Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Masina de 13.500 CIP
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Gabi49370
Salut.
Va rog sa ma ajutati sa iau o decizie.
De la inceputul anului incerc sa ma hotaresc asupra unei masini; am inceput sa ma interesez de oriunde: forumuri, reviste, etc.
Va rog sa fiti ingaduitori cu mine si chiar sa imi dati un sfat.
Sa va explic de ce sunt intr-o dilema asa de mare:
Am citit toate forumurile posibile, reviste... insa peste tot am dat de probleme. Simt ca inebunesc si ma intorc la primul gand, LOGAN. Am crescut suma de la 10.000 la 13.500 CIP tocmai pt a-mi ridica standardul - ar fi prima mea masina (am carnet / conduc de 10 ani). Sunt stupefiat cand aud ca masini facute de volkswagen, seat, skoda, peugeot, opel, etc au probleme. Ba scartie una, ba crapa alta, ba nu se aprinde un bec, ba beep -aie ceva, ba service -ul e kk, etc.
La cat as folosi eu masina, nu cred ca voi face mai mult de 15.000 KM pe an. In ceea ce priveste DIESEL sau BENZINA nu stiu ce sa zic, cu toate postarile de aici si de pe alte forumuri (sa imi fie indiferent?) - nu am condus nimic DIESEL.
Ma intereseaza niste dotari minime: ABS, clima, airbag -uri (frontale si laterale), jante 16, portbagaj cel putin mediu (deci de la clasa compact in sus), geamuri electrice, oglinzi electrice...ma opresc aici.
In mod cert, daca imi va raspunde cineva, ma va intreba intai: ce clasa vreau?, ce motor/capacitate?
Tocmai asta e problema, in toate disputele de aici (si de pe toate celelalte forumuri) este ca se fac comparatii prin prisma motorizarii sau a clasei (caroseriei)? Gresesc?
Imi doresc 75CP (cel putin), sa consume putin, sa nu mai bag prea multi bani in ea (dupa ce o cumpar de noua), sa nu ma dispere cei de la service (am facut deja cunostinta cu cativa dealer -i, si am impresia ca nici unul nu vrea sa vanda), si sa ma tina 7-10 ani.
Am trecut prin mai multe faze: Skoda Octavia Ambient (B/1,6/102CP), Skoda Fabia Sedan Elegance (B/1,4/101CP sau M/1,4/75CP), Bora Basis Amazing, Golf V, Peugeot 307, Seat Leon/Cordoba/Toledo, Astra Clasic, Astra 2, Toyota Corola... (nu am mai trecut motorizarea, dotarea - acolo unde nu este din dotare clima, jante, etc. la adaug ca optionale pana ajung la suma maxima 13.500 CIP).
Ce sa aleg? ca de placut imi plac toate blink.gif
Maff
Un Renault Megane II?La 13500 CIP poti lua si un diesel cu echipare foarte buna.
madalina
La 15.000 de km facuti pe an nu merita un diesel. Mai bine iei un motor pe benzina cu dotari mai bune in aceiasi bani.

Caroseria/clasa depind de nevoiele tale. Ce varsta ai, o folosesti numnai in oras sau si la drumuri mai lungi, ai copii, ai in plan copii pe perioada detinerii masinii etc etc.
adi45619
QUOTE(Gabi49370)
Ma intereseaza niste dotari minime: ABS, clima, airbag -uri (frontale si laterale), jante 16, portbagaj cel putin mediu (deci de la clasa compact in sus), geamuri electrice, oglinzi electrice...ma opresc aici.


Eu zic sa lasi balta airbagurile ca oricum n-or sa-ti foloseasca niciodata.
Mai degraba geamuri electrice, oglinzi electrice, ABS, poate EBD, TCS.
Zetics40545
QUOTE(madalina)
La 15.000 de km facuti pe an nu merita un diesel. ...


Aici te contrazic putin, deoarece omu a zis ca omul o tine mult, vrea 7-10 ani, ori dupa vreo 3-4 ani maxim a scos diferenta.

Nu se merita pentru cei care vor sa o tina putin.
V l a d
se muta la versus
Obuzel
Nu exista masina perfecta.
Cu siguranta nu de 13.500 CIP.

Hai sa fim seriosi, ai enumerat cateva lucruri care nu pot fi probleme.
Intotdeauna vei gasi un carcotas ba cu scartaituri, ba cu probleme la service.

Daca reactionezi normal atunci sa stii ca poti fi foarte multumit cu aproape oricare din masinile enumerate de tine.
Cred ca oricare din masinile de pe lista te va tine undeva in jur de 150.000-200.000 de km fara probleme altele decat normale datorate uzurii.

Hai sa iti enumar cateva: filtre, placute de frana, amortizoare, eventual ceva bucse, eventual rulmenti, baterie, becuri, anvelope, sonda lambda (benzina), tobe, distributie, etc...

Cele de sus sunt normale si de la sine inteles. Cine crede sau spune ca sunt masini la care nu sunt de schimbat cele de sus sau te minte sau a uitat sau nu plateste el.

La inceputul celor sapte ani poti sa iti creezi acea relatie care trebuie sa o ai la un service ca sa dormi linistit cand pleci de acolo.

Benzina vs Diesel
Este un subiect extrem de controversat. Are aparatori in ambele tabere, mai infocati sau nu.

Personal eu sunt pt. benzina. Am condus si una si alta.
Daca vrei confort la deplasare si cheltuieli mai mici la revizie ia benzina.
Daca vrei consum mai mic la cate un drum ia diesel.

Problema este ca dieselul este mai scump, poti sa iei o benzina si sa pui niste optionale.

Sfatul cel mai bun este sa te duci sa le vezi, sa le mirosi, sa te urci in ele si sa o iei pe cea care iti place.

Alegerea mea personala ar fi pentru Octavia 2 varianta de dotare Ambiente cu motorul de 1.6 pe benzina. Pretul CIp este daca nu gresesc de de 12.835 EUR.
Maff
Da, dar echiparea Ambiente nu are Clima.......Pt ea mai trebuie inca 1k euro.Si este cam cheala.La Megane II pt 13500 CIP ai full:Clima, Cd-Player cu magazie, Geamuri electrice fata-spate, Jante aliaj.......Pt astea mai bagi mana in buzunar pt cel putin 2k euro la O2.Motorul de 1.6 16v ar fi bunicel.
Gabi49370
Multumesc pt raspunsuri,
mai am de dat niste detalii.

Am evitat de la inceput RENAULT din motive subiective (no offence).

Cu toata indulgenta, poate as face 20.000 KM pe an (drumul la servici zilnic, o escapada in afara Bucurestiului la aprox. 2 saptamani, si maxim 2 concedii pe an).

Ma tenteaza cel mai mult clasa compacta (lungime 420 cm) cu portbagaj mediu (aprox. 350 l), deoarece am in calcul si faptul ca ar conduce si nevasta-mea...

