Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Octavia Vs Octavia
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda
Pages: 1, 2
el_ovy
Nu am stiut unde trb sa deschid subiectul asta... la Skoda sau la Versus... pana la urma l-am deschis aici smile.gif

Eu am in plan sa imi cumpar o Skoda. Vreau sa o cumpar in leasing la vreo 15.000 cip. Treaba e ca io am facut 2 configuratii si nu stiu la care sa ma decid.. si as avea nevoie de ajutorul vostru.

1. Octavia Tour 1.9 TDI 110cp. Optionale: alarma si telecomanda pt inchiderea centralizata,climatronic,ESP,geamuri electrice fata,senzori parcare,4 difuzoare suplimentare,culoare metalizata. La 14.461 Euro

2.Octavia II 1.9 TDI 105cp Ambiente. Optionale: alarma si telecomanda pt inchiderea centralizata,ESP,senzori parcare spate,4 difuzoare suplimentare,culoare metalizata. La 15.315 Euro

Si as mai avea o nedumerire smile.gif am inteles de pe forum ca la O2 nu prea ai vizibilitate la parcari. Vroiam sa stiu daca si la Tour e problema asta... ca sa stiu daca mai are rost sa iau senzori de parcare.

Merci! :brave:
G e o r g e
este relativ de versus . pentru ca sunt in comparatie directa 2 masini wink.gif .
ionel42112
Eu zic sa iei Octavia2. Este, totusi, mai avansata decat Tour. De fapt intrebarea nu isi are locul. Model lansat in 1998, parca(O1), sau model 2004(O2). Este cam "obviously", chiar daca Tour are cateva optiuni in plus si aprox 1000E mai putin.
DORU
TREBUIE LUAT in calcul:
1=Octavia II are suspensie spate independenta, Octavia I semiindependenta...
2=piesele de schimb sunt mai scumpe la O2 decat la O1
3=compara regimul de turatie la care cuplul motor este maxim la fiecare din ele...
4=in final, ori vrei TDI ori TDI/PD (pompa injector)...avantajul motorului de 105 CP consta intr-un castig de combustibil, insa nu f. evident iar dezavantajul in zgomotul mai ridicat decat cel de 110 CP.

Eu as opta dupa un drive-test cu amandoua...personal, as alege O1. Model vechi, dar probleme ascunse ce tind spre zero !

Succes! arigato.gif
Kata
intru si eu cu aceeasi problema: trebuie sa dau saptamana asta maxim saptamana viitoare comanda pentru noua mea masina, care, pana ieri, era decisa O2 1.0 TDI Elegance plus cateva accesorii.
aseara am aflat de la un sef de service skoda ca pe O2 sunt muulte probleme cu componentele electronice, probleme care la O1 nu ar exista (cum zice Doru, masina e cunoscuta deja si se stie ca nu are probleme).

ce mai stiti despre asta? merita sa me re-orientez catre octavia 1 (ma rog, octavia tour)?

multumesc mult!
el_ovy
Merci mult pt raspunsuri... da as mai vrea sa intreb de la ce vechime in condus poti sa faci un test drive. Ca nu stiu daca ma incadrez smile.gif

Si inca nu mi-a raspuns nimeni la intrebarea cu vizibilitatea. Chiar vreau sa stiu daca si la Tour e problema cu vizibilitatea la parcari ca la O2(asa am inteles de pe forum).

