Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Exista diferente intre directia asistata si servodirectie
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Andrei38283
Salut !
Zilele trecute m-am contrazis cu un prieten in legatura cu directia asistata si servodirectia. El zicea ca exista diferente intre ele, eu am spus ca nu exista si ca definesc acelasi lucru. Pana la urma exista diferente sau nu.
Multumesc!!!
f1anatic
Pai...este vreo diferentza intre "sinucidere asistata" si "sinucidere" ? Cineva tot crapa.

Nu nu este nici o diferentza. Noi o numim aici "power steering".
Lucas
De acord cu f1anatic. Nu exista nici o diferenta. directie asistata si servodirectie sunt sinonime. ca si cum ai zice telefon mobil sau celular
G e o r g e
pai ar veni asa :
directie asistata : directia este asistata de o pompa servo.
servodirectie : directie cu pompa servo

asta sa scurtez din descrierile alea cu multe cuvinte biggrin.gif
Andrei38283
Multumesc pentru raspunsuri. Acuma si-a dat seama si cel cu care m-am contrazis ca nu exista nici o diferenta. biggrin.gif
trami
De acord ca sunt sinonime, dar asistarea poate fi
1) hidraulica, cu pompa de ulei, care la randul ei poate fi
-mecanica, antrenata de motor prin fulie si curea
-electrica, antrenata de motorasul ei electric.
2) electrica, fara instalatie de ulei, caseta de directie este mecanica, dar asistata de un motor montat pe coloana de directie. (ex Opel Corsa C, Fiat Stilo, etc)
robert
Ai voie cu adresa aia in semnatura?
trami
Multumesc, robert, am recitit o anexa la regulament.
Zetics40545
Hmmmm, eu credeam ca servo directie inseamna ajutarea soferului in a manevra colacul, sa nu oboseasca saracul, in timp ce asistata ofera in plus protectie la viteza ridicata, adica sa nu poti trage aiurea de volan la viteze mari, merge mai greu...bla bla bla. Asa o fi? blink.gif
James Kilowatt
Eu stiam ca sunt unul si acelasi lucru, indiferent ca e hidraulica sau electrica, si inseamna ca la muschii soferului se mai adauga si cei ai servomecanismului. Faptul ca asistenta scade pe masura ce creste viteza e doar o imbunatatire.

O chestie mai diferita pe bune e sistemul ala drive by wire, sau cum s-o chema, care exista pe unele BMW-uri de exemplu, in care nu ai ai nici o legatura mecanica intre volan si roti. Poate cineva stie detalii mai multe si ne pune si pe noi la curent biggrin.gif
Watcher
MR, Drive-by-wire eu stiam ca inseamna acceleratia e legata la calc, nu volanul. Facwau misto la TopGear despre Enzo fata de F40: la F40 apesi pe acceleratie si masina accelereaza. La Enzo se intruneste un comitet: "a apasat acceleratia, ce facem, ha sa il chemam si pe Kofi Annan si sa luam o decizie". Evident ca nu e asa la Enzo dar discutia era tot despre electronica in plus sau nu...
James Kilowatt
Au bagat unii si la directie, BMW parca. Nu stiu daca au si inceput sa o comercializeze. Pare totusi cam inspaimantator si probabil clientii sunt circumspecti:)

Avantajul este ca e usor sa schimbi raportul de transmisie intre volan si roti.

Cand stai pe loc si parchezi, invarti volanul jumatate de tura si rotile vireaza la maxim. Cand mergi pe autostrada, ca sa obtii acelasi unghi de bracaj invarti de exemplu doua ture jumate. Chestia asta deja se comercializeaza deja din cate stiu, insa nu stiu cum a se realizeaza si daca este vorba de acelasi sistem drive by wire de care spuneam.

Oricum nu as cumpara asa ceva decat daca fiecare piesa din sistem are minim doua dubluri biggrin.gif Componentele mecanice le poti supradimensiona, insa cele electrice sau electronice, ar trebui sa fie triplate ca la avioane ca sa ofere coeficienti de siguranta linistitori.
Valentin50014
Drive-by-wire inseamna chiar... Drive-by-wire. Pot fi actionate: directia, franele, ambreiajul, acceleratie etc. Tu ai auzit doar de acceleratie deoarece acasta, alaturi de ambreiaj, a aparut acum mai bine de 10 ani pe autovehicule. Avioanele le au de cateva zeci de ani...

BMW-ul are directie si frane electrice (parca) de anul trecut. Tot atunci a fost un mare scandal cu aceste sisteme. In anumite conditii se putea opri motorul brusc, ceea ce te cam lasa fara directie. Din fericire nu s-a produs nici un accident. Aceasta informatie am luat-o chiar de pe situl oficial BMW.
James Kilowatt
Avioanele militare au fly by wire de ceva timp... cele civile sunt recente, airbus au inceput. Cel picat la Balotesti a unul dintre primele modele. Din seria lui au fost 4 incidente datorate unor bug-uri, unul fiind cel de la balotesti, atul tot un zbor tarom spre Paris, insa cu final fericit, si inca doua prabusiri.
In fine, asta e off topic
BMW a vandul asemenea modele sau sunt inca in teste? Nu ca mi-as lua eu ... biggrin.gif
Watcher
Directia aia 'asistata progresiv' are chiar si un nume comercial la BMW, nu mai stiu acum din pacate "dynamic drive' ceva de genul. Deci se vinde deja.