Am aproape 30 de ani, si as folosi masina 80% in oras (intradevar avem in plan copii).

La airbaguri fata laterale pot sa renunt, insa la cele frontale NU.

E o idee proasta sa tin masina 7-10 ani? Sa o vand imediat cum scap de rate, adica dupa 4-5 ani?

In ceea ce priveste BENZINA sau MOTORINA, prefer confort la deplasare si costuri mici la revizie vis-a-vis de cost redus la consum. Oricum diferenta de bani o amortizez abia dupa cel putin 2 ani. Daca as fi absolut sigur ca MOTORINA nu mai are problemele de acum 15 ani... Imi aduc aminte de problemele unui amic cu injectoaterele, chiuloasa, etc... nu a scapat decat dupa ce a vandut-o? Oare s-au remediat complet?

De vazut le-am vazut pe toate. Voi nu ati avut vreo retinere (teama ar fi prea mult) cand v-ati cumparat masina? Ca ati facut alegerea buna?

Astept in continuare opiniile voastre. Voi ce ati alege? Sau ce nu ati alege? (daca ati putea sa si argumentati, ar fi foarte bine)
HalbaSus
Dieselul de azi nu mai e ca pe vremuri si nu mai are probleme alea... are altele biggrin.gif... una din ele ar fi motorina din romania... care duce la o "imbatranire" accelerata a dieselurilor... o masina care cand vine in romania cu 200.000 de km "zburda" cu 200 km/h in ciuda faptului ca e diesel, iar dupa 2 saptamani de motorina romaneasca te bucuri daca mai prinde 160... acum glumeam bineinteles... ideea e ca trebuie sa ai mare grija ce bagi, de unde bagi, etc... eu spre exemplu am ajuns sa nu mai am incredere in nici o benzinarie prin urmare inainte de a face plinul fac o alimentare de proba (aproximativ 6-7 litri) dupa care dau cateva ture sa vad cum se comporta (eu SIMT diferentele wink.gif) dupa care fac plinul daca prezinta incredere... daca poti sa iti permiti acest "lux" (nu atat financiar ci... "o grija in plus") atunci dieselul are o gramada de calitati... dar avand in vedere ca dieselul e totusi o optiune scumpa... recomand benzina...

Tot referitor la motorizare... nu te zgarci sa bagi un motor de 1.4... da stiu, trage si ala... poate nu ai pasiuni sportive, nu vrei sa faci liniute... dar sa vezi ce nasol e cand mergi cu 4 oameni in masina si trebuie sa mergi cu pedala la fund ca sa te deplasezi... sau cand nu poti depasi un camion decat daca opresti aerul conditionat... eu zic sa incerci macar un motor de 1.6 daca nu chiar 1.8...

skoda octavia 2 are un portbagaj imens... mai mare decat S-class-ul... (s-a mai discutat pe un topic smile.gif), clasa compact spre mediu.. nu stiu in ce masura se incadreaza in buget...

Referitor la AC manual (d-ala care are on/off, un potentiometru pt viteza ventilatorului si un altul pt temperatura) versus climatronic (care afiseaza cate grade vrei sa fie)... in cazul tau (mai mult mers in oras, rar concedii): climatronicul e inutil daca nu chiar enervant... in afara orasului e un pic mai comod... dar nu cu mult... asta ca sfat... mai bine ia-ti un torpedou refrigerat (eu am la opel, jur ca nu l-am folosit in viata mea dar imi place ideea biggrin.gif beer.gif )...

referitor la fiabilitate... [incoming bad news]: aici e destul de relativ, am vazut oameni care si-au luat mercedesuri noi si au stat in service mai mult decat pe drum... am vazut oameni care au avut toyota corola care nu pornea biggrin.gif... am vazut dacii care nu au fost la service decat la revizie... poti sa iei tu cea mai fiabila masina conform statisticilor ca poti sa fii tu minoritatea aia de 0.005% care se plange de masina ca e nefiabila... si la restu sa fie totul perfect... si poti sa-ti iei un harb de dacie si sa nu ai probleme... as recomanda totusi sa faci o inspectie a costurilor de service, respectiv reviziile la diferite marci... conteaza si astea... eu zic sa nu te lasi influentat de chestii de genu: "marca respectiva se strica repede, are probleme, etc..." asta e o chestiune de noroc... pana acum nu exista masina care sa nu fi avut probleme (macar minore)... ah, si sa nu uiti de aspectul subiectiv al probleme (imi place masina X)... daca nu vei lua masina X vei ramane cu gandul tot timpul la ea... si masina Y pe care o vei lua in locul ei va fi masina mai "proasta" la care daca se arde un bec te enervezi la culme... in timp ce cu masina "X" ai fi fost mai ingaduitor...
guerilla
despre diesel sau benzina s-a tot vorbit. banii ii amortizezi foarte greu, mai ales acum cand pretul la carburanti e aproape identic.
diferentele apar la intretinere. dar nici acolo nu inseamna ca vei da faliment cu un diesel.
diferentele in opinia mea sint la condus. si aici ma refer la motoarele diesel mici. nu la cele mari cu sute de cai!!.
daca vrei compacta, atunci lucrurile sunt un pic mai clare. nu ai foarte multe optiuni in acei bani.
exista renault megane - dupa cum zici ai citit/testat/vazut acea masina si ti-ai format o opinie.
exista opel astra - nu stiu exact ce primesti in acei bani, dar cei din aria opel cu siguranta te pot lumina.
exista familia vw - aici nu ma bag.
exista honda civic - dealerii parca dorm pe ei si cu greu poti obtine vreo informatie valabila de la ei.
exista corolla - echiparea sol, model hatchback, unul din cele mai bune motoare de 1.6. sint mai multi forumisti cu acest model si poti obtine informatii detaliate. costuri de service mici fata de competitie.
exista citroen c4 - arata bine, costuri de achizitie bune, cu intretinerea nu stiu cum sta, dar poti suna la service sa-ti faci o idee.
mai sunt si coreenele dar acolo costurile de intretinere sunt aberante - vezi hyundai... brrr
daca or mai fi si altele nu stiu si pe mine nu m-au interesat alte modele decat cele enumerate mai sus in momentul achizitiei.
bineinteles ca dupa ce ai cumparat-o poti fi in situatia sa "regreti" ca nu ai aia, nu ai ailalalta. dar aminteste-ti de ce ai cumparat ce ai cumparat.
iar la 13500CIP cu siguranta nu iti poti lua o masina noua din gama premium.
daca dupa ce le-ai condus/testat nu te-ai hotarat pune nevasta sa aleaga dintre modelele care iti fac cu ochiul. asa sigur rezolvi problema carcotelilor viitoare biggrin.gif
fa si tu un short list asupra modelelor care te tenteaza si hai sa discutam punctual.
Obuzel
Am auzit de prea multe ori pe forumul asta "legenda" cu Skoda cheala.
Intr-adevar sunt modele de Skoda chele dar nu toate.
Skoda O2 varianta de echipare Ambiente la pretul de 12.835 CIP cu motorul de 1.6 benzina are standard:
- clima
- radio CD
- oglinzi electrice cu degivrare
- geamuri electrice fata
- ABS, 2 airbaguri

Acum referitor la portbagaj.

