Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Toyota Corolla Sedan sau Mazda 3 Sedan noi sau SH Germania
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Lucian3
Ajutati-ma, nu pot sa ma decid asupra uneia din masinile de mai sus, sau sa-mi aduc din Germania ceva de clasa mai mare ca de exemplu Toyota Avensis sau ce propuneri aveti?
Totusi sa platesti cca 14000 Euro pret Cip pe o masina NOUA este destul de mult ptr. mine si atunci merita ceva mai vechi cu cca 3 ani in jur la 70000 Km fara garantie?
:ewpu:
Astept pareri,
Va salut pe toti
Impuls
Opinia mea este ca daca poti sa iti iei una noua ia-ti Mazda3. Este mai frumoasa decat Corolla, beneficiaza de un sasiu nou si modern in comparatie cu Corolla care se foloseste de acelasi sasiu si tren de rulare de cativa ani buni.
Mazda este o masina foarte buna si fiabila. Are un design modern si elegant, se preteaza la tuning mult mai bine decat o Corolla si are un aer de sportivitate superior Corollei.
Este bine cotata si probabil (nu stiu piata din Ro) ca are dotari mai multe decat o Corolla la aceeasi bani. Si apoi, si daca nu le-ar avea, tot pe Mazda as merge.
Cat despre second hand ce sa zic? Batai de cap, vama, RAR, probleme, nu este noua, alta clasa, alte preturi la piese, poti sa te pacalesti.... in fine.
Ce este nou este nou si basta!

Succes!
guerilla
dar mazda 3 este mai scumpa....
CRG
da, dar e facuta in Japonia. Cate masini noi facute in Japonia ai ocazia sa cumperi din Ro? Le numeri pe degete. Si sa nu-mi spuneti ca nu sunt diferente intre fabrici si maini de lucru diferite, ca japonezul ramane tot japonez. Si sa nu uit: motoare mai sportive, look de look (se uita astia in spatele blocului la a mea ca la "masini straine"), si un numar mai mic de modele pe strada, deci un pic mai exclusiviste. Intretinerea e cam scumpa though (la a mea pe motorina costa 2 mil uleiul si 1 mil filtrul aferent). Eu cred totusi ca elementul cheie ramane drive testul. Succes!
V l a d
se muta la versus
Iulian HondaFan
la motorizare mica Corolla e de ales. 1,4 si 1,6 de la Mazda/Ford sunt lesinate si mai gurmande decat cele ale Toyota.

pretul e in favoarea Corollei dar sedanurile sunt facute in Turcia. eu unul nu as fi prea mult impresionat negativ, pana in prezent pt. Toyota nu am auzit sa fie diferente mari intre calitatea produselor din diferite uzine. daca vrei top top uzina Toyota din Tahara in Japonia e cea mai moderna si cu rata de defecte de 3 ori mai mica decat uzinele BMW si Mercedes care sunt floarea Europei. Singurele modele care ajung in Europa din aceasta uzina sunt RAV4 si LexusGS si LS. Tahara este uzina auto model a lumii si e complimentata inclusiv de firmele concurente.

daca esti pasionat de soferie Mazda3 e alegerea cea mai buna dar te sfatuiesc sa alegi motorul de 2,0l. altfel avantajele lui 3 sunt minime si dupa mine nu merita diferenta de pret. E posibil ca in banii de Mazda3 2,0l sa iasa si un Avensis binisor echipat. daca vrei masina mai mare mergi pe asta.

dieselele Mazda sunt practic cele Peugeot/Ford deci f. bune. La diesel as merge inca pe Mazda. Toyota insa vine tare din urma in cativa ani s-ar putea sa scoata diesele mai bune decat europenii. Nu ca 1,4 D4D n-ar fi bun dar nu e chiar ca 1,6HDI (CD pentru Mazda).

