Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Daca as vrea sa-mi iau o masina romaneasca, n-as gasi!
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
sorin37756
Mie mi se pare ca producatorii romani au o oferta cel putin ciudata:
Un Matiz cu tabla proasta si instabil, si un Logan care consuma mult inca de nou. (Eu stiam ca inainte de a veni pe piata cu un produs se fac studii de marketing, care pun in centrul atentiei cerintele pietei) Eu as vrea o masina cu tabla mai groasa, mai sigur, si care nu se oxideaza asa repede, care consuma rezonabil, pentru ca se spune ca un om sarac trebuie sa-si ia un costum de calitate, care sa-l tina. De aceea, nu gasesc o oferta din partea producatorilor romani, care sa reflecte respectul pentru consumatorii romani: vesnica problema cu tabla, fiabilitatea(vezi pe forum amortizoare Matiz, directie rupta Logan...), materialele. Ne-ar trebui o masina cu mai putin design dar durabila din toate punctele de vedere, care sa raspunda si nevoii de a te atasa de un obiect pentru mai mult timp. Daca va simtiti satisfacuti de ce primiti de la producatorii auto din Romania in schimbul banilor munciti de voi, va rog sa ma contraziceti! Eu inteleg sa evit postura de pacalit, cum este moda pe piata romaneasca, si sa sanctionez lipsa de respect pentru nevoile omului si banii economisiti doar el stie cum, prin a nu cumpara. Apropo, sunt multe alte produse proaste care abunda prin supermarketuri, pe care le scoti din ambalaj acasa si vezi ca inauntru este altceva!
Luka
[quote=sorin37756]Mie mi se pare ca producatorii romani au o oferta cel putin ciudata:
Un Matiz cu tabla proasta si instabil, si un Logan care consuma mult inca de nou. (Eu stiam ca inainte de a veni pe piata cu un produs se fac studii de marketing, care pun in centrul atentiei cerintele pietei) [/quote]

Da, eu cred ca s-au facut aceste studii si s-a ajuns la concluzia ca un cumparator roman doreste o masina in primul rand ieftina si apoi celelalte. Intre timp, lumea a mai aflat ca exista tot felul de alte masini care ofera mult mai mult si fost nevoie sa fie oferite mai multe, insa aspectul primordial este pretul. Si ca sa scoti un pret bun, renunti la diverse. Mi se pare aiurea sa vrei sa dai pe o masina noua 5000 euro si sa ceri de la ea calitate totala.

''Ne-ar trebui o masina cu mai putin design dar durabila din toate punctele de vedere, care sa raspunda si nevoii de a te atasa de un obiect pentru mai mult timp.'' [/quote]

Pai scuza-ma, dar daca la Logan s-a insistat pe design, eu ma retrag in liniste. Care design?? Depinde ce intelegi prin design, de fapt....

''Daca va simtiti satisfacuti de ce primiti de la producatorii auto din Romania in schimbul banilor munciti de voi, va rog sa ma contraziceti!'' [/quote]

Poate ca sunt un pic cinic, insa se spune ca vei primi exact cat dai. In concluzie, la o masina de 5-6-7 mii de euro vei primi ceva, iar la una de 15 mii altceva. Mi se pare logic. Eu inteleg ca noi toti muncim pentru niste bani si ca e stupid sa vezi cum tu cumperi o masina noua si te astepti sa o folosesti ceva timp fara sa ai probleme, iar dupa un timp se intampla diverse. Insa....trebuie sa intelegem ca la banii pe care ii platim pentru Logan sau Matiz nu se poate oferi mai mult.
madalina
Calitatea cosat, Sorin. Logan s-a vandut extrem de bine, asa ca Renault se poate considera castigator cu acest proiect.

