Help - Search - Members - Calendar
Full Version: BMW serie 5 si concurenta
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
Iulian HondaFan
asta ar fi o continuare la o galceava ( cam off topic) de pe subiectul inchis "Subaru vs. masini germane"...

ultimele teste din "Car and Driver" si "Road and Track" vin cu niste concluzii surprinzatoare...

530i este sub Acura Rl ( Honda Legend)...

http://www.caranddriver.com/article.asp?se...article_id=9391

545 este detronat de infiniti M45...

http://www.roadandtrack.com/article.asp?se...p;page_number=1

orice contraargumente civilizate sunt binevenite...

mai ales linkuri cu alte teste si detalii tehnice...

let's rock and roll...
cosmin45741
este detronat, ai vazut si tu pre bine din criterii pur subiective, draga iulian, in caz ca ti-era dor de discutiile noastre biggrin.gif

ia uita-te cum se cheama tabelul:

SUBJECTIVE RATINGS
adica, infiniti "castiga" 4 puncte la Exterior styling :bandit: , 4.5 puncte la :boxing: Interior styling si 2.2 puncte la Ergonomics/controls ...si asta dupa ce :puke: infiniti copie pe fata designul la seria 5, inclusiv interiorul

in schimb la toate celelalte criterii, cu exceptia braking-ului, care nici de ala nu-s convins si o sa mai caut date si a pretului pierde rau...mai ales la capitole tehnice.....

in alta ordine de idei, in al 2lea link, infiniti era pe locul 1, bmw pe locul 2, iar lexus pe locul 3...ok, trec si peste asta...
dar daca analizez cu atentie primul link, bmw e pe locul 6, iar lexus pe locul 3...a dracu ma, testele astea-s facute de oameni subiectivi???? nu!!!! cu siguranta ca sunt obiectivi rau de tot, nici n-au cum sa fie altfel cand vor sa detroneze un mit (bmw) cu plagiaturi ieftine....
cosmin45741
uita-te si pe linkul asta apropos de acura si bmw, jd powers rating, si vezi cine castiga overall:

http://autos.yahoo.com/newcars/comparison/...tle=reliability
Iulian HondaFan
linkul de pe yahoo se refera la Acura TL 2004 care e generatia precedenta... acolo diferentele intre vechea serie5 , care a fost apreciata mai mult, si veche Legend sunt stiute si general acceptate.

discutia si testele prezentate era despre noile serii unde japonezii se apropie mult mai mult de valoarea BMW si chiar pe alocuri o depasesc.

in C&D testat era 530i 215CP ( si inca nu noul 530i care vine cu noul 3,0 I6 de 255CP)... si mi se pare normal ca Lexus sa fie mai bun ca e cu un V8 de 300CP...

Impuls a afirmat ca 545 ar bate M45... iata ca nu...

subiective sunt toate testele si inclusiv parerile noastre... unii vor aprecia mai mult BMW altii mai mult Infiniti sau Acura sau Lexus...

ce doresc sa ilustrez este ca oricum diferentele sunt minime...

plagiatura este opinia ta si o gasesc a fi una fortata... eu gasesc ca M45 este suficient de distinct fata de serie5... de notat ca si noul G430 a renuntat la alura Mercedes si are mai multa individualitate in design...
cosmin45741
uita-te mai bine:
http://autos.yahoo.com/newcars/comparison/...tle=reliability
Iulian HondaFan
cred ca tu nu te-ai uitat bine... masinile alese de tine sunt cele actuale, dar datele JDPower compilate de Yahoo se refera la modelele 2004 pt. TL si 2003 pt. celelalte. Noua TL a aparut in 2004 ca model 2005.

trebuie sa asteptam noul JDPower 2005 pt. ca informatia sa se refere la aceleasi masini din testele de mai sus.
Maff
Da Cosmine, dar dupa cum ai vazut a castigat si la performante, chiar si numai cu 0.3pct.Poate acum cativa ani Lexusul sau Infiniti semanau cu BMW sau Mercedes, dar acum au inceput din ce in ce mai mult sa aiba un stil al lor.Si pana la urma ce rezultat este mai de incredere decat cel al vanzarilor din State, unde Lexusul este mai bine vazut decat BMW si decat Mercedes si Infiniti castiga teren din ce in ce mai mult.
Si ca o parere personala, Infiniti chiar arata mai bine decat BMW.Si intre un Lexus si un BMW chiar mi-as lua un Lexus, pacat ca la noi se aduc doar cateva modele.Desi am vazut un dealer, chiar pe masini.ro care aduce cateva modele de Lexus si Infiniti.
Impuls
Iuliane, se molesise forumul asa-i ? blush.gif

Sper sa nu discutam despre alte masini si alte clase care nici nu fac parte din aceasta clasa si nici nu au rangul de a fi prezente intr-o atare discutie.

Ce aduci tu in discutie este cam aceeasi comparatie pe care am avut-o si in threadul precedent.

Iar ca sa compari cinstit trebuiesc comparate aceleasi motorizari. Ori tu pui BMW de 3.0 l cand Acura are 3.5.
Nu prea le gasesc egal cum nu ar fi cinstit nici sa compar un 545 cu Acura de 3.0 l. Nu vezi ca si la listele de motoare sunt clasificari dupa capacitate? Dar si asa , sa zicem (desi este subiectiv) ca BMW - care are 45 de CP in minus - a pierdut in fata lui Acura? Cu cat? Un picut?

Infiniti versus BMW 545


BMW Car & Driver link :
http://www.caranddriver.com/article.asp?se...p;page_number=2


Infinity M45 Sport link:
http://www.caranddriver.com/article.asp?se...p;page_number=3

Infiniti V8 355 CP
Acura RL 3.5 l V6 300 CP
Lexus 4.3 l V8 300 CP
Mercedes E 350 3.5 V6 268 CP
Audi A6 4.2 Quattro V8 4.2 l 335 CP
BMW 530 L6 225 CP


de exemplu Acura RL nu are nici o sansa langa 545.

Si sa mergem si mai sus :
Ce face NSX, topul sport de la Acura cu un V6 de 3.2 si 290 CP la un pret de 142.000 $ pe langa M5 care are un V10 de 5.0 l si 500 CP la un pret de 120.000 $?
Ca sa nu mai zic ca si M3 are 333 CP si este net superior si in curand va fi schimbat si acela.
Cum justificati voi pretul acela japonez " cheap si accesibil " la asa o masina cu performante atat de slabe. Nu mai vorbim ca nu are decat doua locuri si un torpedou pe cand un M5 sau M6 are si 4 sau 5 locuri plus portbagaj, plus putere plus, plus....

Vezi tu Lexusul ala de 3.2 l si 300 CP este aproape acelasi pret cu BMW 545 care are motor de 4.5 l si 325 CP ?

Lexus GS este 51.775

BMW 545 este 55.800

Deci la BMW mai dau 4000 de $ si am 25 CP in plus , plus lucrul german.
Vezi ca ajungeti la vorba mea cu banii ? Si stai sa vezi ca pe masura ce cresc in calitate or sa fie si mai scumpe. Deci unde-i pretul acela NET INFERIOR ?

Infiniti este urata foc mai ales grila aceea si stopurile cu marche-arriere-ul pe spate. Foarte urata masina. Adica oribila ! Chestie de gust. Cui ii place sa o cumpere.
Mie imi place BMW-ul la design. Este putin socant dar a deschis o noua revolutie in design. Ori futurismul implica inovatie si schimbari majore.

Pana la urma cel care a facut testul, a dat puncte subiective si spune ca nu prea ii place interiorul la BMW ceea ce pt el este foarte important. Deci chestie de gust. Totusi declara ca BMW-ul este alegerea lui.