Focus2 este f. apropiat de Mazda3 ( platforma, suspensia, motorizarile sunt comune) si mai ieftin dar ca fiabilitate sta mai prost.
Impuls
Iuliane, vreau si eu sa vad unde scrie rata de defecte la BMW si Mercedes si mai ales comparatia cu fabrica enuntata de tine mai sus. Oricum important este cum iese din fabrica nu cate defecte sunt in fabrica. Pe nimeni nu priveste asta decat pe prprietarul fabricii. De aceea exista quality control. Produsul finit vorbeste!
Cat despre diferente intre diferite maini de lucru, parerea mea este ca tot exista!
Despre Toyota am o parere extrem de proasta! O masina noua sa manance 1 l de ulei la fiecare 400 km este inadmisibil. Si in locul lor as fi fost mut si i-as fi dat omului una noua cu scuzele de rigoare. Dar amicul meu a trebuit aproape sa ajunga in tribunal ca sa ii convinga sa faca ceva.
Si mai am exemple cu Toyota si culmea toate de nemultumire. La altul saracu -tot noua- i s-a frant bara stabilizatoare din spate in doua!
Doua exemple care pe mine m-au socat nu ca provin de la Toyota ci gravitatea lor...
Oricum eu vad pe strada mai multe Mazda 3 decat Toyote noi si asta spune ceva. Cat despre designul Toyota, nici una nu este frumoasa, mi-a placut Celica dar este invechita deja. Nici una nu seamana cu alta nici fata nici spate, nimic original, nici o trasatura care sa denote ca apartin aceleiasi firme.
Pentru asa un nume un design de toata jena. Numai Kia se mai bucura de asa "reclama" unde toate difera una de alta si unde se balacareste de la o grila la alta...

Amice, ia-ti o Mazda ca nu se compara! Are prestanta pe langa o Toyota!
Iulian HondaFan
Tahara este felicitata pt. calitatea productiei si de catre sefii DCX. clasificarea e facuta de JDPowers prin intervievarea proprietarilor masinilor iesite din diferite uzine. aceste premii sunt cvasi-unanim recunoscute in industria auto si inseamna doar ca masinele respective ies la calitatea proiectata.

un BMW e mai bun ca si proiect si de multe ori ca si produs final dar calitatea productiei si controlul caliatatii desi sunt top-notch sunt sub cele ale Lexus si asta e probat de ani de zile atat in studiile JDPowers si ConsumerReports in America de Nord. Sa nu uitam ca Lexus a smuls in ultimii 4 ani coroana de cea mai bine vanduta marca de lux in America de Nord de la BMW. Si nu pt. ca face masini mai bune, ci pt. ca le face mai fiabile si mai ieftine. Cum spuneam eu as prefera oricand un Lexus, Infiniti sau Acura decat un BMW sau Mercedes pt. valoarea mult mai mare care o ofera in pretul platit. BMW e inca mai bun dar muuult prea scump comparativ cu aceste japoneze.

vanzarile Mazda 3 sunt de aproape 3 ori mai mici decat ale duoului Corolla-Matrix in 2004 cat si in primele 3 luni ale anului acesta.

toti producatorii mai au si "lemons"... nu poti judeca un model bazat pe cazuri izolate oricat de nefericite ar fi acestea. de ani buni Corolla este lider in fiabilitate la clasa compact in America de Nord si asta este acum probat si in Europa. Corolla poate fi criticata pentru design ( dar aici e vorba de gusturi, mie unul imi place) si pt. tinuta de drum si manevrabilitatea mai putin inspirata dar ca fiabilitate si economie/performanta a motoarelor e alaturi de Civic "the best in class" in USA/Canada. pt. banii dati Corolla si Civic sunt si valori indiscutabile, valorile reziduale sunt excelente.

pt. detalii uita-te pe topicul "fiabilitatea marcilor".

personal si eu as alege acum Mazda 3 pt. tinuta de drum si handlingul impecabile pentru clasa. cum spuneam si motorul de 2,0 desi nu e de rafinamentul celor de la Honda si Toyota e destul de bun si competent ca sa mentina pachetul final la un nivel peste cel al Corollei 1,8 sau chiar a Hondei Civic Si ( cu ai sai 160CP si euro-tuning al suspensiei; in America de Nord masina vine din UK).

ironic Corollele din Canada sunt chiar cele produse in zona Toronto.
Impuls
Ramane de vazut ce costuri implica una fata de cealalta. Piese, service, etc
madalina
Mazda 3 este mult mai tinereasca, cu aspect mai placut este facuta in Japonia, singura mea retinere fata de Mazda 3 este contributia Ford la acest model. Din punct de vedere al fiabilitatii, mazda 6 (facuta cu Ford) este sub 626 (facuta fara amestecul Ford).

Mazda 3 este fabricata in japonia, Corolla in Europa.

Costurile de intretinere sunt de 2 ori mai mari la Mazda 3 fata de Corolla.
Impuls
Desi Ford detine Mazda, calitatea Mazda nu are de suferit. Implicatiile Ford se reduc la folosirea aceleiasi platforme tehnice la mai multe modele. Ca o dovada ca calitatea are de suferit de pe urma angajatilor este si diferenta Ford - Mazda.
Totodata se stie ca Ford in Canada si SUA este privit ca o masina slaba. In Europa altfel de imagine are datorita mainii de lucru germane in care se vede acuratetea, seriozitatea si profesionalismul. Eu am avut un Sierra in Ro si mergea ca untul iar 3 ani cat am tinut-o numai mi-am batut joc de ea si n-am avut probleme.
Eu insumi am testat Focus Europa si Focus Canada. Diferenta Enorma!
Iulian HondaFan
Impuls, cred ca te inflamezi prea tare. e clar ca ai o reactie emotionala la Toyota.