Ca sa faci o masina fiabila, trebuie sa folosesti macar in partile tehnice ale masiniii, materiale de cea mai buna calitate, ansamblate cu responsabilitate. Ceea ce nu este cazul in Romania. In plus, degeaba ai o masina excelenta din punctde vedere tehnic, daca nu este si confortabila. Cati isi pun problema sistemullui de frannare, a suspensiilor etc si cati isi pun problema calitatii plasticului din interior sau a sunetului? Pe de alta parte, nu ii poti condamna nici pe cei interesati de interior, pentru ca daca dupa 100 de km, mori de cal in masina, te doare spatele si te-ai plictisitde sunetul cauciucurilor, nu merita sa-ti iei masina.

Iar o masina cu calitate excelenata la partea tehnica si confort interior acceptabil costa (nu vorbim de tot felulde gadgeturi la interior).
adi45619
Eu credeam ca daca vin francezii de la Renault, vor face in Romania ceea ce stiu ei sa faca adica Megane, Clio, Scenic si alte asemenea. In schimb ne-am ales cu o masina controversata.
Macar Daewoo a produs aici ce faceau si in Coreea. Nu s-au apucat sa construiasca ceva special pentru romani.
sergiutruta
Logan-ul nu cred ca a fost conceput sa fie vanduta numai in Romania. Din cate stiu comenzile sunt destul de mari si prin afara.
Daca stai sa te gandesti ca pentru 6000 euro primesti o masina noua, si cu cateva optionale pe ea (cred ca cu aer conditionat trece de 6000), ce sa mai poti cere?
Din punctul meu de vedere este perfecta pentru o masina ieftina wink.gif
Luka
Si pana la urma, nimeni nu e obligat sa cumpere un Logan nou (zic de Logan pt ca s-a dat exemplu de la inceput). Cu banii respectivi poti lua ceva sh, de o calitate superioara, cu dezavantajul ca nu stii exact problemele ascunse.
Este imposibil sa le vrei pe toate, calitate de Golf (alt exemplu aleator) si pret de Dacie.
Luka
QUOTE(adi45619)
Eu credeam ca daca vin francezii de la Renault, vor face in Romania ceea ce stiu ei sa faca adica Megane, Clio, Scenic si alte asemenea. In schimb ne-am ales cu o masina controversata.
Macar Daewoo a produs aici ce faceau si in Coreea. Nu s-au apucat sa construiasca ceva special pentru romani.


Renault n-ar fi putut produce sub emblema lor Solenza. Nu cadra cu grupul. Insa Solenza aducea bani din cauza pretului accesibil. Si atunci a fost nevoie sa vina cu ceva care sa impace capra(imaginea lor) cu varza (banii lumii a III-a din care cu onor facem parte).
sorin37756
QUOTE(Luka)
QUOTE(adi45619)
Eu credeam ca daca vin francezii de la Renault, vor face in Romania ceea ce stiu ei sa faca adica Megane, Clio, Scenic si alte asemenea. In schimb ne-am ales cu o masina controversata.
Macar Daewoo a produs aici ce faceau si in Coreea. Nu s-au apucat sa construiasca ceva special pentru romani.


Renault n-ar fi putut produce sub emblema lor Solenza. Nu cadra cu grupul. Insa Solenza aducea bani din cauza pretului accesibil. Si atunci a fost nevoie sa vina cu ceva care sa impace capra(imaginea lor) cu varza (banii lumii a III-a din care cu onor facem parte).


Daca facem parte cum zice Luk din lumea a III, trebuia sa se fabrice in continuare Dacia 1310 cu tabla din 1980 sau macar din 1990-1993, iar optional cu injectie, bricheta si bord care nu crapa. Dacia 1310 si Broasca sunt masini legenda, prima doar la nivel national.
In caz contrar, daca in lumea a 3- a se fac masini din lumea a 2-a, inseamna ca suntem prosti dar fuduli.
sorin37756
QUOTE(sergiutruta)
Daca stai sa te gandesti ca pentru 6000 euro primesti o masina noua, si cu cateva optionale pe ea, ce sa mai poti cere?
Din punctul meu de vedere este perfecta pentru o masina ieftina wink.gif


