Help - Search - Members - Calendar
Full Version: renault clio motor 1390 8v cu gpl
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Renault
Pages: 1, 2
dan43079
merita
oare sa montez o instalatie gpl pe clio simbol?
dan43079
are cineva o astfel de instalatie montata pe clio?
ncristi
In manualul masinii scrie paraca ceva de genul asta. Daca merge pe solenta si supernova nu vad de ce nu ar merge si pe clio.

Din ce stiu eu gpl distruge mai repede motorul asa ca este alegerea ta daca merita sau nu.
Florin42855
se duce motoul mai repede, intr-adevar... plus ca la 6 - 6.5 consum mediu nu prea vad o nevoie imperioasa pentru gpl...
ben41696
pai unde ai vzt clio pe benzina sa consume asa putin? smile.gif

poate afara,si nici atunci...,iar in oras peste 9 wink.gif
Maff
Clio de 1.4 8v consuma cam 9%, departe de ce spui tu acolo cu 6-6.5% in oras.......Eu am vazut taxiuri cu GPL, care aveau motorul asta, deci se poate pune.
Florin42855
eu vorbeam de 6.5 MEDIU
Rafael40262
Stie cineva din momentul in care intru pe rezerva de benzina (cand se aprinde simbolul de pompa pe bord) cati litri disponibili mai am? Este pentru un Clio 1.4 8V. Thanks.
Andrei Suzuki
DIn cate stiu eu mai ai de mers cam 100km cu consumul dat de producator in oras.La mine cand se aprinde becu mai sunt vreo 7-8 litri,la rezervor de 41.
Rafael40262
biggrin.gif Thks. Cam asa apreciam si eu.
James Kilowatt
Pana la urma ai mai pus GPL pe clio? Ma intereseaza si pe mine subiectul.
Sau crezi povestile cu arderea uscata si alte ineptii legate de uzuri premature?
Chelariu53260
Eu cred ca masinile Renault sunt masini bune si nu consuma foarte mult.
DSF70733
Am tot un clie 1.4 8v fidji si mai multe nelamuriri :
1. Masina mi se pare acceptabila pentru banii la care se vinde, problema este motorasul de masina de tuns iarba cu care este echipat.
Nu am mers cu nici unul cu clio pe GPL dar se spune ca gpl-u pe masina scade performantele cu 10-20 %, mie deja pe benzina mi-e frica sa depasesc un camion la 100 la ora si ma intreb cum ar fi cu GPL .
2. Motorasul asta trage dupa 4000 si ma intreb daca e pus gpl pe el, si va trebui tinut in regimuri inalte de turatie e clar ca uzura va fi destul de mare. Si asa eu ma rog sa tina asta asa cum e pe benzina 100.000 fara sa umblu in el.Daca prin absurd pica pus pe gpl pe la 70.000-80.000 si nu mai e in garantie stiut fiind pretul maricel spre nesimtit al pieselor de renault, cred ca o reparatie mai serioasa la motor ar anula lejer profitul realizat prin gpl.