JDPowers spune ca Lexus-urile de la Tahara au o rata de defecte de 63/100masini. BMW are o rata de defecte 183/100masini. asta e ce declara proprietarii. astea sunt argumentele.

Lexus a copiat designul Mercedes dar mecanica le e proprie iar la fiabilitate i-au batut lejer.
guerilla
QUOTE(Impuls)
ICat despre designul Toyota, nici una nu este frumoasa, mi-a placut Celica dar este invechita deja. Nici una nu seamana cu alta nici fata nici spate, nimic original, nici o trasatura care sa denote ca apartin aceleiasi firme.



cam cum e designul de la bmw sau vw nu?
laugh.gif
designul este o chestie subiectiva sa stii.
dar pana la aduce acelasi design din lipsa de imaginatie la toata familia de produse este cale lunga. si au mai botezat-o si brand identity.. ma lashi... blush.gif

hai sa facem un tco sa vedem care iese mai bine corolla sau mazda 3?

pune in balanta cat te costa cele doua masini, la motorizari comparabile, cat costa reviziile si vezi ce iese?
la urma urmei omul intreaba ce sa cumpere intre corolla si mazda 3. nu bmw sau alte avioane.
asa ca limitati-va la acest subiect.
sa nu incepem lupta japo vs europa ca nu mai terminam nici peste 2 ani.

scuze de off topic.
Impuls
BMW are cateva caracteristici proprii cum ar fi: forma portierei spate si a geamului spate (berline si coupe) grila frontala, faruri etc. BMW este acum in plin proces de reinnoire dar daca te uiti la toata gama lor ai sa gasesti cam aceleasi caracteristici. Se pare ca noul X va avea aceeasi forma de faruri ca si noua clasa5.
guerilla
vezi ca esti cam "impuls"-iv laugh.gif

putin imi pasa ca iti cumperi bmw, elicopter sau vreun reactor candu.

eu ti-am/v-am atras atentia ca sinteti cu mult pe langa subiect.

iar off topic, ce face bmw cu designul nu ma intereseaza pe mine. eu nu sint clientul care sa dea bani pe un bmw. nici chiar daca mi-ar prisosi. (valabil si pt mercedes) nu vad ce mi-ar putea oferi o masina care costa cu mult peste ce se poate cumpara de pe piata. si nu e cazul sa ma convingi de contrariul. fiecare munceste pt banii lui, fie acolo, peste ocean, fie aici, in romania. si fiecare isi face (sau nu) calculul sa vada ce primeste pt banul cheltuit. iar cand cumperi un produs "overpayed" atunci se cheama ca fie nu ti-ai facut temele, fie esti fan. sper ca e cazul al doilea la tine.
iar toyota nu a avut niciodata pretentia ca are un design spectaculos. iar cei care cumpara toyota nu cauta asta de la o masina. cei care vor un design spectaculos se duc la alfa.

atat pt subiectul bavaria vs toyota.
daca mai ai ceva completari... shoot.

daca nu, hai sa facem calcul comparativ mazda 3 vs corolla si vedem ce iese. chiar sint curios.



beer.gif
Iulian HondaFan
imi dau singur un avertisment pentru off-topic... si eu sunt un pic cam impulsiv...

revenind la oile noastre:

la capitolul tinuta de drum si manevrabilitate in curbe bate lejer Corolla. problema e ca numai 105-110CP nu pot pune indeajuns in evidenta calitatile acestui sasiu.

cu motorul de 1,6benzina e mai lenta ( 11 vs. 10,2 sec suta) si o idee mai gurmanda decat Corolla. la aceasta motorizare Corolla e si mai ieftina cu 800euro (plus ce mai dai pe taxele vamale).

diesel cu 1,6 MZCD fata de Corolla1,4 D-4D e mai rapida si numai marginal mai gurmanda. Corolla 2 D-4D e numai o idee mai rapida dar consuma putin mai mult. problema e ca pretul CIP e 16500 in timp ce Corolla e 14000 respectiv 15500 CIP...

gata sa platesti tot 16500CIP si sa platesti 1-1,5l% mai mult la pompa decat pe varianta 1,6: ai 150ponei la talpa piciorului cu care vei aprecia din plin calitatea sasiului. intrebarea aici e daca in aceeasi bani gasesti ceva mai bun...