La 6000 EUR este ieftin din p tau de v si al celor din vest, dar pentru o familie de salariati cu un copil aceasta suma reprezinta economiile pe 1-7 ani, deci nu mai este ieftina deloc.
Luka
O clipa.....nu vreau sa se simta nimeni ofensat pt afirmatia ca facem parte din lumea a III-a, este pur si simplu parerea mea. Si ma refer la aproape toate punctele de vedere. Asta a fost un pic off-topic.
Revenind...este clar ca Renault nu poate produce in continuare sub imaginea grupului masini precum 1310 sau Solenza. De asemenea, este clar ca pe piata noastra in plina dezvoltare (asa e mai bine? biggrin.gif ) merge mult mai bine o masina mai ieftina. Si cum poate o masina sa iasa ieftina daca nu renuntand la unele chestii?? Pentru pretul lor, Loganul si Matizul sunt excelente, insa doar atat. Comparate cu alte masini si neluand in seama pretul....rezultatul e clar. Din pacate, pretul atarna foarte mult. Cu totii am vrea masini foarte bune, foarte frumoase si devreme acasa, insa fiecare isi ia ce isi permite.
Cam asta e...
Andrei38283
Nu iteleg ce tot aveti cu Logan-ul. Mie mi se pare o masina chiar foarte reusita. E adevararat ca nu are un motor V8 si nici o linie sportiva dar pentru drumurile din Romania este chiar foarte buna. Robusta, fiabila (asta daca nu vrei sa mergi mereu cu 200Km/h) si foarte incapatoare. Matiz-ul insa mi se pare o porcarie. Si din cate am auzit sta incredibil de prost la capitolul siguranta.
eddie
Andrei,Matiz-ul a fost intr-un an masina anului la categoria ei,ceea ce e departe de a fi Logan-ul,care la categoria ei ar trebuie sa concureze cu Megane,Fabia,307 s.a.m.d.
Andrei38283
Probabil ca in anul ala a concurat numai Matiz-ul la categoria aia. biggrin.gif Lasand la o parte gluma nu putem compara Logan-ul cu Matiz-ul avand in vedere ca fac parte din categorii diferite. Logan din cate am auzit a fost aleasa masina anului in Europa de Est (sau cam asa ceva).
G a B r I e L
voi vreti sa aduceti lui logan o multime de calitatzi .. dar la care nici constructorul nu s`a gandit la ele nici pe departe... cu atat mai putin sa le puna in practica... si apropo de ce zicea cineva pe aici ca logan e o masina "robusta" biggrin.gif ... asta inseamna ca nu ai mers cel putin odata in golf (referire la 3 - 4) .. sau in orice alta masina la care va mai ganditzi voi (mie asta mi`a venit pe moment) ... loganu e o cutie pe 4 rotzi... ai mers vreodata cu un logan (cel care a afirmat ca e robusta) ? ... daca da.. sau daca ai aceasta masina incearca sa intri cu loganu in curba cu 80 sa vezi cum te duci in sant... si intra cu un golf 4 (ex. aleatoriu) cu 110 km/h si nici nu simtzi... (afirmatii confirmate!) :bandit:
de ce sa nu recunoastem ca loganu e o masina mult prea scumpa la ce poate oferi.... la 8000 E cat e un logan de top iti iei un golf 4 (99 - 2000) sau un Astra G ( 2000 - 2001 ) cu destul de multe optionale !!!!! beer.gif
Andrei38283
Da, m-am plimbat cu Logan de multe ori si la dumuri lungi. Cand am zis ca e robusta m-am referit la faptul ca e rezistenta si suporta incarcatura mare. Daca ai fi citit postul meu de mai sus pana la capat ai fi vazut ca a spus ca Logan-ul nu are o linie sportiva. Tinuta de drum este destul de buna pentru o masina. Daca vrei senzatii tari nu ai decat sa-ti iei o masina sport.
G a B r I e L
...si daca postai numai odata crezi ca nu vedeam ???
..loganul e o masina de familie ieftina... alte calitati care le mai vedetzi ?
G e o r g e
gabriel nu apostrofa pe altii asupra lucrurilor care le faci frecvent ! :evil:
Andrei38283
Logan e o masina accesibila si in general o iei de noua. O masina second hand poate ascunde anumite defecte. La Logan cel putin ai garantie daca ti se strica ceva.
marius49107
QUOTE(Andrei38283)
Logan e o masina accesibila si in general o iei de noua. O masina second hand poate ascunde anumite defecte. La Logan cel putin ai garantie daca ti se strica ceva.


