Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Accidente!
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2, 3, 4
pretorian
chiar daca lovea pietonul si dupa aia pe Catalin era tras la raspundere numai pt. pieton si atat, pentru Catalin nu bicycle.gif
catalin51707
ma intrebai daca nu am putut sa ma inteleg cu el?
ba da - tipul mi a cerut sa i repar dacia plus 5 mil ca na ....si inca 100 de euro la gabor....asa ca mi s a parut cam exagerat....
oricum am stat o luna cu carnetul luat....am facut prostia aia de curs de siguranta rutiera blush.gif - si ma dus cu dosarul la rutiera - unde am stat de vorba si baietii de acolo mi-au dat dreptate blink.gif ...dar a fost din pacate o experienta cam nasoala tinand cont ca a fost primul accident serios din viata mea (am carnetul din '98) hmmmmm - asa au mai fost amenzi pt viteza si centura dar....oricum de invata ca cel putin in privinta mea - gaborul a aplicat strict ce scrie in legislatie - fara sa tina cont de nimic altceva. ma gandeam ce ar fi fost daca ii luam eu fata chiar daca el venea din dreapta mea - si intra el in mine....
pretorian
QUOTE("catalin51707")
- gaborul a aplicat strict ce scrie in legislatie - fara sa tina cont de nimic altceva. ma gandeam ce ar fi fost daca ii luam eu fata chiar daca el venea din dreapta mea - si intra el in mine....



pe asta se bazeaza si afirmatia mea de mai sus, a aplicat legea asa cum e scrisa , iar daca ii luai tu fata si intra el in tine se intampla acelasi lucru cu diferenta ca aveai o paguba mai mare.
catalin51707
stii cum e insa pana la urma pretorian - bine ca a trecut si asta....
Lucas
Eu de 10 luni de cand am permisul nu am avut nici un accident. Era sa am dar nu am avut. Din majoritatea situatiilor de accident am scapat ca prin urechea acului. in special cu pietonii era sa am probleme. Noaptea. Deci eu am tras o concluzie. Noaptea mai bine umblu cu 40. Dar maicamea a avut 2 accidente, nici unul nu a fost din vina ei. A semnalizat cu 50 m inainte la stanga, si astepta sa treaca toate masinile din sens opus ca sa poate sa intre intr-o parcare, cand....cel din spate, uitandu-se la fetite in fustite biggrin.gif a intrat in ea. Al doilea tot asa s-a intamplat dar cu mentiunea ca nu mai astepta sa vireze la stanga, ci dadea prioritate la un sens giratoriu. Din aceste doua cazuri, nu pot trage nici o concluzie deoarece eu degeaba semnalizez, pun frana incet(nu brust sa fie ca am pus frana brusc) daca cel din spate nu e atent la carosabil si e atent la femei.
P.S. al doilea acident a fost in zona unei universitati biggrin.gif
Otto73
si eu care ma credeam un as al volanului pot sa spun ca am pupat un airbag de nissan sentra. Eram de 2 saptamani in S.U.A. si era aglomerat se mergea cu cca. 30 mile/h ma uitam pe harta si astia din fata mea au franat , eu prea tarziu si airbagurile si-au facut datoria. Sper sa fie primul si ultimul accident. PS masina era inchiriata.
Lucas
Acum vreo o saptamana, intr-o intersectie cu semafoare, pe la 11 noaptea(cand nu mai functioneaza semaforul, doar lumina intermitenta galbena), o Solenza care apartine unei firme de paza si securitate din oras, a lovit din plin doua masini (Solenza a intrat cu viteza in intersectie, fara sa se asigure). A ajuns politia de fata, si, minune. Soferul responsabil de la security, nu a primit nici macar amenda. Damite suspendare de permis. Cica am fost in interventie. Nu contest. Poate au fost in interventie, poate nu dar eu sunt de parere ca toate firmele astea de securitate, ar trebui sa aibe macar un girofar, nu doar abtibildurile acelea cu XYZ Security pe laterale.
Voi ce parere aveti?
Zetics40545
QUOTE(Lucian42192)
...
Voi ce parere aveti?


