Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Xenon sau halogen
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Edi45845
Am si eu o inrebare care poate va parea stupida pt. multi bicycle.gif :care e diferenta inre xenon si halogen si la o adica intre ele si farurile normale(ca de dacie),in afara de faptul ca primele doua arara mult mai “suparat”? biggrin.gif
guerilla
The Xenon bulb is a High Intensity Discharge bulb filled with a mixture of noble gases including xenon. The bulb has no filament, as is the case with a halogen bulb, but the light arc is created between two electrodes.

The Xenon bulb has an electronic starter for quick ignition, and requires an electronic ballast to function properly.

200% more light
light close to the color of daylight

vezi diferenta aici
G e o r g e
si daciile au tot becuri cu halogen.

diferenta este modul in care este produsa lumina .
Iulian HondaFan
chimic xenonul e un gaz din categoria gazelor rare ( heliu, neon, argon, kripton si xenon) care sunt chimic inerte. cel mai cunoscut gaz rar e neonul pe care il stim cu totii, altul folosit mai pe larg acum este argonul... aceste gaze au proprietea de a se excita in campuri electrice puternice (excitare dpdv atomic inseamna trecerea unor electroni de pe un orbital de energie joasa pe unul de energie inalta, imediat post-excitare electronii revin natural, "la vale", pe orbitalii de energie joasa dar revenirea se face cu emisia de fotoni=lumina). xenonul produce o lumina mai intensa decat conventionalul neon si de aici folosirea in becurile HID=high intensity discharge.

neonurile traditionale si noile becuri HID sunt in fapt fulgere artificiale intr-un tub de sticla.

xenonul este mult mai putin concentrat in atmosfera ( 0,036 parti pe milion) decat celelalte gaze rare ( argonul e cel mai comun 7600 parti pe milion) si e mult mai scump de obtinut ( aprox. 15$ pe litru, in timp ce argonul costa aprox 0,10$ pe litru).

becurile cu halogeni sunt becuri obisnuite cu filament metalic de regula de tungsten ( care emite prin incalzire mai multa lumina decat traditionalul wolfram) care sunt insa invelite intr-un strat de cuartz. Intre filament si anvelopa de cuartz se pune un halogen ( gaze cu reactivitate chimica mare: fluor, clor, brom, iod). halogenii capteaza vaporii de metal care se formeaza in timpul incingerii filamentului si sarurile formate se redepoziteaza pe filament unde se redescompun in metal si gaz. astfel filamentul dureaza mai mult ( nu se evapora metalul) si se poate sa treci un curent mai mare ( sa-l incingi mai tare) si astfel sa dea si mai multa lumina.
f1anatic
Raspunsul este...depinde. In timp ce Guerilla si Iulian tzi-au dat raspunsuri corecte...e bine sa stii ca constructorii care se respecta pun acum becuri normale cu halogen pe masini...si lumineaza la fel de bine. Dupa cum ai spus si tu - alb-albastru arata mai suparat...dar nu inseamna ca ma va ajuta sa si vad mai bine. Contructzia farului decide mult. Projection vs. Reflection. Masina mea are projection bulbs - nu are oglinda in spatele becului... becul este ca un proiector...de o construtzie excelenta. Nu am nevoie de HID iar lumina proiectata are niste margini mai bine conturate decit la multe HID-uri. (Ai observat ca la farurile astea smekere lumina parca se termina brusc - la fel si la mine), Daca am timp am sa gasesc o poza.
James Kilowatt
Cu raspunsurile lui guerilla si iulian e o chestie care niciodata n-am priceput-o. Ce spune iulian e logic, asa stiam si eu. Ce nu pricep e alt aspect. Spectrul luminii emise prin descarcare e un spectru de linii in general, adica lumina aia e formata dintr-un numar restrans de frecvente corespunzatoare diferentelor de energie intre electronii in starea excitata si cea stabila.

Fiind deci spectru de linii, nu vad cum puii mei functioneaza ce spune guerilla cu "light close to the color of daylight ".... in mod normal lumina filamentului emisa prin radiatie termica are spectru continuu si deci mult mai aproape de lumina naturala, din punct de vedere al culorii decat cea de descarcare a xenoanelor. Unde naiba e greseala?


Cu lumina de neon, de exemplu, teoria de mai sus usor de verificat:) Uitati-va la un pahar de vin rosu in lumina naturala, apoi in lumina unui tub de neon sau a unui bec obisnuit... si vedeti diferenta:) culoarea pare alterata cand lumina e de la neon, insa destul de asemanatoare celei reale cand lumina e de la becul cu filament.
Iulian HondaFan
la neoane, argoane, xenoane radiatia este uniformizata prin faptul ca sticla becului este acoperita la interior cu un strat de fosfor ( cred ca ati remarcat la neoane ca raman fosforescente o vreme dupa ce le stingi, sau, daca sunt "arse"/defecte, ca dau numai o lumina chioara verzuie).

fosforul absoarbe radiatiile aiurea si emite un spectru uniform. de fapt, xenoanele emit mai mult in ultraviolet ( deci spectru invizibil) dar radiatia respectiva este convertita de pelicula de fosfor in lumina vizibila. de aceea se poate si ajusta culoarea la xenoane spre nuante mai usor de sesizat de ochiul uman. se otraveste fosforul respectiv cu alte elemnete pana obtii culoarea dorita= cool albastrui sau whatever is cool...
guerilla
ce am scris acolo este descrierea de pe site-ul producatorului philips.
James Kilowatt
Mersi pentru explicatii... in sfarsit am priceput si io smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.