pai nu ai vazut ca deja si-au retras masinile pt niste defectii la sistemul de directie ca mai cu ceva ghinion te propteai cu ea prin niste cladiri si copaci de pe marginea drumului blink.gif

nu zic ca si BMW a redras vreo 20 mii de masini pt defectii dar nu erau sa de importante...ma refer la risc...
parerea mea ca Logan este o mare dezamagire...se putea face ceva mai bun...dar asa cum e ma sa ma uita in alta parte..la un Cielo...care zic eu ca e mai bun..cu toate ca Loganul e superior tehnologic
Obuzel
In toate discutiile despre Logan am gasit doar putine remarci de bun simt. Una dintre ele este cat dai atat ai.

Am condus Logan, l-am incercat destul de amanuntit, vreo 1000 de km pe tot genul de drumuri, de la drumuri de munte pana la autostrada.
Motor 1.4, dupa ce te prinzi ca trebuie sa il duci la 4500 chiar vioi.
Intr-adevar datorita caroseriei inaltate nu sta atat de bine in curbe (atat inseamna ca Felicia pe care o am), aici e o discutie care nu isi are rostul. E destul de aiurea sa faci comparatii de genul cu Logan cu 80 intri in sant, cu Golf treci cu 110. Depinde de curba, depinde de sofer, depinde de anvelope. Unde intra Golful cu 110 in sant BMW ia curba cu 130, concluzia: Golf e o masina prost facuta.... blink.gif


Parerea mea este ca Renault a dorit sa faca un autoturism in care sa te simti ca intr-o masina (sa nu uitam ca cei care sunt clientii tinta au circulat cu Dacia 1300, Lada, Zhiguli sau Skode 120MB), sa fie masina potrivita ca unica masina de familie (adica portbagaj si loc in spate) sa nu coste mult, sa fie OK la consum (motiv pentru care sunt atat de larg etajate treptele de viteza).

Cifrele de vanzari atat din Romania cat si din Estul Europei arata ca au judecat bine. Pentru moment prin extinderea la Vest a vanzarilor se pare ca au mai gasit un public tinta si in Occident. Sa vedem...

Acum Loganul are 10.000 dupa 2 luni si a fost la service pentru schimb de ulei, sa speram ca va merge tot asa inca macar inca 40.000.
CPI
OT: Ionel, nick-ul vechi parea mai serios...
Obuzel
Din 94 de cand folosesc netu asta a fost nicku meu.
Imi e tare greu sa ma despart de el. Plus ca celalt avea si numere dupa el de nu le puteam tine minte.

