Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Subaru versus masini germane
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Radu46256
Celor care vor dori sa ma injure dupa citirea acestui tex le transmit ca acum am un Audi A6 2.4 multitronic nou pe care vreau sa-l vand ca sa-mi iau un Forester 2.0 XT. (masina e de vanzare pe acest site).
M-am hotarat sa creez acest topic deoarece am gasit pe forum o multime de relatari in care masini Subaru au "umilit" marci germane recunoscute, indeosebi BMW. Am citit despre un X3 care "nu ma putea ajunge..." sau "M-am luat cu un X5 si l-am lasat cam perplex pe baiat... ".
Nu trebuie sa fi psifolog sa-ti dai seama ca genul asta de remarci sunt manifestarea unui complex de inferioritate si ajuta omul respectiv sa se autolinisteasca si sa se autoconvinga ca, totusi, e si el acolo, pe sosea...

Argumentul de vanzare a celor de la Subaru este ca platesti un pret "cinstit" pt ceea ce primesti. Este adevarat: daca vrei o masina sportiva ,bine finisata si nu ai bani multi de cheltuit Subaru e alegerea. De aici ii exceptez pe acei, putini, pt care diferenta dintre AWD simetric si Quatro este motiv de polemica .
Dar ce te faci cu aceia care nu cumpara masina "la kilogram"?
Daca am gandi asa si la haine, de exemplu, ne-am imbraca toti in salopete ca si chinezii: doar ne acopera corpul, ne feresc de soare sau de frig iar exploatate atent ne pot tine 15 ani fara sa cedeze la cusaturi !

Ce inseamna, de fapt , sa platesti "firma" cand iti iei un Audi, Merc sau BMW? Pe langa calitate si performanta ai design si stil (uneori conteaza).
Dar nu numai atat: cei care au studiat ofertele acestor producatori au putut remarca lista de optionale de cel putin 10 pagini. Aceasta iti permite sa-ti configurezi o masina asa cum o visezi. Atunci cand ai posibilitatea sa alegi din 5 tipuri de volane, de exemplu, producatorul trebuie sa aiba productia si aprovizionarea astfel organizata incat oricare dintre cele 5 volane sa poata fi livrat just in time. Acest lucru este valabil aproape pt orice componenta optionala rezultand mii de combinatii posibile.
Capacitatea de a realiza aceste mii de combinatii nu e putin lucru demonstrand potenta uriasului si complexului mecanism ce sta in spatele marcii. IAR ASTA COSTA !

Legat de performantele dinamice ale Subaru vreau sa va intreb: e chiar asa un record sa mergi cu 220 cand ai un motor de 3000?
Cu 3000 ccm nu e greu sa scoti o masina destul de sportiva mai ales daca nu te intereseaza consumul.
Cei interesati de comparatii trebuie sa stie ca Outback sau Legacy de 3000 deabia se apropie de un BMW cu motor disel de 2000 ccm atat din punctul de vedere al acceleratiei cat si din cel al vitezei maxime. Datele sunt pe net si oricine poate trage concluzia.
Daca e sa luam motorul de 3000 pe benzina de la BMW comparatiile chiar nu-si mai au locul: acceleratie 6.5 s/% si un consum urban de 12% (apropos la diesel avem o medie de 7-8%).

Asa ca va rog relaxati-va si nu va mai laudati ca plecati primii de la semafor, poate cel din masina de alaturi vorbea la telefon...

Astept cu maxim interes reactiile voastre pt a ne lansa in polemici constructive !
James Kilowatt
Pai depinde foarte mult si ce versiuni compari... motoarele turbo de la subaru nu au complexe in fata BMW-urilor. In materie de diesele sau benzine aspirate, mai sunt si altii care stiu sa faca masini. De exemplu, italienii.
Ce anume vrei sa compari? Performanta la aceeasi capacitate cilindrica sau la aceeasi bani?
Radu46256
Nu, nu compar performanta la aceiasi bani pt ca masina ,cum spuneam, nu se vinde la kilogram. Pe langa cai putere cu bani mai obti si alte lucruri pe care le-am descris mai sus.
In ceea criveste motoarele turbo te rog sa studiezi motorul de 1.8T (Audi , VW, Seat) care are de la 150 la 230 CP in functie de model !
gabi4
QUOTE(MR28673)
Pai depinde foarte mult si ce versiuni compari... motoarele turbo de la subaru nu au complexe in fata BMW-urilor. In materie de diesele sau benzine aspirate, mai sunt si altii care stiu sa faca masini. De exemplu, italienii.
Ce anume vrei sa compari? Performanta la aceeasi capacitate cilindrica sau la aceeasi bani?



motoarele bmw daca nu stiai sunt motoare aspirate. e o arta sa faci motoare aspirate.

oricine poate pune un turbo pe un motor si iata ca a obtinut super-masina de peste 250CP.

cand iei o masina te gandesti si la ce ofera in plus acea masina fata de un simplu motor grefat....ma refer la tinuta de drum, sistem de franare, siguranta, dotari interioare,confort, design exterior.

de ex de curand a fost o expozitie auto in iasi. si m-am urcat intr-un legacy.prima senzatie a fost de interior ieftin, a doua sezatie a fost de scaun incomod. mai mult mi-a placut in interior skoda superb si mult mai confortabila...

nu stiu cum sa zic dar subaru este cu o era in spatele la bmw.parerea mea

ps: la expozitie a fost prezent si un M5 :angel:
James Kilowatt
2L de la subaru are 265. Cum spuneam, nu stau rau la capitolul asta.
La aspirate, nici Alfa nu se descurca rau. 3.2 L 250 CP e acceptabil. BMW are in mod normal la 3L 230 CP, deci putere/litru mai mica.
G e o r g e
da nene ... voi nu stiati ca german cars rulez .

sunt cateva lucruri de spsus : A160 CDI , motor de 2.0 turbo si 82 cp. rusinica . ce rusinica , RUSINE NENE ! si gata cu masinile germane , si motoarele aspirate si mai stiu eu ce prostie.


subaru il iei ca sa nu mergi cu el in service. subaru il iei ca sa nu ai probleme si sa nu ramai in drum , in orice fel de drum , fie zapada, namol sau asfalt .

subaru ne te lasa la greu si iti da acel feeling de securitate .

si sunt multe de spus .

doar ca ma streseaza rau de tot copilul asta cu germanele lui cu tot .

unde se afla germanele in WRC ? mda asa ziceam si eu .

si ar mai fi o chestie foarte importanta , daca e bun pentru masina de competitie e bun si pentru cea de strada . doar subaru aplica aceasta regula ! desi leob conduce un citroen AWD , unde regasim acest sistem in oferta citroen ?
James Kilowatt
...tot acolo unde erau si citroenurile care acum cativa ani castigau paris-dakkarul, desi citroen n-a vandut vreodata o masina de teren biggrin.gif

In ceea ce priveste awd-ul am o opinie putin mai diferita si mai off topic. E bun, pe gheata zapada noroi etc numai ca daca ninge tot nu prea ajuta in multe cazuri. Prin occident cand da ninsoare raman impotmoliti aia cu Renault 5 si Peugeot 205 si nu mai poti merge pe strada nici cu tancul din cauza lor....
Awd-ul e bun sa iesi din curte cu el, insa cand ai ajuns pe drumuri publice si circulate tot nu poti face mare minuni, fie sunt dezapezite si e ok, fie nu insa sunt blocate de cei cu masini pacalite. Dupa parerea mea e facut pentru sport, nu pentru zapezi. Ceea ce nu-i diminueaza cu nimic din calitati smile.gif
G e o r g e
si aici intervine marea diferenta.

subaru implementeaza tehnologiile a caror fiabilitate a fost demontrata pe masinile de raliu pe masinile de strada . pe cand ceilalti nu .
Radu46256
Motorul de 3000 ccm de la bmw nu e turbo, e aspirat.
Are 258 CP si accelereaza in 6.3s.
Viteza maxima este de 250 km/h, limitata electronic bineinteles...

Nu uitati de consum caci, tot pe acest forum, au curs rauri de lacrimi pt un Outback 3.0 care ia 20 - 30 % in oras.

Pe ce masina e motorul de 2 L de 265 ?