Am inca pentru 3 saptamani masina cu portbagaj mic.
Daca ai spus ca vin cei mici te rog sa te gandesti de 10 ori la un portbagaj mai mare. Eu am doi. Pot sa spun ca intotdeauna deplasarea cu copii, chiar si cand era numai unul, necesita un permanent compromis si foarte multe manevre pentru a incape totul in masina, nu in portbagaj care se umplea imediat.

Nici macar nu iti poti inchipui ce ai sa duci pentru copii la un drum la bunici de ex:
- leagan
- carucior
- bicicleta, tricicleta
- tone de haine, ei murdaresc tot ce imbraca de urgenta si mamele nu ii lasa asa
- masinute, galetuse, etc
- si orice altceva ce mama considera util, tu nu o sa prea ai cuvant

biggrin.gif :bash:


Succes in continuare.
HalbaSus
cand ai zis ca datorita copiilor ai nevoie de portbagaj mare m-ai speriat un pic biggrin.gif "daca nu iti mananci mancarea azi calatoresti in portbagaj" biggrin.gif bicycle.gif
Gabi49370
QUOTE(Obuzel)
Am auzit de prea multe ori pe forumul asta "legenda" cu Skoda cheala.
Intr-adevar sunt modele de Skoda chele dar nu toate.
Skoda O2 varianta de echipare Ambiente la pretul de 12.835 CIP cu motorul de 1.6 benzina are standard:
- clima
- radio CD
- oglinzi electrice cu degivrare
- geamuri electrice fata
- ABS, 2 airbaguri

Acum referitor la portbagaj.

Am inca pentru 3 saptamani masina cu portbagaj mic.
Daca ai spus ca vin cei mici te rog sa te gandesti de 10 ori la un portbagaj mai mare. Eu am doi. Pot sa spun ca intotdeauna deplasarea cu copii, chiar si cand era numai unul, necesita un permanent compromis si foarte multe manevre pentru a incape totul in masina, nu in portbagaj care se umplea imediat.

Nici macar nu iti poti inchipui ce ai sa duci pentru copii la un drum la bunici de ex:
- leagan
- carucior
- bicicleta, tricicleta
- tone de haine, ei murdaresc tot ce imbraca de urgenta si mamele nu ii lasa asa
- masinute, galetuse, etc
- si orice altceva ce mama considera util, tu nu o sa prea ai cuvant

biggrin.gif :bash:


Succes in continuare.
Obuzel
arigato.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif

Pt Halba
Obuzel
De altfel Halba, acu daca schimb masina pe stii tu ce portbagaj poate merita sa iau in considerare si pedeapsa asta.

blush.gif

Dar inainte fac totuusi sui niste dotari de confort si siguranta, ceva scaun de copii in portbagaj...... biggrin.gif
Obuzel
Gabi, eu iti mai lansez o propunere.
Ford Fusion.
Mie mi-a placut foarte mult masina si ff greu am lasat-o pt. Octavia.

E mai tinereasca si mai potrivita pentru circulatul in oras. E o masina inalta.

Du-te si vezi unul, sau iti place din prima sau nu.

Daca da sa stii ca nu e deloc o alegere proasta.
Maff
Uite dotarile standard pt 1.6 Ambiente.Nu are Ac decat in combinatie cu vreo 5 chestii pe care dai ceva bani.
Dotari Standard
Design

Bandouri laterale de protectie negre

Caroserie in 5 usi

Faruri optice cu geam clar

Indicarea seriei de sasiu in partea inferioara a parbrizului

Semnalizatoare laterale incorporate in oglinzile exterioare

Bara de protectie vopsite in culoarea caroseriei,cu bandouri negre

Capace roti 15, Design Ambiente

Oglinzi si manere exterioare vopsite in culoarea masinii

Jante otel 6Jx15(anvelope 195/65/R15)

Tapiterie Graham Onyx / Achat /grey

Plafon cu profil longitudinal median

Manere interioare usi cromate

Geamuri cu protectie termica

Siguranta

ABS(EBV,MSR,ASR)

Airbag sofer si pasager

A treia lampa de stop

Centuri de siguranta in 3 puncte pentru toate locurile,pretensionate si reglabile pe inaltime pentru sofer si pasager

Control usi deschise

Discuri frana fata spate

Deblocare automata a usilor si activare lumini avarie la impact

Imobilizator electronic

Intrerupere alimentare carburant in caz de accidente

Inscriptionare cu laser a seriei de sasiu pe toate geamurile

Sisteme de ancorare ISOFIX pentru doua scaune de copii

Siguranta copii pentru usile spate, indicator activare

Tetiere spate (2 bucati)

Claxon Bifonal

Lumina de siguranta in capitonajul usilor fata

Functional

Bancheta spate cu spatar rabatabil fractionat 1/3:2/3

Doua lumini interioare cu intrerupatoare la usi

Indicator temperatura exterioara

Caroserie complet galvanizata

Doua parasolare cu oglinzi si buzunare

Filtru polen

Iluminare habitaclu cu contacte pe toate usile

Iluminare portbagaj

Inele de amarare in compartiment portbagaj

Indicatoare bord cu turometru si ceas digital

Priza 12V in habitaclu,soclu bricheta

Radiocasetofon Melody 1DIN cu patru difuzoare si antena de acoperis pliabila

Reglarea manuala a distantei de iluminat

Roata de rezerva normala din otel

Semnal sonor pentru faruri aprinse

Aparatori noroi spate

Computer de bord

Torpedou iluminat si cu climatizare

Doua lumini fata pentru citit ,plafoniera centrala spate

Un carlig pentru plase in portbagaj

Doua lampi pentru iluminarea portbagajului

Radio CD Player STREAM 2 DIN

Confort

Buzunare in spatarul scaunelor fata si capitonajul usilor fata -spate(in fata cu suport pentru o sticla de 1L)

Compartiment depozitare sub volan

Compartiment depozitare in partea superioara a bordului

Inchidere centralizata

Deblocare electromecanica portbagaj - soft touch

Luneta cu degivrare electrica

Oglinzi exterioare reglabile din interior

Manere plafon(4) cele din spate cu carlige

Servodirectie electromecanica

Suport stilou (clema)

Stergatoare parbriz tip aero,cu temporizator

Scaun sofer reglabil manual pe inaltime

Volan reglabil pe inaltime si in profunzime

Suport tichet de parcare la nivelul parbrizului

Capac rezervor cu deblocare electrica(prin inchiderea centralizata

Geamuri electrice fata( doar cu PW2)