fiabilitate e f. probabil ca diferentele sunt mici deci remiza.

costuri de intretinere ? raspundeti voi la asta.
Lucian3
Multumesc pentru parerile afisate, nu ma steptam la astfel de raspunsuri pertinente dar totusi nu m-am lamurit. Asupra costurilor de intretinere Madalina a spus ca sunt duble (care sunt argumentele concrete si motivele daca este asa ). Iar din punct de vedere al motorizarii, am omis de la lansarea subiectului sa spun ca doresc motorizare pe benzina de 1.6. Cred ca ptr. mine, sotie si fetita care are 5 ani sunt de ajuns cei 100Cp. Bineinteles ca as vrea un motor mai puternic, dar in acelasi timp ma intereseaza si un consum cat de cat scazut de combustibil la preturile pe care le are benzina Euro4 si pretul de achizitie al masini.
Era sa uit, am o Mazda 323 model 87 de care sunt destul de multumit dar cu un cosum de bezina destul de ridicat in oras (carburator dublu corp 75Cp, 1500cc)
Va salut pe toti si va astept cu pareri noi?
:wave:
Iulian HondaFan
1,6VVTi iti va consuma mai putin...

prima noastra masina a fost tot un 323 generatie 1991 tot 1,5 dar cu injectie si 82ponei rapciugosi pusi sa mearga si prin transmisie automata...

sa ne spui ce te hotaresti si apoi sa ne tii la curent.

si poate ne spui si impresia ta pe topicul de 323:

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=221
Impuls
Am cautat si eu la costuri si se pare ca este mai scumpa intretinerea la Mazda. Trebuie luat in calcul si acest aspect. Totusi cam mare diferenta. Care este explicatia?
madalina
Eu am o mazda si o toyota. La Toyota platesc o revizie maxim 2.500.000 lei, la mazda, minim minimorum a fost 12.500.000 lei (la actuala valoare a leului). E adevarat ca mazda este diesel si trebuie schimbat filtru de motoria in plus fata de benzina, ca intre cele 2 masini este o diferenta de 2 clase, dar comparand 626 cu Avensis la costurile reviziilor, tot este de 2-3 ori mai scumpa revizia la Mazda.

Ora de manopera este la Toyota Romania 14 euro+TVA, la ToyoMotor 10 sau 12 euro+TVA, iar la Mazda 18 euro+TVA.

Mazda 3 este adusa din japonia, deci se mai adauga 6% taxe in cazul unui leasing.

Nu stiu dac mai este valabila oferta toyota cu intretinerea gratuita timp de 3 ani.

Oricum, din punctul meu de vedere, oricare masina ai alege, faci o alegere buna.

Daca dorinti o comparatie bmw vs lexus, japonezi vs germani sau orice alta comparatie, aveti deja la dispozitie alte topicuri sau va puteti crea unele noi. Nu cred ca aceasta comparatie influenteaza in vreun fel alegerea Corollei sau a 3-ului. Orice mesaj off-topic va fi "rasplatit" cu un avertizment [b]

guerilla
QUOTE(Impuls)
Am cautat si eu la costuri si se pare ca este mai scumpa intretinerea la Mazda. Trebuie luat in calcul si acest aspect. Totusi cam mare diferenta. Care este explicatia?

explicatia este ca Importatorul Mazda este Grupul Tiriac Auto (acelasi care aduce si Mercedes, hyundai, ford, etc) si care presteaza niste preturi de iti pui mana in cap.
Impuls
Dar nu exista nimeni care sa ii fie concurent? A obtinut drepturi de exclusivitate? Pai daca nu exista nimeni care sa il concureze inseamna ca grupul Tiriac isi permite sa ceara cat vrea.
Alte service-uri nu pot obtine acreditare de la fabricant pentru reprezentanta service?
guerilla
pai nu stii ca Tiriac are monopol pe mai multe branduri?
acum a luat si mitsu...
in bucuresti nu stiu sa mai fie un service mazda. oricum daca sint, tot preturi mari au.
si in ro nu se obtine din cate stiu acreditarea de la producator fara sa treaca pe la importator.
am inteles ca in curand se va face acreditare directa service-producator sau dealer-producator.
madalina
Serviceuri Mazda sunt cel putin 2 in Bucuresti: Romcar si Inscut. Am inteles ca si BDT ar avea acum service Mazda. Dar ce folos daca toate au aceleasi preturi la ora de manopera? Bine ca la Inscut dureaza o revizie 2-3 ore, iar la Romcar 24-36-48 este altceva.
CRG
pretul de manopera la Inscut e 14 EUR. La Romcar cred ca e 20-22 EUR.
madalina
Au scazut pretul la Inscut? La Romcar este 18 euro+TVA.
cosmin45741
QUOTE(madalina)
Eu am o mazda si o toyota. La Toyota platesc o revizie maxim 2.500.000 lei, la mazda, minim minimorum a fost 12.500.000 lei (la actuala valoare a leului).[/b]

