Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Octavia Tour 1.9 tdi , Megane II 1.6 , Corolla 1.6 ???
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Doru24650
Octavia Tour 1.9 tdi cu optionale , Megane 1.6 Confort Privilege si Corolla 1.6 varianta sol , toate se invart intre 15000 si 16000 Euro ddp. Toate sunt modele vechi pe ultimele suta, si totusi nu pot sa-mi permit un leasing decat in suma asta. Ce sa iau ? Am nevoie de spatiu de familie in masina, rar dar imi trebuie, fac in jur de 30000 km anual , nu-mi place sa dorm pe drum cand conduc-dar nici nu bruschez masina , si nici de prea multe probleme n-am chef la o masina noua. Am cautat mult un SH , dar de teama unei tzepe , mai mari sau mai mici , m-am gandit la una din astea trei masini noi. In afara de Corolla cu 3 ani , celelalte 2 au 2 ani garantie sau 100.000 km... .
Astept parerile voastre in acset versus , dar va rog , nu-mi desfiintati toate trei masinile cu criticile voastre , lasati-mi macar una.
Obuzel
Dorule, bun venit in clubul dilemelor.

Eu am avut acu o luna aceeasi problema, bugetul meu a fost mai mic, doar 13.000 euro.
Din acest motiv la mine a intrat in discutie doar Octavia Tour 1.6 si Megane II 1.6, Toyota era peste suma.

Am ales Octavia.

Am familie cu doi copii deci spatiul era important, fac cam 35.000 km pe an deci fiabilitatea e importanta.

Octavia Tour este o masina mai imbatranita decat Megane II, dar sa stii ca senzatia la volan e mai misto decat in Megane.
Asta daca nu iti plac butoanele!!!
Pe mine la Megane m-a speriat prea multa electronica.


Spatiul de incarcare si posibilitatile de incarcare la Octavia sunt mult peste ceea ce ofera Megane, cu exceptia variantei Break.

Eu inainte de Octavia am avut doua Skode, o Felicia si un Favorit.
Am fost multumit de ele si mai ales de serviceul pentru ele, peste tot in Europa.

Ce ar trebui sa consideri ar fi motorul.

La diesel cred ca varianta acceptabila ar fi cea de 110 cai.
La benzina 1.6 sau optim motorul de 2 litri, minunat cel 1.8 turbo, dar acela e o idee mai scump.

Ca optionale eu iti recomand in primul rand spalarea farurilor, arata bine si estetic, spalatorul de luneta, eventual reglajul lombar al scaunului soferului.

Mai intreaba si mai raspund dar doar de luni 13 incolo.
madalina
Octavia Tour este intr-adevar pe ultimii metrii.

Corolla noua va apare in 2006 in Japonia, la inceputul lui 2007 la noi.

Megane II este in floarea varstei. Nici-un producator nu schimba un model la fiecare 2 ani. Se mai pot face face-lifturi, dar din punc de vedere tehnic, e aceeasi masina.

Eu as lua Octavia Tour daca as face 25-30.000 km pe an si m-ar interesa foarte mult consumul - nu uita ca la diesel costa mai mult intretinerea si este mai sensibil la calitatea carburantului.

Megane II - daca m-ar interesa multe butonase, un design original

Corolla - daca m-ar interesa sa nu am probleme cu masina. Designul este discutabil, unoa le place, altora, nu, dar in mod cert nu este punctul forte al Corollei. Intretinerea este mai ieftina la Corolla. (ai si 3 ani intretinerea gratuita, practic, platesti 3 ani doar benzina).
Obuzel
Incerc sa raspund din experienta la ceea ce inseamna sa ai probleme cu masina.

Experienta mea cu Skoda Felicia, model similar ca vechime cu Octavia.

Ce e de stiut la masinile din generatii mai veschi este ca pe parcursul anilor producatorii incearca sa remedieze problemele frecvente ce apar.
Deci la un model vechi probabilitatea unor probleme de genul acesta este sub 1 %.

Fiabilitate.
Prima 100.000 nu am schimbat nimic decat consumabile: placute de frana (eu conduc sportiv schimb la aprox. 30.000 - cu condus linistit cele de Skoda merg 50.000), filtre de ulei-aer-benzina, bujii (la 60.000) tobe de esapament (primavara daca a fost multa sare pe drum). Ah da si un taler de vreo 70.000 lei la amortizoarele fata de cateva ori, problema stiuta de Skoda, eroare de proiectare.

