Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Care e diferenta intre chip tuning si turbo?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Radu44722
Sunt un novice in matrerie de Tuning si motoare. Care e diferenta intre chip tuning si turbo?Se poate pune turbo pe orice motor?Supercharger este acelasi cu turbo?Ce pot sa fac unui motor de 1.6 TS de Alfa 147 sa ii mai dau ceva putere.
Merci
f1anatic
Este o mica MARE diferentza.

Turbo si Kompressor/Supercharger folosesc o turbina pt. a "alimenta" fortzat motorul cu mai mult aer.

Sistemul turbo foloseste o turbina actzionata de gazele de esapament. Este mai eficient dar exista o "intirziere" a raspunsului datorata volumului mic de gaze la turatzii mici.

Sistemul Kompressor/Supercharger foloseste o turbina actzionata de o fulie cu o curea care este invirtita de orice alta fulie de la masina. Raspunsul este instantaneu dar nu e la fel de eficient ca turbo.

Chip tuning - se refera la modificarea parametrilor de functzionare a computerului masinii (ECU). Si asta se face in multe feluri.

Sper ca a clarificat un pic lucrurile. Nu cunosc masina ta...meseriasii autohtoni sa raspunda.
G e o r g e
o solutie de supraalimentare este neindicata din cauza costurilor mari de instalare.

eu ti-as recomanda un alfa 2.0 macar .

pe 1.6 -le tau un chip cu esapament si filtru faci in jur de 130-135 cp.

bafta.
Radu44722
Merci pt raspunsuri.
Si eu eram de aceeasi parere referitor la motorul meu doar de 1.6 si 120cp,e prea costisitor pt doar cativa CP in plus.
EMaiL40336
si pt ceva mai multi caluti poti schimba calculatorul, injectoare, rampa, etc.
Lucas
Inca o completare. Nu stiu daca e adevarata. Ieri am citit in revista S******r despre istoria turbo-ului. Completatia este ca masinile cu turbo consuma mai putin decat aceeasi motorizare aspirata normal si in + ai mai multa putere. Dupa mine e logic de ce consuma mai putin. Deoarece gazele sunt folosite din nou. Zic bine? Asa am citit. NU stiu daca e adevarat.
HalbaSus
Probabil consuma mai putin decat cele normal aspirate care au aceiasi cai putere... adica sa zicem ca un motor 1.8t de 180 cp consuma mai putin decat un motor 2.0 (sau 2.2) de 180 cp normal aspirat... nu stiu daca e asa dar asa mai are sens... ca un motor turbo de 1.8 CLAR ca va consuma mai mult decat unul 1.8 normal aspirat... asta deoarece raportul combustibil/aer e acelasi, diferenta e ca la turbo se baga aer cu forta... dar asta inseamna si mai mult combustibil... gazele de la esapament nu sunt "refolosite" ele ies ca si la cele normal aspirate pe teava de esapament, atata doar ca in drum spre evacuare pun in functiune turbina...
EMaiL40336
nu... un motor de 1.8t, consuma mai putin decet 1.8 fara t... la asta se referea si este adevarat
HalbaSus
greu de crezut... poate sub 2500 de ture (sau cand intra in actiune turbina)... pana atunci e normal aspirata... desi nici acolo nu prea cred.
Uite spre exemplu golf-ul are 2 motoare de 2 litri, unul normai aspirat (FSI) si unul turbo (TFSI - ala de pe GTI)

iata consumurile declarate de producator:

2.0 FSI normal aspirat (consum urban/extraurban/mixt): 9.9/5.6/7.2
2.0 TFSI turbo (consum urban/extraurban/mixt): 10.7/6.2/7.9

stiu ca diferentele nu par mari... dar astea sunt consumurile declarate de producator... care mint cu nerusinare... adica sunt astea consumurile in conditii optime... dar dupa cateva accelerari in care intra in functiune turbina consumul sare lejer de cifrele declarate (un motor 1.8 t ajunge sa sa suga aproape 15 litri daca e sub o talpa grea)... e logic: mai mult aer = mai mult combustibil = mai multa putere
f1anatic
QUOTE(HalbaSus)
greu de crezut... poate sub 2500 de ture (sau cand intra in actiune turbina)... pana atunci e normal aspirata... desi nici acolo nu prea cred.


