu vrajeala vanzatorului. In Romānia majoritatea masinilor aduse de dincolo au 2-300 000 de KM , poate chiar 400 000 de KM biggrin.gif , iar vanzatorul se jura ca nu are mai mult de 100 000 KM in cazurile fericite smile.gif))))))))). Toti acesti oameni "seriosi" (care vand masini),iti vor spune o poveste care te v`a impresiona pana la lacrimi. Iata cateva din TEXTELE FOLOSITE: MASINA CA TUNU ; PRET EXCEPTIONAL;VAND URGENT;PLEC IN STRAINATATE;PROBLEME FINANCIARE;ETC...Asa k nu va lasati vrajiti biggrin.gif
robert
Da da,asa e.Pentru ca altfel nu pot sa castige.Se stie ca masinile folosite in vest arata extrem de bine, chiar daca au sute de mii de km.Le cumpara la preturi mici, dau km inapoi si castiga simplu 500-1000 euro/masina.N-au cum sa coste passaturi din 2002 11000euro decat cu 2-300.000km.Vama costa 1500-1700euro,plus drum,combustibil,acte,faceti socoteala.Nici nemtii aia nu sunt prosti sa dea masina cu 8000 euro la 60-80000km, cand a costat in urma cu 3-4 ani 20.000.
James Kilowatt
Ei, mai sunt. 20.000 km pe an e normal, asa ca una din 2002 poate avea 60000 si sa fie pe piata. Multi le iau in leasing si cand expira termenul de 3 ani le dau inapoi (mai ales cei care merg mult si au nevoie de masina noua in garantie tot timpul), asa ca sunt vandute de concesionari. E drept, nu la pret de nimic.... Oricum, poate fi un passat si 11.000. Unul o ia in leasing, plateste cam 3-4000 pe an si o da inapoi. Daca concesionarul are 100 passaturi pe cap o va da si cu 11.000 fara sa iasa in pierdere, chiar daca nu scoate cine stie ce profit, sau o vinde in disperare ca sa limiteze pierderile biggrin.gif In franta s-a intamplat asta acum vreo doi ani cu Golf 4, toati care le luasera in leasing le-au dat inapoi si era invazie pe piata....

Daca masina are km putini de foarte multe ori garajele dau garantie, indiferent de varsta masinii. E poate si asta un indiciu.

LA fel de util ca uitatul la pedale si la uzura tapiteriei e si uitatul la mutra vanzatorului, indiferent daca e neamt sau roman care a adus-o. Cine spune ca km il dau inapoi doar nemtii?! Trebuie stat de vorba cu el, tras de limba, cerut detalii etc, daca e doar traficant de multe ori se contrazice sau spune povesti dubioase. De exemplu, iti vinde un diesel de 6 ani cu 50.000 km, are 30 ani si spune ca masina e a lui, la prima mana.... e ciudat. Nimeni nu cumpara diesel ca sa faca cu ea sub 10.000 km pe an, sau o tine atat cand isi da seama ca nu face km, constient fiind ca pe masura ce trece timpul ii scade valoarea. Daca are 70 ani mai merge, a mers in primul an 25.000 si apoi a stat in spital 3 ani si a mai facut 25.000 in ultimul an etc. In fine, ideea e ca trebuie sa fiti atenti la povestile nemuritoare.