Si Baia Mare e tot in Romania.... :romania:
Nonn
Trebuie sa recunosc ca la inceput eu am fost cam catastrofa la volan daca e sa ma iau dupa numarul de accidente pe care le-am avut in primii 3 ani de carnet (din fericire niciodata ceva foarte serios).
Prima buseala a fost curata prostie din partea mea, amintirile inca sunt proaspete in minte. Era in decembrie, tocmai imi luasem carnetul in ziua respectiva (!) si seara trebuia sa merg la ora de fizica. Bineinteles ca am vrut sa merg cu masina (pe vremea aia aveam o Dacie in '84) iar parintii au spus nu. Incepuse sa ninga, eu fara experienta, era clar ca trebuia sa merg cu troleu'. Din pacate, cu mintea mea de idiot de 18 ani, excitat de ideea de a merge cu masina la ore, m-am crezut mai destept si profitand de faptul ca garajul nu era langa bloc, deci puteam sa iau masina fara sa fiu vazut, am luat-o! Ajuns la destinatie, am ochit un loc de parcare de care din pacate trecusem cu vreo 3 masini. Asa ca, dai cu spatele! Trebuie sa mentionez ca dezaburirea nu functiona, deci vizibiltate zero. Si o iau eu cu spatele incetisor, ghidandu-ma dupa masinile parcate pe dreapta cand se aude un claxon. Eu nimic, ma gandeam ca poate s-a speriat unul vazandu-ma mergand cu spatele si, oricum, aveau loc suficient in stanga (sau nu, dupa cum s-a dovedit biggrin.gif ). Se mai aude claxonul inca o data, de data asta ma hotarasc sa opresc sa ma asigur si in oglinda din stanga (pe care o ignorasem pana atunci!), cand POC!, ma proptesc intr-unul care venea din spate! Din fericire nu se intamplase nimic grav, un stop spart si aripa in pic indoita. Acasa, parintii au primit vestea foarte calmi, parca se asteptau la asa ceva! Cam asa a fost primul meu accident stupid in chiar prima zi cu carnet. Restul au fost tot maruntisuri din astea (si tot asa de stupide): odata o alunecare pe polei, de vreo 3 ori nu imi prindeau franele decat la a 2-a apasare (pe care evident ca nu am mai apucat sa o fac), iar singurul care s-a lasat cu pagube majore (pentru celalalt) a fost cand nu mi-a acordat prioritate si si-a facut praf toata fata, eu scapand relativ usor, cu radiatorul gaurit un pic de elice.
Aventurile astea au tinut cam 3 ani, dupa care au incetat brusc (din fericire).
Am mai trecut razant pe langa alte cateva, tot chestii minore, cu exceptia unuia pe care nici pana in ziua de azi nu mi-l explic. Era tot decembrie si mergeam la Borsa (in MM) pentru revelion. Eram cu 2 masini, eu cu a mea, cealalta tot o Dacie (el in fata). Era polei pe jos, ne apropiam de Cluj, mergand cu 70km/h, cand am ajund din urma o coloana de 3 masini care aveau vreo 60. Am stat in spatele lor o vreme, pana l-am vazut pe prietenul meu (cu cealalta Dacie) ca semnalizeaza sa depaseasca. Ma asigur si eu sa vad daca pot sa ma bag dupa el, drum drept cat vedeam cu ochii, asa ca du-te! Abia apuc sa ajung paralel cu prima masina cand vad ca prietenul franeaza, ma gandesc imediat ca probabil vine ceva din fata, dar de unde naiba sa vina ca eu nu vazusem nimic! El reuseste sa se bage intre prima si a 2-a masina si in clipa aia imi apare un Oltcit in fata! Am incercat sa franez, pentru o fractiune de secunda chiar au prins franele (si ma gandeam ce noroc, sa prind o portiune fara polei chiar atunci!) cand masina incepe sa derapeze. Ala cu Oltcit-ul iese pe jumate din dum, eu nu aveam unde sa ma bag, si a rezultat o triplare de toata frumusetea, pe un polei ca era sa picam in fund cand ne-am dat jos din masini la o bariera, la vreo 80km/h! Toate astea s-au intamplat in cateva secunde, inima imi statea in gat si nu imi mai simteam picioarele! La care prietenul de pe "scaunul mortului" zice "Nu l-ai vazut?". "Nu", zic eu. "De ce, tu l-ai vazut?". "Pai, da!". "Si de ce nu ai zis nimic?!". "Credeam ca l-ai vazut si tu!". Ce nu imi explic nici astazi este cum de nu l-am vazut pe ala cu Oltcit-ul si cum de nu l-a vazut nici prietenul meu cu cealalta Dacie. Am clar in minte si acum imaginea cu drumul drept, cat vezi cu ochii, intr-o usoara coborare! Asa ca, pentru cei care fac pe copilotul la un drum in afara orasului, nu va jenati sa-i atrageti atentia soferului daca vedeti ca face vreo prostie majora ca s-ar putea sa va coste! :wave:
CRG
QUOTE(Nonn)
Asa ca, pentru cei care fac pe copilotul la un drum in afara orasului, nu va jenati sa-i atrageti atentia soferului daca vedeti ca face vreo prostie majora ca s-ar putea sa va coste! :wave:


asta face sotia, si sincer, parca o face numai atunci cand sunt distrat. Tre sa spun ca la viata mea, mi-au salvat de multe ori pielea cei din dreapta, inclusiv recent in drum spre mare, cand depaseam o coloana si s-a trezit unu mai bengos sa se bage in depasire fix in fata mea. Am evitat buseala pentru ca m-a avertizat sotia (nu ma asteptam ca unii sa fie atat de boi incat sa-mi taie calea in stilul asta..)

multumesc lui Dumnezeu, singurul accident in care am fost implicat a fost pe la 18 ani cand a intrat in mine un tip ce-si luase carnetul in ziua aceea. Eu aveam un Volvo 244. Rezultatul: bara de plastic care acoperea tampoanele si bara metalica un pic deformata. El: radiator, capota, aripi exterioare si interioare toate bulite (era cu o dacie)..


MARE GRIJA la stopul dintre Vama Veche si Mangalia. De cate ori am trecut pe acolo, de fiecare data am dat de cate un ametit (sau ametita) care nu oprea la stopul respectiv. Duminica a trebuit sa intru pe contrasens cand am auzit roti scartaind in fundul meu...
James Kilowatt
Eu am fost mai norocos. Un frantuz s-a infipt in mine cand eram oprit la semafor, insa fara urmari nici pentru masina mea nici a lui.

In tinerete am evitat un caine pe ploaie si am lovit o bordura... resultat o janta si un brat de suspensie indoite. Un ABS sau ceva mai multa experienta poate m-ar fi ajutat, eram cu lamaia-n geam, la volanul unui Moskwich 1500 cu pneuri "slick" biggrin.gif.

Si acum, la batranete, mi-am indoit portiera sad.gif Incercam sa ies cu spatele dintr-o curte, si, intr-un viraj, am lovit un rahat de glastra de flori din beton care era prea joasa ca sa o vad pe geamul din spate:( O portiera infundata, si valoarea masinii care a scazut dramatic de la 200€ la 20€ biggrin.gif

Masina asta a mea a fost mult mai lovita in parcare decat pe strada. Sparta de doua ori la fostul proprietar, si la mine portiera indoita (skateboard sau rotile), parbriz spart + plafon indoit (aurolac pe acoperis, 50€ sh), stop spart (parcare super-market, 35€ sh) , stalpul de langa geamul din spate lovit (sticla de bere probabil) , ambele aripi din fata infundate (una dintre ele la mai putin de o saptamana dupa ce am luat-o), oglinda laterala sparta (9€ una noua). Acum ma felicit ca am cumparat o masina care sa coste juma' de salariu.... Aviz amatorilor de vacante pe Coasta de Azur smile.gif
Ca sa repar portiera ar costa 200€, mai mult decat face masina cu totul. Sau, mai mult decat toate piesele de schimb adunate de cand am cumparat-o, de la 106mii km la 171mii km. E drept, reparatiile le-am facut "in spatele blocului" cu taica-miu si niste amici, inclusiv cureaua de distributie si discul de ambreiaj. Tare mi-as dori ca urmatoarea masina sa fie cel putin la fel de fiabila si de ieftina de intretinut ca asta....

