Help - Search - Members - Calendar
Full Version: credeti ca in viata de zi cu zi ai nevoie de peste 150CP???
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
AZAZEL
Sincer sunt multe masini puternice pe lumea asta dar nu prea le vad rostul.

Uite am o corsa de 65cp. dimineata cand pleca la munca traseul este astfel: cora-iancului-universitate-eroilor-maniu-industriilor.
cei 17 km ii fac in aprox 40min. daca as fi avut ferrari de 500k euro si 500cp, cu siguranta as fi facut acelasi timp daca nu as trece pe rosu si nu m-as baga pe contrasens.
nu imi aduc aminte sa ma fi dezavantajat vreodata in buc faptul ca nu am cine stie ce forta la masina.

totusi in afara orasului o forta mai mare te ajuta la depasiri. le faci mai in siguranta. dar parca si un motor foarte puternic te indeamna la greseala!!!!

ce poti face in afara orasului cu motoare intre 200-500cp si nu poti face cu motoare intre 100si 150CP .

te poti hazarda si mai poti conduce intr-un mod in care nu ii respecti pe ceilalti participanti la trafic.

Consider ca aproape de 150cp este optim pt ca iti merge si motorul mai la relanti si astfel il mai protejezi si nu bagi bani in intretinere.

Consider ca masina trebuie sa iti asigure un ambient placut, confort, siguranta, si un motor care sa fie la inaltime-dar nu ceva exagerat.

in mod normal neasumandu-ti riscuri de a omora oameni pe sosele, faci cu o masina buna iasi-buc in 5 ore.

dar daca vrei sa faci 4 ore juna, 4 sau 3 ore juma... cate riscuri iti asumi????????????????????????????????????????????

daca vrei sa faci acesti timpi o sg greseala a ta poate sa iti fie fatala tie sau celorlati din trafic.

la ce iti foloseste ora aia scoasa in minus??????? la nimic. o pierzi ulterior poate la benzinarie, spalatorie , spitale sau prin service-uri.
ca trebuie sa iti asumi consecintele condusului sportiv.

vreau sa imi spuna cineva la ce foloseste practic un motor de peste 150CP!!

LASATI PROSTII DE GEN : ADRENALINA, FEELING LA VOLAN, ATITUDINE IN TRAFIC, RESPECT DIN PARTEA CELORLALTI, CAPETE INTOARSE PT A TE ADMIRA!!!!!!!!!!!!!!!

ASTEA SUNT COPILARII!!!!!!!

acum nu imi spuneti ca sunt poet si ca ar trebui sa scriu intr-o revista pt femei in varsta!!!!!!!!!!!

ASTEPT OPINII!!
G e o r g e
mie o putere acceptabila mi se pare 200cp . pentru ca la drum lung imi place sa mai fac o depasire si la semafor imi place sa nu aud claxoane in spate atunci cand sunt prima masina .

de asemenea imi place o masina puternica pentru ca nu pare a se sugruma cand accelerezi smile.gif iar daca esti intr-o situatie mai delicata (depasire neinspirata, vreun bou care nu isi vede de traba lui) te poate ajuta. mai multa putere inseamna si frane mai mari samd .
Obuzel
Dupa parerea mea din ce ai enumerat tu probabil ca singurul motiv adevarat pentru un motor mai puternic este FEELINGUL LA VOLAN.
Daca nu crezi ca ceea ce simti cand conduci e important, atunci crede ca si un motor de 75-100 de cai pe o masina ca Passatul sunt arhisuficienti.
In afara de asta cred ca altceva nu conteaza, conteaza sa ai cai multi la o depasire cu probleme, dar inca o data, daca nu e important feelingul atunci nu ai sa faci depasiri cu probleme, nu ai sa incerci sa treci pe langa coloane, nu ai sa incerci sa urci pe Dealul Negru (inainte de Pitesti) mestacand permanent benzina.
Eu de exemplu sunt la fel adeptul mersului fara graba, nici eu nu cred ca o jumatate de ora in minus la un drum sunt importamte, eu fac aprox 35-40 mii pe an, pe distante lungi in tara.
DAR
Atunci cand pot pe un deal, pe niste curbe sa o calc pe aia mica (Skoda Felicia 1.6 75 CP dar 146 Nm) atunci simt placerea de a conduce, ma simt altfel.
G e o r g e
completeaza profilul cu masina din dotare smile.gif

pai mie imi place sa conduc ! imi place sa simt masina ! asa ca am nevoie de putere biggrin.gif

edit : si ar mai fi ceva , eu daca nu modific masina nu ma simt bine . si nu ma refer la a merge undeva si a plati pentru modificari , nu . mie imi place sa mesteresc eu la ea. sunt un pic mai maniac :angel:
Iulian HondaFan
discutia ar fi interesanta.

