Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Skoda II vs. citroen C4
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Mihai46593
Desi poate comparatia poate parea la multi deplasata, trebuie sa iau masina si sa aleg intre cele doua.
Sunt extrem de multumit de calitatea, fiabilitatea Skodei dar a aparut noul C4. Mie mi se pare o masina extrem de reusita.
Pana atunci nu am vrut sa aud de masinile frantuzesti, dar acum sunt aproape convins sa iau C4. Astept un raspuns de la posesori si de la cei cu experienta in domeniu.
Am de ales intre Octavia II, 1.9 TDI, Elegance si C4 1.6 HDI 16V FAP SX Pack.

Va rog sa imi dati un sfat
madalina
Si pisica este factorul determinat al alegerii?
eddie
Nu,dar parca aduce cu C4 la fata putin,nu ?
Maff
Aduce putin cu C4 la bot, dar are un design mai aerodinamic, mai futurist, eu zic ca nu prea se incadreaza , trebuie ceva mai luxos, o bicicleta cu port-pisica
V l a d
se muta la versus
Mihai46593
pisica era de bun augur sau nu.

ca nu am vazut nici o comparatie.
:minigun:

este si peugeot 307sw o solutie?
Shkoda
Uita-te la semnatura si ghici ce-ti recomand! biggrin.gif

N-am nimic cu nici o marca, insa am fost la un drive-test cu C4 si cand am coborat din el si m-am urcat in a mea am zis ca m-am suit intr-o nava spatiala.

Sincer, nu vad nici un motiv pt. a alege C4 in dauna Octaviei...
eddie
QUOTE(Shkoda)
Uita-te la semnatura si ghici ce-ti recomand! biggrin.gif

N-am nimic cu nici o marca, insa am fost la un drive-test cu C4 si cand am coborat din el si m-am urcat in a mea am zis ca m-am suit intr-o nava spatiala.

Sincer, nu vad nici un motiv pt. a alege C4 in dauna Octaviei...

Adica e mai mare sa inteleg....!?
Shkoda
Mai spatioasa si nu numai... Poate ca am nimerit eu o masina proasta insa interiorul parca ar fi fost asamblat de niste amatori. Usile se inchideau cu un zgomot de Solenza, manerul de deschidere, de la sofer cel putin.. nu m-am uitat si la celelalte era dintr-un plastic de jucarie chinezeasca si un miros in interior de-ti venea rau..

Acum serios, am zis si mai sus, nu am absolut nimic cu nici o marca insa pentru mine calitatea e pe primul loc si la ora actuala, dupa parerea mea cele mai bune masini din clasa compacta (calitatea fabricatiei, fiabilitate, pret de achizitie, intretinere) sunt indiscutabil Octavia 2 si noul Opel Astra.
ncristi
QUOTE
Usile se inchideau cu un zgomot de Solenza


No offence insa fa un control ORL.

Daca vrei motor diesel (si benzina) clar HDI+finisaj bune--> citroen
Daca vrei spatiu+finisaje bune+motoare mediocre diesel (si benzina)-->octavia

De ce TDI sunt motoare mediocre-->obtin caii din turbina-->nefiabilitate, adica pe la 80000kM ai sanse fff mari sa dai o caruta de bani pe turbina.

Daca vrei motor adevarat diesel eu iti ecomand cu mare caldura 1.6 HDi--supermotor!
guerilla
QUOTE(Shkoda)
Acum serios, am zis si mai sus, nu am absolut nimic cu nici o marca insa pentru mine calitatea e pe primul loc si la ora actuala, dupa parerea mea cele mai bune masini din clasa compacta (calitatea fabricatiei, fiabilitate, pret de achizitie, intretinere) sunt indiscutabil Octavia 2 si noul Opel Astra.


laugh.gif
noroc ca e doar parerea ta.
nici eu nu am nici o problema cu skoda. dar hai sa incercam sa ne pastram cumpatul, ok?
am o skoda in familie, e o masina ok. dar pana la a spune ca e cea mai buna (sau a doua cea mai buna) masina din clasa compacta este cale lunga.
inainte de octavia iti mai dau eu cateva exemple mai nimerite intr-o ordine mai mult sau mai putin aleatorie: honda civic/toyota corolla/mazda 3/audi a3/alfa 147/citroen c4/ si ma opresc aici ca obosesc de scris.
daca insa tu preferi o "urban legend" si iti cumperi octavia este alegerea ta. important e ca iti place tie si te simti bine in ea. dar nu o mai pune pe locul 1 ca nu merita.
revenind la topic - c4 este alegerea mea. arata mai frumos (chestie subiectiva bineinteles) si motor mai bun (nu tractoras asurzitor)
krysty
QUOTE(guerilla)
...inainte de octavia iti mai dau eu cateva exemple mai nimerite intr-o ordine mai mult sau mai putin aleatorie: honda civic/toyota corolla/mazda 3/audi a3/alfa 147 /citroen c4/ si ma opresc aici ca obosesc de scris...