Climatic - aer conditionat automat (doar cu 9Y1)

Oglinzi laterale reglabile si incalzite electric

Dotari Optionale
Design *CIP DDP

0NA Fara inscriptionare motorizare 0 0

1G0 Fara roate de rezerva -25 -30

1G3 Roata de rezerva - aliaj usor(doar in combinatie cu PJ3/PJ0) 102 122

PH2 SunSafeGlass- la Ambiente 8M1+PH4 la Elegance cu 8M1 681 816

PJ0 Jante aliaj usor 6.5Jx15 HELIOS doar cu 1G3/1G1 347 416

PJ1 Jante aliaj usor 6.5Jx16 SIRIUS 406 487

PJ2 Jante aliaj usor 6,5Jx16 Vega - 4buc 406 487

PJ3 Jante aliaj usor 7Jx17 PEGASUS (doar cu 1G1 - nu este disponibile pentru 1.4/55kw) 642 770

PKD Scrumiera spate(nu in combinatie cu 6E3) 19 23

PL0 Pachet sumar pieleClassic + P(maneta frana mana,schimbator viteze) 63 76

PLA Pachet partial piele pentru Ambiente,scaune combinatie textil-piele,cotiera-piela( doar cu PL0+PLD/PLE/PLF) 537 644

PLD Volan imbracat in piele(doar cu PL0) 82 98

Siguranta *CIP DDP

3G2 ISOFIX - sistem de fixare scaun copil pe scaunul pasagerului 23 27

7K6 TPM - Monitorizarea presiunii in pneuri 38 45

7X1 Senzori parcare spate 252 302

7X2 Senzori parcare fata spate 479 575

9P1 Avertizor centura siguranta 28 33

GR2 Set pentru repararea pneurilor 82 98

PDA Alarma cu controlul habitaclului,sirena cu acumulator 134 160

PDB Alarma cu controlul habitaclului + senzor de inclinate,sirena cu acumulator 163 195

PE1 Optiune dezactivare airbag pasager 38 45

PE2 Airbag-uri laterale fata ( doar cu 9P1) 227 272

PE3 Airbaguri laterale fata si 4 airbag-uri pentru cap(doar cu 9P1) 528 633

PFA ESP - include ABS,ASR,EDS,EBV 348 417

PK4 Pachet drumuri grele(nu in combinatie cu PJ3) 116 139

PW1 Proiectoare ceata 139 166

Functional *CIP DDP

0TD Covorase 30 36

1G1 Roata de rezerva de dimensiuni reduse(doar in combinatie cu PJ3/PJ0) 0 0

3U3 Plasa pentru acoperire spatiu portbagaj 10 12

3X1 Sac pentru schiuri ( la Ambiente Sedan doar cu 3NW) 81 97

6M5 Plasa fixare bagaje portbagaj 10 12

6M6 Set doua plase variabile pentru portbagaj 38 45

7N2 Suport ochelari 11 14

8K8 Light assistant(coming home ,tunnel light) doar adaugand PW5 44 53

8M1 Stergator luneta su sistem de spalare 58 70

8T2 Tempomat - pentru monitorizari mai puternice de 100CP 130 156

9JA Pachet nefumatori fata ( nu in combinatie cu PKD) 0 0

9Q2 Maxi -DOT 83 100

9T1 Duze stropitoare fata incalzite 19 23

PDE Telecomanda inchidere centralizata,alarma cu controlul habitaclului 252 302

PDF Telecomanda inchidere centralizata alarma cu controlul habitaclului si senzor de inclinatie 281 337

PH0 Trapa actionata electric(la classic doar cu 9GG) 634 760

PK0 Carlig remorcare detasabil ( la classic doar cu 9Y1) 303 363

PK1 Carlig remorcare detasabil cu adaptor ( la classic doar cu 9Y1) 328 393

PK5 Sistem spalare faruri,verificarea nivelului de lichid spalare 91 109

PK6 Faruri cu descarcare cu Xenon(doar cu PK5) 430 516

PLE Volan multifunctional(cu comenzi pentru radio,imbracat in piele - doar cu PL0+9Q2) 200 240

PLF Volan multifunctional(cu comenzi pentru radio+telefon,imbracat in piele - doar cu PL0+9Q2+PT1) 213 256

PNA Sistem de navigatie Nexux 2 DIN cu afisaj color(doar cu 9Q2) 1180 1415

PT0 Pregatire telefon GSM(antena+cablaj) 42 50

PT1 Pregatire universala telefon(cu sistem hands free,fara suport telefon) 208 249

PW3 Oglinzi laterale electric cu efect automat anti-orbire si iluminarea spatiului de intrat in masina (doar cuPW5) 145 174

PW5 Senzor de ploaie si efect automat anti-orbire pentru oglinda retrovizoare 93 112

QN2 Sertar sub scaunul pasagerului(doar cu PK2) 13 15

RA0 4 difuzoare suplimentare 52 62

RAC Top-radio-CD-Player AUDIENCE 2 DIN(CD changer pentru 6 CD-uri + MP3 player) 272 327

RCA CD-changer pentru 6 CD-uri,amplasat in porbagaj(la Classic doar cu RAB) 252 302

Confort *CIP DDP

3NW Cotiera spate rabatabila 101 121

3Y1 Parasolar mecanic spate (doar cu 3U3) 52 62

6E3 Jumbo Box - Cotiera fata 132 159

PDC Telecomanda pentru inchiderea centralizata 118 142

PH4 Geamuri electrice fata spate 127 153

PHB Climatronic -instalatie de aer conditionat ,cu reglaj electronic cu distributie in doua zone a aerului (doar cu 6E3) 315 378

PK2 Scaun pasager reglabil pe inaltime,scaune fata cu suport lombar 93 112

PKA Scaune fata cu tetiere active mobile ( doar cu 9P1) 55 67

PKB A trei tetiera spate 19 23

PW0 Scaune fata incalzite cu reglaj termic separat 139 166

RA1* Sound System,12 difuzoare,egalizator digital(doar cu PH4+RAC) 318 381
Obuzel
Pt. halba, ca multumire la ideile bune!?

beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif beer.gif
G e o r g e
claxon bifonal si parasolare sunt intr-adevar de luat in seama :evil:
Obuzel
Maff,
Am impresia ca datele tale nu sunt la zi.