In state o fi mai bine vazut Lexusul dar eu cati cunosc bogati si cu bani au doar BMW, Mercedes, Porsche ! depinde la cine te referi cand spui este mai bine vazut. De aceea toti cu Lexusul bine vazut se uita dupa BMW sau Mercedes. In topul masinilor raman tot nemtii si oricat s-ar puncta pe " mai bine vazut "eu unul traind aici vad. Nu este nici pe departe vazut ca un BMW. Garantat. Este o masina putin iesita mai din banal decat Toyota sau Honda dar ochii fug intotdeauna catre un BMW sau Mercedes.
Maff
Bine, tu oricum esti putin subiectiv(sau putin mai mult).Se vede si din tot ce ai scris pana acum ca esti fan inrait BMW.Asa, pot sa iti dau si eu un exemplu un amic de-al meu din state, care are si bani si cam tot ce vrea si este fan Lexus.Dar cand zic fan zic fan inrait.Si eu zic ca un outsider, care nu este nici fan BMW nici fan Lexus si nici Infiniti ca-mi plac mult modelele scoase in ultima vreme de Infiniti, Mai ales tot-terenurile care arata si bine si au si motoare puternice.Poate inca nu au motoare asa puternice cum au X5 sau ML sau Touareg, dar totusi sunt puternice si la exterior chiar arata bine.
f1anatic
http://www.edmunds.com/new/2005/subaru/leg...ialpage=page001

Is the Subaru Legacy GT a bargain BMW 3 Series car? It is according to Senior Content Editor Erin Riches, who took great delight in piloting it to holiday hot spots. Editor in Chief Karl Brauer was more guarded in his praise but conceded, "The engine's smooth, refined delivery, along with the 250 horsepower, definitely puts the price required to get a 225-hp BMW into question."

Restul cititzi voi mai sus.

Acum gata. Sa incepem comparatzia seriei 5 cu ACURA 3.5 RL. Imediat.
f1anatic
Concurentele

2005 Acura RL
3.5 4dr Sedan (3.5L 6cyl 5A)

2005 Audi A6
4.2 quattro AWD 4dr Sedan (4.2L 8cyl 6A)

2005 BMW 5 Series
545i 4dr Sedan (4.4L 8cyl 6M)

2005 Cadillac STS
AWD 4dr Sedan (4.6L 8cyl 5A)

2005 Mercedes-Benz E-Class
E500 4MATIC AWD 4dr Sedan (5.0L 8cyl 5A)

Pretzul
Invoice
$43,714 Acura
$47,493 Audi
$50,960 BMW
$54,518 Cadillac
$56,079 Mertz
f1anatic
Cred ca cel mai bine pun asta aici
HERE

Deci...totul este la link-ul de mai sus. Am ales modelele de virf la toate...ca sa linistesc pe cei care ar crede ca am ales o japoneza si modelele cele mai fraieire de la europene.
Iulian HondaFan
1) Acura RL V6 3,5l e comparabila cu 530i/ xi pt. ca e tot V6 e si AWD si cam in aceeasi bani ( de fapt mai ieftina cu vreo 5000USD)... daca ai de spart 45-50K USD face sens sa iei Acura RL...

2) BMW rules... esti multumit. dar japonezii ii sufla in ceafa. Poate unele sunt aproape la fel de scumpe, dar iti voi da exemple de pe piata americana de masini japoneze mai/ la fel de performante si aproape la fel de fun to drive si mai ieftine decat cele BMW... daca banii nu ar fi o problema toti am conduce 545 sau 745... cum pentru 99,99% din persoane banii sunt o problema pretul trebuie luat in considerare.

3) daca la testul C&D M45 era comparat cu 530... iata ca la cel al R&T este comparat cu 545. si chiar daca poti spune ca BMW e mai fun to drive M45 e chiar acolo la cate o sutime de sec si la o idee sub handlingul lui 545 totul la aproape 12000USD mai ieftin... daca nici asta nu e diferenta semnificativa ( aproape 20% din pret)?...
Impuls
BMW 525 i – 55.800 $

Infini M45 Sport – 49.750 $

In testul tau de comparatie se afla Infinit M45 Sport si nicidecum alt model mai ieftin, M 35 neavand nici o sansa in fata lui BMW 545 i.

BMW

http://www.bmwusa.com/vehicles/5/545iSedan

Infiniti

http://www.infiniti.com/content/0,,action-...-123084,00.html

deci diferenta este de 6000 $ nu 12.000.

Si apoi si daca ar fi, tot la BMW m-as duce. Si nu pentru ca sunt subiectiv ci pentru ca pe mine ma unge masina asta pe inima. Are anumite aspecte si inovatii tehnice proprii care la mine atarna greu si este deosebita pentru mine. M-am dat cu toate cele pe care le putem pune in comparatie, tot timpul sunt prezent la lansari ca sa vad si eu ce mai este nou si cum se comporta. Pana acum –din punctul meu de vedere- nici una nu a depasit stadiul BMW. Vezi ca si in testele tale scrie ca este cea mai fun de condus, etc. Eu am venit cu informatii tehnice si niciodata cu preturile decat impins de voi. In alta ordine de idei, sunt un fan si respect firma aceasta, respect filosofia lor si toate inovatiile tehnice cu care vin pe piata, sunt deosebit de atenti cu mine ca client si sunt singurii care m-au invitat sa le conduc, m-au acceptat in club si m-au tratat ca pe un domn si cand eram un nimeni care nu avea nici bicicleta. Eu sunt fidel acestei familii si nu ma indoi dupa cum bate vantul sau pretul. Fan inseamna sa fii cu echipa si cand pierde nu doar cand castiga.

Si apoi, cand vezi ca cineva este chitit pe o masina , voi tot incercati sa ii demonstrati, ori ca masina este de kko, ori ca el este snob, ori ca duce lipsa de imagine, ori ca este mana sparta. Ori eu am crezut ca in forumul asta discutam comparatii de alt ordin dar vad ca nu se poate. Eu respect pe oricine pentru ce are si pentru efortul depus. Am ajuns sa fiu privit drept subiectiv doar pentru ca sunt nevoit sa sustin tot timpul ca BMW este mai bun DIN PUNCTELE MELE DE VEDERE ! Oricat incerc sa explic acest aspect, nimeni nu vrea sa priceapa. Acest cliche ma oboseste. Ori in aceste conditii toate replicile devin aceleasi dar spuse altfel si eu nu gasesc nimic constructiv aici ci din contra.

In alta ordine de idei, vad ca orice discutam ajungem la bani.
Aici am crezut ca discutam pe alte teme, tehnice s.a.m.d. dar tot timpul discutia degenereaza, apoi apar contradictiile d.p.d.v. financiar.
Cum incepe ceva comparatie ma tot obositi cu banii. Eu unul sunt satul si ma deranjeaza foarte tare si pe mine sa tot specific ca imi permit sa o iau si sa fiu luat drept fanfaron cu bani.
Nu am bani, imi iau Oltcit sau ce o fi mai de Doamne ajuta. Am bani, imi iau BMW. Punct.
cosmin45741
Astfel de atacuri si polemici, intre fanii diferitelor marci, vor exista mereu. De regula ele apar intre relativ marci apropiate ca performante si impact pe piata. De exemplu, exista foarte multi BMW-isti care incearca prin orice metode sa discrediteze Mercedes. Dar este un fapt de piata ca Mercedes face masini excelente si ca este concurentul #1 al BMW.
Similar, japonezii fac masini bune, care poate deseori ofera mai mult pentru aceeasi bani decat un BMW, dar asta nu inseamna ca sunt superioare modelelor BMW.

Atat timp cat BMW si Mercedes constituie etalonul la care se raporteaza concurenta si pe care incearca sa-l atinga sau sa-l depaseasca, inseamna ca aceste firme sunt, de facto, liderii tehnologici ai industriei de automobile. Este o recunoastere tacita.
Exact asta fac si acei "fani inraiti" de modele japoneze: incercand sa discrediteze BMW, de fapt recunosc public meritele acestei marci. Ati observat, nu-si compara niciodata masinile cu Opel, Fiat, Lada, etc.

