Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Din Evenimentul Zilei: Logan-mania in europa
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Dacia > Logan Berlina/MCV/Pick-up
adi45619
http://www.expres.ro/eveniment/?news_id=189408
Logan-mania in europa

Raluca Barbuneanu
Laurentiu Ciornei
Marti, 21 Iunie 2005


Primul stoc de 800 de bucati a fost epuizat in prima saptamana de dupa lansare in Franta

Loganul nu se mai vinde in Franta, a anuntat zilele trecute cotidianul francez ?Le Figaro?! Situatia a aparut nu din pricina ca francezii n-ar fi tentati sa cumpere cea mai ieftina masina de pe piata (7.500 de euro varianta de baza), ci pentru ca Renault s-a inselat asupra cotei de productie alocate Frantei. Astfel, in momentul lansarii Loganului, grupul Renault a alocat doar 800 de masini pentru concesionarii sai din Franta. Masinile au fost vandute in prima saptamana de la lansare.
Desi la Colibasi se lucreaza in trei schimburi (cadenta zilnica fiind de 640 de masini), comenzile sunt cel putin duble, iar dealerii din Hexagon au sanse minime sa se reaprovizioneze cu masini. Prin urmare, daca un francez vine sa-si cumpere Logan cu banii jos, dealerii incaseaza pretul masinii, dar ii anunta pe clienti ca pana in noiembrie n-au sanse sa puna mana pe volanul noii Dacia, sustine ?Le Figaro?. Este o situatie oarecum neobisnuita ca un francez sa astepte atat de mult (cinci luni) pentru a intra in posesia unei masini comune. In mod normal, onorarea comenzilor la ceilalti constructori francezi, precum Citro?n sau Peugeot, nu depaseste o luna si jumatate.

Reclama putina

In prezent, dealerii francezi estimeaza ca solicitarile se ridica la peste 2.000 de autoturisme - dublu fata de estimarile grupului Renault. Succesul masinii romanesti intr-o tara ca Franta este cu atat mai surprinzator cu cat investitiile in publicitate au fost aproape nule.
In afara de prezentarea modelului la Salonul Auto de la Geneva, Logan a fost promovat in Franta doar prin panouri publicitare montate la sediul dealerilor. Cotidianul ?Le Figaro? citeaza mesajele publicitare: ?Fiti logici, fiti Logan?, ?Cum sa faceti sa incapa cinci persoane in 7.500 de euro, fara sa se calce pe picioare? sau ?Valoarea nu se numara in zerouri?.
Becuri usor de inlocuit
De asemenea, de pe site-ul grupului Dacia-Renault aflam ca unul dintre principalele avantaje ale masinii romanesti este ca becurile de la faruri pot fi inlocuite chiar de catre clienti, deci fara bani in plus la service.
Un alt ?atu? pe care-l promoveaza constructorul francez este securitatea, Renault fiind vestit pentru modelele sale, campioane la acest aspect. Numai ca la Logan principalul mijloc de protectie in caz de accident este... centura de siguranta! Grupul auto justifica economiile in domeniul securitatii invocand banalele studii europene: ?Purtarea centurii de siguranta salveaza 8.000-10.000 de vieti pe an?.

Cum merge Logan prin lume

De la lansarea sa in septembrie 2004 pana pe 31 mai 2005, Logan a fost comercializat pe 18 piete, exceptind tara noastra. In total au fost vandute circa 70.000 de automobile Logan, din care aproape 58.000 in Romania si 12.000 la export. Pretul de pornire in Franta a fost de 7.500 de euro, in plin sezon, cind Europa occidentala este asaltata de masini ieftine, fabricate in Est de importante grupuri auto europene. Pe langa modelul de baza, dotat cu ABS si doua airbaguri, Logan va fi disponibil si in versiunea Ambiance, care va fi comercializata la un pret de 7.800 de euro si in versiunea Laur®ate, la un pret de 8.550 de euro (motor de 1,4 litri) si de 8.990 de euro (motor de 1,6 litri). Renault a anuntat ca, in restul Europei, pretul unui Logan ?se va diferentia in functie de taxe si de costul de transport?.
Intre octombrie 2005 si ianuarie 2006, Dacia Logan va fi lansata si in Belgia, Elvetia, Olanda, Italia si Austria.

A intrat direct in top

Logan a facut ca Dacia sa fie a doua marca pe piata Serbiei si pe locul cinci in Cehia, devansand modele precum Hyundai Getz, Hyundai Accent, Chevrolet Kalos, Ford Fiesta, Opel Corsa sau chiar Renault Clio.
In Slovacia, Logan a devansat, ca vanzari, modelele Fiat, Hyundai sau Chevrolet, in Ungaria a intrecut Daewoo, Kia si Hyundai, iar in Turcia, Dacia se situeaza pe locul patru, Logan fiind inaintea automobilelor Chevrolet Kalos sau Seat Cordoba.
jkno
http://www.masini.ro/stiri-detalii,1911,1,...-au-epuizat.htm


La o saptamana dupa lansarea Logan la Paris, stocurile destinate Frantei s-au epuizat


Renault a lansat pe 9 mai modelul Dacia Logan si in Franta, iar acum modelul nu mai poate fi achizitionat decat cu comenzi pentru multe luni inainte, modelele care urmeaza a fi livrate pana in luna noiembrie fiind comandate inca inainte de data lansarii, informeaza Le Figaro.

