Cred ca am mai explicat odata modul timpit in care opelul s-a gandit sa isi alimenteze cu aer motorul... Ideea e ca motorul e mare (2.0 diesel), iar filtrul de aer e inghesuit undeva in dreapta motorului... la aceasta cutie constructorii s-au gandit sa traga 2 "paie" adica niste tevi destul de subtiri, care trag aer de sub masina respectiv de langa radiator... am renuntat la acele paie si am eliberat cutia filtrului de aer care are o "gura" destul de sanatoasa prin care trage aerul aflat sub capota... buuuun... ceva performante s-au castigat dar sunt curios daca se poate mai mult. M-am gandit sa renunt la cutia filtrului de aer si sa pun un filtru conic... problema e pozitionarea acestuia... Exista 3 variante si niciuna nu imi surade:
1. il pun in locul filtrului de aer... cu chestia asta nu as obtine foarte mult... oricum am deja un filtru de aer K&N care sta in cutia respectiva... o fi un filtru conic mai eficient dar nu cu foarte mult (cred) iar aerul tras ar fi acelasi.
2. Il conduc prin niste tuburi in jos... spre asfalt... volumul de aer rece e mult mai mare... dar in acelasi timp ar insemna sa il apropiu si mai tare de motor... deci aerul nu ar mai fi chiar atat de rece... in plus asezarea "cu capul in jos" a filtrului nu stiu daca e o idee stralucita... in plus mi-e frica sa nu se ude (balti sunt slava domnului) si in afara de asta o lungire/scurtare foarte mare a traseului aerului poate dauna performantelor (sau cel putin asa se zice)
3. Il "lipesc" de radiator... avantajul ar fi aerul rece din belsug... dezavantajul ar fi ca datorita spatiului redus de sub capota, filtrul ar fi efectiv "strans" intre radiator si masca motorului... nu stiu daca e o idee buna.. in afara de asta modificarea circuitului ar insemna ca aerul ar mai trebui sa ia o curba de 90 de grade...
Solutii extreme (la care nu vreau sa apelez dar stiu ca exista ) :
- renunt la farul din dreapta... nu as fi primul... in plus trebuie asigurat doar farul din stanga... aer din belsug fortat sa intre direct in filtrul de aer... incredibil de eficient... putin inestetic
- decupez capota deasura filtrului, ma duc in targ si cumpar o priza de aer de plastic folosita la kitchtuninguri (care deobicei nu acopera nimic), o lipesc deasupra gaurii din capota... destul de eficienta solutia... dar sa pun o priza de aer deasupra farului drept... mhm... in plus cred ca ar ploua in draci pe filtru...
Astept opinii