Help - Search - Members - Calendar
Full Version: sfat despre almera
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Nissan
bogdan46599
doresc sa imi cumpar un almera sedan de 1.5 benzina si asi dori sa stiu daca fac o alegere inteleapta. nu am mai avut pana in prezent masini japoneze si as vrea sa stiu daca merita.
Bmw
EU zic ca da . Dar din pacate ai pierdut oferta ofertelor. Pana la Pasti a fost -1500euro la cip adica ieseai la 9300cip care e supermoca. Acum e doar - 500.Daca nu te grabesti mai stai poate mai dau odata macar -1000euro. Masina e fiabila (3ani garantie) facuta in Anglia , superdotata 4ab abs ac ge cd cu 6boxe ..... Dar binenteles ca are si UN dezavantaj fiindca la pretul asta era prea de tot : motorul de 1.5 98cp benz si 1.5 82cp diesel sunt puturoase. Dieselul e renault dar nu ti-l recomand fiindca e cu 3000!!!!!!!!euro mai scump si nu ti-l scoti nici dupa 100 si ceva de mii de km iar benzina la 1.5 98cp se comporta maxim ca un 1.4 90cp daca te iei dupa demaraj si vit. max Daca esti un om neagresiv care nu te grabesti ti-o recomand ca fiind una din cele mai bune alegeri ! Daca ti-o iei asteptam impresii... Bafta!!
lucian48759
Nu stiu prin ce joc de imprejurari si probabilitati dar in ultimii 7-8 ani la Nissan nu am reparat decit cutii de viteza. Si nici una nu a avut probleme similare. Almera cu rulmentii arborelui II, diferential , treapta III si furci, Primera treapta V, mecanisme arestare-blocare furci, tije furci, Teranno rulmenti, in special cel cu role de la intrare arbore II si cutie transfer, Patrol cu reductorul. Am enumerat succint. In rest numai cuvinte de lauda.
La subiect, Almera este de o robustete si fiabilitate mecanica care se apropie de Toyota. Un exemplu, la o Almera 2.0 diesel am schimbat placute frina la 86000 km, majoritatea facuti in Bucuresti de o femeie!!!!.
Cit despre articulatii si amortizoare, cred ca nu am sa schimb curind.
Deci ia-o nenea!
madalina
Doar sa nu utilizezzi prea mult ambreiajul la un Nissan, ca nu e acoperit de garantie, nici daca se strica in prima mie de km....
G e o r g e
nu e acoperit de garantie din momentul ce preiei masina smile.gif
Bogdan49938
va multumesc foarte mult pentru sfaturi, dar ca orice roman, m-am razgandit si am achizitionat un nissan primera 1.6L varianta acenta. Dupa ce m-am urcat in ea am uitat pur si simplu de almera. Masina pare cam mare pentru un motor asa de mic dar nici nu fac raliuri pe sosea. Cam 80% din circulatie o fac in oras iar pentru deplasari mai lungi imi doresc ceva confort. Totusi am o nedumerire. Motorul de 1.6 nu este cumva de origine Renault?
ncristi
QUOTE
Nu stiu prin ce joc de imprejurari si probabilitati dar in ultimii 7-8 ani la Nissan nu am reparat decit cutii de viteza. Si nici una nu a avut probleme similare.


Am mai auzit chestia asta. Cineva de la un sevice renault mi-a spus ca a fost jale--mi-a dat exemplu 2 masina laguna??? --cuti nissan?? ale primariei din ploiesti-->ambele s-au stricat si cum spunea lucian, nu au avut aceeasi problema...
Bogdan49938
din pacate nu am gasit prea multe informatii despre primera 1.6L. in afara de un drive test facut de nu stiu ce revista de specialitate nu am gasit nimic. pentru ca am facut un efort financiar mi-ar fi placut ca macar pe pagina de internet a producatorului sa gasesc ceva . in general dealerii stiu sa minta suficient de bine ca sa-si vanda masinile.
adrian47392
S-o stapinesti sanatos, buna alegere!
Bogdan49938
multumesc. sper sa fie si fiabila. de fapt nu cred ca voi face mai mult de 3 revizii pana iese din garantie pentru ca in general nu depasesc 8.000km pe an cu tot cu concedii. ma interesa daca motorul de 1.6 este de origine renault si nu am gasit nicaieri o informatie de acest gen. am fugit cat am putut de renault si ma tem ca am dat tot peste el.
CRG
Nissan are motorul asta cel putin de la inceputul anilor '90, cand nu era nici un mariaj cu reno.

uite ce zice whatcar despre penultima generatie (motor 1.6):

http://www.whatcar.co.uk/RoadTest_Summary....0&RT=184938

Datele motorului:
http://www.carzone.ie/newcars/index.cfm?fu...pecs=SSCIRL2002

vezi ca exista si forumuri pe net, cum ar fi asta:

http://www.nissanprimera.net/forum/

bafta!
Bogdan49938
multumesc. habar nu aveam ca motorul poate avea o astfel de vechime. ma gandisem initial la unul de 1.8 dar din pacate nu se comercializeaza in varianta de echipare accenta(ceva inbunatatiri) si consuma si ceva mai mult. nu pot comenta comportamentul rutier al masinii deoarece nu mi-a fost livrata. daca intereseaza pe cineva, va tin la curent.
laura52144
QUOTE(madalina)
Doar sa nu utilizezzi prea mult ambreiajul la un Nissan, ca nu e acoperit de garantie, nici daca se strica in prima mie de km....