Merci! :wave:
G e o r g e
defineste : nu prea ai vizibilitate ? blink.gif

termenul minim eu stiu ca este 1 an . adica sa nu mai ai lamaie in geam . altii cer 2 .
el_ovy
Pai am vazut aici pe un forum un tip care a zis ca are probleme in parcari cu vizibilitatea la O2. Mai mult nu stiu. Si d`asta intreb ca sa stiu si daca e adevarat sau nu si in ce masura ar putea fi problema asta si la Tour.
Kata
toate masinile mai noi au "probleme de vizibilitate" in spate - asa le percepem noi, obisnuiti cu masinile de acum 10 ani, care au o mare suprafata vitrata in lateral-spate (eu inca mai am un cielo, in care am super-vizibilitate).
din cauza stalpilor din lateral-spate, a caror prezenta si grosime am inteles ca e dictata de norme de siguranta, s-a micsorat supratata vitrata (nu mai ai gemuletul ala triunghiular prin care vedeai cand ieseai cu spatele dintr-o curte sau de pe marginea drumului).
n-ai ce face.. trebuie sa te obisnuiesti... sau sa pui senzori de parcare smile.gif)
G e o r g e
cred ca voua vi se pare . eu nu am avut niciodata astfel de probleme ! blink.gif
Kata
asta e... esti sofer mai bun!
eu recunosc cinstit ca am unele probleme de orientare la mersul cu spatele...
dar perseverez!
Hampu The Great
.....si eu am probleme la manevrarea cu spatele la O2-Combi.....probleme mari de tot blush.gif


Vin de pe o Lada Niva, care era infinit mai scurta si mult mai inalta...Oglinzile erau ca la Cazino

Cred ca e o chestiune de obisnuinta pana la urma.
G e o r g e
vreau sa subliniez faptul ca mai greu mi se parea de parcat o berlina decat o masina gen octavia.
Kata
oricum, hai sa revenim la discutia initiala:

la aceiasi bani, e mai bine sa iei O1 sau O2?

mie mi-au iesit fix la acelasi pret (octavia tour 1.9 tdi 115 cp cu aproape toate optionalele posibile / octavia 2 elegance 1.9 tdi 105 cp cu doar cateva optionale, ca e mlt mai bine accesorisaza pe standard) - adica pe la 19500 EUR DDP.
octavia 2 are clar mult mai multe device-uri atractive (gen torpedo climatizat si alte alea-alea) - dar eu am inteles ca tocmai faptul ca are atatea chestii dragute ar face-o mai putin fiabila decat octavia 1.

voi ce stiti?
el_ovy
Eu unu as mai pune problema si in felul asta... Cat de tare s-ar simti diferenta dintre cele 2 masini. Ar fi cu muuult mai buna Octavia 2? :bounce:
Hampu The Great
Din cartii, eu zic ca O2 e mult superioara.....Chestia cu torpedoul nici nu merita luata in calcul....Parerea mea.

Este insa foarte important sa faci comparatia intre device-urile suplimentare ale masinii ca atare.

In plus, la caroserie si habitat O2 rezolva foarte multe din problemele cu care s-a confruntat O1
Kata
pai da, si eu tot din hartii am judecat pana acum.
am lansat intrebarea pentru cei care chiar stiu si din practica daca octavia 2 chiar are acele probleme de care vorbeam (soferi de octavia 2, mecanici - NU vanzatori!)
vad ca tu ai o O2 - multumit?
madalina
Sistemul de racire este acelasi si cu torpedou climatizat si fara, nu are nici-o legatura cu functionarea tehnica a masinii.

Puntile independente sau semiindependente influenteaza comportamentul masinii, torpedoul masinii climatizat sau nu, nu (sau intr-o masura insignifianta).

Daca nu ami merge climatizarea la torpedoou, poti merge si asa, daca iti pica un amortizor, nu.
Hampu The Great
Da, extrem de multumit.....
De felul meu pana acum un an nu am prea condus masini procopsite, dar anul asta am avut parte de un Transporter nou noutz, de o Mazda, de un Seat, si de o Solentza (o surpriza foarte, foarte placuta..jos palaria).
A mea e 4x4 cu un sistem inteligent ce adapteaza modul de tractiune in functie de conditiile de drum. Imi pare de o stabilitate incredibila.
Am condus-o in conditii de ploaie cu vizibilitate 10 metrii sau ceva...si am franat violent, si am tras de volan cat am putut sa o silesc sa derapeze sau sa piarda controlul...Dar nu m-a lasat nici sistemul asta, nici ESP-ul.
Mi-ar placea sa mai dau peste un proprietar care sa comenteze legat de ea, sa nu se zica ca bat campii.


Am tot umblat pe la service, ba sa ii cumpar covorase, ba sa ii mai pun un rand de boxe...De fiecare data am vb. si cu mecanicii si cu alti proprietari, si in afara unor chestii minore nimeni nu s-a plans de vreun defect semnificativ.