ce ai nevoie? raspunsul se schimba de la generatie la generatie. in anii '70 cei 55CP ai Daciei erau decenti pentru clasa compact si in Europa de Vest.

Americanii din anii 30-40 si pana in '80 au condus 100CP si peste pe masina. in anii '80 cu criza petrolului multi s-au multmit si cu 75-80CP ai sub/compactelor japoneze. din 2000 incoace nici subcompactele in America nu mai vin cu motoare sub 1,5-1,6 si cel putin 100CP. La compacte limita cea mai de jos este 115CP ( Golf si Jetta cu 2,0, motor care detine si tristul record de cel mai primitiv in clasa lui pe piata americana). Masinile medii incep de la 150CP. SUV-urile mici tot la 150CP intimp ce cele medii-mari sar de 200CP.

europenii sunt mai economi ( de nevoie pt. ca guvernele lor au hotarat ca benzina si motorina sa aiba 60-70% din pretul de vanzare compus din taxe) dar si ei au inceput sa aprecieze mai multi CP, deja vanzarile de motoare diesel sau benzina peste 100CP sunt majoritatea in clasa compact si in Europa.

Japonezii au scutiri de taxe pentru masinile cu cilindree sub 1000cc si clasa mini este acum cea mai populara acolo ( aprox 1,5mil vehicule anual dintr-o piata de 5,5milioane). insa multe din aceste mini cu ochii oblici ajung la 75CP ceea ce nu e putin pt. masini de 6-700kg.
Obuzel
Iuliane, treaba asta cu clasa de masini si caii putere pe care trebuie sa ii aiba este o problema de moda si mai ales de marketing.

Pe de alta parte dimensiunea dicteaza caii putere a unei masini.
150 CP pe un Mini nu este egal cu 150 CP pe un Passat.

Apoi ce mai conteaza in America caii putere la driverul obisnuit cand oricum viteza este limitata la stupida valoare de 80 km pe ora. Ceva mai stupid e greu de imaginat.

Dupa parerea mea o masina trebuie sa iba atatia cai cati ii trebuiesc sa urneasca decent cutia si sa nu consume prea mult.
Problema ar fi de definit "decent". Asta cred ca depinde de individ, eu unul nu mi-as dori masina mai lenta de 13-14 sec la suta, altii se multumesc cu 15-17 la suta, altii vor sub 7.

Si eu vreau sub 7 dar nu ma lasa portofelul.

Apoi George a punctat, motor mai puternic duce la frane mai bune (nu pentru acelasi model).
f1anatic
Pai sincer... eu mi-as lua un Honda Accord hybrid sau chiar un Civic hybrid pt. mersul in oras si nu cred ca as suferi mult cu puterea. Pt ca sincer nu am unde sa mi-o etalez in drum spre servici?casa. Singurul motiv pt. care a crescut puterea a fost pt. o acceleratzie mai iute nu pt. viteza maxima.

Dar la drum intins, in conditziile traficului interstatal de la noi - repede ajungi la concluzia ca e nevoie de mai multzi ponei cind ai 4 insi in masina, bagaje, aer conditzionat si trebuie sa depasesti TIR-ul.
James Kilowatt
Eu sunt partial de acord cu ideea topicului... mai ales daca cei 250 CP sunt pusi pe un jaf de masina de teren care e mai puturoasa decat una de strada de 120 CP, franeaza mai prost, vireaza mai prost si omoara mai usor smile.gif

La o masina obisnuita chiar daca ai 200 CP nu ii pui la treaba non-stop. E bine sa poti conta totusi pe ei cand trebuie, insa totusi nu e musai existenta lor. Daca totusi diferentele de consum (si poluare) fara de una de 150 nu-s mari, atunci nu am nimic impotriva.
Iulian HondaFan
QUOTE(Ionel47795)
Pe de alta parte dimensiunea dicteaza caii putere a unei masini. 150 CP pe un Mini nu este egal cu 150 CP pe un Passat.