Un alt mit - echilibrul motorului boxer.
Poate este doar o intamplare insa am dat o cheie la un Legacy 3.0 iar motorul nu mergea "rotund" simtindu-se si o pulsatie in volan din acesta cauza. La mine in Audi, la ralanti nu sti cand ai motorul oprit sau pornit !!!
madalina
Radu, daca subaru tot este "masina la kilogram", de ce vrei sa iti cumperi Forester?
G e o r g e
la tine la relanti , se poate ca acel motor de la outback sa fi avut vreo problema , gen benzina PROASTA !

motorul de 3.0 H6 e de ceva vreme pe subaru . sa vorbim atunci de o comparatie la nivelul anului 2000 subaru 245 cp din 3.0 , si bmw ... vreo 200 . mda ... cam asa statea problema atunci .

subaru mizeaza pe motoarele turbo , pentru ca asta fac ei BINE . si o fac cu varf si indesat .

echilibrarea despre caer vorbesti in cazul motoarelor boxer ti-o pot demonstra pe oricare din cele 2 subaru pe care le posed. punem un pahar cu apa pe amantrei motoarele (1 forester, 1 impreza , 1 A6) si vedem unde se varsa mai multa apa , motor pornit la rece . ok ?

fiind motor boxer se mai intampla o faza desteapta . centrul de greutate scazut si o stabilitate mai buna pe sosea .

nu zic ca subaru is the all migthy , dar , la banii la care il iei face de rusine masini cu nume . eu vreau de la o masina sportivitate, un minim de confort , si sa nu ma lase la greu! asta am primit de la subaru . daca vorbim de modelele premium , forester, legacy si outback in nivele de dotari superioare iti ofera si confort cu nemiluita !

sa-ti arat fotoliile de la forester . da , fotolii ai in fata , si te imbraca complet. asta fara sa neglijeje nevoie de a fi sustinut bine in curbe .

si cum zice si madalina . nu e mai bun A6 -le decat forester ul ? ca tot sunt facute in duzine de aia cu ochii mici . ce-ti trebuie tie asa ceva ?

daca ai fi continuat sa citesti topicul despre consumul la outback ai fi vazut ca omul a revenit si a completat datele cu consumul LUI REAL . celalalt era comunicat de un "prieten" 16% mediu in primul plin . ceea ce e ok pt un motor de 3.0 nou.

yarisul madalinei a luat 18% mediu in primul plin parca . si e motor de 1.3 .
pana si dacia mea a luat vreo 14% in primul plin .

nerelevant . dupa vreo 10 000 km iti poti da cu parerea despre consumul unei masini.

2.0 de la subaru are : 125 varianta aspirata in eurpa pe impreza,
138 cp pe legacy / outback europa
2.0T 177 cp pe forester
2.0T 225 cp impreza europa
2.0T 250 cp impreza 2005 japonia
2.0T 265cp STI europa
2.0T 280cp STI japonia

cu mentiunea ca in japonia limita maxima acceptata de lege pt puterea motorului unui model de serie fabricat in tara este de 280cp .

140 cp / l e chiar naspa nu ?
Radu46256
QUOTE(madalina)
Radu, daca subaru tot este "masina la kilogram", de ce vrei sa iti cumperi Forester?

O masina nu poate fi "la kg". Modul in care analizezi si compari o masina se poate face la kg, asta am incercat eu sa arat si sa critic.

Imi cumpar Subaru pt ca dupa ce vand Audi trebuie sa-mi ramana bani si pt o masinuta de oras de 10.000 euro CIP.
G e o r g e
pai poti sa treci de pe o limuzina pe o saracie de subaru ? eu zic sa nu incerci . daca vei fi dezamagit ?
G e o r g e
na ca m-ai facut sa cobor jos sa filmez motorul cu sticla de apa pe el.

pana acum nu am mai facut testul asta si e destul de interesant .

cu motorul rece , relanti pe la 1100-1200 rpm . repet motor RECE . si cu sticla pe el . vibratii foarte putine biggrin.gif eu placut surprins este .
Radu46256
QUOTE(G e o r g e)
pai poti sa treci de pe o limuzina pe o saracie de subaru ? eu zic sa nu incerci . daca vei fi dezamagit ?

noi trebuie sa le posedam pe lucruri si nu ele pe noi !!!
Am incercat sa raman si cu Audi si sa si iau masinutza de 10.000 insa nu am reusit. Cand am inteles ca trebuie sa-mi vand masina am stat bolnav 2 zile dar apoi mi-a trecut si acum sunt in febra cautarilor si comparatiilor.

Inainte de asta am avut tot un A6 dar 2.5 TDI Avant pe care l-am luat tot de nou iar dupa 2 ani, adica in august 2004 mi-a fost furat in Bulgaria. Actualul Audi am reusit sa-l iau doar in ianuarie 2005. Cred ac orice pasionat de automobilism poate intelege cat am "suferit" in cele 4 luni fara masina.

Nu mi-asi lua Merc pt ca toti tiganii au. BMW au "smecherii" ,deci nu e la fel de rau ca la Merc. Audi nu mi se pare o masina cu care sa faci senzatie pe strada.
Eu apreciez confortul interior si gadgeturile disponibile: la mine in masina totul e computerizat si automat: invart cheia si farurile si sistemul audio se aprind, daca e ploaie pornesc stergatoarele, daca vine seara se aprind si xenoanele, clima; daca apas acceleratia frana de mana decupleaza automat samd.
Mie imi plac astea iar altii prefera comenzile manuale pt senzatia de control deplin.
Eu respect gusturile tuturor si nu am vrut sa jignesc pe nimeni de pe acest forum.

Am sesizat ghilimelele din jurul cuvantului "saracie".
Din anumite puncte de vedere va fi un pas inapoi dar pasul inainte este ca sotia mea care este insarcinata in luna 7 va avea si ea o masina iar asta e important pt familia mea.
madalina
Radu, din cand ai luat Audi-ul nu te-ai gandit ca vei avea nevoie si de o alta masina?

Acum trebuie sa vinzi masina cu 5-10.000 mai putin decat ai luat-o, asa ca din punct de vedere financiar trebuia sa te gandesti mai mult.
Radu46256
"planul de afaceri" s-a schimbat din ianuarie si pana acum, nu am avut cum sa anticipez evolutia evenimentelor.

Ce inseamna "Mutat" in dreptul topicului meu? E numai la versus sau mai apare si la Subaru ?
G e o r g e
a fost mutat de la subaru la versus wink.gif

pentru ca nu e o discutie ce tine doar e subaru . este un topic VERSUS biggrin.gif

a fost mutat de mine.
Impuls
Mag andeam eu ca este hot treaba.. biggrin.gif

Eu zic asa:
In primul rand ai decis sa iei Subaru ca sa mai cumperi una. Faina treaba, buna gandire. Subaru e beton. Dar am cateva chestiuni de lamurit.

Cand platesti un BMW (cazul meu) nu platesti doar numele. Asta este balareala de forumist.
BMW-ul l-am luat pentru ca am avut in vedere sa fie berlina, sa fie fiabila, sa fie 4x4, sa fie facuta de un fabricant de prestigiu, sa imi ofere toata gama de gadget-uri posibila si sa imi ofere o garantie de neuitat.
Mantionez ca masina este pentru familie si pentru ca in curand o sa cumpar una beton doar pentru mine va ramane sotiei. Data fiind aceasta stare de lucruri am ales masina si din punct de vedere femeie (frumoasa, maenvrabila, nici prea mare nici prea mica ca marim familia, etc) deci o masina care sa intruneasca toate aspectele. Eu la randul meu vroiam sa fie si puternica si frane pe disc fata, spate, ABS, TCS etc.
Si am facut o lista:
BMW 330 Xi, Audi A4 sau chiar S4, Jaguar Xtype, Mercedes 4Matic.
Ca o paranteza:
Am fost anul aceasta de am testat noul Legacy 2.5GT Limited sedan ca sa vedem cum este; masina noua, cine stie. Am facut asta pentru ca eu am avut de servici un legacy pentru doi ani si a fost ok dar departe de ceea ce vreau eu. Si am zis ca daca este ceva nou poate e mai fun de condus, mai hoata...Dar cand am vazut ce imi da la banii aia si cata tehnologie am la BMW de exemplu pentru 10.000 -15.000 CAD (deci nu $ SUA) m-am cam desumflat.
Revenind la subiect:
Mercedes a cazut din schema ca in toate relatairle despre el se situa prost. si cand am vazut insa ca imi cer si bani pentru scrumiera, covorase( si alte acareturi pe care ceilalti mi le dadeau la acelasi pret fara comentarii, asa cum se cuvine unei firme cu asa prestanta) am zis da-o incolo. Oricum eram circumspect lsi aveam retineri la Mercedes pentru ca nu este situat bine si nici cotat cum trebuie si pe deasupra nu avea performante stralucite.
Jaguarul a cazut ca sotia a zis ca nu ii place la design. Buna si asta. Eu oricum influentam puternic din spate pentru BMW. biggrin.gif
Audi nu mi-a placut mie asa ca am luat BMW.
Declar deschis ca am vrut BMW de la inceput dar am zis sa merg si sa vad ca sa imi fac si alte opinii.
Concluzia este ca desi par mai scumpe ca cumperi imaginea iti dau listele de optionale intre BMW si Subaru Legacy GT si ai sa vezi ca treba nu este asa cum pare. La BMW sunt atatea incluse incat te apuca ameteala si nu poti crede ca nu sunt pe lista de optionale. Asta este una din politicile lor.
O masina de asa nume trebuie sa aiba asta , si asta, si aia. Acolo este siferenta de pret. Vrei nu vrei tu ai deja o groaza de dotari pentru care scoti banul la altii si ajungi poate tot pe acolo. Acuma problema cea mai grava este ca majoriatatea nu au sau nu ofera in lista de optionale ceea ce are BMW de exemplu. daca vreti caut dar mai bine luati un site BMW si comparati.