Un singur domn s-a plans ca masina lui indica ceva incorect pe bord (nu am aflat exact ce), si lucrul s-a remediat in numai cateva minute din setarea softului. Domnul asta era foarte nervos si suparat pe Skoda in general, dar intrebat mai pe indelete nu a stiut sa mai indice si alt necaz.

Lumea spune ca preturile de Service sunt putin cam piperate, si poate ca nu minte intrutotul, dar daca le compari cu cele de la alte masini din aceiasi gama e floare la ureche
G e o r g e
Sa-ti spun eu despre fantasticul sistem 4x4 de la Octavia :
95% fata - 5% spate. In conditii de aderenta precara un vascocuplaj transfera pana la 50% din cuplu pe rotile din spate .

La pariu ca iti pot invarti masina smile.gif fara ca ESP si tot TC si 4x4 sa aiba ceva de spus ? :angel:

George, ti-am modificat eu postul corectand datele inexacte. arigato.gif
Kata
lasa, george, ca stim ca octavia nu-i subaru smile.gif))))

acu sincer, mie-mi place masina, (O2) dar e evident ca nu-mi doresc sa fac dese vizite la service pentru resetarea soft-ului.
ca asta era intrebarea. are intr-adevar O2 probleme la electronica? pe care O1 nu le are?
ce sa zic, m-a bagat la idei acel nene sef de service care-mi recomanda atat de energic octavia 1...
then again - e doar o opinie. eu pe forum acum caut MAI MULTE opinii.

multu!
kata
G e o r g e
eu nu am zis nimic offtopic blink.gif am fost cu totul la subiect ! blink.gif
ncristi
Eu personal as merge pe O1--motive:
-O1 a fost o masina fiabila
- destul de ieftin de intretinut (in comparatie ci O2)

O2 se pare ca nu mai calca pe urmele "batranei" si chear daca este o masina frumoasa cu finisaje f bune sufera de "bolile copilariei" si se pare ca in curand o sa apara o revizie a o2 pt a se elimina problemele actuale (care par destul de serioase).

http://forum.vwforum.ro/forum2/index.php?showtopic=4338

Daia niciodata nu este bine sa-ti iei masina abia lansata pe piata :nope:
Hampu The Great
G e o r g e


Sunt convins ca poti sa o rasucesti...oricine poate asta daca sa straduie indeajuns...Eu am spus doar ca nu e simplu deloc...Nici nu cred ca exista vreo masina cu care sa nu poti face asa ceva..

Daca te-as cunoste ceva mai bine te-as invita sa ii faci o proba...
Nu cred in procentele alea pe care le-ai anuntat...Poti sa imi indici vreo documentatie ceva, vreo sursa de unde ti-ai cules informatia ??

Nu ca asi crede in ea mai mult decat cred in ce am incercat pe viu, dar doar asa de dragul conversatiei, sau poate ca sa par politicos...
G e o r g e
eu asa citisem intr-o documentatie smile.gif trebuie sa fie specificat in cartea tehnica a masinii smile.gif o sa caut sa vad daca dau din nou de ea (documentia)

http://www.autobild.de/aktuell/neuheiten/a...artikel_id=7894 asta e articolul

cu o mica modificare : 90 % fata - 10% spate , cu 60% transfer in caz de nevoie si pentru perioade scurte ( ce o insemna asta ) 100% pe spate.

Interesante cifrele date in articol. Recunosc ca nu stiam aceste valori. Totusi, ar trebui confirmate de producator pt a fi siguri de veridicitatea lor.
Kata
[quote="cristi36176"]
http://forum.vwforum.ro/forum2/index.php?showtopic=4338

quote]

geez, ce de bube!
n-am eu la cielo de 10 ani atatea chestii! geamurile merg, n-are greierasi, nu ploua in ea...
e jale ce povestesc baietii aia acolo.
trebuie sa ma gandesc serios, hotararea mea pe O2 se clatina sad.gif(
el_ovy
Multumesc mult celor care au postat pana acum!
As mai avea o intrebare... Cat de mare e diferenta (la Octavia Tour) dintre varianta Tdi la 90 de cai si cea Tdi la 110... Adica daca as cumpara varianta de 90 as regreta?
G e o r g e
cam 2 secunde la demaraj si vreo 10km/h la viteza maxima .