Apoi ce mai conteaza in America caii putere la driverul obisnuit cand oricum viteza este limitata la stupida valoare de 80 km pe ora. Ceva mai stupid e greu de imaginat.


O masina puternica e mai comfortabila, acceleratia e cum zic americanii "effortless". la stilul de condus din cea mai mare parte a Americii ( stopuri la fiecare 2-500m cu trafic in general lejer) o acceleratie sub 10-12sec suta e suparatoare. marile zone metropolitane ( chicago, NY,LA, etc.) sunt exceptiile notabile.

pe autostrada chiar la 120-130km/h care e viteza cu care 95% din masini merg pe autostrazile americane de asemenea e una sa mergi 5-15 ore pe zi cu un 1,4 care sta la 4500-5000rpm si alta cu un 2-2,4 ori chiar un V6 care sta totusi la 2500-3000rpm. Un Buick care e o barca in curbe stranse pe highway e un "cruiser". o subcompacta pe autostrada e un "bruiser".

americanii au masinile pe care le au si pt. ca partial stilul de viata de aici este cel care este. se pot sune multe lucruri de rau de masinile americane dar ca nu sunt spatioase si comfortabile nu se poate spune.
James Kilowatt
Rabla mea are motor de 1.2 8V si la 130km/h are putin peste 3500 rpm. Cred ca un 1.6-2L destept ar fi de ajuns pentru europa... sau state, probabil, pentru o masina de talie normala (cu care sa mearga confortabil 1-2 oameni, cat sunt in 99% din cazuri intr-o masina).
Iulian HondaFan
mda se vede ca are gene nemtesti (autobahn) ca au ales rapoarte mari de multiplicare pt. a 5-a. insa cred ca daca vrei sa faci o depasire nu mai ai cuplu deloc. eu am vazut diferenta intre 105CP la Accent la 128CP la Civic si 180CP la GTI pe autostrada.
Obuzel
Iuliane, raspuns la obiect.
Cu adevarat masinile americane sunt incapatoare si confortabile.
Dar si consuma mult si cred eu ca totudsi exagereaza putin cu puterea.
Sa stii ca eu cand am fost in state, Boston, am fost in cateva ocazii pe autostrada si 95 % din masini mergeau cu pana la 60 de mile, asta cred ca e pe undeva pe la 90-95 km pe ora.
James Kilowatt
QUOTE(Iulian HondaFan)
mda se vede ca are gene nemtesti (autobahn) ca au ales rapoarte mari de multiplicare pt. a 5-a. insa cred ca daca vrei sa faci o depasire nu mai ai cuplu deloc. eu am vazut diferenta intre 105CP la Accent la 128CP la Civic si 180CP la GTI pe autostrada.



Asa este, indiscutabil smile.gif. Totusi, depasirile sunt din ce in ce mai rare in traficul modern bara la bara, si conditia in care radarele automate rasar ca ciupercile. Incepi sa te gandesti serios la economie, si de carburant si de bani de amenzi biggrin.gif
CPI
Asa cum mai ziceau si altii, depinde la ce folosesti masina.

Din experienta mea pot sa iti zic ca un motor intre 100 - 115 CP este :
- foarte bun la mers in oras. Si cum in general sint de unul singur in oras plec lejer de la stop daca sint primul.
- bun pentru un drum in afara orasului in 2 persoane cu bagajele aferente. Si aici includ mers cu 160 medie pe autostrada, cu virf de 190 pe bord
- la limita suficient pentru mai mult de 2 persoane + bagaje. Cel mai de curind am mers cu Vectra B-ul meu de 1.6 16V pina la Tg Jiu cu nevasta si copilul si cu portbagajul indesat. Am avut si AC pornit tot drumul. Pe autostrada am mers cu 140 medie si simteam ca trage greu si cu greu am ajuns la 180. La fel si in depasiri, resimteam greutatea suplimentara a masinii. Dar overall acceptabil iar drumul (non-stop) nu m-a obosit.
- tot la limita e suficient pentru drum lung. Am mers doar cu sotia si cu portbagajul aprox. plin vara pina in Muntenegru 1200 km din care multi pe serpentine adevarate. Tot cu AC pornit. A fost obositor din cauza lungimii dar putere/cuplu in plus ar mai fi indulcit drumul. Prin munti trebuia sa fiu atent la treapta de viteza, sa retrogradez la depasiri, etc.