In ce priveste posturile despre consum parerea mea ca sunt povesti, nici daca o pun pe bunica sa conduca nu intru sub 10 in oras, cu schimbat mediu la 4000-5000, daca ii dau forja (6300) sare lejer de 13-14. Intradevar afara din oras se duce in 5-6 dar fara excese si AC.
eddie
Deci consumul mediu de 6,5 spus mai sus cade.
La valoarea aia poate fi un consum mediu inafara localitatii.La cat consuma in orasa,ar trebui sa consumi 3,5-4 l/100 afara ca sa realizezi consumul mediu de 6,5 l/100 !
Dorin73583
frate, da tu crezi ca ai bolid de schimbi la 6000rpm? pai ce, ajungi intr-a 2-a la 90km/h cred. E si normal sa iti consume un plin pentru un drum pana la munte daca tu o arzi in halul asta.
Eu scot cam 6,3% mixt (am facut dupa primii 6000 km, ca acum am 75k) si am prins si vara si iarna, ii dau afara daca e soseaua libera frecvent 120-140km/h, insa in localitate merg doar in 60km/h :angel: .
Pai daca pleci de la semafor cu 1-a, mergi 100metri pana ajungi la 6000, o dai pe-a 2-a, mai mergi inca 300 metri pana ajungi iar la 6000rpm si pe urma pui frana ca ajungi iar la semafor e clar ca iti consuma 20%...
Eu am facut intotdeauna cam 750km cu un plin, si schimb vitezele pe la 2000-2500rpm.
cioaba
eu la disel scot 6,5 mixt (cu 50%oras,50%afara, nu cum zice cartea). parerea mea e ca daca vrei sa scoti 6,5l/100km la benzina ai putea, dar ala nu s-ar mai chema condus. in oras nu ai cum sa scoti sub 9%, oricat de econom ai fi. iar la drum intins sub 6% inseamna 90km/h constant, fara localitati, trafic sau vant.
si rezultatul este: 6l/100km*2/3+9*1/3=7l/100km mixt, in mers normal, nesportiv, conditii ideale,33%oras,66%afara
Dorin73583
ma rog, 5,7% in afara orasului. Eu de obicei scot sub 7%. Dar nu o ambalez, foarte rar las sa-mi sara acul de 2000rpm (doar in afara localitatii, intr-a 5-a). Incearca si tu si sa vezi ce consum draconic soti, e belea. Si foarte important este cum pleci la intersectii. Eu de la ultimul plin am facut 600km si inca nu s-a aprins becul.
Apropos, shtie cineva cam cat poti sa mai mergi cu rezerva la un rezervor de 50 L, dupa ce se aprinde (dar sa nu raman in pana prostului pe centura unde dai cu tunu si nu gasesti o benzinarie peo raza de 6-7km)?
cioaba
vrei sa merg cu 60kmh intr-a 5-a? si sa fac coloana in spatele meu la semafor? pentru ce? pentru 34000rol? e fix o bere beer.gif la 100km

sa nu mai zic ca ungerea e proasta, turbina se umple de funingine si tot motorul se chinuie. nu, multumesc! band.gif ce spui tu despre consum e ciudat, dar nu irealizabil. problema e: te folosesti de masina sau incerci sa dobori recorduri pentru faima producatorului?
Dorin73583
640 km cu 38,4 litri. La o socoteala sumara iese pe la 6,3. Dupa aproape un an de la achizitie scoate acelasi consum ca la inceput.
Faza cu 60km/h e normala tinand cont ca mai tre sa si respecti niste reguli de circulatie, sau tu ai girofar pe masina?
cioaba
girofar, sirena, blitzuri, detector si bani pusi deoparte pt amenzi biggrin.gif

eu cred din tot sufletul ca exagerezi (ori cand declari consumul, ori cand te chinui sa-l scoti).
oricum s-o stapanesti sanatos si sa n-ai probleme! :wave:
Dorin73583
QUOTE(cioaba)
girofar, sirena, blitzuri, detector si bani pusi deoparte pt amenzi biggrin.gif

eu cred din tot sufletul ca exagerezi (ori cand declari consumul, ori cand te chinui sa-l scoti).
oricum s-o stapanesti sanatos si sa n-ai probleme! :wave:

E problema ta ce crezi, eu doar imi expun consumul ca sa se vada ca nu exista numai Clio cu probleme si consumuri mari. Si ca sa vezi ultimul meu consum facut de la plin la alt plin, 239km cu 13,46L. Fa si tu socoteala. Am scos mai putin decat in carte :wave: Si am prins blocajele de pe centura unde se fac 4km intr-o ora.
Oricum, tu ai diesel cu TURBINA CARE SE UMPLE DE FUNINGINE, la mine nu se umple, de ce, pentru ca NU AM !
P.S.:multzam de urale
Mircea38023
Sa schimbi treptele la 2000 rpm la un motor pe benzina....mi se pare un sacrilegiu. Nici la diesel nu e prea bine.