Renault a prevazut vanzari de 800 de autovehicule lunar, pe piata franceza, ori acum, ritmul vanzarilor este situat la un numar de 2.000 de autovehicule lunar. Compania aminteste faptul ca Dacia Logan a fost construita pentru a fi vanduta pe pietele Europei de Est si nu in Franta. Aceasta cerere mare pentru acest model ar putea fi doar ceva de inceput, compania franceza neputandu-si permite sa mareasca productia doar pentru aceste cereri de inceput. In caz ca cererile ridicate se vor mentine si pe viitor, surse ale companiei vor lua in calcul majorarea productiei si marirea numarului lunar de autovehicule destinate pietei franceze.

Pretul de pornire al Logan in Franta a fost de 7.500 euro, in plin sezon in care Europa Occidentala se vede asaltata de masini ieftine fabricate in Europa de Est de importante grupuri auto europene.

Pe langa modelul de baza dotat cu ABS si doua airbag-uri, Logan va fi disponibil si in versiunea Ambiance, ce va fi comercializata la un pret de 7.800 de euro si in versiunea Lauréate, cu un pret de cost de 8.550 euro pentru un motor de 1,4 litri si de 8.990 euro pentru un motor de 1,6 litri. Renault a anuntat ca in restul Europei, pretul unui Logan "va depinde in principal de taxele si de costul de transport".

In luna martie a acestui an, fostul director executiv al grupului Renault, Louis Schweitzer, cel care a promovat conceptul Logan, a anuntat ca grupul auto francez spera ca vanda "mai multe zeci de mii de unitati in Europa de Vest".
Prin acest model "Renault pare a urma o strategie similara cu cea demarata de Volkswagen, care a utilizat Skoda pentru a capta nivelul inferior al gamei sale de produse. Daca Logan se va vinde bine in Franta si in continuare, ne putem imagina ca peste doi trei ani, sub marca Dacia, va fi lansat un nou model „Loguna„”, o versiune mai ieftina a modelului Laguna", considera Neil King, analist in cadrul Global Insight.

"Un succes comercial al modelului Logan ar marca aparitia unui nou segment de piata, un fel de segment "low cost", similar cu cel din transportul aerian cu tarife reduse", considera Marc Prieto, membru al Centrului de analiza si cercetare in economie al universitatii din Rouen.

Estimarile referitoare la o cerere crescuta pentru masini mai simple si mai ieftine, pe fondul scaderii puterii de cumparare in zona euro, explica aceasta crestere a numarului de automobile cu pret mai mic de 9.000 euro care au fost lansate in ultima perioada de constructorii europeni. Dupa Citroën C1 si Volkswagen Fox au debutat la inceputul lunii iunie, pana la sfarsitul lunii iulie urmeaza sa apara micul Peugeot 107 si modelul Toyota Aygo. Majoritatea acestor modele sunt fabricate in uzinele din tarile est-europene, tari care ofera costuri de productie reduse comparativ cu Europa Occidentala.

Dupa ce Renault a lansat modelul Dacia Logan in Franta si dupa ce vanzarile au demarat de joi 16 iunie in Spania si de vineri 17 iunie in Germania, mai urmeaza intr-un ritm alert ca intre luna octombrie 2005 si ianuarie 2006 urmand a fi lansat in Belgia, Elvetia, Olanda, Italia si Austria. Pana in prezent, Logan a fost lansat pe 16 piete, urmand ca pana la sfarsitul acestui an sa fie comercializat pe alte 19 piete.

Intrat din octombrie 2004 pe pietele internationale, Logan a facut ca Dacia sa fie a doua marca pe piata Serbiei si pe locul cinci in Cehia, devansand modelele Hyundai Getz, Accent, Chevrolet Kalos, Ford Fiesta, Opel Corsa sau chiar Renault Clio.
In Slovacia, Logan a devansat ca vanzari modelele Fiat, Hyundai sau Chevrolet, in Ungaria a intrecut Daewoo, Kia sau Hyundai, iar in Turcia, Dacia se situeaza pe locul patru, Logan fiind inaintea automobilelor Chevrolet Kalos sau Seat Cordoba.

De la lansarea sa, in septembrie 2004, pana la sfarsitul lunii mai 2005, au fost vandute circa 70.000 de automobile Logan, din care aproape 57.000 in Romania si 13.000 la export. Pe primele cinci luni ale anului 2005, Dacia Logan detine 40 la suta din piata vehiculelor de persoane din Romania.


Sursa : Rompres
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2021 Invision Power Services, Inc.