Pe de alta parte postul si nu nickul il face pe om.
:angel:
Acum am cu 10 ani mai multa minte dact atunci blush.gif
Nicolae30758
cred ca cea mai buna comparatie care trebuie facuta este intre logan si vechea dacia. si in acest caz nu exista comparatie. cu toate slabiciunile ei logan poate fi considerata o masina. nu este cazul daciei care chiar era o cutie de tabla umblatoare. altfel este o masina de familie, la un pret rezonabil si de la care nu putem avea prea mari pretentii. dar repet, este incomparabla fata de dacia.
Liviu46804
,,In toate discutiile despre Logan am gasit doar putine remarci de bun simt. Una dintre ele este cat dai atat ai"
Eu as zice cum e turcul si pistolul.Oricum este tot un fel de Dacie, iar conducatorul are tot mentalitatea de sofer de Dacie , chiar daca el se crede in Rolls Royce.
sorin37756
Eu chestia cu Loganul o vad asa: este o masina mai "larga" decat Dacia 1400, ceea ce este un dezavantaj pt sofer in conditiile traficului intens de la anumite ore, al cartierelor cu strazi pe care abia mai are loc un Tico din cauza masinilor parcate. Deci economic si practic consider ca Loganul este inferior demisionarei Solenza! Si cu asta basta! Involutie! In occident se cauta masini mai economice, dar ...vorba cu: "prostul daca nu-i fudul, ..." Eu chiar as acorda mari facilitati pentru proprietarii de masini gen Smart, KA, Seicento, care polueaza mai putin; macar pana mai scapam de tornadele si inundatile astea, si isi mai revine patura de ozon, daca isi mai revine...!
Luka
Tinand cont de faptul ca majoritatea romanilor au fost obisnuiti timp de cateva zeci de ani sa isi aduca totul de la tara (purcel, vin, fructe si multe altele), in mintea multora a ramas aceasta mentalitate de masina mare. Ideea acestora este ca in masina trebuie sa incapa toate bagajele posibile si imposibile, desi multi pleaca din oras de maxim 2 ori pe an.
De aici apare aceasta aparenta necesitate de masina mare, spatioasa, cu portbagaj imens in care sa bagi tonele de bautura, mancare si alte asemenea cand te duci pe la rude.
E si o chestie de aparenta. Multi nu stam sa ne gandim de cate ori folosim efectiv spatiul masinii si de cate ori mergem singuri sau cu inca un pasager in masina, plus cateva sacose de la magazine.
Lucian55
Parerea mea este ca loganul are o singura parte si aia doar jumate buna , este masina noua . in rest toate sunt proaste
ex : la 1.6 am auzit ca consuna peste 11%
Este urata
Este prea inalta ( de ex cand am oprit langa un logan am obs ca are cu vreo 10-15 cm mai mult la inaltime decat a mea (forn mondeo )) bicycle.gif
Pt banii pe care ii dai nu primestti prea multe
Luka
''Pt banii pe care ii dai nu primestti prea multe''

Nu mi se pare corecta afirmatia ta. Parerea mea este ca dai exact atatia bani cat merita aceasta masina.
Pana la urma e un lucru bun ca exista. Sincer, decat sute de mii de dacii 1310 (invechite, imbatranite si depasite din orice punct de vedere), prefer Loganul care poate oferi ceva cat de cat decent la pretul lui.
Iar pana si faptul ca sunt sute de topicuri legate de acest model, arata interesul foarte mare trezit de aceasta masina, precum si 'revolutia' pe care a realizat-o.
ncristi
QUOTE
Eu as zice cum e turcul si pistolul.Oricum este tot un fel de Dacie, iar conducatorul are tot mentalitatea de sofer de Dacie , chiar daca el se crede in Rolls Royce.


Cand aud chestia cu "mentalite de sofer de dacie" imi vine sa innebunesc...
Taica-miu conduce o dacie si din punctul de vedere al mentalitatii ii este net superior lui becali. Adica becali daca merge in "maibah" are o mentalitate aleasa?
V-ati gandit vrodata ca multi nu au furat (sau nu au avut bafta) sa-si permita o nustu ce masina?

Ideea este ca romanul a devenit prea sensibil dupa '89...nu-si mai poate plimba oala cu sarmale prin cacatu asta de tara imputita decat in mertan...

Renault a afacut o masina care se pliaza perfect pe gropile noastre...
Mariustom
Salutare. :wave:
Părerea mea este că da, Colibașiul a "realizat" o revoluție, dar, față de restul Europei, tot suntem la coadă. Pentru multe alte țări, "revoluția" este continuă, și la alt nivel.
James Kilowatt
Bine ar fi sa continue revolutia prin alte tari, din pacate UE stagneaza sau "revolueaza" spre socialismul multilateral dezvoltat.

