Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Automobilul, o istorie moderna?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
sorin37756
Dincolo de toata aceasta intrecere intre proprietari, care are Logan, care Renault, apoi mai vine unul care se uita de jos la toti cu superioritate din Corvette..., fiecare are deci problema lui ! Dar sincer, nu vi se pare ca este tot mai golita de continut ideea de automobil, cel putin asa cum o percepem noi azi, din moment ce litrul de benzina costa cat costa si se scumpeste inca. Ce sa mai vorbim cand va fi practic epuizat, cand abia va mai fi pentru avioane, patroni si oficialitati?! Cum o sa se mai miste Logan-urile? Vom vedea automobile electrice luandu-se la intrecere pe bulevard cu trasuri computerizate propulsate de... cai ? Fie ca ai sau nu economia in tine, recunoasteti si voi ca a locui pe Pamant in secolul XXI implica niste costuri, fel si fel de abonamente la care romanii cel putin sunt foarte inventivi... asigurari, service, verificari etc etc...iar costul benzinei le intrece pe toate, pentru ca inteleg ca nu dai 6000 Euro pe un Logan doar sa faci 50.000 km in zece ani, cand deja se va fi uzat moral. Dati-va si voi cu parerea, cat trebuie sa te coste 100 de km parcursi intr-un automobil (poate 20 sau 50 Euro? zic si eu!) pentru ca automobilul sa devina incet incet "o istorie moderna" pentru omenire..., un obiect mobil mobiland cu demnitate parcarile, in amintirea epocii de viteza si fum?
Iulian HondaFan
petrol mai e destul...

rezervele mondiale de petrol sunt estimate la 1200 miliarde de barili. consumul zilnic actual este 80mil de barili ( din care, onor, USA are o cota de 25%)... deci petrolul va ajunge cel putin 50 de ani de acum inainte chiar admitand o crestere de 10-15% anuala. o alta chestie este ca rezervele cunoscute pot fi extinse - Siberia are un potential necunoscut, Alaska are rezerve imense si doar de curand Congresul USA a aprobat inceperea exploatarilor in rezervatia artica de acolo.

ca e timpul ca lumea sa considere alternative mai economice e altceva... dar desi mersul cu bicicleta este cel mai eficient energetic mijloc de transport nu cred ca suntem in pericol sa ne intoarcem acolo.

Unde e petrolul lumii (rezerve estimate):

Arabia Saudita 263 miliarde de barili
Canada 180 miliarde de barili
Iran 131 miliarde de barili
Irak 115 miliarde de barili
Emiratele Arabe 98 miliarde
Kuwait 96 miliarde
Venezuela 78 miliarde
....
USA 22 miliarde

Rusia si fostele republici sovietice din Asia Centrala nu e clar ce rezerve au dar se crede ca aprox. 300 miliarde de barili, problema e ca multe din aceste rezerve nu sunt disponibile pentru exploatare din cauza lipsei de infrastructura.


la capitolul alternative:
1) hibrizii deja prezenti si cu economie excelenta) vor deveni probabil norma in 10-20 de ani fie pe benzina fie pe diesel fie pe fuel cells,

2) diesel cu ulei de rapitza sau ce-o mai fi de origine vegetala,

3) otto pe alcool( tot vegetal deci inepuizabil), o

4)o tto pe gaz natural ( si asta mai e din belsug),

5) fuel cells ( probabil ca odata ce fuziunea controlata va deveni disponibila industrial pretul hidrogenului va scadea odata cu scaderea celui al electricitatii)...
f1anatic
Recunosc ca utilizarea si costurile de fiolosire a unui automobil pt fiecare suta de km ar trebui sa fie mai reduse. Dar...petrol mai este destul...si daca itzi vine sa crezi sau nu...unul din noii mei prieteni (pe bune) este seful Diviziei Aerului de la Illinois EPA (Environmental Protection Agency)...cei ce se ocupa cu calitatea aerului in illinois (mai ales Chicago) . El este cel responsabil cu alertarea populatziei cind este ozone (nu bre, nu muzica...ci gazul O3) care este daunator sanatatzii copiilor si batrinilor si celor cu afectziuni etc...Tot in grija lui este si monitorizarea aerului pt. substantze chimice sau biologice eventual datorate "raufacatorilor". Una peste alta...calitatea aerului in Chicago s-a imbunaattzit enorm in ultimul deceniu...si daca inainte de Clean Air Act din 1990 aveam 40-50 de zile cu poluare a aerului (in majoritate trafic de masini si industrie) peste limite, acum, in mileniul asta, cu norme mult mai stricte, daca depasim normele 2-3 zile pe an. Dar tot nu putem fi declarat un oras "CURAT" pina cind nu vom avea 3 ani la rind ZERO zile cu poluare.