Ultimele 2 exemple au fost cu Vectra mea, am mai mers un numar elocvent de km si cu Nova, Kangoo 1.4 de 75CP, Megane1 1.9dci de 105, 1.6 90CP si 1.6 107CP si cu Megane2 de 115CP.

Cu Kangoo-ul la drum lung era aproape la fel de obositor ca cu Nova, te zapacea zgomotul motorului turat pe la 150 km/h, cu Megane1-urile ca si motoare comparabil cu Vectra mea dar mai incomode. Megane2 ceva mai puternic (dar nu justifica 25 de CP in plus fata de 1.6 90 CP) dar de departe cel mai relaxant, chiar fata de Vectra B. Sta bine in curbe, are scaunele bine profilate.

In oras nu sint mari diferente, chiar si cu Kangoo-ul plecam bine de la stop (turat puternic, e-adevarat).

Trebuie sa iti creezi profilul de utilizator (in oras/pe autostrada/pe serpentine/etc.) si sa iti alegi masina si motorul in consecinta. Mai e si buzunarul, mai e si nevoia de putere ca la George. Eu unul acum mi-as lua un motor de 125-130 de CP si decit sa iau CP mai multi prefer sa iau dotari.

Hai ca am scris prea mult
AZAZEL
imi place de cristian . este baiat destept.

cum spunea si IULIAN intotdeauna trebuie sa ai o rezerva de putere.

eu am deschis un subiect la verso la clasa medie pt ca vreau o masina noua la vreo 140-150cp.
tocmai de aia e bine cai mai multi daca faci o prostie sa ai la ce apela.
in plus un drum cu o masina mai puternica e si mai odihnitor.

a mea corsa diesel de 65cp la 3000 ture are 120 la ora . peste aceasta turatie ma doare capul de la zgomot si vibratii.
CPI
Marius, sa traiesti, merci de apreciere.

La clasa medie sau break compact ma refeream si eu cind ziceam de motor de 125-130 CP. Asa e cind iti creste familia, ai nevoie de portbagaj si de putere mai mare ca sa iti care familia.
ionel42112
Eu cred ca in oras nu iti trebuie o masina puternica sa pleci primul de la semafor. Pentru deplasari doar in interiorul orasului iti trebuie o masina mica si usoara (sa ai intaietate la semafor datorita masei reduse, nu datorita puterii motorului) pentru ca pe langa semafoare, in oras mai intalnesti si locuri de parcare inghesuite, intersectii aglomerate,etc.
Adevarata putere a motorului se vede in afara, iar pt o masina ca Octavia, cei 90 CP mi se par cam putini. In multe cazuri masina e puturoasa si se misca greu, dar cum spunea cel ce a lansat topicul, mai mult de 150 CP e mai mult moft decat necesitate.
f1anatic
Errr...sigurantza activa nu inseamna numai frine de ingheatza masina pe loc...ci si acceleratzie.

Insa...la un mers pe autostrada, pe distantzele enorme de aici, e nevoie de mai multzi CP. Pe 28 Mai am mers la neamuri la Detroit ca sa luam masa de prinz cu ei. 1000 de km intr-o zi. Exact. Mai precis 14 ceasuri. Dupa ce am intrat pe autostrada am ramas in a 5-a si toate depasirile au fost efectuate astfel. Fara sa schimb viteza. De incetinit nu am incetinit decit pt. radar. Si cruise control (traisca George). Aici au fost utili 300 de CP. Daca mai trageam si de manivela 300 de mile (500 km) la fiecare depasire...pai innebuneam. Iar colo cind te duci la Montreal de sint 850 de mile dus si 900 de mile la intors e chiar mai bine...mai ales ca dupa Toronto incep dealurile...si le urci...si le cobori...si tot asa de mori de plictiseala...vezi cite 4-5 vai mai departe...si dupa ce ajungi acolo...vezi altele samd.

