Radu46256
Jun 9 2005, 01:43 PM
Am un Audi A6 2.4 multitronic de 13.000 km. La 9.000 km computerul a semnalat pt prima data o scadere a nivelului uleiului din motor sub limita normala. Am completat 1/2 L. Pana acum am completat de 3 ori ,in total 1.25 L. Am fost cu masina in service specializat Audi si totul a iesit perfect. Explicatia lor este ca acest consum este normal si se incadreaza in limitele date de producator .
Voi ce ziceti ?
G e o r g e
Jun 9 2005, 01:54 PM
masina este luata de noua ?
adica acum are 13 000 km in total sau 13 000 de cand ai luat-o tu SH de la altcineva ? daca este da la a doua intrebare spune-mi cati km are in total .
daca nu , nu mi se pare normal sa consume ulei in halul ala
Radu46256
Jun 9 2005, 02:30 PM
Masina este noua.
Acum vin de la service si spun ca este posibil ca masina sa nu plece din fabrica decat cu 1/2 sau 3/4 din ulei si astfel un consum oarecare de ulei ma poate duce sub minim.
Oricum cred ca motoarele pe benzina consume ulei datorita turatiei. A mea la kik down urca imediat la 7000 rot/min .
G e o r g e
Jun 9 2005, 02:54 PM
radu nici un motor nu ar trebui sa consume ulei .
:angel:
ale mele nu iau gram de ulei intre revizii : 2 subaru , 1 supernova benzinare .
si vad si ele 6000 rpm +
bogdan43846
Jun 9 2005, 02:56 PM
Din inexperienta mea stiu ca orice motor nou consuma ulei la inceput
VW Golf 4
G e o r g e
Jun 9 2005, 02:59 PM
nu stiu sa raspund la aceasta afirmatie . deoarece primul schimb de ulei l-am facut la 1600 km la toate masinile .asa ca nu stiu daca au consumat sau nu ulei in acea perioada
Eugen OmegaFan
Jun 9 2005, 05:08 PM
QUOTE(Radu46256)
Am un Audi A6 2.4 multitronic de 13.000 km. La 9.000 km computerul a semnalat pt prima data o scadere a nivelului uleiului din motor sub limita normala. Am completat 1/2 L. Pana acum am completat de 3 ori ,in total 1.25 L. Am fost cu masina in service specializat Audi si totul a iesit perfect. Explicatia lor este ca acest consum este normal si se incadreaza in limitele date de producator .
Voi ce ziceti ?
Salut,
Nu vreau sa te induc in eroare nici sa te sperii, dar un motor nou la 9000km nu are voie sub nici o forma sa consume ulei. Consumul care nu ridica probleme (normal) dat de producator nu trebuie sa depaseasca 0,075 l/100km. Pe vremuri la Dacii se spunea ca daca consumul nu depaseste 1 litru/1000km, motorul este perfect. Numai daca se depasea acest litru/1000km se considera ca motorul consuma ulei.
In cazul tau sa nu uitam ca este vorba de un Audi, sa nu uitam ca are rodaj facut la rece in fabrica, sa nu uitam ca nu trebuie sa parcurgi ceva km ca sa se aseze segmentii.
Te sfatuiesc sa urmaresti foarte atent cantitatea de ulei consumata, sa fii foarte atent la uleiul care il folosesti, sa fie cel indicat de producator.
Asa cum spune si G e o r g e nici Daciile nu mai consuma ulei in momentul de fata. Sa stii ca turatia mare a motorului pe benzina nu explica in nici un fel consumul de ulei, eu am un Omega de 2000 cm3 si vede si el destul de des 6500 ture, si kickdown pt ca are cutie automata, dar pot sa-ti spun ca nu completez ulei intre schimburi.
Iti doresc succes si fii atent la ulei!
lucian48759
Jun 9 2005, 06:19 PM
Nu vreau sa intru in polemica cu nici un coleg de forum insa teoria zice ca daca nu consuma ulei e ceva in neregula . Procesul de ardere din cilindru duce inevitabil si la consumul de ulei. Daca pe joja vedem acelasi nivel este ptr ca in locul uleiului consumat apare altceva: gome, reziiduri de ardere si tot soiul de alte particule ce trec prin finetea filtrului,de regula0,01 mm.