Intr-adevar...tu nu ai turbina care sa se umple de funingine, dar, ai supape, EGR, catalizator....etc. Toate se umplu de "funingine" daca conduci asa. Si asta duce la scaderea drastica a performantelor motorului si-n plus ii scade durata de viata. Si cand ajungi sa faci reparatii la motor.....s-a dus naibii toata economia facuta prin scaderea consumului.

Ia zi-mi...in cartea tehnica a masinii....cam ce zice de schimbatul treptelor? Ca nu cred ca zice c-ar fi ok sa schimbi la 2000 rpm. Mai ales ca, motorul are cuplul maxim pe la 3500 daca nu ma insel.
cioaba
cam asta incercam si eu sa-i zic, dar nu am chef de cearta asa ca... fiecare pe legea lui si sa traim toti sanatosi!
Dorin73583
QUOTE(Mircea38023)
Ia zi-mi...in cartea tehnica a masinii....cam ce zice de schimbatul treptelor? Ca nu cred ca zice c-ar fi ok sa schimbi la 2000 rpm. Mai ales ca, motorul are cuplul maxim pe la 3500 daca nu ma insel.


Tocmai ce vin de la prima revizie (~432RON cu o gramada filtre). Si ghici ce? Am cerut o diagnosticare completa. S-a realizat si meserie ala zise ca nu este absolut nici o problema, ca motorul este ok si nu da semne de oboseala.
In al doi-lea rand, dupa ce ca m-am uitat de n'shpe ori in cartea masinii si nu zice absolut nimik de turatzia magica de care amintitzi voi si la care ar trebui sa schimb treapta, il intreb si pe meserie ala si hici ce-mi zise: :boxing: O schimbi la cat este nevoie ca sa mergi economic si cum consideri tu ca motorul merge "rotund". Daca nu prevezi o depasire poti sa mergi si cu 60 intr-a 5-a ca nu-ti da-n nas si nu se buleste nimik la motor, daca vrei sa faci vre-o depasire atunci depinde in cate zeci de metri vrei sa o faci.
Si ca sa ma conving ca nu mi-a scazut cu nimic performanta motorului intr-un an de "subturare" cum ziceti voi, in drum spre casa am facut un ocol pe E85 (ala care duce la Giurgiu) si i-am dat talpa bicycle.gif S-a dus pana pe la 182-183 km/h (eram singur in masina, fara greutate in portbagaj ca doar la revizie pleci cu ea goala, si cu rezervorul plin).
Asa ca sa ne vedem sanatosi de masinile noastre si sa nu aburim lumea cu chestii destea puerile.
later edit: ahhh si era sa uit. Am facut inca un consum cu ocazia ultimului plin: 28,38L in 462,6km => 6,134889754 (ciclu 80% urban - 20%extraurban)
cioaba
si ale noastre consuma 3 in oras si 2 afara, dar sa nu spui nimanui! :angel:
eddie
QUOTE(Dorin73583)
Asa ca sa ne vedem sanatosi de masinile noastre si sa nu aburim lumea cu chestii destea puerile.
later edit: ahhh si era sa uit. Am facut inca un consum cu ocazia ultimului plin: 28,38L in 462,6km => 6,134889754 (ciclu 80% urban - 20%extraurban)


Ce tie nu-ti place,altuia nu face ! :bash:
Mircea38023
Pai a zis cineva ca patesti ceva la motor in primii 15.000 km?....Discutam pe la 60.000..dar cred ca la vitezele la care mergi tu...stand la 2000 rpm....voi fi prea batran atunci ca sa mai navighez pe forumuri. blush.gif

Cat despre "turatia magica" ....nu e o reteta a succesului ce ziceam noi.
E doar....plaja de turatii la care mergi rezonabil din toate punctele de vedere. N-a zis nimeni ca, in felul in care mergi tu, nu scoti un consum mai mic. Dar....unde naiba mai e fun-ul? Ce viata e aia...sa conduci ca un mos de 90 de ani care incurca frecvent acceleratia cu frana? Ce naiba...chiar conteaza un litru sau doi in plus la consumul mediu? Sau...chiar e necesar sa ne batem joc de astia de la Renault aratandu-le cat sunt de pesimisti cu consumurile lor date in pliante?....
Daca vrei consum redus....iti recomand diesel.