Verifica si tu la Skoda.ro
Pe cuvant ca are clima si radio-cd si tot ce am zis eu.
HalbaSus
Obuzel... sa inteleg ca dupa 10 iulie sa astept un portbagaj de octavia plin cu bere ? beer.gif biggrin.gif
Obuzel
Daca cei de la Skoda nu mint si livreaza la termen, cand vin la Felix atunci nu chiar plin ca nu ma tine punga, dar cateva Urquell s-ar putea rataci pe acolo.

biggrin.gif
Maff
Am luat de pe aviamotors.ro si sunt la zi, abia au schimbat fata site-ului.Si Chestia cu aerul conditionat o stiam, cand mi-a facut pretul pt O2 a inceput sa-mi bage tot felul de chestii ca sa fie cat de cat bine echipata.Si m-am lasat.
Gabi49370
Draga moderator/admin: imi cer scuze pentru ultimas postare, cred ca mi-a expirat cookie -ul, altfel nu-mi explic :angel: . Scuze si pentru cititori, va multumesc pentru postari, am scris printre secundele libere de la munca insa am salvat/postat dupa cateva ore = mea culpa! beer.gif

Sa revin la topic (sa rescriu ditamai textul ... )

Vroiam in primul rand sa-i multumesc biggrin.gif lui OBUZEL la faza cu copiii vis-a-vis de portbagaj (ai mare dreptate batrane), si de asemenea, ii multumesc lui GUERILLA la faza "dupa ce le-ai condus/testat nu te-ai hotarat pune nevasta sa aleaga dintre modelele care iti fac cu ochiul" (alt batran <pervers> beer.gif ).

Bun forum, BRAVO biggrin.gif ; dar sa revin...

Dupa cum spunea GUERILLA, voi discuta punctual:

Au ramas in "cursa" urmatoarele:

- Toyota Corolla (1.4 B/M sau 1.6B)
- Peugeot 307 (1.6 M)
- Skoda Fabia
- Opel Astra (clasic sau II)
- Seat (nu stiu care dintre dintre ele)
- Ford Fusion (recunosc ca mi-a scapat)
- Skoda Octavia (vechi sau nou/II)

Oare s-au complicat optiunile? Uff... blink.gif

Asadar, Toyota Corolla imi place la nebunie, o fi ultima descoperire (sentiment cunoscut celor ce au fost in situatia mea, in care cu fiecare noutate spun "asta e..."). Sa fie ceva de moment? Masina asta chiar nu
are nici un fel de probleme? Nimic, nimic? Rog forumistii cu Corolla sa ma bage un pic in seama si pe mine! Sa-mi dea un sfat, la ce sa fiu atent, ce sa intreb, ce sa caut, la ce sa ma uit... La peugeot 307 1.6 HDI am gasit foarte multe informatii...

Cate ceva despre Peugeot 307:
am inteles ca sta mai bine la motorizarea MOTORINA. E adevarat? Adica daca ma hotaresc la Peugeot 307 sa aleg musai HDI 1.6, 90CP, X-Line? E o oferta foarte buna = 1.800 EURO discount (la DDU). E scumpa intretinerea? Apropo, ce e DDU? DDU = CIP + Accize? Mi s-au parut scaunele foarte "fragile". E o tampenie? Parca sunt din burete. Bancheta din spate se poate "zgaltzai" foarte usor la o simpla atingere. E o falsa impresie? Am inteles ca cei de la PEUGEOT ii pregatesc lui 307 un face-lift in toamna..., sa mai astept? Asta inseamna ca e pe "duca"?

Skoda Fabia Elegance are o dotare foarte buna, insa nu stiu la ce e mai fiabila: motorina sau benzina? E adevarat ca service -ul lasa de dorit? E scumpa intretinerea?

Opel Astra... imi place foarte mult. Nu sunt adeptul beculetelor, culorilor... e o masina cu o forma de ... masina = pe gustul meu. Am insa o amintire dureroasa cu un diesel cu o gramada de probleme (Opel Omega 2.0 din 1988 sau 1987). S-a schimbat ceva? Am vazut niste statistici cum ca Opel si Toyota cunosc de 2 ani incoace cea mai buna evolutie. In ce consta aceasta evolutie? Numai la numar de masini vandute? Sau si fiabilitate? Rog cunoscatorii sa-mi dea un raspuns.

Seat... m-a pus pe ganduri forumul... numai probleme, chiar daca sunt minore. Are o forma frumoasa si in acelasi timp "tehnica". Ma gandesc la CORDOBA. Cum sta cu service -ul? Cu intretinerea? Am studiat/citit forumurile dedicate, insa nu m-au convins. Insa imi place...

Ford Fusion: trebuie sa ma mai documentez. Nu inteleg de ce AC manual este oferit ca optional cand vad ca e inclus in dotare standard pt GHIA (vezi http://www.colinamotors.ro/ie/build/overview.php). Ce consum are?
Dati-mi va rog un link cu date tehnice.

Skoda Octavia: ramane in grafic datorita preconceptiei: arata bine, imi da senzatia de siguranta (felicitari germanilor). Rog cunoscatorii sa ma lamureasca (Octavia vechiu sau nou = care sunt diferentele?).

------------------------

Ce inseamna motor subturat?

HalbaSus: sunt de acord cu tine in ceea ce priveste AC manual. Good point.

Cum e cum motorizarea 1.4? E insuficienta (doar/numai pentru benzina)? Chiar si la 97CP (vezi Toyota Corolla)?

Ultima intrebare (pentru moment): cum e cu "viata" modelului? La ce se refera? Nu voi gasi piese? Service lung? Sau e doar o chestie de "moda"? Cum stau modelele/motorizarile enumerate la acest capitol?
guerilla
salut Gabi
eu in calitate de "batran pervers" (desi cei care ma cunosc stiu ca nu sint chiar batran laugh.gif ) si posesor de corolla pot sa-ti spun ce imi place si ce nu la masinuca mea.
imi place ca motorul e asa cum trebuie - linistit si comod de condus pana la 4000 ture si nervos dupa. am 1.6 cu 110 cai, echipare SOL (varianta cu 6 airbaguri dar fara jante aluminiu - prefer siguranta decat designul - mai ales ca poti cumpara jante mult mai frumoase si mai ieftine de pe piata).
imi place scaunul ca e comod, imi place pozitia la condus. imi place tapiseria (am un caine, mai mare de felul lui, si a rezistat pana acum cu brio la incercarile lui de a o zgaria si agata)
imi place aerul conditionat (automat). imi place ca am oglinzi incalzite (desi dealerii habar nu aveau de asta).
imi place ca am spatii de depozitare.
imi place designul de la hatch (nu imi place sedanul).
imi place ca e o masina care nu sare in ochi. dar la motorizari comparative, nu prea ai probleme daca te supara careva. se comporta foarte bine si aproape de viteza maxima - nu recunosc nimic blush.gif
imi place ca NU am treizeci de mii de butoane in care sa-mi prind urechile. toate butoanele sunt acolo unde trebuie sa fie. cel putin pt mine.
imi place ca sistemul de alarma e legat la cheie si nu trebuie sa umblu si cu o telecomanda dupa mine.
imi place ca a venit incaltata cu michelin si nu bridgestone-urile alea obosite cu care venea pana acum.
imi place ca am asa zisul service gratuit dar si costuri reduse de service in general.
imi place sistemul audio, nu e el top of the art, dar pt urechea unui profan e tot ce iti trebuie. pacat ca nu are mp3. dar asta se rezolva cu un mp3 pe fm. dar uite ca am ajuns la partea a doua:
ce nu imi place :angel: sau ma rog, ce imi place mai putin, dupa cum zic unii amici ca as fi carcotas, deh.
nu imi place ca nu am o plasa de bagaje in portbagaj - dar se remediaza cu achizitie de pe aftermarket de un sistem de prindere.
iarasi nu ma pot obisnui cu faptul ca nu vad botul masinii. si sint un tip destul de inalt (1.86) si de fiecare data cand intru in parcare (foarte stramta) trebuie sa ridic scaunul pe inaltime ca sa fiu sigur ca nu agat vreun vecin.
alta chestie mai nasoala e ca nu am avertizor de terminare lichid de spalat parbrizul. m-am trezit la drum ca nu mai am cu ce spala parbrizu.
pe piatra cubica daca merg cu geamul intredeschis apare un draq de greieras la geam. inchid geamu si dispare. e clar un joc la macara.
e un pic mai nasol pana te obisnuiesti cu schimbatoru de viteze. poti pati niscaiva "agatamente" daca nu esti atent.
daca ai intrebari sau nelamuriri intreaba. pot fi aspecte pe care eu le scap din vedere.
Obuzel
Gabi, multam pentru aprecieri, dar sa stii ca asa cum spunea Guerilla, nici eu nu sunt chiar atat de batran, prietenii pot sa spuna. Puteai sa pui si tu niste ghilimele, ceva, blush.gif
Glumeam.