Ca sa vedem pe unde arde ulei va zic filmul ungerii cilindrilor: forta centrifuga arunca uleiul scurs din lagarele arborelui cotit in spatele pistonului si pe cilindru, segmentul de ungere il uniformizeaza pe diametru, segmentul de radere indeparteaza excesul; rizurile fine intretesute rezultate in urma honuirii cilindrilor sunt depozitarele uleiului necesar ungerii pistonului in cilindru(adincime de 2-3 microni). Ei bine o parte din uleiul pitit in aceste rizuri arde.
Ca o paranteza, odata ce aceste rizuri dispar datorita uzurii motorului acesta intra in faza de sfirsit al exploatarii. De asta asa zisa segmentare este o timpenie .
Deci, orice constructor da in specificatiile de exploatare un consul de ulei normat in ml/100km. Acesta variaza intre5ml si 80 ml majoritatea turismelor. Valorile mici sunt pentru benzinare, cele mari pentru dieseluri.
In cazul in speta, Audi-ul de mai sus, sigur ai o problema la care cei de la reprezentanta nu au raspuns. Din experienta iti zic ca un muncitor de la fabrica de motoare a facut o greseala: la un piston sau la toate ai montati segmentii de radere gresit, adica invers.Sau ala care alimenta robotul care ii monta a fost chemat la poarta ca venisera parintii cu pachet. Sau exista si varianta ca simeringurile de supapa sa fi plecat de la locul lor,1 sau 2 de regula de la o supapa de admisie, aci e depresiune si suge ulei. Norocul tau, ai de tras pina ce cei de la reprezentanta vor face ceva.
Fac mentiunea ca pina la postarea asta eram "adrian + cifre"dar nu imi mai este recunoscuta parola.Asa ca am facut alt cont.
Alexandru
Aug 30 2007, 08:00 AM
QUOTE(Radu46256)
Am un Audi A6 2.4 multitronic de 13.000 km. La 9.000 km computerul a semnalat pt prima data o scadere a nivelului uleiului din motor sub limita normala. Am completat 1/2 L. Pana acum am completat de 3 ori ,in total 1.25 L. Am fost cu masina in service specializat Audi si totul a iesit perfect. Explicatia lor este ca acest consum este normal si se incadreaza in limitele date de producator .
Voi ce ziceti ?
1,25 l la 9000Km inseamna 100 ml consum de ulei la 1000 Km...este in limitele normale. Producatorul considera normal si 200 ml /1000Km... desi unele masini consuma mult mai putin. Presupunand ca nu exista pierderi de ulei, acesta poate patrunde in camera de ardere fie pe la segmenti, fie pe la simeringurile supapelor. De obicei acest consum de ulei este mai mare atunci cand masina este "forjata" la peste 4000 rot/min
Cipp
Aug 30 2007, 08:45 AM
Si eu stiam ca BMW-ul accepta un consum de 1L la 10.000 de km!
cod
Aug 30 2007, 09:46 AM
In cartea tehnica de la Ibiza spune ca e normal un consum de 1l la 1000 km. Pana acum, dupa aprox 8000km am completat cu aprox 700ml ulei. Tin sa spun ca trag de masina (3000 RPM sau peste)
James Kilowatt
Aug 30 2007, 07:02 PM
Un litru la mie sau un litru la 10.000?
Mie un litru la mie mi se pare enorm. La nici o rabla de masina pe care am avut-o pana acum n-am vazut asa ceva, Moskwich sau Oltcit included.....
air_wolf
Aug 30 2007, 09:30 PM
uitati toti de trabant.
ca sa concluzionam: va minca cit ulei va dori. daca e diesel, no problem, il poti recupera sub forma de fum. daca e benzina, va iesi singur pe la esapament, totul e sa-l astepti cu recipientul potrivit.
cod
Aug 31 2007, 09:39 AM
In cartea tehnica scrie 1l/1000(o mie)km. Si mie mi s-a parut enorm, dar poate e o greseala de tipar.
Oricum, avand in vedere consumul de ulei de pana acum (combinat cu regimul de condus), 1l la 10000 pare mai plauzibil
cristi52331
Sep 1 2007, 12:22 AM
Fratilor, eu schimb cu regularitate uleiul in jur de 9000 km...masina are aproape 100.000 de km, merge zilnic, in fiecare weekend la Constanta, fugarita cu constiinciozitate, niciodata nu a mancat ulei...nu pot sa spun ca nu a mancat un gram de ulei, asa cum e vorba, dar sigur nu a trebuit completat niciodata...si verific joja cam o data la doua-trei saptamani...