laugh.gif
mah, tu nu citesti forumurile auto? alfele sunt cele mai proaste. nimik nu vrei sa inveti. tz tz tz tongue.gif
guerilla
mori
:boxing: biggrin.gif
Shkoda
QUOTE(guerilla)
laugh.gif
noroc ca e doar parerea ta.
nici eu nu am nici o problema cu skoda. dar hai sa incercam sa ne pastram cumpatul, ok?
am o skoda in familie, e o masina ok. dar pana la a spune ca e cea mai buna (sau a doua cea mai buna) masina din clasa compacta este cale lunga.
inainte de octavia iti mai dau eu cateva exemple mai nimerite intr-o ordine mai mult sau mai putin aleatorie: honda civic/toyota corolla/mazda 3/audi a3/alfa 147/citroen c4/ si ma opresc aici ca obosesc de scris.
daca insa tu preferi o "urban legend" si iti cumperi octavia este alegerea ta. important e ca iti place tie si te simti bine in ea. dar nu o mai pune pe locul 1 ca nu merita.
revenind la topic - c4 este alegerea mea. arata mai frumos (chestie subiectiva bineinteles) si motor mai bun (nu tractoras asurzitor)


Ia zi mister, cat te costa intretinerea la un A3, la o mazda, la o alfa... in comparatie cu un Opel Astra sau o Skoda Octavia??

P.S. Du-te in Aviatiei, la ATS, urca-te intr-un C4 dupa care treci strada, la Porsche si urca-te intr-o Octavia. Sa vezi si singur care e mai bine lucrata...
krysty
QUOTE(Shkoda)
Ia zi mister, cat te costa intretinerea la un A3, la o mazda, la o alfa... in comparatie cu un Opel Astra sau o Skoda Octavia??
audi si alfa sunt din clasa premium... octavia nu... deci comparatia in privinta intretinerii e usor fortata

QUOTE(Shkoda)
Du-te in Aviatiei, la ATS, urca-te intr-un C4 dupa care treci strada, la Porsche si urca-te intr-o Octavia. Sa vezi si singur care e mai bine lucrata...
ambele.. da' subiectivismul e scuzabil smile.gif
guerilla
la a3 este similar cu octavia. acelasi imporator. beer.gif
la alfa ne poate spune krysty cat e scorul.
la mazda e mai scump... daca faci la reprezentanta, altfel iesi destul de bine.
sa-ti zic la toyota cat costa? nu cred. ca poate suferi o depresie :wave:
in octavia nu tre sa ma sui. ti-am zis ca am in familie.
dar ma voi duce sa vad cum e c4 la drum.
g42556
Am mai zis-o si pe la alte topicuri si o sa repet: mai, fratilor, nu va uitati numai la CAI PUTERE, uitati-va si la CUPLUL MOTOR. Uitati-va la diferenta de cuplu intre un motor cu turbina si unul fara. Asta intr-o depasire inseamna secunda care salveaza viata.
Si ala care a zis ca dupa 80000km o sa dai o caruta de bani, poate sa stea linistit acasa si sa completeze integrame, ca la motoare isi prinde urechile (sau poate de-asta ii indeamna pe toti sa se duca la ORL-ist) bicycle.gif
Mihai46593
Salut

Dupa o lunga perioada de absenta m-am intors. Proprietar de skoda II, 1.9 TDI, nu EL. ci Ambiente (buget redus :bash: ), 105 CPI cu pachet de drumuri grele.

O parte din "sufletul" meu de sofer a ramas inca la c4, care este o bijuterie, asa ca pentru viitori amatori luati-o in considerare. e masina!