Nu !!! toata lumea se raporteaza la lideri
AZAZEL
vad ca tre sa postez aici ca sa primesc un raspuns!

pe alt topic am cerut, daca aveti, vreun top cu masini de clasa medie, din alea care ma intereseaza pe mine.laguna, avensis, passat vectra........
HalbaSus
seria 5/E-class, si mai ales seria 7/S-class sunt masini care daca ar costa de dublu cat competitorul lor japnez si ar avea cu 100 de cai in minus tot s-ar vinde bine... seria 5-7 respectiv E-S-class-ul nu-l iei ca sa faci liniutze la semafor, probabil performantele te intereseaza in sensul decent al termenului de "performanta"... Te intereseaza luxul respectiv imaginea... chestii care o japoneza nu le poate oferi (poate luxul... desi e greu de crezut ca poate concura cu mertz-ul care baga bani in cercetarea scaunelor si a suspensiilor cu perna de aer cat baga bani altii in cercetarea motorului smile.gif).

De acea clasa berlinelor de lux e dominata destul de clar de BMW/mertz/Audi ... In US mai concureaza Cadilac-ul datorita traditiei...
G e o r g e
pai cosmin , te raportezi la un anumit model la care poti sa compari ceva laugh.gif

ce sa compari ? ? ? subaru cu fiat ? ce poti compara la astea 2 ? blink.gif
Watcher
Halba nu ai dreptate de data asta. De cate ori am citit despre Lexus vs Mercedes, luxul / gadgeturile de interior era mai tare la Lexus, problema sesizata in general era ca "Lexus is trying to out-Mercedes Mercedes" si din aceasta cauza suferea la imagine.

Dar in rest ai dreptate cu S, E luate pentru status. In US nu stiu exact cum e, dar in Europa clar germanele transmit mesajul asta , si poate Maseratti si Jaguar sa mai intre oarecum in competitie.
HalbaSus
Depinde ce intelegem prin lux ? oricine poate pune piele si lemn in interior, un ecran color si gata luxul... cand deja faci perne a caror profil se umfla/dezumfla in functie de curba in care esti... sau sa reusesti sa faci o suspensie comfortabila si totusi sigura... acesta este lux in care producatorul a investit mult mai mult decat intr-o tapiterie de piele... In rest treaba cu Lexus-ul e destul de adevarata... ca incearca sa "out-Mercedes" Mercedesul...
Watcher
Lux insemna exact scaune cu vibromasaj, incalzire, ventilare, etc. nu numai culori/design
f1anatic
Si deci...de ce a fost nevoie pt. BMW sa achizitzioneze Bentley/Rolls Royce (si cum le-o mai fi vindut) iar Mertz sa re-introduca Maybach ? Oare sa se fi prins nemtzii ca e nevoie de super lux pt a recapata control asupra acestui segment pe piatza ?

Cineva a mentzionat Cadillac si Maseratti. Pai nu stiu cite Cadillac atzi vazut voi ... dar daca nici Maseratti 4-porte nu se inscrie la lux si sa se compare cu BMW57 atunci...revin increzator la ideea ca BMW e OZN. Tot 3 litere.
Watcher
Maseratti Quatroporte e clar la concurenta cu BMW7 si S-Klasse. Dar cifrele de vanzari arata ca nu prea reuseste smile.gif
Iar Cadillac numai in US are sanse, in UE ma indoiesc sa existe 1000 de Cadillac-uri vii (adica nu colectie, etc, produse in ultimii 5 ani sa zicem)
cosmin45741
bentley din cate stiam este acum a lui VAG, iar impreuna cu rolls (bmw) si maybach sunt altceva....sunt "mama" luxului si a tehnologiei si chiar nu prea au alti competitori...

s, 7 samd sunt mai pamantesti si de-aici si potentiala concurenta...dar clientii fideli ale acestor marci nu prea au motive de dubii atunci cand isi cumpara masina. de aceea lexus "is trying" si nu o face efectiv si e normal pe de alta parte sa ofere mai multe chestii decat o face mert-ul, doar doar mai convinge din clientela sa cumpere lexus.

parerea mea e ca cea mai mare problema a concurentei bmw, audi sau mercedes e lipsa de traditie si de imagine, chestii care sunt aberant de greu de depasit, cu toate ca pe alocuri ofera ceva in plus...

ati mers unul dintre voi cu vw phaeton??? super masina ca si design, tehnologie, samd si, in afara de sasiu e identica ca tehnica cu a8-ul...ia vedeti un pic cifrele de vanzari la a8 si la phaeton...care e explicatia??? poate snobismul, dar pana la urma toti oamenii sunt un pic sau mai mult snobi...si bineinteles, increderea, ca stie el in subconstient de la bunicu ca nemtii fac masini bune. ca si la medicamente biggrin.gif , cele mai bune is alea care au trecut proba timpului........
Iulian HondaFan
QUOTE(Impuls)
BMW 525 i – 55.800 $

Infini M45 Sport – 49.750 $

In testul tau de comparatie se afla Infinit M45 Sport si nicidecum alt model mai ieftin, M 35 neavand nici o sansa in fata lui BMW 545 i.

BMW

http://www.bmwusa.com/vehicles/5/545iSedan

Infiniti

http://www.infiniti.com/content/0,,action-...-123084,00.html

deci diferenta este de 6000 $ nu 12.000.


preturile erau 50700 vs. 62600 "as tested" de Road & Track... preturile de baza sunt mai apropiate dar daca incepi sa adaugi optionale ajungi acolo. M45 are mai multe chestii standard...

cat priveste faptul ca tu si altii credeti ca merita banii, nu am nici o problema cu asta... masinile sunt de calitati si performante apropiate, chiar daca BMW pastreaza un avantaj..

Ce ziceti de serie5 vs. A6 vs. E klasse... ca oricum japonezele sunt inca prea scumpe pe piata europeana si probabil ca acolo se merita mai mult una din acestea la categoria respectiva de pret...

Halba, in USA Lexus e bine inaintea BMW pe piata de lux... si cred ca si in Canada... am datele de vanzari acasa si voi reveni cu cifre exacte. ce imi aduc aminte este ca Lexus si infiniti vand mai bine SUV-uri de lux decat sedane deci se prea poate ca la clasa lui serie5 nemtii sa vanda mai bine...
HalbaSus
QUOTE
Ce ziceti de serie5 vs. A6 vs. E klasse... ca oricum japonezele sunt inca prea scumpe pe piata europeana si probabil ca acolo se merita mai mult una din acestea la categoria respectiva de pret...


Eh da... aici deja e aceasi clasa de masini care tinteste aproximativ aceasi clientela... concurenta e groaznica... As zice ca "pe val" e A6-le care cu grila aia noua a stors lacrimi din multe suflete (inclusiv al meu), un oarecare dezavantaj il constituie faptul ca audi desi a crescut simtitor in ultima vreme, inca nu are imaginea de care se bucura mercedes is bmw... putin in scadere dar mentinut de performante e seria 5, al carui design a fost criticat aspru de fanii marcii... mertz-ul cam sta pe loc... dari isi permite... si oricum ei deobicei nu schimba modelele odata la 3-ani, oricum are avantajul numelui ("ca doar ei au inventat automobilu' bei..." si a faptului ca mertzul a devenit un fel de prototip al "masinii bune"... dovada toate bancurile in care trabantul (prototipul masinii proaste) se intalneste cu mertzul (prototipul masinii bune))

Daca ar fi sa aleg eu as alege fara sa ma gandesc A6-quattro... dar am si un pic de subiectivism in mine...

Phaeton-ul a fost parca un proiect sortit esecului... Cum dom'le incerci tu sa vinzi o masina cu 100.000 si sa scrii pe ea: MASINA POPORULUI...
Iulian HondaFan
asta si cand in interiorul grupului ai si marca Audi...

paralela Phaeton - Lexus/Infiniti e fortata...

Lexus si Infiniti sunt marci de lux si in cei 15 ani de cand au fost lansate s-au impus destul de bine... poate ca nu sunt la imaginea Mercedes sau BMW dar sigur sunt egale sau peste fata de Cadillac, Lincoln, Jaguar si Audi. de aceea au fost si create de japonezi pentru ca americanii nu ar fi cumparat Toyota GS430 in timp ce Lexus GS430 cumpara destul de multe...

De notat insa ca in Japonia toate Lexus vin sub egida marcii Toyota si, desigur japonezele fiind la ele acasa detin majoritatea si pe piata de lux desi BMW si Mercedes vand ceva si pe acolo...