Alte contradictii, pot fi cele legate de service. La test spuneti ca vi se pare dus ambreiajul sau intrebati daca e schimbata cureaua de distributie. Daca sare instantaneu in sus si va spune ca ambreiajul sau cureaua e schimbata anul trecut, desi masina are 60.000 km mai bine cautati alta....
robert
Cand am spus 11000 e ma referam la pretul de la noi, cu tot cu taxe, cheltuiala de drum, adaosul samsarului etc.Ca stiu ca poate sa coste 11000 in Germania la 60000 de km, din 2002, dar la noi?Cu cat o ia omu' de o da cu 11000 dupa ce a pus toate cheltuielile plus spaga lui?E clar ca le cumpara la peste 200.000km.Altfel n-ar merita.
TDiFan
in primul rand te uiti daca are gaze de carter!!!! cel mai important lucru!!! dar nu si la vw, am avut un vw la 127.000km golf 101CP PD care scotea gaze de carter de parca avea 3-400.000 km... ciudat nu ? toate motoarele PD (pompe-duse) sunt foarte solicitate si de aceea au o viata mai scurta!! dupa care te uiti putin la discurile de frana!!!! vezi cat de groase sunt .. pe la max 100.000km tre sa aiba max 1mm poate si mai putin.... dar si aici te poti pacalii!!! poate omu baiat destept are o pila si iti scoate discurile de frana exceptional.... dupa care te uiti putin si la caroserie in exterior ... vezi vreo 2-3 deformari... etc etc.. dupa care incepi cu interiorul.... covorase, maner usa, volan, etc etc... si nu in ultimul rand tre sa te mai uiti si daca masina nu a fost lovita!!! incepi cu partile de siguranta din fata ... la motor, dupa aceea incepi cu portbagajul si nu in ultimul rand scoti bancheta din spate... aa si sa nu uit.... te mai uiti si la telescoape sa vezi cat is de uzate... asta e parerea mea!! cand ma duc in germania sa cumpar o masina mai bine dau 200-300 euro in plus dar stiu ca am curajul sa ma duc cu om la reprezentanta!!! ceea ce la noi in ardeal nimeni nu face... si inca ceva... daca e masina din germania adusa din alta tara de ex... iei de la un parc din germania iar proprietarul parcului e sarb tre sa ii ceri TUV(verificarea tehnica) si acolo o sa vezi kilometrii reali... si inca ceva... vezi de la cine iei masina... nu cumpara de la orice papitoi care pozeaza ca un smecheras .... si inca ceva biggrin.gif deja sunt stresant ... daca omul de incredere de la cine cumperi o sa aiba o autenticitate pe kilometrii aceea din germania... costa doar 41 euro!!!! apropo si nici un service din romania nu iti poate spune prin diagnoza kilometrii reali!!! nici macar reprezentanta.... doar daca kilometrii au fost "trucati" in serviceul lor(adica in reteaua de serviceuri autorizate corporatiei producatoare de masini din strainatate)!!! ascultati-ma bine!!!!


cu toate astea inchei.... biggrin.gif daca cineva vrea masina buna sa nu se zgarceasca la 200-300 de euro!! banii ii recuperezi din viitoarele (ne)cheltuieli!!!! daca cineva vrea masina buna euro 3 sau euro4 sa ma contacteze pe privat !! ofer preturi bune!! iar masini cu garantie!!
Cristian51367
cel mai simplu si mai sigur este sa mergi la service-ul reprezentantei.
iar ei din datele inregistrate pe calc iti pot spune km reali, si la ce sa te astepti de la masina dupa parametrii de functionare ai motorului.
Gaby57643
Si daca atunci cand te duci in Germania dupa o masina si vezi ca in 2 ani jumate a facut 130.000 km. , o fi dati inapoi ? Nu fac mishto, e caz real. Nemtzoaica facea naveta zilnic, dus-intors vre-o 200km. Dar masina arata super si motorul la fel. De fapt stim cu totii ca e preferabil un kilometraj un pic mai mare dar facut in reprize lungi pe autostrada, decat unul mic facut in oras, cu deplasari zilnice de 10-15 km. Mersul in reprize scurte si prin orash e cel mai nociv pt. motor.
Ideea e ca la noi e normal 20.000 km pe am, dar si nemtzii astia uita sa se mai opreasca. Auzi tu la ei 60.000/an.
catalin51707
Salutare ....sunt 2 solutii

1. Daca masina e luata din tara - cartea de service a masinii si verificarea la service-urile unde s-au facut reparatii sau revizii de a lungul timpului - datele trebuie sa fie conforme cu cele inscrise in cartea de service - lucru usor de obtinut pt ca toate service-urile autorizate pastreaza in baza de date aceste lucruri. Iar de ficerea data cand masina intra in service indiferent pt ce se trece kilometrajul masinii din acel moment. Autenticitatea inscrisuriilor se poate verifica mai intai direct la service-urile in cauza si la sfarsit la reprezentanta care a vandut masina.
2. Daca masina care computer de bord (marea majoritatea au ) exista un service in buc (fara publicitate sorry) unde iti pot spune daca s- a umblat pe computerul masinii de a lungul timpului - nu iti pot spune cat a fost dat kilometrajul inapoi dar poti afla daca s a umblat pe el...si e destul de clar atunci.....