Incerc sa imi spun parerea la cateva din dilemele tale. Stiu cat e de greu sa alegi masina. Mie mi-a fost greu sa aleg si bugetul meu era intre 10-11.000 CIP. Tie ca ai cu 2.000 in plus iti este si mai greu, ai mai multe optiuni.

Intrucat dilemele tale au necesitat un post lung, si al meu e lung

In nici un caz nu motor de 1.4 pe benzina. Ai nevoie de un pic de putere cateodata de la masina, nu vrei ca la drum lung, cu AC pornit, sa stai cu pedala la fund.

DDU inseamna delivery duty unpaid, adica nu ar trebui sa aiba accize, vama si TVA.

1. Seat:
Seat Cordoba, sincer nu te sfatuiesc, sa nu uitam ca nu e nimic altceva decat o Ibiza cu portbagaj, deci e o masina din clasa mica.
Seat Altea, minunata masina, Altea Reference 1.6 B, 13.012 CIP. Ca sa o aduci la dotarile ceruta mai adaugi Radio-CD, 428 E, si oglinzi incalzite+spalator faruri+duze parbriz incalzite, 170 E, culoare daca nu vrei alb sau albastru (mie mi se pare ca i se potriveste rosu emocion, de altfel asta e si parerea lui Seat) 170 E. Total 13.741 CIP.


2. Skoda
Fabia, clasa mica. In afara de asta la Fabia e de asteptat un schimb de model.
Octavia 2 si nu Octavia 1 deorece e o masina cu tehnica la zi.
Mai multe deja am spus deja despre Octavia.
Cei de la service-ul Skoda unde merg eu (deja de 8 ani) au spus ca cele mai multe probleme le are Fabia. Cele mai putine Octavia 1 urmata de Felicia. Date si informatii despre Octavia 2 nu au.

Ceea ce spuneai despre service-ul Skoda nu cred ca e adevarat, OK cu o exceptie Porsche Roamania. In 8 ani de Skode am fost si la serviceuri din Bucuresti, sa stii ca am fost servit foarte bine la Avia Motors chiar daca eram un client necunoscut pentru ei, jos palaria. Dar sa te feresti de Porsche Romania, au impresia ca ei sunt stapanii tai si nu invers.

3. Ford
Pentru Ford cel mai bine viziteaza pagina ford.ro, e la zi, are liste de preturi complete in format pdf. Acum ca m-am uitat si eu am vazut o ofert a atractiva la Focus, varianta de echipare Sport care are tot ce iti doresti costa cu motorul de 1.6 13.600 CIP. Sigur mai primesti un discount. Fusion Ghia, are tot ce ii trebuie (inclusiv jante din aliaj cu 7 spite),i costa in varianta cu motor de 1.6 pe benzina 11.190 CIP (la asta mai adaugi 258 pt. vopsea metalizata).

Pro Ford:
- fiabilitate dovedita, de ex fratele meu are un Focus cu 212.000 la bord, nu are probleme inca
- calitate buna a fabricatiei
- la Focus handlingul masinii. Eu personal nu am condus masina care sa ma impresioneze atat de mult, e absolut incantator. De altfel presa de specialitate din europa considera Focus ca find etalonul
- scaunele comode la ambele modele
Contra Ford:
- din auzite se pare ca service e destul de scump, fratele meu de ex. merge la acelasi service ca si mine

5. Toyota
Chiar se pare ca nu are probleme de fiabilitate, nu am auzit pe nimeni sa se planga, nici macar aici pe forum. Noi la firma avem un Avensis cu 200. 000 si nu are nici o problema.
Ce nu imi place la Toyota este designul interior extrem de fad pentru gusturile mele, combinat cu preturi cam mari + Corolla actuala se va schimba la anul.

6. Peugeot
Nu ma bag ca nu stiu. 307 e deja un model cam vechi.

7.Opel
Nu ma bag ca nu stiu, nu am studiat Opel. Prejudecati, deh mai am si eu cateva. Desi cand tatal meu a schimbat masina atat am insistat pana si-a luat Vectra care e absolut OK.
Obuzel
QUOTE(Gabi49370)
Am vazut niste statistici cum ca Opel si Toyota cunosc de 2 ani incoace cea mai buna evolutie. In ce consta aceasta evolutie? Numai la numar de masini vandute? Sau si fiabilitate? Rog cunoscatorii sa-mi dea un raspuns.


Intr-adevar statisticile spun asta.
De ce?
Deoarece Opel a avut loc de crescut, fiind in coada clasamentului. Si mai are in continuare.
Deoarece Toyota face in continuare ceea ce a facut in ultimii 20 de ani, calitate-calitate-calitate. Acum ca a depasit Ford a pus tunurile pe GM si probabil ca asta e arma buna.
G e o r g e
daca va spun ca am o oferta pentru OPEL ASTRA CLASSIC II , incepand de la 9500 DDP ( toate taxele incluse ) ce spuneti ?
Obuzel
QUOTE(Gabi49370)
- Skoda Octavia (vechi sau nou/II)



Skoda Octavia: ramane in grafic datorita preconceptiei: arata bine, imi da senzatia de siguranta (felicitari germanilor). Rog cunoscatorii sa ma lamureasca (Octavia vechiu sau nou = care sunt diferentele?).