Cipp
Sep 1 2007, 08:32 AM
Fratilor, cum sa consume 1L de ulei/1000 de km? Asta inseamna ca la 10.000 de km ar trebui sa mai completezi inca 8-9L de ulei?
Pai ce fel de masina e asta? E adevarat ca multi producatori afirma ca in cazul in care masina consuma mai mult de 1L de ulei la 1000 de km sa te prezinti la service, dar asta nu inseamna ca e normal un asemenea consum, decat daca se specifica foarte clar! Dacia mea veche a consumat 1L/1000km si avea un piston spart! Asta e AUDI!!!
iasi105023
Sep 11 2007, 05:44 PM
eugen,
am si eu o intrebare:
cum sa fie un consum normal 0, 075 litri la 100 km?
asta inseamna 0,75 l/1000km, adica 7 litri si jumatate la 1000 km.
dupa tine, daca merg la mare de la Baia-Mare la Constanta, ar insemna ca pe la Sibiu sa raman fara ulei in baie. deci sa merg la mare, trebuie sa fac 2 ''plinuri'' la ulei.
Asta-i chiar buna.
ha, ha, ha...
Bogdan104277
Sep 12 2007, 11:47 PM
Mentiunea cu 1L/1000 km il gasiti la toti producatorii si este, mai mult sau mai putin, cam sub forma urmatoare - "consumul de ulei poate ajunge pana la 1 l/1000 km, in functie de regimul si turatia de utilizare".
Da, se poate ca motorul ssa consume ulei - in mod vizibil - la urmatorul regim de exploatare - turatii foarte mari si sarcini foarte mari, acceleratii puternice.
Un prim sfat - schimbarea marcii si specificatiilor de vascozitate a uleiului (indice SAE - ceva de genul 5W40), pastrand indicii de performanta API (exemplu - SL/CD) sau ACEA (A!/B2, etc) identici.
Daca problema persista, investigatii mai amanuntite, pentru a localiza cauza, care de multe ori poate fi supapa de recirculare a gazelor de carter.
ozz86651
Sep 13 2007, 01:45 AM
Sint motoare care cosmuna ulei prin felul in care au fost proiectate. Nu, nu-i vorba de trabant, ci si Mitsubishi si BMW fac motoare care consuma in mod natural ulei.
A K U
Sep 13 2007, 09:17 AM
Mai era un topic pe-aici pe undeva cu consumul de ulei. In cartea masinii mele (Opel Vectra), consumul de ulei dat de producator este de maxim 600 mililitri la mia de km. Eu intre 2 schimburi de ulei (la 10.000 km) completez cam un litru, un litru si ceva, pana in 1.5 litri.
iasi105023
Sep 13 2007, 03:30 PM
din cate stiu eu, si passat-urile consuma cam 6 700 ml la un schimb, dar nu la 1000 km
cod
Sep 13 2007, 04:45 PM
Concluzia e clara: motoarele noi consuma ulei. Cat de mult? depinde probabil de stilul de condus, dar cred ca o cifra realista este 0.7l/10.000 km
iasi105023
Sep 18 2007, 05:00 PM
cu raportul acesta sunt si eu de acord
3 sferturi de litru la 10.000 km, da
3 sferturi la 1000 km..., nu
leu70
Jan 5 2008, 08:28 PM
[quote name='Daniel104187' date='Aug 31 2007, 07:39 AM' post='231146']
In cartea tehnica scrie 1l/1000(o mie)km. Si mie mi s-a parut enorm, dar poate e o greseala de tipar.