Oricum...orice-ai zice....si tu si "meseriasu" care ti-a recomandat asta....nu e OK sa conduci o masina pe benzina asa. Nici una diesel de altfel.....
gabi63320
O singura problema vreau sa aduc in discutie. Faza cu gpl care scurteaza viata motorului. Fals baieti. GPL prelengeste viata motorului, daca amestecul de propan si butan e conform standardelor. Puterea calorica a gpl e mai mare, dar are densitatea mai mica ca benzina, de aceea si consumul si puterea scad. Impuritatile sunt mult mai putine si arderile sunt mai bune, aprope complete. Din punct de vedere ecologic e solutia optima pentru urmatorii 10 ani. Uleiul din motor ramane curat chiar la un schimb normal, motorul functioneaza mult mai bine, dar cu o putere scazuta. Ceea ce deranjeaza e rezervorul de gaz care ocupa loc si dinamica mult mai lenta, dar economia e fantastica. GPL e 18.000 lei vechi, Cat e benzina, ca eu nu prea stiu - 34.500? Laguna mea sta in garaj si Cielo cu gpl ma scoate sub opel-ul astra cdti 2006 al cumnatei mele. Lasati vrajeala cu uzura pe gaz ca e valabila doar la daciile ale a vechi care mergeau cu amestec de aragaz, alta concentratie in butan si propan, cu mari cantitati de apa. Am multi prieteni pe gpl si cea mai tare faza, Dacia 1310 din 99, pe gpl 99,99% din timpul de functionare numai pe gaz, 140.000 km fara interventii la motor. Pe benzina era varza pana acum. Consultati si alte surse, documentate stiintific si practic si o sa vedeti ca gpl la standard d.p.d.v. calitativ e un combustibil ce prelungeste viata motorului, mentine catalizatorul in parametrii optimi mai mult timp, uleiul mai curat, emisiile poluante cu pana la 60-70 % mai mici. Faza naspa e cu dinamica masinii, care cu AC pornit e foarte lenta, chiar extrem de lenta, dar eu am reusit pe distante lungi sa-i dau 180 pe gaz si buzunaru e foarte mult protejat. In cel mai greu trafic urban, cu 20 RON fac 100 km. Ce diesel scoate mai putin? Poate 1,4 hdi la masinutile frantuzest. Si eu eram anti gpl, pana mi-am luat masina pe gpl. Daca iti pui gpl, toata viata o sa fii fan.
Mircea38023
Na.....acu depinde...ce sa zic? Urmatoarea mea masina, prin primavara, va fi un Alfa 159 JTS 160 CP....n-ar fi un sacrilegiu sa pun GPL pe masina aia? blush.gif (e adevarat, nu sunt neaparat un fan al consumurilor mici...wink.gif )
eddie
@Gabi,ma indoiesc ca ai dreptate...
GPL -ul scurteaza viata motorului !
Spune-mi ce consum ai urban si cat te costa GPL -ul. Iti spun eu ca exista si alte masini diesel care consuma si sub 200.000 de lei /100 km urban.....vad ca ai gasit un raport unde crezi ca ne rupi gura cu GPL-ul,dar nu ai dreptate !!! biggrin.gif
gabi63320
Referitor la gpl, eu lucrez la proiecte cu ingineri mecanici (profesori, docenti in motoare) si in stiinta materialelor si chimisti. Nu demult am avut discutia si cu ei cu gpl - ul. Concluzia: Pentru motoarele moderne, care folosesc uleiuri de buna calitate, amestecul gazos nu poate decat sa prelungeasca viata motorului. Un specialist in arderi (cuptoare) mi-a explicat si concentratia optima de butan-propan la gpl, astfel incat cantitatea de apa si impuritati sa fie minima, aceste gaze avand afinitate diferita pentru acestea. Din pacate nu mai tin minte care era, dar cert, daca gpl-ul e de "buna calitate", vom avea un motor curat, cu oxidari chimice reduse. Lubrifierea dintre segmenti si camasile cilindrilor e acum treaba uleiurilor de buna calitate.
Nu vreau polemica, dar sunt multi care privesc gpl-ul ca bomba din portbagaj. Daca te obisnuiesti cu ideea, investitia se amortizeaza foarte repede si apoi mergi pe profit. Clar, ca nu merita in toate cazurile, eu nu asi pune pe motorul despre care se vorbeste aici gpl (Reno, 14, 75hp), dar viitorul va arata ca solutia e combustibilul gazos, indiferent daca este inmagazinat sau produs de instalatiile masinii. Parerea mea.
eddie
Bomba in portbagaj nu este,a fost dovedita pe un canal tv,parca Discovery,unde erau 2 autobuze incendiate,pentru a se dovedi asta....
Unul era cu gpl si unul cu combustibil conventional,parca motorina.
Amandoua au sarit in aer,destul de tarziu si explozia a fost de aceeasi putere !
ionut81247
Apropo de turatia magica, cica 1500-2000 este perfecta pentru schimbat viteza... Zic unii mai cu experienta ca mine...
James Kilowatt
@Gabi
Densitatea GPL-ului e mai mica decat a benzinei, si puterea calorica raportata / litru e mai mica (chiar daca raportata la gram e mai mare. La pompa platesti litru nu grame). Ca sa ai aceeasi putere, ai supraconsum teoretic de 26%, insa nu ai pierderi de performante. Cifra octanica ca GPL-ului e mai mare, asa ca se mai poate castiga la randamente iar supraconsumul poate sa nu fie atat de mare. Functie de reglaj, se poate pierde intr-adevar la putere insa se castiga la economie.