Eh una peste alta...petrol mai este, de bine da rau aerul devine mai curat...problemele majore ar fi altele...cum ar fi aglomeratzia...

PS: Intr-un alt topic (in forumul de Off Topic) am explicat despre noile amenzi la circulatzi in Chicago si IL. Intr-adevar Halba Sus sae poate simtzi bucuros ca nu traieste aici - vazut prin prisma amenzilor - dar in felul asta stringem bani de 3 noi autostrazi si modernizarea si marirea celui mai aglomerat aeroport din lume. Capitalismul este costisitor...
Impuls
Iulian, din cate stiu eu rezerva cea mai mare de petrol la ora actuala o are Canada. Se pare ca primul loc il detine Canada apoi vin Emiratele arabe.
Iulian HondaFan
datele sunt compilate de pe:

http://www.eia.doe.gov/

http://www.infoplease.com/ipa/A0872964.html

conform EIA Canada este principalul furnizor extern de petrol si produse petroliere pt. USA dar rezervele de petrol ale Canadei sunt intre 30 si 180miliarde de barili.

voi face modificarea si pune in lista canada pe locul 2 dupa Arabia Saudita cu estimarea cea mai optimista.

in unele statistici Canada vine imediat dupa Arabia Saudita, in altele abia prinde in top10. oricum estimarile sunt in crestere pt. Canada.

problema principala este ca grosul rezervelor petroliere ale Canadei sunt sub forma de sisturi bituminoase si inca e scump sa scoti petrolul din asfalt desi se pare ca sunt tehnologii noi.

am pus mai multe date pe topicul "masinile si politica" ori cam asa ceva...
Impuls
Se pare ca subiectul resurselor de petrol este unul foarte controversat si prin urmare nu m-am lamurit care detine mai multe rezerve.

Oricum, revenind la topic, eu cred ca in urmatorii ani masinile ce vor utiliza alte forme de combustibil vor fi disponibile pe piata. Eu unul sunt tare nerabdator caci poluarea este de nedescris.
Sunt zile cand te sufoci in oras de atatea gaze de esapament.
In afara de asta este o problema globala, intregul climat are de suferit, natura se schimba, anotimpurile nu mai sunt definite ca odinioara.

Ramane de vazut ce costuri vor implica noile mijloace de transport.
Iulian HondaFan
da un google cu "canada oil reserves" si vei vedea.

May 2003: Canada's Oil sands reserves appraised at 180 billion barrels by Oil and Gas Journal.

Estimates of Canada's oil reserves jumped from 4.9 to 180 billion barrels this year, making it the second-largest oil reserve in the world, acc. to an annual survey by the authoritative O&GJ. While the resource had been known for some time, it has now become economically recoverable and therefore included as "reserves."

The Alberta oil sands contain tar-like bitumen mixed with sand and clay. Hot water is used to separate the bitumen. Thanks to technology advances that lower the transportation cost of the sands, production costs are now estimated at around $8 a barrel.
f1anatic
QUOTE(Iulian HondaFan)
Thanks to technology advances that lower the transportation cost of the sands, production costs are now estimated at around $8 a barrel.


Atunci spune-mi si mie de ce ajunsese barilul (barrel) la vreo 57 ?