Si acum la vanatoare:
George:
subaru il iei ca sa nu mergi cu el in service. subaru il iei ca sa nu ai probleme si sa nu ramai in drum , in orice fel de drum , fie zapada, namol sau asfalt

Eu cu BMW nu am ramas niciodata in drum si am avut si in Ro unul luat sh si nici ala nu m-a lasat vreodata pe drum. De Subaru nu stiu ca ce am avut eu de serviciu era nou nout. dar acesta este un aspect aiurea. daca ai grija de masina nu ai treaba. Nici Oltcitul nu m-a lasat vreodata in drum.

subaru ne te lasa la greu si iti da acel feeling de securitate .
Asta suna a poezie reclama. Aia cu feelingul merge dar nu se compara securitatea Subaru cu sistemele de securitate si perdeaua de airbaguri de la BMW. Forget it! BMW decupleaza bateria, securizeaza rezervorul, deschide automat toate usile si porneste automat avaria si mai nou si comanda SOS catre BMW centre unde imediat esti intrebat ce s-a intamplat. Raspunzi si nu vrei asistanta esti ok, nu raspunzi baietii sunt pe drum.

unde se afla germanele in WRC ? mda asa ziceam si eu .
Ce intrebare aiurea. Cate nu au fost prin WRC si tot nu se vand. vezi Citroen care a dat cateva rusinika la Subaru.
Da Subaru in formula 1 unde e?

si ar mai fi o chestie foarte importanta , daca e bun pentru masina de competitie e bun si pentru cea de strada . doar subaru aplica aceasta regula ! desi leob conduce un citroen AWD , unde regasim acest sistem in oferta citroen ?

In primul rand toti au politica asta si toata tehnologia testata -de unii in WRC de altii in formula 1- este aplicata noile masini pana la limita acceptata de legea rutiera. Probabil ca Citroen nu ofera aceasta varianta dar fiecare are politica ei. Subaru nu se poate lauda cu o paleta larga de produse si optiuni asa cum o face BMW,Audi, de ce nu VW sau Mercedes.
In plus aceste frime imi ofera posibilitatea sa imi construiesc ceva unic nu "ce fac (am) eu sa faca (aiba) toti". vezi cate optiuni si game sunt la nemti si cate la Subaru. Ia vezi cazul BMW individual care este extraordinar.

MR:
Awd-ul e bun sa iesi din curte cu el, insa cand ai ajuns pe drumuri publice si circulate tot nu poti face mare minuni, fie sunt dezapezite si e ok, fie nu insa sunt blocate de cei cu masini pacalite. Dupa parerea mea e facut pentru sport, nu pentru zapezi. Ceea ce nu-i diminueaza cu nimic din calitati

te contrazic. Am avut toate variantele de tractiune. AWD face treaba si o face bine de tot. Ia tu un drum de ferma in piept, neasfaltat si cu diferente de nivel intre stanga si dreapta si o sa vezi diferenta. iar pe zapada cand multi se chinuiau - ca nici aici nu dezapezesc mintenas- eu mergeam bine mersi inainte fara sa am dureri de cap.

subaru implementeaza tehnologiile a caror fiabilitate a fost demontrata pe masinile de raliu pe masinile de strada . pe cand ceilalti nu .

ma George tu ai invatat reclama aia de la Subaru pe de rost: masina de raliu am pus-o pe strada. Tu chiar crezi?
Toata lumea testeaza. Toti fac eforturi. Altii le testeaza in F1. asa a aparut SMG si alte chestii bune.
Altii in alte competitii. Sa fim seriosi.Miroase a subiectivism.

Un alt mit - echilibrul motorului boxer.
Poate este doar o intamplare insa am dat o cheie la un Legacy 3.0 iar motorul nu mergea "rotund" simtindu-se si o pulsatie in volan din acesta cauza. La mine in Audi, la ralanti nu sti cand ai motorul oprit sau pornit

Nu despre echilibru este vorba ci despre vibratii. Boxerul are cele mai mici vibratii. dar asta este nerelevant pentru masinile cu alta tehnologie pentru ca motoarele sunt oricum foarte bune si silentioase iar modalitatea de prindere si de absorbtie a vibratiilor este foarte importanta. Si eu pun sticla pe 330 meu si merge ata la rece. E aiurea cu ce explicatii veniti.

george:

la tine la relanti , se poate ca acel motor de la outback sa fi avut vreo problema , gen benzina PROASTA !

Asta imi place cel mai tare! daca era alta masina era de vina masina. sa acceptam faptul ca masinile nu sunt perfecte si ca in toate marcile exista probleme. Dar sustinem ca este imposibil sa vezi subaru pe strada stricat. Haide lasa...

subaru mizeaza pe motoarele turbo , pentru ca asta fac ei BINE . si o fac cu varf si indesat .
Ti-a mai zis cineva pe aici: turbo face oricine un motor aspirat este o arta. De ce nu esti obiectiv? Aspiratul da puterea fara efort, torbo este "o tragere de par" a motorului.

fiind motor boxer se mai intampla o faza desteapta . centrul de greutate scazut si o stabilitate mai buna pe sosea .
Este adevarat ca ai stabilitate mai buna ca media dar stabilitatea se poate castiga din "n" motive: vezi cazul distributiei greutatii perfecte 50/50 la BMW!

Si apoi ma baieti uitati-va la caroserii. vezi ca BMW da 12 ani garantie la tabla si Subaru da 5.
Plus vedeti un pic calitatea materialelor folosite in habitaclu. Acolo sunt banii dumneavoastra si din toate reiese diferenta de pret.

La suparati le dau eu berea beer.gif
G e o r g e
nu stiu de ec la voi este 5 ani , la noi este 12 ani la tabla blink.gif

impuls sa nu o dam din nou in poezie ca dincolo. ti-am explicat diferentele . totul se reduce la bani .

daca nu ai fi avut bani de 330xi ce masina ai fi luat ?

cat despre tremuratul motorului : eu sunt cu capu' un pic . asa ca am facut un filmulet cu motorul RECE la relanti si cu o sticla cu apa pe motor . apa abia vibreaza. am si poze biggrin.gif

si la noi in tara are garantie 3 ani fara limita de kilometri . putine masini dau asa ceva . spre exemplu : renault 20 000 la trenul de rulare , skoda 20 000 , opel 30 000 la trenul de rulare . si astea sunt masini in gama de pret a subaru . pai iarta-ma doamne daca aleg subaru inaintea astora .
Impuls
Aici vorbim de Subaru vs germane. Pretul nu prea este obiect de discutie. Baiatul a intrebat unde se vede diferenta de pret.
Ma indoiesc ca este 12 ani la voi si nu este in Canada unde musai sa fie cat mai buna la coroziune.
Daca nu aveam bani de BMW se presupune ca nu aveam nici de Legacy nou deci trebuia sa ma uit la un Impreza iar eu unul nu o gasesc comfortabila deloc. in plus sunt inalt si am picioare lungi imi trebuie spatiu lucru pe care nu il gasesc in Impreza. Cocotatele Outback si forester nu imi plac mie. No effense, chestie de gust.
Deci daca nu aveam bani imi luam ori un BMW second hand ori o Honda noua. Imi place mai mult Honda decat orice japoneza si in consecinta as merge pe Honda.
Aia cu sticla de apa este buna ca are si dop. biggrin.gif
Pune si tu un pahar cu apa, umplut pana la 3 mm de gura paharului daca tot vrei sa faci test.
G e o r g e
intamplator eram acolo biggrin.gif ma duceam sa ud ceva laugh.gif

pai nu e chiar asa la noi . BMW 325 Xi este cam 33000 CIP la noi . fara piele .

legacy 2.5 i este 22500. deja mai ieftina cu 10 000 E . mai pui piele la bmw side duci frumusel in sus .

intelegi problema mea ? sau dilema ... cum vrei sa o iei .

eu sustin subaru pentru ca ofera durabilitate si fiabilitate de bmw sa zicem la jumatate de pret. sau in fine 75% in cazul de fata.

nu zic ca bmw eeste o masina proasta , doar ca este una scumpa .

de asemena daca aud pe unu' ca skoda este masina nemteasca il alerg de nu se vede .
f1anatic
QUOTE(Radu46256)
Astept cu maxim interes reactiile voastre pt a ne lansa in polemici constructive !


Citeste-mi semnatura inainte de a scrie asa ceva...Cred ca dupa ce plec primul de la semafor...multzi cu masini duble ca pretz au complexe de inferioritate...