A... si am mai indoit o portiera, la dacia prietenei (adica, a socrului biggrin.gif). Imediat ce fusese scoasa de la vopsit. Bagam masina in garaj cand a venit o pala de vant si a impins usa de la garaj drept in masina blush.gif Curat ghinion.... 10 secunde mai devreme ori mai tarziu si nu se intampla nimic.... si eu fraier pe deasupra, ca nu stiam cum trebuie sa blochez usa aia.
Mikidutzaa
Eu pana acuma un singur "incident" am avut. Ma intorceam cu familia de la "iarba verde" conducand masina (Cielo) lu' taica-miu care se cam "afumase". La un stop dau sa pornesc, de langa mine vrea sa mi se bage in fata o Dacie. Taica-miu: ce faci ma, il lasi in fata? Eu atunci am zis ok, si am accelerat. Toate bune pana la urmatorul stop cand s-a facut galben. Eu am franat, m-am oprit, am dat drumul la frana cand POC, a intrat ala cu Dacia in spatele meu.

Cielo n-a patit mai nimic, dar Dacia a fost destul de sifonata si s-a dovedit ca ala era mai "afumat" decat taica-miu.

Morala: daca vreti sa va luati la intrecere, faceti-o pe circuit, nu pe strada cu betivi biggrin.gif
Maff
Eu am patit-o pe Mosilor cand aveam Hyundaiul.Mergeam dinspre Obor inspre Mihai Eminescu pe linia de tramvai(acolo exista 2 benzi din care una este ocupata de masini parcate si mai este si linia de tramvai pe care se poate circula.Mergeam cam cu 40-50 cand vad dintr-o data ca de pe banda 2 in fata mea cam cu 5 metri da unu' semnal si incearca sa intoarca.Fara sa se asigure fara sa astepte.Eu am franat dar tot l-am acrosat (sau m-a acrosat el pe mine).S-a oprit si scandal....Ca ce caut eu in spatele lui.Omul american, nu stia ca trebuie sa se asigure cand schimba banda.Credea ca aici la banane e mai simplu."Intoarcerea de jmeker"
costel31664
Accident:Aveam o Dacie break.Viteza vreo 60-70. Veneam dinspre Aviatorilor spre P-ta Victoriei, ploua. La statuia cu Icar am inceput manevra de viraj pt a o ocli pastrand band 3. Ajung in dreptul statuii si tocmai cineva care statea dupa ea da in spate. Trag de volan sa evit, intru in derapaj, se roteste masina si intra intr-un stalp de fier masiv cu reclama la tigari pus chiar in buza trotuarului(parcela cu trandafiri) direct cu usa soferului. Masina se incovoaie cu 10-15 grade, locul soferului pana la cutia de viteze dispare, eu nevatamat.
Masina pulbere, cine-i de vina, accidentatu... biggrin.gif
Zetics40545
Intersectia aia e tare nenorocita. De fapt ea n-are nici o vina, sint idioti peste 80% din soferi, ca nu ii duce mintea sa faca un ocol decent la statuie, si de obicei cei de pe banda 3 sint storcositi intre aia de pe banda 2 si statuie, care aia de pe banda 2 cind au creier cu siguranta au si un destept care merge liniar pe banda 1...

PS: Doar in cazuri rarisime ajung pe alta banda decit 1. Si cind se pleaca, de obicei sint singur, ca o oaie ratacita care merge prin dreapta blink.gif
Watcher
Da, asa e, si mai se gasesc sa si claxoneze furibund desteptii care vad ca 'te duci peste ei' daca esti pe una din benzile superioare ...
costel31664
De departe cele mai periculoase mi se par carutele de tigani umplute cu fier vechi care cirla noptea nesemnalizate in afara localitailor. Sunt ca pline cu bucati ascutite si merg pe intuneric fiindca sunt de furat. Politia s-a luat un timp de ei dar vad ca au inceput din nou sa apara si in BUcuresti fara nici o jena. Iar cand intra tiru in ei si mierleste cativa se face ditamai ancheta soferului, asta e. Aveti mare grija. :bandit:
Mircea53641
Dupa ce m-am interesat de o multime de crash test-uri (cu drumurile de pa la noi a devenit indispensabil daca nu vrei sa lasi totul in seama norocului)am ajuns la concluzia ca mai bine imi iau un Mercedes 500 Sel ca sa scap de grija smile.gif) Nu ca as tine neaparat sa fiu nesimtit in trafic dar sunt destul care asa o duc.

