Help - Search - Members - Calendar
Full Version: TDI cu pompe duse.Ce stiti?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
marius44031
Cindva rugam sa fiu ajutat a alege intre un golf, un focus sau astra.In cele din urma m-am ales cu un passat tdi/2002/147k km/101cai/pompe duse.
Ce inseamna motor cu pompe duse?
Ce stiti despre intretinerea lor?
Alte sfaturi?
Bafta!
Liviu38956
Daca tdi-ul tau are motor cu pompa-injector (in nr. de 4) atunci intretinerea lor va fi schimbarea cu altele noi (aprox. 500 eur bucata). Asta in cazul cel mai fericit in care nu ai si chiulasa deformata. Dat fiin puterea cam mica (100 cai) nu sunt prea sigur daca este cazul la tine.
Daca ai pompa electronica de injectie nu sunt prea sigur la ce se refera "pompe duse". Poate pompa de injectie dusa? E o chestie cam vaga...
marius44031
Imi cer scuze daca n-am fost destul de explicit, insa nu e vorba de pompe duse(stricate) ci de pompe duse(sau duze,cum s-o scrie).N-am tastatura corespunzatoare.
Florin42855
din sursa sigura (service porsche romania) stiu urmatoarele: - la vw sunt foarte reusite motoarele cu pompa-duza - dar au doua probleme majore -
1. - trebuie neaparat motorina super extra aditivata (de-aia mai scumpa decat benzina) nefolosirea acesteia ducand la:
2. - se duc injectoarele f. ushor ilocuirea costand circa 4-500 euro...

la celelalte marci nu stiu care e situatia

mai bine luai un golf 4 tdi de 90cp ... n-ai pompa duza = 0 bataie de cap cu performante deloc neglijabile
stefan_ieu
Nu e chiar asa.
Motorul pompe-duse este o generatie mai noua (nu foarte diferita) a TDI-ului de la VAG. Toate TDI-utile noi de acum sunt pompe-duse si cu siguranta nu toti proprietarii pun motorina "de-aia mai scumpa ca benzina". Problema pe care o are motorina la noi in tara (calitatea scazuta) nu are nici o legatura cu tipul motorului. Pentru toate motoarele diesel motorina de la noi e de proasta calitate si poate duce la stricarea injectoarelor.
Din cate stiam eu motorul Pompe-duse testeaza de mai multe ori concentratia amestecului si corijaza evantualele abateri (cam asta ar fi diferenta fata de TDI-ul normal).
Lucian48985
QUOTE(Florin42855)
din sursa sigura (service porsche romania) stiu urmatoarele: - la vw sunt foarte reusite motoarele cu pompa-duza - dar au doua probleme majore -
1. - trebuie neaparat motorina super extra aditivata (de-aia mai scumpa decat benzina) nefolosirea acesteia ducand la:
2. - se duc injectoarele f. ushor ilocuirea costand circa 4-500 euro...

la celelalte marci nu stiu care e situatia

mai bine luai un golf 4 tdi de 90cp ... n-ai pompa duza = 0 bataie de cap cu performante deloc neglijabile


Mergi fara probleme.
1. Motorina sa fie de la euro 3 in sus ( eu pun doar Mol sau OMV)
2. La o intretinere corespunzatoare nu ai problema cu injectoarele..
mergi linistit 250 - 300 k km
3. dupa cat stiu eu TDI = pompe duse
4. e un motor f fiabil si nu asculta de toti care isi dau cu parerea
duce muuuuuult mai mult decat un benzinar
5. La 90k trebuie schimbata distribuita ( include is pomapa de apa).
6. ptr mai multe vezi pe www.vwforum.ro
Florin42855
o mica corectie - TDI exista si cu o singura pompa (90cp - il recunosti dupa sunet si dupa literele din emblema (nici una rosie)) peste sunt cu pompa duza
vorbesc de generatia denumita 1.9TDI
la generatia asa-numita 2.0TDI toate sunt pompa duza dar asta e alta poveste
Liviu38956
"4. e un motor f fiabil si nu asculta de toti care isi dau cu parerea
duce muuuuuult mai mult decat un benzinar "

Poti sa-mi spui pe ce te bazezi la aceasta afirmatie?
Mi-au venit masini in service la aprox. 50.000 km parcursi cu injectoarele varza. Mai toate erau Audi.
G e o r g e
liviu sa-ti fie rusine , treci la colt, tu nu sti ca daca dai 25 - 30k pe o masina sub sigla VAG atunci TREBUIE sa fie buna ? :bash: blink.gif biggrin.gif
Cipi45667
eu am un passat V6 TDI ( 2.5 l ) 4x4 150 cp , are doar I rosu in TDI. fabricatei pe carte 06.1999. E pumpe duse sau nu?
Cum descopar asta daca ma uit in juru pompei de injectie?
Am citit ceva precum tehnologia pumpe duse s-a introdus din 99.
As prefera sa nu o am.
Motoru e foarte silentios, cu toate ca are 6 cilindri si are 160k km.
Cso96419
faza cu literele rosii e mai putin relevanta, trebuie sa cunosti si anul de fabricatie.
ex: golful este produs din '97: la aparitie 2 motoare tdi 90, 110 cai
cel de 110 are "I" ul rosu
in '99 se introduce primul motor pd 116 cp- "DI" rosu
'01 nu se mai fabrica motorul de 110 cp. intra noua generatie de pd-uri, cu 100 respectiv 130 cp
cel de 100 are "I" ul cel de 130 are"DI" ul rosu. + exista exceptii la care apare "DI" rosu e doar cu 100 de cai.

propulsoarele fara pompe-duze nu sunt cu nimic inferiore celor fara.
diferentele apar la sunetul produs de acestea.
singurele lucruri care difera sunt uleiul folosit care trebuie sa fie de pd. scrie pa ambalaj, restul consumabilelor au cam acelasi pret.
cu fiabilitatea nu e nici o problema, cu sensibilitatea sta mai prost. ii prebuie motorina mai buna calitativ (o problema in romania), la cele cu pompa mecanica se poate baga cam de oricare, eu asha fac.
am unul simplu de 90 de cai, unchiul meu are unu de 100 pd. pot spune ca sunt diferente, dar cam mici. reprize mai bune pt ca are cu 30 de Nm mai multi, pornirea e mai rapida, nu sta bujia incandescenta atat de mult pornita.
motorul de 2.0 este pd, dar in curand VW ag doreste sa schimbe aceste motoare cu unele cdi, cu rampa comuna.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.