Deci..nu exista cablu de kilometraj
, kilometrajul e afisat electronic.
Circuitul in sine este destul de usor: e un senzor de velocitate pe cutia de viteze care are 3 fire: un fir duce la masa, celelalte doua fire duc intr-o mufa din bord (2 pini) si de aici merg mai departe catre instrument efectiv. Unul din firele care merg catre mufa din bord are la un moment dat o ramificatie care cica duce spre injectie (pe schema se mai uneste cu un fior care vien de la turometru, banuiesc ca injectia are orcium nevoie doar de turatie, viteze nu prea o folpseste la nimic cred... )
Eu la inceput am banuit ca mufa de pe cutia de viteze de la senzorul de velocitate, nu face contact bine. Dar verificasem si parea ok. Am fost la AutoItalia si electricianul a gasit ca cele 3 fire aproape de senzor erau "inadite" cu izolirband si mufulita ce intra in senzor nu prea cadea bine. A rezolvat alea, a curatat si pinii de la senzor, dar nu era de acolo. A facut teste si a zis ca s-a ridicat un pic acul, apoi s-a dus pana la 200Km/h
si a revenit la 0 si acolo a ramas. Mentionez ca pana sa ma duc la service mie mi-a mai facut figuri pentru perioade de timp: ba mergea, ba nu mergea, de aia am suspectat mufa de al senzor sau un contact imperfect pe undeva. Colac peste pupaza, aseara dupa ce am fost pana undeva cu maisna, cand am plecat, nenorocitul de vitezometru si-a revenit iar!
Acum pun pariu ca daca am duc sa pornesc masina, iar n-o mai merge al dracu! :bash:
Eu nu stiu cum sunt facuti senzorii astia, dar eu ma gandeam ca daca s-a stricat senzorul ala, pai se strica tata nu face figuri ba merge-ba nu merge, nu? Voi ce ziceti? poate sa fie stricat in asa fel incat sa faca figuri?
Am gasit chiar si pe cineva cu o masina ca a mea, o Alfa 145 dar cu motor de 1.6 (are oricum acelasi tip de senzor) care a fost foarte draguta si a acceptat sa mearga cu mie la Auto Italia sa fac un test pe masina mea, dar vom vedea cand, pe sapt viitoare....
@Gabriel, si persoana respectiva era un pic speriata iti dai seama
, dar nu are ce sa se intample: pur si simplu se ridica masina pe elevator, si pe sub ea se decontecteaza mufa si se scoate efectiv senzorul care intra in cutia de viteze, este o operatiune simpla, cred ca dureaza maximm 5 minute...
Acum cred ca o sa incerc cu taica-miu sa dau jos ceasurile din bord, sa vad mufa respectiva din bord, ca eu tot un contact imperfect suspectez. Ca o mentiune, senzorul costa 1.8 mil lei si n am chef sa arunc cu banii si sa vad ca nu era de acolo. :ban:
Alte detalii ce sa va mai zic? Ca nu mai stiu...asta e in mare...