Apropo, la un crash test din Marea Britanie o piesa din asta a reusit sa "impacheteze" 10 masini una dupa alta cand a fost repezita in ele. Una de pe la mijlocul plutonului, un Fiat Punto, a ajuns cu rotile din spate lipite de cele din fata.
No comment.

P.S. Deocamdata conduc, fara incidente, un Mercedes 300TD Cobra. L-am luat dupa ce mi-a povestit un prieten avocat ce inseamna sa ai un accident serios cu o masina "subtire". Asa, cel putin, nu mai am probleme cu respectarea prioritatii/distantei in trafic de catre ceilalti participanti... bicycle.gif Probabil stiu si ei ce inseamna sa ai tabla groasa.
James Kilowatt
Masinile care raman intregi isi omoara pasagerii. Degeaba masina nu se deformeaza deloc data tu te faci afis pe volan sau bord..... Faptul ca e rigida nu inseamna ca e mai sigura!
Mircea53641
Asa mi-a spus si un prieten care a fost mecanic Renault in Germania cativa ani.

Dar in cazul Sel-ului as crede mai mult o cunostinta care a intrat cu asa ceva in pom la 120Km/ora si a scapat doar cu o durere de cap (adormise la volan). Daca ar fi fost in alta masina proababil ca nici nu mai apuca sa imi povesteasca deznodamantul.
Edi45845
QUOTE
Masinile care raman intregi isi omoara pasagerii.


Asa e. Nu e foarte greu sa faci masinile foarte rigide.Important e sa absorba energia impactului.

Ca fapt divers Smart-ul este o masina foarte rezistenta.In disperare de cauza(toata lume vroia sa o vada praf biggrin.gif ) a fost lovita de un S(care a suferit oleaca nu gluma blush.gif ), de un zid la 120 de km/h insa celula de protectie a ramas intacta.
"Insa realitatea este ca pasagerii ar fi murit cu siguranta."(Citata al unuia care a participat la test.)

Totusi bineinteles ca intr-un accident mi-as dori sa fiu intr-o masina mare(de fapt mi-as dori sa fiu pe margine ca spectator decat participant dar asta e alta poveste biggrin.gif ).
Mercedesurile ofera printre cele mai bune protectii(daca nu cea mai buna) tocmai datorita masivitatii lor.
Dar sa nu uitam mercedesul e regina masinilor.Iar dacia bufounul masinilor biggrin.gif (scuze celor care au astfel de masini. bicycle.gif
Mircea53641
Despre duritatea masinilor... ma gandesc ce s-ar intampla daca s-ar izbi un tab intr-o masina de fitze (BMW seria ?). Eu as prefera sa fiu in tab. Sunt aproape sigur ca daca imi pun centura n-am sa ma imprastii pe bord la impact.

Chiar avea unul o limuzina Mercedes 500 Sel blindata de vanzare. Ma gandesc cum s-ar comporta asa ceva intr-un crash test avand in vedere ca o fi avand vreo 3 tone goala. Deocamdata ma rostogolesc prin zona in vreo 2 tone de Cobra dupa ce oamenii de care v-am vorbit au ajuns pate intr-o masinutza extrem de populara pe la noi.
Edi45845
QUOTE
dupa ce oamenii de care v-am vorbit au ajuns pate intr-o masinutza extrem de populara pe la noi.