Oricum, avand in vedere consumul de ulei de pana acum (combinat cu regimul de condus), 1l la 10000 pare mai plauzibil
[/ quote] Atunci la 15000 km cit mergi cu un schimb cit ulei bagi,si ce rost are sa mai faci schimbul de ulei.
leu70
Jan 5 2008, 08:30 PM
CITAT(iasi105023 @ Sep 13 2007, 01:30 PM)
din cate stiu eu, si passat-urile consuma cam 6 700 ml la un schimb, dar nu la 1000 km
Asa da dar nu 1litru la 1000 km.
leu70
Jan 5 2008, 08:34 PM
[
iulian_1976
Feb 10 2008, 03:43 AM
1.mai toate motoarele consuma ulei variaza de la 500 grame la un litru la 10 mii de km
2.sunt modele sport gen Mazda 3 care consuma peste un litru la 10 mii de km
3. Audi nu a facut motoare consumatoare de ulei dar sunt si exceptii cateva modele dupa anul 2003
consuma ulei , chiar trei litri la 10 mii de km ,producatorul spune ca e normal. Au fost discutii aprinse pe alte forumuri
in legatura cu asta ,,,unde e onoarea Audi sa stai cu bidonul de 5 litri in portbagaj,,
Probabil ca este o greseala din proiectarea a motorului dar producatorul spune ca asta nu afecteaza motorul .
Producatorul tace malc ,acum a trecut la noi motoare care le fabrica,important este ca s-au vandut ....
PS:VW are deunazi probleme cu pompele de motorina de la noile Passaturi,trebuiesc inlocuite toate se face
dar fara valva.
Numai bine.
..si condus fara incidente.
costing
Jul 8 2008, 11:12 AM
La Almera nu imi consuma deloc ulei, insa colegul meu cu Opel Astra, tot din 2003, sta tot timpul cu bidonul in portbagaj, de cand a luat-o ... Zice si el la fel, ca i s-a spus de la garaj ca e in limitele normale si ca n-au ce sa-i faca, sa verifice tot timpul nivelul si sa completeze. A naibi distractie
Bogdan104277
Jul 8 2008, 10:48 PM
De fapt, intorcandu-ne la manualele de utilizare (sau a proprietarului sau cum vreti) se spune pe la capitolele de mentenata ca e obligatia proprietarului sa verifice periodic uleiul si sa completeze daca este cazul...
spata2008
Jul 9 2008, 12:05 PM
Nu cred ca e o problema daca motorul "papa" cateva sute de ml de ulei la 10.000 km.
Eu am o Almera cu 43.000 km la bord, am 5000 km cu uleiul (Castrol Magnatec 5W40) si mi-a "papat" 300 ml, zic eu. Nu am completat ca sa stiu sigur cat lipseste.
Cat a fost rece afara, nu mi-a halit un gram, cum au inceput caldurile, hap a inceput sa dispara ulei.
Uleiul 5W40 este foarte subtire, de aceea producatorul il recomanda intre -30/+15 grade.
Alex-F1
Jul 11 2008, 08:10 AM
Si la mine la Passat cartea zice ca {virgula} consumul normal si obligatoriu de ulei este de 0.007l/100 km, adica 0.7l la 10.000 km si in realitate e la fel: io tin uleiul 15.000 km si completez 1l in tot acest interval, rezonabil zic io.....motorul are ~ 220.000 km si merge ceas!
klm
Jul 11 2008, 08:52 AM
CITAT(Alex-F1 @ Jul 11 2008, 09:10 AM)
zice ca {virgula} consumul normal
Alex, in scris poti evita foarte usor cacofoniile fara sa volosesti omniprezenta si enervanta
virgula, de exemplu poti spune:
ca un consum normal .
Despre subiect: toate masinile consuma, ideea e ca acest consum (ai vazut Alex
) sa nu depaseasca anumite limite, producatorul poate spune multe insa te pi*i pe el dizel daca iti mananca mai mult ulei decat o maioneza. Ce faci? daca pleci in Spania te opresti din 100 in 100 km ca sa completezi? Pff! Daca nu scade sub minim de la o revizie la alta atunci inseamna ca
nu consuma ulei si esti fericit cu masina, altfel...
Felix60549
Oct 19 2008, 01:49 PM
BMW 525i producatorul da un consum maxim de ulei 1L la 1500km;
BMW 528i consum maxim tolerat 1L la 1000km;
Deci ca si constatare personala un motor de BMW se considera derminat cand mananca 1L de ulei intre 900-200km si fumul pe ecvacuare se intinde pe cativa km.
MARIU5
Feb 5 2009, 12:17 PM
QUOTE (G e o r g e @ Jun 9 2005, 02:54 PM)
radu nici un motor nu ar trebui sa consume ulei .
