Mag andeam eu ca este hot treaba..
Eu zic asa:
In primul rand ai decis sa iei Subaru ca sa mai cumperi una. Faina treaba, buna gandire. Subaru e beton. Dar am cateva chestiuni de lamurit.
Cand platesti un BMW (cazul meu) nu platesti doar numele. Asta este balareala de forumist.
BMW-ul l-am luat pentru ca am avut in vedere sa fie berlina, sa fie fiabila, sa fie 4x4, sa fie facuta de un fabricant de prestigiu, sa imi ofere toata gama de gadget-uri posibila si sa imi ofere o garantie de neuitat.
Mantionez ca masina este pentru familie si pentru ca in curand o sa cumpar una beton doar pentru mine va ramane sotiei. Data fiind aceasta stare de lucruri am ales masina si din punct de vedere femeie (frumoasa, maenvrabila, nici prea mare nici prea mica ca marim familia, etc) deci o masina care sa intruneasca toate aspectele. Eu la randul meu vroiam sa fie si puternica si frane pe disc fata, spate, ABS, TCS etc.
Si am facut o lista:
BMW 330 Xi, Audi A4 sau chiar S4, Jaguar Xtype, Mercedes 4Matic.
Ca o paranteza:
Am fost anul aceasta de am testat noul Legacy 2.5GT Limited sedan ca sa vedem cum este; masina noua, cine stie. Am facut asta pentru ca eu am avut de servici un legacy pentru doi ani si a fost ok dar departe de ceea ce vreau eu. Si am zis ca daca este ceva nou poate e mai fun de condus, mai hoata...Dar cand am vazut ce imi da la banii aia si cata tehnologie am la BMW de exemplu pentru 10.000 -15.000 CAD (deci nu $ SUA) m-am cam desumflat.
Revenind la subiect:
Mercedes a cazut din schema ca in toate relatairle despre el se situa prost. si cand am vazut insa ca imi cer si bani pentru scrumiera, covorase( si alte acareturi pe care ceilalti mi le dadeau la acelasi pret fara comentarii, asa cum se cuvine unei firme cu asa prestanta) am zis da-o incolo. Oricum eram circumspect lsi aveam retineri la Mercedes pentru ca nu este situat bine si nici cotat cum trebuie si pe deasupra nu avea performante stralucite.
Jaguarul a cazut ca sotia a zis ca nu ii place la design. Buna si asta. Eu oricum influentam puternic din spate pentru BMW.
Audi nu mi-a placut mie asa ca am luat BMW.
Declar deschis ca am vrut BMW de la inceput dar am zis sa merg si sa vad ca sa imi fac si alte opinii.
Concluzia este ca desi par mai scumpe ca cumperi imaginea iti dau listele de optionale intre BMW si Subaru Legacy GT si ai sa vezi ca treba nu este asa cum pare. La BMW sunt atatea incluse incat te apuca ameteala si nu poti crede ca nu sunt pe lista de optionale. Asta este una din politicile lor.
O masina de asa nume trebuie sa aiba asta , si asta, si aia. Acolo este siferenta de pret. Vrei nu vrei tu ai deja o groaza de dotari pentru care scoti banul la altii si ajungi poate tot pe acolo. Acuma problema cea mai grava este ca majoriatatea nu au sau nu ofera in lista de optionale ceea ce are BMW de exemplu. daca vreti caut dar mai bine luati un site BMW si comparati.
Si acum la vanatoare:
George:
subaru il iei ca sa nu mergi cu el in service. subaru il iei ca sa nu ai probleme si sa nu ramai in drum , in orice fel de drum , fie zapada, namol sau asfalt
Eu cu BMW nu am ramas niciodata in drum si am avut si in Ro unul luat sh si nici ala nu m-a lasat vreodata pe drum. De Subaru nu stiu ca ce am avut eu de serviciu era nou nout. dar acesta este un aspect aiurea. daca ai grija de masina nu ai treaba. Nici Oltcitul nu m-a lasat vreodata in drum.
subaru ne te lasa la greu si iti da acel feeling de securitate .
Asta suna a poezie reclama. Aia cu feelingul merge dar nu se compara securitatea Subaru cu sistemele de securitate si perdeaua de airbaguri de la BMW. Forget it! BMW decupleaza bateria, securizeaza rezervorul, deschide automat toate usile si porneste automat avaria si mai nou si comanda SOS catre BMW centre unde imediat esti intrebat ce s-a intamplat. Raspunzi si nu vrei asistanta esti ok, nu raspunzi baietii sunt pe drum.
unde se afla germanele in WRC ? mda asa ziceam si eu .