@Eddie
Nu se scurteaza viata motorului. Teoria asta dateaza de pe vremea motoarelor vechi, facute sa mearga cu benzina cu plumb. La motoarele moderne nu mai exista asemenea probleme. In plus GPL-ul nu contamineaza uleiul si nu depune calamina, si se pare ca fiabilitatea motoarelor a crescut.

Referitor la bomba, e alta goanga. Gazul nu se aprinde in aer decat intr-o anumita concentratie. Din 2000 incoace este obligatoriu ca rezervorul sa aiba o supapa de evacuare rapida care elimina gazul atat de repede incat chiar daca masina e in flacari gazul NU SE APRINDE. Rezervorul in sine e antiglont. La iesirea din rezervor exista o valva care taie gazul daca debitul depaseste o anumita valoare (adica daca exista piederi). Practic, criteriile de securitate pentru GPL sunt mult mai stricte decat pentru benzina.

@Mircea
Am vazut fiat coupe turbo, 2L 220CP pe gaz. Si Lancia Lybra pe GPL. Ambele cu o instalatie ultramoderna cu injectie direct in cilindru de GPL lichid.... fiat-ul am vrut sa-l cumpar insa m-am trezit prea tarziu. Deci nu se pune problema de sacrilegiu...
Nu stiu insa inca de vre-o masina cu injectie directa trecuta pe GPL, cum e JTS-ul de la Alfa 159... Twin sparkurile merg sigur, insa JTS-urile nu am idee....

