Help - Search - Members - Calendar
Full Version: despre aer conditionat
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
moza49255
am pus o clima pe un opel astra motor c16nz si trebuie facuta instalatia electrica....cum sunt in domeniu am si scheme nu ca ar fii vreo problema, dar trebuie sa intreb pentru a fii sigur. pe cilindrul cu freon (receiver driers) se afla un comutator de presiune cu 4 fire albastru,verde ,alb si negru.....daca masor pe fire in stare nemontata nu am circuit inchis pe nimik,am bagat cu un compresor aer si am avut presiune pe instalatie de circa 5 atm si mi s-a inchis circuitul pe firele albastru si verde....(se inchide numai cu presiune de circa 1,5 atm si e ca o protectie ca in cazul in care nu ai freon pe instalatie sa nu cupleze compresorul)...intrebarea mea este ca eu cred ca firele alb si negru ar trebui sa inchida circuitul si in momentul cand presiunea creste sa decupleze compresorul....apoi daca scade presiune sa cupleze din nou si tot asa deci aceste fire sa fie pentru decuplat si cuplat .... stie careva daca logica mea este ok ?sau mai bine zis cine se pricepe ma poate contacta la edymoza@yahoo.com .....mersiiii astept raspunsuri
ANGHEL-6
incearca sa faci o punte intre firele care nu inchid circuitul si ar terebui sa porneasca ventilatoarele de racire. Asta e sigur
moza49255
problema e ca eu nu am nici un fir legat acum la compresor ,inca nu am facut instalatia electrica la clima ......masina mea nu a avut si trebuie sa o fac eu de aceea am si intrebat daca stie cineva cum ar trebui sa fie presostatul asta cu 4 fire ?
moza49255
stie careva ce tip de ulei trebuie pus in compresorul de clima? merge uleiul care se baga si in compresorul de la frigidere?
G e o r g e
eu stiu ca se baga impreuna cu freonul si trebuie o instalatie speciala blush.gif
Liviu38956
Din cate stiu eu receiver driyer este pe partea de inalta presiune. Firele alb si negru pot fi de la presostatul de inalta. Peste vreo 25 bar cred ca iti inchide contactul, se alimenteaza un releu, al carui contact normai inchis iti decupleaza circuitul de alimentare al releului de cuplare al ambreiajului compresorului.
Daca citesti cu atentie ai sa intelegi logica.
ANGHEL-6
uleiul refrigerant se introduce in compresor pe la orificiul de joasa si este special .indicativ SR 68
moza49255
multumesc mult dragilor ,vroiam sa fiu sigur dacae asa cum ma gandeam eu ....si uleiul pentru compresorul de clima unde se gaseste ?
Liviu38956
Ulei gasesti la un magazin de consumabile pentru frigotehnie. Atentie sa fie pentru tipul de freon pe care il bagi in instalatie. Cel mai comun tip de freon pt. auto este R134a.
moza49255
am rezolvat cu clima la un service in ARAD ,m-a costat 1800k,verificat,curatat+incarcat instalatia ....merge beton......sa vedem cum se comparta in timp........instalatia electrica am facut-o eu ca acolo-mi cerise 150 euro si mi s-a parut cam mult .....oricum e bine ca am reusit sa-i dau drumul..........
DANIEL77790
TREBUIE ULEI SPECIAL PTR COMPRESOR SI SA FIE COMPATIBIL CU FREONUL DACA AI R 134a MERGE ULEI SEZ32 DE LA FIRMA FUCHS
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.