Honda are Acura prezenta numai pe piata americana in rest totul se vinde ca si Honda... dar pe piata europeana vad ca se promoveaza ca o marca mai upscale.

Infiniti si Lexus se pare ca vor fi introduse ca marci si in Japonia...
cosmin45741
[quote="Iulian HondaFan"asta si cand in interiorul grupului ai si marca Audi...

paralela Phaeton - Lexus/Infiniti e fortata...

Lexus si Infiniti sunt marci de lux si in cei 15 ani de cand au fost lansate s-au impus destul de bine... poate ca nu sunt la imaginea Mercedes sau BMW dar sigur sunt egale sau peste fata de Cadillac, Lincoln, Jaguar si Audi. de aceea au fost si create de japonezi pentru ca americanii nu ar fi cumparat Toyota GS430 in timp ce Lexus GS430 cumpara destul de multe...

quote]

te pomenesti ca phaeton-ul e masina de carat cartofi, nu e tot marca de lux...
ai vazut vreodata interiorul??? lexus, infiniti, honda, samd sunt departe, departe..chiar din acest punct de vedere pune probleme si la cele germane: a8, s si 7..iar ca motorizari, ale similare a8-ului + 5000 v10 tdi, care e super motor...
iar de marime (cu exceptia lexusului) nu se compara...tin sa reamintesc ca, concureaza cu a8, nu cu a6...
iar daca e fortata paralela, e fortata din sens invers...

iar sfatul meu, inainte sa comentati dupa niste cifre data de unii in nu stiu ce site-uri si reviste, care sunt pur subiective ,mergeti si vedeti-le live, atingeti-le si faceti si un drive test cateodata...

iar lexus si infiniti sunt peste audi si jaguar ca imagine in state poate, in europa nici o sansa........

pun pariu ca trei sferturi de europeni nu au auzit de infiniti iar o treime nici de lexus biggrin.gif , dar de audi si jaguar mai mult ca sigur
Iulian HondaFan
VW e marca populara ( e la capatul catorva ani de efort de a se muta upscale, dar se pare ca vor renunta pentru ca financiar aceste efort a fost un esec) nu de lux.

Phaetonul o fi un model de lux dar e o marca populara. nu incurca borcanele... Lexus/Infiniti/Acura sunt marci de lux... chiar daca nu au nimic care sa concureze la 80000 USD unde e tintit Phaetonul...

da, ma refeream la perceptia in America asupra acestor marci. In Europa Lexus are abia cativa ani de prezenta iar Infiniti abia a fost introdus ( nu cred ca e mai mult de 1 an).

Cosmine, cam "jump to conclusions"... naduful asta fata de americani si gusturile/opiniile lor care transpira din replicile tale nu cred ca tradeaza decat ceva complexe de inferioritate. suck it up!

cu o Europa care nu se poate strange impreuna din cauza unor interese marunte ( vezi recentele NU ale francezilor si olandezilor)... europenii vor trebui sa continue sa depinda de deciziile ( bune sau proaste) americanilor. situatia arata mai mult ca un batran, stilat e drept, aflat in grija nepotului sau mai prosper si puternic... fara America Europa ar fi fost fie Der Grosse Deutschland fie Bolshaia Savietski Soiuz... atat timp cat mancati McDonalds, beti Coca Cola si Pepsi, folositi Apple si Microsoft, faceti coada la toate block-buster-urile de la Hollywood in proportii de masa, etc. comentariile de tipul celor facute de tine nu sunt decat mofturi si frustrari...

eu nu am afirmat ca BMW/Merc sunt masini proaste... nic Audi/Jaguar si nici chiar Lincoln or Cadillac... ce am afirmat este ca Infiniti/Lexus si Acura au acum produse care se pot bate de la egal la egal cu unele din produsele BMW, mai ales serie3/ C Klasse si serie5/ E Klasse ca si pe teritoriul SUV de lux...
AZAZEL
VW PHAETON este o masina din clasa lux, ce concureaza cu 8, s CLASSE, Serie 7. atat prin dimensiuni:5 m lugime, 2 latime cat si prin confortul interior sau motoare.

sa compari E classe, seria 5 si A6 cu aceasta masina este total fortat, pentru ca cel putin la dimensiuni, si confort sunt net inferioare.

sincer dintre toate masinile nemtesti de lux mie mi se pare cea mai aratoasa atat din exterior cat si din interior.

acest proiect phaeton poate ca este sortit esecului-in romania sunt foarte putine masini vandute- pt ca pe masina scrie volkswagen.

este sortita esecului tot din acelasi snobism de care am mai vorbi acum cateva zile: cum adica sa-mi iau masina de lux sa dau 60-70 mii euro si sa mai scrie pe ea si volkswagen-nume asociat cu paturi sociale mai putin instarite,nume asociat cu o calitate pt un om mediu. Mai bine mai pune badea Partag 10-20 mii si isi ia mertan sau bemveu.cine are 60mii pt phaeton isi permite sa mai puna ceva si sa isi altceva de la concurenta.

as paria ca daca s-ar fi pus sigla audi pe acest Phaeton si cea vw pe audi a8, vanzarile si-ar fi schimbat si ele polaritatea.

ma repet: acest phaeton are din punctul meu de vedere un design fantastic(mai ales privit din partea frontala) si un aspect si confort interior desavarsit.
G e o r g e
pai si omega avea 5 m (Apoape 5 m (4.89) dar nu era S KLASSE) smile.gif si vezi ca e S klasse wink.gif cu K (c se citeste tz in germana )
AZAZEL
[quote="marius48036"]VW PHAETON este o masina din clasa lux, ce concureaza cu 8, s KLASSE, Serie 7. atat prin dimensiuni:5 m lugime, 2 latime cat si prin confortul interior sau motoare.

nu am spus doar prin dimensiuni. cred ca am enumerat fiecare caracteristica de baza a unei masini.

si cred ca exceleaza la fiecare capitol
cosmin45741
QUOTE(Iulian HondaFan)
VW e marca populara ( e la capatul catorva ani de efort de a se muta upscale, dar se pare ca vor renunta pentru ca financiar aceste efort a fost un esec) nu de lux.

Phaetonul o fi un model de lux dar e o marca populara. nu incurca borcanele... Lexus/Infiniti/Acura sunt marci de lux... chiar daca nu au nimic care sa concureze la 80000 USD unde e tintit Phaetonul...

da, ma refeream la perceptia in America asupra acestor marci. In Europa Lexus are abia cativa ani de prezenta iar Infiniti abia a fost introdus ( nu cred ca e mai mult de 1 an).

Cosmine, cam "jump to conclusions"... naduful asta fata de americani si gusturile/opiniile lor care transpira din replicile tale nu cred ca tradeaza decat ceva complexe de inferioritate. suck it up!

cu o Europa care nu se poate strange impreuna din cauza unor interese marunte ( vezi recentele NU ale francezilor si olandezilor)... europenii vor trebui sa continue sa depinda de deciziile ( bune sau proaste) americanilor. situatia arata mai mult ca un batran, stilat e drept, aflat in grija nepotului sau mai prosper si puternic... fara America Europa ar fi fost fie Der Grosse Deutschland fie Bolshaia Savietski Soiuz... atat timp cat mancati McDonalds, beti Coca Cola si Pepsi, folositi Apple si Microsoft, faceti coada la toate block-buster-urile de la Hollywood in proportii de masa, etc. comentariile de tipul celor facute de tine nu sunt decat mofturi si frustrari...

eu nu am afirmat ca BMW/Merc sunt masini proaste... nic Audi/Jaguar si nici chiar Lincoln or Cadillac... ce am afirmat este ca Infiniti/Lexus si Acura au acum produse care se pot bate de la egal la egal cu unele din produsele BMW, mai ales serie3/ C Klasse si serie5/ E Klasse ca si pe teritoriul SUV de lux...


iulian, in primul rand controleaza-ti limbajul, :bash: in alt 2lea rand tu ce esti? american sau roman?? vorbesti asa de detasat de europa de parca ai fi american get beget, sau cumva faci parte din categoria alora care si-au uitat originile???..........in al 3 lea rand, posesorule de vw, faptul ca tu ai golf nu e totuna cu a avea phaeton....

iar daca tu in vreo acura, infiniti sau lexus vezi mai mult lux decat in phaeton, nu stiu ce sa mai cred........ai habar macar cum arata? si ce poate? sau vorbesti iarasi de pe internet..de fapt ai prostul obicei.........

macar bmw (ca de el era vorba), mercedes, audi si chiar vw si-au creat un nume, oarecum pozitiv, pt toata lumea, chiar si pt aia frustrati ca nu au suficienti bani sa si le permita, dar cele mentionate de tine asa de asiduu, ce nume au??? mie personal si multor altora nu-mi spun nimic.....inca cel putin
f1anatic
Atita vreme cit tu recunosti ca prezentza elementelor de lux gen Acura, Lexus si Infinity este redusa in Europa...de ce incerci sa contrazici ? Atunci pe semne ca tu esti unul din aia 1/4 respectiv 2/3 din Europenii care sint la curent cu ultimele realizari in materie in segmentul de lux al japonezilor.