Sincer...Subaru ofera un raport excelent pretz - calitate - performantza.
G e o r g e
nu ti-e rusine . treci la colt tongue.gif

nu ai masina destul de scumpa tongue.gif
f1anatic
QUOTE(Radu46256)
Un alt mit - echilibrul motorului boxer.
Poate este doar o intamplare insa am dat o cheie la un Legacy 3.0 iar motorul nu mergea "rotund" simtindu-se si o pulsatie in volan din acesta cauza. La mine in Audi, la ralanti nu sti cand ai motorul oprit sau pornit !!!


Este mai echilibrat decit V6, sau 4 cyl. Gindeste-te la cum sint dispusi cilindrii si cum isi anuleaza "momentul" si "acceleratziile". Apoi...un motor boxer toarche altfel la relanti decit un V6. Si apoi alt avantaj...fiind dispus longitudinal nu induce torque steer datorita unei montari transversale...ducind la o "planetara" fiind mai lunga si alta mai scurta.
Impuls
Daca as mai fi fost in Romania probabil ca imi luam un Subaru Legacy.
Acum intervine BMW. Dar daca la banii astia gasesc un BMW sh super? Daca gaseam bine, daca nu, nu.
Mie imi place foarte mult sa ingrijesc masinile si nu am avut nicioadata probleme cu vreuna. Am constata din timp cand ceva nu este in regula sau schimbam regulat (de ex. pivotii la Oltcit) dar nu ramaneam niciodata in strada. Dar daca ar fi fost sa aleg una noua si bugetul este mai mic mergeam pe Legacy sau o Honda. Acum iarasi intervine ceva: cand eram eu in Ro nu exista BMW 130 . Daca este la aceeasi bani merg pe BMW. Nu am testat si nu stiu spatiul interior dar sigur m-as fi multumit ca eram in Romania.

Pot sa iti spun ca exista diferenta la condus. Se vede! Am avut Subaru nou nout doi ani. Toata stima si mandria ... dar nu se compara cu BMW la nimic. Stabilitatea la BMW o gasesc mai buna. Agilitatea motorului similara dar la reprize BMW da mai bine.L a comfort tot BMW castiga. La zgomot interior tot BMW castiga. Nu vreau sa fiu rau doamne fere, comparam acum dar totusi exista diferenta mare intre ele.

Treaba cu plecatul primul de la semafor tine de mai multe aspecte. Ceilalti nu au complexe de inferioritat ci pur si simplu sunt oameni cu o fire mai calma sau sunt mai cu picioarele pe pamant.
Ai tu impresia ca cei fara legacy au complexe de inferioritate asa cum ai si impresia ca toata lumea sa uita la masina ta.
de la un semafor la celalalt tot acolo ajungem amandoi iar eu o fac fara sa imi frec anvelopele de asfalt si sa atrag atentia politistului. In Quebec de ex. nu ai voie sa pleci cu scartait de roti. te-a vazut , te-ai ars! In Alberta stau baietii si cand te citesc de smecher platesti.
Si pe mine ma instiga pustanii pe la semafoare si ambaleaza, mai ranjesc dar eu ii las in pace. asta nu inseamna ca am masina proasta.
G e o r g e
hai ca incet incet adevarul e la mijloc biggrin.gif

sa fie diferenta de 50% din pretul masinii ?

adica daca mai pun 50% la cat dau pe un subaru imi iau bmw ! eu zic ca nu merita pentru ca nu am banii aia . tu zici ca merita pentru ca ii ai.

acum nu stiu cum am fi facut daca era inversa situatia.
Impuls
Situatia era foarte simpla: eu aveam Legacy tu aveai Mercedes sau altceva.
Omul prin insasi natura lui doreste ceva mai bun, mai tare, mai evoluat. uita-te si tu la noi, astia de pe forum. Acum nu zic ca toata lumea daca ar avea bani ar lua BMW. Nu! Zic ca s-ar fi orientat catre un Mercedes sau un Touareg , poate mai sus la Bentley sau Aston Martin.
Cand iti permiti te duci mai sus. Cand nu, nu. Dar si aici intervine factorul necesitati sau prioritati. Altii prefera casa mare, cu teren de 1km patrat si o piscina inchisa. Am prieteni canadieni foarte bogati si nevasta-sa conduce un Ford de 13 ani si nu le este jena. fiecare cu paserichea lui! biggrin.gif
f1anatic
MA SCUZATZI CA AM SCRIS CU CAPS (LITERE MARI) DAR LA MINE IN FIREFOX NU MERGE SA APAS "bold" SAU "italics" SI SA DAU FORMAT LA TOT TEXTUL. MI APAR AMINDOUA [] [/] LA SFIRSITUL TEXTULUI.

QUOTE(Impuls)
Mag andeam eu ca este hot treaba.. biggrin.gif i.

Si acum la vanatoare:
George:
subaru il iei ca sa nu mergi cu el in service. subaru il iei ca sa nu ai probleme si sa nu ramai in drum , in orice fel de drum , fie zapada, namol sau asfalt

Eu cu BMW nu am ramas niciodata in drum si am avut si in Ro unul luat sh si nici ala nu m-a lasat vreodata pe drum. De Subaru nu stiu ca ce am avut eu de serviciu era nou nout. dar acesta este un aspect aiurea. daca ai grija de masina nu ai treaba. Nici Oltcitul nu m-a lasat vreodata in drum.

SUBARU LEGACY - MOST RELIABLE NEW CAR FOR 2005 MODEL YEAR. MAI VERIFICA SI EDMUNDS PT CEL MAI AVANSAT SI MAI BUN SISTEM AWD. SUBARU LEGACY GT ESTE PE LOCUL 2 IN CLASAMENTUL GENERAL, PRIMUL LA MASINI MICI...INAINTEA LUI AUDI

subaru ne te lasa la greu si iti da acel feeling de securitate .
Asta suna a poezie reclama. Aia cu feelingul merge dar nu se compara securitatea Subaru cu sistemele de securitate si perdeaua de airbaguri de la BMW. Forget it! BMW decupleaza bateria, securizeaza rezervorul, deschide automat toate usile si porneste automat avaria si mai nou si comanda SOS catre BMW centre unde imediat esti intrebat ce s-a intamplat. Raspunzi si nu vrei asistanta esti ok, nu raspunzi baietii sunt pe drum.

TREABA CU ASISTENTZA ESTE CEVA IMPRUMUTAT DE LA GENERAL MOTORS. ESTE DISPONIBIL SI AICI IN STATE (SAU VA FI) DATORITA LEGATURII LUI SUBARU - SAAB (MOTOARELE DE LA WRX = SAABARU) SI GM LEGACY ARE DUAL-STAGE AIRBAGS CU 6 AIR-BAG-URI. CITESTE INAINTE DE A AFIRMA. ARE 5 STELE LA IMPACT. TREABA CU BATERIA, USILE ETC ESTE ULUITOR. HITN: SUBARU FACE LA FEL. CITESTE MANUALUL TEHNIC INAINTE DE A APRECIA CA E UNIC LA BMW

unde se afla germanele in WRC ? mda asa ziceam si eu .
Ce intrebare aiurea. Cate nu au fost prin WRC si tot nu se vand. vezi Citroen care a dat cateva rusinika la Subaru.
Da Subaru in formula 1 unde e?

si ar mai fi o chestie foarte importanta , daca e bun pentru masina de competitie e bun si pentru cea de strada . doar subaru aplica aceasta regula ! desi leob conduce un citroen AWD , unde regasim acest sistem in oferta citroen ?

In primul rand toti au politica asta si toata tehnologia testata -de unii in WRC de altii in formula 1- este aplicata noile masini pana la limita acceptata de legea rutiera. Probabil ca Citroen nu ofera aceasta varianta dar fiecare are politica ei. Subaru nu se poate lauda cu o paleta larga de produse si optiuni asa cum o face BMW,Audi, de ce nu VW sau Mercedes.
In plus aceste frime imi ofera posibilitatea sa imi construiesc ceva unic nu "ce fac (am) eu sa faca (aiba) toti". vezi cate optiuni si game sunt la nemti si cate la Subaru. Ia vezi cazul BMW individual care este extraordinar.

MR:
Awd-ul e bun sa iesi din curte cu el, insa cand ai ajuns pe drumuri publice si circulate tot nu poti face mare minuni, fie sunt dezapezite si e ok, fie nu insa sunt blocate de cei cu masini pacalite. Dupa parerea mea e facut pentru sport, nu pentru zapezi. Ceea ce nu-i diminueaza cu nimic din calitati

te contrazic. Am avut toate variantele de tractiune. AWD face treaba si o face bine de tot. Ia tu un drum de ferma in piept, neasfaltat si cu diferente de nivel intre stanga si dreapta si o sa vezi diferenta. iar pe zapada cand multi se chinuiau - ca nici aici nu dezapezesc mintenas- eu mergeam bine mersi inainte fara sa am dureri de cap.

subaru implementeaza tehnologiile a caror fiabilitate a fost demontrata pe masinile de raliu pe masinile de strada . pe cand ceilalti nu .

ma George tu ai invatat reclama aia de la Subaru pe de rost: masina de raliu am pus-o pe strada. Tu chiar crezi?
Toata lumea testeaza. Toti fac eforturi. Altii le testeaza in F1. asa a aparut SMG si alte chestii bune.
Altii in alte competitii. Sa fim seriosi.Miroase a subiectivism.