:angel:
ale mele nu iau gram de ulei intre revizii : 2 subaru , 1 supernova benzinare .
si vad si ele 6000 rpm +
Oameni buni, nu exista masini care sa nu consume ulei, media este de 1L la 10 000 Km. E adevarat ca unele consuma mai putin si altele mai mult dar ca "nu iau nici un gram" asta e SF.
Daca faci revizii dese (din 5 in 5 mii km) te cred si io ca nu se observa pe joja, sau pote iti completeaza aia in service si nu observi tu.
Daca totusi prin absurd nu ar consuma nimic din ulei atunci nu ai ungerea buna si ar trebui sa faci investigatii. O parte din ulei trebuie sa se arda in mod logic in momentul in care explozia impinge pistonul, iar putinul ulei care ramana in urma (si datorita unei compresii enorme) dispare pe teava de esapament.
Asa ca nu va faceti griji daca aveti consum de ulei in jurul mediei de 1L la 10 000 km, este perfect NORMAL.
Mersi mult,
MARIU5
costing
Feb 5 2009, 01:02 PM
Nu este normal sa consume ulei, dar 1L la 10000KM este limita acceptabila pana la care nici un service nu se baga sa vada care este problema. De obicei este mentionat in manual acest parametru. Acum poti sa ai noroc si sa fie aproape de 0 sau ghinion si sa fie aproape de 1 ... Eu fac revizia la 15000 si nu este nici o diferenta vizibila la nivel, doar la culoare
James Kilowatt
Feb 5 2009, 05:29 PM
Uneori uleiul consumat sau ars este "inlocuit" de carburant sau alte prostii care intra in ulei, adica se contamineaza si isi pierde calitatile, insa nu se vede ca s-a modificat nivelul pe joja. Unele masini totusi consuma mult mai putin decat celebra medie de 1L/10000km. Asta e un pretext ieftin al celor de la service ca sa nu faca nimic.
Nubira mea a consumat mai putin de 2L in 80.000 (a doua sticla de 1L cumparata pentru completari a ramas partial nefolosita). Aproape 1L a consumat intr-un singur drum de 4000km, din care vreo 1500 au fost facuti la blana. Condusa normal consumul de ulei era insesizabil. Si nu se punea problema de contaminare pentru ca mergeam pe GPL aproape exclusiv... in plus era un motor relativ obosit, cu 170.000km... Evident, cosumul real era ceva mai mare, pentru ca se completa si la revizii. Un consum de ulei mare te face totusi sa-ti pui intrebari.... motorul o mai fi bun, e dusa vre-o garnitura, ceva, chestia asta cu "toate face asa" nu prea tine (decat la un anumit motor f celebru
)
La Getz fac reviziile la 15.000 si nu am completat niciodata intre revizii. Insa de fiecare data istetii aia au pus ulei peste nivelul maxim.... si niciodata nu a scazut sub. Trebuie sa vad odata daca fac o distanta lunga la blana daca apar diferente vizibile de nivel.
ozz86651
Feb 6 2009, 04:05 AM
CUm naiba sa nu fie normal, depinde de motor... unele au motoare breatheable care din cosntructie consuma ceva ulei.
Mai sus zice unul ca uleiul 5W40 e subtire, LOL. E un ulei foarte "gros", subtire e 5W20 care scrie pe mare parte din masinile noi.
20krpm
Feb 6 2009, 04:51 AM
QUOTE (James Kilowatt @ Feb 5 2009, 12:29 PM)
Unele masini totusi consuma mult mai putin decat celebra medie de 1L/10000km. Asta e un pretext ieftin al celor de la service ca sa nu faca nimic.
ce cool. adica aia isi cauta pretexte ca sa nu faca nimic? la noi e tocmai invers - iti gasesc si-ti inventeaza orice numa ca sa iti demonteze motorul si sa ti-l faca la loc.
James Kilowatt
Feb 6 2009, 09:08 AM
@Ozz
Alea cu ventilare deschisa nu s-au interzis? Eu credeam ca mai sunt permise doar la scutere. Sau poate n-am inteles exact ce vrei sa spui...
@20krpm
La noi sunt prea ocupati cu schimbat filtrele, din care se castiga mult mai bine. Desfacut motorul inseamna munca totusi...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.