Si apoi Cosmin, ne dai niste sfaturi prietenesti de parca tu ai traii in buricul pamintului iar noi sintem niste tzarani care abia au inceput sa citeasca si s-au trezit sa comenteze.

QUOTE(cosmin45741)
iar sfatul meu, inainte sa comentati dupa niste cifre data de unii in nu stiu ce site-uri si reviste, care sunt pur subiective ,mergeti si vedeti-le live, atingeti-le si faceti si un drive test cateodata...

iar daca tu in vreo acura, infiniti sau lexus vezi mai mult lux decat in phaeton, nu stiu ce sa mai cred........ai habar macar cum arata? si ce poate? sau vorbesti iarasi de pe internet..de fapt ai prostul obicei.........


Daca te-ai adresa cu respect, fara acest aer de expert de provincie, poate ideile tale ar fi receptzionate mai bine. Si ai aduce dovezi clare. Link-uri etc. Noi traim intr-o societate in care fiecare declaratzie trebuie sa fie sprijinita de 2-3 argumente similare aduse de entitatzi diferite. Cred ca atit Iulian cit si eu am argumentat politicos si civilizat, am adus argumente solide...in ambele discutzii.

Iar apoi - deoarece si eu ma simt vizat - observ o ostilitate deschisa impotriva noastra. DE CE ? Tu fiind European get beget si Roman 112% esti perfect calificat sa raspunzi.

QUOTE(cosmin45741)
in alt 2lea rand tu ce esti? american sau roman?? vorbesti asa de detasat de europa de parca ai fi american get beget, sau cumva faci parte din categoria alora care si-au uitat originile???
cosmin45741
si ma rog de ce nu au prezenta in europa??? trebuie sa fie o explicatie nu?? lexus nu s-a apucat ieri sa faca masini.... si nici acura...

iar "expertul asta de provincie" cum m-ai caracterizat tu, a avut pana acu vreo 3 bmw-uri si e fan convins (bmw nu e o simpla bucata de fer ca alte masini), mai are si un prieten bun al carui nas de casatorie detine reprezentanta vw-audi in orasul in care locuieste si a avut sansa sa faca drive-test cat a vrut cu toate modelele cu care a vrut (inclusiv 4.2 su 3.7 sau 5000 tdi) si, nu a vrut sa mentioneze pana acum, ca nu a vrut sa fie partinitor ca are si un e classe in familie, care, desi nu-i apartine, il apreciaza f mult si poate de asta se considera oarecum mai expert ca altii care vorbesc din experienta altora...

acest "expert de provincie" vorbeste din experienta lui.........si ca atare nu e chiar asa de incuiat de si-a luat o masina japoneza, pt ca atatia bani avea la momentul respectiv...

iar ce il deranjeaza cel mai mult pe acest "112% roman" este aceasta ostilitate deschisa fata de tot ce inseamna tehnica, imagine si traditie a acelor "bmw killers", sau ca se ajunge sa se spuna ca phaeton-ul nu e o masina luxoasa, ci acura e, de aia.........

si nu remarcati ca sunteti offtopic rau de tot, ca ajungeti sa ma criticati pe mine in loc sa criticati bmw-ul?? sau nu mai aveti ce sa spuneti si cum voi vreti tot timpul sa aveti ultimul cuvant, ajung eu subiectul, bineinteles, tot "subiectiv"..............
madalina
Sunt prea obosita la ora asta pentru a mai analiza cine a atacta pe cine, in ce masura este fiecare vinovat. Daca veti continu astfel, va dispare si acest topic.

Asa ca limitati-va la argumente tehnice, fotografii, statistici, declaratii, prezentari sau experiente personale - obiective.

Chiar trebuie sa va dadaceasca un moderator/administrator pentru a nu va ataca unul pe celalat?

Cel putin din ceea ce stiu, nici-unul nu are nimic de castigat de pe urma vreuneia dintre firmele implicate, asa ca incercati sa fiti mai detasati, mai relaxati...
cosmin45741
QUOTE(HalbaSus)
QUOTE

Ce ziceti de serie5 vs. A6 vs. E klasse... ca oricum japonezele sunt inca prea scumpe pe piata europeana si probabil ca acolo se merita mai mult una din acestea la categoria respectiva de pret...


Eh da... aici deja e aceasi clasa de masini care tinteste aproximativ aceasi clientela... concurenta e groaznica... As zice ca "pe val" e A6-le care cu grila aia noua a stors lacrimi din multe suflete (inclusiv al meu), un oarecare dezavantaj il constituie faptul ca audi desi a crescut simtitor in ultima vreme, inca nu are imaginea de care se bucura mercedes is bmw... putin in scadere dar mentinut de performante e seria 5, al carui design a fost criticat aspru de fanii marcii... mertz-ul cam sta pe loc... dari isi permite... si oricum ei deobicei nu schimba modelele odata la 3-ani, oricum are avantajul numelui ("ca doar ei au inventat automobilu' bei..." si a faptului ca mertzul a devenit un fel de prototip al "masinii bune"... dovada toate bancurile in care trabantul (prototipul masinii proaste) se intalneste cu mertzul (prototipul masinii bune))

Daca ar fi sa aleg eu as alege fara sa ma gandesc A6-quattro... dar am si un pic de subiectivism in mine...

Phaeton-ul a fost parca un proiect sortit esecului... Cum dom'le incerci tu sa vinzi o masina cu 100.000 si sa scrii pe ea: MASINA POPORULUI...


e groasa si nu prea halba...
cam au imagine si clientela diferita.
de ce?
e classe tinteste clar la cei mai in varsta (peste 40-50 de ani). e mai elegant, mai clasic, nu e inovator cine stie ce, dar e o masina super per ansamblu si arata f bine.
batalia crancena se da intre seria 5 si a6..amandoua au aer sportiv, desi a6 mai rafinat, iar seria 5 mai brutal (inclusiv design- poate sa-ti placa sau nu), iar amandoua vizeaza cam aceiasi categorie sociala, oameni tineri, dinamici si cu bani cat de cat..

cat despre phaeton, o masina superba per ansamblu si mai ieftina decat concurenta (7, s, a8), care intr-adevar pierde f. mult datorita siglei, dar asta tine tot de subiectivism, nu-i asa? e ca si televizoarele alea care arata f. bine, au piese de SONY, dar se cheama sonic biggrin.gif
Iulian HondaFan
QUOTE(cosmin45741)
iulian, in primul rand controleaza-ti limbajul, :bash: in alt 2lea rand tu ce esti? american sau roman?? vorbesti asa de detasat de europa de parca ai fi american get beget, sau cumva faci parte din categoria alora care si-au uitat originile???..........in al 3 lea rand, posesorule de vw, faptul ca tu ai golf nu e totuna cu a avea phaeton....

iar daca tu in vreo acura, infiniti sau lexus vezi mai mult lux decat in phaeton, nu stiu ce sa mai cred........ai habar macar cum arata? si ce poate? sau vorbesti iarasi de pe internet..de fapt ai prostul obicei.........