Ciao
DORU
Personal, am facut drive -test aranjat (adica a durat ore bune) cu
Octavia II 2.0 TDI si 1.9 TDI 4X4...mi s-au parut f bune, interiorul e peste octavia 1, poate doar motoarele pe benzina prea comercial alese.
Cu C4 nu am mers, dar opinez subiectiv ca e chestie de gust. Imi place caroseria lui C4, interiorul insa nu. Merg pe al O II.
Mihai34891
Daca e sa luam in considerare numai designul, comparatia este intre o masina cu un design vechi de vreo 8 ani ( nu e mare diferenta intre O si O2), cu un interior cam simplut si un model nou (C4).
=> clar C4

P.S. Ziceti-mi si mie: Octavia care are mult laudatul "pachet de drumuri grele" are garda la sol mai sus ? Pentru ca asa cum e de jos spoilerul fata, la orice denivelare mai mare o pocnesti de pamant, plus ca la toate parcarile cu fata, daca nu te opresti la timp, o lovesti cu bara in bordura...
Mihai46593
QUOTE(Mihai34891)
Daca e sa luam in considerare numai designul, comparatia este intre o masina cu un design vechi de vreo 8 ani ( nu e mare diferenta intre O si O2), cu un interior cam simplut si un model nou (C4).
=> clar C4

P.S. Ziceti-mi si mie: Octavia care are mult laudatul "pachet de drumuri grele" are garda la sol mai sus ? Pentru ca asa cum e de jos spoilerul fata, la orice denivelare mai mare o pocnesti de pamant, plus ca la toate parcarile cu fata, daca nu te opresti la timp, o lovesti cu bara in bordura...


pachetul contine scut de fier si masina este mai inalta, cu 2-3 cm
costin48132
QUOTE(Mihai34891)
Daca e sa luam in considerare numai designul, comparatia este intre o masina cu un design vechi de vreo 8 ani ( nu e mare diferenta intre O si O2), cu un interior cam simplut si un model nou (C4).
=> clar C4

P.S. Ziceti-mi si mie: Octavia care are mult laudatul "pachet de drumuri grele" are garda la sol mai sus ? Pentru ca asa cum e de jos spoilerul fata, la orice denivelare mai mare o pocnesti de pamant, plus ca la toate parcarile cu fata, daca nu te opresti la timp, o lovesti cu bara in bordura...


biggrin.gif am avut octavia si la 35.000 km am schimbat baia de ulei(am dat cu ea de asfalt cam pe la 140/km/ora
mihai51160
este mai buna octaviaII
Andrei Suzuki
Decat cine?De ce?
costin48132
QUOTE(mihai51160)
este mai buna octaviaII


octavia II are un design mai atragator(mai eleganta) dar a pierdut din sportivitate,nu este mai buna mai buna ca performante la motor decat 1 cel putin diesel de 110 si 130 cp
g42556
Nu te mai lua dupa cei care pun la indoiala fiabilitatea Skodei.
E ceva mai scumpa, insa isi merita banii. Cristi asta are un fix cu motoarele cu turbina. Insa el nu stie ca nu Caii Putere sunt factorul determinant in alegerea unui motor ci cuplul motor: HDI e mai silentios poate insa intr-o depasire in panta se vede diferenta. Eu pana la Octavia aveam oroare de tiruri, parca nu se mai terminau cand le depaseam. Acum insa in panta mai mare de 10% m-am bagat in depasire cu 120/ora si cand i-am aratat un pic talpa a zburat pe langa tir. Si n-are decat 105CP, insa un cuplu de 320Nm.

CP vand masini, insa cuplul motor salveaza vieti: e o lozinca pe care am preluat-o si care mi-a fost de folos
g42556
hai ca abia acum am citit ce-a scris mihai34891. Auzi ce compara el designul: pai daca nu era aspectuoasa mai castiga ea " Cel mai reusit design" la Salonul Auto de la Milano si in Germania?
Dar de faptul ca in Anglia a iesit masina anului la clasa compacta ce zici, moncher?
Or poate C4 a castigat prin tari mult mai dezvoltate cum ar fi Romania, ca de... e si dom' premier (pardon, fost premier) oarescine prin reprezentanta Citroen in Romania
Valentin50014
QUOTE(g42556)
Cristi asta are un fix cu motoarele cu turbina. Insa el nu stie ca nu Caii Putere sunt factorul determinant in alegerea unui motor ci cuplul motor: HDI e mai silentios poate insa intr-o depasire in panta se vede diferenta.

L-as intreba si eu pe colegul pomenit de tine ce vrea sa spuna mai exact. Oare a vazut vreun motor HDI (sau diesel, in general) fara turbina? A fost multiumit de performantele lui? TOATE diesel-urile isi trag caii din turbina, fara ea sunt doar simple tractorase cu consum scazut...