Chiar nuc red ca as da banii pe asa ceva. Gandindu-ma (deci nu din drive test) zic ca este chiar greu sa te obisnuiesti cu volanul respectiv. INseamna sa te inveti cu el la fiecare plaja de viteza - acum cu volan normal cand fac o parcare simt cat trebuie sa trag de volan, pe cand la sistmeul ala imi imaginez ca e mai greu, la fiecare viteza sa iti reactioneze altfel volanul....
James Kilowatt
De exemplu daca ar avea un "mod normal" in care ca sa virezi la maxim faci doua ture de volan indiferent de viteza si un "mod parcare" la care virezi la maxim cu jumatate de tura ar fi comod. Intr-adevar, daca reactia volanului se schimba la fiecare viteza atunci e mai complicat.

Insa experienta ne invata ca tot ce inseamna calculator inseamna soft si tot ce e soft inseamna si buguri, si sincer nu as vrea sa fiu eu cel care le descopera la directie....
Sorin7
Sistemul cu "juma de tura" la volan si maxim la roti exista si am vazut si eu o masina care era echipata cu acest sistem. Era un Fiat Stilo parca ... o masina mica oricum, insa nu puteai activa mecanismul respectiv decat sub o anumita viteza ... adica era gandit numai pentru parcari.
robert
Nu exista asa ceva pe Stilo.Fiat are un program special pentru servo, modul "City", in care se manevreaza directia extrem de usor, pentru parcari.
James Kilowatt
Fiat are dual drive, pe toate modelele, adica directie asistata electric ce poate fi deconectata si care scade asistenta odaca cu cresterea vitezei. Nu-i rau, insa nu e sistemul "juma de tura la volan, rotile la maxim)
Pentru mine personal sistemul de la fiat e cel mai tentant, alaturi de cele asistate hidraulic moderne, la care asistenta scade odata cu cresterea vitezei.
sorin37756
In primul rand nu sunt sofer incepator si sa nu trageti concluzii fara a avea la baza documente etc.
In al doilea rand nu are sens sa spui sofer incepator daca nu are respectivul un numar de postari etc.
In al treilea rand am postat si sub alte nume decat sorin, si daca s-ar cumula toate postarile, poate as deveni sofer sau sofer prudent, sau sofer profesionist sau ce mai vor cei ce ne onoreaza cu acest site interesant.
Referitor la subiect, eu am mai postat "masina supersofisticata privita pe termen lung" si acest subiect se leaga, multi recunosc faptul ca se poate si fara ABS, servodirectie, aer conditionat, scaune incalzite, chiar si fara mp3-eu nu agreez muzica si radio la volan, frigider, DVD, satelit etc, toate devenind cu timpul tot atatea probleme tehnice si costuri cu reparatiile. In speta, presupun ca si servodirectia, fie cu ulei sau cu motoras, se poate strica si ai dat banii de doua ori, la achizitie si la reparatie pt ceva inutil si care poate fi chiar periculos. Eu nu am simtit nevoia si nici nu mi-ar place servodirectia.
Andrei38283
Dupa ce conduci o masina cu servodirectie si mergi cu una fara iti zic eu ca simti nevoia. Prima impresie pe care o ai e ca mergi cu un camion romanesc. smile.gif)
Gray53412
Dynamic drive la BMW a aparut prima data la seria 7 in 2001 si este legat de suspensie,este sistemul ce intareste suspensiile pentru o tinuta sport,sau le "inmoaie" ca sa zic asa pt o rulare confortabila.La seria 7 cu facelift, se cheama "Adaptive Control" pachet optional pt suspensie,ce cuprinde ,,Dynamic drive'' si controlul continuu electronic al tariei amortizoarelor EDC-C. Asta legat de Dinamic Drive.

Legat de sistemul cu "juma de tura" la volan si maxim la roti cum s-a exprimat cineva pe aici,la BMW se cheama Active Steering(directie activa) si este oferit impreuna cu directia asistata variabil Servotronic.
Cu ajutorul directiei active,la viteze mici directia este mai ''scurta'',iar la viteze mari este mai ''lunga''.Cu directia activa,volanul se roteste mai putin ,iar rotile mai mult,fara aceasta sunt necesare mai multe ture de volan,deci mai mult efort din partea soferului.La viteze mici numarul de ture de volan este in jur de 2 iar la viteze mari numarul de ture de volan este in jur de 3,adica in momentul in care luam un viraj strins si nu avem viteza mare,soferul nu trebuie sa-si intersecteze miinile pe volan pentru ca numarul de ture este minim.
Cam asta ar fi cu Active Steering.


I hate drinking!
costel31664
C4 directie asistata ELECTRONIC bicycle.gif
Mircea53641
Cum sa nu simti nevoia servodirectiei dupa ce, cu o masina relativ mica - Golf II - aveam carcei peste tot dupa un drum Bucuresti - Arad? Si nici macar nu este un drum cu asa multe curbe...
James Kilowatt
Aveai probleme de geometrie. Servo se face simtita cu adevarat la parcari, nu la drum intins. La drum ar trebui sa mearga usor si fara....
Andrei38283
Am condus un Logan mai demult cu "directie asistata" cica si po sa spun ca mergea infect. Volanul se misca greu pt o masina cu directie asistata. L-am intrebat pe proprietar si mi-a spus ca e o semidirectie asistata. Cica nu are un sistem hidraulic doar o pompa care baga ulei in caseta de directie sau ceva de genul asta. Acuma vin si ma intreb, de ce la optiuni trec directie asistata daca masina are doar jumate ca sa zic asa. Oricum directi mi-a lasat o impresie foarte proasta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.