macar bmw (ca de el era vorba), mercedes, audi si chiar vw si-au creat un nume, oarecum pozitiv, pt toata lumea, chiar si pt aia frustrati ca nu au suficienti bani sa si le permita, dar cele mentionate de tine asa de asiduu, ce nume au??? mie personal si multor altora nu-mi spun nimic.....inca cel putin


sunt roman care traieste de un nr. de ani in USA... afirmatiile mele vin ca urmare a faptului ca tu respingi ca neconcludente parerile americane citate de mine. am dorit sa arat ca americanii sunt indreptatiti sa aiba parerile care le au si sa cumpere masinile pe care le cumpara la fel de mult ca si europenii cu ale lor. daca preturile ar fi in Europa la fel cu cele de aici probabil ca si europenii ar cumpara japoneze la fel de mult ca si americanii. daca aveai obiectii la parerile celor de la C&D sau R&T puteai sa vii cu contraargumente pozitive... nu sa afirmi ca americanii sunt lipsiti de gust... gusturile americanilor ca si cele ale europenilor sunt f. variate dupa cum si posibilitatile financiare sunt diverse ( de aceea rap. pret/calitate conteaza pe orice piata auto).

marca VW nu inseamna numai Phaeton ci si Golf si Polo... pe ansamblu marcile de lux japoneze DA ofera mai mult lux decat VW. Phaeton am afirmat si eu f. clar ca e un model de lux si ca DA japonezii nu ofera nimic la acel nivel stratosferic de preturi. si raman la parerea ca Phaeton-ul nu era necesar atata vreme cat exista A8 care e tot produs VAG cu performante si caracteristici similare.

BMW e o marca de probitate si excelenta tehnica... am fost de acord si nu am contestat niciodata. ce am afirmat este ca marcile de lux japoneze se apropie si pe alocuri depasesc calitatea si performantele chiar si ale BMW la preturi de regula mai mici. si ca BMW sau Mercedes nu mai au exclusivitatea rafinamentului auto. exemplul pietei de lux americane o dovedeste fie ca ti se pare sau nu valid.

nu stiu cine e frustrat... referitor la masinile in discutie mi-as putea permite una si maine daca as fi convins ca merita intr-adevar banii... nu am emis aprecieri despre capacitatea financiara a nimanui pana acum pt. ca nu cred ca e elegant.
Iulian HondaFan
iata datele vanzarilor pe primele 3 luni in segmentul BMW serie 5 ( pret peste 40K) in USA (mii buc):

1) Lincoln Town Car- 11,8
2) BMW serie 5 - 11,0
3) Cadillac DeVille - 10,5
4) Mercedes E klasse - 8,9
5) Lexus GS - 5,7
6) Acura RL - 4,159
7) Audi A6 - 4,154
8) Volvo 80 - 3,2
9) Infiniti M45 - 2,6
10) Jaguar S type - 2,4
11) Saab9-5 - 1,2

Total vanzari pentru marcile de lux:

1) Lexus 63,5
2) BMW 55,3
3) Cadillac 50,1
4) Acura 48,4
5) Mercedes 43,8
6) Volvo 32,2
7) Infiniti 32,1
8) Lincoln 31,7
9) Audi 16,8
10) Jaguar Stype 11,3
11) Saab 7,3

si daca tot am intrat la cifre iata si vanzarile din clasa BMW serie3 ( pret peste 26K, performante si comfort cel putin de nivelul E46 325baza):

1) Mercedes C klasse 21 ( include toate variantele CL, CLK si CLS si AMG-urile corespunzatoare)
2) BMW serie3 20,4
3) Infiniti G35 18,1
4) Acura TL 17,9 ( echivalentul de lux al Hondei Accord americane, FWD 3,2 V6 270CP)
5) Lexus ES 14,8 ( echivalentul de lux al Toyotei Camry, FWD 3,3l V6 225CP)
6) Cadillac CTS 13,4
7) Audi A4 10,1
8) Acura TSX ( echivalentul de lux al Hondei Accord europene, FWD 2,4l I4 200CP)
9) Lincoln LS 6,9
10) Volvo60 6,3
11) Saab9-3 5,3
12) Jaguar Xtype 3,4
13) Lexus IS ( RWD I6 215CP) 1,3

iata ca numerele vor face pe fanii germanelor sa rasufle usurati... cel putin la segmentele in discutie germanii atrag mai multi clienti. Kudos for them :notworthy: ...
cosmin45741
ok, desi tu ai adus discutia pe acest fagas, vorbind despre phaeton ca fiind o marca populara... de fapt de la touareg si phaeton, chestia asta nu se mai respecta ...

apropos de link-urile care le-ai dat, eu zic ca am venit cu contraargumente destul de solide (vezi ce-am scris in pagina 1), la care as mai adauga unul, la capitolul frane (ca si calitate), bmw conduce, dar la distanta de franare e pe locul 2..cum vine asta??? are frane super, dar se opreste mai rau decat altele...articolul ala e semnat de niste "bmw killers" din punctul meu de vedere, nu de niste oameni rationali.
In ultimul timp, foarte multe firme incearca sa propuna modele care sa bata la performante BMW...
Nu se pun la bataie cu modelele de top BMW, ci cu modelele "intermediare" sa le spun asa(daca un model BMW poate fi numit "intermediar")
Foarte multi producatori si sustinatori bineinteles, viseaza la modele ale marcii lor care sa fie "BMW killers"
Ehh.. asta e... cand esti cel mai bun pe un segment, mereu vor fi cartitori..

nu resping ca fiind total neconcludente parerile americanilor, dar nici nu le iau ca fiind universal valabile..fiecare e indreptatit sa aiba parerea lui, dar asta nu inseamna ca, coincide cu a mea sau a mai multora...si da, din punctul meu de vedere, o parte mare de americani stau mai prost la capitolul "gust", cel putin mai prost ca europenii (voi ati afirmat ca europenii sunt mai stilati, nu eu)

am vazut ce se intampla in us, dar in europa lucrurile stau complet altfel...daca lexus are mari probleme, infiniti si acura sunt cvasinecunoscute.. de ce?? pt ca in europa sunt mai putini "bmw killers" ca in sua

uite un link, care se intituleaza "Lexus In Europe, Not as Easy as Lexus in U.S." http://www.theautochannel.com/news/2005/05/20/098793.html

si strict economic, aceste marci mentionate de tine ar trebui sa fie un pic mai interesate de europa, mai ales ca numai UE are 460 de milioane, in timp ce US de-abia se apropie de 300..

dar am sa revin cu detalii apropos de clasamentele de vanzari in UE..
HalbaSus
Intrebarea mea (citind acest topic)... e: Care e scopul acestui versus ? Sa stabilim care e cea mai buna masina din clasa serie5/E/A6 ? Sau care are cele mai bune vanzari ? Sau ce ne-am lua noi daca am avea banii necesari ?

Sau o facem doar din spiritul de "ale noastre's mai bune ! Na !"... Cat priveste statisticile, va spun ca in 99% din domeniile vietii, indiferent ce vrei sa demonstrezi probabil vei gasi minim 1 statistica/sondaj care sa iti sustina opinia (asta se aplica cu succes mai ales in politica).

La prima intrebare (care e cea mai buna) raspunsul e inexistent, trebuie stabilite criteriile... in functie de asta poate castiga lexus sau A6... depinde ce luam in considerare.

La a doua intrebare (care e cea mai vanduta) a raspuns Iulian (in SUA) si urmeaza sa puna si cosmin cifrele de vanzari in Europa.

La a treia intrebare (ce ne-am lua): eu v-am zis: A6... cosmin probabil serie 5 sau phaeton (desi e cu o clasa mai sus). Iulian asteptam preferinta ta....