@Eddie
Eu merg cu ~5E/100km in oras, deci sub cei 200.000ROL smile.gif E drept, la mine pretul la gaz e imoral de mic. Insa am motor marisor, nu tocmai economic, si o instalatie GPL depasita.....
eddie
Pai asta nu se pune...Pot spune ca am mers in State in 1999 cu 96 centi galonul(3,78 l) biggrin.gif
Pana una alta,Clio consuma 8-8,5 l/100 km numai in Bucuresti ,bara-n bara ! La un calcul,vine vreo 280.000 de lei,ceea ce cred ca e bine.
Afara consuma 4,5-5 l/100 km cu a/c pornit,asta vine la jumate ca pret.
Pe deasupra GPL-ul inplica costuri suplimentare de montaj.
Bine,e adevarat si eu am dat mai mult pe diesel decat pe o benzinara...nu poti numai sa castigi,nu ? biggrin.gif
James Kilowatt
totusi si in Ro preturile la gpl sunt acceptabile, am inteles ca sunt in jur de 55-60% din pretul benzinei. E interesanta ca optiune, mai ales ca instalatia costa in jur de 900E una destul de buna. Pentru un Logan sau chiar un Symbol (care au portbagaj sanatos incat rezervorul nu jeneaza) sa zicem mi se pare o chestie tentanta.
eddie
Nu stiam exact cat costa GPL-ul,asa ca dat un search pe Google si am dat peste un CALCULATOR DE ECONOMIE intre benzina si Gpl.
Costea82389
Din cate se plange lumea pe GPL motoru isi cere tributu cam tot la 3-4 ani cu un drum la service,dar nu asta ar fi marea problema,pe langa puterea cu ceva mai scazuta,care si asa nu e mare,mai este si periculos pentru organism,pentru cine nu stie GPL este toxic de inhalat si orice ai face,orice instalatie ai avea,si oricat de izolata ar fi masina inauntru tot miroase a gaz,asta este pe testate,puteti incerca in taxiurile cu GPL,eu personal cand vad ca ii pe GPL nu ma urc un ele.Iar legat de boaa care se pot face de la inhalarea constanta de gaz,va puteti interesa la medic,nu stiu exact numele dar stiu ca iti afecteaza groaznic plamanii,am cunoscut taximetristi care dupa 4-5 ani de GPL o renuntat dar prea tarziu.

Legat de "schimbarea magica",din cate stiu renaultu ii un motor care se schimba la turatii putin mai mari,deci pe 1.4 cum am si eu schimb undea pe la 2800,am incercat sa schimb si la 2200 dar masina este subturata si consuma mai mult decat daca as duce-o in 3500.I-am intrebat si pe cei din service si au zis ca 2700-2800 e numai bine pentru ca acolo ai si cat de cat di putina forta pe care o are motoru iar diferenta de consum(daca este una fata de schimbatu la 2400 sa zicem) e isesizabila.

Era sa uit,voi cu cat ati mers cu masinutele astea?Eu nu prea am prin Cluj o portiune de sosea dreapta destul de lunga sa vad cat merge,pe unde am incercat am mers 178 singur in masina dar deja intrasem in orash,si a trebuit sa incetinesc.Sun curios cam cat poate,eu zic ca urca undeva la 190 cu o singura persoana in masina si pe autostrada,oricum nu m-as risca la viteza asta mai ales ca la NCAP nu sta prea bine,si majoritatea care au accidente cu Clio sau mor sau se sifoneaza serios.
James Kilowatt
QUOTE(Costea82389)
Din cate se plange lumea pe GPL motoru isi cere tributu cam tot la 3-4 ani cu un drum la service,dar nu asta ar fi marea problema,pe langa puterea cu ceva mai scazuta,care si asa nu e mare,mai este si periculos pentru organism,pentru cine nu stie GPL este toxic de inhalat si orice ai face,orice instalatie ai avea,si oricat de izolata ar fi masina inauntru tot miroase a gaz,asta este pe testate,puteti incerca in taxiurile cu GPL,eu personal cand vad ca ii pe GPL nu ma urc un ele.I.



Hai sa fim seriosi....
Costea82389
QUOTE(MR28673)
Hai sa fim seriosi....


Cred ca e cel mai pertinent reply pe care il puteai da la postu meu.Te-ai gandit mult pana ai debitat propozitia,ca nici macar fraza nu e,de mai sus? :1:

PS Vad ca esti moderator dar nu pot sa nu zic nimic,sper ca nu voi lua ban pentru atata.
James Kilowatt
Poti spune orice oricui, atata timp cat nu incalci regulamentul smile.gif Oricum, pe topicul asta nu sunt moderator.

Fii totusi serios cu chestia aia cu scaparile de gaz de la ORICE instalatie. Personal nu am mers niciodata cu taxi pe GPL in Romania, insa nu cred ca o instalatie omologata si intretinuta scapa. La fiecare revizie se verifica cu "nasul" electronic daca exista scapari. Spune-mi te rog, a ce miroase GPL-ul?

