imobilizatorul electronic e o chestie mica si desteapta care are de'a face cu niste cipuri de prin cheie , 1 la numar, si care nu porneste masian daca nu il simte in preajma .
alarma e o chestie mica cu o goarna atasata , eventual o goarna, poate fi cuplata la claxon , si care daca simte ca masina nu a fost deschisa rregulamentar tipa fault .
alarmele "de fabrica" de obicei sunt cu senzori de interior si deschidere element caroserie si nu au senzori de soc . pentru a testa senzorii de interior ai face bine sa-i vezi pe unde sunt montati. astia sunt niste guguloaie sau patratele cam de 1 cm in diametru cu o mica grila in fata. sunt niste emitatori de ultra sunete . daca ai asa ceva ai alarma si de interior. testezi lasand un geam in jos si fluturand din mana .
senzorul pt elementele de caroserie se testeaza inchizand masina din cheie, ai inchidere centralizata pe cheie nu ? , si deschizand cu cheia in broasca usa. daca urla ai alarma.
ok ?
imobilzatorul electronic se poate testa scotand bateria de la telecomanda si circuitul electronic de acolo. apoi le lasi mai departe de masina si doar cu cheia incerci sa dai la "cheie" normal . masina va face .... lasa ca te las sa descoperi cum va face