Care?
Watcher
Discutia asta s-a purtat in threadurile anti-SUV smile.gif
Exista doua tipuri de 'accident' (impact): 1) cu alt vehicol si 2) cu un obiect solid static.

in cazul 1, legile fizicii arata ca cel mai mic preia mai mult din soc. Deci TANC vs SEL insemana ca SEL o sa sufere. Tot asa de probabil este si tanc vs tren port-avion ... smile.gif
Serios vorbind, in cazul unei masini mai mari/grele, aceasta va suferi mai putin decat cea mica cu care se ciocneste.

in cazul 2, aceleasi legi arata ca vehiculul are de suferit din acelasi motiv: este mai "mic". Deci daca intri cu masina intr-un zid, exista mi multe sanse de supravietuire cu o masina mica, cu caroserie deformabila decat intr-una mare cu caroserie rigida.
Edi45845
QUOTE
in cazul 1, legile fizicii arata ca cel mai mic preia mai mult din soc.

Eu n-am auzit de legea asta. blink.gif

QUOTE
in cazul 2, aceleasi legi arata ca vehiculul are de suferit din acelasi motiv: este mai "mic".

Care e faza?Daca e mic se iau toti de el sau ce? blink.gif blink.gif blink.gif

Pune un link pls. la postu cu SUV-uri. beer.gif
Mikidutzaa
QUOTE
In cazul 1, legile fizicii arata ca cel mai mic preia mai mult din soc.

Eu n-am auzit de legea asta.


Mai pune mana pe-o carte! smile.gif

E logic ca daca ai o masina de doua ori mai usoara o sa o patesti de doua ori mai rau (principiul actiunii si reactiunii al lui Newton: forta cu care actioneaza una asupra celeilalte este egala. De aici rezulta ca acceleratia imprimata celuilalt vehicul este invers proportionala cu masa acestuia).
Zetics40545
Se numeste impuls, si este egal cu masa ori viteza.

Ca sa dam un exemplu usor de inteles: ciocneste doua bile una de alta, doua bile cu acelasi diametru, dar una din metal si una din polistiren (am exagerat putin ca sa va dati seama de diferenta). Daca se ciocnesc avind ambele bile aceeasi viteza dar de sens opus, ghici care va continua drumul si care nu.

Cam acelasi lucru si la masini mari vs masini mici.

D-aia niste pasageri intr-o masina mica de 5 stele NCAP la o ciocnire frontala cu o masina mare de 3 stele s-ar putea sa aiba mai mult de suferit!
Mircea53641
Pana aici morala povestii e simpla - ia-ti cea mai mare si mai grea masina pe care ti-o permite buzunarul.

Eu visez la o masina care si sa faca fata la un impact bine si sa isi protejeze pasagerii. Oare cer prea mult?

Oricum, varianta americana de bara de protectie (sina de otel + telescoape) imi place mult mai mult decat plasticele noastre. Singura problema in cazul asta ar fi costurile unui accident in lant - foarte probabil la stilul in care se circula la noi bara la bara (cu injuraturi, transpiratie si nervi de la prea mult mestecat la manuale;). Dar iar ajung la masochismul european... Poate unii prefera sa "simta" socul la fel cum altora le place sa "simta" motorul cu o manuala.
Teodor53113
Nu cred ca asta e morala ... Morala e ca atunci cand iti cumperi masina sa te uiti la testele NCAP si dupa aceea iei o carte de matematica, calculezi probabilitatea unui impact usor, unui impact de intensitate medie si a unui impact de intensitate mare, apoi iei o carte de fizica si calculezi de la impuls, inertie, masa, acceleratie, energie cinetica si potentiala, treci la aerodinamica, frecare ( as fi mentionat si fortele centrifuga si centripeta, dar nu-si au rostul, ca nu poti lega masina de stalp sa te invarti in jurul lui) ... si apoi dai o nota masinii, daca-ti ajung banii si nota iti convine, a ta e! Daca nu, RENUNTA LA CALCUL!
HalbaSus
eu timp de 3 ani dupa ce am luat carnetul nu am avut nici un fel de incident ( o singura data cineva mi-a lovit masina... dar eu eram inca parcat deci nu pot sa spun ca a fost "incident"). Anul asta in schimb am avut unul destul de nasol...
Mergeam cu masina lui taica-meu, un audi a4 1,9 TDI 115 cp... super tare masina... nu prea simti viteza la volanul ei si ai tendinta de a exagera... ceea ce am facut si eu avand in vedere ca era un drum cu 3 benzi si nu era trafic mare... eram pe banda a 3-a... de pe cealalta parte iese unul dintr-o straduta laterala si se asigura doar dintr-o singura parte (de pe cealalta parte) si se baga in fata mea... trag de volan... well... and that was it... cu o viteza un pic mai mare de 100 am intrat intr-un stalp de iluminare publica pe care l-am indoit nitzel... masina destul de serios avariata pe partea stanga/fata... ca norocul eu n-am avut nimic in afara de un scurt "black-out"... acum se cauta piese la dezmembrari pt a repara masina... din pacate nu se prea gasesc masini care sa aiba piesele necesare intacte...
Edi45845
Macar ala a oprit?
QUOTE
masina destul de serios avariata pe partea stanga/fata