Masina mea a stat doua luni pana am putut sa o inmatriculez, si nu pare sa fi scapat nici un gram. E drept ca nu am cum sa verific atat de exact, insa daca ar fi avut scapari in doua luni mi-as fi dat seama ca la primul plin a consumat monstruos de mult.
Daca te referi la gazele de esapament, exact aceleasi etansari sunt folosite si pentru mersul pe benzina. Crezi ca alea sunt mai sanatoase? smile.gif

Nu mai generaliza deci plecand de la cazuri individuale. Toata lumea stie cum isi intretin taximetristii masinile.

Referitor la vizitele in service, trebuie schimbat filtrul de gaz si la unele instalatii membrana de la vaporizator (exceptie facand cele de ultim racnet LPI cu injectie direct in cilindru de GPL lichid), maxim la 5 ani. In Belgia operatia asta costa cu tot cu manopera 70E, probabil in Ro e mai ieftin. Si filtrul de benzina trebuie schimbat, si cel de motorina, care la Clio dCI costa aproape dublu.

In plus, la un diesel, o avarie a unei turbine sau a unei pompe de injectie (sa zicem, de la o motorina aghesmuita :angel: ) costa mai mult decat toata instalatia GPL la un loc. Mie asta mi se pare avantajul principal fata de diesel, si anume ca nu stau cu teama ca pica ceva care costa cat jumatate de masina. La benzina sau GPL nu exista nimic atat de scump care sa poata fi afectat de o benzina sau un gaz prost. In cel mai rau caz, tuseste biggrin.gif
Mircea38023
QUOTE(Costea82389)
QUOTE(MR28673)
Hai sa fim seriosi....


Cred ca e cel mai pertinent reply pe care il puteai da la postu meu.Te-ai gandit mult pana ai debitat propozitia,ca nici macar fraza nu e,de mai sus? :1:

PS Vad ca esti moderator dar nu pot sa nu zic nimic,sper ca nu voi lua ban pentru atata.



Intr-adevar, este cel mai pertinent reply pe care il putea da. Concis si la subiect. Cam atat merita subiectul....

Reply-ul mai lung a lui MR28673, mi se pare deja un efort deosebit..... :wave:
Costea82389
Pentru a verifica ce v-am spus eu incercati sa vorbiti cu taximetristi care au folosit GPL de cand a aparut si o sa vedeti ca multi au renuntat la el...si nu pentru ca nu este mai ieftin.

Mircea38023 reply-ul primului moderator a fost un reply pe care l-ar da un pustan de 19 ani care nu este de acord cu ce am zis da doar prin simplu motiv ca nu vrea el sa fie de acord,fara sa aduca vreun argument. Si nu cred ca prin faptu ca scrii si tu aici ca esti de acord cu el si ca nu merita postu meu un reply mai complex vei creste in ochii lor.Oricum pe lumea asta trebuie sa existe si persoane ca tine.

MR28673 nici mie nu mi-a venit sa cred,dar se intampla,in multe masini pe GPL daca te urci simti un miros slab de gaz,nu zic ca in toate,depinde de instalatie,masina si de cine se ocupa de instalare.Dar pe verificate daca va urcati in 5 taxiuri pe GPL in 2-3 se simte mirosu,asta daca nu este acoperit de odorizantul de masina.
James Kilowatt
Aici exista o mica flota de taxiuri Volvo pe GPL. Nu are odorizant nici unul si nici nu miroase a tutun vreunul. Sincer, mi mi se par ca au mai putin mirosuri dubioase decat dieselele.
Eu personal nu folosesc odorizant si nu fumez (nici in masina nici in alta parte) asa ca daca ar aparea mirosuri parazite as simti. In plus, stiu sa recunosc mirosul GPL-ului si sa-l deosebesc fata de cel al gazelor de esapament.
GPL-ul are un miros destul de discret, inca pe bune ca nu stiu cum poti tu sa-l distingi in simfonia de mirosuri din taxiurile romanesti: odorizant, gaz de esapament, ulei sau benzina, si cel mai puternic de obicei, tutun. Ca sa ajungi sa il depistezi cu nasul trebuie sa scape serios.
Mircea38023
@costea: ce te face sa crezi ca as avea nevoie sa cresc in ochii cuiva? Sau ca mi-as dori sau m-ar interesa asa ceva?