Am ajuns cu masina in service de doua ori pe langa reviziile programate.
1. S-a blocat cu praf clapeta de admisie si a fost nevoie sa o demonteze si curete, nu au schimbat nimic.
2. S-a blocat cheia, nu intra in butuc, boala de Felicia, schimbat butucul, primit pe perioada de sosire a piesei butuc de service de la Skoda pentru a nu sta cu masina.

La 100.000 am schimbat cureaua de motor, operatie care trebuie facuta.
Am schimbat amortizoarele, poate ca ar mai fi mers 20.000 dar mie nu imi prea placea cum statea la viraje.
Am schimbat doua bucse pe fata, un rulment pe spate.

La 120.000 am schimbat discurile de frana pe fata si baia de ulei deoarce datorita unei lovituri s-a strambat surubul si s-a sticat filetul.

Dupa 140.000 am ajuns de 2 ori la service in afara reviziei, o data pompa de apa la Bucuresti, service foarte bun la Avia Motors. O data termostatul, la Budapesta, service foarte bun la un dealer Skoda al carui nume nu mi-l amintesc.

Acum la 165.000 o schimb deoarece nu mai vreau sa ajung la service in afara reviziei.

Am discutat mult cu cei de la service Skoda in Cluj. Mi-au confirmat ca Octavia sta mai bine decat Felicia la capitolul fiabilitate desi nu stiu ce ar putea insemna mai bine avand in vedere cele de mai sus. Cel mai prost dupa spusele lor sta Fabia.

Ca si costuri o revizie la 10.000 costa cu ulei, filtru, manopera cam 4.500.000 la felicie si aprox. 6.000.000 la Ocatvia. Mie mi se pare OK.


Ce pot sa confirm este ca la firma avem o Toyota Avensis modelul anterior, are 200.000 si s-au schimbat doar consumabilele si amortizoarele.
DORU
Salut, Doru...suntem tizi, din cate vad.
Ionel ti-a scris din experienta lui...in mare parte are dreptate, caci din 1996 conduc numai modele Skoda...Am inceput cu Favorit, apoi Felicia Combi, Fabia, Octavia diesel si in prezent Octavia pe benzina, modelul 1.8T...minunat motor, adevarat! Sunt fiabile aceste Skoda...pe bune.
Voi incerca sa te ajut dezinteresat cu cateva sfaturi. Mai intai, daca anticipezi ca vei merge 30.000 km / an, nu stiu daca diesel este neaparst necesar. Asta decizi tu. Motorul meu 1.8T consuma frecvent 8-9 in oras si 6 afara si crede-ma, ai senzatii la puterea asta (eu am facut tuning, in jur de 200 CP). Sigur, la diesel mergi cu 6-7 in oras si 4-5 afara, insa orice depasire e mai lunga...apoi, motorul diesel e fiabil daca nu mergi la turatii inalte, iar costurile de intretinere sunt mai mari... Ca idee, Logan sau Cielo sau chiar Octavia 1.6 consuma mai mult decat 1.8T. Pe verificate!
Daca doresti masina SH, mai exista si ocazii reale, fara tepe. Vezi de ex pe masini.ro la Skoda si te vei convinge. Succes in alegerea ta! :angel:
Doru24650
Totusi de ce benzina 1.6 sau 1.8 la Octavia. Nu e motorul de 1.9 tdi cel mai fiabil de la Octavia ? Si....eu am avut un Opel 1.8 benzina si nu pot sa realizez ce inseamna intretinerea mai scumpa....la motoare pe motorina ? E mai scump, uleiul, filtrele sau curelele ? Si cum daca le cam turezi , se simt prost ?
.....
Totusi parca 1.8 T , consuma prea putin.... si tunat ! Te cred totusi , n-am ce face.
....

Zau Madalina , ca-mi face cu ochiul Corolla cu intretinerea ei gratuita cu tot.....dar spatiul si valoarea de revanzare mica se opun fiabilitatii ridicate. Iar chestia cu intretinerea gratuita 3 ani sau 100000 km , e la alegere cu o reducere de 500 Euro cip...care zic eu ca e mai avantajoasa deoarece intretinerea e cam 600 Euro la 100000 km si in loc sa dai banii astia la ineceput , ai dai mai bine pe masura ce faci reviziile- mai avantajos zic eu.