Cit mai e benzina pe la voi...la noi...aia premium e vreo 2.35-2.45
Iulian HondaFan
tu cat crezi ca sunt costurile de exploatare pentru butoiul de oloi la sauditi... eu as zice 2-3$. costul de productie e una si pretul pe piata e alta. stii cum e: cerere si oferta.

macar firmele care exploateaza petrol in Canada mai dau si ceva obol la stat... la sauditi petrolul e al regelui, face ce doreste domnia-sa cu el.

la mine regulara este 2-2,10$ galonul. premium e 2,20-2,30. au mai scazut fata de acum o luna.
Alex-F1
F. interesant topicul asta! Da, poluarea este intr-adevar o problema foaaaaarte grava in Romania si, daca americanii, cu economia lor de 100 de ori mai dezvoltata ca a noastra si cu resursele lor imense, abia reusesc sa tina in frau problema asta, nici nu vreau sa ma gandesc cat le-ar trebui alor nostri sa aduca poluarea macar in limitele bunului simt! :puke: Nu vedeti ca la noi dupa 6 luni se surpa un amarat de dig care are perioada de garantie de 50 de ani???!!!.....pai atunci la ce sa ne mai asteptam cand vine vorba de treburi muuult mai serioase si mai complexe, este? Sincer, nu stiu unde vom ajunge, dar momentan nu e bine deloc.... :evil: La noi se aloca 20 de miliarde de lei (de exemplu) pt. o lucrare, iar "meseriashii mioritici" o fac cu 10-12 miliarde, iar restul....unde merge daca nu in buzunarele alora care invart toata treaba respectiva s.a.m.d.!!! A avea si a intretine o masina in Romania incepe (sau a si inceput deja) sa devina un lux, dar un lux necesar, fiindca io cred ca si daca ar fi dublu pretul carburantilor, tot am vedea in orase aceeasi aglomeratie ca in prezent, este? E ca la 8 martie, cand florile se scumpesc in nesimtire (a se citi hotie), dar barbatii tot le cumpara, ca altfel.... :argue: , nu? Desi ati putea spune ca nu e chiar cea mai buna comparatie, fiindca 8 martie e doar o data pe an, iar cu masina mergem tot timpul, dar tocmai de aia, ca avem zilnic nevoie de ea, ne-ar fi tare greu sa renumtam la ea si am fi in stare sa dam si 50.000 si 60.000 pe litrul de carburant ca sa circulam in scaunul confortabil al masinii si sa ajungem mai repede de la un punct la altul, este? Exista o mare diferenta intre a trai si a supravietui: oamenii traiesc, animalele supravietuiesc.....si io cred ca o buna parte din populatia Romaniei nu-si poate permite "luxul" de a trai....!!! :evil: In viitorul f. apropiat (maxim 2 ani) as vrea sa am cu sotia mea macar un copil, dar nu ma intrebati ce-o sa-l astepte in tara asta cand va creste mare, ca habar n-am si nici nu vreau sa ma gandesc de pe-acum.....ce-o fi o fi, dar sa speram ca nu va fi mai rau ca acum!!! Hai ca mai vorbim!

Hai pa
ALEX

P.S.: Scuze daca am mai dat-o si in off-topic pe ici pe colo... :angel:
Iulian HondaFan
Alex, I hear you man... 've been there...

inca un link cu rezervele de petrol:

http://www.scaruffi.com/politics/oil.html

ah, si in ca o remarca ca sa nu invidiati pe americani nemotivat. petrolul costa la fel pt. toata lumea... de fapt pretul in euro nici nu prea a crescut. europenii au benzina mai scumpa din motive de taxe mai mari, iar americanii o au mai ieftina pt. ca Unchiu' Sam nu sta asa de tare cu japca pe cetateni. dar sunt si dezavantaje... ce nu platesc pe benzina si masini americanii platesc pe educatia copiilor, sanatate, pensii private care pt. europenii occidentali vin mult mai ieftine...

ce e pacat e ca americanii sunt atat de risipitori cu energia, petrolul si multe altele comparativ cu europenii...

o veste buna e ca anul acesta vanzarile de SUV-uri mastodont au scazut deja cu 15% in America... GM si Ford isi cam plang in pumni ca asta e principala lor sursa de profituri... mai ales de cand finantistii de pe wall Street i-au retrogadat la bonitate in clasa junk... sper ca sta sa motiveze aceste companii sa ia in serios si segmentele mai economice...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.