draga madalina, ce toyota si ce mazda ai?
la 2,5 milioane o revizie ce fel de ulei pui si unde-l schimbi?
iar la mazda mea 6, diesel, prima mea revizie a costat in jur de 8 milioane, nu 12,5
M A R I U S
La Corolla mea am facut revizia la 37500 si am platit 7000000: ulei,filtru,placute frana fata,manopera
madalina
Cele din semnatura....

Yarisul este inca in garantie, 626 a iesit din garantie in martie, asa ca uleiul, filtre, placute etc sunt cele agreate/recomandate de producator. Toate reviziile, verificarile, schimbarile oricarei piese de pe masina - excludem jantele si cauciucurile) au fost facute in serviceuri-reprezentanta.

Eu am toate facturile de la toate reviziile facute la ambele masini.
Lucian3
Sa mentin acelasi apelativ, draga Madalina nu te contrazic la costurile de intretinere comparative intre Yaris si 626 dar i-mi este greu sa cred ca revizia la Yaris costa numai 2.500.000 lei indiferent de nr. de kilometri ptr ca pe mine la Solenza la primii 10000 Km m-a costat 1.800.000 lei iar la 20.000 Km m-a costat 4.500.000 Lei (placute frana fata, ulei si 1 l lichid de racire radiator de completat). Sunt convins ca intretinerea la Mazda este mai scumpa datorita politici de service romanesti dar pot sa va spun ca dupa vizita la cele doua firme, reprezentanti de vanzari cu care am discutat au spus ca pe perioada de garantie adica 100.000 Km suma este in jur de 1000 Euro (sigur asta nu inseamna ca asa va fi). Am facu si un drive test cu ambele masini iar concluzia este urmatoarea dupa maxim 10-15 Km cat am mers cu fiecare in oras la ore relativ de varf:
- Confort aproximativ la fel
- Directie mai usoara ptr mazda (masina mai manevrabila cel putin in aglomeratia din orasul nostru)
- Frane mai ferme tot ptr Mazda
In rest la motor nu pot face comparatie din motiv ca Toyota testata avea motor de 1.4 si Mazda 1.6. Bineinteles ca ptr mine ambele au fost ceva extraordinar dupa ce merg zilnic numai cu Solenza (cu mazda merge sotia, eu o mai folosesc in wekend ). Sigur, Toyota dupa toate cele spuse si de voi si aflate si de mine din alte surse, are de partea ei un pret de achizitie mai mic, costuri de intretinere mai mici (asa se pare si inclin sa cred ca asa si este), 5 cai in plus si un consum de benzina mai mic. Cu toate astea, sentimental inclin ptr Mazda din motiv ca Mazda 323 pe care o detin a fost prima masina pe care am dorit-o ff mult, dar financiar inclin catre Toyota. Dupa cum se vede hotararea nu este luata si pana in toamna cand cred ca voi materializa achizitia astept noi informatii si bineinteles va voi tine la curent.
Best regards,
Lucian :coffee:
Iulian HondaFan
asta e problema cu drive-testele... conduci putin, nu poti nici impinge masina f. tare si nici nu poti face drive-teste cap la cap. iti faci o idee dar pt. chestiile de finete trebuie sa te uiti tot pe ceea ce spun profesionistii de la revistele auto... care reviste auto e alta problema... vestea buna in cazul de fata ca nu vei da gres cu niciuna dintre ele.
Lucian3
Pentru Iulia FanHonda am postat o prima poaza a mazdei pe forum 323.
Numai bine
Lucian3
Am o idee!!!
Ca sa nu mai avem indoieli asupra celor afirmate privind costurile de intretinere ptr cele doua masini, propun daca se poate posta facturile reviziilor (bineinteles nu toate). Nu cred ca este f greu sa le scanati sa poza cu un ap.digital.
Sau a-ti abandonat subiectul???
Lucian
madalina
Pentru facturile mele trebuie sa steptio cam o saptamana. Masina e pe firma si trebuie sa caut in arhiva facturile. Costul orei de manope ra este simplu de aflat printr-un telefon.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.