Ultima intrebare (pentru moment): cum e cu "viata" modelului? La ce se refera? Nu voi gasi piese? Service lung? Sau e doar o chestie de "moda"? Cum stau modelele/motorizarile enumerate la acest capitol?


Marea diferenta intre O1 si O2 este puntea spate. La O2 aceasta e independenta ceea ce duce la un mai bun comportament rutier al masinii.
A fost imbunatatit spatiul pentru locurile dein spate, acum incap bine si adultii.
Designul e mai frumos. Mie imi place Octavia din aceleasi motive pentru care tie iti place Astra. Are forma de masina si e de o eleganta fara varsta. Dar e o masina mai de "ghijoci de 35 de ani" dupa cum spunea Iulian in alt topic.

La orice masina se furnizeaza de catre producator inca 10 ani de la terminarea fabricatiei pentru modelul respectiv.
Dezavantajul cumpararii unui model la sfarsit de cariera e faptul ca vei pierde mai mult la revanzare decat la unul care inca se mai fabrica.
Avantajul cumpararii unui model deja matur este faptul ca ai mai putine surprize neplacute deoarece producatorul a remediat multe probleme.
Obuzel
Un link pentru configurare Fusion
http://www.ford.ro/configurator/index.php?...rs&carid=38

Date tehnice Fusion
http://www.ford.ro/files/2005/06/01/84.pdf
CPI
QUOTE(G e o r g e)
daca va spun ca am o oferta pentru OPEL ASTRA CLASSIC II , incepand de la 9500 DDP ( toate taxele incluse ) ce spuneti ?

Spun ca e bine. Ce motor, cel de 1.4?

Si, ... de la ce dealer?
G e o r g e
dealerul vi-l pot comunica prin mp si alte date asemenea .

este vorba de 1.4 16v 90cp, abs, servo , 2xairbag +++ , fara Ac .

totusi este sub pretul de mai sus smile.gif

si e opel nu e albea blush.gif
Obuzel
George, aici nu vorbim de Albea, cred ca ai incurcat putin topicurile.
Si mie mi se intampla. blush.gif
CPI
Nu era vorba de Albea, dar nici Fabia sau Fusion nu sint departe. Mai degraba as lua un Astra II Clasic.

Oricum pretul e bun. George da-mi te rog dealerul, am un prieten care vrea sa intre in 10000 DDP si un Clasic cu AC ar putea fi alegerea.

Hai pa
Maff
Skoda Octavia 2 este masina buna, interiorul este spatios si portbagajul este imens.Insa dupa cum ti-am zis, trebuie sa fii pregatit ca pe langa pretul afisat sa mai bagi ceva bani in plus pentru diferite optionale.Uite-te la Octavia Tour (1U2184) Pret CIP* 12830
Motorizare:1.9-TDI 81KW(110CP)-M5 Acciza 2.50%
Carburant:Motorina Pret DDP 15645 (pret afisat de avia motors).Echipari:

Dotari Standard
Design

Caroserie in 5 usi

Oglinzi laterale si manere usi exterioare vopsite in culoarea caroseriei

Bandouri laterale de protectie negre

Jante de otel 6J x 15 (anvelope 195/65 R15)

Capace roti DRIVE

Faruri cu geam clar

Tapiterie Grey Scale

Geamuri colorate

Pregatire portbagaj acoperis

Buton frana de mana si manere interioare usi cromate

Siguranta

ABS

Airbag sofer si airbag pasager

Inchidere centralizata

4 tetiere reglabile pe inaltime (2 fata si doua spate)

Doua centuri de siguranta pirotehnice cu pretensionare si sistem de prindere in trei puncte,reglabile pe inaltime,fata

Trei centuri de siguranta cu sistem de prindere in trei puncte ,spate,cele laterale de la combi ,reglabile pe inaltime

Lumina avertizare centura de siguranta sofer

Lumini de siguranta in capitonajul usilor fata

Indicator serie sasiu la anivelul parbrizului

Imobilizator electronic

Intreruperea alimentarii cu carburant in caz de coliziune

Pregatire scaune de copii ISOFIX pe bancheta spate

Functionalitate & Confort

Instalatie de aer conditionat

Oglinzi laterale electrice si incalzite

Computer bord(indicare temperatura exterioara,consum instantaneu si mediu carburant,viteza medie,distanta parcursa,durata )

Servodirectie

Bancheta spate rabatabila fractionat 1/3 -2/3

Scaun sofer reglabil pe inaltime

Filtru Polen

Pregatire radio cu 4 difuzoare si antena rabatabila

Scrumiera fata,bricheta cu iluminare si priza 12V

Parasolare sofer si pasager cu oglinzi de curtoazie,al 3-lea parasolar

Buzunare pe spatarele scaunelor fata

Turometru cu ceas digital

Semnal sonor de avertizare faruri aprinse

Iluminare verde a instrumentelor de bord

Torpedou iluminat

Iluminare habitaclu cu intrerupatoare pe toate usile

Lumini de citit fata

Iluminare compartiment portbagaj

Stergator parbriz cu temporizarea intervalului de activare(4 trepte)

Suport tichet

4 manere plafon,cele 2 din spate cu agatatoare haine

Volan reglabil vertical si axial(diametru 370 mm)

Rezerva suplimentara la alimentarea cu caaburant(7 litri)

Aparatori noroi spate

Roata de rezerva de dimensiuni normale

4 inele de amarare in compartimentul portbagaj

Dotari Optionale
Design *CIP DDP

PJ0 Jante aliaj TRITON 15 323 392

PJ1 Jante aliaj KNIFE 16 451 548

Siguranta *CIP DDP

7X1 Senzori parcare cu ultrasunete 265 321

8WD Faruri ceata 145 176

PE3 Airbaguri laterale(doar cu PK2) 277 337

PE4 Optiune dezactivare airbag pasager 38 46

PFC ESP 387 470

PK4 Pachet drumuri grele 129 156

Functionalitate & Confort *CIP DDP

0TD Covorase fata spate 30 37

2V5 Filtru aer Fresh(cu carbune activ) 4 5

6E3 Cotiera fata 106 128

6M4 Sistem de fixare a bagajelor in compartiment portbagaj 44 54

8M1 Stergator luneta 58 70

8RM Patru difuzoare suplimentare 58 70

8T2 Tempomat 130 158

9T1 Duze stropitoare fata incalzite 23 28

PD1 Telecomanda pentru inchidere centralizata 105 127

PDA Alarma auto inclusiv telecomanda pentru inchidere centralizata 197 239

PH2 Geamuri electrice fata spate 338 410

PH3 Trapa electrica glisanta 634 769

PH4 Geamuri electrice fata 169 205

PHA Climatronic 290 352

PK0 Carlig remorcare ,detasabil 238 289

PK2 Suport lombar + reglaj pe inaltime scaune fata 102 124

PK5 Instalatie spalare faruri + verificare nivel lichid de spalare 91 110

PK6 Faruri cu descarcare in xenon (doar cu PK5+8WD+PJ0/PJ1) 450 546

PL0 Pachet piele(volan,maneta frana mana,schimbator viteze) 184 223

PT0 Pregatire telefon GSM 42 50

PW0 Scaune fata cu incalzire(doar cu PK2) 130 158

RAA Radiocasetofon Symphony 247 300

RAB Radio-CD Symphony 348 422


Detalii tehnice:
Motor
Motor diesel, turbosuflanta cu geometrie variabila si schimbator de caldura pentru racirea aerului in admisie, motor cu supape i
Cilindri 4
Cilindree (cm3) 1.896
Cursa x alejaz(mm) 79.5 x 95.5
Putere max/rpm (kW/rpm) 81/4.150
Cuplu max/rpm (Nm/rpm) 235/1.900
Norma Emisii EU3
Combustibil diesel
Emisii CO2 135