Bun, acum ca am lamurit astea putem sa ne luam la un pic de bataie/incaierare cibernetica si sa ne dam in cap cu argumente si statistici biggrin.gif eu pana acum am fost neutru, dar gata... Cine nu e de acord ca A6 e cea mai bengoasa masina de la McLaren F1 incoace va fi :bash: :bandit: :minigun: biggrin.gif

P.S: Acum pe bune, chiar are rost acest versus ? sau o facem de amorul polemicii ?
AZAZEL
Esti cine te conduce! De ce sunt masini pe care n-am sa le cumpar niciodata, oricat de bine si de repede ar merge?

In fiecare zi, in drum spre serviciu, ma opresc la o bariera. Planificarea subtila a CFR-ului face ca, la orice ora as pleca, sa intalnesc un tren. Eu si inca 30-40 de soferi. Coada se intinde de obicei pe jumatate de kilometru si dureaza in medie un sfert de ora. In fiecare zi, cineva n-are rabdare sa stea la rand si se baga in fata. Trece prin fata noastra, a fraierilor, si se duce pe contrasens, pana langa linia ferata, gata sa treaca primul. Sau prima, fiindca nici doamnele nu mai sunt ce-au fost. Si pe ele le-a stricat masina aceea. Marca aceea, de fapt. Exista un anumit brand care, in Romania, vine cu nesimtirea instalata de serie. N-o pune fabrica acolo, ci utilizatorii de dinaintea ta. Chiar daca masina e noua, mitocania e deja in ea. Si nu poti s-o scoti nici in service si nici la psihiatru. Nu poti sa te aperi de ea cu nici un calmant.

Cand ajungi cu ea in pom, gard, zid sau rau de munte, nici politistul nu te mai intreaba cum s-a intamplat. Stie. A vazut emblema! Si ofteaza: nu esti primul maniac care isi cumpara masina pentru a-si umple lipsa de valori, de bun-simt si de educatie. Altfel spus, nu esti primul pilot inchipuit pentru care viata e o cursa necinstita. Sper ca n-ati recunoscut brandul. Sa va dau un pont: poate ca nu e doar unul! Si, de fapt, nici nu conteaza asta, pentru ca nu vorbim de masini, ci de oameni. Ei au transformat un brand aspirational, dincolo, intr-o masina de care lumea de pe trotuar se fereste instinctiv, aici. Acum cativa ani, un amic-sef de companie imobiliara din provincie, mi-a pus in fata urmatoarea dilema: venise la el un lautar de manele cunoscut, care voia sa-si cumpere casa intr-un ansamblu de alte zece pe care amicul meu le construia.

Conceptul investitiei era destul de simplu: case mari, gradini, paza la poarta ce mai, Occident. Lautarul nostru, o figura dubioasa, cantaret pe la mesele lumii interlope, voia si el sa stea acolo. Si era gata sa plateasca oricat. Iar amicul meu voia sa stie daca era bine sa-i vanda. Recunosc, am facut un gest complet incorect politic si i-am spus sa nu faca asta. Dintr-un motiv pur economic: lautarul acela era in mod evident necopt pentru a-si respecta vecinii. Umbla cu masina cu geamurile deschise si muzica data la maximum chestie pe care e de presupus ca urma s-o faca si acasa. Era prieten cu toti hotii, borfasii si prostituatele din oras si ce te faci daca va vrea sa-i cheme in vizita sambata dupa-amiaza, cand lumea isi scoate copiii pe alee? Un lucru urma sa se intample sigur dupa mutarea manelistului: valoarea proprietatilor din jur era destinata sa scada. Asa cum se intampla in orice loc rau famat. Evident, amicul meu construia si vindea mai departe altora, asa ca avea optiunea sa nu-i pese de toate aceste argumente. Insa si in afacerea asta se lucreaza cu reputatie pe care o construiesti in genere cu clienti fericiti, nu cu aia care te blesteama in toate directiile. Asa ca n-a vandut. Ei bine, importatorii de masini au o problema similara: dobitocii vor si ei sa-si cumpere masina. Manelistii nu suporta mersul pe jos. Nici baronii locali nu sufera bancheta incomoda a trenului. Chiar si cutitarii au nevoie de un cupeu puternic, cu care sa plece repede de la locul faptei. Dealerii de droguri cer portbagaje usor de curatat si motoare agile. Figurantii care ranjesc la familiala ta la stopuri si pe care ai vrea sa-i calci cu compactorul au si ei nevoie de decapotabile.

Adunati-i si veti constata ca fac deja o piata. De fapt, marile marci au o problema atipica de branding in Romania: succesul aici a fost multa vreme alta chestie decat succesul dincolo. Multa vreme, masina scumpa si frumoasa a fost carapacea unui caracter ieftin si urat. E firesc: astea au fost calitatile cerute la noi pentru reusita in afaceri. Ca atare, branduri mari s-au asociat cu oameni mici. S-au murdarit cu ei. Ce sa faca bietii importatori? Nici unul n-are la indemana luxul de a-si alege clientii. Insa au fost si unii care s-au batut pe personajele rau famate. Care le-au facut si discount-uri, intr-o logica comerciala de inteles: smecherul asta are sa-mi aduca si altii ca el in showroom. Legatura intre clientii cu care te afisezi si valorile brandului a ramas in manuale. Iar masina a comunicat aici cu totul altceva decat scrie in hartiile trimise de departamentul de marketing de peste mari si tari... E drept, n-am auzit pe nimeni sa zica n-am sa cumpar niciodata masina aceea, din cauza clientilor ei de azi.

Exista insa o varianta care aduce deja cu ea: Au prea multi masina asta, m-am plictisit!. E un inceput: publicul devine mai atent la ce spune despre el un obiect sau altul. Vorbe de claca? Asa am crezut si eu pana acum cateva saptamani, cand am incercat pe pielea mea reactia comunitatii utilizatorilor de calculatoare Apple. Am scris un articol in care descriam experienta mea pozitiva, de altfel cu un asemenea calculator. Cineva l-a luat si l-a postat pe forumul marcii din Romania. Reactia uluitoare si unanima a fost: Cine e asta sa vorbeasca de iubitul nostru Apple? Speram sa n-aiba si el asa ceva! Vrem sa nu aiba nu ne reprezinta!. Ca sa intelegi reactia aceasta, trebuie sa intelegi comunitatea creatorilor de arta, a designerilor, in general, a meseriilor liberale.

Oameni care detesta establishment-ul, pe care cu siguranta un prezentator tv il (scuzati repetitia!) reprezinta... Evident, nu m-am dus sa-mi duc calculatoarele inapoi doar de dragul acestei comunitati. Asta insa nu ma poate opri sa-i rog acum pe soferii care trec mitocaneste pe langa mine pe la bariera sa renunte de bunavoie la masinile lor. Nu de alta, dar vreau si eu sa-mi iau una... Cu care promit sa stau la coada!
madalina
Marius, e scris de tine sau preluat de undeva?
cosmin45741
da, gasiti postingul aici, (mandruta l-a scris, il citisem eu mai demult, parca in "Dilema veche" biggrin.gif):
http://www.topgear.ro/?section=faces&id=10
HalbaSus
marius, vrei sa cumperi... mhm... sedan clasa medie in care cea mai scumpa varianta e passat-ul... nu cred ca cei care te depasesc au asemenea masini.

In al doilea rand exista o categorie de oameni care incalca in mod deliberat toate regulile de conduita in trafic si nu au cine stie ce masini... Am un coleg care are un Opel Vectra A din 1992 pe care incearca sa-l vanda cu 3500 de euro (pret exagerat pt masina)... Nu cred ca ai avut in vedere masini de 3500 de euro cand ai scris articolul... poate faptul ca are doar 20 de ani e unul din motive... sau ca ii place sa se bage in fata la semafor... sau sa o ia pe interzis, sau treaca pe rosu... sau... ati inteles ideea nu ? Ei bine, daca isi va lua un... BMW-mertz-audi-jaguar-etc... nu cred ca isi va schimba stilul de condus... poate pana se obisnuieste cu masina ca la inceput ii va fi frica sa nu o zgaraie... si concluzia celor din afara care va fi: uite-l dom'le ca are seria 5 si isi permite sa ne depaseasca... cand avea vectra din 92 cu jante de tabla si capace sparte nimeni nu-l observa...