Prin oras nu ai nevoie mare de CP...pe traficul interstatal...dah. Nu de alta...dar cind te inscrii pe autostradacamioanele grele de pebanda unu nu vor nici sa schimbe banda nici sa incetineasca. Solutzia...cu ea la podea.
AZAZEL
F1ANATIC!

cu ce echipa de formula 1 tii??

care este pilotul tau preferat?

sa nu spui ca Michael schumacher si ferrari!!
G e o r g e
marius esti offtopic. vezi ca exista mesageria privata daca te intereseaza ceva despre f1natic .
f1anatic
QUOTE(marius48036)
F1ANATIC!

cu ce echipa de formula 1 tii??

care este pilotul tau preferat?

sa nu spui ca Michael schumacher si ferrari!!


Sint in primul rind un fan al sportului...la care ma uit din 1990 de cind au inceput sa il dea...mai be bucatzi pe TVR1...dar integral pe TVR2. Fan infocat al lui Senna...am trecut in tabara Schumacher dupa evenimentele neplacute din 1994. Am mers la Hungaroring 1995. Indianapolis din 2000 in fiecare an, Montreal 1999, 2001, 2002, 2003. Anul acesta nu merg la Montreal...dar sigur ca de abia astept Indy. Ir pt. o discutzie de ce nu imi plac regulile actuale... pai pot vorbi 3 zile. Nu are nimic de a face cu Schumi si lipsa actuala de success si mai ales aripioarele de pe masini, lipsa schimbarii (foarte periculos) a cauciucurilor, calificarea de kko schimbata de 5 ori in 3 ani... introducerea in 2006 a motoarelor V8 etc
AZAZEL
mai baieti!!!

pe Avensis se poate comanda deja noul motor de 2,2 diesel si 150CP. acest motor va avea 310Nm, pe o plaja de turatii cuprinse intre 2000 si 3200 in conditiile in care puterea maxima a motorului este la 3600.

garantez ca informatia este 100% corecta.

oare este posibil sa mentii acelasi cuplu pe o variatie asa de mare de ture.

de ce cuplu maxim incepe relativ tarziu??? mai ales ca maximul de putere al motorului este la 3600.
pt ca la motarele concurentei care se apropie de 150cp sau sunt un pic peste deja cuplu maxim este disponibil chiar si de la 1500 ture.

sunt de parere si ca aceasta valoare a cuplului este relativ mica.
vezi : opel 1.9cdti, ford 2,2tdci & 2.0tdci, laguna 2,2dci, vw2.0tdi, psa 2.0hdi-toate motoarele echivalente ale concurentei au cuplu mai mare(unele chiar mult), si la cilindree mai mica deseori.
paradoxal are sprintul cel mai bun 9,3 sec. exceptie ford 8,7( ce-i drept am enumerat si motoare de 136 si 140cp-dar de ce TOATE au cuplu mai mare)


APROPO: daca a-ti auzit de noul motor 2,2 ecologic al toyotei: 177cp, 400Nm 0-100km/h 8,6 sec. cica in franta nu prea exista combustibil pt el . vezi www.toyota.fr
am vorbit azi la toyota si imi spuneau tipii ca s-ar putea sa nu fie adus niciodata in RO.
cica este f. pretentios la combustibil.


VA ROG sa-mi raspundeti daca aveti ceva explicatii.
Iulian HondaFan
o explicatie, desi nu stiu exact datele tehnice, este ca dieselele Toyota si cel al Honda au un raport de compresie mai mic... astfel ca si cuplul va fi mai mic.

rap. de compresie mic inseamna insa vibratii mai putine, deci motorul va fi mai silentios.

puterea(kW)=cuplul(Nm)x turatia (rpm) x factor de conversie ( al rpm in rad/sec), deci puterea va fi mai mare la turatii mai mari.

trebuie sa vezi curba cuplu-turatie ca sa vezi de ce cuplul maxim se obtine la 2000 in loc de 1500rpm. chestia tine mai mult de configuratia turbinei. unii proiectanti de motoare prefera sa elimine din turbo-lag prin proiectarea turbinei asfel incat sa intre in regim treptat, caz in care culul maxim va fi obtinut cateva sute de rpm mai tarziu.