Ma cam mira chestia asta.S-a constatat ca inconstient(din cauza instictului de supravietuire) daca intri intr-un stalp/copac si nu mai ai cum sa-l eviti tragi fara sa vrei de volan in asa fel incat partea ta sa nu sufere mult.In cazul de fata(cu volan pe stanga) ai fi intrat cu partea drepata in stalp.Sa moara pasagerul,ceo fi nu conteaza numai sa supravietuiesti tu.Treaba asta o faci inconstient fara sa-ti dai seama.
HalbaSus
Aveam peste 100... iar dupa ce am tras volanul "s-a infipt stalpul in mine" ca sa zic asa... adica... i never seen it coming... daca as fi avut o viteza decenta probabil ca as fi evitat stalpul...

nu stiu daca masina a oprit pt ca dupa cum am zis... i was in blackout... cand m-am trezit erau multa lume in jurul meu si tocmai venea ambulanta...
Edi45845
QUOTE
nu stiu daca masina a oprit pt ca dupa cum am zis... i was in blackout... cand m-am trezit erau multa lume in jurul meu si tocmai venea ambulanta...

Da,da totusi n-ai aflat pe urma?Adica cine a fost considerat vinovat(de catre meletie)? blink.gif
HalbaSus
eu... ca mergeam prea tare blush.gif
Adica eu a trebuit sa platesc stalpul... ma rog... asigurarea... poate ca era ala de vina... dar din moment ce nu imi aminteam nici ce marca de masina era... putea fi vinovat ca tot nu conta.
Edi45845
QUOTE
eu... ca mergeam prea tare

Ai noroc ca nu ti-au luat carnetu daca spui ca aveai peste 100... blush.gif
Watcher
Pai spune acum, nu atunci wink.gif
Skywalker
Cat toti am avut cate o "pocneala" cu masina DAR sunte-ti de acord cu mine ca cea mai mare prostie a fost sa se planteze copaci pe marginea drumului, eu am vazut asta numai in RO prin vest nu este moda copacilor (ma refer la drumuri cu circulatie in ambele sensuri).

Io cea mai strasnica "pocneala" am avut-o intr-un tren personal VS turma de oi (eram cu prieten cu tasu' pe locomotiva) si vedem oile de la vreo 600 - 500 m dam cu goarna si nimic nu se muta oile de pe linie (trenul are voie sa opreasca intre statii doar daca loveste un autovehicul) deci nu am oprit asa ca am "maturat" vreo 30 - 40 oi (trenu' avea 70Km/h) faza s-a inimplat in 1998 in Timis.

Cea mai haioasa faza s-a intamplat in Timisoara prin 1994 (nu mai tin bine minte) pe pod in P-ta Maria era iarna si frig = polei. Cand cobori podul este un semafor in panta - asa - si masina 1 prima la semafor a2a o loveste pe prima din spate - bun - cei 2 soferi se dau jos pentru explicatii dupa care vine a3a masina mai tare putin care loveste pe masina 2, masina 2 loveste din nou masina 1, masina 1 din inertie ajunge in mijlocul intersectie unde masina 4 o loveste in plin pe lateral stanga si o turteste bine (precizez ca in masina 1 nu se aflau pasageri)
Edi45845
QUOTE
Cat toti am avut cate o "pocneala" cu masina DAR sunte-ti de acord cu mine ca cea mai mare prostie a fost sa se planteze copaci pe marginea drumului