Totusi observ ca toti ati desfiintat Meganul ...cu butonasele lui electronice. E chiar atat de rau ? Nu stiu daca nu cumva la numarul de bucati vandute in 2004 n-a fost inaintea Octaviei Tour ? O fii din cauza dotarilor foarte multe in standard , adica a pretului in final ? Sta oare chiar atat de prost la capitolul fiabilitate ?
......
CPI
Eu ti-as recomanda la banii astia Megane Sedan de 1.6.

Megane-ul nu sta chiar prost la fiabilitate. Eu am avut de la firma unul luat in 12.2003 si pina in 09.2004 nu a avut nimic. Intre timp oricum s-au remediat belele aparute mai frecvent in primul an de la lansarea modelului, atunci cind ies la iveala slabiciunile.

La Toyota asta toamna (nu stiu acum, n-am verificat) te chemau la revizie la motoarele pe benzina la fiecare 7500 de km. Ceea ce iti creste costurile ulterior si iti mai ridica si semne de intrebare. OK, sondajele americane si vestice dau Toyota in frunte la fiabilitate, dar revizii asa dese inseamna componente (sau macar consumabile) putin fiabile.

De Octavia nu stiu prea multe, pot sa iti zic doar ca spatiul interior mi se pare mic, mai ales la Octavia Tour - deh, ampatament de 2,51... Portbagaj mare are si Megane Sedan, nu numai Break, iar spatiul pt. locurile din spate este asemanator cu cel de la clasa medie - 2,67 ampatament.
madalina
Eu n-am desfiintat Megane-ul. Dinpotriva, daca raportezi pretul/datori, Megane are cea mai buna oferta. Insa apar mici probleme - nu ca la octavia nu ar apare in aceeasi cantitate - "greierasi" si alte probleme enervante, dar usor rezorvabile - vezi topicul Megane II probleme si rezolvari.

La Megane ai o gramada de functii dragute si interesante, pe care nici Corolla, nici Octavia nu ti le ofera. Insa din punctul de vedere al unora este o calitatea, din punctul de vedere al altora este un defect. Unii vor masinii cu cat mai multe gadgeturi, altii masini cat mai simple. E o problema personala ce fel de masina iti place din acest punct de vedere.

Daca as alege eu, alegerea ar fi intre megane II si Corolla. Octavia tour este deja un model inlocuit, eu l-as compara cu Astra Classic II.
ncristi
Meganul are cel mai tare motor de 1.6 de pe piata si da clase la multe marci cu pretentii.

Cei de la renault au scos dintr-un motor de 1.6 115cp care merge foarte bine si cu ultimul jeg de benzina spre deosebire de mult laudatul FSi car este f sensibil si care are tot 115cp.

Motorul de 1.6 102 cp de la w (nu fsi) este jenant in comparatie cu 1.6 de la renault.
Meganul este o masina exceptionala.Pacat ca se spun multe ineptii despre masina asta.
cosmin45741
octavia e o masina f buna, dar e uzata moral de acum.. de aici si oferta lor f buna la seria tour..
megane e o masina buna, dar si controversata, in schimb, vorba madalinei, cu multe inovatii tehnice faine (spre ex mie-mi place tare frana de mana in forma de mansa de avion).
in schimb despre toyota nu am auzit nimic rau, asa ca pare cea mai fiabila dintre cele 2..
daca hotararea ta e intre astea 3, parea mea e:
1-toyota
2-renault
3-octavia...
daca mai e loc si de altceva, atunci vezi si o astra noua (super reduceri acum) si foarte faina la pretul ei sau chiar noul focus
cosmin45741
si inca o observatie, am vazut ca esti din suceava, vezi o masina care sa aiba service la tine in oras.. e foarte important
CPI
Madalina, spune-mi te rog, la Toyota sint reviziile la 7500 de km, asa cum stiam eu?
madalina
Din cate stiu, o data cu promotia de intretinere gratuita s-a schimbat si perioada dintre revizii. De la 7500 km la 15.000 de km. Dintre posesorii vechi, cine a vrut a schimbat de la 7500 la 15.000.
CPI
Merci. Oricum e ciudat, inseamna ca masinile puteau merge la revizie la 15000 si inainte. Erau chemate de 2 ori mai des ca sa fie incasari mai dese, ca, vorba aia, la service este margine mai mare decit la vinzare...