DELOC. IA FA TU UN MIC SEARCH PT DIFERENTZIALELE BLOCABILE SI AJUSTABILE DE LA SUBARU STI. SPUNE-MI CITE ALTE MASINI MAI AU ASA CEVA.

NASIOC - AM SA CAUT...DAR INAINTE DE A INTRA IN RALLY, SUBARU A FACUT UN MOTOR BOXER IN 12 CYL PT F1. DAR NU AU INTRAT IN F1.

Un alt mit - echilibrul motorului boxer.
Poate este doar o intamplare insa am dat o cheie la un Legacy 3.0 iar motorul nu mergea "rotund" simtindu-se si o pulsatie in volan din acesta cauza. La mine in Audi, la ralanti nu sti cand ai motorul oprit sau pornit

Nu despre echilibru este vorba ci despre vibratii. Boxerul are cele mai mici vibratii. dar asta este nerelevant pentru masinile cu alta tehnologie pentru ca motoarele sunt oricum foarte bune si silentioase iar modalitatea de prindere si de absorbtie a vibratiilor este foarte importanta. Si eu pun sticla pe 330 meu si merge ata la rece. E aiurea cu ce explicatii veniti.

george:

la tine la relanti , se poate ca acel motor de la outback sa fi avut vreo problema , gen benzina PROASTA !

Asta imi place cel mai tare! daca era alta masina era de vina masina. sa acceptam faptul ca masinile nu sunt perfecte si ca in toate marcile exista probleme. Dar sustinem ca este imposibil sa vezi subaru pe strada stricat. Haide lasa...

subaru mizeaza pe motoarele turbo , pentru ca asta fac ei BINE . si o fac cu varf si indesat .
Ti-a mai zis cineva pe aici: turbo face oricine un motor aspirat este o arta. De ce nu esti obiectiv? Aspiratul da puterea fara efort, torbo este "o tragere de par" a motorului. IA FA TU O CAUTARE PT. SUBARU STI GENOME. 3 L HORIZONTAL TURBO. 480 CP. E FOARTE USOR SA MARESTI CAPACITATEA CILINDRICA SI SA PUI CILINDRI PT A MARI PUTEREA. NOUL M5 CU 10 CYL ESTE APLICAREA PRINCIPIILOR AMERICANE PT PERFORMANTZA

fiind motor boxer se mai intampla o faza desteapta . centrul de greutate scazut si o stabilitate mai buna pe sosea .
Este adevarat ca ai stabilitate mai buna ca media dar stabilitatea se poate castiga din "n" motive: vezi cazul distributiei greutatii perfecte 50/50 la BMW!

LEGACY ARE DISTRIBUTZIA GREUTATZII 50-50. CENTRU SCAZUT AL GREUTAZTII...IA ZII PARCA SI PORSCE ARE ACELASI PRINCIPIU

Si apoi ma baieti uitati-va la caroserii. vezi ca BMW da 12 ani garantie la tabla si Subaru da 5.
Plus vedeti un pic calitatea materialelor folosite in habitaclu. Acolo sunt banii dumneavoastra si din toate reiese diferenta de pret.

La suparati le dau eu berea beer.gif
f1anatic
QUOTE(Impuls)
Aici vorbim de Subaru vs germane. Pretul nu prea este obiect de discutie.


Pai bineintzeles ca trebuie considerat. Ia uite...sa vedem...

2006 Legacy GT Ltd...pele', toate power, sunroof, motor de 2.5 turbo, navigatzie.. te duce 30 de mii de dolari.

Un 2005 BMW 540 cu toate smecheriile te duce 50,000 cu motor V8 sa nu uitam.

Bottom line... la performantze este la fel. Trebuie sa mai dai 15000 in plus pt un M5 care sa fie mai iute. Sau mai investesti 2000 de dolari in Legacy si iese la fel de iute ca M5-ul. Si mai ramii si cu 25 de mii in buzunar. SORRY dar nu totzi "estem" milionari...care platesc marca si nu calitatea.
Impuls
SUBARU LEGACY - MOST RELIABLE NEW CAR FOR 2005 MODEL YEAR. MAI VERIFICA SI EDMUNDS PT CEL MAI AVANSAT SI MAI BUN SISTEM AWD. SUBARU LEGACY GT ESTE PE LOCUL 2 IN CLASAMENTUL GENERAL, PRIMUL LA MASINI MICI...INAINTEA LUI AUDI

ne certam pe cate premii au fiecare? Pai clasa 3 este in 10 best the 14 ani din care de vreo 9 ori a fost number one cativa ani consecutiv.
Si apoi amice, stai nitel ca ce arunci tu pe aici "mai bun ca audi" etc. este neconcludent. Legacy este pe piata de cateva luni. BMW a venit cu noul 3 , Audi cu noile clase, stai asa. Nu aveau cum sa intre in concurenta.

TREABA CU ASISTENTZA ESTE CEVA IMPRUMUTAT DE LA GENERAL MOTORS. ESTE DISPONIBIL SI AICI IN STATE (SAU VA FI) DATORITA LEGATURII LUI SUBARU - SAAB (MOTOARELE DE LA WRX = SAABARU) SI GM LEGACY ARE DUAL-STAGE AIRBAGS CU 6 AIR-BAG-URI. CITESTE INAINTE DE A AFIRMA. ARE 5 STELE LA IMPACT. TREABA CU BATERIA, USILE ETC ESTE ULUITOR. HITN: SUBARU FACE LA FEL. CITESTE MANUALUL TEHNIC INAINTE DE A APRECIA CA E UNIC LA BMW

Si ce daca asistenta este imprumutata de la GM? In Europa nu este nevoie ca este mic continentul dar in Canada trebuia. Intre orase ai sute de km.

Tu imi dai mie 6 airbaguri. Vezi la BMW thorax airbag, perdeaua de airbaguri de pe laterala. las-o jos vere ca nu exista comparatie.
Subaru nu are acealeasi features de securitate cu BMW. Forget it!
BMW:
Anti-Lock Braking System (ABS)
Automatic Stability Control + Traction (ASC+T)
Dynamic Stability Control (DSC), with extended functionality
Dynamic Traction Control (DTC), included in DSC
Dynamic Brake Control (DBC), included in DSC
Collapsible tube crash technology
Crash sensor (incl. fuel cutoff, lights on, door unlock)
Front airbags for driver and front passenger, incl. occupant detector
Side thorax airbags for driver and front passenger
Advanced Head Protection System (AHPS II), front and rear
SMART airbag deployment system
Fully integrated road safety technology (FIRST)
Interlocking door anchoring system
Rear headrests, three with outer positions adjustable and airbag
Foldable centre rear headrest
Rear centre 3-point safety belt
Battery Safety Terminal (BST)
Safety belt force limiters, front
Safety belt pyrotechnical tensioning system, front
Side impact protection door reinforcements
Third brakelight integrated into rear window


Ca imi spui tu asta nu inseamna ca trebuie sa te cred. Am fost la dealer si m-am interesat. Uita-te si tu pe site-ul lor si vezi ce scrie si cu ce se lauda. deconectarea bateriei in caz de accident este unica BMW. Ca acum dupa cateva luni o fi furat si Subaru se poate.

LEGACY ARE DISTRIBUTZIA GREUTATZII 50-50. CENTRU SCAZUT AL GREUTAZTII...IA ZII PARCA SI PORSCE ARE ACELASI PRINCIPIU
Unde ai vazut tu asta?


IA FA TU O CAUTARE PT. SUBARU STI GENOME. 3 L HORIZONTAL TURBO. 480 CP. E FOARTE USOR SA MARESTI CAPACITATEA CILINDRICA SI SA PUI CILINDRI PT A MARI PUTEREA. NOUL M5 CU 10 CYL ESTE APLICAREA PRINCIPIILOR AMERICANE PT PERFORMANTZA

Vrei sa caut si eu modele de BMW unicat sau cum? Si daca e asa de bun motorul ala de ce nu il arunca pe piata.
BMW nu merge pe nici un principiu american. Altfel ajungea ca Corvett cu motor de 6000 si 400 CP. Du-te si citeste. BMW este unul dintre cei mai mari artisti la CP / litru.

DELOC. IA FA TU UN MIC SEARCH PT DIFERENTZIALELE BLOCABILE SI AJUSTABILE DE LA SUBARU STI. SPUNE-MI CITE ALTE MASINI MAI AU ASA CEVA.
Aici nu mi-am facut temele, dar pot sa iti raspund ca unul care nu stie: Man, mie imi place mai mult cum merge BMW. ce are , ce nu are I don't care. BMW este mai bun!