Stiu.. sunt "fericita"posesoare a unei Primera noi .. cu care am ramas in drum .. am fost adusa pe platforma la service ..defectiunea ..la 9000 km .. in 6 luni .. masina care nu a fost condusa cu mai mult de 3000 de turatii? discul de ambreiaj s-a tocit pana la nituri ..cum .. nu stiu?Poate imi spune un specialist .. ca de la service mi s-a comunicat doar pretul ..20.mil lei ..nu este acoperit de garantie ..


Va sfatuiesc sa va mai ganditi cand vreti sa cumparati un nissan ... sau daca aveti sa dati cate 20 mil la fiecare 6 luni .. nu aveti decat
G e o r g e
deja nu mai esti singura. eu nu stiu ce sa mai cred. tind tot mai mult spre faza cu miscarii in front in service blush.gif
madalina
QUOTE(laura52144)
QUOTE(madalina)
Doar sa nu utilizezzi prea mult ambreiajul la un Nissan, ca nu e acoperit de garantie, nici daca se strica in prima mie de km....



Stmasina care nu a fost condusa cu mai mult de 3000 de turatii? discul de ambreiaj s-a tocit pana la nituri ..cum .. nu stiu?t


Aici e secretul. Masinile sunt gandite sa fie conduse normal, nu fac fata mersului subturat, in care masinile sunt tinute din ambreiaj.

Aceeasi greseala a facut-o si tatal meu si am schimbat kitul de ambreiaj, la 12.500 noi, dar tot in primele 6 luni.

Eu tot incerc sa dau de Vocea Clientului Nissan, dar ba nu le functioneaza mailul,. ba nu raspund...
James Kilowatt
Chiar si asa, nu se explica. Mers pana in 3000 rpm nu inseamna tinut din ambreiaj totusi.... oricat ar fi de prost condusa, nu avea voie sa pice atat de repede!
Si nu avea voie nici sa nu fie acoperit de garantie.

In tarile cu apa calda chiar si cand masina e iesita din garantie, defectele "exotice" sunt partial platite de constructor. Un amic cu octavia de 5 ani a schimbat abreiajul la 65.000km, a trimis factura la concesionarul skoda si a primit jumatate din bani inapoi... Am mai povestit asta undeva. Avand in vedere chestia cu garantiile si cu preturile la revizii, am senzatia ca in Romania dealerii isi bat joc sistematic de clienti. Ma intreb daca firmele mama sunt la curent...
CRG
nici la mazda mea nu este acoperit discul de ambreiaj in garantie. Este considerat consumabil.. scrie clar in carnetul de garantie.. ma bazez pe fiabilitatea marcii..
mircea51547
Eu tocmai mi-am luat Primera, dar cu motorizarea diesel de renault.
La renault n-am avut niciodata probleme cu ambreiajul....sper sa nu am nici cu asta....banuiesc ca n-au modificat discurile...etc.

Stiti ceva de astea?
ncristi
QUOTE
Eu tocmai mi-am luat Primera, dar cu motorizarea diesel de renault.
La renault n-am avut niciodata probleme cu ambreiajul....sper sa nu am nici cu asta....banuiesc ca n-au modificat discurile...etc


Daca ai 1.9 dCi poti sa stai linistit...motorul si cutia (o ai paia in 6 trepte sper -- ca aia este renault) sunt exceptionale.
mircea51547
Merci Cristi.

Intr-adevar, aia o am cu 6 trepte.
Stiu performantele motorizarii, pentru ca firma la care lucrez e dotata in speta cu Renault-uri.....Clio, Megane, Laguna....

Ma temeam doar, (dupa ce am vazut post-urile de aici) sa nu fi modificat ceva Nissan pe la ansamblul gandit de Renault.

intr-adevar, la diesel, Renault rulez
Bogdan49938
multumesc pentru sfat Laura, dar din pacate e prea tarziu pentru mine. deja am ridicat masina. am mai auzit chestia cu ambreiajul si garantia dar in rest sper ca esti multumita de masina. sau nu? mai bine o luam din germania. cica masinile fabricate pentru ei sunt mai fiabile.
madalina
QUOTE(CRG)
nici la mazda mea nu este acoperit discul de ambreiaj in garantie. Este considerat consumabil.. scrie clar in carnetul de garantie.. ma bazez pe fiabilitatea marcii..