In alta ordine de idei, nu prea sunt de acord cu tine. In general, o masina pe benzina, la aceeasi putere cu una diesel, are un cuplu superior sau diesel-ul are un avantaj minim. Pana la urma si puterea este importanta...
Iulian HondaFan
remarca cu puterea dieselului din turbina e corecta insa...
Valentine, tu erai treaz cand ai scris chestia cu cuplu la benzinar vs. diesel? ca vaz ca e 1 noaptea ( aici e 7pm)...

poate vrei sa spui ca dieselul are cuplu mai mare decat benzinarul ( chiar si decat benzinarele turbo). problema dieselului este ca nu se poate invarti f. repede in general in jur de 4500rpm e cam tot ce poate. benzinarele au cuplu mic dar scot puterea din turatie...

pt. motor ce conteaza e puterea. cuplul la roata e important. ce e la arborele cotit conteaza mai putin.
Iulian HondaFan
QUOTE(g42556)
Am mai zis-o si pe la alte topicuri si o sa repet: mai, fratilor, nu va uitati numai la CAI PUTERE, uitati-va si la CUPLUL MOTOR.


FALS. CONTEAZA cuplul la roata. retrogadezi intr-a 3-a sau a 4-a si un benzinar va zvacni mai tare decat un diesel daca are puterea mai mare...
Iulian HondaFan
QUOTE(DORU)
SKODA OCTAVIA 1.8T 20V SLX ~200CP, 270Nm acc 0-100 in 7,7 sec / Dacia SRN Clima 1.4 MPI 75CP


cum dreaq numai 7.7sec din 200CP pe Octavia? la 180CP GTI-ul scoate 7-7.5sec?
Valentin50014
QUOTE(Iulian HondaFan)
pt. motor ce conteaza e puterea. cuplul la roata e important. ce e la arborele cotit conteaza mai putin.

Nu m-am referit la cuplul motorului, acela ma lasa rece. In schimb, datorita turatiilor superioare, retrogradarii intr-o treapta inferioara si dimensiunilor reduse ale motoarelor otto (care au ca efect imediat inertie mult mai mica), aceste motoare urca in ture mult mai repede decat corespodentele lor cu motorina. Ei bine, toti acesti factori fac ca o benzinara, in general, sa beneficieze de un cuplu mai mare la roata decat un diesel.
Un bezinar nu tocmai din acest motiv face "suta" mai repede decat un diesel?

Remarca cu turbina mi se pare putin fortata... Nu mai intereseaza ca diferenta de performanta este obtinuta din turbina atata timp cat ambele au turbina si fara aceasta nu le cumpara nimeni (sau aproape nimeni) - vezi SDI). In schimb, intre un Subaru si un BMW de acceasi putere, aleg BWM-ul deoarece nu are turbina (caz ipotetic)

OFFTOPIC - Ieri m-am urcat intr-un 2.0 TFSI (G GTI). Parca e un mic diesel. Trecea lumea pe acolo si imi era tare greu sa-i conving ca nu e diesel blink.gif Bine-inteles, in masina nu se simtea nimic, nu prea iti dadeai seama ca e motorul pornit. In schimb, la accelerare motorul scoate un sunet de-a drepul demential. As cumpara masina numai pentru sunetul ala... blush.gif
G e o r g e
asculta un subaru turbo in sarcina atunci :angel:
Valentin50014
OFFTOPIC
Marturisesc ca nu am ascultat niciodata un Subaru. Poate ma ajuti tu... arigato.gif blush.gif
Liviu51258
hondafan felicitarile mele cred ca esti singuru de pe forum care realizeaza ca cifra care sta inaintea "Nm" pe date tehnice nu e aproape deloc relevanta in performanta bruta.

ce te ajuta e sa stii daca motorul poate SI la turatii mai joase (adica unde e liniste de obicei la benzina). de diesel nu vorbim ca oricum se aude ca un tractor biggrin.gif
Lucas
Fratilor. Omul a cerut parerile intre C4 si Octavia 2 iar voi ati dat`o putin pe subiectivism. Oricum daca esti tanar eu zic sa iti iei C4. Daca esti mai "copt" si ai totusi un serviciu "la birou" atunci Octavia 2. C4 e mai fun, Octavia 2 e mai serioasa din punct de vedere a designului. Iar la motoare......mai conteaza cativa Nm in plus sau in minus? Sau cativa CP +/- ? Eu sunt de parere ca masinile din 2005, toate sunt destul de reusite. Eu cred ca producatorii nu isi permit sa mai bage pe piata masini proaste fiindca atunci nu le-ar mai cumpara lumea si ei nu ar mai avea profit mare.
Parerea mea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.