Ce intrebare aiurea. Cate nu au fost prin WRC si tot nu se vand. vezi Citroen care a dat cateva rusinika la Subaru.
Da Subaru in formula 1 unde e?
si ar mai fi o chestie foarte importanta , daca e bun pentru masina de competitie e bun si pentru cea de strada . doar subaru aplica aceasta regula ! desi leob conduce un citroen AWD , unde regasim acest sistem in oferta citroen ?
In primul rand toti au politica asta si toata tehnologia testata -de unii in WRC de altii in formula 1- este aplicata noile masini pana la limita acceptata de legea rutiera. Probabil ca Citroen nu ofera aceasta varianta dar fiecare are politica ei. Subaru nu se poate lauda cu o paleta larga de produse si optiuni asa cum o face BMW,Audi, de ce nu VW sau Mercedes.
In plus aceste frime imi ofera posibilitatea sa imi construiesc ceva unic nu "ce fac (am) eu sa faca (aiba) toti". vezi cate optiuni si game sunt la nemti si cate la Subaru. Ia vezi cazul BMW individual care este extraordinar.
MR:
Awd-ul e bun sa iesi din curte cu el, insa cand ai ajuns pe drumuri publice si circulate tot nu poti face mare minuni, fie sunt dezapezite si e ok, fie nu insa sunt blocate de cei cu masini pacalite. Dupa parerea mea e facut pentru sport, nu pentru zapezi. Ceea ce nu-i diminueaza cu nimic din calitati
te contrazic. Am avut toate variantele de tractiune. AWD face treaba si o face bine de tot. Ia tu un drum de ferma in piept, neasfaltat si cu diferente de nivel intre stanga si dreapta si o sa vezi diferenta. iar pe zapada cand multi se chinuiau - ca nici aici nu dezapezesc mintenas- eu mergeam bine mersi inainte fara sa am dureri de cap.
subaru implementeaza tehnologiile a caror fiabilitate a fost demontrata pe masinile de raliu pe masinile de strada . pe cand ceilalti nu .
ma George tu ai invatat reclama aia de la Subaru pe de rost: masina de raliu am pus-o pe strada. Tu chiar crezi?
Toata lumea testeaza. Toti fac eforturi. Altii le testeaza in F1. asa a aparut SMG si alte chestii bune.
Altii in alte competitii. Sa fim seriosi.Miroase a subiectivism.
Un alt mit - echilibrul motorului boxer.
Poate este doar o intamplare insa am dat o cheie la un Legacy 3.0 iar motorul nu mergea "rotund" simtindu-se si o pulsatie in volan din acesta cauza. La mine in Audi, la ralanti nu sti cand ai motorul oprit sau pornit
Nu despre echilibru este vorba ci despre vibratii. Boxerul are cele mai mici vibratii. dar asta este nerelevant pentru masinile cu alta tehnologie pentru ca motoarele sunt oricum foarte bune si silentioase iar modalitatea de prindere si de absorbtie a vibratiilor este foarte importanta. Si eu pun sticla pe 330 meu si merge ata la rece. E aiurea cu ce explicatii veniti.
george:
la tine la relanti , se poate ca acel motor de la outback sa fi avut vreo problema , gen benzina PROASTA !
Asta imi place cel mai tare! daca era alta masina era de vina masina. sa acceptam faptul ca masinile nu sunt perfecte si ca in toate marcile exista probleme. Dar sustinem ca este imposibil sa vezi subaru pe strada stricat. Haide lasa...
subaru mizeaza pe motoarele turbo , pentru ca asta fac ei BINE . si o fac cu varf si indesat .
Ti-a mai zis cineva pe aici: turbo face oricine un motor aspirat este o arta. De ce nu esti obiectiv? Aspiratul da puterea fara efort, torbo este "o tragere de par" a motorului.
fiind motor boxer se mai intampla o faza desteapta . centrul de greutate scazut si o stabilitate mai buna pe sosea .
Este adevarat ca ai stabilitate mai buna ca media dar stabilitatea se poate castiga din "n" motive: vezi cazul distributiei greutatii perfecte 50/50 la BMW!
Si apoi ma baieti uitati-va la caroserii. vezi ca BMW da 12 ani garantie la tabla si Subaru da 5.
Plus vedeti un pic calitatea materialelor folosite in habitaclu. Acolo sunt banii dumneavoastra si din toate reiese diferenta de pret.
La suparati le dau eu berea