nu uita reprizele simtitor mai slabe la 90cp !

eu unul as regreta .
DORU
Ca si O1, si O2 are sistem 4x4 folosind cuplaj Haldex, tipic VW.
Am mers cu ambele modele, echipate cu TDI (101 si 105 CP)...Sunt stabile pe zapada cu ESP cuplat...oricum au EDS, ASR, TCS si MSR...si se simte asta. Personal, nu cred ca o poti intoarce in loc...
G e o r g e
poti smile.gif trust me . 4x4 nu prea mai are de'a face in prima instanta cu stabilitatea . 4x4 de la skoda adica . altele te pot ajuta. dar nu asta e ideea . eu am zis ca poti daca vrei cu neaparat sa intorci masina . in conditii de exploatare normala mai putin . si asta e adevarat. ideea de baza este urmatoarea : nu impingeti la maxim masina dvs pe care inca nu o cunoasteti destul de bine , doar ca sa vedeti ca poate .
Hampu The Great
QUOTE(G e o r g e)
smile.gif.. nu impingeti la maxim masina dvs pe care inca nu o cunoasteti destul de bine , doar ca sa vedeti ca poate .



Si ma rog de ce nu ??
Sau poate ne spui tu cum altfel am putea afla de ce e in stare ??
Scepticismul asta al tau mie unuia imi pare lipsit de obiectivitate si dictat mai de graba de sentimente (citeste resentimente).

Doru, eu am testat-o la foarte greu si am ramas uimit de stabilitatea ei in curbe, pe ploaie torentiala si la viteze mari.

4x4, impreuna cu sistemul ala inteligent, si cu ESP-ul pentru mine sunt gaselnite de neimaginat, insa de intors in loc si eu cred ca ar fi posbil...sigur utilizand si cateva elemente ajutatoare (din alea din recuzita cascadorilor), sau poate un cauciuc desumflat ceva... blink.gif
G e o r g e
hampu, am zis "pana nu o cunoasteti "

din partea mea nu ai decat sa faci ce vrei , doar sa ne spui si noua sa nu iesim pe strada :evil:

apoi , "sistemul ala inteligent" poti fi mai exact . o denumire ar fi nemaipomenita . blink.gif

crede-ma nu iti cunosti inca masina , sau ti-a fost frica sa o impingi la maxim . daca declari ca pe ploaie torentiala a stat impecabil . orice masina are tendinte supraviratoare in conditii de aderenta precara .
Watcher
QUOTE(G e o r g e)
orice masina are tendinte supraviratoare in conditii de aderenta precara .


As fi zis ca o masina cu tractiune fata, fara sa te joci tu cu frana de mana, si pe ploaie tot tendinte subviratoare are, ca si pe uscat. De ce sa supravireze ?
G e o r g e
pe ploaie supra vireaza smile.gif ia incearca .
Hampu The Great
QUOTE(G e o r g e)
..din partea mea nu ai decat sa faci ce vrei , doar sa ne spui si noua sa nu iesim pe strada :evil:


Acum ca imi dai voie m-am mai linistit. :wave:
Zici bine...asa ca evitati traficul in zona Militari-Autostrada, Campulung, Brasov...in perioada asta. In rest puteti circula linistiti blush.gif

QUOTE(G e o r g e)
"sistemul ala inteligent" poti fi mai exact . o denumire ar fi nemaipomenita . blink.gif


Sincer..nu stiu sa aiba alt nume. Asa scrie in cartea tehnica asa am zis si eu...o sa caut si pe net sa dau un link.

QUOTE(G e o r g e)
..crede-ma nu iti cunosti inca masina , sau ti-a fost frica sa o impingi la maxim . daca declari ca pe ploaie torentiala a stat impecabil . orice masina are tendinte supraviratoare in conditii de aderenta precara .


Nu imi cunosc masina !!...Nici nu am pretins asa ceva...
Am spus mereu ca incep, si ca incerc sa o cunosc...iar de declarat, declar in continuare ca in "supravirare" pe ploaie abundenta, si la o viteza pe care nu o pot preciza mai exact de cat "mare" derapajul masinii a fost neansemnat..