Stai calm, la Mazda discul de ambreiaj este supredimensionat - nu stiu daca e termenul corect, are mai mult materiale pe el - si nu face probleme.

Eu ma enervez pe Nissan Romania nu pentru ca nu acopera garantia la ambreiaj - de altfel scrie ingrosat pe prima pagina a cartii de service, nici ca pica pana in 15.000 km daca se schimba vitezele sub 3000 rpm, ci de faptul ca la pretul pe care il cer ei pe un kit de ambreiaj normal, in afara gasesc disc Nissan original ceramic, ce nu mai pica. Dar bineinteles ca nu accepta sa mi-l monteze pe acela!
James Kilowatt
Atunci, poate merita facuta reparatia in alta parte, atata timp cat oricum nu e acoperita de garantie.
Probabil ca hotii de la service vor sa schimbe la 15.000 si placa + rulment de presiune, care costa de mai mult de 5 ori ori cat discul in sine, si , care nu au cum sa fie obosite atat de repede....
Sugestia madalinei e buna, disc ceramic + reparat in alta parte.
A, si ar trebui trimis un e-mail si la seful Nissan europa.
Bogdan49938
nu inteleg! am vorbit chiar acum cu dealer-ul si imi spune ca nu sunt nici un fel de probleme cu ambreiajul la primera. astia chiar isi bat joc de noi?!sau este o mare diferenta de la dealer la dealer? oricum eu am dat dovada de rabdare in relatia cu ei. :minigun:
CRG
pai te asteptai sa-ti spuna adevarul.. blush.gif
Bogdan49938
pai ce, ei se asteapta sa le le dau 20 mil odata la 6 luni? poate :bandit: .
oricum clauza privind neacoperirea ambreiajului de catre garantie mi se pare abuziva. doar nu e consumabil. am sa verific.
madalina
In cartea tehnica a masinii scrie ingrosat: ambreiajul nu este acoperit de garantie. evident ca impreuna cu discul de ambreiaj iti schimba si placa de presiune si rulmentul de presiune, ca, deh, cica ar fi greu sa schimbe numai discul! :minigun:

Daca se schimba viteza minim la 3000rpm la diesel si minim 4000 rpm la benzina, nu mai apar probleme la discul de ambreiaj!

Sau daca se ia o masina cu cutie automata biggrin.gif
Bogdan49938
4000 rpm la benzina? deci trebuie sa-mi iasa pistoanele prin capota ca sa nu am probleme cu ambreiajul. interesanta masina. probabil ca de asta mi s-a recomandat de catre dealer sa o conduc mai turat. insa ei mi-au motivat ca motorul fiind mic , nu prea am demaraj sub aceasta turatie.
totusi care poate fi explicatia lipsei de garantie a ambreiajului? este consumabil? nu ar fi fost mai bine sa remedieze acesta deficienta din fabrica prim montarea unui ambreiaj mai fiabil?
G e o r g e
hai ca nu ies pistoanele nici daca te rogi de ele cu frumosul .

la benzina ai limitarea pe la 6500 rpm . puterea maxima pe la 5500 rpm sau mai sus chiar . cum naiba vrei sa ai performante , sa zicem intr-o depasire , ca tot am facut un drum la mare si sunt ofticat pe toti "adevaratii" care in depasire schimba la 3000 rpm si eu mor in spatele lor :evil: . ca sa ai performante trebuie sa atingi macar puterea maxima . pai de ce o atingi la turatii asa de inalte e o alta problema .

inca o data : limitare electronica a turatiei si la diesel si la benzina. adica oricat te-ai stradui tu sa faci pistoanele sa sara prin capota , nu vei reusi.

sper ca nu esti unul din adevaratii de mai sus :evil:
Bogdan49938
turatie mare inseamna consum ridicat si uzura ceva mai mare a motorului. se pot schimba vitezele si la 3000rpm dar la un motor cu o cilindree mare si cuplu maxim la turatie joasa.
bineinteles, am glumit cu iesitul pistoanelor prin capota, dar in orice caz creste volumul sonor al motorului in habitaclu.
G e o r g e
deci tu esti unul dintre aia adevarati care uita sa tureze masina in depasirii ca ii deranjeaza zgomotol ... comme on gimme a break ! blink.gif

eu mai zic o data , daca ai nevoie de putere , tureaza masina . daca ai nevoie sa faci o depasire , accelereaza . nu se intampla nimic !

