Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cea mai durabila marca
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Mircea49004
Buna,
Ma intereseaza achizitionarea unei masini compacte la un pret de maxim 12500 CIP.
Trec de la o dacie veche la aceasta masina deci desi ma intereseaza confort, fiabilitate, performante,consum, cel mai mult ma intereseaza DURATA DE VIATA si costurile in timp pt TOT ce inseamna intretinere.
Am in vedere urmatoarele modele:
Citroen C4
Opel Astra
VW-Polo - e clasa mai mica, dar am o senzatia de garantie din partea VW
Toyota Corolla
Skoda Octavia II

Astept sfaturile dvs argumentate.
Va Multumesc.[/u]
Mircea49004
Completez:
durata inseamna 10-15 ani, deci nu o revand dupa terminarea leasing-ului.
O sa parcurg 12-15000 km/an
madalina
Despre fiabilitatea Polo nu poate spune NIMENi nimic sigur, masina fiind lansata de foarte curand. In ultima vreme, VW a crescut la dotari spre o clasa mai de "lux" dar a scazut la fiabilitate.

Daca vrei o masina cara sa tina cat mai mult, ia Corolla. Intretinere ieftina, fiabilitate demonstrata, iar peste 15 ani cand vei vinde masina, oricum valoarea de revanzare va fi mica la orice masina ai lua.

Daca nu ai deja copii, vei avea cel mai probabil in 10-15 ani, asa ca un Polo nici nu corespunde nevoii tale de spatiu.
f1anatic
Rolls Royce hgaranteaza produsele pe viatza. Nu stiu daca pe viatza ta sau pe viatza masinii...

Cred ca cel mai bine este sa pui problema asa cum o pune Madalina. Daca vrei sa tzii masina atit de mult...10-15 ani...trebuie sa tzii cont de cum se va schimba familia ta intre timp (ai, vei avea copii creste nevoia de spatziu...ai copii mari deja...in 15 ani nu vor mi merge cu tine in masina in concediu). 10-15 ani este mult pt. o masina...ajunge sa fie tehnologic depasita si numai dupa o generatzie (circa 4-5 ani pt. cei mai multzi producatori). Asa ca genul de investitzie pe care vrei tu sa il faci cere mult de gindit...si multzi parametri de analizat...nu numai ce firma/model de masina are o fiabilitate mare.
VECTOR
ar trebui sa te uiti si la ford focus,renault megane II sau nissan almera.
la 12000/15000 km pe an cred ca aproximativ toate modelele au sanse sa reziste 15 ani. acum depinde si cum speri tu sa mai arate masina peste 15 ani si ce valoare crezi ca o sa mai aiba.la ritmul cu care avanseaza acum tehnologia auto , probabil ca o corolla din 2005 o sa fie peste 15 ani privita cum privim acum o dacie din 1980.
Obuzel
Deci 10 ani, 15.000 km pe an.
Asta inseamna 150.000 km.
Cred ca oricare din optiunile tale face fata la asta cu brio.

Daca te uiti la preturile masinilor second vei vedea ca cel mai bine isi tine valoarea Octavia. Asta nu e sigur ca va fi valabil peste 10 ani. Oricum datorita sistemului lor traditionalist, mostenit de la VW, cu schimbari nespectaculoase de design de la o generatie la alta, ai cele mai bune sanse ca si peste 10 ani Octavia sa fie o masina dorita. Vezi Octavia I care inca sta bine la vanzari. Pe de alta parte Octavia iti va oferi si eventualul spatiu de care ai putea sa ai nevoie.
adrian-382
QUOTE
Despre fiabilitatea Polo nu poate spune NIMENi nimic sigur, masina fiind lansata de foarte curand. In ultima vreme, VW a crescut la dotari spre o clasa mai de "lux" dar a scazut la fiabilitate.

Polo 2005 e un facelift la Polo 2002.Deci te poti baza pe aceleasi consideratii despre masina.Iar in privinta cu 'in ultima vreme...' putem vorbi de Golf V (sasiu complet nou) pentru care nu vad cum am putea noi decreta scaderea fiabilitatii (si asta din start).Citez din DEX :'Fiabilitate = Capacitate a sistemelor tehnice de a funcționa un timp determinat, menținându-și parametrii prestabiliți.'Pai primele masini vandute ,nici nu au iesit inca din garantie.Dar ma rog,asta e riscul pe forumul acesta, de a pomeni despre vw.
HalbaSus
La opel ai avantjul pieselor relativ ieftine... in plus e clasa mai mare decat polo... Problema majora a opelurilor vechi de astazi e rugina... chestie care am inteles ca au rezolvat-o prin 2000 cu schimbarea metodei de galvanizare.... Eu am un opel vectra care se apropie de frumoasa varsta de 10 ani (si a depasit cei 15.000 km/an (in jur de 180.000 km la bord))... nu am avut probleme cu masina si cand am avut piesele au fost substantial mai ieftine decat la alte marci. VW nu se poate lauda la capitolul "piese ieftine". In plus, atunci cand masina ta se va apropia de sfarsitul vietii ei prognozate de tine (10-15 ani) vei dori (poate) sa folosesti si piese SH... avand in vedere ca astra e un model destul de popular probabil nu vei avea probleme sa gasesti piese.