Dar tzi-ai raspuns practic singur. La mine turbina intra in action la 3200. Daca o tzin sub 3000, si umblu numai cu treptele superioare 4-5 stii ce "economicios" sint ? Taman cit una non-turbo. Pro'lema ie ca nu poci sa mierg inciet bre...nu si poati. Mergind cu 55-60 mph (90-100 kph) am vazut si 29.4 mpg (adica 47 km cu 3.8 litri)...rotund 8 L la suta...ceea ce pt. o masina de 250 cp e very good. Numai ca...nu potzi merge ca mortu' prea mult timp. Sub o anumita turatzie...nu ai efect turbo...deci...practic ai un motor N/A. De aia turbo sint mai eficiente...dar numai cind te gindesti la ce vrei sa faci cu motorul. Si pusa problema si altfel...la aceeasi cai putere...o masina turbo consuma mai putzin decit una N/A pt. ca va fi o diferentza in turatzii...(mai mica la motorul turbo)
HalbaSus
asta ziceam si eu... ca inainte sa intre turbina in actiune consuma la fel (desi nu as baga mana in foc ca marimea injectoarelor, puterea pompei de benzina sunt la fel... normal ar trebui sa fie mai mari la turbo pt a face fata in situatiile de "forja"... asta banuieste mandea da' nu am nici o informatie in acest sens... bunul simt imi spune ca injectoru care baga benzina pt 200 de cp e mai mare decat ala de baga pt 150 si ca ala mai mare o sa bage mai multa benzina... din obisnuinta smile.gif... poate ma insel io..

QUOTE
Mergind cu 55-60 mph (90-100 kph) am vazut si 29.4 mpg (adica 47 km cu 3.8 litri)...rotund 8 L la suta


si la ML-ul lu' maica-mea care la cei 3.2 litri ai sai si cele 2.5 tone ale masinii consuma cam 14 litri/100 in mod normal are si consumuri de 6-7/100 asta bineinteles la turatii constante si viteze constante... problema e ca in acele perioade de "calcare" (nu neaparat forja, ci pur si simplu accelerare) o masina turbo va consuma mai mult... pt simplul fapt ca dezvolta mai multa putere... chestia cu turbo care consuma mai putin e ca si ciocolata care nu ingrasa, berea gratis, si alte chestii utopice...
Radu44722
Ziceti-mi si mie care e diferenta in Turbo si twinturbo sau biturbo?E turbo de 2 ori?smile.gif)sau stage 3 turbo kit?Se poate pune pe o masina atat turbo cat si kompresor?Cum scot uni din motoare de 2l 200-250CP?
De cei de la AutoDelta nu scot decat 328CP dintr-un motor de Alfa de 3.2l V6 care are initial 250CP?
Merci
Lucas
Eu stiu ca cele cu biturbo au doua turbine. Am mai aflat nu de mult(cam de 1 saptamana) ca Mercedesul a pus deja pe SLK-ul nou triturbo. Da. Ati vazut corect. Si eu m-am mirat dar e facuta poza cu spatele masinii unde este scrisa aceasta "minune". Sunt nebuni oamenii astia. Modelul e pe motorina. Este SLK 320 CDI Triturbo.
Echo
Ahh, turbinele... Chestia cu biturbo/triturbo etc se face tocmai pentru a elimina turbo-lagul (adica perioada moarta pana turbina incepe sa se invarta si sa faca presiune). Ideea biturbo a fost: in loc de una mare cu multa inertie doua mici care fac aceeasi presiune cu mai putina inertie. De asemenea, turbinele pot lucra in trepte: una pentru turatii joase, cealalta de la anumite turatii in sus, cand si cererea de aer e mai mare. Cat dsespre eficienta, un motor turbo recupereaza o parte din energia pierduta din eliminarea esapamentului, deci e mai eficient. Cat despre consum, el e influentat de "programarea" masinii, e clar ca un GTI nu se uita la consum ca si un muritor de rand, care nu trebuie sa dea tot ce poate. In ca o chestie, motoarele turbo se preteaza mai bine la chip tuning decat aspiratele.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.