"Ca sa aiba soferii de ce sa se opreasca"-citat dupa un deputat.Si gandeste-tec ati bani se cheltuie pe plantarea lor... :evil:
James Kilowatt
Eu sunt de acord cu copacii, pentru umbra. In bataia directa a soarelui asfaltul poate ajunge si la 80 grade, chestie care nu e buna nici pentru pneuri, nici pentru asfalt si nici pentru securitate.
Ar trebui poate puse glisiere de protectie, asta e altceva.
Si exista copaci si afara pe drumurile nationale sau regionale.
HalbaSus
Pe autostrada nu sunt copaci... masinile merg cu viteze enorme... si totusi pneurile rezista... prefer sa se topeasca asfaltul si pneurile decat sa intrii in ceva copac secular care iti dezmembreaza masina... Aduceti drujba :minigun:
James Kilowatt
PE autostrazi au glisiere de protectie. Daca te infingi in ele, tot rau e.
Nu e nimic in imediata vecinatate de unde pot sa-ti cada in cap ghinde, conuri de brat, veverite, pui de barza etc biggrin.gif. Pana si iarba e tunsa langa autostrazi, ca sa nu starneasca incendii.
Edi45845
QUOTE
Aduceti drujba

Ce sa intamplat cu "padurea e frate cu romanu"? biggrin.gif
Skywalker
Lasa ca daca s-ar face asfaltul de calitate in RO nu s-ar mai topi la soare dar la noi se fura de mama focului. Iar despre copaci eu propun sa fie taiati toti. Pe drujm cu circulatie din ambele sensuri nu e bine cu glisiere pt ca daca lovesti glisiera te arunca "daca ai sanse" in alta masina de pe contra sens asa ca mai bine fara macar ma duc cu masina la unu' pe tarla decat sa mai nenorocesc pe cineva mai bine ma duc eu pe aratura.
James Kilowatt
Io nu-s de acord cu tine. Daca o faci pe tampitul si vrei sa te sinucizi, iei un pom si gata. Daca iei glisiera de protectie si te arunca pe contrasens poti omora un nevinovat.... Pe autostrazi sunt glisiere, insa nu exista contrasens biggrin.gif
In plus, poate ai sansa si ratezi pomul, si te opresti in aratura...
James Kilowatt
Io nu-s de acord cu tine. Daca o faci pe tampitul si vrei sa te sinucizi, iei un pom si gata. Daca iei glisiera de protectie si te arunca pe contrasens poti omora un nevinovat.... Pe autostrazi sunt glisiere, insa nu exista contrasens biggrin.gif
In plus, poate ai sansa si ratezi pomul, si te opresti in aratura...

Mai bine ar pune plase de siguranta ca la portavioane biggrin.gif
Skywalker
Nu trebe sa o faci pe timpitu' dar poate ai vreo defectiune (explozie la un cauciuc)la masina la vreo 100km/h ca faci? calci frana cand masina ta "valseaza" pe sosea?

Scenariu:
1. tu mergi cu masina ta pe sosea cu dublu sens si deodata iti apare in fata un idiot care depaseste un alt vehicul pe contrasens tu ca sa te "scapi" tragi dreapta de volan ca sa eviti si te-ai urcat pe un copac - nasol. Nu mai bine iesi pe aratura macar nu ai murit....parerea mea.
James Kilowatt
Corect:)
Decat glisiere, mai bine copaci. Decat copaci, mai bine aratura.
Decat aratura, mai bine banda de refugiu....
Iulian HondaFan
pai, in Ro sunt benzi de refugiu pe drumurile nationale acum... dar a la romaine, wink.gif se foloseste ca banda de circulatie...
Skywalker
In jud Timis nu am vazut banda de refugiu pe DN-uri
James Kilowatt
Vino in moldova sa vezi ce drumuri bune sunt, chiar si o parte din cele judetene. In judetul timis si arad zici ca esti pe luna, dupa craterele din sosea....
Daca n-ati avut si voi baroni locali, ca-n vrancea sau bacau, sa vi-i cumparati biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.