Ah, si inca ceva, daca doresti pastrarea performantelor pe timp indelungat iti recomand un motor pe benzina normal aspirat... mai ales ca cei 10-15 mii de km pe an pe care ii faci tu nu justifica pretul mai mare al dieselului...
Mircea49004
Va multumesc pentru raspunsuri.
Mai aduc completari:
Masina e pentru maica-mea, ea este medic, in 5 ani(cand va fi gata leasing-ul) ea o sa iasa la pensie. Acum trece de la o daceie de 20 de ani, deci probabil o sa-i placa oricare din modelele alese. Nu este ea avida de lux, asa ca nu o sa o intereseze sa aiba o masina noua mereu ci va dori ca aceasta sa o tina vreo 10-15 ani. Ei ii place mult C4, credeti ca poate avea viata lunga masinuta asta?
Ma intereseaza si piesele de schimb si intretinerea-mult!
Despre toyota am auzit ca atunci cand te lasa te lasa de tot.
Eu am o inclinatie spre VW deoarece e plina tara de golf 1 si 2 care mai merg si daca tehnologia din 70-80 rezista pana acum, de ce nu ar rezista cea de azi 15 ani?
Mai astept raspunsuri.
P.S.- o sa folosesc pt 2-3 ani si eu masina, deci ma intereseaza si sa fuga smile.gif
Eu?-student in anul 4
Obuzel
Daca e pentru mama ta cred ca se schimba datele problemei.
Probabil ca nu Octavia, imaginea e neptrivita.
Daca ii place C4 atunci el sa fie.
Cred ca o optiune secunda buna ar fi Astra, daca ii place C4 atunci probabil ii va place si Astra.
HalbaSus
Eu m-as feri de Citroen... nu ca ar fi imposibil sa reziste 15 ani... dar poate datorita inovatiilor constante aduse de Citroen (mai ales in domeniul suspensiilor... au o "istorie" destul de proasta din acest punct de vedere)...

VW nu mai e acelasi de pe vremea Golf-urilor I si II... acele masini erau masini SIMPLE, IEFTINE si FIABILE... cerintele pietei de astazi sunt pt masini cat mai performante, cat mai tehnologizate, fiabilitatea ne mai fiind un aspect atat de important... in consecinta VW a incercat sa produca masini mai "luxoase" (calitatea finisajelor e superioara multor competitori), si mult mai tehnologizate, marca avand o tendinta clara de a se indrepta spre categoria premium (acolo unde momentan troneaza Mercedes, BMW, Audi, etc..). Punand mai multa tehnologie pe o masina e iminent sa apara si probleme de fiabilitate. Un exemplu ar fi motorul turbo 1.8T, care desi a luat diferite premii la clasa fiind considerat un motor foarte reusit (tehnologic), acesta a avut diferite "bube" de fiabiliate. In plus intretinerea masinii (in perioada de garantie) e costisitoare... O simpla revizie te poate duce lejer la 10-12 milioane... In afara de asta mi se pare ca raportul: calitate/pret nu e foarte bun in cazul Polo-ului...

Toyota e o marca in general recunoscuta pt fiabilitate... nu stiu in ce masura piesele de schimb au preturi "umane"... nu stiu/nu cunosc, dar la alte masini asiatice am auzit de preturi exorbitante la piese de schimb, nu stiu daca e cazul toyotei...

Opelul, desi o marca "hulita" (datorita diverselor probleme, mai ales cu rugina), e o marca relativ fiabila si mai ales ieftina atunci cand vine vorba de reparatii... daca intentionezi sa tii masina 10-15 ani atunci e recomandabil sa ai o asemenea masina... banii economisiti la revizii vor fi utili in momentul in care intervin aproape inevitabil la orice masina de o asemenea varsta...

Problema cu astra e pretul... care nu se prea incadreaza in cel mentionat de tine (12.500 CIP) decat daca faci compromisuri fie la motorizare fie la dotari... Adica: poti lua o motorizare care fuge bine (1.8 125 de cai) si renunti la aer conditionat si orice alta dotare... fie alegi o motorizare mai mica (1.4-90 cp, 1.6 105 cp) si iti raman bani de AC... eventual culoare metalizata... Asta daca te intereseaza astra ala nou... daca te intereseaza Astra Clasic II (modelul anterior) atunci la 12.500 CIP pot sa obtii una foarte bine echipata... de asemenea ai avantajul posibilitatii alegerii unei masii cu 4 usi... fara haion... masinile cu haion (mai ales in timp indelungat) incep sa provoace zgomote specifice dupa un timp (cu contributia carosabilului romanesc, bineinteles)... Eu zic ca cea mai buna alegere pe care o poti face e un Astra Clasic II 4-usi, 1.6 100 cp, 9,706 Euro pret CIP (mai pui dotari de restul banilor).

Avantaje:
-Intretinere ieftina
-Lipsa haionului (cauzator de zgomot) - chiar daca nu produce haionul nici un zgomot, orice obiect uitat in portbagaj va face un zgomot considerabil mai mare in curbe decat o va face intr-o masina cu 4 usi.
-"fuge" relativ bine... acum nu e masina sport dar are 100 cp... daca masina va fi folosita mai mult de mama ta atunci eu zic ca sunt suficienti.
-in 12.500 cumperi o masina destul de bine dotata.

Dezavantaje:
-e model mai vechi... dar peste 7 ani ambele modele vor fi depasite... deci e cam tot una... peste 10 ani nu mai vorbesc...
-nu are cel mai frumos design... mamei tale probabil ca o sa-i placa mai mult C4... care e o masina mult mai feminina...
madalina
La Corolla o revizie costa in jur de 3.000.000 lei, iar acum are 3 ani intretinerea gratuita.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.