Mie mi se pare importatorul de Toyota in Romania a fost pus o vreme pe scos profit mare - vezi revizii, vezi preturi mai mari ca in Vest intr-o vreme. Dupa care si-au dat seama ca cifra mare de vinzari bazata pe o margine mai mica poate aduce in final un profit mai mare.

Eu n-am nimic cu masinile, cred ca am ramas cu un gust amar din cauza importatorului - nu-mi plac gretzii, deh!
madalina
Mult timp Toyota a avut limita MAXIMA la numarul de masini vandute in Romania (adica daca depaseau planul de vanzari erau penalizati).

Intr-o situatie asemanatoare este Honda.

Motive ar fi: daca se depaseste un anumit numar nu mai fac fata in service, dar dezvolti reteaua de serviceuri daca ai vanzari mari, nu reduci vanzarile.
Doru24650
Au sarit si aparatorii meganului. Asa e corect. E echilibru. Iar eu sunt in ceata. Mai lipseste replica , fa un test drive si vei decide ! Oare ? Intre cel putin doua posibilitati cea mai grea e decizia. Dupa ce o iei te intrebi mult timp daca nu cumva cealalta era mai buna .
.....
Madalina , te referi la sparyurile de gandaci , pardon greieri de la Megane ? Dar cica mai e o treaba cu flansele...se duc...rapid....si cu toate ca modelul e de 2 ani nici azi nu au rezolvat problema. Asa zic ei , baietii cu megane. Acest bai tre bagat in costurile initiale ale masinii ca sa poti face o comparatie corecta, nu ? Si iote cum ii creste o târă pretul......
.....
Cosmine in Suceava mai toate reprezentantele au service.....si sunt majoritatea cred...dar chiar si asa , daca as afla , sau as stii ca la cea care am eu nevoie se face treaba in doru lelii , uite ca sunt in stare sa fac un drum chiar si pana'n Bucuresti pentru o ora de profesionalism , atunci cand e ceva serios desigur , in nici un caz pentru un schimb de ulei....
......
Octavia si Megane au cei mai mai multi sustinatori in acest topic....poate ca nu suntem inca pregatiti pentru masinile japoneze.In Bucuresti, totusi am vazut din ce in ce mai multe Toyota, Avensis si Corolla in special iar in Suceava sa umplut de Land Cruiser. Reclama incepe sa dea roade, parca. Poate ca in 4, 5 ani va creste si valoarea de revanzare a acestei marci in Romania, poate.
.......
Germania , Franta si Japonia....marea concurenta din industria automobilistica in Europa. In America a castigat Japonia.Clar. In Europa castiga teren. E un trend ? Cine stie ?
........
Dar eu ce masina imi iau ???
G e o r g e
se pare ca la ultimele modele sa fi modificat ecva in legatura cuflansele :angel:
madalina
De fapt, orice alegere umana este intre numai 2 alternative, chiar daca ne amagim spunand ca alegem intre n. Pana la urma simplificam si alegem, constient sau inconstient, din 2.

Asa ca, eu sunt de parere ca ar trebui sa uiti de Skoda si sa alegi intre Corolla si Megane II.

Nu face alegerea numai pe baza sfaturilor dinreviste, de pe net, ci NEAPARAT fa si drive-test, studiaza masinile, deschide capota, uite-te si la atentia aciordata motorului. S-ar putea sa te decizi la o masina, iar constitutia ta fizica sa nu fie potrivita cu ea. Sau sa ti se para incomoda la condus etc etc

Asa ca fugi la drive-test si cu date tehnice, comparatii, oferte speciale, discounturi + impresiile tale de la drive-test, mai primesti sfaturi!
Iulian HondaFan
parerea mea: ca si calitate Corolla, Megane, Octavia1.

ca raport pret calitate: Megane, Corolla, Octavia1. Daca ai noroc cu Megane-ul iesi mai bine. Daca ai ghinion cu acelasi Megane o sa vizitezi service-urile mai des.

Ca sa dormi linistit Corolla... 15-16K euro in varianta 1,6VVTi Sol e un pret rezonabil. si desi ai numai 110CP se pare ca este la fel daca nu mai rapida decat Megane-ul asa ca nu pierzi nimic nici acolo.
Doru24650
Ok ,revin cu impresii calde dupa drive test. Am sa incerc sa fac cu toate.
G e o r g e
intraba de garantia pe trenul de rulare . skoda are 20 000 km !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.