Voi chiar nu ati vazut dacii care incearca sa "va faca" la stop ? nu ati vazut posesori de lada care se cred shumaheri... nu v-a taiat calea nici un matiz sau tico ? Nu ati vazut damas-uri incarcate cu marfa care treceau pe rosu ?

Desigur sare mai tare in ochi cand un A6 nou noutz, sau un Grand Cherokee face acelasi lucru... Scoate-i din audi/mertz/bmw pe cei care trec pe langa tine cand stai la bariera si pune-i intr-un trabant si o sa vezi trabantzelul cum depaseste coloana... biggrin.gif

Cu alte cuvinte: exista anumiti oameni care au un anumit tip de comportament in societate/pe strada... ei se vor comporta la fel in ORICE masina... singura diferenta e ca anumite chestii (depasiri riscante, demaraje la stop, etc...) pur si simplu nu le puteau face pe vremea cand aveau 1310... si eventual masina le potenteaza "stilul" dar in nici un caz nu il "creeaza"... Eu am condus si Dacia SuperNova si Opel Vectra si Audi A4 si Mercedes ML... si am condus la fel... poate un pic mai prudent cu masinile in care nu eram obisnuit (ML)... i
HalbaSus
s/marius/mandruta

nu stiam cine a scris articolul...
Iulian HondaFan
@Marius,

postul tau tine de un topic mai vechi "moravurile auto la romani" care e undeva pe sectiunea off-topic... cine conduce merc sau BMW ori Audi in orice societate sunt cei mai bogati.... Daca in Vest acolo intra in majoritate oameni onorabili ... in Romania clasa cea mai instarita este compusa in proportie mult mai mare de personaje mai "pitoresti"... daca insa apreciezi o masina/marca si crezi ca acea masina te reprezinta nu vad insa de ce sa e deranjeze neaparat ca Nelu Manelistu are una la fel... si daca te deranjeaza ai oricand alternative Infiniti, Saab, Honda chiar Subaru...

@ Halba,

da, discutam mai mult de amorul artei...

eu unul as alege ACUM la capitolul asta pe V8 Infiniti M45 sau Audi A6 4,2l V8 Quattro... La capitolul 6 cilindri as alege Acura RL/Honda Legend sau BMW 530xi ( dar as astepta sa apara varianta cu noul motor VANOS-Valvetronic de 255CP care inca nu e cu xi). Nu intentionez insa sa cheltuiesc sub nici o forma cu mult peste 40K USD pe o masina la ora asta... asa ca in practica A4 Quattro 3.2 FSI V6 sau 330xi ( E90 insa nu e inca disponibil pe piata) ar fi maximum maximorum ce as lua... dar sunt realmente multumit si de variantele in jur de 30K Legacy GT Limited, Acura TSX... deocamdata ma gandesc si analizez situatia.

@Cosmin,

C&D nu sunt BMW killers... de ani de zile pe lista lor de cele mai bune masini au fost si vechea serie5 ( dar noua serie e clar ca este disputata si majoritatea in USA, dar si review-urile de pe site-uri britanice consacrate Top Gear si Autocar au criticat-o destul de mult) si inca serie 3 ( E46) e alegerea lor pentru "sport luxury sedans)... si review-ul din R&T mi se pare echilibrat si da Cezarului ce al Cezarului ( recunosc superioritatea, dar ei si multi altii observa si ca diferentele nu sunt f. mari, la capitolul manevrabilitate). din ce am vazut cu ochi proprii la capitolul interior Audi imi place de departe cel mai mult dar am fost f. placut impresionat si de interioarele Acura si Infiniti. Nu sunt tipul de Merc sau Lexus... ma intereseaza mai putin comfortul de plush cat o alura de atleticism a unei masini... de aceea ma atrage si BMW si daca as face abstractie de pret as accepta interiorul mai auster ( luxos dar auster) al BMW decat cel mai placut al Audi...

revin insa la parerea mea ca, in anumite cazuri o Acura sau un Infiniti ar putea sa-mi ofere 90-95% din ce ofera BMW sau Audi la un pret considerabil mai mic ( si 4-5000$ eu ii vad ca o diferenta semnificativa)... caz in care nu as avea nic un fel de complexe sau regrete sa merg pe o japoneza.

cum voi intra probabil in cautare in cateva luni pt. un inlocuitor pt. Civic va voi tine la curent si cere parerile voastre...
AZAZEL
nu e scris de mine. n-am talentul asta. lucian mandruta. top gear
cosmin45741
faptul ca designul noii serii 5 (ca si tuturor seriilor bmw) e controversat nu e numic nou pt nimeni. din punctul meu de vedere Chris Bangle a facut o treaba extraordinara si a fost "dat afara" tot din subiectivism. acum poate mai marii Bmw isi dau seama ca au pierdut un om f talentat...dupa cum scrie si prin topgear (http://www.topgear.ro/?section=drives&id=27), bmw a avut niste cresteri in vanzari, pana acum fara precedent, iar seria 7 a devenit cel mai vandut model de lux in sua...

asa ca unii carcotesc, iar bmw vinde mai bine ca inainte..pana la urma piata e in masura sa decida daca un design e reusit sau nu (de fapt marea majoritate a clientilor auto isi cumpara masinile pe criterii de design), "fanii" bmw traditionalisti si c&d sau altii critica noul trend de design, iar bmw inregistreaza profituri fara precedent. cine e subiectiv aici? traditionalistii sau piata auto per ansamblu?

si e normal ca bmw si alte surate germane sa fie mai scumpe decat japonezele (chiar daca au si unele minusuri fata de acestea-la anumite clase sau motorizari, in nici un caz per ansamblu ca firma), normal sa fie o diferenta semnificativa, pt ca altfel nu ar mai avea loc pe piata, nu ar mai vinde deloc, pt ca nu se bucura de aceeasi imagine de marca... si acest lucru se aplica peste tot, nu numai pe piata auto...

iar eu ce mi-as lua? habar n-am... nu am avut bani suficienti acum un an sa-mi iau vreo serie 3 sau ceva de genul asta si am ales o japoneza...la pana in 30000 (aici vorbesc de preturi cip, pt ca in romania japonezele cu toate taxele pot sa ajunga, daca nu faci smecheria cu leasing-ul, sa coste mai mult decat germanele) probabil m-as orienta spre o serie 3 sau a4, spre 40000 poate o serie 5 sau a6, sau de ce nu un touareg (desi nu sunt adeptul jeep-urilor sau suv-urilor), touareg imi place si-si merita banii, iar peste 40000 in nici un caz phaeton sau serie 7, s, a8 pt ca nu m-ar caracteriza (inca mai port si pantaloni scurti vara), poate m-uri sau seria 6....dar astea sunt discutii ipotetice blush.gif
Iulian HondaFan
vanzari USA serie 7: 2003- 20473 buc., 2004 - 16156, 2005 ( date anualizate pe primele 3 luni) 13700...


Mercedes S: 42200 pe 2003, 40500 pe 2004, 2005 estimat bazat pe primele 3 luni 28000...


si serie 5 a suferit ceva scaderi de vanzari 46900 in 2003 la 45600 2004 si 44500 anualizat 2005.

dealtfel, desi vanzarile BMW in USA sunt in crestere pe ansamblu, turismele sunt in scadere si cele de X3 si X5 sunt in crestere...

ah, si mai era ceva... desi UE are populatie mai mare piata auto din USA e inca mai mare ( s-ar putea ca cifrele sa se mai apropie putin pt. ca de anul acesta se vor adauga si cele din tarile nou aderate) in 2004 in USA s-au vandut 16,9 mil. vehicule usoare, in tarile UE 15,3 mil. vehicule usoare... Daca ne uitam si la cifrele de vanzari la vehicule peste 35000$ respectiv 30000euro diferentele dintre puterea de cumparare a americanilor si europenilor sunt si mai mari...

daca ( date 2003) la UE adaugi tot restul Europei (inclusiv Rusia si tarile europene ale fostei URSS) se ajunge la 19,5 mil pt. Europa si daca punem si la USA pe cele din Canada si Mexic se ajunge la 19,3 mil...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.