Umblarea la kilometraj este relativ simpla - cu un laptop, programul aferent al marcii in cauza (asta daca te pricepi si ai acces la softul respectiv) sau cu cateva sute de euro la baieti. Restul :pedale , volan scaun etc sunt relative. Ex eu am 3.500 de kilometrii la bord facuti in 4 luni, luna viitoare imi schimb tapiteria scaunelor, pedalele cu unele de metal, schimbatorul la fel.....si multi dintre noi in timp fac lucruri de genul asta pt ca efectiv nu le mai place cum arata...nu neaparat cu scopul de a insela in momentul vanzarii ulterioare a masinii.
tyty
sa dai km inapoi nu costa 200-300 euro,ci 20-30 euro si e treaba de 5 minute,sunt masini ca bmw care iti poate spunde cati km are in cheie,dar si aia se masluieste
catalin51707
depinde la cine apelezi - si ce fel de masina este! daca gasesti tu cu 50 de euro - anunta ma si pe mine te rog....
pretorian
baieti nu va mai contrati, pretul este in functie de marca si cat vrei sa dai in urma, se face de cele mai multe pe loc nu este fix, incepe intradevar de la 30 € si inca nu stie nimeni cel mai mare pret cerut pt ca nu prea se vb de asta o stiu doar cei care se ocupa si samsarii in general.
solver
Totul e in fond o loterie. Pina la urma si eu zic ca este important sa te uiti la fata celui care o vinde. Daca el e ingrijit si masina ar trebui sa fie. Totul e sa-ti placa masina. Degeaba iei o masina cu 60k km reali. Nimeni nu spune ca nu poti sa ai probleme. Sunt multi care si-au luat masini noi si au probleme. Asa ca e relativa faza cu km. Si oricum o masina de 100k km fata de una de 200-300k km se simte. Incepind de la butoanele de pe bord pina la scaun, volan, usi s.a.m.d.
Apropo de gazele de carter, sa fim seriosi, poate la dacie mai merge regula asta. E f.f.f.f. depasita.
Singura chestie care am invatat-o in timp a fost sa iau masina numai de la proprietar si sa ma uit atent la el. Daca omul era ok si masina cam a fost. Mie mi se pare cea mai de bun simt regula. biggrin.gif
solver
Totul e in fond o loterie. Pina la urma si eu zic ca este important sa te uiti la fata celui care o vinde. Daca el e ingrijit si masina ar trebui sa fie. Totul e sa-ti placa masina. Degeaba iei o masina cu 60k km reali. Nimeni nu spune ca nu poti sa ai probleme. Sunt multi care si-au luat masini noi si au probleme. Asa ca e relativa faza cu km. Si oricum o masina de 100k km fata de una de 200-300k km se simte. Incepind de la butoanele de pe bord pina la scaun, volan, usi s.a.m.d.
Apropo de gazele de carter, sa fim seriosi, poate la dacie mai merge regula asta. E f.f.f.f. depasita.
Singura chestie care am invatat-o in timp a fost sa iau masina numai de la proprietar si sa ma uit atent la el. Daca omul era ok si masina cam a fost. Mie mi se pare cea mai de bun simt regula. biggrin.gif
malin34426
Asta este cea mai simpla si clara varianta , dar sunt curios care vanzator are timp de asa ceva. Sunt extrem de multe indicii ce pot da varsta masinii in Km. Daca pedalele si altele din interior se pot schimba, va asigaur ca nimeni nu va schimba fuliile de la alternator, pompa apa,...,
canalele uzate (sau dintii ascutiti sunt un bun indiciu). La fel sticla de la far, un far care a functionat mult timp are sticla(plasticul ) matuit de emisia de electroni. Inlocuirea ambreiajului la cele cu CVM, discul poate rezista maxim150000 km. Starea de uzura a injectoarelor la diesele acolo unde poate fi citita cu testerul. La mercedes dupa1998 erorile sunt date impreuna cu Km si datele de moment in clipa aparitiei. Daca s-a umblat la km atunci calculatorul va da km parcursi de le momentul aparitiei erorii si
nu km din bord (nu-l mai poate "inghitii" noua valoare). Mai sunt :
lipsa etichetelor de schimb ulei, culoarea lichidului de frana, uzura culiselor etrierelor,starea acumulatorului daca este cel original (daca a fost schimbat deja spune multe), uzura butonului de faruri sau semnalizare, jocul din diferential, uzura sau eventuala deja inlocuire a capetelor de bara directie care datorita servodirectiei se uzeaza chiar daca mergi numai pe masa,
si alte indicii ce tin de particularitati ale fiecarui model. Oricum mai trebui tinut minte ca " afara" cine ia diesel il ia ca are de facut km zilnic (altfel nu prea le place nemtilor sa ii stie vecinii cand vin sau pleaca de acasa), cu atat mai mult cele care au navigator. Sunt rari cei care fac mai putin de 60000km pe an. Cartea de service este neconcludenta pentru ca ori o refac ori nu o mai completeaza si dau inapoi km la ultima valoare inregistrata
catalin51707
oricum daca nu te pricepi super bine la faze de genul asta - duceti va in vitan este un service acolo - pt un 1,5 mil iti pot spune si faza asta.... biggrin.gif
e verificata!
mihai-480
1. daca omul e meserias e IMPOSIBIL de depistat adevaratul kilometraj al masinii


2. diferentele dintre o masina de 100k km si una de 150k pot fi FOARTE mici


3. costul "manevrei" poate sa fie de la 30E pana la 500 Euro (A8 seria 7) si deocamdata imposobila la noul ML

4. cumparati masina nu carti de service si km de pe bord o masina la 40k poate sa fie mai terminata ca una la 150k daca propietarul e un idiot
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.