Iar "gunoiul" de logan va deveni repejor cel mai bine vandut renault in lume. Altora le place... cel putin deocamdata. Probabil Renault nu-l vinde prea usor in occident ca sa nu se autocanibalizeze.
Sebastian50312
Design la Lighean????No way!!!Cel putin la portbagaj parca nu au mai avut francezii chef de lucru sau poate au avut pauza de masa.
sorin37756
Ce te face sa crezi ca francezii s-au ocupat de disign. Nu-i vad in stare.
Sebastian-58
Eu nu cred ca cei de la Renault au uitat de pe o zi pe alta sa costruiasca masini - parerea mea este ca problema vine de la "cost reduction", care ajunge la gradul de isterie generala in fabricile de masini.
Acest "cost reduction" nu ar trebui sa influenteze insa siguranta masinii - eu nu mi-as cumpara Logan pt ca nu ma simt in siguranta - vezi experimentul cu rasturnarea la 65 km/h, problemele cu directia, problema cu cauciucurile, etc.
Iar daca am ghinionul sa intalnesc un Logan din sens opus chiar in momentul in care i se strica directia, pot ajunge in rai (sau in iad) fara macar sa am vreo vina.
Otto73
sunt de acord cu titlul deoarece romanii nu stiu sa faca masini. Asta-i motivul pt. care nu gasim masini romanesti
C Z R
de acord cu Arthur romanii nu stiu sa fac masini, dar nici nu vor - vointa lor nu este canalizata spre face asa ceva, doar preiau parca fara a intelege prea mult si nu depun nici un efort sa faca din ideile altora nimic bun, mai degraba este un dezinteres national, hai sa muncim sa ne luam banii, da-i incolo pe cumparatori, nu au simtul responsabilitatii, educatia si bunul-simt lipsind cu desavarsire, te intrebi cateodata daca oare tu ca persoana scolita, simtita, educata si binevoitoare faci parte din aceeasi tara cu acesti oameni sau esti o microlume in aceasta macrolume, sau esti pur si simplu prin intr-o capcana fara termen de timp inevitabila, gandita parca tocmai dintr-un soi de sado-masochism providential spre a te intari intr-un scop mistic? hai ca divaghez smile.gif Tot de curand am intrat intr-un logan, am mers si pot spune ca in afara de cateva "defecte"minore cum ar fi unele finisari de ordin estetic, tare care provin de la vechile generatii supernova si solenza masina se prezinta binisor-spre bine, nu are un aspect prea prietenos, designul fiind gandit mai mult spre a multumi aspectul practic al cumparatorului in detrimentul celui estetic, ca de obicei se fac compromisuri uitandu-se ca prima impresie conteaza foarte mult, imaginea fiind unul principalele criterii de acceptare si de preocupare in lumea noastra contemporana, motoarele nu stiu cat sunt de fiabile, dar cred ca sunt de penultima generatie, cutia este bunicica, bordul are materiale plastice indoielnice asezarea comenzilor buna, maneta care se foloseste in mod mecanic de dreapta spre stanga si invers aceea a aerului provenit din masina si a celui venit din exterior este preluata de la supernova(ce nostalgii ma apuca cand mi-aduc de dsn meu! smile.gif ), toba face un zgomot neplacut dar care nu - l auzim in interior, o antifonare buna, tinuta de drum multumitoare, franare si directie idem, spatiu in interior si portbagaj foarte multumitoare, s.a.m.d., ca si concluzie eu zic ca isi merita banii, raportul pret-calitate fiind unul onest, insa mai trebuie foarte mult lucrat, cred ca suntem o tara foarte in urma cu civilizatia, mentalitatea si bunavointa...sunt multe de spus!
petre 1
QUOTE(sergiutruta)
Logan-ul nu cred ca a fost conceput sa fie vanduta numai in Romania. Din cate stiu comenzile sunt destul de mari si prin afara.
Daca stai sa te gandesti ca pentru 6000 euro primesti o masina noua, si cu cateva optionale pe ea (cred ca cu aer conditionat trece de 6000), ce sa mai poti cere?
Din punctul meu de vedere este perfecta pentru o masina ieftina wink.gif



mai pune ceva pe peste cei 6000 ,si parca salariul mediu este pe la 250 -300 euro .......ieftin ,si deja au inceput sa aiba probleme blink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.