Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Pretul real al masinilor
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
Lucas
Ma gandesc de mult timp la o "problema" care ma "freaca pe creier" de vreo 2 luni incoace dar nimeni nu imi poate raspunde. Poate stiti voi. Deci problema ar fi: La un tuareg sau alta masina sa zicem de 60 k euro, oare cat costa masina in sine? Adica sa fie fara profit. Deci strict: tablarie, tapiterie etc. Numai pretul fara adaosul lor. A. si bine-nteles pretul studiilor facute pentru acea masina(pretul testelor raportat la un numar f. mare de exemplare). Ganditi-va putin cum ne "fraieresc" producatorii.
Eu ma gandesc ca la o masina de 60 K euro, poate masina fara adaosul lor si a firmelor participante la unele parti ale masinii(de exemplu tapiteria care o livreaza x firma pt. tuareg si altele) ar fi de vreo 40 K euro sau poate si mai putin.
Bun. Inteleg ca si VW sau BMW si toate firmele trebuie sa se imbogateasca si sa-si plateasca salariatii dar ganditi-va putin cam cat ar costa o masina(costul materiei prime si a montajului. fara adaosul lor si salariul angajatilor sa fie in salariul mediu pe economie).
Poate imi ziceti parerile voastre.
Lucas
Ma scuzati. Nu m-am exprimat corect prin: pretul masinii fara adaosul firmei. Am vrut sa zic un adaos decent. Ca toti stim ca trebuie sa platesti si renumele firmei BMW sau a altor firme cu renume.
Watcher
Nu cred ca este fezabil scenariul tau cu costuri 40k, pret 60k. Gandeste-te ca ar insemna o rata a profitului (margin) de 33% din pret, care este cam mare pentru industria asta automobilistica, mai ales in Europa (ai dat exemplu touareg-ul).

Si problema e oricum dificil de rezolvat. Pentru ca VW sau BMW cumpara si ei piese (subansamble) de la furnizori, scadem si marjele acelora?
Lucas
Intr-un fel ai tu dreptate. Dar ia gandeste-te. Iti dau un exemplu. Skoda Fabia. Inainte era 12 K sau asa ceva. Acuma face reclama la tv ca costa mi se pare 6 K si trebuie sa mergi cu masina ta veche de nu stiu cati zeci de ani. Masina veche este ca si cum, aproape nu ar fi valoara. Bun sa zice ca le da la RATB(sau ce firma ca nu ma pricep) care le da 30 mil lei.
Bun. asta ar fi vreo 800 euro + 6000 (fabia fara taxe) + 1000 taxele. Se ajunge la 7800 euro sau pe acolo. E o mare diferenta dintre 7800 euro si 12 k(sau asa ceva) euro cat era la inceput. Deci acest pret ne arata cam cat ar costa adevarat.
G e o r g e
nenea ... 12k este in continuare fabia cu dotari mai multe asa smile.gif asa a fost si asa a ramas pretul wink.gif

aia de ti-o dau la oferta este un 1.2 55cp cheala ! adica fara parasolare , fara bricheta fara nimic !

ca sa ne intelegm wink.gif
Lucas
lolza. eu am crezut ca are cev ape ea. Adica nu ceva. Aer conditionat, servo directie, servo frana, geamuri electrice fata. macar atat.
Na oricum e naspa atunci
G e o r g e
servo frana cred ca are smile.gif si berlinele aveau . nu se mai fabrica masini fara servo frana wink.gif
Lucas
Asta stiu ca si Tico-ul meu are si nu se compara cu Fabia dar eu ziceam de tot setul de mai sus(aer cond, servo dir, geamuri el etc). :angel:
Radu43725
Aici sunt dotarile pt Skoda 5900 euro (fara taxe)
http://www.bradytrade.ro/index.php/skoda|m...ia--JUNIOR.html
Oricum, la cum inmultesc oamenii astia, greu de spus care e pretul final si de la cat au plecat blink.gif
madalina
Pretul fara promotie este 7560 euro. Daca scazi pretul actual si 800 de euro, reducerea este de 860 de euro, la pretul CIP, insa cat vor castiga din revizii, piese de schimb, etc este greu de calculat pentru noi.
Obuzel
Daca intreabrea ta de fapt este cat costa efectiv sa fabrice autoturismul, materiale + manopera atunci foarte probabil ca undeva intre 30-60 % din pretul de vanzare fara TVA. Cu cat masina e mai scumpa cu atat procentul e mai mare.
Acum de fapt cheltuielile unei firme auto nu se rezuma la costul materialelor si a mainii de lucru direct implicate in fabricatie. Sunt multe alte cheltuieli care sunt destul de mari. Dezvoltare, promovare, vamzare, administrare, etc.
Daca veri sa vezi cat e marja de profit a unui producator auto pentru un an, lsa toate operatiunilre poti sa verifici la fiecare cat a vandut si c4e profit a avut.
De ex. firmele europene au in general un profit de 3-5 % din vanzari.
Honda este cea mai profitabila firma auto, dar asta e alta poveste.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.