Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Laguna 2 Diesel - probleme turbina?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Renault
CCI
Buna tuturor.

Sunt in faza in care vreau sa imi schimb masina (Megane1 smile.gif) ) cu una noua, evident tot spre Renault trag. Acum am un 1.6 benzina.

Am tot citit si uitat si ma cam bate gandul la un diesel 1.9. Pare super fain motorul, desi cam piperat pretul.

Azi am avut ocazia sa conduc o Laguna 2 1.9dci (120CP). Acelasi motor sper. Avea pe la 130.000 km. Am asteptat cu nerabdare sa vad cum merge.

Experienta mea diesel se rezuma la plimbari cu un Passat 1.9TDI - 130CP si cu un Polo (1.5 TDI parca) ale unui prieten. Ambele masini pareau nervoase, Passat-ul chiar foarte nervos. Te cam salta in scaune la acceleratii.

Mare dezamagire insa la Laguna: nu se simte nimic, nici un "zvac". Parca se simte ceva pe la 1800 ture, dar nu deosebit. Al meu 1.6 benzina il rupe la acceleratie.

Insa nu pot sa cred ca masina/motorul sunt asa in mod normal. Ca nu mi-as mai lua parca diesel, as ramane mai bine la 1.6 de la M2.

Sa fie oare problema cu turbina? Asa se comporta un diesel fara turbo?

Ce parere aveti? Eu cel putin trebuie sa fac cumva sa prind un M2 1.9 dci de la dealer la test.

Cristi
Alina-GSI
sal,

motorasul are turbina, nu e fara, ca dc ar fi fara, ar avea 50, 60 cp.
biggrin.gif
CCI
Eu ma refeream nu la faptul ca nu are turbina, ci ca nu prea pare sa functioneze. Asa cum am zis, un Polo de 1.5 TDI tragea mult mai vanjos.

Daca asa se comporta un DCI de 120CP (laudat ca un motor aproape sportiv prin anumite reviste si pe forumuri), atunci eu unul cred ca ma lipsesc.

Oricum, sper sa reusesc cumva un drive-test cu un dci nou.

Se poate totusi sa fie turbina cu probleme? Sau e asa diferenta fata de 130 de cai ai lui Passat?

Cristi
sming35551
Am Laguna 2 dci 120cp si nu mi se pare deloc lenesa; problema este ca turbina intra mai tirziu in functiune, cuplul maxim fiind la 2000 de ture (1800 la Passat 130cp). Turbo este variabil, asta inseamna un consum mai mic si o fiabilitate sporita, in dauna performantelor. Oricum demarajul, cel putin dupa cartea tehnica este de 10.6, mai bun decit la Megane 1.6 16v. Daca esti curios si vrei sa faci o comparatie, te invit sa dam o tura cu masina ca sa vezi ca nu-i asa lenesa. mail-ul meu este chandra@4x.ro.
CRG
zvacul pe care nu l-ai simtit e din cauza curbei de cuplu, un pic mai coborata dupa momentul de varf (270 la 2000) fata de alte dieseluri.
CCI
Pentru sming35551: multumesc de invitatie, din pacate eu sunt prin Cluj smile.gif

Intre timp, am prins si un Mondeo de prin 2001, 116CP (1.9l sau 2l cred). Si asta tragea de rupea, MULT mai puternic decat Laguna.

Am vazut si eu ca la 1.9dci, curba de cuplu e cam ascutita, nu plata cum e la multe dieseluri. Ma intreb daca e la fel la M2...

Oricum, trebuie neaparat sa fac un dive-test oficial la Renault, ca altfel pe mine nu ma au de client la un DCI ;-)

Pana atunci sper sa iti duca si prietenul meu masina la test, sa vada daca nu e ceva problema.

Cristi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.