Nu te mai ataca atata ca discutia asta merge pana maine. Nu se compara Subaru cu BMW si du-te intreaba pe orice fraier de pe strada si pe orice cunoscator sau necunoscator. Calitatea lucrarii, materialele folosite, etc.
Oricum ai da-o tu Subaru nu sta langa BMW. Tu nu ai avut BMW dar eu am avut Subaru Legacy. Nu se compara!
G e o r g e
deci am ajuns la masina mea e mai tare ca asa zice eu . si tu fraiere treci la colt ? blink.gif impuls nu e frumoasa atitudinea ta . vezi ca esti la pas de avertisment . se ataca ideile si nu persoanele !

pai si la dacia am deconectarea bateriei in caz de accident. depinde cum se loveste masina . biggrin.gif
f1anatic
QUOTE(Impuls)
Aici nu mi-am facut temele, dar pot sa iti raspund ca unul care nu stie: Man, mie imi place mai mult cum merge BMW. ce are , ce nu are I don't care. BMW este mai bun!

Tu nu ai avut BMW dar eu am avut Subaru Legacy. Nu se compara!


M-ai dat gata. Ce nu are nu imi trebuie.

Intrebarea este...ce Legacy ai avut tu...si daca ai avut...l-ai avut pe asta ultimul...model 205...ca e diferit complet de celelalte ? Asta una...Si apoi...dai un mic test-drive...nu inseamna ca ai avut masina. Si amice...aerul asta de superioritate tipica datorata masinii...este un pic cam deplasata.
Impuls
M-ai dat gata. Ce nu are nu imi trebuie.

Pot sa iti spun ca BMW-ul meu are ce ii trebuie.

Intrebarea este...ce Legacy ai avut tu...si daca ai avut...l-ai avut pe asta ultimul...model 205...ca e diferit complet de celelalte ? Asta una...Si apoi...dai un mic test-drive...nu inseamna ca ai avut masina. Si amice...aerul asta de superioritate tipica datorata masinii...este un pic cam deplasata.
Am avut Legacy din 2002 nou nout. test drive am facut cu noul Legacy GT Limited. NU SE COMPARA CU XI-UL MEU! Tu chiar nu intelegi? Ti-am mai zis odata: du-te si cumpara un BMW (mai ales noul 3 ca m-am dat cu ele 4 ore pe pista de aeroport sambata trecuta ) si vezi si mataluta diferenta. Nu mai vorbi ca unul care si-a luat masina si acuma este cel mai tare. Nu vezi ca in toate postarile Legacy al tau domina peste tot? Tu chiar crezi ca detii cea mai tare masina? Baiete, eu am invatat un lucru: cat dai atata face! sa iti intre bine in cap!



Mai baiete, tu ai ajuns sa compari Legacy cu BMW clasa 5? :shock:
Se vede treaba ca esti inrait rau. Ia vezi un pic, cauta mai bine ca o sa vezi ca bati si Vanquish. La pret sigur! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Eu ma retrag. Altul la rand?
G e o r g e
le comparam la spatiu interior si la performante .

seria 3 cu impreza , seria 5 cu legacy . ca spatiu interior sunt tot pe acolo . verifica wink.gif
f1anatic
SAFETY FEATURES
Dual-stage deployment passenger and driver front air bag (SRS)*
S
Intelligent air bag system with driver's seat position sensor and front passenger seat occupant detection sensor (SRS)*
S
Side curtain air bags (SRS)*
S
Seat-mounted front side-impact air bags (SRS)*
S
Height-adjustable Active Front Seat Head restraints - help reduce the potential for whiplash in certain collisions
S
Three individual height adjustable rear head restraints (height adjustable outboard rear head restraints on sedan)
S
Height-adjustable 3-point front seatbelts with pre-tensioners and force limiters; 3-point rear seatbelts at all seating positions
S
Rear child safety door locks
S
Safety brake pedal system
S
Energy-absorbing collapsible steering column
S
Ring-Shaped Reinforcement Frame body structure with hydroformed center-pillar construction for increased side-impact protection
S
Daytime Running Lights (DRL)
S


http://www.subaru.com/shop/specifications....FETY%20FEATURES
f1anatic
si cred ca stii ca in privintza sigurantzei...BMW-ul tau are mare sigurantza activa cu RWD. Noi nu avem nevoie de traction control pt ca e construit in cum se transfera momentul de torsiune de la o roata la alta. Celelalte pietze (nu americane, dar e prezent la Outback, au si Stability Control).

M-ai zapacit cu brake control si asa mai departe. Crezi ca subaru nu are ? He he...eu am AWD...tu ai TC. Subaru ofera DSC (nu in State). Care-i problema ? Fuel Cutoff ? Ha ha ha Ford Taurus-ul din 1992 oferea asta...
G e o r g e
fuel cutoff am si io pe saracia de dacia laugh.giflaugh.gif
Impuls
Pe aia cu bateria tot nu o vad dar te las in pace. Weight distribution 50/50 -da asa sa fie!- nici pe aia nu o vad.
Mai bagi 2000 $ in Legacy si tai M5-ul?
:shock:
de taceai filosof ramaneai! Ai trecut la clasa 5 si apoi bati M5. Eu am prieten cu M5 si iti spun eu ce opera de arta este acea masina. legacy-ul tau nu face nici cat esapamentul pe viata de la BMW. Dar tie iti mai trebuiesc ani sa te maturizezi.

Du-te spune asta celor mai cititi si vezi cate capace primesti!
Eu nu ma mai bag cu tine in discutii ca am observat ca nu am cu cine! Iarta-ma dar in fata mea esti nul!


Bucura-te si fi fericit!
G e o r g e
impusl ti-am spus ca esti aproape de un avertisment .

tocmai ai primit un AVERTISMENT :evil:
Iulian HondaFan
1) BMW are avantaj la manevrabilitate si tinuta de drum, mai ales in RWD. Legacy are distributia greutatilor pe punti 56,7/43,3. diferentele sunt in final mici insa. Legacy se comporta si in curbe stranse sau pe autostrada cel putin la 90% din 330Xi.

2) 330Xi ( marefer la generatia precedenta ca actuala inca nu a aparut in USA cu xi inca) e mai incet, are un sistem AWD mai slab ca eficienta mecanica ( acceleratia e mai slaba decat la 330i si cu o sec mai incet decat Legacy). consumul este egal.

3)pret 330xi ( fara optionale) 37450USD ( ingeneral putin negociabil)

standard:

3l I6 cu 225CP si 6,8sec 0-100km/h

Safety
front and rear ventilated disc brakes 4-wheel ABS
emergency braking assist traction control
stability control dual front side-mounted airbags
front head airbags passenger airbag occupant sensing deactivation
front seatbelt pretensioners rear door child safety locks
child seat anchors emergency interior trunk release
2 front headrests 3 rear headrests
engine immobilizer daytime running lights
dusk sensing headlamps front fog/driving lights
multi-adjustable headrests height adjustable headrests
electronic brakeforce distribution

Front Seats
5 person total seating capacity bucket front seats
vinyl upholstery 6-way power driver seat
6-way power passenger seat

Rear Seats
bench rear seat
Power Features

remote power door locks power windows
4 one-touch power windows power mirrors
heated mirrors reverse tilt passenger mirror provides curb view when vehicle in reverse

Convenience
cruise control speed-proportional power steering
tilt and telescopic steering wheel audio and cruise controls on steering wheel
front cupholders remote trunk release
front door pockets front seatback storage
front console with storage retained accessory power

Comfort
climate control interior air filtration
front and rear reading lights dual illuminating vanity mirrors
leather-wrapped steering wheel wood trim on dash
wood trim on doors wood trim on center console
cargo floor mats trunk light

Memorized settings
memorized settings for 3 drivers memorized settings includes driver seat
memorized settings includes exterior mirrors

In Car Entertainment
harman/kardon premium brand stereo system AM/FM in-dash single CD player, CD-controller stereo
12 total speakers harman/kardon premium brand speakers
diversity antenna

Telematics
pre-wired for phone


optionalele aici:

ZPP Premium Package 2200 USD
Includes auto-dimming interior rearview mirror, front seat 4-way power lumbar adjustment, leather upholstery, and BMW Assist. INCLUDES 639 and N6**.

609 On-board Navigation System 1800 USD
Includes DVD-based integrated on-board navigation system and an upgraded on-board computer.

N6** Leather Upholstery 1450 USD
Includes Montana leather on seating surfaces, door trim, handbrake grip and boot and shift lever boot.

ZSP Sport Package 1200 USD
Includes 3-spoke leather wrapped sport steering wheel with cruise, audio and accessory phone controls (when phone is selected as an accessory), 8-way power front sport seats with 2-way manual thigh support, 3-position memory for driver seat and exterior mirrors, automatic tilt-down passenger side exterior mirror when reverse gear is engaged, aerodynamic package, and 17" x 7" Five Spoke (style 137) alloy wheels with P205/50R17 all-season runflat tires.