Chiar nu mai e nici un posesor de O2-4x4 pe aici ??
Poate ne mai dezluseste el
cristian48624
Tot pe principiul ca nu e intotdeauna bine sa fii printre primii care se arunca la modele noi, eu mi-am comandat saptamana trecuta Octavia 1, motor 1.6, 102 CP. Dealer-ul a fost dragut si a mai dat gratis geamuri electrice fata si radio CD cu RDS si MP3.

Am preferat un design mai putin atractiv fata de Octavia 2 dar la o fiabilitate se zice mai buna. O masina de cel putin 5 ani pe piata este o masina matura si constructorul are timp sa retuseze erorile de proiectare.
G e o r g e
da dar nu beneficiaza de inovatiile tehnice facute intre timp smile.gif

ex suspensia de pe spate de la o1 smile.gif
el_ovy
Pai si eu cred ca pana la urma tot la O1 o sa raman (imi place mai mult um arata - sper ca nu sunt singurul smile.gif ).

Cristi... in cat timp ti-au zis ca o primesti? Si de la ce dealer ai luat-o? (dak nu sunt indiscret biggrin.gif )
el_ovy
A.. si as mai avea o intrebare... La Tour, cu motorul de 90de cai ar fi pobleme cu 5 pers in masina (de genu sa nu traga cum trebuie biggrin.gif ) ?
ncristi
Nu cred motorul de 90cp trage bine si este unul reusit...

Daca-ti iei O1 nu-ti lua varianta de baza aia cu bordu nasol!
Bafta!
G e o r g e
din cate stiu eu asa e :angel: doar cu bordul ala naspa
el_ovy
Asa stiu si eu ca nu e decat o varianta...Tour.
A si ar mai fi RS da deja e altceva :yup:
Shkoda
Nici eu nu cred ca-ti va face probleme motorul de 90cp. E un motor f. bun. Iar bordul nu e cel "naspa". E cel "marfa" biggrin.gif (adica cel de la vechile echipari Ambiente/Elegance)
Bafta!
el_ovy
La leasing.. dupa ce primesti masina, trebuie sa mergi cu ea sa o inregistrezi la RAR,pt nr si chestii d`astea? Sau o primesti cu tot ce trebuie? (nu prea am mai avut experiente in domeniu blush.gif )
G e o r g e
in mod normal se ocupa ei de toate actele . in mod normal zic biggrin.gif
madalina
Se ocupa societatea de leasing de toate actele. Pana in momentul achitarii complete a leasingului, masina este inmatriculata pe numele societatii de leasing.
el_ovy
Imi puteti spune si mie ce viteza maxima prinde Octavia Tour 1.9TDI la 90 cai? Si aeru conditionat automat e cu mult mai bun decat cel manual? ce face in plus? (nu prea cunosc blush.gif )
G e o r g e
vit max : 182 km/h smile.gif

aerul automat este mai confortabil . setezi o temperatura si isi regleaza singur turatia si temperatura aerului introdus astfel incat in habitaclu sa ramana temperatura setata de tine.
cristian48624
Sprinceana: am luat masina de la Pro-Car Timisoara, in leasing.
Dealerul a introdus comanda in fabrica pt productie in sapt 27 iunie - 2 iulie si a estimat ca masina ajunge in Timisoara in jurul datei de 15 iulie.

Ei se ocupa de numere rosii, numere de leasing, inmatriculare, etc. Serviciile astea intra in procentul de 1.5% (comision de administrare).

Acum la Tour este o singura varianta de dotari interioare (bord). Este o combinatie intre Ambiente si Elegance.

Daca iti comanzi masina pana la o anumita data, scapi de rata la leasing din luna ianuarie 2006.
cristian48624
Am uitat ceva important: fabrica din Cehia se inchide vreo 3 saptamani la inceputul lui august si toate comenzile si livrarile vor fi inghetate in perioada asta.

Asa ca cei care doresc sa aiba noua masina pt concediul 2005 tre' sa se grabeasca.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.