consum ridicat DA , uzura DA , dar in norme acceptate ! adica consumul va fi factorul cel mai vizibil care te va face sa nu o turezi asa . asta clar. uzura, hmmm in loc sa faci motorul de 250 000 - 300 000 km il vei face mai devreme cu 20 000 - 50 000 km . big deal !
James Kilowatt
Ambreiajul nu pica la 15.000 nici la dacia berlina, cu schimbat la 2000 rpm de catre o doamna care a luat carnetul la 49 ani si care nu are curaj sa depaseasca 70 km/h. Pe verificate! Cand pleaca de pe loc merge cu ambreiajul patinat 20m, ajunge la 5 km/h si schimba intr-a doua unde mai merge cu ambreiajul patinat inca vreo 2-3 secunde! Cand am vazut cum merge eram convins ca nu o tine ambreiajul un an, si cu toate astea are deja cam 25.000 km si ambreiajul inca nu e dus. Si dupa 25.000 km tot cam la fel conduce biggrin.gif
Da' nu va zic cine e doamna aia biggrin.gif

Se spune ca incepatorii uzeaza ambreiajul, insa in cazul asta chiar nu cred ca e vorba doar de asta.

Si de ambreiaj care sa nu fie acoperit de garantie iar n-am auzit blink.gif E ceva specific mioritic? Dimpotriva, am auzit de facturi suportate partial de constructori chiar si dupa ce masina nu mai era in garantie, si totusi ambreiajul a picat prea devreme....


PS George are dreptate, din cand in cand macar masina trebuie alergata, mai ales dupa o perioada lunga de mers doar in oras. Arderile violente ajuta la eliminarea calaminei, curatarea catalizatorului, a injectoarelor chiar, etc. Nu cred ca e musai acum sa schimbi doar la 4000 rmp, insa nu strica sa o faci totusi cand e necesar.
Bogdan49938
nu sunt dintre aceia care se impotmolesc in depasiri, dar imi place confortul in conducere. pana acum am avut masini cu motoare pe benzina peste 2500 cmc. si nu am avut nici un fel de probleme. insa la turatii ridicate consuma foarte mult. inaceptabil de mult. referitor la uzura sunt de acord.
Marius67849
Haida, de?! Schimbat viteza la 4000 ture?! Pai in viteza intai la 4000 ture sare motoru' din capota. Si consuma 20% Si tot Almera am si eu. Probabi sunteti fani 2fast 2furious.
Xalanx
QUOTE(Marius67849)
Haida, de?! Schimbat viteza la 4000 ture?! Pai in viteza intai la 4000 ture sare motoru' din capota. Si consuma 20% Si tot Almera am si eu. Probabi sunteti fani 2fast 2furious.

Ce Almera zici ca ai tu? Nu de alta, dar eu i-am dat pana la rosu de nu stiu cate ori (adica in preajma lui 6500) si motorul sta tot sub capota. N-am reusit sa-l conving sa sara de-acolo. Consumul evident ca e mai mare, dar o turezi atat daca vrei performanta.
Masina are niste parametri. La Almera spre exemplu cuplul maxim este undeva la putin peste 4000 rpm. Adica ... dupa ce sare motorul de sub capota.
Arheopterix
La 1.8 e la 2800 :evil:
Xalanx
QUOTE(Arheopterix)
La 1.8 e la 2800 :evil:

Ai vrea tu...
Tot la 4400 ai cuplu maxim, stai linistit.
Marius67849
Am Accenta 1.5 'sare motorul de sub capota', era o metafora, masina e destul de zgomotoasa in treptele mici la turatii mari In fond si eu turez motorul destul de mult, Era modul meu de a spune ca nu cred ca problema defectarii discului de ambreiaj se datoreaza schimbatului vitezelor la turatii mici. pur si simplu cred (si am si vazut ) ca sunt persoane care isi sprijina piciorul pe pedala de ambreiaj in timpul mersului (probabil considera ca in felul acesta au o viteza de reactie marita)
Xalanx
E corect. Ambreiajul se duce naibii daca e tinut patinat in mod frecvent.
Motorul e zgomotos (chiar destul de mult) de pe la vreo 3000 si ceva incolo. Se datoreaza in principiu distributiei pe lant.
Xalanx
Update despre ambreiaj.
- placa de presiune ESTE acoperita de garantie
- rulmentul de presiune ESTE acoperit de garantie
- discul de presiune NU ESTE acoperit de garantie, fiind material de frictiune. La fel ca in cazul placutelor de frana, sabotilor, etc.
Ce nu mai este acoperit de garantie, sunt consumabilele (becuri, lamele stergator, etc).

Asa este in Pitesti si cred ca asa e peste tot.

Acum daca datorita unui stil de condus total catastrofal ai reusit sa tocesti discul in 10.000 km, ciubucul tau.

Ce a mai spus domnul de la service este ca la nici o marca de masina discul nu este acoperit de garantie. Decat daca distrugerea lui este produsa de alte cauze (placa, ulei pe disc si altele).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.