oricum puterea e cea care conteaza, tinand cont ca cuplul la roata se manipuleaza prin rapoartele cutiei de viteze. un benzinar de 160CP de ex. desi are un cuplu mult mai mic decat un diesel de 140CP va fi mai rapid pt. ca se tureaza mai usor si atinge puterea maxima in sarcina mai rapid.
AZAZEL
IULIAN, sau oricine altceva. ce este ala raport de compresie.

nu am nici notiunea de alezaj.

daca ati auzit ceva de motorul "ecologic"2.2 de 177cp de la toyota si aveti ceva informatii, va rog scrieti-mi.

va rog mai bagati-ma si pe mine in seama!!!

ca eu de cand va am pe voi am inceput sa-mi neglijez nevasta.

apropo: n-am mai spalat vasele de sambata( asta este datoria mea casnica)
G e o r g e
raportul de compresie :raportul dintre volumele din cilidru cand pistonul este in punctul de maxim, resptectiv minim.
f1anatic
QUOTE(marius48036)
va rog mai bagati-ma si pe mine in seama!!!

ca eu de cand va am pe voi am inceput sa-mi neglijez nevasta.

apropo: n-am mai spalat vasele de sambata( asta este datoria mea casnica)


E groasa. RAU. Ai pus-o nene. Eu cred ca tre" sa fie o intzelegere cu "your significant other" ca sa te lase sa stai pe forum aici cit vrei tu...si sa nu se bage in anumite lucruri din viatza ta. Uite...eu nu am sotzie (Slava Domnului) inca...dar la *persoanele* interesate de timpul meu liber le-am facut program:

JOI am club Subaru - ma lasa in pace . La feicare 2 saptamini, tot timpul anului
SIMBATA si DUMINICA dimineatza (cind in Euro) la prinz sau seara in restul lumii am Formula Unu. Ma lasa in pace. La fiecare 2 saptamini, din Martie pina in Octombrie.
VIN,SIM,DUM iarna - merg la vinatoare cu tata. Nu se baga pe mine.

E clar da ? Oricum in restul timpului este "YES, DEAR" si asta ajuta la un grad ridicat de armonie...
AZAZEL
cum adica o intelegere cu "your significant other" ca nu pricep!!!
madalina
your semnificant other = sotia, iubita, prietena, logodnica,amanta, etc

Concluzia ar fi; du-te si spala vasele biggrin.gif
Iulian HondaFan
alezaj e diametrul cilindrului. impreuna cu cursa si raportul de compresie determina forma camerei de ardere. de regula cu cat cursa este mai lunga cuplul e mai mare. insa o cursa lunga va limita turatia... japonezii folosesc de regula alezaj mai mare si cursa mai scurta cu raport de compresie mai mare. europenii si americanii merg mai mult pe cursa mai lunga si raport de compresie mai mic avand motoare cu cuplu mai mare la turatii mici dar cu putere max. mai mica.

si intr-adevar rap. de compresie la noul 2,2 D-4D al Toyota cu 178CP este 15,8/1... am pus un fragment dintr-un review pe topicul Avensis diesel.

2,2 iCTDI al Honda are rap de compresie de 16,7/1...

ca si termen de comparatie 2,0 TDI 140CP are un rap de compresie de 19.5/1... de aceea si face ca un tractor...
James Kilowatt
Nici actualul D4D de 1.4 si 90 CP de la toyota nu e rau. Habar n-am ce raport de compresie are, insa corolla echipata cu el e foarte silentioasa. Avand in vedere raportul putere/cilindree ma indoiesc ca totusi raportul de compresie e foarte coborat.
Sau poate motorul e zgomotos dar masina bine antifonata... naiba stie. Daca are cineva date sa ne zica si noua.

Multijetul de 1.9 si 150 CP e destul de silentios si are un raport de compresie de 18.0, deci nu e tocmai foarte scazut.
CRG
17.9 la 1.4 si 18.6 la 2.0 D4D de 116 CP (sau 114, zic unii). D-aia cloncane destul de tare la relanti.

PS: mai conteaza si curba de putere (mai ales in oras), ca degeaba are 182 CP daca-i obtine la 7,000. Mai bine mai putin, dar pe la 3500-4000, care reprezinta un varf mai tangibil de turatie in conditii normale.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.