ZCW Cold Weather Package 1000 USD
Includes folding rear seats with center armrest and ski bag, front heated seats and retractable headlight washers.

639 BMW Assist 750 USD
Includes a Global Positioning System receiver, Automatic Collision Notification, Emergency Request, Enhanced Roadside Assistance and Concierge services and membership to Owner's Circle.

522 Xenon Headlights 700 USD
Includes high- and low beam xenon high intensity discharge (HID) headlights with auto-leveling.

261 Rear Seat Side Impact Airbag 385 USD
Includes rear side air bag deactivation.

508 Park Distance Control 350 USD
Includes rear parking sensors that trigger an audible warning beep to assist the driver with parking maneuvers.


Legacy GT limited fully loaded 30615 USD (negociabil, sigur il scoti la 29000$) mai jos dotarile:

2,5l H4 turbo 250CP si 0-100km/h in 5,8sec.

front and rear ventilated disc brakes 4-wheel ABS
dual front side-mounted airbags front and rear head airbags
passenger airbag occupant sensing deactivation front seatbelt pretensioners
rear door child safety locks child seat anchors
emergency interior trunk release rear center 3-point belt
2 front headrests 3 rear headrests
remote anti-theft alarm system engine immobilizer
daytime running lights front fog/driving lights
driver head restraint whiplash protection system passenger head restraint whiplash protection system
turn signal mirrors
electronic brakeforce distribution

Front Seats
5 person total seating capacity
sport front seats
leather upholstery
8-way power driver seat
height adjustable driver seat driver seat with manual adjustable lumbar support
multi-level heating driver seat 4-way power passenger seat
passenger seat with manual adjustable lumbar support multi-level heating passenger seat

rear ventilation ducts

remote power door locks power windows
1 one-touch power windows power mirrors
heated mirrors

cruise control speed-proportional power steering
tilt-adjustable steering wheel front and rear cupholders
remote trunk release front door pockets
front seatback storage front 12v power outlet(s)
front console with storage

dual zone climate controls - driver and passenger front reading lights
dual illuminating vanity mirrors leather-wrapped steering wheel
leather trim on shift knob front and rear floor mats
trunk light

AM/FM in-dash 6 CD player stereo 6 total speakers

STi short throw shifter, STi metal pedal kit and Momo shift knob.

security system perimeter alarm and auto-dimming mirror with compass

Subwoofer/Amplifier

Air Filtration System

All Weather Floor Mats


mie mi se pare ca la 37450 USD 330xi e mai putin dotat... numai cate chestii sunt pe lista de optionale la BMW si sunt standard la Legacy...

ca BMW, Audi, Mnercedes sunt mai luxoase mi se pare si normal... dar e vorba de mii si chiar zeci de mii de dolari si euro.

fiecare face vrea cu banii lui dar ca raport pret/calitate+performante e greu sa gasesti ceva mai bun decat acest Legacy.

pe acolo e si Acura TSX (=Honda Accord europeana) 2,4iVTEC la 200CP care e o alternativa de acelasi gen aceeasi acceleratie si 90% din manevrabilitatea BMW 325i sau noului A4 2,0 FSIT la mii mai putin si care ofera un pic mai mult rafinament interior si economie de carburant decat Legacy dar performante mai mici.
Radu46256
bai fratilor dar a iesit cu scantei pana la urma...

nu pot sa inteleg cum poate cineva sa se enerveze numai stand in fata unui ecran !?

Eu am ales forester pt ca ,intradevar, e chestiune de bani iar la 23.900 euro Cip nu gasesti nimis cu atatea dotari si care sa si accelereze in 8.6 sec, desi noul Passat 2.0 TDI cu cutie DSG e tot pe la 23.000 si are dotari pe care nici suplimentar nu le are Subaru.
Nu are insa AWD si nici asa o acceleratie.

Sa nu uitam ca in Romania Subaru e supus la taxe vamale de 30%. Chiar aplicate la valoarea reziduala tot ai o crestere de pret de 6% din pretul total.
Andrei Suzuki
Parca revad discutia ClioLogan. laugh.gif
Nu va mai certati ma ca n-are rost.E destul loc si pt Subaru si pt Bmw pe forum. wink.gif
Impuls
Mie dotarile subaru mi se par inferioare. daca totusi compari adu in lumina noul 330i si mai pune 1000 2000 $ pt 4x4.
Daca ma uit pe lista de optionale raman cu degetul in gura ca nu am nimic. Daca doresc sa o fac alta culoare decat ceilalti iarasi nimic.
Mergeti si incercati noul 3 si mai vorbim de manevrabilitate dupa ce vedeti ce inseamna active steering si cum se comporta masina. mare diferenta intre a mea si asta noua.

http://www.bmw.ca/automobiles/ajac/popup.asp?lang=en

Are si o groaza de dotari noi: senzor solar- daca masina ruleaza pe o strada si soarele vine doar dintr-o parte acesta modifica la nivelul optim volumul de aer rece furnizat de clima astfel incat sa fie in tot habitaclul aceeasi temperatura. Are jack pentru cuplarea oricarui IPod si ascultarea muzicii in sistemul audio 7 digital. Intregul mecanism al cheii de contact a fost desfiintat si se foloseste un "cititor" de cheie iar apoi prin simpla apasare a unui buton masina se opreste sau se porneste (acelasi buton).S-a recurs la aceasta solutie intrucat s-a costatat ca mecanismul de cheie este cel mai mare vinovat de ruperea genunchilor in accidente.
Are un buton de iarna care il apesi cand iesi din masina si mentine habitaclul cald pentru 30 de minute daca ai o treaba si revii, si asta fara a angrena si motorul in acest proces. daca l-ai uitat sau nu mai revii se auto-inchide pentru protectia bateriei.
Senzorul de umezeala (noua inovatie BMW) trimite informatia la creierul central care decalanseaza o operatie de uscare a discurilor de frana. Cum se face aceasta? Placutele de frana sunt impinse la un nivel suficient cat sa "stearga" discurile de apa si patrandu-le uscate pentru o ulterioara franare. NIMENI nu are aceasta dotare!
A fost o ampla prezentare si nu imi aduc aminte cate chestii noi sunt si care nu exista pe site-ul lor. Am observat modestia lor in prezentari. Pun un consum dar iese mai bine. Au dat viteza maxima una si Car and Driver a testat-o deja si viteza le-a iesit cu 10 la ora mai mult. Astea doar cateva lucruri. Ca sa cunosti unde se duc banii trebuie sa si cercetezi adanc despre masina respectiva si sa mergi sa stai de vorba cu specialistii nu cu amatori. Eu le-am condus pe amandoua si nu se compara.

In fiecare an BMW castiga un premiu in tehnologie.
La noul Legacy m-am dus de doua ori si m-am dat cu el si la lansare timp de o ora si ceva dar nu m-a impresionat pe mine dat jos din penultima generatie de BMW 330. Noul BMW insa m-a uimit. parerea mea si a celor prezenti? Face banul!
Despre BMW M5 care se spune ca este scump inclusiv cei de la Car and driver spun: it worth every penny.
f1anatic
IMPULS fiecare face ce vrea cu banii lui. Eu stiu ca tzi-ai luat OZN dar daca este sa credem zvonurile...si ele se mai prabusesc: Roswell NM, 1947.

QUOTE
AUDI A6 w/ 4.2L V8, AWD
45,000 dollars
Acceleration (0-60 mph): 6.1 sec (www.audiusa.com)
Horsepower: 335 hp; Torque: 295 ft-lbs

BMW 545 w/ 4.4L V8 RWD
53,000 dollars
Performance Acceleration (0-60 mph): 5.8 sec (www.bmwusa.com)
Horsepower: 325 hp; Torque: 330 ft-lbs

JAGUAR Type S w/ 4.2L V8 AWD
47,000 dollars
Acceleration (0-60 mph): 6.2 sec (www.jaguarusa.com)
Horsepower: 294 hp Torque: 303 ft-lbs.

Mercedes Benz E-Klasse 4-MATIC w/ 5L V8 AWD
55,000 dollars
Acceleration (0-60 mph): 6.1 sec (http://motortrend.com)
Horsepower: 302 hp; Torque: 339 ft-lbs.

Subaru Legacy GT w/ 2.5 L turbo H4
26,000 dollars
Acceleration (0-60 mph): 5.6 sec
(vezi semnatura mea, Subaru spune 5.8 sec)
Horsepower 250 hp; Torque 250 lb-ft

http://www.edmunds.com entries for 2005 mid size sedans.


Este a doua oara cind ma insultzi si mi te adresezi cu un aer de superioritate. Sugerez sa te controlezi.

