Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Air intake
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
HalbaSus
Cred ca am mai explicat odata modul timpit in care opelul s-a gandit sa isi alimenteze cu aer motorul... Ideea e ca motorul e mare (2.0 diesel), iar filtrul de aer e inghesuit undeva in dreapta motorului... la aceasta cutie constructorii s-au gandit sa traga 2 "paie" adica niste tevi destul de subtiri, care trag aer de sub masina respectiv de langa radiator... am renuntat la acele paie si am eliberat cutia filtrului de aer care are o "gura" destul de sanatoasa prin care trage aerul aflat sub capota... buuuun... ceva performante s-au castigat dar sunt curios daca se poate mai mult. M-am gandit sa renunt la cutia filtrului de aer si sa pun un filtru conic... problema e pozitionarea acestuia... Exista 3 variante si niciuna nu imi surade:

1. il pun in locul filtrului de aer... cu chestia asta nu as obtine foarte mult... oricum am deja un filtru de aer K&N care sta in cutia respectiva... o fi un filtru conic mai eficient dar nu cu foarte mult (cred) iar aerul tras ar fi acelasi.

2. Il conduc prin niste tuburi in jos... spre asfalt... volumul de aer rece e mult mai mare... dar in acelasi timp ar insemna sa il apropiu si mai tare de motor... deci aerul nu ar mai fi chiar atat de rece... in plus asezarea "cu capul in jos" a filtrului nu stiu daca e o idee stralucita... in plus mi-e frica sa nu se ude (balti sunt slava domnului) si in afara de asta o lungire/scurtare foarte mare a traseului aerului poate dauna performantelor (sau cel putin asa se zice)

3. Il "lipesc" de radiator... avantajul ar fi aerul rece din belsug... dezavantajul ar fi ca datorita spatiului redus de sub capota, filtrul ar fi efectiv "strans" intre radiator si masca motorului... nu stiu daca e o idee buna.. in afara de asta modificarea circuitului ar insemna ca aerul ar mai trebui sa ia o curba de 90 de grade...

Solutii extreme (la care nu vreau sa apelez dar stiu ca exista smile.gif) :
- renunt la farul din dreapta... nu as fi primul... in plus trebuie asigurat doar farul din stanga... aer din belsug fortat sa intre direct in filtrul de aer... incredibil de eficient... putin inestetic biggrin.gif

- decupez capota deasura filtrului, ma duc in targ si cumpar o priza de aer de plastic folosita la kitchtuninguri (care deobicei nu acopera nimic), o lipesc deasupra gaurii din capota... destul de eficienta solutia... dar sa pun o priza de aer deasupra farului drept... mhm... in plus cred ca ar ploua in draci pe filtru...

Astept opinii
mike.omega
Ideea e ca la un diesel(dti, in cazul tau) filtrul conic nu te ajuta biggrin.gif si stiu asta de la cineva care lucreaza la o firma de tuning(nu dam nume ca facem reclama bicycle.gif )
Ideea e ca daca vrei mai multa putere exista chip-tuning, si aici vine George cu explicatii :angel:
HalbaSus
Nu stiu daca filtrul conic ajuta sau nu... dar ar trebui... din moment ce filtrul de aer K&N (in cutie), respectiv eliminarea prizei de aer prea inguste a ajutat...
G e o r g e
uite ce poti obtine printre-un chip tuning :
Opel Vectra 2.0 DI 16V
inainte :
82 hp
185 NM

dupa:
105 hp
240 NM


http://www.chiptuning.ro/



:angel:
Andrei Suzuki
Halba ar fi bine sa pui si o poza cu motoru ca sa ne dam cu parerea pe ceva concret.
HalbaSus
QUOTE
uite ce poti obtine printre-un chip tuning :
Opel Vectra 2.0 DI 16V
inainte :
82 hp
185 NM

dupa:
105 hp
240 NM


http://www.chiptuning.ro/


...Sau chiar 110 cp conform powerbox.ro (sau cum era site-ul de la powerbox...). Ideea e ca pt mine e mai palpitant modificatul "manual" adica ala cand bag masina in curte, o spal si apoi incep sa mesteresc ori la interior (o sa va pun o poza sa vedeti cum arata acum biggrin.gif )... Ori la motor, ori la lumini, ori incerc cu disperare sa scot o pata lasata de blestematii aia de copaci care lasa frunze care secreta o substanta galbena aproape indestructibila de catre detergenti/apa/etc...