In alta ordine de idei, cand am vorbit cu un prieten foarte bun care intamplator are de cativa ani o firma de instalat GPL....se tinea de burta de ras.....asa ca....Argumente s-ar gasi mai multe, dar, vad ca MR28673 are mai multa rabdare cu tine.....
Costea82389
[quote="Mircea38023"]@costea: ce te face sa crezi ca as avea nevoie sa cresc in ochii cuiva? Sau ca mi-as dori sau m-ar interesa asa ceva?
quote]
AM tras concluzia asta dupa postu tau scurt si la obiect,aproband moderatoru si laudandu-l,fara a-ti exprima o parere proprie referitoare la subiect.

Referitor la ce ti-a spus prietenu tau,nu am cum sa te contrazic,eu am postat ce am aflat,tu ai facut la fel,poate stiu eu gresit dar personal nu as trece pe GPL.Parerea mea este ca e bine sa se stie si de astfel de intamplari nefericite,chiar daca sunt rare.
piston-forje83145
daca vrei forje las-o pe benz daca vrei eco........ pune-o pe gaz si gata e clar ca baietii n-au cu sa te informeze concret,ca nu au avut asa ceva.si oricum poti sa o tii ori pe gaz ori pe benz daca pui gpl.te descurci tu,am incredere in tine. :wave:
piston-forje83145
PS:baietii nu au pe clio ca sa-ti spuna cum se comporta. blink.gif
James Kilowatt
@Costea
Ce spui tu se refera la lipsa de intretinere, nu la GPL. Oare taximetristii aia care se calicesc la 5-10E pentru o verificare a instalatiei de gaz "sparg" 150euro ca sa schimbe pneurile la timp? Aplicand logica ta, nici cauciucuri n-ar trebui sa-ti cumperi pentru ca s-ar putea ca la un moment dat sa se uzeze si sa devina periculoase.
Referitor la intamplarile nefericite, din 1999 incoace nu exista NICI UN ACCIDENT DOCUMENTAT DATORAT GPL-ului. Daca ia foc rezervorul de GPL nu se intampla nimic, spre deosebire de cel de benzina.... Regulile de securitate sunt mult mai stricte decat pentru diesel/benzina. Daca sunt incalcate si baietii dau spaga ca sa li se omologheze jucaria sau sa treaca controlul tehnic e problema lor. Probabil ca dau spaga si ca sa treaca cu pneuri uzate, fara frane sau cu joc la directie.

Eu intr-un an am verificat instalatia de 3 ori: La controlul tehnic obligatoriu la cumpararea masinii, apoi cand a implinit 6 ani instalatia a trebuit sa fie reomologata (urmatoare va fi peste 8 ani). Asta inseamna demontarea rezervorului + valve care sunt testate intr-un laborator din Bruxelles, si inlocuirea obligatorie tuturor furtunelor din cauciuc. A trea oara este al doilea control tehnic (in Belgia se face in fiecare an pentru masinile mai vechi de 4 ani).

@piston-forje83145
Pierderea de putere depinde de instalatie si de reglaj. La instalatiile moderne cu injectie de gpl lichid de exemplu sunt inexistente, sau in orice caz insesizabile.
Inainte sa iau Nubira am cochetat cu un Fiat Coupe din '99, 2L turbo, cu instalatie cu injectie de GPL lichid.... Cu mine in masina a scos pe gaz sub 7 secunde.
Costea82389
Logica mea nu ii sa nu iti cumperi cauciucuri noi pentru ca se uzeaza, chiar din potriva,sunt adeptu a avea tot timpu 2 randuri de cauciucuri,dar acuma sa trec la subiect,eu am postat aici ce aflasem si eu legat de subiect,particular pe mine subiectu nu ma intereseaza pentru ca nu imi trebuie GPL, ma descurc si cu benzina.Mie mi s-a parut normal sa postez si o intamplare nefericita legata de GPL.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.