Sugerez sa citesti si sa te informezi inainte de a spune ceva in domeniul auto. Esti dezinformat...ca sa nu spun mai multe. Pe vremea cind aveam un topic: "Totul despre masina mea" am pus un numar de referintze de la diferite companii care vind produse aftermarket cu care potzi imbunatatzi Subaru de o faci sa decoleze daca vrei. 2000 de dolari sint mai mult decit suficientzi pt a praji un BMW M5. Cu 5000 de dolari (in total) pot pune cele mai performante piese pe Legacy (disponibile la ora actuala) inclusiv navigation si fara a ma incurca cu I-DRIVE.

Faptul ca ai bani si ii dai pe ce vrei tu nu inseamna ca trebuie sa afisezi acest aer de meserias de Canada care taie si spinzura. Ce tu nu intzelegi este spiritul celor ce isi cumpara Subaru. Mai ales aceasta ultima reincarnare a produselor Subaru reprezinta un adevarat asalt spre segmentul de piatza controlat de Infinity, Acura si Lexus pe de o parte...si al nemtzaraielor pe de alta. In multe priviintze, AUDI este un direct competitor intr-un segment de piatza...prin prisma sistemelor AWD. Spiritul Subaru este cel al adultului caruia ii place sa se joace...stiind ca are o masina ca un joc de LEGO o potzi modifica infinit si itzi va aduce placere si satisfactzia unui lucru pe care il faci singur. Tu tzi-ai cumparat masina pt. prestigiu asigurat. Eu mi-am cumparat-o pt. functzionalitate si pt. a imi cistigat singur respectul si admiratzia "concurentzei". Si...prefer sa impresionez fetele cu altceva decit un aspirator de gagici.

Subaru este in aceeasi pozitzie ca si Chevrolette (Chevy Corvette). Ce masina mai potzi cumpara cu 50,000 noua si itzi ofera 95% din performantza unui Ferrari 360 Modena ? Numai Corvette. Cu 100,000 facu un Corvette traznet echipat de curse (poate ai vrea sa aflii ce success a avut echipa Corvette la categoria in care au participat in ultimii ani la 24 h de la Le Mans). Cu 100,000 de dolari cumperi jumatate dintr-un Ferrari Modena. Si cu toate acestea...puristii masinilor sport "Lambo, Ferrari, Mertz SL55s etc" nu considera Corvette ca fiind un competitor serios. Sint convins ca ai aceeasi parere de elitist in aceasta priviintza.

Sa stii ca sint perfect convins ca Subaru nu se poate compara cu BMW ca prestigiu. Dar la ce ofera unii si ce ofera ailaltzi, diferentzele nu justifica banii. Dar sa stii ca ai platit foarte mult numele de firma...chiar daca nu o vei recunoaste. Sincer... daca vroiam sa imi cumpar o masina "bling bling" care intoarce capetele pe strada mai ceva decit BMW-urile atit de comune...imi luam un Chrysler 300C cu HEMI si AWD. E ultima furie la Holywood ! Si costa suficient ca sa mi-l permit.

Cred ca am terminat. Definitiv cu tine. Te las in compania unui mic articol despre sistemul de transferare al cuplului si despre diferentzialele blocabile in anumite rapoarte pe care ai vrea sa il ai pe BMW-ul tau.

QUOTE
Driver Controlled Center Differential (DCCD) AWD: Exclusive to the WRX STi. Features both manual and automatic modes, uses an electronically managed multi-plate transfer clutch in conjunction with a planetary gear-type center differential to control power distribution between the front and rear wheels. Normally, DCCD splits power 35% front and 65% rear. DCCD also features a helical-type limited-slip front differential and mechanical limited-slip rear differential.

Continuous AWD: Models equipped with 5-speed manual transmission utilize a viscous-type locking differential with torque distribution configured at a 50/50-split front-to-rear. 2.5 GT models also feature a viscous-type limited-slip rear differential.
Variable Torque Distribution (VDT) AWD: Models equipped with 5-speed automatic transmission utilize an electronically controlled variable transfer clutch in conjuction with a planetary-type center differential. Rear-wheel-biased torque distribution normally configured at 45/55-split front-to-rear. 2.5 GT models also feature a viscous-type limited-slip rear differential.

Asta pt. clarificare. Cuplul se poate transfera de pe puntea pe spate la puntea pe fatza si invers. Se poate transfera de pe o parte a masinii (stinga) pe dreapta si inapoi. Iar la STi pot fixa sau schimba raportul de impartzire a cuplului intre puntzi manual. Pot pleca de pe loc furtunos cu 50-50 si apoi mai incolo il dau 80% pe spate si 20% pe fatza. -

Asa-i deci recunosc...controlul tractziunii de pe BMW este mult mai bun. E mai bine sa itzi blocheze ABS-ul o roata ca sa se invirta alea pe spate cu aceeasi viteza de rotatzie ca nu cumva sa se se piarda tractziunea si sa se invirteasca masina naibii in santz. Now...daca BMWul avea Active Suspension ma dadea gata...dar asa sint numai super impresionat.


Top 10 AWD Systems for 2005
http://www.edmunds.com/reviews/list/top10/...66/article.html
G e o r g e
hai sa mai adaug si eu una mica .

imi cautam masina . asa ca am fost si la BMW . bine inafara de faptul ca nu s-a uitat nimeni la noi blink.gif deah nu aveam kilu' de aur la vedere , am incercat sa ma urc intr-un seria 3. spun ca am incercat pentru ca am reusit doar pe scaunul soferului iar in spate mi-a fost aproape imposibil sa ma urc , dupa ce mi-am asezat scaunul din fata sad.gif

cand ma urc la volanul subaru lui (oricare dintre ele) am o senzatie de placere ce nu ti-o pot descrie. mie imi plac masinile si imi place la nebunie sa mesteresc la ele . la subaru acest lucru este exploatat de o groaza de tuneri. practic pot sa comand orice piesa si sa o montez singurel pe masina . imi place la nebunie chestia asta .

intr-adevar RWD este fun pana vine iarna sad.gif ca atunci cam trebuie sa o lasi moale . X drive de la bmw este destul de bun dar nu la fel de bun ca AWD ul de la subaru . iar quoattro este o caca maca . frectie la picior de lemn . daca o roata ramane cu aderenta 0 cuplul transferat celorlalte roti este x * 0 adica ZERO biggrin.gif greeeeeat .

deci , inca o data . subaru pentru :
1. calitate - performante - pret , un raport foarte bun
2. joaca , este o masina ce te indeamna sa te joci cu ea
3. poti da fum unuia cu o masina mai bine ca dublu la pret biggrin.gif
4. intretinerea ieftina , sau relativ ieftina
5. consum bun

cam astea ar fi punctele pentru care prefer subaru .
f1anatic
QUOTE(G e o r g e)
intr-adevar RWD este fun pana vine iarna sad.gif ca atunci cam trebuie sa o lasi moale . X drive de la bmw este destul de bun dar nu la fel de bun ca AWD ul de la subaru . iar quoattro este o caca maca . frectie la picior de lemn . daca o roata ramane cu aderenta 0 cuplul transferat celorlalte roti este x * 0 adica ZERO biggrin.gif greeeeeat .

deci , inca o data . subaru pentru :
1. calitate - performante - pret , un raport foarte bun
2. joaca , este o masina ce te indeamna sa te joci cu ea
3. poti da fum unuia cu o masina mai bine ca dublu la pret biggrin.gif
4. intretinerea ieftina , sau relativ ieftina
5. consum bun

cam astea ar fi punctele pentru care prefer subaru .


QUATRO e bun...dar fara traction control. Daca il pui...ramii cu masina pe loc...cum spui tu. Nu stiu daca ai observat dar in general masinile cu AWD nu prea au traction control. Cele care au...gen ACURA MDX (de ne sparge cu Electronic All Wheel Drive in reclame la TV) se bazeaza pe senzori si alte nenorociri care nu functzioneaza mereu asa cum sint intentzionate. Controlul tractziunii se face in general in 2 feluri, concomitent: 1) frinezi roata care derapeaza 2) tai puterea motorului reducind scinteia la bujii. Pai intre asta la un RWD si un sistem pur mecanic (Subaru) care imi schimba continuu puterea de la o roata la alta fatza-spate si nu imi taie puterea de la motor...pina cind ma scoata din impas... E GREU GREU TARE DE ALES ! biggrin.gif

PS Aici se practica cumpararea de saci cu nisip sau pamint de flori si tzinutzi in portbagaje pe perioada iernii...la anumite masini !
Impuls
:bash:
Iulian HondaFan
pacat ca te exprimi la acest nivel, Impuls... succese si ai grija ce faci cu toti banii aia...
Andrei38283
:bandit: :minigun: Mama cat sange a curs in topicul asta. Imi pare rau sa vad cum doi oameni se cearta pentru nimic in fond, ca doar nu ii baga cineva la inchisoare daca nu aduc cele mai bune argumente. Desi sunt fan 100% BMW (daca imi permite bugetul ) nu pot sa tin cu Impuls pentru ca nu asa vorbeste un proprietar de BMW. blink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.