Chiptuningul o sa vina si el... daca o sa fie cazul....

Andrei: O sa pun o poza cu motorul... acum e noapte si nu mai am cum sa il pozez bine...
Dumitru53158
Exista AIR GRABBER SCOOP ce se monteaza pe capota,are culoare neutrala de acea trebuie sa-l vopsesti,se face un loc in capota se lipeste cu o pasta speciala forma din plastic pa capota ,si in locul deschis la SCOOP poti sa instalezi filtru,si nu pierzi spatiu.La urma nu arata rau auto ma refer la aerodinamic ci bine dute pe adresa www.shiva.de si tipa la cauta in germana ..suche.. tipa ... lufthutzen... si iti apare foarte multe forme.
QUOTE(HalbaSus)
Cred ca am mai explicat odata modul timpit in care opelul s-a gandit sa isi alimenteze cu aer motorul... Ideea e ca motorul e mare (2.0 diesel), iar filtrul de aer e inghesuit undeva in dreapta motorului... la aceasta cutie constructorii s-au gandit sa traga 2 "paie" adica niste tevi destul de subtiri, care trag aer de sub masina respectiv de langa radiator... am renuntat la acele paie si am eliberat cutia filtrului de aer care are o "gura" destul de sanatoasa prin care trage aerul aflat sub capota... buuuun... ceva performante s-au castigat dar sunt curios daca se poate mai mult. M-am gandit sa renunt la cutia filtrului de aer si sa pun un filtru conic... problema e pozitionarea acestuia... Exista 3 variante si niciuna nu imi surade:

1. il pun in locul filtrului de aer... cu chestia asta nu as obtine foarte mult... oricum am deja un filtru de aer K&N care sta in cutia respectiva... o fi un filtru conic mai eficient dar nu cu foarte mult (cred) iar aerul tras ar fi acelasi.

2. Il conduc prin niste tuburi in jos... spre asfalt... volumul de aer rece e mult mai mare... dar in acelasi timp ar insemna sa il apropiu si mai tare de motor... deci aerul nu ar mai fi chiar atat de rece... in plus asezarea "cu capul in jos" a filtrului nu stiu daca e o idee stralucita... in plus mi-e frica sa nu se ude (balti sunt slava domnului) si in afara de asta o lungire/scurtare foarte mare a traseului aerului poate dauna performantelor (sau cel putin asa se zice)

3. Il "lipesc" de radiator... avantajul ar fi aerul rece din belsug... dezavantajul ar fi ca datorita spatiului redus de sub capota, filtrul ar fi efectiv "strans" intre radiator si masca motorului... nu stiu daca e o idee buna.. in afara de asta modificarea circuitului ar insemna ca aerul ar mai trebui sa ia o curba de 90 de grade...

Solutii extreme (la care nu vreau sa apelez dar stiu ca exista smile.gif) :
- renunt la farul din dreapta... nu as fi primul... in plus trebuie asigurat doar farul din stanga... aer din belsug fortat sa intre direct in filtrul de aer... incredibil de eficient... putin inestetic biggrin.gif

- decupez capota deasura filtrului, ma duc in targ si cumpar o priza de aer de plastic folosita la kitchtuninguri (care deobicei nu acopera nimic), o lipesc deasupra gaurii din capota... destul de eficienta solutia... dar sa pun o priza de aer deasupra farului drept... mhm... in plus cred ca ar ploua in draci pe filtru...

Astept opinii
[list]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.