Performante
Viteza maxima (km/h) 191
Acceleratie 0-100 km/h (s) 11.1

Consum
Urban 6.6
Extra-urban 4.1
Combinat 5.0

Transmisie
Tractiune pe puntea fata
Ambreiaj unitar uscat, actionat hidraulic, cu arc in forma de diafragma, materialul discurilor de frictiune nu contine azbest
Cutie viteze 5 trepte sincronizate integral

Mase
Masa proprie 1.275
Incarcatura maxima 585
Masa totala 1.860
Incarcatura plafon 75
Sarcina utila 60
Remorca fara frane 500
Remorca cu frane 1.300

Caroserie
Coeficient aerodinamic 0.31

Sasiu
Puntea fata suspensie tip McPherson cu bratul inferior in forma de trapez si bara stabilizatoare
Puntea spate rigida cu arcuri elicoidale si amortizoare hidraulice
Sistem franare sistem hidraulic de franare cu circuit dublu, cu actionare in diagonala montat pe amplificatorul (vacuumatic) al fortei de fran
Frane fata discuri de frana ventilate
Frane spate tamburi cu perechi de saboti sau discuri ventilate cu etrier cu un singur pist
Directia caseta directie cu cremaliera asistata servo fara intretinere

Volume
Rezervor 55
Capacitate portbagaj 528
Capacitate portbagaj cu bancheta rabatata 1.328

Dimensiuni (mm)
Inaltime scaune fata / spate 973/962
Garda la sol 134
Confort spate 863/594
Ampatament 2.512
Confort fata 1.115/864
Inaltime 1.431
Ecartament spate 1.494
Latime 1.731
Ecartament fata 1.513
Lungime 4.507
guerilla
pai tu lauzi O2 si ne dai oferta si caracteristi de la O1 ?!? :angel:
sint confuzat blush.gif
Mircea49004
Si eu sunt in situatia de 13500 cip si astea sunt parerile mele:
Si eu am trecut ptin optiunea octavia, dar pt diesel nu-mi permiteam decat varianta classic si faza super nesimtita e ca nici macar nu te lasa sa-ti pui urma de aer conditionat si nici computer de bord. Eu zic ca la o masina de 13000 cip e un lucru de bun simt, dc nu le are standard sa ma lase macar sa le pun ca optionale.
Cat despre Octavia 1 sau Fabia, 307, sunt istorie.
La Astra dureaza 4 luni pana vine masina-cel putin la diesel
Golf e prea scump.
Corolla desi nu ai costuri de intretinere, e mai scumpa masina, poate se merita nu zic, dar dc tot iei o masina pe termen lung, ia una a corei model nu se schimba la anul, iei un model nou, sa sti ca macar 4-5 ani e modelul curent.
De Renault nu am vrut sa aud.
Si asa am ramas la ideea de Polo, nu am nevoie de portbagaj prea mare, si imi permit un model de 100 de cai+ESP si este mai ieftina decat toate- am vazut polo langa Golf V si am ramas surprins cat de mica e diferenta la lungime, la portbagaj pierzi cel mai mult nu la spatiul interior.
ncristi
QUOTE
Si asa am ramas la ideea de Polo


O idee rea la banii astia....
HalbaSus
Si eu zic ca polo e o masina scumpa... Dar dupa cum ziceam in alt topic, daca iti place masina atunci nu te lasa influentat de statistici, raport calitate pret si alte prostii rationalisto-stintifice... daca urmarim exclusiv raportul pret calitate ajungem la logan si lada niva... :bash:
Mircea49004
Iau urmatoarele date ca si comparatie: dimensiunile a doua masini din clasa mica si compacta si mai exact Polo si Golf V:
Polo:
Lungime/latime/inaltime (mm) 3916 / 1650 / 1467
Ampatament (mm) 2465
Ecartament (mm) 1434 / 1426
Lungime spatiu interior (mm) 1666
Latime habitaclu fata/spate (mm) 1412 / 1407
Lungime spatiu destinat pasagerului (mm) 688 - 981
Volum portbagaj VDA (l) 270 / 1030
------------
Golf V:
Lungime/latime/inaltime (mm) 4204 / 1759 / 1485
Ampatament (mm) 2578
Ecartament (mm) 1539 / 1528
Lungime spatiu interior (mm) 1736
Latime habitaclu fata/spate (mm) 1448 / 1479
Lungime spatiu destinat pasagerului (mm) 700 - 1010
Volum portbagaj VDA (l) 347
---------------
date luate de pe www.volkswagen.ro
---------------------
Diferenta dintre ele(cu cat e mai mare Golf)
Lungime/latime/inaltime (mm) 28.8 cm / 10.9cm / 1.8 cm
Ampatament (mm) 11.3 cm
Ecartament (mm) 10.5cm / 12.1
Lungime spatiu interior (mm) 7cm
Latime habitaclu fata/spate (mm) 12.7cm/ 12.1cm
Lungime spatiu destinat pasagerului (mm) 1.2cm - 2.9cm
Volum portbagaj VDA (l) 77l=un rucksac.

Considerand ca Golful este un reprezentant potrivit al clasei compacte(ca si dimensiuni), considerati ca pentru 7 cm lungime spatiu interior si 12.7cm latime si un rucksack in plus in portbagaj se merita vreo 2 mii de euro in plus? Eu am 1.83, m-am pus la volan in Polo cat sa am loc lejer si am avut linistit loc si in spate, nemiscand scaunul soferului. Daca interiorul e doar cu 7cm mai scurt decat la Golf, cred ca am spus tot! Si in plus la Polo in 12600 cip mi-am permis motor 1.9tdi de 100 cai+aer conditionat+cdplayer cu 8 difuzoare+esp+culoare metalizata, dotari care la C4 diesel(care e si mai lenes desi un motor super) m-ar fi dus la 14000 cip- pret peste poate pentru mine. Si in plus chiar cred ca VW este o marca mai buna decat Citroen desi le doresc acastora mult succes, chiar e o masina frumoasa C4.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.